Voor Trump is dat dan ook normaal. Het recht van de sterkste.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:33 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het alternatief voor het internationale recht is het recht van de sterkste.
Kun je achterhaald vinden, maar dan ook niet janken als je straks door een sterkere partij helemaal lens gebombardeerd wordt omdat dit hem zo uitkomt.
Als bijvoorbeeld Trump Groenland besluit te annexeren dan is dat zijn recht wat het slappe en verdeelde Europa kan hier niks tegenin brengen.
Wil je dan ook letterlijk wat van deze onderzoeken delen? Ik hoor steeds getallen dat zo'n 20 miljoen Iraniërs, dat is bijna een kwart, op meer of mindere wijze betrokken zijn bij het regime.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:45 schreef HowardRoark het volgende:
[..]
Het is ook bizar hoe hij de indruk wil proberen te wekken alsof de tegenstand tegen het regime zo klein is.
Letterlijk alle onderzoeken laten zien dat juist de groep die voor het regime is zeer klein is en de overgrote meerderheid van Iraniërs tegen het regime is. Dit sluit ook aan op het straatbeeld dat we zagen voor de Iraanse revolutie, een groot deel van de bevolking was relatief Westers en relatief seculier.
Die 7.000 doden komen dichter bij wat ik zei dan wat sommigen hier roepen (30K of zelfs meer).quote:Op maandag 2 maart 2026 09:42 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Ik heb bewondering voor de manier waarop je hier op FOK! een gezond tegengeluid (of moet ik zeggen voorgeluid) laat klinken. Maar hier ga je volgens mij wel een beetje voorbij aan de feiten.
- Iran kent wereldwijd meer dan 4 miljoen vluchtelingen.
- Bij de protesten van 2025 / 2026 waren miljoenen mensen betrokken (EU inlichtingen spreken van 5 miljoen), verspreid over 200 steden over heel het land.
- Dit terwijl er meer dan 7.000 doden vielen, meer dan 25.000 gewonden vielen en meer dan 50.000 mensen zijn opgepakt.
Bron: 1, 2 en 3.
Tijd voor Golfstaten om zich ook maar actief te gaan bemoeien met de oorlog.quote:
Nee, leuke leugen probeer je weer te verspreiden.....quote:Op maandag 2 maart 2026 09:46 schreef HowardRoark het volgende:
[..]_!
Hiermee zeg je dus dat het Iraanse regime de goede kant van de geschiedenis is? Beschamend dit.
Wie steunt het Iraanse regime hier dan?quote:Op maandag 2 maart 2026 09:49 schreef UitStraling het volgende:
Wel prachtig hoe mensen zelfs het Iraanse regime kunnen steunen, GA lEkKeR daAr WonEn daN
Lekker bezig Spanjequote:Op maandag 2 maart 2026 09:51 schreef Perrin het volgende:
En Spanje lijkt idd de VS de deur te hebben gewezen:
[ x ]
Gekkie. En daar zitten we dan mee in de eu.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Valt echt op dat je prima ziet waar je zelf mee bezig bent.quote:
Was te verwachten van Spanje. Zijn vaak het andere uiterste van bv Hongarije.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gekkie. En daar zitten we dan mee in de eu.
Ah, het niet toestaan van ongefundeerde en alle internationale recht verbrekende oorlogen is ´´gekkie´´quote:Op maandag 2 maart 2026 09:53 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gekkie. En daar zitten we dan mee in de eu.
Ik keek gisteravond op flightradar24 en ik vroeg me al af waarom er zoveel Amerikaanse tankvliegtuigen vanuit zuid Spanje waren opgestegen.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:51 schreef Perrin het volgende:
[ x ]
Maar voor sommige dwazen hier blijkbaar ookquote:Op maandag 2 maart 2026 09:47 schreef Cherni het volgende:
[..]
Voor Trump is dat dan ook normaal. Het recht van de sterkste.
Sure, ren maar weer weg als de feiten je niet aan staan.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:54 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Valt echt op dat je prima ziet waar je zelf mee bezig bent.
Je zou bijna gaan denken dat allah aan de kant van het westen staat met hoe alles nu gaat.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:52 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Gecondoleerd met je verlies man. Moet zwaar zijn alles waar je je hoop in had te zien ontploffen, te zien branden en te zien verdwijnen in een paar jaar tijd.
Ik bedoelde meer dat ze het risico nemen dat Duitsland hier toch in verwikkeld raakt op manieren die je vanaf de tekentafel niet kunt voorzien.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:42 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nou ja, moedig… Het is wel de partij kiezen van de allersterkste en meehelpen een veel zwakkere in elkaar te beuken. Van moed zou je kunnen spreken als ze partij kozen voor Iran. Ze liggen volkomen buiten het bereik van de Iraanse wapens, daar is dus niet veel moed voor nodig
Daarom adresseerde hij direct het iraanse volk. Zij moeten het uiteindelijk ook doen, het is hun land.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:20 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Jij denkt dat die regime change er gaat komen zonder boots on the ground? Puur wensdenken is het.
Wat Trump nu doet is gewoon Bush, Cheney, Rumsfeld, Bolton, et cetera.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:47 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat is natuurlijk ook wel een punt. Deze actie lijkt vooral ingegeven doordat Trump z'n stempel op zaken wil drukken en met name Israël hier flink op heeft aangedrongen. In eigen land zit men helemaal niet zo op dit soort interventies te wachten. Zie bijvoorbeeld dit soort recente opiniepeilingen:
https://criticalissues.um(...)itical-issues-poll-0
Welke 'feiten' heb je het over?quote:Op maandag 2 maart 2026 09:55 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Sure, ren maar weer weg als de feiten je niet aan staan.
Jij beticht mij van het zijn van een leugenaar. Dus waar heb je het over?quote:En blijf maar lekker bezig met je persoonlijke aanvallen.
Je praat niet inhoudelijk, je bent erg veel zaken aan het verdraaien en als je dan geconfronteerd wordt met deze leugens zeg je dat je dit nooit hebt gezegd en begin je mensen lukraak voor 'moslimhaters' uit te maken.quote:Op maandag 2 maart 2026 09:52 schreef bianconeri het volgende:
[..]
Laten we inderdaad niet inhoudelijk praten!
En alsof dat ook maar iets met mij te maken zou hebben.
Sorry hoor dat sommige mensen wel realistisch kijken en zich liever bij feiten houden....
Echt te walgelijk dat mensen elke inhoudelijke discussie met een persoonlijke aanval willen dichtsnoeren.
The best deals ever?quote:Op maandag 2 maart 2026 09:56 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Wat Trump nu doet is gewoon Bush, Cheney, Rumsfeld, Bolton, et cetera.
Kortom: de zogenaamde RINO's.
Heeft niets (meer) met het oorspronkelijke MAGA te maken.
Vandaar dat veel stemmers en oorspronkelijke MAGA-sympathisanten hier geen zak van begrijpen. Die hebben juist op Trump gestemd omdat hij geen oorlogen wilde voeren, geen regime changes wilde forceren maar wilde onderhandelen met andere landen om goede deals voor Amerika te sluiten.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |