abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220230191
Sorry amaranta
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220230212
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:36 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht dat Discord voor praten/bellen was? Je kunt er ook chatten dus? Zou een SC daar werken?
Ja imo zou dat top werken, veel beter voor chatten zoals hier dan Reddit.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220230232
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:53 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ja imo zou dat top werken, veel beter voor chatten zoals hier dan Reddit.
Weer wat geleerd!
Mocht het er op aan komen... stappen we over naar Discord ;)
Alle losse topics vind je op Reddit ook wel, maar deze SC zou ik wel echt gaan missen.
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
  zondag 1 maart 2026 @ 16:03:04 #4
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220230336
Ik had inderdaad niet door dat ik hem sloot.
Bedankt voor het openen
  Redactie Frontpage zondag 1 maart 2026 @ 16:25:10 #5
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220230665
quote:
17s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:16 schreef Budabuddumbam het volgende: radicaal rechts
Grappig, ik vind sommige delen echt veel te links :D

Overigens: Discord klinkt leuk, maar dat is op je werk veel minder makkelijk te realiseren dan het forum. Discord staat vaak geblokkeerd omdat het met gamen geassocieerd wordt.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Redactie Frontpage zondag 1 maart 2026 @ 16:25:36 #6
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220230678
We kunnen ook gewoon weer terug gaan naar IRC :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220231217
Aan de andere kant…alles went. :@
Het ene vervangt gewoon het andere. Vroeger msn of ICQ of chatboxen.
  zondag 1 maart 2026 @ 16:58:14 #8
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220231269
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:36 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Ik dacht dat Discord voor praten/bellen was? Je kunt er ook chatten dus? Zou een SC daar werken?
Dat is een optie maar merendeel van de servers waar ik zit daar bellen we nooit haha.
Een sc zou zeker werken je kan mensen quoten, plaatjes gebruiken etc
quote:
2s.gif Op zondag 1 maart 2026 16:25 schreef Troel het volgende:
daar zit ik nog dagelijks dus dat zou mij goed uitkomen haha
pi_220231435
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:16 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Jaa, die! En toen de bakker dan eindelijk worteltaart had, zei: vies he! :D
Nou, dat konijn had gelijk :')
Er bestaat ook lekkere worteltaart, eerlijk waar!

Ik zou het wel jammer vinden als het Fok!forum zou stoppen (in ieder geval OUD).
  zondag 1 maart 2026 @ 17:18:51 #10
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220231447
quote:
1s.gif Op zondag 1 maart 2026 15:12 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik lees voornamelijk.
Series die momenteel volg. Bv nu Beverly Hills 90210
Ik ben lid van wat communitys zoals osteoporose. Maar ik merk dat daar vooral Amerikanen in posten en daar is de zorg duidelijk anders. Dus daar kan ik eigenlijk niet echt actief in posten.
En soms komt er iets voorbij van r/nederland wat wel interessant is

En jij?
:o Waar kijk je dat??
pi_220232022
quote:

[..]
Grappig, ik vind sommige delen echt veel te links :D

Overigens: Discord klinkt leuk, maar dat is op je werk veel minder makkelijk te realiseren dan het forum. Discord staat vaak geblokkeerd omdat het met gamen geassocieerd wordt.
Waarom zou je zoiets in godsnaam op de computer van je werk doen? Heb je geen telefoon?
pi_220232426
Discord gebruik ik alleen om de jongste te "roepen" als we gaan eten en hij zijn koptelefoon op heeft :D
Ik zou het jammer vinden als fok verdwijnt. Denk dat je op een andere plek nooit weer deze communicatie samen krijgt zoals hij nu is..

Worteltjescake is lekker! Mijn jongste heeft het jaren op school getrakteerd in muffin vorm voor zijn verjaardag :D
pi_220232439
quote:
Bestaat dat nog?

Ik heb een discord account, maar ik verdwaal er steeds in. Ik heb me dat nog helemaal niet eigen gemaakt...
Ik hoop stiekem nog dat FOK! doorgaat. Voelt zo lekker vertrouwd.
Fake it till you make it...
  zondag 1 maart 2026 @ 19:30:39 #14
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220232494
quote:
17s.gif Op zondag 1 maart 2026 17:18 schreef BE het volgende:

[..]
:o Waar kijk je dat??
Dat is een vraag waar ik helaas geen antwoord op heb.
Wij kijken tv via iptv. En dan typ ik een serie in, en als die erop staat dan kun je hem dus kijken. Maar ik kan dus niet zien van welke “provider” ik hem stream.

Het is soms zoooooo cringe overigens. Dus dan ga ik op Reddit kijken of anderen het ook cringe vinden.
Maar nostalgie hoor!
Eerste keer dat ik het terugkijk sinds het ooit werd uitgezonden. En ik wist nog verbazingwekkend veel.
Verder merk je wel dat ze in die tijd niet dachten dat het ooit gebingd zou worden, want continuïteit is soms niet existent
pi_220232528
Pssst;

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220232659
So, was me hier het weekend wel..
zoon was gisteren na het werk met wat vrienden vanuit het werk naar een vriend een paar dorpen verderop. Op de fiets, Du man had gezegd, helemaal prima, maar je fietst wel samen terug en je komt even zeggen als je thuis bent.

Komt hij dus om 2.15 thuis en netjes melden. Al wel kort besproken dat ik het laat vond. Dat vond hij zelf ook. Nou prima ik verder slapen want had ochtenddienst vandaag.

Kom ik er vanmorgen achter dat de voordeur op een kiertje staat (katten gelukkig niet ontsnapt).

Maar omdat ik dat zo raar vond, past niet bij hem, even de camerabeelden bekeken en is hij thuis gebracht door iemand (en het raam van de auto stond open en stapte niet vlot uit).

Man had vanmiddag met hem gesproken toen ze z’n fiets gingen halen. De vriend waarbij hij uit de auto kwam kan door een blessure niet fietsen en moest achterop. Maar dat ging niet dus heeft hij z’n moeder gebeld en die heeft ze allebei terug gebracht.
Oh en hij was ziek, maar had geen idee waarvan.

Met de helft van deze info begon ik al wat aan m’n water te voelen..

Dus toen ik thuis was mat hem het gesprek aan gegaan. En toen kwam toch wel vrij snel de aap uit de mouw dat hij drie biertjes op had. :o Holie molie, kind is 14..

Maar goed. Blij dat hij eerlijk is geweest. Want hij weet ook goed dat als dingen later uitkomen de problemen groter zijn.

Maar goed. Dat was dus de reden dat het terugfietsen met die vriend achterop niet meer lukte. Daar in de bosjes al een keer overgegeven en thuis ook nog eens.

Maar goed. Voorlopig geen bezoekjes bij vrienden voor hem. En volgende keer eerst contact met de ouders voor ie ergens heen gaat.

Waar ik het me vorige week nog afvroeg waarom ouders eerst contact willen hebben met een andere ouder waar wordt afgesproken, snap ik dit nu helemaal :+
Ik ben dus blijkbaar veel te goed van vertrouwen.

Nu moet ik m’n best doen om dat nummer te achterhalen want vriendje lijkt niet veel zin te hebben dat te vertellen (al heeft ie nu toegezegd dit morgen te geven, omdat zn ouders nu niet thuis zijn).

Zoon zegt namelijk niet te weten waar hij precies woont omdat hij er maar één keer geweest is. Anders zou ik er even aan de deur gaan. Niet om boos te worden, maar wel om even te checken of zij wel weten dat er alcohol gedronken wordt (die jongen is 15. Maar goed, dat vind ik persoonlijk nog steeds te jong. Maar al zij andere keuzes maken dan mag dat. Maar dan is het mijn keuze zoon daar niet heen te laten gaan. Want blijkbaar kan ik hem daar niet in vertrouwen..
pi_220233130
Ik vind het dan wel weer een soort van schattig dat hij van drie biertjes al niet meer met iemand achterop kon fietsen en moest overgeven :D toen ik 15 was dronk ik al heel wat meer zonder echte gevolgen (behalve aangeschoten).

Maar ik zou dit ook wel contact met de ouders waard vinden. Je eigen 15-jarige alcohol laten drinken is eigen keuze, maar niet-eigen flink minderjarige kinderen laten drinken zonder overleg is heel wat anders. Maar wel fijn dat ze ondanks dat slim genoeg waren om een ouder te bellen om te rijden.
pi_220233280
Het bijzondere vond ik wel dat hij vannacht toen hij zich kwam melden ik niks aan z’n stem of manier van praten hoorde.
Het was wel echt de eerste keer vertelde hij dan. Want ik heb nog doorgevraagd naar of hij vorige week met carnaval of andere momenten met vrienden niet gedronken had. Ik ga er toch vanuit dat ik hem daarin wel kan vertrouwen. Hoop ik dan toch.

Tja eind 15 dronk ik ook wel wat. Maar toen mocht je ook drinken vanaf 16. Maar ik ben nooit een grote drinker geweest.
Man was qua drinken dan weer geen heilige. Maar goed. Dat hoeft ie niet na te doen wat mij betreft.

Kotsen van de drank is voor mij echt een no-go.
(Misschien ben ik op dat gebied te braaf, maar dat is dan maar zo)
  zondag 1 maart 2026 @ 21:01:52 #19
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220233518
Maar kotsen van 3 biertjes is wel vreemd… of ben ik de enige die dat vindt? Zelfs toen ik voor het eerst dronk (ik was ook 14 denk ik, maar ik was toen ook al van het stiekem stappen) was ik daar wel een beetje fuzzy van, maar toch niet tot overgeven toe dronken.

Mush: ik houd van goede worteltjestaart. De carrotcake van Dudok bijvoorbeeld was favoriet toen ik nog in rdam werkte.

Onze badkamer is eindelijk gestript. Laag onder laag aan tegels, cement, bakstenen en nog meer cement en bakstenen zijn eruit. De 6 m3-container is er overvol van… Zo fijn, nu de technische tekening even maken en dan al het leidingwerk gaan fixen. Opbouwen O+ en dan over een maand of twee hoop ik in m’n nieuwe bad met indirecte verlichting en pinprickbubbels te kunnen fokken. Want ik zou fok wel missen. Maar ook kom tegelijkertijd vooral in OUD en verhuis gerust mee naar discord. Ik vind een groot deel van fok ook te rechts en te extreem in de standpunten en houd er niet van dat dat allemaal maar moet kunnen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220233782
Ja ik weet het ook niet.
Zojuist de stiefvader gesproken en inderdaad ze mogen daar drinken als ze het van de ouders mogen. En hij heeft dus gezegd dat ie dat mag.
Dus dat is heel duidelijk dat hij daar voorlopig niet meer naar toe gaat. Want daar sta ik dus niet achter achter die mindset (en ik ben bang dat ie toch weer in de verleiding raakt).

Maar inderdaad worteltjestaart of cake, heb best een paar keer gehad en was best lekker. Beetje zoet ook.

Fijn Tink dat het begin gemaakt is!! Het klinkt als een hele fijne nieuwe badkamer O+
pi_220234252
Hoe tijden veranderen. Ik dronk me op mijn 14e elke zaterdag behoorlijk naar de tering, maar nu lees ik 3 bier voor een 14 jarige en ik denk boh, da's ook heftig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Vanyel op 02-03-2026 06:53:28 ]
pi_220234605
Wat dat betreft is het wel goed dat de leeftijd naar 18 is gegaan. Niet dat ze nu voor die tijd niet drinken, maar het starten schuift wel een stuk mee naar achter, zeker ook qua sociaal geaccepteerd zijn. Ik dronk mijn eerste biertjes op kampen, met toestemming van de begeleiding daar. 13 jaar mocht niet drinken, 14 jaar wel. En toevallig was ik de eerste keer net die week 14 geworden :') Wel max 2 per avond en één avond in de week, maar dat dat gewoon sociaal geaccepteerd is voor een 14-jarige kun je je tegenwoordig niet meer voorstellen.

Moeten kotsen van alcohol vind ik overigens ook heel sneu, net als echt bezopen zijn. Sowieso is dat iets wat na je pubertijd niet meer voor hoort te komen imo. Dan hoor je je grenzen wel te kennen.
pi_220235465
Met 3 biertjes zou ik denken dat er nog iets anders heeft dwars gezeten om te gaan kotsen.
Maar ik en alcohol gaan niet zo goed samen. Bij dat derde drankje worden mijn benen pudding en kan ik alleen nog wat wazig zitten te zijn. Dus zie er de lol niet zo van in.

Wel weer grappig dat in mijn familie best wel wat gedronken wordt en de leeftijd ook niet zo precies in de gaten wordt gehouden en ik dus amper drink. Mijn man heeft veel gedronken en kan het nog met uitschieters (max 3 keer per jaar), maar in zijn familie is drank echt niet gewoon. Hoogstens een glaasje wijn met kerst ofzo.

Hier komen ze zo een warmtepomp instaleren. Kijken of dat allemaal een beetje gaat lukken vandaag en morgen.
  Redactie Frontpage maandag 2 maart 2026 @ 08:14:30 #24
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220235685
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 21:26 schreef hilliebillie het volgende:
Ja ik weet het ook niet.
Zojuist de stiefvader gesproken en inderdaad ze mogen daar drinken als ze het van de ouders mogen. En hij heeft dus gezegd dat ie dat mag.
Dus dat is heel duidelijk dat hij daar voorlopig niet meer naar toe gaat. Want daar sta ik dus niet achter achter die mindset (en ik ben bang dat ie toch weer in de verleiding raakt).

Maar inderdaad worteltjestaart of cake, heb best een paar keer gehad en was best lekker. Beetje zoet ook.

Fijn Tink dat het begin gemaakt is!! Het klinkt als een hele fijne nieuwe badkamer O+
Ik sta an sich wel achter die mindset, maar vind dat de ouders het moeten vragen aan de ouders of het inderdaad ok is en niet uit moeten gaan van de antwoorden van de pubers zelf ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220235779
Ik ben nog nooit dronken geweest, drink ook nagenoeg nooit. En als ik al eens iets drink ben ik er na een half glas klaar mee en gaat het me tegen staan. Ik heb vroeger zeilles gegeven en daar werd ik nog wel eens als "saai" betitelt omdat ik niet dronk. Maar ze vonden het dan ook wel weer handig dat wanneer we moesten afspreken wie wanneer nuchter bleef voor in geval van nood, ik sowieso niet dronk ;) .
Daar heb ik wel eens mede instructeurs kotsend in de boot zien zitten met deelnemers omdat ze de avond voor geen maat hadden kunnen houden. Daar vond en vind ik dan iets van.

Wij hebben de afspraak met de kinderen dat als ze niet drinken tot 18, wij het rijbewijs betalen.
En dat is voor de jongste een goede stok achter de deur. Gelukkig een vriendje en vriendengroep waar drinken ook niet heel normaal is zeg maar. Daar ben ik wel blij om.
Oudste zit vooral op haar kamer en drinkt voor zover ik weet niet. Intussen 18+ maar ik verwacht dat ze geen alcohol drinkt. Want die zou het ook niet durven kopen _O- .

Ze krijgen thuis ook geen alcohol, maar ook mijn man drinkt weinig. Een keer een biertje met bbq of uitgaan. Maar dat is het dan ook wel.
pi_220235876
Dit was worteltaart van ah, misschien dat het daaraan gelegen heeft :P

En discord :N Zoon zei laatst al dat alle gegevens aan Amerika worden overgedragen. Foonnummer, de hele rambam. Ga ik niet doen, hoe lief ik jullie ook vind :) Maar, tis nog niet zover en hopelijk komt het ook niet zover. Er wordt aan gewerkt.

Ik drink ook geen alcohol, zoon ook niet. Nou wil ie wel over een paar maanden naar een feestje van een vriend, die wél drinkt en die andere vrienden allemaal ook. Heb al gezegd, je gaat niet. Ik weet dat hij niet uit zichzelf zou drinken maar misschien wel door de groepsdruk. Gaan we niet doen dus.

De ha maar even gebeld. Nagel is weer ontstoken. Moest vrijdag stoppen met nailner en terug naar de ab-zalf en nu doet ie weer zeer. En ziet er niet uit ;( Moet straks langskomen. Denk dat ie um weer gaat opensnijden want pink is nog steeds dik. En rood. En groen :') Mis ik oranje :+
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
  maandag 2 maart 2026 @ 08:57:40 #27
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220235896
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
Dit was worteltaart van ah, misschien dat het daaraan gelegen heeft :P

En discord :N Zoon zei laatst al dat alle gegevens aan Amerika worden overgedragen. Foonnummer, de hele rambam. Ga ik niet doen, hoe lief ik jullie ook vind :) Maar, tis nog niet zover en hopelijk komt het ook niet zover. Er wordt aan gewerkt.

Ik drink ook geen alcohol, zoon ook niet. Nou wil ie wel over een paar maanden naar een feestje van een vriend, die wél drinkt en die andere vrienden allemaal ook. Heb al gezegd, je gaat niet. Ik weet dat hij niet uit zichzelf zou drinken maar misschien wel door de groepsdruk. Gaan we niet doen dus.

De ha maar even gebeld. Nagel is weer ontstoken. Moest vrijdag stoppen met nailner en terug naar de ab-zalf en nu doet ie weer zeer. En ziet er niet uit ;( Moet straks langskomen. Denk dat ie um weer gaat opensnijden want pink is nog steeds dik. En rood. En groen :') Mis ik oranje :+
Dus hij mag niet naar een feestje omdat er andere mensen wel drinken? Vertrouw je hem dan niet of hoe zit die gedachtegang in elkaar?
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220235910
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:57 schreef Tink89 het volgende:

[..]
Dus hij mag niet naar een feestje omdat er andere mensen wel drinken? Vertrouw je hem dan niet of hoe zit die gedachtegang in elkaar?
Ik vertrouw hem wel maar als ik de verhalen hoor over het eerdere feestje waarbij zijn bestie stomdronken werd en de rest er niet veel beter aantoe was, dan trek ik mijn grens. En ik ben bang dat er dan alsnog wat door zn drankje wordt gemixt. Hij is 15 he, al zn vrienden zijn ouder.
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:08:34 #29
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220235947
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 08:55 schreef Mushanga71 het volgende:
En discord Zoon zei laatst al dat alle gegevens aan Amerika worden overgedragen. Foonnummer, de hele rambam. Ga ik niet doen, hoe lief ik jullie ook vind Maar, tis nog niet zover en hopelijk komt het ook niet zover. Er wordt aan gewerkt.

Dat doet Google, apple, whatsapp, facebook, instagram, twitter, threads en een groot gedeelte aan de apps op je telefoon ook. Wat denk je dat de advertenties op deze site doorgeven aan tracker cookies. Er zijn bedrijven die al die data collecten en aan elkaar linken.

Als dit je angst is moet je wegblijven van het internet, discord is geen gekke rare instantie ofzo dat iets anders doet met je data.
pi_220236034
Ik zou het heel jammer vinden als FOK verdwijnt, weet ook niet of ik zou kunnen wennen aan een ander forum. Anderzijds heb ik zoveel verschillende communicatiekanalen voorbij zien komen sinds internet een ding werd, en uiteindelijk wende alles wel.

Hilliebillie, schrikken van je zoon als je dat niet verwacht inderdaad! Ik heb geen idee hoe ik zou reageren als mijn meiden dat met 13 jaar zouden doen. Het zou niet oke voelen, maar anderzijds zou het ook hypocriet voelen voor mij om daar een enorm ding van te maken. Ik dronk zelf toen ik 14 was, heb toen tijdens een tequila avond een keer 5 tequila's gedronken en uiteindelijk was het de bessen die ik daarna dronk die mij de das omdeed. Mijn toenmalige vriendje bracht mij thuis, waar ik de volgende ochtend geen herinnering aan had, ik had het geluk dat mijn ouders een weekendje weg waren O-)

Wat fijn dat je badkamer gestript is, Tink!

Sterkte met je nagel Mush, dat klinkt echt heel pijnlijk.

Wij hebben gisteren gewandeld met de hond in het natuurgebied in ons dorp, de meiden gingen vrijwillig mee en dat is echt een unicum (dat er daar een kabelbaan en een vlot zijn, hielp wel mee). Kleine genietmomentjes O+
Vandaag ga ik eindelijk kennismaken met de juffen van de 9 jarige. En hebben we een gesprek met de gemeente en de behandelaar van de 9 jarige en hoop ik dat we meer horen over specialistische hulp thuis. En volgende week komen de juffen van de 9 jarigen thuis, dat voelt een beetje als een controle hoe de thuissituatie is maar ze blijken het standaard te doen bij alle leerlingen. Jewel vindt het maar gek, haar juffen over de vloer. En dit weekend moest ze huilen omdat ze eigenlijk liever terug wil naar haar oude school, omdat de juffen daar liever waren en beter voor haar zorgden. Vanmorgen ging ze wel weer goed naar school gelukkig, maar de emoties schieten een beetje alle kanten op. En die van mij ook.
pi_220236049
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:08 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Dat doet Google, apple, whatsapp, facebook, instagram, twitter, threads en een groot gedeelte aan de apps op je telefoon ook. Wat denk je dat de advertenties op deze site doorgeven aan tracker cookies. Er zijn bedrijven die al die data collecten en aan elkaar linken.

Als dit je angst is moet je wegblijven van het internet, discord is geen gekke rare instantie ofzo dat iets anders doet met je data.
Stukje van Google AI:

Leeftijdsverificatie en Surveillance: In 2026 is Discord in opspraak gekomen vanwege het gebruik van derden (zoals Persona) voor leeftijdsverificatie, waarbij biometrische gegevens (gezichtsscans, ID-bewijzen) worden verwerkt. Onderzoekers ontdekten dat deze verificatiesoftware soms code deelde die toegankelijk was via Amerikaanse overheidsservers, wat vragen opriep over de privacy van gebruikers.

Nieuwe richtlijnen 2026: Door de nieuwe 'Online Safety Act' in de VS staat Discord onder druk om de identiteit van gebruikers te controleren. Vanaf maart 2026 voert Discord strengere, verplichte leeftijdsverificatie in (teen-by-default), wat ertoe kan leiden dat gebruikers hun overheids-ID moeten uploaden om alle functies te gebruiken.
Gegevensopslag: Discord bewaart bepaalde gegevens zolang het account actief is, en in sommige gevallen ook nadat het account is verwijderd, indien wettelijk vereist.

Discord benadrukt dat ze "safety first" hanteren, maar de recente ontwikkelingen (februari 2026) omtrent ID-verificatie en de samenwerking met AI-verificatiebedrijven hebben geleid tot veel kritiek van privacyadvocaten

Ik gebruik alleen Google en whatsapp. Kan me niet herinneren dat ik ooit mijn ID heb moeten laten zien om hier gebruik van te maken.
Verder heb ik weinig apps op mijn foon.
Dus.
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:28:13 #32
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220236187
Je hebt een sturende vraag gestuurd naar google ai dus krijg je dit antwoord.
De online safety act is niet alleen voor discord maar is voor ALLES.
Ik heb naar google wel identificatie moeten sturen om de leeftijd van mijn kind te verifiëren voor iets.
Discord however heb ik nog nooit mijn ID hoeven laten zien en dat is ook niet waar het om draait

Je passieve agressieve dus. vind ik een beetje apart ik vind het prima dat jij je zoon wil geloven en daardoor huiverig bent voor discord maar ik zou vooral bang zijn voor de huidige tendens zowel in amerika als in nederland op het gebied van privacy en verificatie.
pi_220236269
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:28 schreef Budabuddumbam het volgende:
Je hebt een sturende vraag gestuurd naar google ai dus krijg je dit antwoord.
De online safety act is niet alleen voor discord maar is voor ALLES.
Ik heb naar google wel identificatie moeten sturen om de leeftijd van mijn kind te verifiëren voor iets.
Discord however heb ik nog nooit mijn ID hoeven laten zien en dat is ook niet waar het om draait

Je passieve agressieve dus. vind ik een beetje apart ik vind het prima dat jij je zoon wil geloven en daardoor huiverig bent voor discord maar ik zou vooral bang zijn voor de huidige tendens zowel in amerika als in nederland op het gebied van privacy en verificatie.
Precies dat laatste en daarom heb ik zo min mogelijk apps en maak ik nergens een account waarvoor ik me zou moeten legitimeren. En mocht dat toch moeten, bij Google ofzo, dan is het dag Google.
Ik bestel bijvoorbeeld ook niks in Amerika. Geen trek dat mijn cc gegevens daar belanden.
Mag je wat van vinden en het zal ook best schijnveiligheid zijn, maar ik voel me hier prima bij :)
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:39:51 #34
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220236374
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:33 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Precies dat laatste en daarom heb ik zo min mogelijk apps en maak ik nergens een account waarvoor ik me zou moeten legitimeren. En mocht dat toch moeten, bij Google ofzo, dan is het dag Google.
Ik bestel bijvoorbeeld ook niks in Amerika. Geen trek dat mijn cc gegevens daar belanden.
Mag je wat van vinden en het zal ook best schijnveiligheid zijn, maar ik voel me hier prima bij :)
Wat wil je doen dan want er is geen andere optie meer? Er is voor de meeste dingen geen europese vervanging.
Google is Amerika en ik kan je garanderen dat alleen door op NL websites te zitten google alles al over je heeft.
pi_220236399
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:39 schreef Budabuddumbam het volgende:

[..]
Wat wil je doen dan want er is geen andere optie meer? Er is voor de meeste dingen geen europese vervanging.
Google is Amerika en ik kan je garanderen dat alleen door op NL websites te zitten google alles al over je heeft.
Best mogelijk hoor maar mijn ID hebben ze niet ;)
If they say
pi_220236434
Mush dan kan je dus ook gewoon Discord gebruiken totdat je jezelf zou moeten legitimeren. Ik ken Discord verder niet maar voor registratie is geen telefoonnummer of andere spannende gegevens nodig.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:15 schreef Schanu het volgende:
Ik zou het heel jammer vinden als FOK verdwijnt, weet ook niet of ik zou kunnen wennen aan een ander forum. Anderzijds heb ik zoveel verschillende communicatiekanalen voorbij zien komen sinds internet een ding werd, en uiteindelijk wende alles wel.

Een vertrouwde groep mensen maakt overstappen al makkelijker.

Het ging mij er meer om dat we een alternatieve landingsplek hebben waar we elkaar weer kunnen treffen mocht de boel ineens op zwart gaan. Vooral voor degene die geen contacten met elkaar hebben buiten Fok. Maakt mij niet uit waar dat is maar iets openbaars zoals Reddit werkt beter dan een besloten groep want dat moet vooraf al worden afgesproken en ik was niet van plan om voortijdig over te stappen.

Beste is natuurlijk dat fok gewoon blijft bestaan. Geen idee hoe het er nu precies voor staat, dat eerste topic klonk niet heel positief maar alles daarna ging mij veel te snel.
pi_220236517
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:47 schreef Elleska het volgende:
Mush dan kan je dus ook gewoon Discord gebruiken totdat je jezelf zou moeten legitimeren. Ik ken Discord verder niet maar voor registratie is geen telefoonnummer of andere spannende gegevens nodig.
[..]
Een vertrouwde groep mensen maakt overstappen al makkelijker.

Het ging mij er meer om dat we een alternatieve landingsplek hebben waar we elkaar weer kunnen treffen mocht de boel ineens op zwart gaan. Vooral voor degene die geen contacten met elkaar hebben buiten Fok. Maakt mij niet uit waar dat is maar iets openbaars zoals Reddit werkt beter dan een besloten groep want dat moet vooraf al worden afgesproken en ik was niet van plan om voortijdig over te stappen.

Beste is natuurlijk dat fok gewoon blijft bestaan. Geen idee hoe het er nu precies voor staat, dat eerste topic klonk niet heel positief maar alles daarna ging mij veel te snel.
Als jullie allemaal verhuizen, zal ik wel moeten :D En als ik later toch me zou moeten identificeren, dan...weet niet.
Maar, tis nog niet zover, gelukkig.
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 09:59:42 #38
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220236547
Ik verwacht dat het niet gered kan worden ik zou in ieder geval niet betalen voor de site in de huidige situatie en ik verwacht genoeg andere mensen niet. (zeker de mensen zoals ik die zonder problemen gratis advertentie loos scrollen hebben geen nood aan dat abo. )

Er zijn de afgelopen 20 jaar zoveel financiele acties en dingen geweest om geld binnen te brengen er is geld ingezameld voor vanalles en in de huidige info staan die dingen waar eerdere geldinzamelingen voor zijn geweest. toch weer op de kostenpost. (servers, corona geld problemen)
  maandag 2 maart 2026 @ 10:30:44 #39
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220236828
Ik heb een abo gehad, maar niet verlengd. Veel delen van fok gebruik ik nooit. Op de fp ben ik zelfs nog nooit geweest. En alleen voor het forum ‘betaal’ ik door geen adblockers te gebruiken.
pi_220237019
Maar hallo als Fok verdwijnt waar moet ik dan kwijt dat de wasmachine sinds zaterdag weer dat piepend geluid maakt?
Dus :'(

Drinken, ik dronk zelf pas vrij laat, ik vond het gewoonweg enorm vies. Ik zou het heel lastig vinden, aan de ene kant vertrouw ik B maar aan de andere kant is inderdaad groepsdruk gewoon een ding.
Verloofde en ik drinken beide niet en afgezien van mijn schoonfamilie drinkt eigenlijk niemand in onze directe omgeving. We praten er wel met hem over net als over vapen en Cola drinken (ja Cola, want cafeine).

Maar, erg nieuwsgierig, Oh oh, hoe gaat het??
  Redactie Frontpage maandag 2 maart 2026 @ 10:58:42 #41
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220237115
quote:
17s.gif Op maandag 2 maart 2026 09:59 schreef Budabuddumbam het volgende:
zeker de mensen zoals ik die zonder problemen voor mijzelf gratis advertentie loos scrollen hebben geen nood aan dat abo.
FTFY ;)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220238107
Ik weiger ID te uploaden naar iets als facebook, ik wilde mijn naam veranderen. Dat heb ik al eens eerder gedaan en nu willen ze ineens ID hebben. Dat gaan ze niet krijgen.
Dus misschien maak ik een nieuw account, misschien ook niet... maar ik wil mijn eigen achternaam graag terug :') .
pi_220238638
Oh oh zit inmiddels in Duitsland. :P
Zie af en toe een foto op Facebook voorbij komen. *O*
  maandag 2 maart 2026 @ 13:18:56 #44
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220238681
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 12:24 schreef Nijna het volgende:
Ik weiger ID te uploaden naar iets als facebook, ik wilde mijn naam veranderen. Dat heb ik al eens eerder gedaan en nu willen ze ineens ID hebben. Dat gaan ze niet krijgen.
Dus misschien maak ik een nieuw account, misschien ook niet... maar ik wil mijn eigen achternaam graag terug :') .
Begrijpelijk
Misschien kan het maar eenmalig en heb je die al opgebruikt.
Ik gebruik sowieso niet mijn volledige naam op sm. Maar als ik dat wel deed, ik heb mijn eigen naam gehouden toen ik trouwde.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:22:03 #45
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220238711
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef Troel het volgende:

[..]
FTFY ;)
Als een bedrijf gebruikt maakt van gevaarlijke advertentie services dan vind ik het niet meer dan logisch dat ik die cookies blokkeer. Fok zou normale advertentie mogelijkheid kunnen implementeren als ze iets deden aan de problemen met de content op het forum en de frontpage want geen enkel serieus bedrijf zou zich echt aan fok willen verbinden momenteel. Ik gebruik geen adblockers ik gebruik tracking blockers.
pi_220238814
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 12:24 schreef Nijna het volgende:
Nieuw account is dan het makkelijkste. Dat heb ik jaren geleden ook gedaan, was direct een goed moment om eens kritisch te kijken naar de vriendenlijst.
  maandag 2 maart 2026 @ 14:19:05 #47
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220239219
quote:
Wij hebben gisteren gewandeld met de hond in het natuurgebied in ons dorp, de meiden gingen vrijwillig mee en dat is echt een unicum (dat er daar een kabelbaan en een vlot zijn, hielp wel mee). Kleine genietmomentjes
Vandaag ga ik eindelijk kennismaken met de juffen van de 9 jarige. En hebben we een gesprek met de gemeente en de behandelaar van de 9 jarige en hoop ik dat we meer horen over specialistische hulp thuis. En volgende week komen de juffen van de 9 jarigen thuis, dat voelt een beetje als een controle hoe de thuissituatie is maar ze blijken het standaard te doen bij alle leerlingen. Jewel vindt het maar gek, haar juffen over de vloer. En dit weekend moest ze huilen omdat ze eigenlijk liever terug wil naar haar oude school, omdat de juffen daar liever waren en beter voor haar zorgden. Vanmorgen ging ze wel weer goed naar school gelukkig, maar de emoties schieten een beetje alle kanten op. En die van mij ook.
Hoe was het gesprek en kennismaking? Ik kan me wel voorstellen dat ze nog alle kanten op gaat, het is ook best wel een stap, een nieuwe school.

We gaan redelijk gelijk op. Wij hadden vorige week gesprek met de gemeente, ook om een stuk regie over te nemen.
pi_220239489
Dat zou ik ook niet doen idd bijna, mn id uploaden aan facebook. Valse accounts kun je toch niet tegen gaan, want je kan zo een nieuw account aanmaken onder een andere naam en iemand zn profielfoto gebruiken. Ik zie toch nog met regelmaat een dergelijke melding voorbij komen van mensen die aangeven geen nieuw account te hebben en dus geen vriendschapsverzoek verstuurd hebben. Dus dan zie ik niet in waarom het voor een naamswijziging wel zou moeten.

Ik heb volgens mij destijds wel m’n naam gewijzigd toen ik trouwde ( achternaam + meisjesnaam) en een paar jaar terug heb ik mn meisjesnaam er af gehaald op Facebook. Maar toen nog zonder controle van id. anders had ik het gelaten. Maar snap in dit geval dat je weer terug wilt naar je meisjesnaam. En dat niet veranderen geen optie is.

@exode, toch weer een piepje :{ maar dus iets anders dan het eerdere probleem dan? Want dat was herrie vaneen defecte pomp toch?

Hier wel een fok-abo. Maar ik heb ook echt een hekel aan reclame, dus heb het er wel voor over. Wel alleen de basis, want de andere opties gebruik ik niet.

@oh-oh hier ook benieuwd idd hoe de reis gaat/gegaan is!

@Schanu wat klinkt dat als een fijne dag gisteren!
Hopelijk ook een fijne kennismaking gehad en wat dingen kunnen bespreken die je nog niet duidelijk had omdat er minder contact is met de juffen als op de vorige school.
Ik snap ook wel dat het voor Jewel ook wel lastig is, ergens een fijne nieuwe plek, maar de oude school was ook vertrouwd en kan me ook voorstellen dat ze die juffen en klasgenoten ondertussen ook wel een beetje mist of zo
pi_220239783
Nee, exacte hetzelfde geluid. Het is geen piepje, maar een naar, hard piepend geluid. Het komt uit de trommel zeg maar.
  maandag 2 maart 2026 @ 15:48:07 #50
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240091
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 15:09 schreef exode het volgende:
Nee, exacte hetzelfde geluid. Het is geen piepje, maar een naar, hard piepend geluid. Het komt uit de trommel zeg maar.
Irritant
pi_220240098
Korte reactie want geen tijd. :') Het is zó druk met werk en regelingen voor werk vandaag, en dan vanavond nog een vrijwilligers vergadering.

quote:
En volgende week komen de juffen van de 9 jarigen thuis, dat voelt een beetje als een controle hoe de thuissituatie is maar ze blijken het standaard te doen bij alle leerlingen. Jewel vindt het maar gek, haar juffen over de vloer.
Wij deden het ook standaard bij nieuwe leerlingen. Ik vond het heel fijn. Het geeft toch een beeld van de andere belangrijke omgeving van een kind. Niet om te (ver)oordelen, maar juist om elkaar beter te kunnen begrijpen.
Nu helaas niet meer vanwege de tijd/werkdruk. Ik vind het echt een gemis.
  maandag 2 maart 2026 @ 16:12:28 #52
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240265
Ik ga soms ook bij een leerling op bezoek. Boterham eten en “afspreken”.
Meeste ouders vinden het leuk. 1 moeder heeft een keer geweigerd. Maar die had mij sowieso openlijk de oorlog verklaard. Dus ja, die zat niet te wachten op mij over de vloer.
pi_220240346
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:12 schreef amaranta het volgende:
Ik ga soms ook bij een leerling op bezoek. Boterham eten en “afspreken”.
Meeste ouders vinden het leuk. 1 moeder heeft een keer geweigerd. Maar die had mij sowieso openlijk de oorlog verklaard. Dus ja, die zat niet te wachten op mij over de vloer.
Wat had je misdaan? :D
(in de ogen van moeder ;) )
  maandag 2 maart 2026 @ 16:47:01 #54
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240474
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 16:26 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Wat had je misdaan? :D
(in de ogen van moeder ;) )
Wat niet…

Het is een heel lang verhaal. Waarbij ik inderdaad een “fout” heb gemaakt waarvoor ik meermaals mijn excuses heb aangeboden. Maar blijkbaar was dat niet genoeg.
Zo kort mogelijke versie:
Dochter had een ENORME melkintolerantie (aldus moeder).
Je zou dan denken dat moeder het kind dan op het hart heeft gedrukt dat ze geen melk producten moet eten.
Nu kun je die verantwoording niet enkel bij een zesjarige leggen. Dat snap ik. Maar ik heb wel vaker kinderen met een allergie in de klas gehad. En die checken altijd zelf voor een traktatie, juf mag ik dit hebben?
Dit meisje vroeg dat echt letterlijk nooit. Sterker nog, het was altijd een klasgenoot die zei: juf, mag V dit wel hebben?
En als je het aan V vroeg, dan haalde ze altijd haar schouders op. Ik weet het niet. Zei ze dan.
Maar goed, volgens moeder was ze echt heel heel heel allergisch. Ik denk dan. Als dat zo is. Waarom ligt er dan geen medicatie of wat dan ook op school voor haar. En waarom instrueer je je kind niet beter?
Bij elke traktatie die we hebben gehad heb ik moeder van tevoren een foto gestuurd met de vraag mag ze dit hebben. Dus ik heb er altijd wel rekening mee gehouden
Maar op gegeven moment hadden wij afsluiting van een project en gingen we smoothies maken. Het was super druk in de klas. En ik was al die kinderen een klein bekertje met smoothie aan het geven.
Ik had op dat moment niet door dat ik er ook een op haar tafel had neergezet. Ben immers ook maar een mens.
Maar ik had ook gezegd, niemand drinkt nog. Pas als iedereen iets heeft, gaan we met z’n allen tegelijk te drinken.
En toen iedereen een bekertje had, wilde ik nog een groepsfoto maken. En toen zei ik nou proost jullie mogen drinken. En op dat moment bedenk ik kut. Zij mag dat helemaal niet hebben en toen deed ze net het bekertje naar haar mond. En greep ik in.
Blijkbaar heeft ze met het puntje van haar tong toch de smoothie aangeraakt.
Dus ik netjes moeder bellen en uitleggen wat er was gebeurd.
Nou, ik had bijna haar kind vermoord. Meisje had overigens nergens last van. Moeder is naar school gekomen met een of andere antihistamine van het Kruidvat. En daar heeft ze die dochter wat van gegeven.
De dag daarna was het zaterdag en heb ik nog contact opgenomen om te vragen hoe het ging. Ze had er geen last van. Maar ze was wel heel erg geschrokken. En nu vertrouwde ze mij niet meer.
Nou, dat was één.
Vervolgens ging het lezen niet zo goed. Dus ik benoemde dat. En dan ging die moeder allemaal filmpjes sturen met dat ik ongelijk had. En dan gingen we dat bespreken bij het rapport gesprek en dan ging moeder rollen met met d’r ogen.
Ja, ze leert niet lezen want ze vertrouwt jou niet.
Uh oké.
Maar ondertussen had moeder het ook aan de stok met de andere leerkracht. Met de juf van haar andere dochter ook. Met de juf van het jaar ervoor. En toen dat kind het jaar erna naar groep vier ging, had ze het ook met iedereen aan de stok.
Maar goed, ja, ik heb een fout gemaakt door haar bijna een melkproduct te geven.
Maar goed, ik had uitgelegd dat ik wel wilde werken aan de band met V, en dat ik wel eens huisbezoek aflegde. En dat het misschien kon helpen als ik eens langskwam.
Ik was niet welkom, want ze (moeder) vertrouwde mij niet en ik kon het toch niet meer goedmaken.
  maandag 2 maart 2026 @ 16:51:46 #55
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240497
Ik wil niet goed praten wat ik heb gehad. Maar deze moeder had echt met iedereen ruzie. Uiteindelijk is ze verhuisd omdat ze ook met de buurman ruzie had. Maar volgens moeder lag het aan de buurman maar niet aan haar.
pi_220240509
Ik zou ook verwachten dat wanneer een kind zo gevoelig is voor melkproducten dat je dat als moeder aan je kind verteld en dat kinderen daar zelf ook enigszins "alert" op zijn.
Zelfs mijn neefje van 4 die geen gluten mag, vraagt bij alle onbekende dingen die hij krijgt aangeboden, of hij het mag hebben.
En natuurlijk is dat niet de verantwoordelijkheid van het kind, maar als ouder kan je je kind er wel bewust van maken, zeker als diegene zo hevig reageert op iets.
Maar ik denk dat je het bij zo'n moeder nooit goed kan doen...

@exode... nu weer wachten op de monteur voor de wasmachine?
  maandag 2 maart 2026 @ 17:00:39 #57
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240578
Nee, bij deze moeder kon niemand het goed doen.
pi_220240631
Wauw, respect voor juf Ama door zo rustig te blijven _O_

En er valt niks 'goed te praten' want er is in wezen niks gebeurd. Goed gehandeld :Y

[ Bericht 19% gewijzigd door PoesInDoos op 02-03-2026 17:16:50 ]
  maandag 2 maart 2026 @ 17:22:08 #59
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220240692
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:11 schreef PoesInDoos het volgende:
Wauw, respect voor juf Ama door zo rustig te blijven _O_

En er valt niks 'goed te praten' want er is in wezen niks gebeurd. Goed gehandeld :Y
Ik denk overigens dat dochter ook meer geschrokken was van de reactie van moeder dan van die van mij inderdaad.
  Redactie Frontpage maandag 2 maart 2026 @ 17:22:30 #60
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220240694
Volgens mij heb je dit wel eens eerder gedeeld. En toch valt mijn mond weer open :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220240731
Dat soort mensen zijn zo vermoeiend… wij hadden ook zo’n moeder op school. Had haar drie kinderen van hun vorige school gehaald en die moesten toen hier naar school want dat was beter. Moeder legde flinke eisen neer bij leerkrachten, en keek op werkende moeders neer, want die verwaarloosden hun kinderen. En kinderen mochten niet met ‘ander soort’ kinderen spelen die te min waren (had niets met ras te maken, meer niveau). De kinderen waren vreemd genoeg wel oké. De oudste kon echter zijn plekje niet vinden in de klas (niet zo vreemd in groep 6) en wilde terug naar zijn oude school, wat hij een half jaar mocht, en toen zijn een maand later de andere twee ook teruggeswitcht. Iedereen was blij dat de moeder weg was!

Toen ik zelf op de basisschool zat mochten alle oudste kleuters in drie kleinere groepjes een keer lunchen bij de juf thuis. Ik weet er uiteraard niets meer van, behalve dat ik het heel leuk vond.
pi_220240842
Ik herinner me opeens het huisbezoek van oudste weer. Na een paar weken groep 1. Op school was hij een mega verlegen, stil, rustig, timide jochie. Ze was heel erg verbaasd dat hij thuis achter haar langs stuiterde toen ze met haar kopje thee op het puntje van de bank zat.
14 jaar later is hij binnenshuis nog steeds meer op zijn gemak dan buitenshuis :P
Ik vond dat in ons geval wel een goede toevoeging.
pi_220240922
Sommige moeders... Ik heb meelij met de kinderen ervan.

Mijn kleuterjuf werd een vriendin van mijn moeder en daar logeerde ik wel, toen ik uitgekleuterd was dan O+
En door een andere juf ben ik een keer met de slee naar huisgebracht want was door mn enkel gegaan. Mazzel dat er toen sneeuw lag :D

Mijn pinknagel is eraf, met verdoving dit keer. Middelvinger had aan de zijkant een streepje dus dat heeft ie weggeknipt. Zonder verdoving :')

@exode, das kut van je wasmachien. Er zit niet ergens een muis klem, ofzo? ;)

Ik vind mezelf zielig dus ik bestel maar wat eten, denk ik. Leef op een halve cracker vandaag, mogen wel wat calorien bij.
If they say
pi_220240949
B kan niet goed tegen Lactose en neem maar van mij aan dat iedereen dat weet. In de speeltuin, op school, op de BSO, eigenlijk in het hele dorp.
Bij alles vraagt ze: zit daar lactose in?

Maar wat een verhaal zeg Amaranta, ik heb hem eerder gelezen maar mijn mond blijft ervan openvallen.

De wasmachine, geen idee nu, het bedrijf wat hem heeft 'gerepareerd' verwijst ons naar AEG en die zijn nogal lastig bereikbaar. Als je belt krijg je een viruele assistent en dan kom je in een loop terecht zeg maar.
Dus heb ze gemaild. Weer afwachten. heb er een supermooi filmpje bij gedaan met het geluid.
Die piep is echt heel naar alsof er van alles misgaat in de wasmachine. En volgens die monteur van AEG gaat dat ook gebeuren als we niets doen. Dus nou ja, we kunnen ook niet denken laat maar zitten.
pi_220240963
quote:
2s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:22 schreef Troel het volgende:
Volgens mij heb je dit wel eens eerder gedeeld. En toch valt mijn mond weer open :P
In delen, niet dat deze verhalen bij elkaar hoorden. Maar pfff.
Ik heb het ook ooit gehad. Leerling kreeg allerlei onderzoeken. Kwam koemelkallergie uit. We moesten echt heel erg opletten. Oh, handig, heeft mijn eigen kind ook, dus ik weet daar genoeg van, komt goed. Paar weken later gaan we op schoolreis en lieten we van te voren de ouders met de kinderen bespreken wat voor snack ze bij de frietjes zouden eten. Wat lieten die ouders weten: kaassouffle _O- Ik nog gecheckt, je weet niet, misschien gewoonte en de allergie even vergeten. Nee, echt een kaassouffle. Toen was ik wel klaar met het "heel erg voorzichtig doen" natuurlijk :')
Oja, paar jaar later een ander kind. Zou mega allergisch zijn. Maar kreeg bij de open dag wel een softijsje van ouders :')

Bij mijn eigen kind gaat het soms mis bij producten waarvan wij thuis de melkvrije variant hebben. Dus dat J eigenlijk niet weet dat dat een risico is. Bijv speculaasjes. Maar gelukkig is een keer een foutje niet levensbedreigend.
Ik zou het dan fijn vinden dat de juf even belde en (zelf) zeggen dat het wel goedkomt.

quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:30 schreef FlyingFish het volgende:
Toen ik zelf op de basisschool zat mochten alle oudste kleuters in drie kleinere groepjes een keer lunchen bij de juf thuis. Ik weet er uiteraard niets meer van, behalve dat ik het heel leuk vond.
Dit zijn echt zulke schattige herinneringen O+
Maar no way dat ik kinderen uit mijn klas thuis uitnodig _O- Blijf weg uit mijn prive :P

[ Bericht 2% gewijzigd door Hupje op 02-03-2026 19:18:02 ]
  maandag 2 maart 2026 @ 19:11:27 #66
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_220241547
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 17:22 schreef amaranta het volgende:

[..]
Ik denk overigens dat dochter ook meer geschrokken was van de reactie van moeder dan van die van mij inderdaad.
Nou dat. En dan antihistamine van het Kruidvat... sure... :')
  maandag 2 maart 2026 @ 19:23:19 #67
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220241628
Ik heb een paar weken geleden nog een leerling aan de deur gehad. Was heel schattig. Ik had een
appelflap “te goed” en die kwam ze brengen.
Ik word altijd moe van: ik kan m’n [insert wat dan ook] niet vinden. Dus ik maak altijd de grap. Prima, dan kom ik het wel in je laatje zoeken, maar als ik het vind dan krijg ik morgen een appelflap van jou.
En de kinderen weten dat het een grapje is (wat ze hilarisch vinden overigens) Maar zij zei. Oké, morgen krijg je een appelflap.
Maar morgen was zaterdag. Dus ik zei. Dan moet je hem maar naar mijn huis brengen. Dus zij: oké.
Dus ik denk, nou, die komt niet, ik woon in een andere plaats.
Dus ik zeg: is goed. Mijn adres is zus en zo.
Had ze het helemaal met de stagiaire bekokstoofd. (En ik had natuurlijk moeder nog even aangesproken dat het een grapje was, maar dat ze uiteraard van harte welkom was)
En ja hoor. Dag later stond ze uberverlegen met papa voor de deur met versgebakken appelflappen.

En zo ook een keer dat ik het met ouders ergens over had. En al pratende ontdekten we dat oma aan de overkant van de straat woonde.
Dus toen dat jongetje bij oma op bezoek was, stond hij ineens op de stoep.
(Mijn huis is een voormalig tandartspraktijk, en vader was dus al kind heel vaak bij “mij” binnen geweest)

En zo ook een keer met een andere vader. Die stond ineens op de oprit. Die was ook patiënt bij de praktijk geweest als kind.

En zo ook een keer een vader en zoon (maar die heb ik niet gezien verder) die bij mijn man via marktplaats voor een auto waren komen kijken. En ook al pratende hierachter kwamen.
  maandag 2 maart 2026 @ 19:26:05 #68
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220241650
En zondag vertelde mijn schoonmoeder dat er iemand langs was geweest bij haar thuis voor het energielabel. En die had mij herkend op een foto aan de muur. Ook een vader van school dus 😅

Tis wat die vaders….
pi_220241710
Och ama, wat lief O+
pi_220241765
Appelflapkind O+
pi_220241825
Wat schattig amaranta O+

Ik had een akkefietje met een bepaalde maaltijdbezorgdienst. Had een vouchercode, gebruikte die, klikte op afrekenen, stond er vanalles behalve ideal. Ik terug geklikt, code gebruikt :') Na tig zoeken foonnummer gevonden, gebeld. Moest mail sturen. Ja, daaaag! dan bestel ik toch ergens anders want heb NU honger? Dus, site uitgeflikkerd, afgemeld voor alles en pizza via een eigen site besteld.
Die pizza komt waarschijnlijk op een schildpad. Boeit me niet, die bezorger krijgt gewoon zn fooi :P Maar bezorgplatforms :r

En ik heb honger, leef op een halve cracker :@
If they say
pi_220241910
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:41 schreef Mushanga71 het volgende:
Wat schattig amaranta O+

Ik had een akkefietje met een bepaalde maaltijdbezorgdienst. Had een vouchercode, gebruikte die, klikte op afrekenen, stond er vanalles behalve ideal. Ik terug geklikt, code gebruikt :') Na tig zoeken foonnummer gevonden, gebeld. Moest mail sturen. Ja, daaaag! dan bestel ik toch ergens anders want heb NU honger? Dus, site uitgeflikkerd, afgemeld voor alles en pizza via een eigen site besteld.
Die pizza komt waarschijnlijk op een schildpad. Boeit me niet, die bezorger krijgt gewoon zn fooi :P Maar bezorgplatforms :r

En ik heb honger, leef op een halve cracker :@
Wij hebben het gelukkig al op, zuurkool was het vanavond. En... ik heb voor morgen nog een kliekje om op te bakken :Y) dat is het lekkerst, opgebakken zuurkool :Y
pi_220241919
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:50 schreef Nijna het volgende:

[..]
Wij hebben het gelukkig al op, zuurkool was het vanavond. En... ik heb voor morgen nog een kliekje om op te bakken :Y) dat is het lekkerst, opgebakken zuurkool :Y
Heb je wat lekkers om naar uit te kijken :9
Ik val inmiddels van mn graatje.
If they say
pi_220242468
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:53 schreef Mushanga71 het volgende:

[..]
Heb je wat lekkers om naar uit te kijken :9
Ik val inmiddels van mn graatje.
Dan eet je toch even wat anders (de andere helft van de cracker ofzo :') )
pi_220242505
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:23 schreef amaranta het volgende:
Ik heb een paar weken geleden nog een leerling aan de deur gehad. Was heel schattig. Ik had een
appelflap “te goed” en die kwam ze brengen.
Ik word altijd moe van: ik kan m’n [insert wat dan ook] niet vinden. Dus ik maak altijd de grap. Prima, dan kom ik het wel in je laatje zoeken, maar als ik het vind dan krijg ik morgen een appelflap van jou.
En de kinderen weten dat het een grapje is (wat ze hilarisch vinden overigens) Maar zij zei. Oké, morgen krijg je een appelflap.
Maar morgen was zaterdag. Dus ik zei. Dan moet je hem maar naar mijn huis brengen. Dus zij: oké.
Dus ik denk, nou, die komt niet, ik woon in een andere plaats.
Dus ik zeg: is goed. Mijn adres is zus en zo.
Had ze het helemaal met de stagiaire bekokstoofd. (En ik had natuurlijk moeder nog even aangesproken dat het een grapje was, maar dat ze uiteraard van harte welkom was)
En ja hoor. Dag later stond ze uberverlegen met papa voor de deur met versgebakken appelflappen.

En zo ook een keer dat ik het met ouders ergens over had. En al pratende ontdekten we dat oma aan de overkant van de straat woonde.
Dus toen dat jongetje bij oma op bezoek was, stond hij ineens op de stoep.
(Mijn huis is een voormalig tandartspraktijk, en vader was dus al kind heel vaak bij “mij” binnen geweest)

En zo ook een keer met een andere vader. Die stond ineens op de oprit. Die was ook patiënt bij de praktijk geweest als kind.

En zo ook een keer een vader en zoon (maar die heb ik niet gezien verder) die bij mijn man via marktplaats voor een auto waren komen kijken. En ook al pratende hierachter kwamen.
Dat met die appelflap deed de juf van zoon ook, alleen dat met chocola.. was ook niet serieus bedoeld uiteraard maar we hebben het wel gegeven, ook omdat ik weet hoe goed mijn zoon kan zoeken :')

@Nijna ja zo lekker opgebakken Zuurkool
S. 2014
J. 2016
pi_220242666
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 20:59 schreef Butterflower het volgende:

[..]
Dan eet je toch even wat anders (de andere helft van de cracker ofzo :') )
Als ik dat had gedaan, had ik amper nog pizza naar binnen gekregen.
Maar, die zit er (bijna helemaal) in :)

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
If they say
pi_220242700
Wel een pizza maar geen halve cracker, van je graatje vallen en tegelijk amper kunnen eten door stress.

Genoeg SC voor vandaag. :P
pi_220242716
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 19:23 schreef amaranta het volgende:
[Verhaal over ouders en leerlingen aan de deur]
Haha, bij ons komen ze (natuurlijk) grotendeels met taxi's en als ik mijn kind naar school gebracht had liep ik soms mijn voordeur voorbij (richting de achterom om de hoek) om maar niet te laten zien waar ik woon :7
pi_220242805
Wij wonen om de hoek van de juf die mijn dochters hadden in groep 2/3. Ik heb het verborgen proberen te houden, maar ze kwamen haar een keer voor de deur tegen. Maar ze heeft een aantal keer heel blij verteld dat ze weer een tekening in de bus had gekregen (ze deed daarna groep 7/8, die doen dat niet meer). En toen ze snoep wilden ophalen met Halloween maar onze wijk niet mee deed, zijn ze toch als eerste daar langs de deur gegaan voor we naar de buurwijk gingen, en was ze heel enthousiast. Volgend jaar gaan ze naar de bovenbouw, waar die juf waarschijnlijk ook weer zit, en ze duimen (samen met hun vriendinnen) heel hard dat ze in haar klas komen. (Hoewel ze de andere juf ook heel leuk gaan vinden).
pi_220242839
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 21:44 schreef vencodark het volgende:
Wel een pizza maar geen halve cracker, van je graatje vallen en tegelijk amper kunnen eten door stress.

Genoeg SC voor vandaag. :P
Was allang blij dat ik vanavond een keer van mn graatje viel :P

Duik ik zo mn bed in, genoeg van alles voor vandaag ;)
If they say
  maandag 2 maart 2026 @ 23:38:31 #81
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220243320
Niks bij gelezen maar ik lig in mijn nieuwe huis op een kermis bed met mijn hondjes 💜🥰
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220243761
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:38 schreef oh-oh het volgende:
Niks bij gelezen maar ik lig in mijn nieuwe huis op een kermis bed met mijn hondjes 💜🥰
Oh al in Hongarije?

Knuffel
Werewolf
Papa 15/11/1950 - 29/08/2025
Fring is mijn allerliefste knuffelkont
Been haunted by a million screams
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 maart 2026 @ 06:53:24 #83
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220243988
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 23:38 schreef oh-oh het volgende:
Wat fijn!

Hoe voelt het?
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220244000
Is de reis met de hele bups goed gegaan oh-oh?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:25:49 #85
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_220244313
De eerste dag van je nieuwe leven @oh-oh ! Hoe was de reis?
pi_220244323
@oh-oh, lekker geslapen in je nieuwe huis?

Mag ik vragen waarom mensen zo aangaan op dingen die mush schrijft?
Je hoeft toch niet altijd overal op te reageren?
Je kan overal iets van vinden, maar ik dacht dat we hier respect voor elkaar hadden en dat vind ik overal bovenop springen niet als ik eerlijk ben.

Verder echt een fijne plek hier, maar het viel me op.

Het zonnetje schijnt, 1 puber naar school, de ander nog in bed.
Ik ga broodjes halen voor vanavond en nadenken over een vacature die ik heb gezien en die ik qua uren te veel vindt, maar die me qua inhoud wel wat lijkt.
pi_220244345
@oh-oh fijn dat je er bent! Hopelijk een goede 1e nacht gehad.

@Nijna spannend! Succes met nadenken.
Ik wil zelf eigenlijk wel weer aan de slag. Aan de ene kant is een dag of 2, max 3 werken wel genoeg. Maar dat je dan net een leuke vacature ziet voor 28+ uur.

Hier ligt het water eraf. En is de verwarming uit. Alles omkoppelen naar de warmtepomp *O*
pi_220244380
Welkom in je nieuwe huis oh oh! Hopelijk ging de reis goed?
Nu lekker settelen en er echt je thuis van maken :)

Gisteren ging verloofde Juul halen van een speeldate en die maakte toch een smakkerd op haar fiets. (Juul dus). Schaafwond op haar buik, knie en elleboog. Ze zijn overal bezig met de stoepen te vervangen en op dat stuk lag veel los zand op de weg dus ze schoof zo onderuit.
  dinsdag 3 maart 2026 @ 08:44:35 #89
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220244393
Ik heb niet heel goed geslapen, overal kramp van twee dagen in de camper. Maar vandaag moeten we ook weer flink aan de bak, de spullen komen vanmiddag. En de makelaar komt om 10 uur voor de officiële overdracht.
Maar is hier zoals ik hoopte.
Er moet echt nog wat gebeuren maar dat wist ik.
De honden hebben zich echt keurig gedragen, en nu nog.
De hele buurt zit vol blaffende honden en ze reageren nergens op 🥰
En de mensen zullen hier niet gaan klagen als ze eens blaffen 😅.
De straat is echt zo mooi, in de heuvels, kan niet wachten tot het groen wordt hier!
Maar ik ben zo blij dat ik er ben en dat de hondjes zo braaf waren de hele weg!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
  Redactie Frontpage dinsdag 3 maart 2026 @ 08:54:34 #90
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220244445
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:44 schreef oh-oh het volgende:
Ik heb niet heel goed geslapen, overal kramp van twee dagen in de camper. Maar vandaag moeten we ook weer flink aan de bak, de spullen komen vanmiddag. En de makelaar komt om 10 uur voor de officiële overdracht.
De straat is echt zo mooi, in de heuvels, kan niet wachten tot het groen wordt hier!
Dan: welkom thuis O+
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220244479
quote:
Toch wel een droom die uitkomt. Fijn dat de reis zo goed ging en het gelijk zo heerlijk voelt allemaal! *O*
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 3 maart 2026 @ 08:59:29 #92
68600 crew  Ynske
Bedankt voor de zon...
pi_220244483
quote:
Klinkt heerlijk, zijn benieuwd naar de fotos
Today is life -
the only life you are sure of. Make the most of today.

Dale Carnegie
pi_220244484
@exode dat zijn nare dingen. Hopelijk heeft Juul er niet teveel last van.

quote:
Fijn zeg! Kan me voorstellen dat je na zo'n reis even moet bijkomen. Maar klinkt als een heerlijk thuis voor jullie!
  dinsdag 3 maart 2026 @ 09:14:31 #94
12734 amaranta
Alles Dasty!
pi_220244650
Dat het een fijn thuis mag worden @oh-oh
pi_220244729
Welcome home ohoh en beestjes O+
pi_220244928
@Deepfreeze, ik zou ook idealiter 3 (evt 4) dagen werken. Zeker na zoveel jaar niet werken en de huidige situatie vraag ik me af hoe groot mijn belastbaarheid is. Maar ik wil wel heel graag iets gaan doen, dat wilde ik al voor het hele gedoe en was ik ook al mee bezig. Had hier hulp bij gevraagd en als het goed is is die onderweg, alleen lijkt alles nu te lang te duren ;) . Dus net mailtje gestuurd of er al zicht is op start van de hulp.
Die vacature kwam ik toevallig tegen, ik zocht iets anders, maar typte de website verkeerd... je zou bijna denken dat het zo moest zijn ofzo.
En ik ben bezig geweest met een brief, waar ik wel in heb gezet dat ik parttime zou willen beginnen... Iets met niet geschoten...
Het is helaas niet op fietsafstand, maar als het nou heel leuk is dan is het misschien toch het overwegen waard.

@exode, arme Juul kusje erop :*

@oh-oh succes vandaag met de spullen en de makelaar!
Fijn dat de reis goed is gegaan en nu maar landen op jullie nieuwe stek :*
pi_220244968
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 09:51 schreef Nijna het volgende:
Zeker na zoveel jaar niet werken en de huidige situatie vraag ik me af hoe groot mijn belastbaarheid is.
Dat heb ik ook wel inderdaad. Nu is de thuissituatie hier rustig qua kids, maar mijn brein pruttelt nog al eens (zal oa de overgang wel zijn).

Fietsafstand zou ook wel lekker zijn, maar voor iets leuks is een beetje reizen weer geen drama. Hier staat toch een auto voor de deur te nixen (man mag niet met de auto ivm te weinig parkeerplekken en te dichtbij wonen)

Er is hier donderdag een open bedrijven-banen markt. Als ik me dapper voel, dan ga ik daarheen :D
pi_220245049
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 08:28 schreef Nijna het volgende:
@:oh-oh, lekker geslapen in je nieuwe huis?

Mag ik vragen waarom mensen zo aangaan op dingen die mush schrijft?
Je hoeft toch niet altijd overal op te reageren?
Je kan overal iets van vinden, maar ik dacht dat we hier respect voor elkaar hadden en dat vind ik overal bovenop springen niet als ik eerlijk ben.

Verder echt een fijne plek hier, maar het viel me op.
Volgens mij reageerden 2 mensen nu op Mush, daar ben ik er 1 van.
Ik zie het probleem niet. Zij post, ik reageer.
Als ik eerst moet terugscrollen om te zien of iemand anders al ‘er bovenop sprong’, dan is het spontaan reageren ook wel klaar.
Of overal op reageren doe ik al helemaal niet want op 98% van jullie berichten reageer ik ook niet.

Maar prima, om Mush te sparen en met het risico de 2e of 3e te zijn als ik reageer, laat ik Mush wel links of rechts liggen.
Heb ik mijn aandeel gedaan. Geen sarcasme of ergens tegenaan schoppen, hier heb ik simpelweg geen zin in.

Respect? Zeker. Maar iets niet snappen of een kritische noot kan toch ook gewoon respectvol zijn?

Een beetje gemiep vind ik het wel, respectfully.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')