Inderdaad, dat zijn oorlogen waar Israël reageert op andere partijen die hen aanvallen zoals Hamas en Hezbollah. Het regime van Iran stuurt deze terreurgroeperingen aan en heeft al decennialang kenbaar gemaakt Israël te willen vernietigen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahhhh....
Vandaar de oorlog die ze voeren in Gaza, Palestina als geheel, in Libanon, in Syrie en in Iran.
HAHAHAHAHAHAHAHA. Niet oorlogszuchtig noemt hij dat![]()
![]()
![]()
En nee dat heeft niets met zelfverdediging te maken.
Nouja ik bedoel er verder niks mee. Maar dat is toch? Ik zou ook wel wat meer ruimte willen hebben in ons drukke kikkerlandje hoor; jij niet?quote:
ik had nachtdienst dus zo vroeg is het nietquote:Op woensdag 4 maart 2026 13:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ja joh![]()
![]()
Niet teveel drinken zo vroeg op de dag joh.
Tenzij je in Azie woont, dan heb ik niets gezegd.
neequote:Op woensdag 4 maart 2026 13:28 schreef vosss het volgende:
[..]
Nouja ik bedoel er verder niks mee. Maar dat is toch? Ik zou ook wel wat meer ruimte willen hebben in ons drukke kikkerlandje hoor; jij niet?
Klopt schijnbaar was die Sjah in de jaren 70 ook niet geliefd. De SAVAK hield ook behoorlijk huis incluis de sociale enorme ongelijkheid. Dan is het natuurlijk de vraag hoe groot de aanhang is van het huidige regime.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:11 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Iran is geen democratie. Dit religieuze regime heeft via een revolutie de macht gegrepen, niet via verkiezingen.
Daar voeren inderdaad allemaal terroristische splintergroeperingen ,gesponsord door jodenhatende relidebielen, een heilige oorlog tegen Israel.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:23 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ahhhh....
Vandaar de oorlog die ze voeren in Gaza, Palestina als geheel, in Libanon, in Syrie en in Iran.
HAHAHAHAHAHAHAHA. Niet oorlogszuchtig noemt hij dat![]()
![]()
![]()
En nee dat heeft niets met zelfverdediging te maken.
Wat nou?quote:
De oude dame heeft niet per se ongelijk. Maar er zijn nogal wat Iraniërs die niet weten of het wel gaat lukken zonder hulp van buitenaf.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:08 schreef Doler12 het volgende:
[ x ]
Maar maaaaaaam ik wil nog niet naar bed!![]()
[ afbeelding ]
je mag kritiek leveren op alles en iedereen wat je wilquote:Op woensdag 4 maart 2026 13:31 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Wat nou?Je mag toch eindeloos kritiek leveren op Moslims, witte mensen, kruisgekkies, wappies? Vandaag krijgt Mama appelsap ook een beurt.
Niet alleen Netanyahu. Ook de grootste man in de oppositie: Lapid. Dat zegt wat? Dat het idee breed onderschreven wordt in de politieke elite. Je begrijpt dat Groot Israel de omringende landen bevat he? We hebben het al lang niet meer over Palestijnen hier.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:19 schreef EttovanBelgie het volgende:
Dat Netanyahu cum suis een Groter Israël voorstaan lijkt mij een gegeven, daar gaat het dis ook niet om.
Land wat nu tot Libanon of Syrie behoort en wordt geannexeerd door Israel (de staat). De Joodse staat. En daarmee onderdeel van Israel is met (eeuwig) uitbreidende grenzen. Uiteraard in het kader van "zelfverdediging".quote:Dus vertel: hoe zie je dat voor je, een JOODS MIDDEN OOSTEN.
Volgens mij heeft helemaal niemand dat soort uitspraken goedgekeurd of wel dan?quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:28 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Inderdaad, dat zijn oorlogen waar Israël reageert op andere partijen die hen aanvallen zoals Hamas en Hezbollah. Het regime van Iran stuurt deze terreurgroeperingen aan en heeft al decennialang kenbaar gemaakt Israël te willen vernietigen.
Zie onder meer:
[ twitter ]
Wat vind jij als vermeende vredesduif van zulke uitspraken?
Maakt voor de markt niet uit het is simpel gelijk of meer vraag en een dalend aanbod zorgt automatisch voor stijgende prijzen.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:18 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Zoveel LNG kopen EU-landen niet van Qatar, iets met mensenrechten ofzo (MVO-beleid). Het zijn met name aziatische landen zoals bijv China die er LNG inkopen.
Nee hoor, dat is natuurlijk niet waar. Je kunt dit blijven verdraaien wat je wilt, het klopt gewoon niet. Israël wordt aangevallen en heeft met constante bedreiging te maken en reageert daarop. Dat was na 7 oktober zo, dat is nu niet anders.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:46 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Volgens mij heeft helemaal niemand dat soort uitspraken goedgekeurd of wel dan?
Behalve dat hij niet voor moslims kan spreken.
Doet er helemaal niets aan af dat Israel zijn uiterste best doet om alle landen in de regio aan te vallen en deels te bezetten.
Israel is daarin de agressor, en moet dan ook niet janken als andere landen eens iets terug doen.
Dit heeft nog steeds niets te maken met een JOODS MIDDEN OOSTEN.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:34 schreef recidivist het volgende:
[..]
Niet alleen Netanyahu. Ook de grootste man in de oppositie: Lapid. Dat zegt wat? Dat het idee breed onderschreven wordt in de politieke elite. Je begrijpt dat Groot Israel de omringende landen bevat he? We hebben het al lang niet meer over Palestijnen hier.
[..]
Land wat nu tot Libanon of Syrie behoort en wordt geannexeerd door Israel (de staat). De Joodse staat. En daarmee onderdeel van Israel is met (eeuwig) uitbreidende grenzen. Uiteraard in het kader van "zelfverdediging".
Vrij simpel. Hoe zie jij een Russisch Oost Europa voor je? Rusland dat delen annexeert. Hoe zie jij een Russisch Oost Oekraine voor je? Rusland dat dat annexeert. En vervolgens zorgt dat demografisch gezien Russen de meerderheid vormen. Waar dan niet zo is verjaag je de niet-Russen (Oekrainers). Zeker als je als staat jezelf in etnische zin definieert; wat Israel doet. Dus waarom je allergie dat het woordje "joods" betreft? We hebben het hier over een politieke ideologie.
Is Israel een Joodse staat of niet? En wat maakt het een Joodse staat? Grondwet die het zo definieert, maar bij gratie van een demografie -> joodse meerderheid. Dus een Groter Israel als moderne staat naar Bijbelse maatstaven betekent dat in diezelfde staat de meerderheid van diens burgers......joden of niet-joden zijn? wat denk je? En wat betekent dat voor de gebieden die je inneemt van onlangs Zuid-Syrie die zij nog steeds onder controle hebben sinds de val van Assad maar ook Libanon? Dat je zorgt dat de demografie op de grond nooit zo uitvalt dat het de joodse meerderheid in je staat in gevaar brengt. In welke hoedanigheid doe je dat? In oorlog zorgen dat de locals (niet-joden) wegvluchten. Hoe doe je dat? In kader van oorlogsvoering gooi je de zooi plat, zet je het af, komt vanzelf vluchtelingenstroom op gang -> hopsakee. Israel heeft letterlijk nooit anders gedaan. Want anders kan je geen joodse staat (met demografisch joodse meerderheid) installeren in een gebied van 80% niet-joden (Brits-Palestina). Het trucje is niet nieuw, alleen nu hebben ze grotere idealen en de doelpalen verplaatst naar Groter Israel. Yair Lapid onderschrijft het omdat je als partij in Israel niet gaat kunnen regeren in een politieke context waar de hele politieke elite dat onderschrijft. Als hij al niet zelf ook uit overtuiging het idee aan zou hangen. Hij stelt alleen "het moet taktisch, strategisch. Niet te lomp boys".
Tja, als je de feiten blijft verdraaien dan snap ik wel dat je in je hoekje blijft zittenquote:Op woensdag 4 maart 2026 13:49 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Nee hoor, dat is natuurlijk niet waar. Je kunt dit blijven verdraaien wat je wilt, het klopt gewoon niet. Israël wordt aangevallen en heeft met constante bedreiging te maken en reageert daarop. Dat was na 7 oktober zo, dat is nu niet anders.
Mooi staaltje projectie weer. Het blijft bijzonder hoe je iedere keer andere users beticht van hetgeen dat je zelf doet.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:53 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Tja, als je de feiten blijft verdraaien dan snap ik wel dat je in je hoekje blijft zitten
Vandaar dat vrouwen- en homorechten alsmede vrijheid van religie en mening eigenijk vooral daar te vinden is, omdat het zo'n puinhoop is.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:55 schreef Since2003 het volgende:
Zelden eerder is het 'heilige land' en het mindere achterland zo'n puinhoop geweest als sinds onze 'chosen' friends er met de scepter zwaaien hoor
Dat is wel een troostende gedachte wanner het luchtalarm weer eens gaat.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:56 schreef EttovanBelgie het volgende:
[..]
Vandaar dat vrouwen- en homorechten alsmede vrijheid van religie en mening eigenijk vooral daar te vinden is, omdat het zo'n puinhoop is.
Zoek voor de lol de lijstjes eens op.
Dat je simpelweg mag bestaan is al een enorme winst, niet.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:57 schreef Since2003 het volgende:
[..]
Dat is wel een troostende gedachte wanner het luchtalarm weer eens gaat.
Ze hebben nog een hoop grote drones, die ze snel kunnen maken.quote:Op woensdag 4 maart 2026 13:52 schreef Elan het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Ze hebben dus 3000 raketten en als die op zijn dan kunnen ze verder niet zoveel. Vraag is dus of Amerika en Israël de productie kunnen lamleggen.
China levert doodleuk de brandstof voor die raketten kennelijk, ook wel weer heel bijzonder.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |