abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220249376
@Nijna
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220249526
Venco
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_220249721
Venco
SPOILER
If they say
Why, why, tell her that it's human nature...
pi_220249756
@exode
Zo’n gesprek heeft inderdaad plaatsgevonden. Enkele dagen later wordt alles weer teruggenomen, genuanceerd en proberen we wederom het 1 en ander glad te strijken.
Dat gaat een tijdje goed maar vroeg op laat, valt het hele kaartenhuis weer in elkaar.

Ik geloof echt niet dat de kinderen met een scheiding baat hebben.
Wat een ander ook zegt.
pi_220249872
@Mushanga71
Ik was en ben er van overtuigd dat het gezeur had opgeleverd als ik direct had gezegd dat ik mijn nummer aan die werk dude had gegeven.
Maar hij zegt dat dit niet zo is, als ik maar eerlijk was geweest.
Ik heb niet voorspeld dat het contact op die manier zou blijven aanhouden.
Dus ja, dat werd een geheime ‘vriendschap’ en gezien de roddels die er van kwamen was het extra vervelend.

Maar goed. Het was niet handig en ik had zeker kunnen weten dat dit later méér gedoe op zou leveren.
Conflict vermijdend, zoals ik zei.

Hoe dan ook: dat draai ik niet terug.

Het is vooral dat ik nu denk: na alles wat er al over gezegd is, hoe ga je nou verder?
  dinsdag 3 maart 2026 @ 20:13:16 #146
460295 Budabuddumbam
What does the fox say?
pi_220250229
@vencodark

SPOILER
pi_220250264
Dit is geen jou probleem, maar een probleem van hem, en ik zou dat ook duidelijk vertellen en een discussie hierover een volgende keer gelijk afkappen. Misschien een relatietherapeut inschakelen? Die kan helpen om beter te leren communiceren en wellicht begrijpt hij dan wel wat er mis gaat en waarom jij die noodzaak voelt? Als iedereen op zijn tenen moet lopen bij hem klinkt therapie als iets wat sowieso goed voor hem zal zijn. Maar succes met hem overtuigen om dat te gaan doen…
pi_220250429
SPOILER
pi_220250649
Venco:
SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Mushanga71 op 03-03-2026 21:21:44 ]
If they say
  dinsdag 3 maart 2026 @ 21:13:48 #150
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220251175
SPOILER
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_220251423
Zoals gezegd: ik ga spijt krijgen van mijn posten. :D
SPOILER
pi_220251442
quote:
17s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:13 schreef Budabuddumbam het volgende:
@:vencodark

SPOILER
Thx, deze vragen en gedachtenspinsels zijn zinvol.
pi_220251468
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 20:15 schreef FlyingFish het volgende:
Dit is geen jou probleem, maar een probleem van hem, en ik zou dat ook duidelijk vertellen en een discussie hierover een volgende keer gelijk afkappen. Misschien een relatietherapeut inschakelen? Die kan helpen om beter te leren communiceren en wellicht begrijpt hij dan wel wat er mis gaat en waarom jij die noodzaak voelt? Als iedereen op zijn tenen moet lopen bij hem klinkt therapie als iets wat sowieso goed voor hem zal zijn. Maar succes met hem overtuigen om dat te gaan doen…
En deze ook. Therapie is besproken, dat is het onderzoeken waard.

En nu ga ik slapen. Thx y’all. :s)
pi_220251823
Succes dan maar Venco, en dat meen ik oprecht. Slaap lekker :)

Ik duik zo ook mijn mandje in. Mijn middagdutje werd bruut verstoord. Eerst door Vvmk, die per ongeluk belde en daarna door zoon met zn stomme smartwatch :')
If they say
pi_220253016
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 13:15 schreef vencodark het volgende:
Weekenden doe ik niet. :)
Ik kan het zelf nog niet geloven maar ik ga blijkbaar supergoed op zaterdagochtend in mijn eentje om 7u opstaan, koffie en ontbijt en de sportschool in. Afgelopen zaterdag heb ik er vervolgens 2 uur rondgehangen (gesport dus).

2 jaar geleden ging ik met frisse tegenzin 1 keer in de week 20 minuten naar fit20. Dus wie weet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220253043
Mijn 15jarige heeft nog geen hpv. Uitgesteld omdat het niet kon. We gaan over een maandje of wat wel eens met de huisarts praten over opties. Komt goed.

[ Bericht 1% gewijzigd door Vanyel op 04-03-2026 11:03:51 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_220253631
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 06:43 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Ik kan het zelf nog niet geloven maar ik ga blijkbaar supergoed op zaterdagochtend in mijn eentje om 7u opstaan, koffie en ontbijt en de sportschool in. Afgelopen zaterdag heb ik er vervolgens 2 uur rondgehangen (gesport dus).

2 jaar geleden ging ik met frisse tegenzin 1 keer in de week 20 minuten naar fit20. Dus wie weet.
Zaterdagochtend een rondje hardlopen om een uur of 8 in mn uppie. De halve wereld slaapt nog, zeker als het zonnetje doorkomt, heerlijk.
#team sport op zaterdagochtend *O*
Fake it till you make it...
pi_220254069
Ik sport nu maandag-, woensdag en vrijdagochtend maar als ik weer 100% up and running en werkende ben, ga ik dat wel aanpassen denk ik. De kantoordagen zijn nog steeds dinsdag en donderdag dus wat dat betreft kan het wel overigens. Maar het is dan te druk vrees ik om vol te houden.

Zaterdag ga ik ook wel eens, maar dan loopt er echt heel ander publiek. Ik zit dan tussen de pubers die meer met hun telefoon bezig zijn dan aan het sporten. Op zich heb ik daar geen drol mee te maken maar ze houden de apparaten lekker bezet. Dus dan loopt mijn planning wel eens in de soep.

Kinderen hebben studiedag vandaag en liggen allebei nog bed te lezen. B gaat vanmiddag bij een vriend spelen (Pokemon Go'en was de planning geloof ik), even kijken wat ik met Juul ga doen. Misschien simpel naar de kinderboerderij. Om 4 uur heeft ze knutselles dus ik zit wel aan tijd gebonden.
pi_220254135
Als een blok geslapen, heerlijk.
Dochter nog ziek en zelf ben ik ook wat gammel.

Weet je wat heel stom is? Ik heb een pijnlijke arm zonder gesport te hebben. :') _O-
Gistermorgen lag ik in bed en wilde een zwaar kussen even weg wippen, en verrek dus een spiertje. Ik voelde het gelijk.
Nu kan ik amper die arm omhoog houden en stroomt het naar de schouder/nek.
Hoe dan!? #sukkel.
pi_220254163
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:52 schreef vencodark het volgende:
Als een blok geslapen, heerlijk.
Dochter nog ziek en zelf ben ik ook wat gammel.

Weet je wat heel stom is? Ik heb een pijnlijke arm zonder gesport te hebben. :') _O-
Gistermorgen lag ik in bed en wilde een zwaar kussen even weg wippen, en verrek dus een spiertje. Ik voelde het gelijk.
Nu kan ik amper die arm omhoog houden en stroomt het naar de schouder/nek.
Hoe dan!? #sukkel.
Je wordt OUD. :+
This doctor said to me; ''Mental illness is not an airborne virus.''
And this guy would say ''I don't really even want you to say mental illness.
I want you to say mental injury. You are not this way by accident.''
Cracked up; the Daryll Hammond Story
pi_220254178
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Je wordt OUD. :+
40. :P
Maar dat merk ik inderdaad wel. Als ik verkeerd zit, lig of krom sta te scrollen ofzo, snel last van mijn nek.

Daarom was die Pilates zo gek nog niet maar rond de ¤35 p/m voor de sportschool én Pilates á ¤15 per les is toch een beetje te gortig. -O-
pi_220254192
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:59 schreef vencodark het volgende:

[..]
Maar dat merk ik inderdaad wel. Als ik verkeerd zit, lig of krom sta te scrollen ofzo, snel last van mijn nek.

Daarom was die Pilates zo gek nog niet maar rond de ¤35 p/m voor de sportschool én Pilates á ¤15 per les is toch een beetje te gortig. -O-
Ja het is stom dat sporten zo duur moet zijn.
pi_220254683
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 09:59 schreef vencodark het volgende:

[..]

Heeft je sportschool geen Pilates? Mijne heeft naast krachthonk ook nog allerlei groepslessen.
pi_220254931
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 11:05 schreef Vanyel het volgende:

[..]
Heeft je sportschool geen Pilates? Mijne heeft naast krachthonk ook nog allerlei groepslessen.
Nope. We hebben 2 locaties in de stad en beide geen groepslessen.
pi_220255473
Stom }:|
pi_220257117
Ik heb net voor het eerst in bijna 17 jaar tijd akkoord moeten vragen voor verlof. Ook een rare gewaarwording.
Aangezien ik altijd only the lonely was qua werk en verantwoordelijkheid hoefde ik alleen met mezelf te overleggen. Nu heb ik ineens een collega. :D

Vanmiddag heerlijk geluncht met Juul op het terras en daarna samen gewinkeld (in het dorp), 3 outfits heeft ze gekocht. Hard nodig ook want ze groeit zo hard.
pi_220257608
Lekker dagje met Juul dus geweest, exode. Is ook wel es nodig :)

Ik zat in de zon daarstraks, had geen zin in werk maar wat moet, dat moet, dus werd maar een half uurtje ofzo zon happen. Deze temperaturen, ik hou ervan. Als het straks zomer wordt, is het mij te warm en zit ik binnen. Maar nu O+
If they say
pi_220257806
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:15 schreef Mushanga71 het volgende:

Ik zat in de zon daarstraks, had geen zin in werk maar wat moet, dat moet, dus werd maar een half uurtje ofzo zon happen. Deze temperaturen, ik hou ervan. Als het straks zomer wordt, is het mij te warm en zit ik binnen. Maar nu O+
Mijn voorhoofd is al rood :') #GingerStruggles
pi_220258250
Ik moet nog een beetje wennen aan de felle zon en de zonnebril met winterjas in de ochtend. :')
pi_220258253
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:15 schreef Mushanga71 het volgende:

Ja was heerlijk, terwijl B een puber aan het wezen was 'Geen zin!' en 'Laat me met rust!' had ik een heerlijk dagje met Juul. Laat uit bed, kaascroissant bij de bakker gehaald als ontbijt, geLego'd, geluncht, geshopt en veel gelachen samen.

Dat restaurant slaat eigenlijk nergens op met een terras bijna op een drukke straat maar het eten is er goed, de prijzen meer dan redelijk en het personeel zo vriendelijk. We zaten tussen de 70+ers _O-
We hoeven de kaart er niet eens te bekijken (niet omdat wij er zo vaak komen maar het is gewoon lekker voorspelbaar) en ze hebben een kast voor spelletjes. Dus wij zaten op het terras aan de straat te Mens erger je nieten. Juul geniet daar dan enorm van (en ik ook!)
  Redactie Frontpage woensdag 4 maart 2026 @ 19:15:19 #171
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220258260
Ik heb zojuist afscheid genomen van mijn laatste twee hamstertjes. Ze hadden allebei een tumor en langer daarmee laten lopen was geen optie. Maar bah, wat verdrietig om een hobby nu definitief af te moeten sluiten op zo'n manier.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220258275
Da's altijd verdrietig @Troel
pi_220258358
Oh wat verdrietig @Troel :* zowel van de hamstertjes als van de hobby.

Ik kan wel wennen aan dat zonnetje, vandaag geen tijd gehad voor een blokje om. Wel productieve dag.
Woningbouw gemaild, de een belde met een heel duidelijk antwoord op mijn vragen. Waar ik dus bij de andere afgelopen week vooral nietszeggende antwoorden kreeg. Dus ik dacht dat te ondervangen door te mailen.
Maar die andere woningbouw mailde terug dat ik dan maar moest bellen :') . Daar had ik mijn hoofd even niet naar staan, dus morgen nog maar eens proberen.

Ik kreeg een compliment dat ik me al zo'n tijd geleden ingeschreven had, want ze maakte zo vaak mee dat het anders was in geval van bv scheiding. En ze zei: zeg het vooral voort dat mensen zich gewoon inschrijven, zie het maar als een soort verzekering.
Dus... bij deze... mocht ik nog iemand over een streep kunnen trekken ... ;)

Ik heb een sollicitatiebrief verstuurd... :o ik kwam "per ongeluk" een vacature tegen die me aansprak. Kijken of ze me willen spreken, want ik heb wel aangegeven dat fulltime er nu niet in zit.
Dus afwachten maar.
pi_220259671
Ahh zielig @Troel , waren het Russische? Zou je niet verder willen met een ander (toegestaan) soort?

Fijn nieuws @Nijna , je bent goed bezig! O+

Klinkt als een heerlijke lentemiddag @exode ! Hopelijk is puber gauw uitgepubert en kun je het met hem nog eens overdoen ;)
  Redactie Frontpage woensdag 4 maart 2026 @ 21:09:13 #175
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220259721
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:05 schreef PoesInDoos het volgende:
Ahh zielig @:Troel , waren het Russische? Zou je niet verder willen met een ander (toegestaan) soort?

Fijn nieuws @:Nijna , je bent goed bezig! O+

Klinkt als een heerlijke lentemiddag @:exode ! Hopelijk is puber gauw uitgepubert en kun je het met hem nog eens overdoen ;)
Nee, Campbelli's. Syren vind ik lang niet zo leuk, bovendien neemt dat zoveel meer ruimte in beslag :D Heb n atuurlijk al jaren geleden de keuze gemaakt om te stoppen, al voordat het niet meer mocht vanwege de onzekerheid, maar nu zijn er gewoon geen meer. Jammer, want de belli's zijn zo leuk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220259745
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:09 schreef Troel het volgende:

[..]
Nee, Campbelli's. Syren vind ik lang niet zo leuk, bovendien neemt dat zoveel meer ruimte in beslag :D Heb n atuurlijk al jaren geleden de keuze gemaakt om te stoppen, al voordat het niet meer mocht vanwege de onzekerheid, maar nu zijn er gewoon geen meer. Jammer, want de belli's zijn zo leuk.
Och die zijn ook lief! (Volgens Google foto's ;) )
Maar wel jammer, dat het nu zo definitief voorbij is..
  Redactie Frontpage woensdag 4 maart 2026 @ 21:12:20 #177
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220259767
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:10 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Och die zijn ook lief! (Volgens Google foto's ;) )
Maar wel jammer, dat het nu zo definitief voorbij is..
Veel liever dan de andere soorten :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220259784
quote:
2s.gif Op woensdag 4 maart 2026 21:12 schreef Troel het volgende:

[..]
Veel liever dan de andere soorten :P
Lief als in schattig en aaibaar O+
Wij hebben vroeger 2 Russische gehad, die waren ook lief en schattig en aaibaar :Y

Ik vind die grote (goud?) een beetje viezig met die kontjes/ballen of wat het ook is.
pi_220259797
pi_220260119
Gelijk het gesprek om zeep geholpen :X :s)

Welterusten allemaal!
pi_220260219
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 19:26 schreef Nijna het volgende:
Dus... bij deze... mocht ik nog iemand over een streep kunnen trekken ... ;)
Ik heb me ingeschreven nav jouw berichtje van laatst ;)
Succes met je sollicitatie!
pi_220260527
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:03 schreef Hupje het volgende:

[..]
Ik heb me ingeschreven nav jouw berichtje van laatst ;)
Succes met je sollicitatie!
Maar weet je partner hier dan van of doe je dat gewoon zonder zijn medeweten? Ik vind het ook wel nuttig om te doen, maar ik twijfel een beetje hoe ik dat ter sprake moet brengen zonder dat er toch gelijk gedacht wordt dat ik rare plannen heb. Ondanks dat een inschrijving hier totaal nutteloos is de komende 10 jaar :D
pi_220260629
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:49 schreef FlyingFish het volgende:

[..]
Maar weet je partner hier dan van of doe je dat gewoon zonder zijn medeweten? Ik vind het ook wel nuttig om te doen, maar ik twijfel een beetje hoe ik dat ter sprake moet brengen zonder dat er toch gelijk gedacht wordt dat ik rare plannen heb. Ondanks dat een inschrijving hier totaal nutteloos is de komende 10 jaar :D
Mijn partner staat ook ingeschreven. We staan beide apart ingeschreven want dat was voor ons logischer en de ander bijschrijven kan altijd nog.
Maar je kan natuurlijk net zo goed samen ingeschreven staan dan hoeft niemand er rare ideeën op na te houden.
Controleer voor de zekerheid wel even hoe een eventuele splitsing van de inschrijfduur gaat.

Ik noem die inschrijving ook altijd een verzekering van een dak boven mijn hoofd. Het is niet alleen voor een scheiding. Stel we kunnen om watvoor reden dan ook ons huis niet meer betalen dan is er een alternatief waar we als gezin heen kunnen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Elleska op 04-03-2026 23:56:42 ]
pi_220260684
Ik heb het in eerste instantie gewoon ingevuld :P maar daarna wel besproken. Wij zijn wel van de zekerheid dus dit is niks geks.
pi_220260705
Ons huis is afbetaald, dus dan moet het wel heel raar lopen als we dat niet meer kunnen betalen. Zelfs bij langdurige werkeloosheid hoef je je (modale) woning niet meer op te eten tegenwoordig dacht ik, dus dat argument gaat niet echt op.

Maar ik heb ons gewoon als gezin ingeschreven. Mochten we uit elkaar gaan dan kunnen we splitsen en hebben we beide apart dezelfde inschrijfduur lees ik, dus dat bespaart iig 1x de verlengingskosten in dat geval. Misschien gooi ik het erop dat we dan over tig jaar makkelijk in een seniorenflat kunnen komen oid :') Ik ga nog even nadenken over hoe ik dit ga verkopen, maar de inschrijving is alvast gedaan!
pi_220260841
quote:

[..]
Wij hebben dat gewoon samen gedaan. Ieder een eigen.

3 jaar nu denk ik :'( Terwijl we er bijna 20 samen zijn en in een woningbouwhuis woonden ook nog in het begin.

[ Bericht 10% gewijzigd door Vanyel op 05-03-2026 06:46:59 ]
pi_220260975
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:58 schreef PoesInDoos het volgende:

[..]
Mijn voorhoofd is al rood :') #GingerStruggles
Oeps. Ach, tis toch beter uit de zon te blijven ;)

Klinkt echt heerlijk, @exode O+

Aaaaah @Troel :*
Dat stomme verbod ook.
Hier ook geen dwergje meer, mis het wel na ze bijna 25 jaar gehad te hebben. De goudhamster is meh. Bijt ook veel harder.

Lekker productief dagje dus, @Nijna Nu duimen voor een positief antwoord :)
En je ziet, goeie tip van de inschrijving :)

Ik heb nog geen 3 uur geslapen en ik denk zomaar dat dat door die antischimmelpil komt. Nam ik vlak voordat ik ging slapen omdat ik die weer was vergeten. Gebeurd me nooit, maak kuren altijd af maar dit keer ben ik 3x de mist ingegaan op 2 weken kuur. Best knap :')
Later wel de ha bellen, loop de deur plat nu. Middelvinger is ook ontstoken. Gaan we weer.
Ga ik wel proberen wat slaap in te halen als zoon naar school is. Ben zooo moe. Gooi ik mn foon op niet storen want geen zin om per ongeluk gebeld te worden door smartwatches :')
Heee, die functie heeft mijne niet, yay! Of wel maar niet ingesteld :P
If they say
pi_220260980
Hier ook als gezin ingeschreven, met de gedachte dat het zowel verzekering is als we als gezin op straat zouden komen te staan om wat voor reden dan ook, als dat het een verzekering is voor als we onverhoopt wel uit elkaar gaan. Want niemand kan koffiedik kijken dus dat hebben we ook gewoon openlijk besproken samen.

SPOILER
pi_220261005
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 06:46 schreef Schanu het volgende:
Hier ook als gezin ingeschreven, met de gedachte dat het zowel verzekering is als we als gezin op straat zouden komen te staan om wat voor reden dan ook, als dat het een verzekering is voor als we onverhoopt wel uit elkaar gaan. Want niemand kan koffiedik kijken dus dat hebben we ook gewoon openlijk besproken samen.

SPOILER
Is het overal zo makkelijk om te splitsen? Wij hebben apart gedaan met het idee dat we altijd weer bij elkaar konden, helemaal niet aan gedacht dat splitsen ook een optie kon zijn.

Je spoiler :'( Altijd extra heftig als er al zoveel wel is gelukt.
pi_220261109
Volgens mij stond vvmk ingeschreven en ik als mede inschrijver? Geen idee maar het lijkt mij dat als je in één huis woont en gaat scheiden er dan niet nog een woning gehuurd kan worden.
Heb me dus vorige week ofzo, zelf maar ingeschreven. Beter laat dan nooit :P
If they say
  donderdag 5 maart 2026 @ 07:57:32 #191
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_220261157
Zooo vandaag komt de internet monteur dus ik hoop vanaf vanmiddag weer wat meer te kunnen posten.
Het lukt gelukkig tussen het organiseren en uitpakken door al goed om de genieten hier!
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_220261160
quote:

[..]
Ik heb het op een gegeven moment wel gezegd. En hij vond daar inderdaad iets van, alsof ik al bedacht had dat we uit elkaar zouden doen.
Ik heb toen gezegd dat hij wel een huis kan betalen, maar ik niet en dat me inschrijven voor mij dus vrij logisch leek voor het geval dat, want je weet nooit hoe dingen lopen.

Zie het maar als een soort verzekering, misschien kan je het op die manier brengen.
Die sluit je meestal ook af in de hoop dat je ze nooit nodig hebt...
Al zou die inschrijving nutteloos zijn de eerste 10 jaar, je bouwt intussen wel tijd op. En anders voor later, seniorenwoning bijvoorbeeld.

Samen inschrijven kan ook, maar dan zou ik even checken hoe het zit met splitsen. Ik weet niet of het overal zo is dat je dan beide je inschrijfduur behoudt.
Hier is het tegenwoordig gratis om je in te schrijven.
De andere 2 regio's waar ik me heb ingeschreven was de een 10 euro en moet je elk jaar verlengen voor ook zoiets.
En de ander was eenmalig 15 euro geloof ik.
Dat zijn dan ook weer niet de bedragen om het te laten wat mij betreft.

Vanmiddag komt de makelaar taxeren, weer een stap.
pi_220261838
Ik heb me ingeschreven zodra ik 18 werd op aanraden van mijn moeder en verleng die inschrijving elk jaar, want je weet maar nooit en het is iets van 15 euro per jaar. Dat is me de zekerheid van een dak boven mijn hoofd als onze situatie veranderd wel waard. Vind het echt wel een geruststellend idee dat ik al een inschrijving van 17 jaar heb nu, maar snap ook dat lang niet iedereen met hun partner op de plek gaat wonen waar ze ook woonden toen ze 18 waren.
pi_220261912
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:05 schreef Vanyel het volgende:
Is het overal zo makkelijk om te splitsen? Wij hebben apart gedaan met het idee dat we altijd weer bij elkaar konden, helemaal niet aan gedacht dat splitsen ook een optie kon zijn.
Nee dat is niet overal zo makkelijk vandaar dat ik benoemde dat je dat vooraf even moet controleren
Bij de inschrijving van mijn man was het bijvoorbeeld zo dat bij splitsing de inschrijfduur ook zou worden gesplitst. Inmiddels is die woningbouw van inschrijfsysteem veranderd en zijn de regels nu gunstiger.

2e reden dat we apart ingeschreven staan is omdat man het langst stond ingeschreven in onze vorige woonplaats en daar eventueel naar terug zou willen. We staan ingeschreven in onze huidige woonplaats want net als Nijna kan ik het huis onmogelijk alleen betalen en ook als gezin zouden we hier willen blijven. Ik sta daarnaast nog ingeschreven bij mijn ouders in de buurt, al schat ik de kans klein dat ik daar ooit nog naar terug ga want het leven van de kinderen ligt hier maar zolang het gratis blijft zie ik ook geen reden om die inschrijving te stoppen.

quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:44 schreef Mushanga71 het volgende:
Volgens mij stond vvmk ingeschreven en ik als mede inschrijver? Geen idee maar het lijkt mij dat als je in één huis woont en gaat scheiden er dan niet nog een woning gehuurd kan worden.
Heb me dus vorige week ofzo, zelf maar ingeschreven. Beter laat dan nooit :P
Het lijkt mij een goed idee als je even contact opneemt waar je staat ingeschreven. Want als je mede inschrijver bent kan je die inschrijftijd mogelijk gewoon meenemen naar je eigen inschrijving.

[ Bericht 1% gewijzigd door Elleska op 05-03-2026 10:30:51 ]
pi_220262019
Ik moet bekennen dat ik er best wel van schrik dat het zo te lezen een moeilijk item kan zijn binnen een relatie om dingen als woningbouwvereniginginschrijving te bespreken en doen. Daar kan ik me heel weinig bij voorstellen.

Ik geloof niet dat er überhaupt een onderwerp is waar wij het niet over kunnen of durven hebben met elkaar. Misschien mag ik daar blijer mee zijn dan ik ben, als dat blijkbaar niet vanzelfsprekend is.
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:21:36 #196
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220262560
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 07:57 schreef Nijna het volgende:

[..]
Ik heb het op een gegeven moment wel gezegd. En hij vond daar inderdaad iets van, alsof ik al bedacht had dat we uit elkaar zouden doen.
Ik heb toen gezegd dat hij wel een huis kan betalen, maar ik niet en dat me inschrijven voor mij dus vrij logisch leek voor het geval dat, want je weet nooit hoe dingen lopen.

Zie het maar als een soort verzekering, misschien kan je het op die manier brengen.
Die sluit je meestal ook af in de hoop dat je ze nooit nodig hebt...
Al zou die inschrijving nutteloos zijn de eerste 10 jaar, je bouwt intussen wel tijd op. En anders voor later, seniorenwoning bijvoorbeeld.

Samen inschrijven kan ook, maar dan zou ik even checken hoe het zit met splitsen. Ik weet niet of het overal zo is dat je dan beide je inschrijfduur behoudt.
Hier is het tegenwoordig gratis om je in te schrijven.
De andere 2 regio's waar ik me heb ingeschreven was de een 10 euro en moet je elk jaar verlengen voor ook zoiets.
En de ander was eenmalig 15 euro geloof ik.
Dat zijn dan ook weer niet de bedragen om het te laten wat mij betreft.

Vanmiddag komt de makelaar taxeren, weer een stap.
Dit idd.
Ik heb me in 2013 direct weer ingeschreven zodra ik de huuropzegging van mijn toenmalige huurwoning deed.
Simpelweg omdat mijn man altijd wel iets anders zou kunnen kopen en dat voor mij niet zo logisch was.

Die inschrijving heb ik altijd door laten lopen, die ¤ 10 per jaar boeit niet.
Hij weet dat vanaf het begin.

Sterker nog; ik heb op een gegeven moment (2019) gereageerd op een nieuwbouwwoning en kreeg die toegewezen, toen begreep hij dat ik heel serieus was in mijn vraag om veranderingen...
Dat was eigenlijk het startpunt van ons vertrek uit de stad en het bouwen van dit huis (in dezelfde wijk waar die woning toegewezen was :D).
Ik heb die woning destijds dus niet geaccepteerd, de huurwoning waar we tijdelijk woonden tijdens de bouw van ons huis was vrije sector huur en huurden we samen.

Overigens denk ik dat ik nu ook wel een huisje zou kunnen kopen met mijn deel van de overwaarde en een kleine hypotheek, maar die inschrijving blijft gewoon doorlopen.
Als ik op wat voor manier dan ook naar een aanleunwoning ofzo moet is die ook van belang.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:29:27 #197
319308 Tink89
To live is to dance
pi_220262748
Wij staan samen ingeschreven, ondanks koophuis met veel overwaarde. Ik zou hier alleen kunnen blijven wonen met de kids, maar mijn man kan het niet alleen betalen, dus we zouden dan toch een oplossing nodig hebben.

En Vanyel, ik deel dat wel. Mijn man is mijn beste vriend en weet letterlijk alles over mij en mijn leven, m’n vrienden, verzekeringen en keuzes… ik kan me ook niet zo goed voorstellen dat je je leven deelt met iemand aan wie je niet alles kunt of durft te vertellen.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  donderdag 5 maart 2026 @ 11:38:12 #198
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220262987
Wij kunnen elkaar allebei niet uitkopen, ik niet omdat ik niet genoeg inkomen heb, hij niet omdat mijn aandeel in de overwaarde vooralsnog veel groter is dan het zijne :')

Daarbij allebei bijna 60, dus binnen 10 jaar van de pensioenleeftijd, dus dan wordt er ook naar het pensioeninkomen gekeken voor een nieuwe hypotheek.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220263085
Onze hond is net opgenomen bij 3 dierenarts. Sinds gisteren aan het overgeven. Ze dachten eerst dat het kwam door de pijnmedicatie voor zijn gekneusde staart. Nu toch een röntgenfoto in te zien of er toch niks zit wat er niet hoort. Nu wachten tot ze bellen.
  Redactie Frontpage donderdag 5 maart 2026 @ 11:52:11 #200
35189 crew  Troel
scherp en bot
pi_220263096
Ik denk dat het in het huidige klimaat heel normaal is een inschrijving te hebben voor een sociale huurwoning, zeker wanneer het gaat om opgebouwde tijd als het nodig is.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_220263113
Ik zal me er eens in verdiepen, samen met die blonde vrouw.

Ik was dus heel lang ingeschreven in mijn geboortedorp en de dichtsbijzijnde stad (Breda) maar ik werd automatisch uitgeschreven toen ik verhuisde naar een plek boven de rivieren.

Ook voor onze koters, kijken wanneer die ingeschreven mogen worden, vast op hun 18e. Ik ga ze stiekem gewoon in Brabant inschrijven ;)

Wat verdrietig Troel, kan me voorstellen dat het naar is. Zo definitief ook.

yeah voor internet oh oh! En goed om te lezen dat je al zo geniet.
pi_220263242
Sterkte Ferrari, hopelijk valt het mee!
pi_220263244
Ik vind nu na 10 jaar getrouwd zijn opeens inschrijven bij de woningbouw een raar signaal afgeven. Ik zou het raar vinden als mijn man dat zou doen, dus ga ik er vanuit dat hij dat andersom net zo zou vinden. Zoals gezegd, financieel is er bij ons geen reden om ooit te hoeven verkopen, dus dat argument valt dan af. Het enige dat overblijft is ‘voor als we later oud zijn’ (waarbij ik ook liever in een koopwoning woon), of ‘voor als we uit elkaar gaan’. En juist dat laatste punt zou toch voor twijfel gaan zorgen. Is er dan niet toch iets van twijfel bij mijn partner? En die twijfel heb ik liever niet in mijn relatie.

En wij hebben echt een erg goede relatie waar ik nog steeds blij mee ben, maar ik vertel mijn man niet alles. En hij andersom ook niet en dat is prima! De belangrijke dingen worden gedeeld en dat is voldoende.
pi_220263399
Hoe zit het met inkomen bij sociale huurwoningen? Ik kan me herinneren dat ik teveel verdien (verloofde ook). Dan kom je in de vrije sector terecht.

Maar goed, ik ga het wel opzoeken voor de 3 regio's waar ik inschrijving zou overwegen.
pi_220263496
Wij staan al jaren ingeschreven voor een huurwoning je weet maar nooit. Maar als je verhuisd doet dat wel iets met je inschrijftijd.

Sterkte met het verlies van de hamsters. Dat het dan ook meteen zo definitief is.

Onze hond wordt nu of zo geopereerd, er zit iets ze weten alleen niet wat.
  donderdag 5 maart 2026 @ 12:50:54 #206
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_220263537
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:35 schreef exode het volgende:
Hoe zit het met inkomen bij sociale huurwoningen? Ik kan me herinneren dat ik teveel verdien (verloofde ook). Dan kom je in de vrije sector terecht.

Maar goed, ik ga het wel opzoeken voor de 3 regio's waar ik inschrijving zou overwegen.
Maximaal ¤ 51.537 voor een eenpersoons huishouden.
Maximaal ¤ 56.910 voor een meerpersoons huishouden.

Bron: Woningtoewijzing | Home | Volkshuisvesting Nederland https://share.google/6GPW3KLa37oSS7fEi
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_220263625
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:50 schreef Leandra het volgende:

[..]
Maximaal ¤ 51.537 voor een eenpersoons huishouden.
Maximaal ¤ 56.910 voor een meerpersoons huishouden.

Bron: Woningtoewijzing | Home | Volkshuisvesting Nederland https://share.google/6GPW3KLa37oSS7fEi
Ja, dan verdienen we allebei teveel.
pi_220263658
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 12:35 schreef exode het volgende:

Ja ik verdien momenteel ook teveel volgens mij, maar ik kan me voorstellen dat als mijn situatie dermate wijzigt dat ik die inschrijving nodig heb het aannemelijk is dat mijn inkomen ook wijzigt.

Ik heb dus man in mijn inschrijving meegenomen n.a.v. dit topic, hebben ze hun datumvelden afwisselend op dd-mm-jjjj en op mm-dd-jjjj staan, dus nu heb ik de verkeerde geboortedatum ingevuld en dat kan je niet zelf wijzigen. :')

Kosten blijken zelfs maar 5 euro per jaar te zijn trouwens.
pi_220263754
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 13:00 schreef Bami het volgende:

[..]
Ja ik verdien momenteel ook teveel volgens mij, maar ik kan me voorstellen dat als mijn situatie dermate wijzigt dat ik die inschrijving nodig heb het aannemelijk is dat mijn inkomen ook wijzigt.

Ik heb dus man in mijn inschrijving meegenomen n.a.v. dit topic, hebben ze hun datumvelden afwisselend op dd-mm-jjjj en op mm-dd-jjjj staan, dus nu heb ik de verkeerde geboortedatum ingevuld en dat kan je niet zelf wijzigen. :')

Kosten blijken zelfs maar 5 euro per jaar te zijn trouwens.
Ik ga het binnenkort eens uitzoeken, ik kan me van Utrecht herinneren dat je je inkomen moest invullen. Verloofde stond daar heel lang ingeschreven.

Wij kunnen wel allebei ons huidige huis blijven betalen. Alleen kan zij mij niet uitkopen als het nodig is tenzij ze haar ouders lief aan gaat kijken.

Ik heb overigens helemaal geen moeite met dit onderwerp ook al zijn we al 21 jaar hartstikke gelukkig samen. Het leven laat zich niet plannen.
pi_220263845
Succes en sterkte F_r!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')