quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Door ze te weigeren terug te nemen doen ze dat defacto ja. Dat heeft een aanzuigende werking. Zetten ze ze letterlijk op het schip? Vast niet. Maar ze vinden het wat fijn om van hun criminele, verslaafde onderklasse af te zijn zoals de Algerijnen op Utrecht Centraal. Anders zouden ze ze terugnemen en ze weten dat er een precedent vanuit gaat.
Je gebruikt termen als “illegale invasie” en stelt dat landen bewust hun probleem naar ons doorschuiven. Dat zijn nogal stevige claims. Als dat hier vaak genoeg wordt herhaald zonder bewijs gaan mensen het vanzelf als feit zien, terwijl ik nog geen bewijs heb gezien dat landen doelbewust mensen naar Europa sturen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 15:40 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Weinig anders. Ze maken van hun probleem (het moeten terugnemen van hun onderdanen) ons probleem. Daarmee steunen zij een illegale invasie.
Geef maar een andere titel. Pas ik hem aan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:
De titel is wel een beetje verwarrend, maar goed![]()
De coalitie begint vast te schrappen uit het regeerakkoord, eerst wat weg gaat is de boete op kinderen krijgen (of zorgverlof opnemen als vader, dat willen we toch juist?): https://www.ad.nl/politie(...)-van-tafel~ae464bfd/
<3 probeerquote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:51 schreef capricia het volgende:
[..]
Geef maar een andere titel. Pas ik hem aan.
En dat kan niet de bedoeling zijn”, meldt de D66-fractievoorzitter: „We vinden het hartstikke goed dat we mensen van werk naar werk helpen en dat we regelingen simpeler maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:
De titel is wel een beetje verwarrend, maar goed![]()
De coalitie begint vast te schrappen uit het regeerakkoord, eerste wat weg gaat is de boete op kinderen krijgen of zorgverlof opnemen als vader (dat willen we toch juist?): https://www.ad.nl/politie(...)-van-tafel~ae464bfd/
Oh, maar daar hoeven we niet zo moeilijk over te doen. Ik volg gewoon de flow van dit topic.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:13 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
[..]
Je gebruikt termen als “illegale invasie” en stelt dat landen bewust hun probleem naar ons doorschuiven. Dat zijn nogal stevige claims. Als dat hier vaak genoeg wordt herhaald zonder bewijs gaan mensen het vanzelf als feit zien, terwijl ik nog geen bewijs heb gezien dat landen doelbewust mensen naar Europa sturen.
Dat landen soms weinig meewerken aan terugname van mensen die zelf vertrokken zijn is één ding. Maar dat is nog iets anders dan dat staten doelbewust bezig zijn hun “onderklasse” naar Europa te exporteren. Een groep Algerijnen op Utrecht Centraal is natuurlijk ook geen bewijs dat een staat actief mensen naar Europa stuurt. Dat blijft uiteindelijk een aanname over intenties.
Los daarvan blijft de vraag wat de meest effectieve strategie is. Hard afdwingen klinkt stoer, maar dat heeft ook geopolitieke kosten. Veel van die landen zijn partners op het gebied van energie, handel of migratiecontrole. Uiteindelijk blijft het dus een kosten-batenafweging.
Kan Mona ook wel terug.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
BBB stapt in het Europees Parlement over naar ECR. Bij deze club zit de partij van Meloni, de democratie slopers van PiS in Polen, het uiterst-rechtse Zweden Democraten, het zo verfrissende en fatsoenlijke JA21 en de SGP.
Wat anderen in het topic zeggen lijkt me niet zo relevant. Ik reageerde op jouw stelling dat landen bewust hun onderklasse naar Europa sturen en dat er sprake zou zijn van een “illegale invasie”.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:29 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh, maar daar hoeven we niet zo moeilijk over te doen. Ik volg gewoon de flow van dit topic.
Als je de algehele tendens hier moet geloven is asielproblematiek nonbestaand, is de internationale rechtsorde "ineens" gevallen, is heel rechts één radicaal spectrum etc. en ik las in het vorige topic zelfs dat de opvang op Lesbos een "misdaad tegen de menselijkheid" is. Kennelijk bezit jij enige flexibiliteit want daar stel je geen vragen over.
Maar goed, laten we het dan exact maken. Het weigeren terug te nemen van onderdanen is iets dat erg genoeg is en aanpak behoeft. Voordat we bij wapens uitkomen zijn er nog tientallen stappen die we daarin kunnen bewandelen, maar het is vooral belangrijk dat we die gaan bewandelen. Europa zet eindelijk stappen.
Wat een belabberd excuus ook ..quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dat kan niet de bedoeling zijn”, meldt de D66-fractievoorzitter: „We vinden het hartstikke goed dat we mensen van werk naar werk helpen en dat we regelingen simpeler maken.
Jaja, met je 24 jaar werken voordat je WW hebt opgebouwd.
Paternotte heeft wat te veel en te vaak Robert Caro gelezen...
Dat hadden ze nog niet bedacht. ... Serieus? En dat moeten we geloven?quote:Dat laatste had de coalitie niet helemaal door, zo laat CDA-leider Henri Bontenbal doorschemeren: „Je ziet dat de maatregel op andere terreinen doorwerkt dan gedacht.”
Oh, dat is ineens niet zo relevant natuurlijk. Mijn hemel.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:36 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Wat anderen in het topic zeggen lijkt me niet zo relevant. Ik reageerde op jouw stelling dat landen bewust hun onderklasse naar Europa sturen en dat er sprake zou zijn van een “illegale invasie”.
Als je punt nu vooral is dat landen soms niet meewerken aan het terugnemen van hun onderdanen, dan is dat een andere en een stuk minder vergaande claim. Die twee dingen lijken me goed om uit elkaar te houden.
Voor die eerste claim heb ik in ieder geval nog geen bewijs gezien.
Met gelijke munt betalen. Iedere PVv, FvD, JA21, AfD, PiS etc. stemmer naar landen sturen die hun onderdanen niet terugnemen. En dan ook weigeren ze terug te nemen. Gewoon hun hierheen gestuurde onderlaag vervangen door een nieuwe onderlaag van domme sukkels.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Oh, dat is ineens niet zo relevant natuurlijk. Mijn hemel.
Er is sprake van een illegale invasie vanuit de onderdanen. Zij zijn uitgeprocedeerd en moeten weg maar gaan niet. Je blijft je fixeren op dat ene punt maar bent nog geen één keer echt op de inhoud ingegaan. In mijn vorige post heb ik al gezegd, laten we het exact maken en dat laat je nu weer liggen. Wat vind je van het feit dat landen hun onderdanen niet terugnemen? Wat moet Europa daar aan doen?
Ik wil daar wel op reageren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Er is sprake van een illegale invasie vanuit de onderdanen. Zij zijn uitgeprocedeerd en moeten weg maar gaan niet. Je blijft je fixeren op dat ene punt maar bent nog geen één keer echt op de inhoud ingegaan. In mijn vorige post heb ik al gezegd, laten we het exact maken en dat laat je nu weer liggen. Wat vind je van het feit dat landen hun onderdanen niet terugnemen? Wat moet Europa daar aan doen?
Jij bent niet zo voor democratische grondrechten zoals het stemgeheim?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met gelijke munt betalen. Iedere PVv, FvD, JA21, AfD, PiS etc. stemmer naar landen sturen die hun onderdanen niet terugnemen. En dan ook weigeren ze terug te nemen. Gewoon hun hierheen gestuurde onderlaag vervangen door een nieuwe onderlaag van domme sukkels.
Ik ben daar wel op ingegaan. Ik zei juist dat het een probleem kan zijn dat landen soms niet meewerken aan het terugnemen van hun onderdanen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:39 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Misschien kun je beter die zin pseudolatijn onder je gebruikersnaam eens verbeteren in plaats van je elitair voor te doen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Met gelijke munt betalen. Iedere PVv, FvD, JA21, AfD, PiS etc. stemmer naar landen sturen die hun onderdanen niet terugnemen. En dan ook weigeren ze terug te nemen. Gewoon hun hierheen gestuurde onderlaag vervangen door een nieuwe onderlaag van domme sukkels.
Ik geloof dat excuus eigenlijk wel, geeft alleen aan dat ze te weinig contact met de ministeries hebben gehad. De partijen die hier het meeste problemen mee hebben zijn misschien wel D66 (die willen dat alle vrouwen werken) en CDA als gezinspartij. Vooruit, dat laatste zijn CU en SGP ook, maar de SGP vrouwen werken dan gemiddeld weer minder.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een belabberd excuus ook ..
[..]
Dat hadden ze nog niet bedacht. ... Serieus? En dat moeten we geloven?
Nee, dit is gewoon weer wisselgeld om dan elders wel weer aan hun sloop vast te houden.
Wat zou je denken van een systeem waar WW relatief is aan het aantal gewerkte jaren of maanden?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
En dat kan niet de bedoeling zijn”, meldt de D66-fractievoorzitter: „We vinden het hartstikke goed dat we mensen van werk naar werk helpen en dat we regelingen simpeler maken.
Jaja, met je 24 jaar werken voordat je WW hebt opgebouwd.
Paternotte heeft wat te veel en te vaak Robert Caro gelezen...
Jij kent de schijfwereld serie niet? 41 boeken, vrijwel allemaal goed.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien kun je beter die zin pseudolatijn onder je gebruikersnaam eens verbeteren in plaats van je elitair voor te doen.
Ik wijs enkel op de grammaticale blunder in de zin. De serie heb ik niet gelezen inderdaad.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:11 schreef Hanca het volgende:
[..]
Jij kent de schijfwereld serie niet? 41 boeken, vrijwel allemaal goed.
Je gaat me niet wijs maken dat ze daar niet beseffen dat de financiële situatie van stellen, van invloed kan zijn op het willen/nemen van kinderen. Kom op joh. Als ze zich dat niet eerder realiseerden dan staan ze echt compleet los van enige realiteit.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:04 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ik geloof dat excuus eigenlijk wel, geeft alleen aan dat ze te weinig contact met de ministeries hebben gehad. De partijen die hier het meeste problemen mee hebben zijn misschien wel D66 (die willen dat alle vrouwen werken) en CDA als gezinspartij. Vooruit, dat laatste zijn CU en SGP ook, maar de SGP vrouwen werken dan gemiddeld weer minder.
Ze bedachten niet dat het financieel korten van net bevallen mensen er toe leidt dat ze er financieel op achteruit gaan? Ze hebben dat idee niet eens doorgerekend? Ze prutsen gewoon aan dat maximum dagloon, en beseffen zich niet dat dat mensen daadwerkelijk inkomsten kost?quote:„We vinden het hartstikke goed dat we mensen van werk naar werk helpen en dat we regelingen simpeler maken. Maar volgens mij moet dat niet betekenen dat vrouwen die zwanger zijn of dat vaders met ouderschapsverlof er ineens fors op achteruitgaan.”
Die zin komt uit die boeken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:12 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ik wijs enkel op de grammaticale blunder in de zin. De serie heb ik niet gelezen inderdaad.
Dit is in elk land het geval en ook Nederland. Alleen is in Nederland nu al de opbouw relatief langzaam en dat wordt nog langzamer. Nederland wordt hekkensluiter van de hele OESO met dit plan.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zou je denken van een systeem waar WW relatief is aan het aantal gewerkte jaren of maanden?
Maak het dan op z'n minst relatief aan leeftijd. Wat meer maanden voor de 45+ ers, opgebouwd tot de huidige 2 jaar voor, zeg, 55+ ers.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:06 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat zou je denken van een systeem waar WW relatief is aan het aantal gewerkte jaren of maanden?
Ze hebben het maximumdagloon voor WW en WAO willen aanpakken (slecht idee, maar dat was hun idee) en zich niet gerealiseerd dat er ook andere regelingen van datzelfde dagloon gebruik maken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijs maken dat ze daar niet beseffen dat de financiële situatie van stellen, van invloed kan zijn op het willen/nemen van kinderen. Kom op joh. Als ze zich dat niet eerder realiseerden dan staan ze echt compleet los van enige realiteit.
[..]
Ze bedachten niet dat het financieel korten van net bevallen mensen er toe leidt dat ze er op achteruit gaan? Ze hebben dat idee niet eens doorgerekend?
Gewoon met gelijke munt terugbetalen. De mensenrechtenschenders zelf even laten ervaren wat het is. Zit misschien wel een mooi televisieprogramma in (oh nee wacht, je mag van de EU daar niet filmen, bij deze poelen des doods).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Misschien kun je beter die zin pseudolatijn onder je gebruikersnaam eens verbeteren in plaats van je elitair voor te doen.
En dat is dan ofwel ronduit amateuristisch, of zoals ik eerder zei een waardeloos excuus om terug te kunnen krabbelen (met naar ik vermoed wisselgeld voor andere plannen).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:16 schreef Hanca het volgende:
[..]
Ze hebben het maximumdagloon voor WW en WAO willen aanpakken (slecht idee, maar dat was hun idee) en zich niet gerealiseerd dat er ook andere regelingen van datzelfde dagloon gebruik maken.
Wat je zou kunnen doen is het doorschuiven van opgebouwde tegoeden. Het kan te ingewikkeld worden, maar stel je werkt 20 jaar en gebruikt 2 maanden ww, dan zou je de rest van je opgebouwde ww tegoed later na een ander dienstverband kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Maak het dan op z'n minst relatief aan leeftijd. Wat meer maanden voor de 45+ ers, opgebouwd tot de huidige 2 jaar voor, zeg, 55+ ers.
Het is gewoon niet waar dat die mensen er fors op achteruit gaan. De rijkere stellen krijgen wat minder subsidie, nou moe. Dat is toch juist wat men wil, de rijken belasten?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:14 schreef probeer het volgende:
[..]
Je gaat me niet wijs maken dat ze daar niet beseffen dat de financiële situatie van stellen, van invloed kan zijn op het willen/nemen van kinderen. Kom op joh. Als ze zich dat niet eerder realiseerden dan staan ze echt compleet los van enige realiteit.
[..]
Ze bedachten niet dat het financieel korten van net bevallen mensen er toe leidt dat ze er financieel op achteruit gaan? Ze hebben dat idee niet eens doorgerekend? Ze prutsen gewoon aan dat maximum dagloon, en beseffen zich niet dat dat mensen daadwerkelijk inkomsten kost?
Dit is wel een erg Kantische opvatting. Dit principe zou ik liever toepassen op moordenaars en andere wetovertreders zodat we stappen kunnen zetten richting harder straffen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:17 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Gewoon met gelijke munt terugbetalen. De mensenrechtenschenders zelf even laten ervaren wat het is. Zit misschien wel een mooi televisieprogramma in (oh nee wacht, je mag van de EU daar niet filmen, bij deze poelen des doods).
Na een week of een maand heffen we de situatie weer voor ze op (een luxe die de weerloze vluchtelingen, slachtoffers van westerse wapens, niet hebben).
Opbouw van maximale WW van 12 naar 24 maanden tussen de 45 en 57 jaar. Elk levensjaar een maandje meer (mits opgebouwd). Of 40 tot 52. Hangt er even van af vanaf welke leeftijd het significant moeilijker wordt om binnen 1 jaar een baan te vinden. En de doorrekening.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:19 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Wat je zou kunnen is dus is het doorschuiven van opgebouwde tegoeden wellicht. Het kan te ingewikkeld worden maar stel je werkt 20 jaar en gebruikt 2 maanden ww, dan zou je de rest van je opgebouwde ww tegoed later na een ander dienstverband kunnen gebruiken.
Wat zou je voorstel zijn om het aan leeftijd te relateren?
Dan nog.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is gewoon niet waar dat die mensen er fors op achteruit gaan. De rijkere stellen krijgen wat minder subsidie, nou moe. Dat is toch juist wat men wil, de rijken belasten?
Welnee. Er is al 40 jaar een spiraal naar meer repressie, stoerdoenerij en hardere en hogere straffen. Ook daarin is Nederland inmiddels Europees kampioen geworden.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:21 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dit is wel een erg Kantische opvatting. Dit principe zou ik liever toepassen op moordenaars en andere wetovertreders zodat we stappen kunnen zetten richting harder straffen.
Is dat zo? Heb je daar bronnen van?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee. Er is al 40 jaar een spiraal naar meer repressie, stoerdoenerij en hardere en hogere straffen. Ook daarin is Nederland inmiddels Europees kampioen geworden.
Hoe hogere straffen, hoe minder criminaliteit.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Welnee. Er is al 40 jaar een spiraal naar meer repressie, stoerdoenerij en hardere en hogere straffen. Ook daarin is Nederland inmiddels Europees kampioen geworden.
Op Europees vlak wellicht, maar dit continent is ook wel de kampioen van flutstraffen. We zouden eerder naar Japan, Taiwan, Zuid-Korea moeten kijken hoe we een veiligere samenleving kunnen creeëren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:24 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nou ja, Bontebal zegt dat. Die heeft sowieso totaal niet op zitten letten.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:23 schreef probeer het volgende:
[..]
Dan nog.
"we wisten niet dat het maximum dagloon daar óók invloed op had" is bestuur van likmevestje.
Niemand van het UWV gesproken dus, voordat ze die plannen de wereld in gooiden.
Dat is inderdaad wat de statistiek aantoont. Bijvoorbeeld in Japan kun je prima 20 dagen cel krijgen voor een kleine winkeldiefstal en bij herhaling zijn straffen van meerdere jaren niet ongewoon, buitenlanders worden bij gevallen van diefstal direct gedeporteerd.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:25 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoe hogere straffen, hoe minder criminaliteit.
Ik ben wel geneigd om Bontebal hier te geloven. Wie bedenkt ook weer zoiets dat je een regeling hebt die weer afhankelijk is van drie andere regelingen en dan als je ook nog zwanger bent een nadelige uitwerking heeft.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:38 schreef probeer het volgende:
[..]
Wat een belabberd excuus ook ..
[..]
Dat hadden ze nog niet bedacht. ... Serieus? En dat moeten we geloven?
Nee, dit is gewoon weer wisselgeld om dan elders wel weer aan hun sloop vast te houden.
We halen het Verenigd Koninkrijk inmiddels rechts in. Daar hoef je een jaar werk te hebben gedaan voor 6 maanden WW. Zodat ook de wat jongere werknemers niet direct in de bijstand komen, hun huis moeten verkopen (opkoopbescherming en zelfbewoningsplicht gaat er weer af hè? Kans voor VVDers).quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:21 schreef probeer het volgende:
[..]
Opbouw van maximale WW van 12 naar 24 maanden tussen de 45 en 57 jaar. Elk levensjaar een maandje meer (mits opgebouwd). Of 40 tot 52. Hangt er even van af vanaf welke leeftijd het significant moeilijker wordt om binnen 1 jaar een baan te vinden. En de doorrekening.
Het is altijd fijn om Sinterklaas te spelen van andermans geld.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We halen het Verenigd Koninkrijk inmiddels rechts in. Daar hoef je een jaar werk te hebben gedaan voor 6 maanden WW. Zodat ook de wat jongere werknemers niet direct in de bijstand komen, hun huis moeten verkopen (opkoopbescherming en zelfbewoningsplicht gaat er weer af hè? Kans voor VVDers).
Met Flexicurity heeft het al helemaal niks meer van doen.
Voor de Pim Fortuyn gekte was de WW zelfs 7 jaar. Dat schoot misschien zijn doel voorbij, het werd gebruikt als een soort VUT. Alleen belanden we nu echt helemaal in het andere uiterste.
Zie pagina 11 hier, voor de rechtenopbouw naar aantal gewerkte jaren:
https://www.unedic.org/st(...)id_6703f1b88e671.pdf
Nee, dat is rechtse lulkoek. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:29 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wat de statistiek aantoont.
Er valt inderdaad ook prima het argument te maken dat wanneer het overgrote deel toch binnen 6 maanden weer werk vindt, die eerste 6 maanden de opbouw gewoon moet blijven wat hij nu is (of zelfs nog sneller), ipv de voorgestelde halvering.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
We halen het Verenigd Koninkrijk inmiddels rechts in. Daar hoef je een jaar werk te hebben gedaan voor 6 maanden WW. Zodat ook de wat jongere werknemers niet direct in de bijstand komen, hun huis moeten verkopen (opkoopbescherming en zelfbewoningsplicht gaat er weer af hè? Kans voor VVDers).
Voor de Pim Fortuyn gekte was de WW zelfs 7 jaar. Dat schoot misschien zijn doel voorbij, het werd gebruikt als een soort VUT. Alleen belanden we nu echt helemaal in het andere uiterste.
Dat valt toch wel mee, het andere uiterste is simpelweg geen WW en een werknemer die meer overhoudt en daar zelf maar van moet sparen of zichzelf verzekeren.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:32 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Noorwegen is een bijzonder onveilig land vergeleken met de door mij aangehaalde landen.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:39 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Nee, dat is rechtse lulkoek. Er is geen enkel wetenschappelijk bewijs voor.
Wanneer je het over de repressieve sfeer hebt dan is de pakkans belangrijker dan iemand in de cel gooien (als het aan de VVD en PVV ligt dan wordt voortaan alles waar 6 jaar of minder voor staat af gedaan met een strafbeschikking door OM - tenzij je elite bent komt er geen rechter meer naar kijken).
Zoals bekend zijn gevangenissen in Noorwegen bijna hotels en open inrichtingen. Ook in Noorwegen is er bijna geen criminaliteit, maar jij laat je inspireren door Aziatische eenheidsworststaten met manies van collectieve zelfmoord en ongezonde prestatiedruk.
Een andere onderklasse ook goed?quote:Op dinsdag 10 maart 2026 17:56 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik ben daar wel op ingegaan. Ik zei juist dat het een probleem kan zijn dat landen soms niet meewerken aan het terugnemen van hun onderdanen.
Daarnaast gaf ik aan dat de vraag vooral is welke aanpak het meest effectief is. Hardere druk kan een optie zijn, maar dat blijft uiteindelijk een kosten-batenafweging omdat veel van die landen ook partners zijn op andere gebieden.
Mijn punt was alleen dat dat iets anders is dan spreken over een “illegale invasie” of stellen dat landen bewust hun onderklasse naar Europa sturen. Er zijn gevallen geweest waar migratie bewust als geopolitiek drukmiddel werd ingezet, bijvoorbeeld door Belarus.
Maar voor de situatie waar jij naar verwijst heb ik nog geen bewijs gezien, terwijl je die claim inmiddels wel meerdere keren herhaalt. Als daar wel sterke aanwijzingen voor zijn, zou dat mijn kijk op dit punt overigens behoorlijk veranderen.
quote:Ja, Marokko heeft in het verleden herhaaldelijk migratie gebruikt als een politiek drukmiddel tegen Spanje, met name om invloed uit te oefenen op het Spaanse standpunt over de Westelijke Sahara. Het meest opvallende voorbeeld hiervan vond plaats in mei 2021.
Wikipedia
Wikipedia
+2
Hier zijn de belangrijkste details:
De crisis van mei 2021 (Ceuta): Nadat Spanje de leider van het Polisario-front (Brahim Ghali) toeliet voor een medische behandeling, versoepelde Marokko de grenscontroles bij de Spaanse enclave Ceuta. Dit resulteerde in een ongekende instroom van ongeveer 8.000 tot 12.000 migranten die de grens overstaken, wat leidde tot een ernstige diplomatieke crisis.
Motief: Analisten zagen dit als "migratiediplomatie" om Spanje te dwingen de Marokkaanse soevereiniteit over de Westelijke Sahara te erkennen.
Resultaat: De druk was effectief. Na de spanningen veranderde Spanje zijn positie en steunde het Marokko in het conflict over de Westelijke Sahara, wat leidde tot herstel van de diplomatieke relaties. Grensbeheer: Marokko gebruikt zijn strikte of juist soepele grenscontrole als een instrument om diplomatieke doelen te bereiken
Het is vooral wat eenzijdig, het wel snijden in sociale voorzieningen en tegelijk weinig doen aan ondoelmatige belastingvoordelen en ook de hypotheekrente aftrek.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:36 schreef Perrin het volgende:
[..]
Het is altijd fijn om Sinterklaas te spelen van andermans geld.
Ik zou het daar graag mee oneens zijn. Helaas stemt Nederland rechts.quote:Op dinsdag 10 maart 2026 18:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Het is vooral wat eenzijdig, het wel snijden in sociale voorzieningen en tegelijk weinig doen aan ondoelmatige belastingvoordelen en ook de hypotheekrente aftrek.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |