abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220272215
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Ik denk dat we in El Fasher wel in hadden moeten grijpen. De situatie voor de bevolking was heel wat erger dan Iran.
Geld, materiaal en mensenlevens van Nederlanders op het spel zetten voor iets wat absoluut geen bedreiging voor ons vormt zie ik niet zitten. Wat mij betreft is dit een ver van m'n bed show, dit lijkt mij meer een regionale Afrikaanse aangelegenheid.
pi_220272221
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:

[..]
Ik verwacht van niet maar je kunt van Israel ook niet verwachten dat ze braafjes af gaan zitten wachten tot men woord bij daad voegt
Het is een conflict dat zichzelf in stand blijft houden.
Israël is jaar in jaar uit bezig met het kortwieken van Iran om te voorkomen dat die de militaire overhand krijgt.
En Iran wordt desondanks steeds sterker en moet harder worden neergeslagen.
Voor Israël brengt de oorlog in Oekraïne een flink voordeel.
Door een verzwakt Rusland is de hele bescherming van Iran middels proxies gedecimeerd en heeft Israël vrij spel in het neerslaan van Iran.

Maar ik ben bang dat dat ook dit keer enkel tijdwinst gaat opleveren en de haat tussen beide landen die de voedingsbodem is voor het conflict niet zal afnemen.

Daarom is het vervelend dat er niet een duidelijk plan is ten aanzien wat de uitkomst zal zijn van deze aanval.

Misschien hebben de VS en Israël wel een gedegen plan dat wij niet weten en wordt Iran voor eens en altijd uitgeschakeld.

Maar vooralsnog is daar geen bewijs voor en ligt de kans op de loer dat dit een langslepende kwestie wordt die voor miljoenen slachtoffers zorgt en internationaal terrorisme doet oplaaien.

En wat voor precedent gaat dit scheppen.

Je leest hier op Fok al dat het recht van de sterkste geldt.

Dat belooft wat voor Taiwan.
zeer vocale Trump hater - VEM2012
pi_220272225
twitter
pi_220272233
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:20 schreef GrumpyFish het volgende:
En al die pro-ingrijpers allemaal weer jankballen natuurlijk dat Rob Jetten het land kapot maakt als de vluchtelingenstromen op gang komen na instabiliteit in de regio.
Nee hoor, dit is de pure definitie van tijdelijk vluchtelingen opvangen juist, mensen die anders doodschoten worden door een kwaadaardig regime.
pi_220272247
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:22 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Het escaleert de pan uit....
pi_220272249
quote:
[ x ]
here we go
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:24:27 #282
438527 MissButterflyy
De beste dingen in het leven z
pi_220272253
quote:
[ x ]
Ze doen maar. Denk niet dat het veel gaat helpen.
Wie dit leest is een lezer van dit
pi_220272263
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:36 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, wij (als in EU/NAVO) zouden dit juist moeten veroordelen. Alles behalve steunen.

1. Het Iraanse volk moet bepalen wat ze willen. Jij, ik, Trump... Wij bepalen niet wie ze daar willen en hoe ze daar leven

2. De manier waarop. Wij hebben daar geen rechten. Wij moeten het laten en ons aan internationaal recht houden.
1. Het Iraanse volk wordt keihard onderdrukt door het regime daar met tienduizenden burgers die zijn afgeslacht door een bruut en misdadig regime.
2. Het Iraanse regime geeft niks om internationaal recht.
pi_220272264
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Dahieh is het gebied waar Israël los is gegaan vannacht op Hezbollah. Je gaat toch een beetje hopen dat het ze daar lukt om Hezbollah eruit te trappen. Zou Libanon goed doen.
Wie wil ze in hemelsnaam hebben?

Een eigen staat geven heeft ook al zo geweldig uitgepakt.
pi_220272270
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ze doen maar. Denk niet dat het veel gaat helpen.
Het is vooral interessant om te zien hoe Trump hierop gaat reageren. Eens zien of hij nog steeds blijft geloven dat Poetin zijn mattie is.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:27:07 #286
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220272277
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:21 schreef Wantie het volgende:

[..]

Je leest hier op Fok al dat het recht van de sterkste geldt.
Het recht van de sterkste heeft door alle tijden heen gegolden. Men verbergt het soms achter een vriendelijk masker, zodat het voor rechtvaardigheid kan worden aangezien.

Sommigen trappen daar dan in.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220272278
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:24 schreef byah het volgende:

[..]
here we go
Laten we nou niet doen alsof Rusland opeens hun troepen terugtrekt uit Oekraïne en verplaatst naar Iran.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_220272293
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 09:20 schreef Momo het volgende:

[..]
Ik blijf steeds lezen alsof er grote steun is voor het Iraanse regime onder niet rechtse fok users/Nederland. Ik heb eigenlijk enkel een paar moslims users gezien op fok die het Iraanse regime steunen. Maar het lijkt alsof sommige users hier bijna betaald worden om leugens te verzinnen om verder te polariseren.
Misschien wat roebels verkregen om de polarisatie aan te jagen?

Ik ben niet zo'n tegenstander van interventie, ik vond het o.a. in Libië, Kosovo, Syrië, Ivoorkust ook terecht. Dit lijkt echter niet in lijn met internationaal recht. Als ik zo naar de straat van Hormuz kijk, de situatie in de Golflanden en het gebrek aan beweging bij de Iraanse oppositie is hier totaal niet over nagedacht. Lekker dan.
Incelfrikandel
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:30:34 #289
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220272296
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:47 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Als er miljarden uitgegeven worden om mensen in een soeverein land te doden, met gevolgen voor de regio en de wereld, kunnen we ons allicht afvragen wat de beweegredenen zijn en of die wel zo nobel zijn als ons voorgehouden worden. Een nuttige vraag daarbij is o.a. waarom hier wel en niet op andere plaatsen waar bevolkingen onderdrukt worden?
Is dit niet precies wat het Iraanse regime doet? Het Iraanse regime steekt miljarden in terreur om het Midden-Oosten naar de hand te zetten en Israël te terroriseren. En dit al decennialang het geval.
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:47 schreef GrumpyFish het volgende:

[..]
Als er miljarden uitgegeven worden om mensen in een soeverein land te doden, met gevolgen voor de regio en de wereld, kunnen we ons allicht afvragen wat de beweegredenen zijn en of die wel zo nobel zijn als ons voorgehouden worden. Een nuttige vraag daarbij is o.a. waarom hier wel en niet op andere plaatsen waar bevolkingen onderdrukt worden?
Dat is omdat het Iraanse regime specifiek zich vijandig uitlaat jegens het Westen en stelt een Westerse bondgenoot te willen vernietigen. Wat ook een rol speelt is dat Iran geen kernwapens heeft, landen zoals Noord-Korea, Rusland en China (waar burgers ook onderdrukt worden) wel.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
pi_220272310
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]
Misschien wat roebels verkregen om de polarisatie aan te jagen?

Ik ben niet zo'n tegenstander van interventie, ik vond het o.a. in Libië, Kosovo, Syrië, Ivoorkust ook terecht. Dit lijkt echter niet in lijn met internationaal recht. Als ik zo naar de straat van Hormuz kijk, de situatie in de Golflanden en het gebrek aan beweging bij de Iraanse oppositie is hier totaal niet over nagedacht. Lekker dan.
Geen roebels, wel een fok! abonnement!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:33:59 #291
46705 Kleffe_Dop
Sic Mundus Creatus Est
pi_220272315
quote:
[ x ]
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:24 schreef Toine51 het volgende:

[..]
Het escaleert de pan uit....
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:24 schreef byah het volgende:

[..]
here we go
Dit kan geen grote verrassing zijn. Rusland dreigt met Iran een halve proxy staat te gaan verliezen, en het gaat ze al zo slecht af de laatste vijf jaar.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:34:35 #292
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220272317
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]

Dahieh is het gebied waar Israël los is gegaan vannacht op Hezbollah. Je gaat toch een beetje hopen dat het ze daar lukt om Hezbollah eruit te trappen. Zou Libanon goed doen.
Er is een plekje gereserveerd voor hen in Jahannam.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220272319
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:20 schreef Anton91 het volgende:

[..]
Geld, materiaal en mensenlevens van Nederlanders op het spel zetten voor iets wat absoluut geen bedreiging voor ons vormt zie ik niet zitten. Wat mij betreft is dit een ver van m'n bed show, dit lijkt mij meer een regionale Afrikaanse aangelegenheid.
Met het Soedanese leger en de Sudan Liberation Movement heb je al grondtroepen tot je beschikking, dus levens van Nederlanders op het spel zetten is niet aan de orde. Daarnaast zijn de génocidaires pro-Russisch. Ik heb geen trek in een vijandige terreurbeweging aan de Rode Zee.
Incelfrikandel
pi_220272324
twitter

Stukje lgbt inclusie. Erg progressief.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:36:40 #295
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220272327
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:

[..]
1. Het Iraanse volk wordt keihard onderdrukt door het regime daar met tienduizenden burgers die zijn afgeslacht door een bruut en misdadig regime.
2. Het Iraanse regime geeft niks om internationaal recht.
Als internationaal recht kwaadaardige dictators faciliteert dan is het terecht dat daar de reet mee wordt afgeveegd, doen we verder niets mee.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:36:43 #296
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220272329
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:10 schreef MissButterflyy het volgende:

[..]
Ja duh, Tsjaad is een van de armste landen in deze wereld
En daarom wordt Iran dus anders behandeld...
pi_220272339
Iran is ook als het jochie op het schoolplein met het vlasbaardje en zijn fatbike, beetje alle meisjes lastig vallen en bepotelen en een grote bek tegen iedereen, tot iemand hem een trap tegen zijn ballen geeft en zijn haakneusje breekt.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:39:46 #298
396550 Richestorags
pi_220272345
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:08 schreef Wantie het volgende:

[..]
En daar gaat de doelpaal weer...
Welke doelpaal? Je doet net alsof het volkomen vreemd is dat Iran wordt aangevallen.
pi_220272356
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

Stukje lgbt inclusie. Erg progressief.
Typisch weer, zag je in Gaza ook veel, hoe laf kan een man zijn in hemelsnaam.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 12:43:25 #300
396550 Richestorags
pi_220272373
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 12:41 schreef UitStraling het volgende:

[..]
Typisch weer, zag je in Gaza ook veel, hoe laf kan een man zijn in hemelsnaam.
Mwaah. Ik vind het best slim. Je vecht tegen een geraffineerde tegenstander.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')