abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 15:56:51 #1
236264 crew  capricia
pi_220308494
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Door ze te weigeren terug te nemen doen ze dat defacto ja. Dat heeft een aanzuigende werking. Zetten ze ze letterlijk op het schip? Vast niet. Maar ze vinden het wat fijn om van hun criminele, verslaafde onderklasse af te zijn zoals de Algerijnen op Utrecht Centraal. Anders zouden ze ze terugnemen en ze weten dat er een precedent vanuit gaat.
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 15:40 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Weinig anders. Ze maken van hun probleem (het moeten terugnemen van hun onderdanen) ons probleem. Daarmee steunen zij een illegale invasie.
Je gebruikt termen als “illegale invasie” en stelt dat landen bewust hun probleem naar ons doorschuiven. Dat zijn nogal stevige claims. Als dat hier vaak genoeg wordt herhaald zonder bewijs gaan mensen het vanzelf als feit zien, terwijl ik nog geen bewijs heb gezien dat landen doelbewust mensen naar Europa sturen.

Dat landen soms weinig meewerken aan terugname van mensen die zelf vertrokken zijn is één ding. Maar dat is nog iets anders dan dat staten doelbewust bezig zijn hun “onderklasse” naar Europa te exporteren. Een groep Algerijnen op Utrecht Centraal is natuurlijk ook geen bewijs dat een staat actief mensen naar Europa stuurt. Dat blijft uiteindelijk een aanname over intenties.

Los daarvan blijft de vraag wat de meest effectieve strategie is. Hard afdwingen klinkt stoer, maar dat heeft ook geopolitieke kosten. Veel van die landen zijn partners op het gebied van energie, handel of migratiecontrole. Uiteindelijk blijft het dus een kosten-batenafweging.
pi_220308757
De titel is wel een beetje verwarrend, maar goed ;)

De coalitie begint vast te schrappen uit het regeerakkoord, eerste wat weg gaat is de boete op kinderen krijgen of zorgverlof opnemen als vader (dat willen we toch juist?): https://www.ad.nl/politie(...)-van-tafel~ae464bfd/
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 16:51:05 #4
236264 crew  capricia
pi_220308777
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:

De coalitie begint vast te schrappen uit het regeerakkoord, eerst wat weg gaat is de boete op kinderen krijgen (of zorgverlof opnemen als vader, dat willen we toch juist?): https://www.ad.nl/politie(...)-van-tafel~ae464bfd/
Geef maar een andere titel. Pas ik hem aan.

Edit: zo beter? :D

[ Bericht 6% gewijzigd door capricia op 10-03-2026 16:57:01 ]
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220308791
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Geef maar een andere titel. Pas ik hem aan.
<3 probeer
"Pools are perfect for holding water"
  dinsdag 10 maart 2026 @ 16:56:42 #6
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220308831
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:49 schreef Hanca het volgende:

De coalitie begint vast te schrappen uit het regeerakkoord, eerste wat weg gaat is de boete op kinderen krijgen of zorgverlof opnemen als vader (dat willen we toch juist?): https://www.ad.nl/politie(...)-van-tafel~ae464bfd/
En dat kan niet de bedoeling zijn”, meldt de D66-fractievoorzitter: „We vinden het hartstikke goed dat we mensen van werk naar werk helpen en dat we regelingen simpeler maken.

Jaja, met je 24 jaar werken voordat je WW hebt opgebouwd.

Paternotte heeft wat te veel en te vaak Robert Caro gelezen...
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 10 maart 2026 @ 17:25:21 #7
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220309017
BBB stapt in het Europees Parlement over naar ECR. Bij deze club zit de partij van Meloni, de democratie slopers van PiS in Polen, het uiterst-rechtse Zweden Democraten, het zo verfrissende en fatsoenlijke JA21 en de SGP.
Deuger, Woke & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 10 maart 2026 @ 17:29:24 #8
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220309048
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:13 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
[..]
Je gebruikt termen als “illegale invasie” en stelt dat landen bewust hun probleem naar ons doorschuiven. Dat zijn nogal stevige claims. Als dat hier vaak genoeg wordt herhaald zonder bewijs gaan mensen het vanzelf als feit zien, terwijl ik nog geen bewijs heb gezien dat landen doelbewust mensen naar Europa sturen.

Dat landen soms weinig meewerken aan terugname van mensen die zelf vertrokken zijn is één ding. Maar dat is nog iets anders dan dat staten doelbewust bezig zijn hun “onderklasse” naar Europa te exporteren. Een groep Algerijnen op Utrecht Centraal is natuurlijk ook geen bewijs dat een staat actief mensen naar Europa stuurt. Dat blijft uiteindelijk een aanname over intenties.

Los daarvan blijft de vraag wat de meest effectieve strategie is. Hard afdwingen klinkt stoer, maar dat heeft ook geopolitieke kosten. Veel van die landen zijn partners op het gebied van energie, handel of migratiecontrole. Uiteindelijk blijft het dus een kosten-batenafweging.
Oh, maar daar hoeven we niet zo moeilijk over te doen. Ik volg gewoon de flow van dit topic.

Als je de algehele tendens hier moet geloven is asielproblematiek nonbestaand, is de internationale rechtsorde "ineens" gevallen, is heel rechts één radicaal spectrum etc. en ik las in het vorige topic zelfs dat de opvang op Lesbos een "misdaad tegen de menselijkheid" is. Kennelijk bezit jij enige flexibiliteit want daar stel je geen vragen over.

Maar goed, laten we het dan exact maken. Het weigeren terug te nemen van onderdanen is iets dat erg genoeg is en aanpak behoeft. Voordat we bij wapens uitkomen zijn er nog tientallen stappen die we daarin kunnen bewandelen, maar het is vooral belangrijk dat we die gaan bewandelen. Europa zet eindelijk stappen.
pi_220309094
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:25 schreef Klopkoek het volgende:
BBB stapt in het Europees Parlement over naar ECR. Bij deze club zit de partij van Meloni, de democratie slopers van PiS in Polen, het uiterst-rechtse Zweden Democraten, het zo verfrissende en fatsoenlijke JA21 en de SGP.
Kan Mona ook wel terug.
pi_220309110
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:29 schreef Richestorags het volgende:

[..]
Oh, maar daar hoeven we niet zo moeilijk over te doen. Ik volg gewoon de flow van dit topic.

Als je de algehele tendens hier moet geloven is asielproblematiek nonbestaand, is de internationale rechtsorde "ineens" gevallen, is heel rechts één radicaal spectrum etc. en ik las in het vorige topic zelfs dat de opvang op Lesbos een "misdaad tegen de menselijkheid" is. Kennelijk bezit jij enige flexibiliteit want daar stel je geen vragen over.

Maar goed, laten we het dan exact maken. Het weigeren terug te nemen van onderdanen is iets dat erg genoeg is en aanpak behoeft. Voordat we bij wapens uitkomen zijn er nog tientallen stappen die we daarin kunnen bewandelen, maar het is vooral belangrijk dat we die gaan bewandelen. Europa zet eindelijk stappen.
Wat anderen in het topic zeggen lijkt me niet zo relevant. Ik reageerde op jouw stelling dat landen bewust hun onderklasse naar Europa sturen en dat er sprake zou zijn van een “illegale invasie”.

Als je punt nu vooral is dat landen soms niet meewerken aan het terugnemen van hun onderdanen, dan is dat een andere en een stuk minder vergaande claim. Die twee dingen lijken me goed om uit elkaar te houden.

Voor die eerste claim heb ik in ieder geval nog geen bewijs gezien.
pi_220309115
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
En dat kan niet de bedoeling zijn”, meldt de D66-fractievoorzitter: „We vinden het hartstikke goed dat we mensen van werk naar werk helpen en dat we regelingen simpeler maken.

Wat een belabberd excuus ook ..

quote:
Dat laatste had de coalitie niet helemaal door, zo laat CDA-leider Henri Bontenbal doorschemeren: „Je ziet dat de maatregel op andere terreinen doorwerkt dan gedacht.”
Dat hadden ze nog niet bedacht. ... Serieus? En dat moeten we geloven?

Nee, dit is gewoon weer wisselgeld om dan elders wel weer aan hun sloop vast te houden.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 17:39:03 #12
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220309125
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:36 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Wat anderen in het topic zeggen lijkt me niet zo relevant. Ik reageerde op jouw stelling dat landen bewust hun onderklasse naar Europa sturen en dat er sprake zou zijn van een “illegale invasie”.

Als je punt nu vooral is dat landen soms niet meewerken aan het terugnemen van hun onderdanen, dan is dat een andere en een stuk minder vergaande claim. Die twee dingen lijken me goed om uit elkaar te houden.

Voor die eerste claim heb ik in ieder geval nog geen bewijs gezien.
Oh, dat is ineens niet zo relevant natuurlijk. Mijn hemel.

Er is sprake van een illegale invasie vanuit de onderdanen. Zij zijn uitgeprocedeerd en moeten weg maar gaan niet. Je blijft je fixeren op dat ene punt maar bent nog geen één keer echt op de inhoud ingegaan. In mijn vorige post heb ik al gezegd, laten we het exact maken en dat laat je nu weer liggen. Wat vind je van het feit dat landen hun onderdanen niet terugnemen? Wat moet Europa daar aan doen?
  dinsdag 10 maart 2026 @ 17:47:29 #13
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_220309185
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:39 schreef Richestorags het volgende:

[..]

Er is sprake van een illegale invasie vanuit de onderdanen. Zij zijn uitgeprocedeerd en moeten weg maar gaan niet. Je blijft je fixeren op dat ene punt maar bent nog geen één keer echt op de inhoud ingegaan. In mijn vorige post heb ik al gezegd, laten we het exact maken en dat laat je nu weer liggen. Wat vind je van het feit dat landen hun onderdanen niet terugnemen? Wat moet Europa daar aan doen?
Met gelijke munt betalen. Iedere PVv, FvD, JA21, AfD, PiS etc. stemmer naar landen sturen die hun onderdanen niet terugnemen. En dan ook weigeren ze terug te nemen. Gewoon hun hierheen gestuurde onderlaag vervangen door een nieuwe onderlaag van domme sukkels.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 17:50:52 #14
236264 crew  capricia
pi_220309205
quote:

[..]

Ik wil daar wel op reageren.
Dat is tot nu toe ieder land voor zich om daarvoor te zorgen. En dan neemt Marokko wel Marokkanen uit Frankrijk terug , maar met een negatief persbericht uit Nederland over Marokko, dan opeens die uit Nederland niet. :')

Dat lijkt me dus bij uitstek iets wat je Europees moet regelen. En daar mag van mij best flink wat druk achter. Laat de EU maar werken voor ons als burger.

Maar dat impliceert wel een (hoe klein dan ook) buitenlands beleid vanuit de EU. Al zien we de eerste stappen daarvoor wel al gezet worden.
- Goethe, “Faust”
  Moderator dinsdag 10 maart 2026 @ 17:52:22 #15
236264 crew  capricia
pi_220309225
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Met gelijke munt betalen. Iedere PVv, FvD, JA21, AfD, PiS etc. stemmer naar landen sturen die hun onderdanen niet terugnemen. En dan ook weigeren ze terug te nemen. Gewoon hun hierheen gestuurde onderlaag vervangen door een nieuwe onderlaag van domme sukkels.
Jij bent niet zo voor democratische grondrechten zoals het stemgeheim? ;)
- Goethe, “Faust”
pi_220309263
quote:

[..]

Ik ben daar wel op ingegaan. Ik zei juist dat het een probleem kan zijn dat landen soms niet meewerken aan het terugnemen van hun onderdanen.

Daarnaast gaf ik aan dat de vraag vooral is welke aanpak het meest effectief is. Hardere druk kan een optie zijn, maar dat blijft uiteindelijk een kosten-batenafweging omdat veel van die landen ook partners zijn op andere gebieden.

Mijn punt was alleen dat dat iets anders is dan spreken over een “illegale invasie” of stellen dat landen bewust hun onderklasse naar Europa sturen. Er zijn gevallen geweest waar migratie bewust als geopolitiek drukmiddel werd ingezet, bijvoorbeeld door Belarus.

Maar voor de situatie waar jij naar verwijst heb ik nog geen bewijs gezien, terwijl je die claim inmiddels wel meerdere keren herhaalt. Als daar wel sterke aanwijzingen voor zijn, zou dat mijn kijk op dit punt overigens behoorlijk veranderen.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 17:59:23 #17
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_220309289
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:47 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]
Misschien kun je beter die zin pseudolatijn onder je gebruikersnaam eens verbeteren in plaats van je elitair voor te doen.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
pi_220309321
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:38 schreef probeer het volgende:

[..]
Wat een belabberd excuus ook ..
[..]
Dat hadden ze nog niet bedacht. ... Serieus? En dat moeten we geloven?

Nee, dit is gewoon weer wisselgeld om dan elders wel weer aan hun sloop vast te houden.
Ik geloof dat excuus eigenlijk wel, geeft alleen aan dat ze te weinig contact met de ministeries hebben gehad. De partijen die hier het meeste problemen mee hebben zijn misschien wel D66 (die willen dat alle vrouwen werken) en CDA als gezinspartij. Vooruit, dat laatste zijn CU en SGP ook, maar de SGP vrouwen werken dan gemiddeld weer minder.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:06:48 #19
56749 BlaZ
pi_220309334
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 16:56 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Wat zou je denken van een systeem waar WW relatief is aan het aantal gewerkte jaren of maanden?
pi_220309377
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 17:59 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Misschien kun je beter die zin pseudolatijn onder je gebruikersnaam eens verbeteren in plaats van je elitair voor te doen.
Jij kent de schijfwereld serie niet? 41 boeken, vrijwel allemaal goed.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:12:39 #21
56749 BlaZ
pi_220309381
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:11 schreef Hanca het volgende:

[..]
Jij kent de schijfwereld serie niet? 41 boeken, vrijwel allemaal goed.
Ik wijs enkel op de grammaticale blunder in de zin. De serie heb ik niet gelezen inderdaad.
pi_220309391
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:04 schreef Hanca het volgende:

[..]
Ik geloof dat excuus eigenlijk wel, geeft alleen aan dat ze te weinig contact met de ministeries hebben gehad. De partijen die hier het meeste problemen mee hebben zijn misschien wel D66 (die willen dat alle vrouwen werken) en CDA als gezinspartij. Vooruit, dat laatste zijn CU en SGP ook, maar de SGP vrouwen werken dan gemiddeld weer minder.
Je gaat me niet wijs maken dat ze daar niet beseffen dat de financiële situatie van stellen, van invloed kan zijn op het willen/nemen van kinderen. Kom op joh. Als ze zich dat niet eerder realiseerden dan staan ze echt compleet los van enige realiteit.

quote:
„We vinden het hartstikke goed dat we mensen van werk naar werk helpen en dat we regelingen simpeler maken. Maar volgens mij moet dat niet betekenen dat vrouwen die zwanger zijn of dat vaders met ouderschapsverlof er ineens fors op achteruitgaan.”
Ze bedachten niet dat het financieel korten van net bevallen mensen er toe leidt dat ze er financieel op achteruit gaan? Ze hebben dat idee niet eens doorgerekend? Ze prutsen gewoon aan dat maximum dagloon, en beseffen zich niet dat dat mensen daadwerkelijk inkomsten kost?
pi_220309394
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:12 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Ik wijs enkel op de grammaticale blunder in de zin. De serie heb ik niet gelezen inderdaad.
Die zin komt uit die boeken.
  dinsdag 10 maart 2026 @ 18:14:16 #24
177053 Klopkoek
Woke Warrior
pi_220309395
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Wat zou je denken van een systeem waar WW relatief is aan het aantal gewerkte jaren of maanden?
Dit is in elk land het geval en ook Nederland. Alleen is in Nederland nu al de opbouw relatief langzaam en dat wordt nog langzamer. Nederland wordt hekkensluiter van de hele OESO met dit plan.
Deuger, Woke & Gutmensch
pi_220309407
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 maart 2026 18:06 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Maak het dan op z'n minst relatief aan leeftijd. Wat meer maanden voor de 45+ ers, opgebouwd tot de huidige 2 jaar voor, zeg, 55+ ers.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')