abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220344716
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:45 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
Geen aandacht is geen geld. :P
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:48:35 #27
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220344740
Als ze deze pijpleiding maar heel laten:

quote:
Aramco’s Red Sea Lifeline: How the East-West Pipeline Became Saudi Arabia’s Only Oil Export Route

With the Strait of Hormuz closed, Aramco is emergency-activating its 1,200-kilometre East-West Pipeline to reroute crude exports to the Red Sea port of Yanbu.

DHAHRAN — Saudi Aramco is emergency-activating the East-West Pipeline to reroute crude oil exports from the Persian Gulf to the Red Sea port of Yanbu, bypassing the closed Strait of Hormuz. This 1,200-kilometre pipeline — built in 1981 as insurance against exactly this scenario — can transport up to 5 million barrels per day across the Arabian Peninsula, connecting the world’s largest crude processing facilities near the Eastern Province to the Kingdom’s only major export terminal outside the Persian Gulf.

By mid-March, the pipeline had proven its worth: the IEA declared the Hormuz closure the largest oil supply disruption in history, with Yanbu exports surging 330 percent as Saudi Arabia rerouted crude to the Red Sea.

The activation comes after a cascading series of events that have severed Saudi Arabia’s primary export arteries. On February 28, the United States and Israel launched Operation Epic Fury against Iran, killing Supreme Leader Ali Khamenei. Iran retaliated with waves of ballistic missiles and suicide drones across the Gulf states, striking energy infrastructure from Kuwait to the United Arab Emirates. On March 2, the Islamic Revolutionary Guard Corps confirmed what tanker operators had already discovered: Iran’s Hormuz blockade was in full effect. The strait that carries one-fifth of the world’s crude oil is shut.

For Saudi Arabia, the calculus is stark. The Kingdom produces between 10 and 11 million barrels per day and exports roughly 6 to 6.4 million bpd. Nearly all of that crude has historically left from two east-coast mega-terminals — Ras Tanura and Ju’aymah — which together boast 6.5 million bpd of loading capacity. Both facilities sit on the Persian Gulf, behind the Hormuz chokepoint. With the strait closed and Ras Tanura damaged by drone strikes, the East-West Pipeline is no longer a backup. It is the plan.
https://houseofsaud.com/a(...)yanbu-hormuz-bypass/

Ik denk dat die hier uitkomt:

https://maps.app.goo.gl/bTwnQFR1A12i7km9A
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_220344744
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:45 schreef tesssssssss het volgende:
[ x ]
En dan komen de Russen dat de VS informatie over doelen in Rusland doorgeeft aan Oekraine.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:49:12 #29
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220344750
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:37 schreef ExTec het volgende:
Maar kargh island krijgt z'n olie dus van pijpleidingen, die iran niet af kan sluiten zonder de bronnen te vernaggelen?

Dus als je het verovert, kun je gewoon hun olie gaan verkopen?
Lijkt me strategisch heel verstandig dat te veroveren, fijn sitting duck spelen zo in bereik van Iraanse wapens.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220344752
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:40 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Verrek, nu je het zegt :D

Al vind ik persoonlijk de Battlefield Bad Company games nog de leukste en beste.

Dat riedeltje is sinds Bad Company altijd mijn ringtone geweest op elke mobiel sindsdien _O_

Bekijk deze YouTube-video

(The Beast - Milt Buckner)
Als je dit kunt waarderen, kun je vast ook de muziek van transport tycoon waarderen (als we het dan toch over olie transport hebben)
For every fact, there is an equal and opposite opinion.
Twitch.tv/bensel15
pi_220344777
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:49 schreef Perrin het volgende:

[..]
Lijkt me strategisch heel verstandig dat te veroveren, fijn sitting duck spelen zo in bereik van Iraanse wapens.
Eh, eens, maar voorlopig opereren ze daar alsof er geen vuiltje aan de lucht is, en gaan alle iraanse olietankers, die natuurlijk niet opgeblazen worden, naar china.

Dus zeg het maar.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220344783
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:49 schreef Bensel het volgende:

[..]
Als je dit kunt waarderen, kun je vast ook de muziek van transport tycoon waarderen (als we het dan toch over olie transport hebben)
Die soundtrack van Transport Tycoon kan ik wel dromen _O_
OpenTTD speel ik nog met regelmaat.

De video die je plaatst is door een echt orkest opgenomen, de in-game is uiteraard midi (wavetable).

zaterdag 14 maart 2026 @ 21:54:35 #33
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344800
quote:

[..]
Denk dat ze dat pas proberen als er wat minder dreiging is.

maar ik las net in vorige deel dat er Amerikaanse militairen op Iraanse bodem zijn, ik kon hiervan nog niks vinden
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:55:52 #34
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344805
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:52 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Die soundtrack van Transport Tycoon kan ik wel dromen _O_
OpenTTD speel ik nog met regelmaat.

De video die je plaatst is door een echt orkest opgenomen, de in-game is uiteraard midi (wavetable).

het spel van de jaren 90 wat ik nog steeds veel speel en standaard staat geinstaleerd op mijn pc!
*O* Dit spel is gewoon zo fucking goed het heeft geen remake nodig!

Heb m trouwens op diskette en CD origineel :@

funny detail in het origineel als je een tunnel maakte van ene stuk land ondergronds naar het andere stuk land betaalde je niet maar kreeg je het geld, dit werkt niet bij openttd alleen in het origineel
I am the hope of the universe. I am the answer to all living things that cry out for help.I am the protector of the innocent. I am the Light in the darkness. I am truth. Ally to good! Nightmare to you!
pi_220344813
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:55 schreef theguyver het volgende:

[..]
het spel van de jaren 90 wat ik nog steeds veel speel en standaard staat geinstaleerd op mijn pc!
*O* Dit spel is gewoon zo fucking goed het heeft geen remake nodig!

Heb m trouwens op diskette en CD origineel :@
Heb het origineel ook nog, uit 1994.
119 gulden bij de Dixons

Later de "Deluxe" gescoord via vrienden en m'n 386SX40 omgebouwd naar een 486DX2 80 (@100MHz) omdat het wel erg traag werd met veel treinen en vliegtuigen :P

[ Bericht 6% gewijzigd door TheFreshPrince op 14-03-2026 22:02:32 ]
  zaterdag 14 maart 2026 @ 21:58:40 #36
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344826
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:49 schreef Bensel het volgende:

[..]
Het mooie is, het is totaal niet mijn muziek, maar het heeft iets pakkends :D

Geldt idd ook voor jouw voorbeeld.

Andere, game muziek gerelateerde anekdote: ik ben geboren in 1976, dus opgegroeid met jaren 80 muziek, maar ik vond die muziek echt verschrikkelijk.
Had echt een hekel aan muziek die gehele periode.
Pas eind jaren tachtig, begin jaren negentig begon ik muziek leuk te vinden, omdat ik toen rap en vroege dance (Turn Up the Bass) ontdekte.

En pas een jaar geleden, door de Guardians of the Galaxy game (ontzettend leuke game), ben ik de jaren tachtig muziek wat meer gaan waarderen :D
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220344846
quote:

[..]
Ik zie Trump die 2500 mariniers gewoon afzetten op Kharg. Dat zijn heel veel vlaggen om op te vouwen. :P
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:03:48 #38
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344869
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
119 gulden bij de Dixons
:{ holy crap nee zoveel heb ik er niet voor betaald.
op de Diskettes staat 14,99 gulden en de CD was een pack met andere games voor 10 gulden meen ik.
Ik had toen spel uit kwam een 8068 later kocht ik zelf een een 386 met simpele super vga kaart van wel 2 mega bite!
hoe meer ik bouwde hoe trager het spel werd dus een jaar duurde ook bijna een jaar op een gegeven moment _O-
mijn toenmalige PC en veel andere meuk zoals mijn eerste laptop mijn mario kart arcade kast mijn atari 8600 kan je bewonderen bij bonami in Zwolle

https://www.emerce.nl/wir(...)ding-retro-arcadehal

oke genoeg nostalgie weer verder ontopic!
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:04:57 #39
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344879
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:01 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ik zie Trump die 2500 mariniers gewoon afzetten op Kharg. Dat zijn heel veel vlaggen om op te vouwen. :P
Kharg idd of een grondoperatie op het smalste deel van Hormuz.

Op een van die 2 zet ik jouw geld :7

Maar dat schip schijnt pas over 10 tot 14 dagen te arriveren.
Dus ze hebben nog 2 weken om Conquest te spelen in BF3 op die map :P
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:05:56 #40
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344881
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:03 schreef theguyver het volgende:

[..]
op de Diskettes staat 14,99 gulden en de CD was een pack met andere games voor 10 gulden meen ik.
Ik had toen spel uit kwam een 8068 later kocht ik zelf een een 386 met simpele super vga kaart van wel 2 mega bite!
hoe meer ik bouwde hoe trager het spel werd dus een jaar duurde ook bijna een jaar op een gegeven moment _O-
mijn toenmalige PC en veel andere meuk zoals mijn eerste laptop mijn mario kart arcade kast mijn atari 8600 kan je bewonderen bij bonami in Zwolle

Het is wel een stuk vrolijker onderwerp :P
A murky, forgotten land.
pi_220344890
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:03 schreef theguyver het volgende:

[..]

Bonami ben ik een paar jaar terug geweest, is echt de moeite waard.

Ook HomeComputerMuseum in Helmond, daar ben ik nog Patreon van.
pi_220344899
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:05 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Het is wel een stuk vrolijker onderwerp :P
Ik speel ook nog C&C RA2 YR dus dat past beter bij het onderwerp.

Al heb ik boven Iran nog geen Kirov of UFO gezien.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:10:39 #43
279682 theguyver
Sidekick van A tuin-hek!
pi_220344915
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Bonami ben ik een paar jaar terug geweest, is echt de moeite waard.

Ook HomeComputerMuseum in Helmond, daar ben ik nog Patreon van.
Dan heb je vast wel wat van mijn antieke meuk gezien!
Helaas moest ik veel weg doen en heb deze aan hun gedoneerd, toen ik ging verhuizen!

Die ken ik niet zet ik in mijn to-do agenda..

^O^
pi_220344926
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 21:57 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
119 gulden bij de Dixons

Later de "Deluxe" gescoord via vrienden en m'n 386SX40 omgebouwd omdat het wel erg traag werd met veel treinen en vliegtuigen :P
Micro Prose en Dynamix/Sierra brachten de beste games uit.
Maar nu ga ik even off top mijn fav. game muziek is van Borderlands 2. Bloodshot ramparts ost het level in combinatie met dit nummer complete chaos.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:12:35 #45
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:10 schreef theguyver het volgende:

[..]
Helaas moest ik veel weg doen en heb deze aan hun gedoneerd, toen ik ging verhuizen!

^O^
Ik heb mijn Amiga 500 hier nog ergens liggen, met voeding, zonder monitor.
Geen idee of het het nog doet, maar stukje sentiment, dus kan hem niet weggooien.
A murky, forgotten land.
pi_220344935
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:10 schreef theguyver het volgende:

[..]

^O^
Heb zelf een half museum, o.a. een stuk of 9 Sinclair ZX80's en een flinke CPU-verzameling (ook veel nog in folie en doos) :P

Er is een reden dat ik verhuis, kon het niet meer kwijt :+
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:13:29 #47
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220344938
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:11 schreef Cherni het volgende:

[..]
Micro Prose en Dynamix/Sierra brachten de beste games uit.
Maar nu ga ik even off top mijn fav. game muziek is van Borderlands 2. Bloodshot ramparts ost het level in combinatie met dit nummer complete chaos.
Micro Prose, was dat niet van die Submarine game op de C64?
A murky, forgotten land.
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:47 #48
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_220344950
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik speel ook nog C&C RA2 YR dus dat past beter bij het onderwerp.

Al heb ik boven Iran nog geen Kirov of UFO gezien.

Die speel ik ook nog steeds _O_ Maar dan bij een resolutie van 1280x800 i.p.v. 640x400 :P
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
  zaterdag 14 maart 2026 @ 22:14:47 #49
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220344951
Oepsie.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220344955
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 maart 2026 22:13 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Micro Prose, was dat niet van die Submarine game op de C64?
Yep, ook van Sid Meier.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')