abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 9 maart 2026 @ 17:56:22 #151
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220301814
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 17:09 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Nou ja, de uitvoeringskosten bij UWV rijzen de pan uit. Dat is allemaal tot uw dienst.

Uitvoeringskosten bij de pensioenfondsen den de Woningcorporaties zijn ook gigantisch
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220301824
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 15:20 schreef Klopkoek het volgende:

[..]
Heb je bewijs voor dat deze oproep nep is en een false flag?
NRC:
De theorie dat links stiekem zou rouwen om de Iraanse ayatollah Ali Khamenei werd na zijn dood snel online verspreid, zag columnist Thomas Hogeling. Zo circuleert er een nep-poster waarop GroenLinks-PvdA en Denk oproepen om te protesteren „tegen de moord op Khamenei”. Advocaat Oscar Hammerstein schreef erbij op X: „Deze oproep is fake maar had best wel echt kunnen zijn.”

---
Op 1 maart werd op de Dam de moord op Khamenei gevierd
AT5
  maandag 9 maart 2026 @ 17:58:45 #153
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220301825
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 08:13 schreef Klopkoek het volgende:
https://www.volkskrant.nl(...)tegenhield~b03c5b95/

PvdD kreeg een ton van een ondernemer die een AZC tegenhield.

Hoewel hijzelf ontkent dat hij daarom het pand aankocht.

De man die het beoogde azc-pand in Houten heeft gekocht, snapt niet dat de gemeente hierdoor verrast is. Wim Beelen, van investeringsmaatschappij Larendael, ziet het simpelweg als een kans voor zijn bedrijf. Hij kocht het niet om een mogelijk azc tegen te houden. "Nee, ben je mal. Je moet juist goed zijn voor je medemens."
https://www.rtvutrecht.nl(...)meente-dat-niet-deed
Beelen heeft ook de plantenkwekerij gekocht en gaat dat kantoor gebruiken als wisselgeld met gemeente en provincie zodat ie woningen kan bouwen op het terrein van plantenkwekerij (30HA)

daar kan ie wel 5000 woningen bouwen
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 75 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220301828
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 17:56 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Uitvoeringskosten bij de pensioenfondsen den de Woningcorporaties zijn ook gigantisch
Ik snap jouw stokpaardjes soms echt niet, je zit zelf te pochen dat je al een aantal jaren geniet van je ABP-pensioen en ondertussen begin je te ratelen dat je teveel belasting betaald als gepensioneerde en wat gereutel over voedselbossen en stoeptegels oplichten. Begrijp jij zo dat er maar weinig mensen jou serieus nemen?

Of anders, ik begrijp je niet.
pi_220301966
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 17:09 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ja, het bezuinigen op cultuur is het begin van het einde.
Even naming en shaming, welke bezuinigingronde was dit?
pi_220301976
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:25 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Even naming en shaming, welke bezuinigingronde was dit?
Staatssecretaris VVD Halbe Zijlstra. En Dekkers, even opzoeken.
pi_220301984
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Staatssecretaris VVD Halbe Zijlstra.
Onder Rutte I. VVD en CDA met gedoogsteun PVV.
Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
pi_220301996
"De kunst- en cultuursector voer net de 'perfect storm' uit: coronapandemie, energiecrisis en kostenstijgingen deelden flinke klappen uit aan makers en organisaties. Deze analyse laat zien dat de stapeling van maatregelen de sector nog eens midscheeps zal raken. Bij elkaar genomen hebben deze maatregelen een grotere financiële impact dan de draconische bezuinigingen van kabinet Rutte I in de periode 2010-2012."

Sinds 2010 heeft het Rijk bezuinigd op cultuur. Dat had onder andere gevolgen voor de hoogte van de subsidies die culturele instellingen en fondsen ontvingen uit de Culturele Basisinfrastructuur 2013-2017. We onderzochten hoe de cultuursector de bezuinigingen heeft doorgevoerd en wat het effect ervan is.

https://www.rekenkamer.nl/onderwerpen/c/cultuur
  maandag 9 maart 2026 @ 18:48:13 #159
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220302109
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:27 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Staatssecretaris VVD Halbe Zijlstra.
die was samen met mij in de datsja van Poetin geweest , zijn we toen blijven slapen en toen op de trein gestapt in moscow
  maandag 9 maart 2026 @ 18:49:42 #160
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220302124
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 17:59 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Ik snap jouw stokpaardjes soms echt niet, je zit zelf te pochen dat je al een aantal jaren geniet van je ABP-pensioen en ondertussen begin je te ratelen dat je teveel belasting betaald als gepensioneerde

Of anders, ik begrijp je niet.
kan je niet ABP pensioen hebben en tevens teveel belasting betalen ??

Nee je weet inderdaad niets van mij dus

ik werk ook nog 3 dagen per week en de AOW er heeft slechts de halve arbeidskorting ten opzichte van iemand die jonger is dan de AOW leeftijd
https://www.belastingdien(...)0%E2%82%AC%200%20%7C
Daarom betaal ik teveel belasting , ik val dus ook nog in een hogere schijf
Nui zeg jij ha h a ha ha , dan moeten AOW ers maar niet werken , eigen schuld
pi_220302150
En het heeft ook te maken met de rijkssubsidies die ooit werden gegeven aan gemeentes voor het behouden van kunst-muziekonderwijs, dat werd aan de gemeentes zelf over gelaten. Met het gevolg dat in de ene gemeente werd bezuinigd en bij de andere gemeente het nog een aantal jaren stand hield. Heb al zolang gewerkt bij een 'centrum voor de kunsten' dat ik mij nog kan herinneren dat de oud-directeur vol trots vertelde dat de school een erkend rijkspredicaat kreeg.
pi_220302190
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 18:49 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
kan je niet ABP pensioen hebben en tevens teveel belasting betalen ??

Nee je weet inderdaad niets van mij dus

ik werk ook nog 3 dagen per week en de AOW er heeft slechts de halve arbeidskorting ten opzichte van iemand die jonger is dan de AOW leeftijd
https://www.belastingdien(...)0%E2%82%AC%200%20%7C
Daarom betaal ik teveel belasting , ik val dus ook nog in een hogere schijf
Nui zeg jij ha h a ha ha , dan moeten AOW ers maar niet werken , eigen schuld

Nee, dan zeg ik, got wat jammer dat jij meer belasting moet betalen tov iemand die geen AOW en aanvullend pensioen heeft. Ga op de barricaden staan, joh!
  maandag 9 maart 2026 @ 19:50:47 #163
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220302629
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 19:02 schreef Firuze60 het volgende:

[..]
Nee, dan zeg ik, got wat jammer dat jij meer belasting moet betalen tov iemand die geen AOW en aanvullend pensioen heeft. Ga op de barricaden staan, joh!
de vraag het gaat over het werken door AOW ers en de arbeidskorting , niet om mij als individu

waarom is arbeid door een AOW er zwaarder belast dan dezelfde arbeid gedaan door iemand jonger dan de AOW leeftijd,
Terwijl de overheid wil dat ouderen langer blijven doorwerken zodat die hun kennis en expertise kunnen doorgeven

Ik ben voor dat werken moet lonen, en onafhankelijk van leeftijd, geslacht of huidskleur van de persoon die het werk doet
De kwaliteit van de gedane arbeid moet bepalend zijn voor de netto waardering
Ook dat de arbeidskorting zeer fors omhoog gaat , zodat de gratis toeslagen wat kunnen minderen

[ Bericht 6% gewijzigd door michaelmoore op 09-03-2026 20:15:16 ]
pi_220302940
Ik schrok wel even van deze foto. Pieter Grinwis (uitstekend Kamerlid, ik heb er in 2023 op gestemd) die samen met de extreemrechtse Lidewij de Vos op het podium staat. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is…

Uit het artikel: Boer en burger bewegen verder rechtsaf richting FvD: ‘Van der Plas is af’
pi_220303015
quote:
11s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:22 schreef Kowloon het volgende:
Ik schrok wel even van deze foto. Pieter Grinwis (uitstekend Kamerlid, ik heb er in 2023 op gestemd) die samen met de extreemrechtse Lidewij de Vos op het podium staat. Alsof het de normaalste zaak van de wereld is…

Uit het artikel: Boer en burger bewegen verder rechtsaf richting FvD: ‘Van der Plas is af’
[ afbeelding ]
De boeren hadden alle partijen uitgenodigd voor een debat. Op komen dagen is onderdeel van zijn werk. Ook in de Kamer debatteert hij wel eens met De Vos of andere FvD leden.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)is-het-prijsschieten

Het werd gewoon uitgezonden op NPO1: https://www.nporadio1.nl/(...)aal-plattelandsdebat

Je kunt moeilijk alle debatten afzeggen waar FvD komt, dan krijgen ze ook geen weerwoord meer.

De minister was ook uitgenodigd, maar kwam niet opdagen vanwege de verjaardag van zijn zoon: https://www.boerderij.nl/(...)edag-voor-platteland
Lijkt me een slechte beslissing trouwens.
pi_220303042
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:32 schreef Hanca het volgende:
De boeren hadden alle partijen uitgenodigd voor een debat. Op komen dagen is onderdeel van zijn werk. Ook in de Kamer debatteert hij wel eens met De Vos of andere FvD leden.
https://www.nd.nl/nieuws/(...)is-het-prijsschieten

Het werd gewoon uitgezonden op NPO1: https://www.nporadio1.nl/(...)aal-plattelandsdebat

Je kunt moeilijk alle debatten afzeggen waar FvD komt, dan krijgen ze ook geen weerwoord meer.
Ik kijk Grinwis er ook niet op aan, prima dat hij op de uitnodiging is ingegaan want een weerwoord is inderdaad belangrijk. Maar de normalisatie van Forum voor Democratie stuit mij zeer tegen de borst.
pi_220303066
quote:
7s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:38 schreef Kowloon het volgende:

[..]
Ik kijk Grinwis er ook niet op aan, prima dat hij op de uitnodiging is ingegaan want een weerwoord is inderdaad belangrijk. Maar de normalisatie van Forum voor Democratie stuit mij zeer tegen de borst.
Tja, ik moet straks net als een hoop kandidaatraadsleden (of commissieleden) ook verzinnen wat we met FvD gaan doen. Maar steeds weglopen als ze aan het woord zijn lijkt me praktisch onmogelijk. Het wordt als ze volledig in complotmodus gaat uit laten razen zonder er aandacht aan te geven, of een weerwoord geven. Ik ben er nog niet uit, dit is zeker iets wat we als fractie gaan bespreken als FvD zetels haalt.

Maar doen alsof ze niet bestaan, dat werkt niet. En een organisatie verbieden een bepaalde politieke partij uit te nodigen, zonder dat die politieke partij verboden is, dat lijkt me ook zeer ondemocratisch.
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 20:43:26 #168
236264 crew  capricia
pi_220303075
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:41 schreef Hanca het volgende:

[..]
Tja, ik moet straks net als een hoop kandidaatraadsleden (of commissieleden) ook verzinnen wat we met FvD gaan doen. Maar steeds weglopen als ze aan het woord zijn lijkt me praktisch onmogelijk. Het wordt als ze volledig in complotmodus gaat uit laten razen zonder er aandacht aan te geven, of een weerwoord geven. Ik ben er nog niet uit, dit is zeker iets wat we als fractie gaan bespreken als FvD zetels haalt.

Maar doen alsof ze niet bestaan, dat werkt niet. En een organisatie verbieden een bepaalde politieke partij uit te nodigen, zonder dat die politieke partij verboden is, dat lijkt me ook zeer ondemocratisch.
Als je steeds wegloopt als ze iets betogen geef je ze veel te veel macht.
Dan bepalen zij of jullie daar wel of niet zijn.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220303093
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:43 schreef capricia het volgende:

[..]
Als je steeds wegloopt als ze iets betogen geef je ze veel te veel macht.
Dan bepalen zij of jullie daar wel of niet zijn.
Nou, ze krijgen een korte maximale spreektijd in de meeste debatten, dus zo veel macht is het niet. Het is meer dat de zaal uit gaan, langs de publieke tribune, al de helft van die spreektijd zou kosten... en een kans op een weerwoord als ze echt schandalige dingen zeggen laat je dan liggen.

Dus we blijven sowieso wel zitten, de vraag is meer waar je wel en waar je niet op gaat reageren. En wat je doet met FvD voorstellen: op inhoud beoordelen zou mijn eerste keus zijn, maar als 90% van hun voorstellen echt op complotbasis zijn wordt het in de pers lastig dat onderscheid te maken. Zal ook per FvD fractie in de gemeenteraden gaan schelen.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 20:47:28 ]
pi_220303111
twitter

Wat een hemeltergend slechte lijsttrekker heeft GroenLinks gevonden voor Amsterdam (Groot-Wassink was echt twee klassen beter). En nee, ik ben echt niet gevoelig voor de vele leugens van Carel Brendel.

https://nl.wikipedia.org/wiki/Carel_Brendel

Het lijkt er gelukkig op dat PvdA het van hen gaat winnen.
https://www.parool.nl/gem(...)ussenstand~b89cb92e/

Dan is ook gelijk duidelijk wat de koers van de fusie moet zijn in de hoofdstad, en wie de kar moet gaan trekken.

Ik heb een tijdje gedacht: voor Amsterdam zou een wat rechtser college verfrissend kunnen zijn. Maar nu ik gezien heb dat de VVD daar zich rechts en conservatiever dan FvD en JA21 heeft gepositioneerd denk ik 'misschien toch maar niet doen'. Wanneer je het zwaartepunt bij D66 en CDA gaat neerleggen komt VVD er weer bij...

Ook leuk: bij de in Amsterdam aanwezige ondernemers bij het ondernemersdebat eindigden VVD en JA21 onderaan.

https://www.parool.nl/ams(...)1-onderaan~be3a6d33/
(CDA 25%; PvdA 15%; D66 15%; GL 14%; Volt 11%; VVD 10%; PvdD 9%; JA21 1%)

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 20:57:35 ]
  Moderator maandag 9 maart 2026 @ 20:52:06 #171
236264 crew  capricia
pi_220303124
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:46 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nou, ze krijgen een korte maximale spreektijd in de meeste debatten, dus zo veel macht is het niet. Het is meer dat de zaal uit gaan, langs de publieke tribune, al de helft van die spreektijd zou kosten... en een kans op een weerwoord als ze echt schandalige dingen zeggen laat je dan liggen.

Dus we blijven sowieso wel zitten, de vraag is meer waar je wel en waar je niet op gaat reageren. En wat je doet met FvD voorstellen: op inhoud beoordelen zou mijn eerste keus zijn, maar als 90% van hun voorstellen echt op complotbasis zijn wordt het in de pers lastig dat onderscheid te maken. Zal ook per FvD fractie in de gemeenteraden gaan schelen.
En ook afhankelijk van hoe groot ze gaan worden. Met 1 zetel ligt het al anders dan dat je ze nodig gaat hebben voor meerderheden.
I am not omniscient, but I know a lot.
- Goethe, “Faust”
pi_220303160
quote:
0s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:41 schreef Hanca het volgende:

Wegblijven zou ik ook niet doen. Ik zou, als ik met Lidewij de Vos of een andere FvD’er het podium zou moeten delen, het publiek wel informeren over het extreemrechtse gedachtegoed van Forum voor Democratie. Dan maar heibel in de zaal.
pi_220303167
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:52 schreef capricia het volgende:

[..]
En ook afhankelijk van hoe groot ze gaan worden. Met 1 zetel ligt het al anders dan dat je ze nodig gaat hebben voor meerderheden.
Dat lijkt me bij elke gemeente eigenlijk sterk. Samenwerken tussen links en rechts is in gemeentes veel gebruikelijker, denk dat de meeste rechtse partijen liever met links samenwerken.
Wij gaan in elk geval geen coalitie met FvD vormen. Maar ik begreep dat bij ons BBB, Gemeentebelangen, CDA en de linkse partijen er hetzelfde over denken, alleen van VVD heb ik er niks over gehoord (maar dat kan aan mij liggen).

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 09-03-2026 21:00:45 ]
pi_220303205
quote:
1s.gif Op maandag 9 maart 2026 00:55 schreef KaheemSaid het volgende:

[..]
Ik weet eerlijk gezegd niet precies hoe groot de overlap tussen die groepen is. Wel weet ik een paar andere dingen. Zo hebben, volgens onderzoek van het CBS, zzp’ers een duidelijk hoger risico om in armoede te leven dan werknemers. Ook laat onderzoek van de Rabobank zien dat er een tweedeling bestaat: vrijwillige zzp’ers ervaren gemiddeld hogere brede welvaart dan werknemers, terwijl zzp’ers die uit noodzaak zelfstandig zijn geworden juist lager scoren dan werknemers.

Uit de Zelfstandigen Enquête Arbeid (ZEA) van CBS en TNO blijkt bovendien dat ongeveer 1 op de 10 zzp’ers liever in loondienst zou werken, bijna 1 op de 5 ontevreden is over het inkomen en meer dan een kwart minder verdient dan het minimumloon wanneer je het inkomen naar gewerkte uren omrekent.

Ik ben voor keuzevrijheid om als zzp’er te werken, maar denk ook dat de groep die feitelijk uit noodzaak zelfstandig is bescherming verdient. De vraag is alleen of een minimumtarief van ¤38 per uur dat echt oplost, zeker als iemand nog steeds zelf naar de rechter moet stappen om werknemersrechten te claimen (bron:NOS).

Dit zijn de mensen die Spablauw benoemd, de mensen die straks, afhankelijk van hun inkomen, via de rechter bij hun inkomensverstrekker die ¤ 38,- moeten afdwingen.
[..]

Bedankt voor de informatie.

Dat minimumtarief gaat het probleem niet alleen oplossen, maar dat is ook niet de bedoeling. Het is wel een duidelijke grens en dat is een begin. Ik heb meer vertrouwen in de nieuwe wetgeving dan het pakket wat er lag.

[ Bericht 0% gewijzigd door MoreDakka op 10-03-2026 00:11:03 ]
pi_220303213
quote:
11s.gif Op maandag 9 maart 2026 20:22 schreef Kowloon het volgende:
Dat is het dan ook.

Het idee van 'deplatformen' is al heel lang failliet. Dat heeft niet gewerkt en gaat ook nooit werken. Nou ja, als je doel is om partijen als FvD niet groter te laten worden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')