In the end draait het natuurlijk helaas niet om conceptuele keuzes, maar om micromanagement. Al kan ik me er nog wel in vinden dat deze discussie rijkelijk laat is en je als overheid niet kan blijven zwabberen in binaire keuzes.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:18 schreef Richestorags het volgende:
Tijd voor Jetten om zich te bewijzen. Hoe goed lees je de geopolitieke wereld of blijf je vasthouden aan ideologische platitudes?
Ik zal haar voortaan feeks noemen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:20 schreef Sherlock_Holmes het volgende:
[..]
Wel de juiste scheldwoorden gebruiken
Je hebt dit nu al een paar keer gezegd, maar nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom Klaver er niet bij zit en Yesilgöz wel.quote:
Volgens mij ligt het iets ingewikkelder dan alleen “links heeft geen verhaal”. Rechts lijkt momenteel vooral de verontwaardiging te ownen, en in een medialandschap waar emotie sneller aandacht krijgt dan nuance werkt dat politiek gezien ook gewoon goed.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 11:19 schreef Cyan9 het volgende:
Het lijkt me dat links juist zijn achterban gaat verliezen als ze strategieën gaan toepassen van rechtse politiek. Wellicht win je daarmee nieuwe kiezers, maar ten koste van wat?
Omdat een kabinet over links zetelmatig praktisch onmogelijk was. Iedereen die niet compleet achterlijk is weet dat.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:23 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Je hebt dit nu al een paar keer gezegd, maar nog steeds niet duidelijk gemaakt waarom Klaver er niet bij zit en Yesilgöz wel.
Gegeven de status quo*quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:25 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Omdat een kabinet over links zetelmatig praktisch onmogelijk was. Iedereen die niet compleet achterlijk is weet dat.
Integendeel. Dus zou het makkelijker zijn om je als een aantrekkelijke partner op te stellen. Maar ja, dan moet je wel je plek kennen en wat principes willen opgeven.quote:Als je denkt dat Klaver niet in de coalitie zit omdat hij slecht ligt bij Bontenbal en Jetten in de onderlinge verhoudingen dan ben je denk ik beter op je plek in andere subfora.
Ja, dahaag. Doe eerst maar een cursusje Nederlandse politiek.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Gegeven de status quo*
Dus pas je je houding aan als minderheid of ga je goed oppositie voeren. Dat laatste kan hij nog bereiken, maar ik zie het niet gebeuren.
Een andere optie was dat je afdwingt er als vierde partij wel bij te zitten zodat er in ieder geval wat linkse punten de komende kabinetsperiode erin zitten.
[..]
Integendeel. Dus zou het makkelijker zijn om je als een aantrekkelijke partner op te stellen. Maar ja, dan moet je wel je plek kennen en wat principes willen opgeven.
Voorlopig blijf ik niet halsstarrig en uit de hoogte een stroming verdedigen op een manier die meteen duidelijk maakt waarom die stroming aan het kortste eind trekt.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dahaag. Doe eerst maar een cursusje Nederlandse politiek.
Je lult grenzeloos dommig.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:34 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Voorlopig blijf ik niet halsstarrig en uit de hoogte een stroming verdedigen op een manier die meteen duidelijk maakt waarom die stroming aan het kortste eind trekt.
quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:31 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Ja, dahaag. Doe eerst maar een cursusje Nederlandse politiek.
Jeetje, wat een genuanceerd weerwoord. Nu nog iets roepen over negers en dan hebben we echt de inhoudelijke discussie aangewakkerd.quote:
Ik heb zo mijn twijfels of het aan hem ligt. Ik denk dat er met de opstelling van de gesprekspartners sowieso weinig te bereiken was. De grootste fout was wat mij betreft op de verkiezingen in te gaan met Timmermans.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 12:51 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Ik weet niet of die persoon nu bestaat. Maar men moet accepteren die te willen vinden, want met Klaver gaat het hem niet worden![]()
Een matige speler kan functioneren in een geolied elftal, niet in een verliezend elftal.
Ben je het ermee eens dat hij iets heeft nagelaten doordat Yesilgöz met minder zetels wel in de minderheidsregering zit?
Een grote rol bij wat? Niet bij verkiezingen in ieder geval.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 08:58 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is niet alleen een kwestie van mensen die voorgelogen willen worden. De manier waarop sociale media aandacht verdelen speelt een grote rol.
Het kan natuurlijk ook zijn dat mensen die zogenaamde fact-checks ook niet vertrouwen, en dat is niet alleen hun goed recht maar ook vaak terecht.quote:Berichten die emotie of verontwaardiging oproepen krijgen structureel meer bereik dan nuance, terwijl fact-checks of correcties veel minder zichtbaar zijn. Zolang platforms daar nauwelijks regels of verantwoordelijkheid tegenover zetten, blijft dat systeem zichzelf versterken.
Als iemand denkt dat het aan Klaver ligt dat GLPvdA niet in de regering zit houdt het allemaal wel een beetje op.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:36 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
[..]
Jeetje, wat een genuanceerd weerwoord. Nu nog iets roepen over negers en dan hebben we echt de inhoudelijke discussie aangewakkerd.
Hij kan best onderdeel zijn van het linkse probleem. Of ieg niet de oplossing.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als iemand denkt dat het aan Klaver ligt dat GLPvdA niet in de regering zit houdt het allemaal wel een beetje op.
Grootste in de peilingen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:39 schreef capricia het volgende:
[..]
Hij kan best onderdeel zijn van het linkse probleem. Of ieg niet de oplossing.
Ik denk inderdaad niet dat met een ander poppetje de instelling van de VVD (en in het verlengde CDA en D66) veranderd was.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Als iemand denkt dat het aan Klaver ligt dat GLPvdA niet in de regering zit houdt het allemaal wel een beetje op.
Makkelijk te weerleggen. Een speler die minder glibberig en gehaaid was dan Rutte had de Groenland crisis niet kunnen afwenden. Dan hadden we na afloop gezegd:quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:36 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Ik heb zo mijn twijfels of het aan hem ligt. Ik denk dat er met de opstelling van de gesprekspartners sowieso weinig te bereiken was. De grootste fout was wat mij betreft op de verkiezingen in te gaan met Timmermans.
Jij kunt vooral mijn ongelijk niet uitleggen zonder het persoonlijk te maken.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Grootste in de peilingen.
Maar Richestorags kan gewoon zijn ongelijk niet goed toegeven en gaat allerlei exotische constructies bij elkaar fantaseren hoe er wel een D66 CDA GLPvdA kabinet had kunnen komen in weerwil van de bespiegelingen van iedere politiek commentator.
Met dat soort smoesjes kom je op topniveau niet weg. Jij wordt ingehuurd om het voor elkaar te krijgen. Waarom ben je anders de leider? Om in de slachtofferrol te duiken?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:38 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh, als Klaver zo'n kabinet had voorgesteld hadden D66 en CDA gezegd: "lekker instabiel, dat gaan we niet doen". Correia kan ook geen kampioen worden met Telstar. Er ligt een zetelverdeling en een blokkade van de VVD en daarmee werd een regeringsdeelname van PvdAGl onmogelijk. Dan kun je wel doen alsof je het beter weet dan iedere politiek commentator, maar dat is vrij zinloos.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:46 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Jij kunt vooral mijn ongelijk niet uitleggen zonder het persoonlijk te maken.
Waarom blokkeert de VVD PvdAGL? Is dat een gegeven? Was het voor jou ook een gegeven dat Trump Groenland in ging nemen?quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:49 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Joh, als Klaver zo'n kabinet had voorgesteld hadden D66 en CDA gezegd: "lekker instabiel, dat gaan we niet doen". Correia kan ook geen kampioen worden met Telstar. Er ligt een zetelverdeling en een blokkade van de VVD en daarmee werd een regeringsdeelname van PvdAGl onmogelijk. Dan kun je wel doen alsof je het beter weet dan iedere politiek commentator, maar dat is vrij zinloos.
Toch is het hem niet gelukt in het centrum van de macht te komen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:40 schreef -XOR- het volgende:
[..]
Grootste in de peilingen.
Maar Richestorags kan gewoon zijn ongelijk niet goed toegeven en gaat allerlei exotische constructies bij elkaar fantaseren hoe er wel een D66 CDA GLPvdA kabinet had kunnen komen in weerwil van de bespiegelingen van iedere politiek commentator.
Ik heb het idee dat je niet wezenlijk andere dingen dan ik zegt, maar dat kan aan mij liggen.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:52 schreef capricia het volgende:
[..]
Toch is het hem niet gelukt in het centrum van de macht te komen.
En dat kan van iedereen buiten je de schuld zijn, maar uiteindelijk moet je ook aan introspectie durven doen.
In die opdracht, meedoen in de regering (om zoveel mogelijk van je eigen programma te verwezenlijken), heeft ie gewoon gefaald.
Ja.quote:Op zaterdag 14 maart 2026 13:52 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom blokkeert de VVD PvdAGL? Is dat een gegeven?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |