Heel relevant.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een tweet van 13 jaar geleden? Op welke manier is dit nu nog relevant?
Europese landen hebben niets te winnen bij deze oorlog. Gewoon inzetten op zsm stoppen en een deal maken mbt Irans kernenergie verrijking. Wat zij ook wilden. En dan is het opgelost. Daarnaast wilde Trump 2 weken geleden Groenland annexeren, en stond Europa toen nog massaal op de benen daarvan te trillen en was het collectieve narratief "het bondgenootschap met Amerika zoals dat was is ten einde en het is onder deze administratie een land dat Europa actief probeert kwaad te doen". En nu zouden Europese landen opeens in een u-turn draaien en zelfs actief support geven aan de Amerikaans-Israelische agressie tegen Iran die nu nogal uit de land loopt en niet volgens plan gaat?quote:Op maandag 2 maart 2026 09:55 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Ik keek gisteravond op flightradar24 en ik vroeg me al af waarom er zoveel Amerikaanse tankvliegtuigen vanuit zuid Spanje waren opgestegen.
Al met al geen slecht idee van Spanje. Hier moet je niet bij betrokken raken. Snapte Starmer dat maar.
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op maandag 2 maart 2026 10:04 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Yep.
Volgens mister Stable Genius.
[ afbeelding ]
Dat zeg ik niet.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:58 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Jij denkt dat ze dat alleen voor kerncentrales doen die ze helemaal niet nodig hebben?
Dit was jarenlang 1 van de kernpunten van MAGA. Geen regime changes meer, geen militaire acties meer, focussen op Amerika en Amerikaanse (economische) belangen.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:05 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Dit is een tweet van 13 jaar geleden? Op welke manier is dit nu nog relevant?
Maar, voor Trump leidt dit wel lekker af van zijn historisch slechte waarderingscijfers en binnenlandse strubbelingen zoals Epstein, die hem maar blijft achtervolgen.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit was jarenlang 1 van de kernpunten van MAGA. Geen regime changes meer, geen militaire acties meer, focussen op Amerika en Amerikaanse (economische) belangen.
En daarom stemden velen op hem.
Trump is overigens degene die zich nog het meest beklaagd over dingen van jaaaaaaaren geleden.
Dus ik vond dat ik nu ook wel eens mocht.
De man heeft - nee maar! - een groot deel van zijn kiezers gewoon jarenlang voorgelogen.
Hij is gewoon op het naar hem jarenlang zo verfoeide pad van militair afgedwongen imperialisme overgestapt. Het pad van de RINO's.
Hypocriete loser.
De totale vernietiging van de mensheid. Denk je niet?quote:Op maandag 2 maart 2026 09:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dat doet Amerika ook niet.
Gaf Trump ooit zelf toe, in een interview met FOX.
En what about Rusland?
Die hebben kernwapens, bedreigen bondgenoten van de VS en vallen een soeverein land binnen dat zich graag bij het westen zou willen aansluiten.
Wat houdt de Amerikanen tegen?
Nou het lijkt mjj niet verstandig dat Iran ooit een kernwapen bezit. In dat geval moet je de zaak plat gooien.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Maar ze hebben geen kernwapens en wat dan nog.
Zeker de VS dat helemaal stopt met regels rondom kernwapens moet niet zeuren.
Nee, als het alleen dat is wat ze zeggen niet. Maar Bianconeri tapt overduidelijk uit een ander vaatje.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:26 schreef wvee het volgende:
[..]
Wanneer mensen vinden dat wij (het westen) zich niet met Iran moeten bemoeien, betekend t niet dat ze dan ook gelijk het regime verdedigen.
Zoals altijd:quote:Op maandag 2 maart 2026 09:57 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Je praat niet inhoudelijk, je bent erg veel zaken aan het verdraaien en als je dan geconfronteerd wordt met deze leugens zeg je dat je dit nooit hebt gezegd en begin je mensen lukraak voor 'moslimhaters' uit te maken.
Zo stel je eerst dat als Duitsland zich met deze oorlog gaat bemoeien men weer aan de foute kant van geschiedenis staat, insinuerende dat in deze oorlog Iran dus de goede kant is, en even laten trek je dit keutel weer in.
Daarnaast sla je ineens een hele isolationistische toon aan, want wat er in Iran gebeurd is onze zaak niet. Maar tegelijkertijd ben je énorm betrokken bij het conflict in Israël wat dan schijnbaar ineens wel weer ons probleem is.
Het is een hele rare selectieve verontwaardiging waar je continue dubbele standaarden hanteert en over van alles en nog wat liegt. Want als je het conflict in Israël schijnbaar wel de moeite waard vindt je zou je moeten erkennen dat Iran daar de boel de afgelopen decennia heeft zitten ontwrichten via het financieren, trainen en oprichten van terreurorganisaties.
Je moet er niet aan denken nee, goed opgeleide en relaxte mensen, gemotiveerd om te integreren en een vocaal tegenwicht aan het dwingelandende veiligelanders-tuig inclusief Syriërs in onze AZC's...quote:Op maandag 2 maart 2026 10:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar als dit uit de hand gaat lopen en het lukt niet om de situatie in Iran om te buigen en er ontstaat chaos ben ik benieuwd of de EU de grenzen sluit bij een vluchtelingen stroom vanuit Iran.
Aangezien Irak, Libie, Afghanistan, Syrie ook zo een succes is geweest moeten we het nog maar afwachten.
En laten we ophouden alsof het om mensenrechten gaat. In Syrie zit notabene een gek aan de macht die op de terror lijst stond van de VS die christenen uitmoord en de Koerden zijn ook meermaals misbruikt door de VS.
Nee dit is gewoon een geopolitiek spel waar het recht van de sterkste zal gelden waarbij je zou verwachten dat een EU dit spel zou kunnen meespelen.
Ze bouwen kernwapens.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dat zeg ik niet.
Maar ze hebben geen kernwapens en wat dan nog.
Zeker de VS dat helemaal stopt met regels rondom kernwapens moet niet zeuren.
Natuurlijk is het hypocriet. Aan de andere kant: dat isolationisme is juist debiel. Je zou dus ook kunnen stellen dat hij weer het licht heeft gezien. Om welke reden dan ook.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Dit was jarenlang 1 van de kernpunten van MAGA. Geen regime changes meer, geen militaire acties meer, focussen op Amerika en Amerikaanse (economische) belangen.
En daarom stemden velen op hem.
Trump is overigens degene die zich nog het meest beklaagd over dingen van jaaaaaaaren geleden. Zelfs in de door mij gequote tweet heeft hij het over "long time ago".
Dus ik vond dat ik nu ook wel eens mocht.
De man heeft - nee maar! - een groot deel van zijn kiezers gewoon jarenlang voorgelogen.
Hij is gewoon op het naar hem jarenlang zo verfoeide pad van militair afgedwongen imperialisme overgestapt. Het pad van de RINO's.
Hypocriete loser.
De VS is de grootste bully wereldwijd. Maar goed, minder kwaadaardig dan regimes als Hamas en Iran.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:26 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Hoe vaak heeft Iran de VS eigenlijk al gebombardeerd?
Nee, 13 jaar verder. Totaal andere situatie.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Heel relevant.
Zelfde Trump, zelfde Iran, zijn "skills".
Ik heb al vele malen gezegd dat ik de regering in Iran niet steun.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, als het alleen dat is wat ze zeggen niet. Maar Bianconeri tapt overduidelijk uit een ander vaatje.
Moeten we dus doen met elk land met die mogelijkheid?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:14 schreef Cherni het volgende:
[..]
Nou het lijkt mjj niet verstandig dat Iran ooit een kernwapen bezit. In dat geval moet je de zaak plat gooien.
Onzin, dat wilden ze pas nadat de aanval begonnen was, en dan is het te laat.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:09 schreef recidivist het volgende:
[..]
Gewoon inzetten op zsm stoppen en een deal maken mbt Irans kernenergie verrijking. Wat zij ook wilden. En dan is het opgelost.
Als ze eerder al schoten op demonstranten zullen ze dat nu helemaal doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:03 schreef recidivist het volgende:
[..]
Dag 3 dat er geen interne opstand is van die vele miljoenen Iraniers die zaten en zitten te wachten op de bevrijding en om op te staan...... Al 3 dagen muisstil. Ondanks herhaaldelijke oproepen van Trump en Netanyahu nu echt op te staan: dit is het moment.
We zijn weer voorgelogen ja. Door zowel diaspora Iraniers en vanuit hun positie kan ik het nog begrijpen vanwege veel trauma als ook een bepaalde lobby natuurlijk.
Dus de VS en Rusland ook maar bombarderen?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:16 schreef Hexagon het volgende:
En het lijkt me gewoon geen goed idee dat een regime met geloofsgekkies die in bezit hebben.
Je komt op mij naïef over nu.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Nee, maar we weten het simpelweg niet.
[..]
Dat is dan ook precies wat ik al die tijd hier al zeg.
Er zijn geen massale protesten en opstanden die er OPENLIJK op wijzen dat Iran helemaal klaar is met dit regime.
Wat er achter de voordeur speelt? Tja, wie weet. Letterlijk niemand weet daar van.
Wellicht zijn er 1 miljoen mensen tegen dit regime, wat gigantisch veel mensen zijn. Maar als er dan 84 miljoen voor zijn?
Maar wie weet is dat precies andersom. We weten het simpelweg gewoon niet.
Daar zijn ze wat te laat mee.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus de VS en Rusland ook maar bombarderen?
(diep Christelijk, ook al zijn ze dat natuurlijk niet)
Beste = niemand kernwapens.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze bouwen kernwapens.
En het lijkt me gewoon geen goed idee dat een regime met geloofsgekkies die in bezit hebben.
Harder huilen amazon!quote:
Het probleem waar ik mee zit. Nou ja probleem is of die Yanks wel een exit strategie bedacht hebben. Dat gezegd hebbende ben ik het eens met M de Kruifquote:Op maandag 2 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Nee, als het alleen dat is wat ze zeggen niet. Maar Bianconeri tapt overduidelijk uit een ander vaatje.
Kun jij deze drek niet via dm oplossen? Dit topic is aardig onleesbaar aan het wordenquote:Op maandag 2 maart 2026 10:18 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Dus de VS en Rusland ook maar bombarderen?
(diep Christelijk, ook al zijn ze dat natuurlijk niet)
Een hypocriete loser, een gevaarlijke narcist, en een engnek met een geile hang naar tieners.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar, voor Trump leidt dit wel lekker af van zijn historisch slechte waarderingscijfers en binnenlandse strubbelingen zoals Epstein, die hem maar blijft achtervolgen.
Dat kan.quote:
Nouja, de MAGA cult is er niet zo blij mee.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:13 schreef xpompompomx het volgende:
[..]
Maar, voor Trump leidt dit wel lekker af van zijn historisch slechte waarderingscijfers en binnenlandse strubbelingen zoals Epstein, die hem maar blijft achtervolgen.
Goed excuus om die dan allemaal te deporterenquote:Op maandag 2 maart 2026 09:44 schreef Hathor het volgende:
[..]
Met meer dan een miljoen Syriers binnen je grenzen kun je dan ook binnenlandse strubbelingen verwachten.
Ze stoppen er gewoon mee als ze er geen zin meer in hebben en het te lang duurt.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:19 schreef Cherni het volgende:
[..]
Het probleem waar ik mee zit. Nou ja probleem is of die Yanks wel een exit strategie bedacht hebben. Dat gezegd hebbende ben ik het eens met M de Kruif
Bekijk deze YouTube-video
Dit topic is sowieso onnodig.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kun jij deze drek niet via dm oplossen? Dit topic is aardig onleesbaar aan het worden
Waarom wordt alles maar kapot geschoten dan en niet alleen de relevante productie processen?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Daar zijn ze wat te laat mee.
Maar bij Iran kunnen we nog voorkomen dat die geloofsgekkies kernwapens krijgen.
Dat is ook de enige reden waarom ze nu iets doen tegen Iran.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beste = niemand kernwapens.
Tweede beste = zoveel mogelijk landen kernwapens. Althans, als je om veiligheid van iedereen geeft. De reden dat men niet wil dat Iran kernwapens gaat bezitten, is omdat zij dan natuurlijk nog meer macht hebben om hun agenda door te drukken.
Ik ben het voor een groot deel met jou eens. Alleen is wel duidelijk dat Iran terreur financierde waar we ook in Europa last van hebben en het idee dat zij een kernwapen zouden krijgen is voor mij een schrikbeeld. Want daar zijn ze idioot genoeg om de uitroeiing van de mensheid te bewerkstelligen omdat ze in idiote verhalen geloven over een beloning in het hiernamaals.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:31 schreef Cherni het volgende:
[..]
Je moet wel met die vrijheid om kunnen gaan. En dat lukt doodeenvoudig niet bij bepaalde culturen. Ik sta niet te juichen wat die Yanks momenteel aan het doen zijn. Klinkt allemaal prachtig en je zou inderdaad kunnen zeggen prima actie om dat regime omver te werpen.
Maar ik accepteer ook de inval van Rusland niet.
Het kan niet zo zijn dat je landen maar aanvalt omdat de daar zittende leiding je niet bevalt. Al hoewel ik zou wel graag willen dat Trump von der Leyen ontvoerd. Zijn we daar vanaf 😀😀😀😀
Maar het gaat natuurlijk niet om mensenrechten. Het zal de VS een worst wezen wie er waar aan de macht zit zolang het de VS op geopolitiek vlak maar goed uitkomt. En dan snap ik die aanval wel en vind ik het prima. Maar die onzin mbt mensenrechten en vrijheid trap ik niet in.
Bovendien zijn die Yanks ontzettend goed om zaken in het mo te slopen maar om iets op te bouwen zijn ze minder goed.
Het zijn inhoudelijke gesprekken, dus ik zie niet in waarom dat via DM zou moeten.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:20 schreef Stoorzendert het volgende:
[..]
Kun jij deze drek niet via dm oplossen? Dit topic is aardig onleesbaar aan het worden
Als dat zo is, dan had die het net zo goed niet kunnen doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:21 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ze stoppen er gewoon mee als ze er geen zin meer in hebben en het te lang duurt.
Trump heeft al gezegd dat het Iraanse volk nu de kans moet grijpen want het kan de enige kans in decennia zijn.
M.a.w. hij bereidt zich voor op een kortdurende aanval maar niet voor een bezetting van langere tijd.
Vluchtelingen of zelfs niet-vluchtelingen uit het M-Oosten komen altijd voornamelijk in de EU terecht links of rechtsom. Turkije zal ook geen zin hebben in vele Iraniers die daar gaan settlen.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:07 schreef Cherni het volgende:
[..]
Ik weet het. Maar als dit uit de hand gaat lopen en het lukt niet om de situatie in Iran om te buigen en er ontstaat chaos ben ik benieuwd of de EU de grenzen sluit bij een vluchtelingen stroom vanuit Iran.
Aangezien Irak, Libie, Afghanistan, Syrie ook zo een succes is geweest moeten we het nog maar afwachten.
En laten we ophouden alsof het om mensenrechten gaat. In Syrie zit notabene een gek aan de macht die op de terror lijst stond van de VS die christenen uitmoord en de Koerden zijn ook meermaals misbruikt door de VS.
Nee dit is gewoon een geopolitiek spel waar het recht van de sterkste zal gelden waarbij je zou verwachten dat een EU dit spel zou kunnen meespelen.
Wat fijn dat de VS zich dan maar tot 1 regio beperkt. Vind je niet?quote:Op maandag 2 maart 2026 10:14 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
De totale vernietiging van de mensheid. Denk je niet?
Hoop is geen plan.quote:Op maandag 2 maart 2026 07:24 schreef Lospedrosa het volgende: [..] Ik hoor die onzekerheid en twijfel heel veel. Maar het is eerst van belang de hele garde en zijn proxys uit te schakelen en de juiste mensen in stilte voorzien van wapens / toegang daartoe. De rest is aan Iran zelf. Maar wat als die mensen er wel zijn, en dat het daar floreert? Dat hoor je nou iemand zeggen. Gister op nieuwsuur ook zo’n Harry Potter met traanogen, die begon over moeilijk, zwaar, geen succes, geen mensen, keert terug in oude structuren.. EN WAT ALS HET NOU WEL GOED GAAT EN BETER WORDT? Dan heb je op TV een heel betoog gegeven zonder een positief woord.
Het is 'Christelijk' niet 'Gristelijk'. Ik blijft het wat dat betreft ook opmerkelijk vinden hoe graag sommige Westerlingen hun eigen cultuur bespotten. En inderdaad de Westerse cultuur met een Joods-Christelijke inslag is ook superieur. Het is om deze reden dat mensen vanuit alle hoeken van de wereld naar het Westen komen en niet andersom.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:20 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Een hypocriete loser, een gevaarlijke narcist, en een engnek met een geile hang naar tieners.
De vertegenwoordiger van de superieure westers-gristelijk-joodse cultuur.
De reden dat men niet wil dat Iran kernwapens heeft is omdat Iran al vele jaren roept dat ze Israel en het westen willen vernietigen in de naam van Allah.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:19 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Beste = niemand kernwapens.
Tweede beste = zoveel mogelijk landen kernwapens. Althans, als je om veiligheid van iedereen geeft. De reden dat men niet wil dat Iran kernwapens gaat bezitten, is omdat zij dan natuurlijk nog meer macht hebben om hun agenda door te drukken.
https://www.politico.com/video/2024/10/01/brink-of-world-war-iii-trump-blasts-harris-biden-on-iran-1451935quote:'Brink of World War III': Trump blasts Harris, Biden on Iran
10/01/2024 07:44 PM EDT
Precies.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:22 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Als dat zo is, dan had die het net zo goed niet kunnen doen.
Wat ook gebeurd is.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:17 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Ik heb al vele malen gezegd dat ik de regering in Iran niet steun.
[..]
Moeten we dus doen met elk land met die mogelijkheid?
Of met de kans daarop?
En daarnaast: Stel het gaat om kernwapens, leg dan de wapen en ontwikkelingsfabrieken stil.
Ipv een land compleet kapot te bomarderen en je te bemoeien met het regime.
Trump heeft de MAGA-cult niet meer nodig nu hij president is. Daarom komt hij eerdere beloftes, zoals het openbaar maken van alles wat met Epstein te maken heeft, of het 'geen oorlogje meer spelen', ook niet meer na.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:21 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Nouja, de MAGA cult is er niet zo blij mee.
quote:At around 4:30 AM PST, one of our Availability Zones (mec1-az2) was impacted by objects that struck the data center, creating sparks and fire.
https://health.aws.amazon.com/health/status
Nee. Dat is niet de reden. Want ook dan gaat MAD op.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:24 schreef Zoddie het volgende:
[..]
De reden dat men niet wil dat Iran kernwapens heeft is omdat Iran al vele jaren roept dat ze Israel en het westen willen vernietigen in de naam van Allah.
Als jouw buurman al jaren roept dat die jou wilt vermoorden maar hij is er niet sterk genoeg voor maar je hoort steeds vaker dat hij probeerd een pistool te bemachtigen.
Ga je dan ook zeggen "Ach, hij heeft ook het recht zichzelf te verdedigen"
Maar zelfs dat is nu niet gaande. Hoe cynisch ook: maar bij veel doden zou je nog kunnen zeggen dat je een grof signaal hebt afgegeven.quote:Op maandag 2 maart 2026 10:25 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Precies.
Zoals alle eerdere zinloze pogingen tot regime change in de Aziatische regio.
Ten koste van tienduizenden - wat zeg ik? - ten koste van miljoenen zinloze doden.
Best mogelijk dat de mannelijke helft van de bevolking het wel prima vindt dat zij hun vrouwen kunnen en mogen onderdrukken. Maar ik vermoed dat de andere helft hier minder blij mee is, maar er niets tegen kan doen.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:36 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Wie hier keurt het regime goed dan?
Wie is het eens met die moorden en andere dingen?
Niemand.....
Maar het zegt niets over wat de meerderheid van de mensen daar willen.
Jij en ik staan niet achter die Islamitische regering, maar wie weet die mensen daar wel?
Weten wij veel. Misschien vinden ze het goed dat er zo streng geleefd wordt, en ingetogen.
Moeten ze niets hebben van al dat woke gedoe in het Westen.
Afkeuren van een regime met ons Westerse kijk is heel leuk.
Maar wij bepalen niet hoe een heel volk moet leven.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |