Was denk ik succesvol geweest aangezien de KNSB zich niet aan hun eigen(niet zo ingewikkelde) gemaakte regels houdt.quote:
Ze beroepen zich volgens Anema op de mogelijkheid in punt 9 dat ze als een toernooi een niet-representatief deelnemersveld heeft ze kunnen afwijken van de aanwijsregels. en 'niet-representatief deelnemersveld' is natuurlijk voor de KNSB een lekker vaag begrip.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:01 schreef Remco het volgende:
[..]
Was denk ik succesvol geweest aangezien de KNSB zich niet aan hun eigen(niet zo ingewikkelde) gemaakte regels houdt.
Ja dat is inderdaad de uitweg voor dit soort omstandigheden. Wist niet dat dat ook zo duidelijk in de statuten stond.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze beroepen zich volgens Anema op de mogelijkheid in punt 9 dat ze als een toernooi een niet-representatief deelnemersveld heeft ze kunnen afwijken van de aanwijsregels.
https://knsb.nl/media/doc(...)5-2026_def_15okt.pdf
Zoals Anema al zei, een niet representatief deelnemersveld wil niet zeggen dat je geen representatieve tijden kunt rijden.quote:Op zaterdag 28 februari 2026 14:02 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ze beroepen zich volgens Anema op de mogelijkheid in punt 9 dat ze als een toernooi een niet-representatief deelnemersveld heeft ze kunnen afwijken van de aanwijsregels. en 'niet-representatief deelnemersveld' is natuurlijk voor de KNSB een lekker vaag begrip.
https://knsb.nl/media/doc(...)5-2026_def_15okt.pdf
Ik steun Merel, want 3 aanwijsplekken druist in op de regels. Maar het was veel slimmer van haar geweest om dit weekend "gewoon" (desnoods onder protest) dat NK te rijden en te winnen. Dan laat je tenminste zien dat je de beste bent (ook al heb je geen serieuze concurrentie). Bij een afmelding voor het WK Allround schuif je dan gewoon door naar volgend weekend. Bovendien wilden ze het volgens Jillert juridisch aanvechten als ze NK was geworden. Ze gaf eerst ook aan dat ze wilde rijden, omdat het publiek tickets had gekocht etc. En wat Jillert zegt (het is je werk, je hebt sponsoren) daar zit ook een kern van waarheid in. Maar het is kennelijk moeilijk voor haar om die frustratie van zich af te slaan / schoppen / schaatsen.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |