En Kjeldquote:
En wie zijn dat?quote:
De Boo, Wennemarsquote:
Groenewoud nu afgemeld dan?quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:09 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
De Boo, Wennemars
Kok, Leerdam (beeindigt seizoen)
Huizinga, Van de Bunt
Beune, Groenewoud, Rijpma
Oh geen idee, lijkt me niet dat ze meedoet. Iedereen zat oeverloos te janken om wat meer rust.quote:
Ze staat nog op de startlijst zo te zienquote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:11 schreef Frozen-assassin het volgende:
[..]
Oh geen idee, lijkt me niet dat ze meedoet. Iedereen zat oeverloos te janken om wat meer rust.
Zal mij niks verbazen. Denk dat het voor groenewoud een net iets gekkere week is geweest dan voor Conijnquote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:35 schreef Starflyer het volgende:
Zul je zien dat Conijn beter is en Groenewoud mag gaan.
Staat op de deelnemerslijst.quote:
Nou ja, een titel is een titel. Het EK gaat ze waarschijnlijk toch niet winnen (of in ieder geval niet verliezen omdat ze hier meedoet).quote:Op vrijdag 27 februari 2026 20:31 schreef Slobeend het volgende:
Bijzonder dat Groenewoud aangewezen is en dan toch gaat rijden.
Als dat zou gebeuren, zou het netjes zijn als Groenewoud haar ticket zou afstaan. Maar oke, Groenewoud is veel meer allround, Conijn schaatst amper 500 meters en 1500 meters.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 10:35 schreef Starflyer het volgende:
Zul je zien dat Conijn beter is en Groenewoud mag gaan.
En het WK wordt ook lastigquote:Op vrijdag 27 februari 2026 23:07 schreef wimderon het volgende:
[..]
Nou ja, een titel is een titel. Het EK gaat ze waarschijnlijk toch niet winnen (of in ieder geval niet verliezen omdat ze hier meedoet).
Vrouwen sprinttoernooi kan echt alle kanten op inderdaad. Zijn wel 4 of 5 kanshebbers voor de titel.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 21:54 schreef Remco het volgende:
Sprint toernooien zijn best wel leuk als je de startlijst zo doorkijkt. Niet echt een uitgesproken favoriet en best hoog niveau op papier.
Naomi Verkerk ookquote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:00 schreef Frozen-assassin het volgende:
Jansman lijkt van lijst te zijn verdwenen.
Welke zender is dat? Er staan geen getallen in mijn Ziggo Go app.quote:
NPO live staat hier.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Welke zender is dat? Er staan geen getallen in mijn Ziggo Go app.
Hmm, staat er niet tussen bij Ziggo Go. Naja, heb de stream.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:49 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
NPO live staat hier.
Is volgens mij dezelfde stream als die van de NOS App.
Zit niet op de app. Is het Ziggo kanaal voor de NOS livestream.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:47 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Welke zender is dat? Er staan geen getallen in mijn Ziggo Go app.
Dat kan nog beter, je kan er nog wat Frans en Duits ingooien!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:57 schreef Dagoduck het volgende:
"Valse start buitenbaan, go to the start"
Een taal kiezen is ook moeilijk.
Of Fries!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:58 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat kan nog beter, je kan er nog wat Frans en Duits ingooien!
Ja waardeloosquote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:59 schreef Remco het volgende:
Groenewoud zal het toernooi niet afmaken? Lekker dat ze daar nu mee komen ivm de prono.
Zeggen ze dat nu?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:59 schreef Remco het volgende:
Groenewoud zal het toernooi niet afmaken? Lekker dat ze daar nu mee komen ivm de prono.
Altijd tegen ons!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 10:59 schreef Remco het volgende:
quote:
Alles wordt gerekend naar de 500 meter.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 11:14 schreef Montov het volgende:
Het allrounden voelt als lang geleden. Maar ik hoorde dat ze het verschil op de 500m weer gaan rekenen voor de 5km, en dan voelt het alsof we nooit weg zijn geweest. Verschillen op de 500m moet je doorrekenen op de 10km, als je sprinters en stayers gaat vergelijken. En dan de 5km vergelijken met de 1500m.
Groenewoud reed ook matig een paar weken geleden, al lijkt die wel weer beter in vorm te zijn vandaag.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 09:28 schreef Van_Poppel het volgende:
Onbegrijpelijk trouwens dat Antwanet is aangewezen. Die heeft al ruim een jaar geen 3km gereden.
Ze is al Olympisch kampioen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:34 schreef Aguero het volgende:
Met deze vorm zou je wel eens Olympisch kampioen kunnen worden
Wat ergquote:Op zaterdag 28 februari 2026 12:35 schreef wimderon het volgende:
Grootse Groenewoud.
Die had hij nog in z'n schriftje van de OS staan.
Dit staat op de NOS-sitequote:
quote:Conijn zal zaterdag wel rijden op de eerste dag van de NK allround. "Het is niet mijn stijl om me dan nu terug te trekken. Er zijn mensen die tickets hebben geboekt. En ik wil me nu ook gewoon niet laten kennen."
Dubbel paniek zaaien.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:04 schreef maxi-mus het volgende:
Waarom moet het journaal op Nederland 1 én 2?
Dat mensen geen familie zijn zeggen ze altijd wel maar wat ze bedoelen is dat ze geen broers/neven/achterneven zijn. Verder terug hebben ze niet gezochtquote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:30 schreef Toby56 het volgende:
Van Seumeren is geen familie.
Zijn die Tinga's wel familie van Tiedo?
Voormalig schaatser en triatleet?
Zeker, straks tegen zusje de Jong op de 500quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:31 schreef maxi-mus het volgende:
Doet lifestyle schaatser die er niets van kan PIEN ook weer mee?
Mijn vraag blijft nochtans staan.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:31 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat mensen geen familie zijn zeggen ze altijd wel maar wat ze bedoelen is dat ze geen broers/neven/achterneven zijn. Verder terug hebben ze niet gezocht
Nynke sowieso; die was zojuist op de 3km net langzamer dan het PR van haar vader.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:34 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Mijn vraag blijft nochtans staan.
Ik herinner me namelijk Tiedo Tinga nog.
Kon hard schaatsen (bij de Friese juniorenselectie) en ging daarna over naar de triathlon.
Vandaar. Ik vroeg me ff af of Jasper en Nynke kinderen zijn van Tiedo.
Ik dacht dat Jasper en Nynke broer en zus zijn.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:35 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Nynke sowieso; die was zojuist op de 3km net langzamer dan het het PR van haar vader.
quote:De 24-jarige schaatsster startte zaterdagochtend wel op de NK allround. Onder luid gejuich van het publiek reed ze de 500 meter. Maar bij de 3000 meter stond ze tot iedereens verbazing niet in de baan. Teamgenoot Groenewoud zat in dezelfde race en had de afwezigheid van Conijn pas door toen ze haar schaatsen aantrok.
Volgens coach Jillert Anema was Conijn deze week ‘heel erg kwaad’ en kon ze daar lastig overheen komen. „Ze had het heel moeilijk na de beslissing. De woede dreigde steeds meer de overhand te krijgen, maar we hebben haar overtuigd dat ze in goede doen is. Maar ze heeft vannacht uit kwaadheid niet kunnen slapen.”
Team AH Zaanlander diende protest in en heeft zelfs gekeken of het juridisch mogelijk was om de beslissing terug te draaien. Desondanks hoopte Anema op een mooi toernooi van Conijn in Thialf.
„Maar blijkbaar heeft de frustratie weer de overhand gekregen. Ik heb haar niet meer gesproken, maar dit is wel duidelijk. Ze acht zichzelf niet in staat om hier een waardige prestatie neer te leggen.”
Anema heeft geen begrip voor de keuze van Conijn. „Het is ook je werk. Het is heel simpel. Je hebt sponsoren, je hebt een vol stadion, dus ik heb er geen begrip voor.”
Jillert gaat Merel dumpen, vermoed ik.quote:
Jur Veenje is wel familie van Jan Vayne!quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:30 schreef Toby56 het volgende:
Van Seumeren is geen familie.
Zijn die Tinga's wel familie van Tiedo?
Voormalig schaatser en triatleet?
Die heeft stiekem best goede trainingswedstrijden en Utrecht City Bokaal gereden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:31 schreef maxi-mus het volgende:
Doet lifestyle schaatser die er niets van kan PIEN ook weer mee?
Dat komt voor. Ik ken haar echter niet goed genoeg. Ze lijkt me niet saai.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:41 schreef wimderon het volgende:
Ik kan heel slecht tegen de persoon Merel Conijn (ook voor dit toernooi al).
En die Tinga's zijn ook allemaal familie.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:42 schreef wimderon het volgende:
[..]
Jur Veenje is wel familie van Jan Vayne!
https://schaatstrainingbolsward.nl/2024/01/16/5785/quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:37 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Ik dacht dat Jasper en Nynke broer en zus zijn.
Dus dan is het allemaal familie.
Heb Tiedo vroeger (echt ontzettend lang geleden) wel eens gesproken. Hele aardige gast.
quote:vond deel drie van de familiestrijd tussen Nynke en Tiedo Tinga plaats
Koninklijke NSB.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 13:56 schreef superniger het volgende:
Sowieso tijd voor een regime change bij de KNSB.
Was denk ik succesvol geweest aangezien de KNSB zich niet aan hun eigen(niet zo ingewikkelde) gemaakte regels houdt.quote:
Ze beroepen zich volgens Anema op de mogelijkheid in punt 9 dat ze als een toernooi een niet-representatief deelnemersveld heeft ze kunnen afwijken van de aanwijsregels. en 'niet-representatief deelnemersveld' is natuurlijk voor de KNSB een lekker vaag begrip.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:01 schreef Remco het volgende:
[..]
Was denk ik succesvol geweest aangezien de KNSB zich niet aan hun eigen(niet zo ingewikkelde) gemaakte regels houdt.
Ja dat is inderdaad de uitweg voor dit soort omstandigheden. Wist niet dat dat ook zo duidelijk in de statuten stond.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze beroepen zich volgens Anema op de mogelijkheid in punt 9 dat ze als een toernooi een niet-representatief deelnemersveld heeft ze kunnen afwijken van de aanwijsregels.
https://knsb.nl/media/doc(...)5-2026_def_15okt.pdf
Zoals Anema al zei, een niet representatief deelnemersveld wil niet zeggen dat je geen representatieve tijden kunt rijden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze beroepen zich volgens Anema op de mogelijkheid in punt 9 dat ze als een toernooi een niet-representatief deelnemersveld heeft ze kunnen afwijken van de aanwijsregels. en 'niet-representatief deelnemersveld' is natuurlijk voor de KNSB een lekker vaag begrip.
https://knsb.nl/media/doc(...)5-2026_def_15okt.pdf
Ik steun Merel, want 3 aanwijsplekken druist in op de regels. Maar het was veel slimmer van haar geweest om dit weekend "gewoon" (desnoods onder protest) dat NK te rijden en te winnen. Dan laat je tenminste zien dat je de beste bent (ook al heb je geen serieuze concurrentie). Bij een afmelding voor het WK Allround schuif je dan gewoon door naar volgend weekend. Bovendien wilden ze het volgens Jillert juridisch aanvechten als ze NK was geworden. Ze gaf eerst ook aan dat ze wilde rijden, omdat het publiek tickets had gekocht etc. En wat Jillert zegt (het is je werk, je hebt sponsoren) daar zit ook een kern van waarheid in. Maar het is kennelijk moeilijk voor haar om die frustratie van zich af te slaan / schoppen / schaatsen.quote:
Make allround great again.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:41 schreef Cyan9 het volgende:
Allrounden is dan ook veel belangrijker dan zo'n fluttoernooitje als een OS.
Bosker.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:44 schreef Remco het volgende:
Ik heb het gemist wie mag niet praten?
Bosker, mag geen interviews geven.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:44 schreef Remco het volgende:
Ik heb het gemist wie mag niet praten?
Wat? Waarom?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:44 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Bosker, mag geen interviews geven.
Omdat de KNSB dat blijkbaar heeft bepaalt.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:45 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat? Waarom?
Was even in de keuken, dus gemist.
Blijkbaar weet niemand waarom.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:45 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat? Waarom?
Was even in de keuken, dus gemist.
Wat bizarquote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:46 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Omdat de KNSB dat blijkbaar heeft bepaalt.
#FreeBosker
"We hebben hier toch vrijheid van meningsuiting?" zoiets zei Wüst.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:48 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat bizar![]()
Werd er door Henry/Ireen/Erben nog iets over gezegd?
Nou... toen liep bijvoorbeeld Bosker woedend weg.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:45 schreef Remco het volgende:
Volgensmij zijn de Olympische Spelen zelf de enige 2 weken zonder relletjes geweest dit seizoen
Waren er niet over te spreken. En terecht.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:48 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Wat bizar![]()
Werd er door Henry/Ireen/Erben nog iets over gezegd?
Vind Rintje dat ook?quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:45 schreef Remco het volgende:
Volgensmij zijn de Olympische Spelen zelf de enige 2 weken zonder relletjes geweest dit seizoen
Hij studeert blijkbaar op mijn oude school.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 15:35 schreef AgnesGru het volgende:
Wisten jullie al dat Yoro een Amsterdammer is?
Wel goede kans op podium volgende week, maar met deze vorm was op de OS ook wel wat mogelijk geweest ja. Al was die 1e rit wel een groot nadeelquote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:29 schreef Dale__Cooper het volgende:
Suus is na twee jaar weer in topvorm, paar weken te laat.
Jutta ook nietquote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:41 schreef AgnesGru het volgende:
Conijn ook hier niet bij? Nou lekker dan
Klopt. Maar die zou er toch sowieso niet zijn? Conijn heeft vandaag nog een afstand geschaatst. Dat je baalt van de aanwijsplekken snap ik, maar om het zo door te trekken, dat vind ik dan wel jammer.quote:
Een preek van Heerschop zou ik ook boycotten.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:45 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Klopt. Maar die zou er toch sowieso niet zijn? Conijn heeft vandaag nog een afstand geschaatst. Dat je baalt van de aanwijsplekken snap ik, maar om het zo door te trekken, dat vind ik dan wel jammer.
Ja, dat is zo. Maar die is gewoon naar huis gegaan, denk ik. Klaar met alles.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:45 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Klopt. Maar die zou er toch sowieso niet zijn? Conijn heeft vandaag nog een afstand geschaatst. Dat je baalt van de aanwijsplekken snap ik, maar om het zo door te trekken, dat vind ik dan wel jammer.
Ja dat lijkt dan een mentaal dingetje toch, want fysiek pieken zullen ze goed uit kunnen plannen.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 16:30 schreef Marcoss het volgende:
Bijzonder toch je zo vlak na de OS dan opeens wel toptijden neerzet
Stukje supercompensatiequote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja dat lijkt dan een mentaal dingetje toch, want fysiek pieken zullen ze goed uit kunnen plannen.
Alleen zit ze wel in de ploeg Orie, waar dit jaar alleen Wennemars behoorlijk heeft gepresteerdquote:Op zaterdag 28 februari 2026 17:56 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ja dat lijkt dan een mentaal dingetje toch, want fysiek pieken zullen ze goed uit kunnen plannen.
quote:Op zondag 1 maart 2026 10:45 schreef Peterselieman het volgende:
Tijden van 2.07 op de 1.500 meter ...
Geen Olumpiese medailjes meer in de toekomst?quote:Op zondag 1 maart 2026 10:46 schreef hhh38 het volgende:
Het niveau bij de allround vrouwen houdt niet over zeg
De goede junioren zouden nu op het WK junioren zijn natuurlijk. Maar daar presteren ze ook niet veel.quote:Op zondag 1 maart 2026 10:51 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
[..]
Geen Olumpiese medailjes meer in de toekomst?
Misschien ook wel de beste keuze, hij heeft het niet dit seizoen.quote:
Het is een zware maand geweest.quote:Op zondag 1 maart 2026 11:50 schreef Peterselieman het volgende:
Voor Jorrit zijn doen is dit een beroerde tijd
En waar is Stam gebleven?quote:Op zondag 1 maart 2026 12:06 schreef Pino112 het volgende:
Waarom mag Bart Hoolwerf meedoen met de 10?
Waarom deed Hoolwerf uberhaupt niet mee? Met zijn OKT vorm had ik het wel willen zien.quote:Op zondag 1 maart 2026 12:06 schreef Pino112 het volgende:
Waarom mag Bart Hoolwerf meedoen met de 10?
Op de pdf is het wel Stam inderdaadquote:Op zondag 1 maart 2026 12:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het een vergissing is.
Lijkt mij ook.quote:Op zondag 1 maart 2026 12:12 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Ik neem aan dat het een vergissing is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |