Geld, materiaal en mensenlevens van Nederlanders op het spel zetten voor iets wat absoluut geen bedreiging voor ons vormt zie ik niet zitten. Wat mij betreft is dit een ver van m'n bed show, dit lijkt mij meer een regionale Afrikaanse aangelegenheid.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:03 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Ik denk dat we in El Fasher wel in hadden moeten grijpen. De situatie voor de bevolking was heel wat erger dan Iran.
Het is een conflict dat zichzelf in stand blijft houden.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 10:39 schreef sp3c het volgende:
[..]
Ik verwacht van niet maar je kunt van Israel ook niet verwachten dat ze braafjes af gaan zitten wachten tot men woord bij daad voegt
Nee hoor, dit is de pure definitie van tijdelijk vluchtelingen opvangen juist, mensen die anders doodschoten worden door een kwaadaardig regime.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:20 schreef GrumpyFish het volgende:
En al die pro-ingrijpers allemaal weer jankballen natuurlijk dat Rob Jetten het land kapot maakt als de vluchtelingenstromen op gang komen na instabiliteit in de regio.
1. Het Iraanse volk wordt keihard onderdrukt door het regime daar met tienduizenden burgers die zijn afgeslacht door een bruut en misdadig regime.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, wij (als in EU/NAVO) zouden dit juist moeten veroordelen. Alles behalve steunen.
1. Het Iraanse volk moet bepalen wat ze willen. Jij, ik, Trump... Wij bepalen niet wie ze daar willen en hoe ze daar leven
2. De manier waarop. Wij hebben daar geen rechten. Wij moeten het laten en ons aan internationaal recht houden.
Wie wil ze in hemelsnaam hebben?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Dahieh is het gebied waar Israël los is gegaan vannacht op Hezbollah. Je gaat toch een beetje hopen dat het ze daar lukt om Hezbollah eruit te trappen. Zou Libanon goed doen.
Het is vooral interessant om te zien hoe Trump hierop gaat reageren. Eens zien of hij nog steeds blijft geloven dat Poetin zijn mattie is.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:24 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ze doen maar. Denk niet dat het veel gaat helpen.
Het recht van de sterkste heeft door alle tijden heen gegolden. Men verbergt het soms achter een vriendelijk masker, zodat het voor rechtvaardigheid kan worden aangezien.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:21 schreef Wantie het volgende:
[..]
Je leest hier op Fok al dat het recht van de sterkste geldt.
Laten we nou niet doen alsof Rusland opeens hun troepen terugtrekt uit Oekraïne en verplaatst naar Iran.quote:
Misschien wat roebels verkregen om de polarisatie aan te jagen?quote:Op vrijdag 6 maart 2026 09:20 schreef Momo het volgende:
[..]
Ik blijf steeds lezen alsof er grote steun is voor het Iraanse regime onder niet rechtse fok users/Nederland. Ik heb eigenlijk enkel een paar moslims users gezien op fok die het Iraanse regime steunen. Maar het lijkt alsof sommige users hier bijna betaald worden om leugens te verzinnen om verder te polariseren.
Is dit niet precies wat het Iraanse regime doet? Het Iraanse regime steekt miljarden in terreur om het Midden-Oosten naar de hand te zetten en Israël te terroriseren. En dit al decennialang het geval.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:47 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Als er miljarden uitgegeven worden om mensen in een soeverein land te doden, met gevolgen voor de regio en de wereld, kunnen we ons allicht afvragen wat de beweegredenen zijn en of die wel zo nobel zijn als ons voorgehouden worden. Een nuttige vraag daarbij is o.a. waarom hier wel en niet op andere plaatsen waar bevolkingen onderdrukt worden?
Dat is omdat het Iraanse regime specifiek zich vijandig uitlaat jegens het Westen en stelt een Westerse bondgenoot te willen vernietigen. Wat ook een rol speelt is dat Iran geen kernwapens heeft, landen zoals Noord-Korea, Rusland en China (waar burgers ook onderdrukt worden) wel.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:47 schreef GrumpyFish het volgende:
[..]
Als er miljarden uitgegeven worden om mensen in een soeverein land te doden, met gevolgen voor de regio en de wereld, kunnen we ons allicht afvragen wat de beweegredenen zijn en of die wel zo nobel zijn als ons voorgehouden worden. Een nuttige vraag daarbij is o.a. waarom hier wel en niet op andere plaatsen waar bevolkingen onderdrukt worden?
Geen roebels, wel een fok! abonnement!quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:30 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Misschien wat roebels verkregen om de polarisatie aan te jagen?
Ik ben niet zo'n tegenstander van interventie, ik vond het o.a. in Libië, Kosovo, Syrië, Ivoorkust ook terecht. Dit lijkt echter niet in lijn met internationaal recht. Als ik zo naar de straat van Hormuz kijk, de situatie in de Golflanden en het gebrek aan beweging bij de Iraanse oppositie is hier totaal niet over nagedacht. Lekker dan.
quote:
quote:
Dit kan geen grote verrassing zijn. Rusland dreigt met Iran een halve proxy staat te gaan verliezen, en het gaat ze al zo slecht af de laatste vijf jaar.quote:
Er is een plekje gereserveerd voor hen in Jahannam.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:19 schreef Qarrad het volgende:
[ x ]
Dahieh is het gebied waar Israël los is gegaan vannacht op Hezbollah. Je gaat toch een beetje hopen dat het ze daar lukt om Hezbollah eruit te trappen. Zou Libanon goed doen.
Met het Soedanese leger en de Sudan Liberation Movement heb je al grondtroepen tot je beschikking, dus levens van Nederlanders op het spel zetten is niet aan de orde. Daarnaast zijn de génocidaires pro-Russisch. Ik heb geen trek in een vijandige terreurbeweging aan de Rode Zee.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:20 schreef Anton91 het volgende:
[..]
Geld, materiaal en mensenlevens van Nederlanders op het spel zetten voor iets wat absoluut geen bedreiging voor ons vormt zie ik niet zitten. Wat mij betreft is dit een ver van m'n bed show, dit lijkt mij meer een regionale Afrikaanse aangelegenheid.
Als internationaal recht kwaadaardige dictators faciliteert dan is het terecht dat daar de reet mee wordt afgeveegd, doen we verder niets mee.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:25 schreef Opnaarutrecht het volgende:
[..]
1. Het Iraanse volk wordt keihard onderdrukt door het regime daar met tienduizenden burgers die zijn afgeslacht door een bruut en misdadig regime.
2. Het Iraanse regime geeft niks om internationaal recht.
En daarom wordt Iran dus anders behandeld...quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:10 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
Ja duh, Tsjaad is een van de armste landen in deze wereld
Typisch weer, zag je in Gaza ook veel, hoe laf kan een man zijn in hemelsnaam.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:35 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]
Stukje lgbt inclusie. Erg progressief.
Mwaah. Ik vind het best slim. Je vecht tegen een geraffineerde tegenstander.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 12:41 schreef UitStraling het volgende:
[..]
Typisch weer, zag je in Gaza ook veel, hoe laf kan een man zijn in hemelsnaam.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |