abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220236615
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een tweet van 13 jaar geleden? Op welke manier is dit nu nog relevant?
Heel relevant.
Zelfde Trump, zelfde Iran, zijn "skills".
  maandag 2 maart 2026 @ 10:09:32 #152
508729 recidivist
zedendelinquent
pi_220236617
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:55 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Ik keek gisteravond op flightradar24 en ik vroeg me al af waarom er zoveel Amerikaanse tankvliegtuigen vanuit zuid Spanje waren opgestegen.

Al met al geen slecht idee van Spanje. Hier moet je niet bij betrokken raken. Snapte Starmer dat maar.
Europese landen hebben niets te winnen bij deze oorlog. Gewoon inzetten op zsm stoppen en een deal maken mbt Irans kernenergie verrijking. Wat zij ook wilden. En dan is het opgelost. Daarnaast wilde Trump 2 weken geleden Groenland annexeren, en stond Europa toen nog massaal op de benen daarvan te trillen en was het collectieve narratief "het bondgenootschap met Amerika zoals dat was is ten einde en het is onder deze administratie een land dat Europa actief probeert kwaad te doen". En nu zouden Europese landen opeens in een u-turn draaien en zelfs actief support geven aan de Amerikaans-Israelische agressie tegen Iran die nu nogal uit de land loopt en niet volgens plan gaat?
enkelband
  maandag 2 maart 2026 @ 10:10:15 #153
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220236621
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:04 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Yep.
Volgens mister Stable Genius.

[ afbeelding ]
Bekijk deze YouTube-video
pi_220236623
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Jij denkt dat ze dat alleen voor kerncentrales doen die ze helemaal niet nodig hebben?
Dat zeg ik niet.

Maar ze hebben geen kernwapens en wat dan nog.
Zeker de VS dat helemaal stopt met regels rondom kernwapens moet niet zeuren.
pi_220236625
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:05 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Dit is een tweet van 13 jaar geleden? Op welke manier is dit nu nog relevant?
Dit was jarenlang 1 van de kernpunten van MAGA. Geen regime changes meer, geen militaire acties meer, focussen op Amerika en Amerikaanse (economische) belangen.
En daarom stemden velen op hem.

Trump is overigens degene die zich nog het meest beklaagd over dingen van jaaaaaaaren geleden. Zelfs in de door mij gequote tweet heeft hij het over "long time ago".
Dus ik vond dat ik nu ook wel eens mocht. ;)

De man heeft - nee maar! - een groot deel van zijn kiezers gewoon jarenlang voorgelogen.
Hij is gewoon op het naar hem jarenlang zo verfoeide pad van militair afgedwongen imperialisme overgestapt. Het pad van de RINO's.
Hypocriete loser.
Ik doe het ff rustig aan.
  Moderator maandag 2 maart 2026 @ 10:13:30 #156
192657 crew  xpompompomx
^(;,;)^
pi_220236643
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dit was jarenlang 1 van de kernpunten van MAGA. Geen regime changes meer, geen militaire acties meer, focussen op Amerika en Amerikaanse (economische) belangen.

Trump is overigens degene die zich nog het meest beklaagd over dingen van jaaaaaaaren geleden.

De man heeft - nee maar! - een groot deel van zijn kiezers gewoon jarenlang voorgelogen.
Hij is gewoon op het naar hem jarenlang zo verfoeide pad van militair afgedwongen imperialisme overgestapt. Het pad van de RINO's.
Hypocriete loser.
Maar, voor Trump leidt dit wel lekker af van zijn historisch slechte waarderingscijfers en binnenlandse strubbelingen zoals Epstein, die hem maar blijft achtervolgen.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_220236655
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:25 schreef Toby56 het volgende:

[..]
Dat doet Amerika ook niet.
Gaf Trump ooit zelf toe, in een interview met FOX.

En what about Rusland?
Die hebben kernwapens, bedreigen bondgenoten van de VS en vallen een soeverein land binnen dat zich graag bij het westen zou willen aansluiten.
Wat houdt de Amerikanen tegen?
De totale vernietiging van de mensheid. Denk je niet?
pi_220236659
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.

Nou het lijkt mjj niet verstandig dat Iran ooit een kernwapen bezit. In dat geval moet je de zaak plat gooien.
pi_220236661
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:26 schreef wvee het volgende:

[..]
Wanneer mensen vinden dat wij (het westen) zich niet met Iran moeten bemoeien, betekend t niet dat ze dan ook gelijk het regime verdedigen.
Nee, als het alleen dat is wat ze zeggen niet. Maar Bianconeri tapt overduidelijk uit een ander vaatje.
pi_220236667
quote:
14s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:57 schreef HowardRoark het volgende:

[..]
Je praat niet inhoudelijk, je bent erg veel zaken aan het verdraaien en als je dan geconfronteerd wordt met deze leugens zeg je dat je dit nooit hebt gezegd en begin je mensen lukraak voor 'moslimhaters' uit te maken.

Zo stel je eerst dat als Duitsland zich met deze oorlog gaat bemoeien men weer aan de foute kant van geschiedenis staat, insinuerende dat in deze oorlog Iran dus de goede kant is, en even laten trek je dit keutel weer in.

Daarnaast sla je ineens een hele isolationistische toon aan, want wat er in Iran gebeurd is onze zaak niet. Maar tegelijkertijd ben je énorm betrokken bij het conflict in Israël wat dan schijnbaar ineens wel weer ons probleem is.

Het is een hele rare selectieve verontwaardiging waar je continue dubbele standaarden hanteert en over van alles en nog wat liegt. Want als je het conflict in Israël schijnbaar wel de moeite waard vindt je zou je moeten erkennen dat Iran daar de boel de afgelopen decennia heeft zitten ontwrichten via het financieren, trainen en oprichten van terreurorganisaties.
Zoals altijd:

Toon eens aan wat ik verdraai?
Toon aan dan dat ik het regime steun?
Als ik lieg dat ik het nooit gezegd heb, dan is dat makkelijk aan te tonen toch?

Je schreeuwt weer eens een hoop, maar als je om dingen gevraagd wordt dan ga je ineens op stil.

-Het steunen van een oorlog die geen enkel recht kent. Waar geen enkel fundament voor is. Wat alleen maar koloniaal gedrag is. Ja, dat steunen is verkeerd.
En NEE dat houdt niet in dat Iran goed is, dat houdt in dat deze oorlog gewoon fout is.

Dus leuk anderen beschuldigen, maar weer eens geen basis voor.

-Gingen wij oorlog voeren tegen Israel dan? Heb ik daar ooit voor opgeroepen?
Nee.
Wat maakt het anders? Israel pleegde een walgelijke genocide, daar moet je keihard tegen staan.
Iran is een slecht regime, maar wat hebben wij met een interne situatie van een land te maken?

-Hypocriet?
Ah, waar dan? Ik veroordeel geweld in alle gevallen.

Laten we eens over hypocriet praten: Jij praat geweld tegen moslims goed, elk conflict dat met moslims te maken heeft doe jij je uitertste best om je diepe haat te tonen en moslims het grote kwaad te noemen.
Maar als moslims geweld uitdelen, wat ze zeker wel geregeld doen, dan is dat ineens afgrijselijk en oh zo slecht.

Beetje dubbele standaard.
  maandag 2 maart 2026 @ 10:16:18 #161
464998 Qarrad
Qarrad al-Rrabah
pi_220236668
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:07 schreef Cherni het volgende:

[..]
Ik weet het. Maar als dit uit de hand gaat lopen en het lukt niet om de situatie in Iran om te buigen en er ontstaat chaos ben ik benieuwd of de EU de grenzen sluit bij een vluchtelingen stroom vanuit Iran.

Aangezien Irak, Libie, Afghanistan, Syrie ook zo een succes is geweest moeten we het nog maar afwachten.

En laten we ophouden alsof het om mensenrechten gaat. In Syrie zit notabene een gek aan de macht die op de terror lijst stond van de VS die christenen uitmoord en de Koerden zijn ook meermaals misbruikt door de VS.

Nee dit is gewoon een geopolitiek spel waar het recht van de sterkste zal gelden waarbij je zou verwachten dat een EU dit spel zou kunnen meespelen.
Je moet er niet aan denken nee, goed opgeleide en relaxte mensen, gemotiveerd om te integreren en een vocaal tegenwicht aan het dwingelandende veiligelanders-tuig inclusief Syriërs in onze AZC's...

Wat dat betreft is het zorgelijker wat er gaat gebeuren als het wél lukt om het regime daar weg te krijgen en de Basij-pareltjes hier aan gaan kloppen om politiek asiel.
  maandag 2 maart 2026 @ 10:16:28 #162
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220236671
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dat zeg ik niet.

Ze bouwen kernwapens.

En het lijkt me gewoon geen goed idee dat een regime met geloofsgekkies die in bezit hebben.
pi_220236673
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:10 schreef Toby56 het volgende:

[..]

Trump is overigens degene die zich nog het meest beklaagd over dingen van jaaaaaaaren geleden. Zelfs in de door mij gequote tweet heeft hij het over "long time ago".

Hypocriete loser.
Natuurlijk is het hypocriet. Aan de andere kant: dat isolationisme is juist debiel. Je zou dus ook kunnen stellen dat hij weer het licht heeft gezien. Om welke reden dan ook.

Begrijp mij niet verkeerd: deze hele operatie kan natuurlijk volledig verkeerd gaan. Maar als een eventuele regime change lukt en er komt een pro-westerse regering in Iran, dan is dat een ongelooflijke winst voor het westen.
pi_220236675
quote:
5s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:26 schreef xpompompomx het volgende:

[..]
Hoe vaak heeft Iran de VS eigenlijk al gebombardeerd?
De VS is de grootste bully wereldwijd. Maar goed, minder kwaadaardig dan regimes als Hamas en Iran.

Ik zie ook liever Utopia, maar goed.
  maandag 2 maart 2026 @ 10:17:14 #165
496707 HowardRoark
Tacticalized!
pi_220236677
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:08 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Heel relevant.
Zelfde Trump, zelfde Iran, zijn "skills".
Nee, 13 jaar verder. Totaal andere situatie.

Denk bijvoorbeeld aan de aanslagen van 7 oktober 2023 en de recente ontwikkelingen in eigen land waar men slachtpartijen heeft aangericht jegens de eigen burgers. Ook is Iran de afgelopen jaren flink doorgegaan met het financieren en versterken van terreurgroeperingen zoals Hezbollah en Hamas en is men steeds dichter gekomen bij het ontwikkelen van kernwapens.

Ook waren de Houthi's in 2013 nog een relatief kleine groepering en zijn met steun en financiering van Iran uitgegroeid tot een serieuze partij in het Midden-Oosten die heel Jemen in de greep heeft, Saoedi-Arabië bedreigt en de scheepvaart in de Rode Zee weet te terroriseren. Kortom, de invloed van Iran in de regio is steeds meer toegenomen.
'I moved to Peru and shaved half my head and wrote for Teen Vogue. If I can come back from the depths of leftism, trust me, anyone can.' - Gina Florio
  maandag 2 maart 2026 @ 10:17:16 #166
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220236678
Horizontale escalatie.

twitter
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220236680
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Nee, als het alleen dat is wat ze zeggen niet. Maar Bianconeri tapt overduidelijk uit een ander vaatje.
Ik heb al vele malen gezegd dat ik de regering in Iran niet steun.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:14 schreef Cherni het volgende:

[..]
Nou het lijkt mjj niet verstandig dat Iran ooit een kernwapen bezit. In dat geval moet je de zaak plat gooien.
Moeten we dus doen met elk land met die mogelijkheid?
Of met de kans daarop?

En daarnaast: Stel het gaat om kernwapens, leg dan de wapen en ontwikkelingsfabrieken stil.
Ipv een land compleet kapot te bomarderen en je te bemoeien met het regime.
pi_220236681
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:09 schreef recidivist het volgende:

[..]
Gewoon inzetten op zsm stoppen en een deal maken mbt Irans kernenergie verrijking. Wat zij ook wilden. En dan is het opgelost.
Onzin, dat wilden ze pas nadat de aanval begonnen was, en dan is het te laat. :{w
  maandag 2 maart 2026 @ 10:17:54 #169
504077 Zoddie
Merck toch hoe sterck
pi_220236685
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:03 schreef recidivist het volgende:

[..]
Dag 3 dat er geen interne opstand is van die vele miljoenen Iraniers die zaten en zitten te wachten op de bevrijding en om op te staan...... Al 3 dagen muisstil. Ondanks herhaaldelijke oproepen van Trump en Netanyahu nu echt op te staan: dit is het moment.

We zijn weer voorgelogen ja. Door zowel diaspora Iraniers en vanuit hun positie kan ik het nog begrijpen vanwege veel trauma als ook een bepaalde lobby natuurlijk.
Als ze eerder al schoten op demonstranten zullen ze dat nu helemaal doen.
Eerst moet het leger uit elkaar vallen, dan pas kunnen ze gaan kijken voor een staatsgreep.

Probeer een beetje realistisch te denken voordat je wat roept aub.
pi_220236686
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:16 schreef Hexagon het volgende:

En het lijkt me gewoon geen goed idee dat een regime met geloofsgekkies die in bezit hebben.
Dus de VS en Rusland ook maar bombarderen?
(diep Christelijk, ook al zijn ze dat natuurlijk niet)
pi_220236688
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:27 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Nee, maar we weten het simpelweg niet.
[..]
Dat is dan ook precies wat ik al die tijd hier al zeg.
Er zijn geen massale protesten en opstanden die er OPENLIJK op wijzen dat Iran helemaal klaar is met dit regime.

Wat er achter de voordeur speelt? Tja, wie weet. Letterlijk niemand weet daar van.
Wellicht zijn er 1 miljoen mensen tegen dit regime, wat gigantisch veel mensen zijn. Maar als er dan 84 miljoen voor zijn?
Maar wie weet is dat precies andersom. We weten het simpelweg gewoon niet.
Je komt op mij naïef over nu.
  maandag 2 maart 2026 @ 10:18:53 #172
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220236694
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:18 schreef bianconeri het volgende:

[..]
Dus de VS en Rusland ook maar bombarderen?
(diep Christelijk, ook al zijn ze dat natuurlijk niet)
Daar zijn ze wat te laat mee.

Maar bij Iran kunnen we nog voorkomen dat die geloofsgekkies kernwapens krijgen.
pi_220236697
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:16 schreef Hexagon het volgende:

[..]
Ze bouwen kernwapens.

Beste = niemand kernwapens.

Tweede beste = zoveel mogelijk landen kernwapens. Althans, als je om veiligheid van iedereen geeft. De reden dat men niet wil dat Iran kernwapens gaat bezitten, is omdat zij dan natuurlijk nog meer macht hebben om hun agenda door te drukken.
  maandag 2 maart 2026 @ 10:19:33 #174
168739 Red_85
'echt wel'
pi_220236699
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:17 schreef Perrin het volgende:
Horizontale escalatie.

[ x ]
Harder huilen amazon!
Stukje aandacht trekken en krokodillen tranen dit.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_220236706
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:15 schreef VEM2012 het volgende:

[..]
Het probleem waar ik mee zit. Nou ja probleem is of die Yanks wel een exit strategie bedacht hebben. Dat gezegd hebbende ben ik het eens met M de Kruif

Bekijk deze YouTube-video
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')