Op mijn werk was er wel eens een die in zijn proeftijd na drie dagen eerst twee weken ziek was. En toen hij terug was na drie dagen van zijn motor sodemieterde en weer voor onbepaalde tijd thuis zat.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Je voert helemaal niks op.
Gewoon: "Hou je jas maar aan, wel thuis, de mazzzzzzel"![]()
Wat werd niet verlengd? De proeftijd?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:02 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Op mijn werk was er wel eens een die in zijn proeftijd na drie dagen eerst twee weken ziek was. En toen hij terug was na drie dagen van zijn motor sodemieterde en weer voor onbepaalde tijd thuis zat.
Bij hem werd niet verlengd omdat "Er te weinig tijd was om een juiste indruk te krijgen". Daar hebben ze geen problemen mee gehad.
Een aangetekende brief had hem veel ellende kunnen schelen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou vlg mij niet.
Las vanochtend een andere zaak waarbij een medewerker op de eerste dag voor 12:00 weg ging (zgn rugpijn) en nooit terug kwam en naar de kantonrechter ging om achtergesteld loon te halen.
De rechter had beslist dat de werkgever middels bewijs moest aantonen dat de ontslagbrief voor einde van de proeftijd verstuurd was en nog wat andere bewijzen.
Die werkgever kreeg gelijk maar moest 2 maal naar de rechter en veel bewijs vergaren.
Laat 'net' maar weg.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:58 schreef 111210 het volgende:
[..]
Oke maar dat is dus omdat hij niet in een proeftijd zat.
Lijkt mij net iets anders
Werd weggestuurd in proeftijd bedoel ik dan.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:04 schreef r_one het volgende:
[..]
Wat werd niet verlengd? De proeftijd?
Maar het punt is, die ander zegt, je hoeft niets schriftelijks te doen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een aangetekende brief had hem veel ellende kunnen schelen.
Tegen amateurisme van werkgevers is geen kruid gewassen natuurlijk.
Ik heb vooral hard moeten lachen toen deze user, die doorgaans zijn uitspraken volledig uit zijn duim trekt, hier een ander verzocht om een reactie met bronnen te staven.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:19 schreef Ludachrist het volgende:
Lospedrosa met de gebruikelijke zielige werkgever-act, genotten.
Ja als je de persoon in levende lijve ziet is dat genoeg. Als die thuis zit en de telefoon niet opneemt is de aangetekende brief het middel.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar het punt is, die ander zegt, je hoeft niets schriftelijks te doen.
Alleen zeggen trek je jas maar weer aan.
Nou de rechter moest bewijs zien in die zaak.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als je de persoon in levende lijve ziet is dat genoeg. Als die thuis zit en de telefoon niet opneemt is de aangetekende brief het middel.
Het is allemaal niet zo moeilijk.
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBZWB:2025:6775quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:43 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou vlg mij wel.
[..]
Da's zijn goed recht. Zal geen gigantisch bedrag zijn geweest, hooguit een dagloon.
(zo te lezen had-ie dus geen vernietiging van het ontslag had gevorderd, alleen achterstallig loon)
[..]
Da's niet zo moeilijk: gewoon aangetekend versturen.
[..]
Zoals?
Dat zei 'die ander' dus nietquote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:23 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar het punt is, die ander zegt, je hoeft niets schriftelijks te doen.
Alleen zeggen trek je jas maar weer aan.
Een appje en/of mailtje sturen met een vraag erin En als daar geen bewijs uit komt aangetekende brief.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:26 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou de rechter moest bewijs zien in die zaak.
Hoe bewijs je dan als je het mondeling hebt gedaan?
Nee, dat werkt dus niet zo.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:43 schreef Telefoonvork het volgende:
In de proeftijd ziek melden (ziek = automatische ontslagbescherming). Slim. Gratis geld.
Niet na de eerste dag, maar wel na al deze toestanden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar op de eerste dag ziek melden weet je niet of het wel of geen match is.
Dan kun je dus alleen nog opvoeren de ziekte en dat is discriminatie
Gelezen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:29 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
https://uitspraken.rechts(...)I:NL:RBZWB:2025:6775
Alweer dit?quote:Op maandag 23 februari 2026 14:40 schreef GGMM het volgende:
Het valt me op dat het overgrote deel van vrouwen er een hele bijzondere redenatiewijze op na houden
Nou, na een halve dag kun je echt al wel voelen of er beperkingen en spanningen in de relatie tussen werkgever en werknemer zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:51 schreef Gia het volgende:
[..]
Niet na de eerste dag, maar wel na al deze toestanden.
Dat kun je dan als reden opgeven. Maar een reden is niet nodig.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Nou, na een halve dag kun je echt al wel voelen of er beperkingen en spanningen in de relatie tussen werkgever en werknemer zijn.
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat kun je dan als reden opgeven. Maar een reden is niet nodig.
Nope: altijd schriftelijk bevestigen, ALTIJD!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 16:24 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja als je de persoon in levende lijve ziet is dat genoeg. Als die thuis zit en de telefoon niet opneemt is de aangetekende brief het middel.
Dat moet ze dan ook zoals in de OP staatquote:Op maandag 23 februari 2026 15:32 schreef GGMM het volgende:
Eigenlijk zou die vrouw ook gewoon moeten opdraaien voor alle gemaakte kosten nu ze ongelijk heeft gekregen
quote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:03 schreef GGMM het volgende:
Ook wel een wijze les voor die school om niet voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten. Voortaan beter iets meer geld uitgeven aan een man.
Nee daar staat 144 euro aan extra kosten. Kan me niet voorstellen dat dit alle extra kosten zijnquote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:17 schreef Lenny77 het volgende:
[..]
Dat moet ze dan ook zoals in de OP staat
Dat was mijn gebbetje inderdaadquote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:18 schreef Lenny77 het volgende:
En je geeft hier toe dat de loonkloof wel bestaat
Interessante zaak wel hè? Tenminste als je te maken (kunt) krijgen met personeelsperikelen en het interessant vind hoe hier nu juridisch mee om wordt gegaan.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 17:00 schreef r_one het volgende:
[..]
Gelezen.
En hard gelachen![]()
En nu?
Je punt?
Mwoa .... neuh .... interessant wil ik het niet noemen.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |