Ik zou niet weten waarom dat zou moeten. Communicatie loopt via de bedrijfsarts; als die vindt dat je maar wat verzint, dan gebeurt er vanzelf wel wat. Sure, als jij normaal met je collega's omgaat dan zijn er een paar waar ik nog wel contact mee zou houden, maar ik ga niet de hele afdeling van maandelijkse voortgangsupdates voorzien.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 08:36 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Duh,echt?
Maar je geeft toch wel af en toe een update aan je collega's, of niet?
Je kan toch niet 2 jaar thuis zitten en niks laten horen?
Ga vooral de uitzonderingen tot norm verheffen om je punt te onderbouwen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 05:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zit zo:
[..]
En je mag niet iemand ontslaan alleen omdat die ziek is, want dat is discriminatie. Daar zal die vrouw het opgegooid hebben.
quote:Op maandag 23 februari 2026 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ook in de proeftijd een half jaar doorbetalen. Daar had de school geen trek in.
Correct me if im wrong.
Waarom ben jij met haar getrouwd dan?quote:Op maandag 23 februari 2026 18:03 schreef thabit het volgende:
Dit zou een vriendin van mijn vrouw kunnen zijn. Al weet zij het wat beter binnen de regels te spelen en het systeem van Ziektewet en WW maximaal uit te buiten. Ze zoekt hierbij wel de grenzen van het toelaatbare op en ligt daardoor ook regelmatig met werkgevers in de clinch. En uiteraard is alles de schuld van een ander.
We hebben een andere mening over wat collegialiteit is...quote:Op dinsdag 24 februari 2026 08:45 schreef nostra het volgende:
[..]
Ik zou niet weten waarom dat zou moeten. Communicatie loopt via de bedrijfsarts; als die vindt dat je maar wat verzint, dan gebeurt er vanzelf wel wat. Sure, als jij normaal met je collega's omgaat dan zijn er een paar waar ik nog wel contact mee zou houden, maar ik ga niet de hele afdeling van maandelijkse voortgangsupdates voorzien.
Je ontslaat die persoon omdat het geen 'match' is. Ondanks dat ze ziek is, niet vanwege het ziek zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 05:02 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Het zit zo:
[..]
En je mag niet iemand ontslaan alleen omdat die ziek is, want dat is discriminatie. Daar zal die vrouw het opgegooid hebben.
De hoeveelheid pure kots die jij uit je toetsenbord krijgt is bijna indrukwekkend.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 02:55 schreef TAmaru het volgende:
Veel vrouwen zijn dan ook niet geschikt voor een fulltimebaan. Daar moeten we gewoon eerlijk in zijn. We hebben vrouwen maatschappelijk gezien in die positie gebracht dat ze moeten werken voor hun geld, maar eigenlijk zijn de meesten daar geestelijk en fysiek te zwak voor. We moeten eens durven bekennen dat veel vrouwen gewoon beter af zouden zijn als "moeder de vrouw", onderhouden door hun hardwerkende man. Het traditionele model is nog altijd het beste.
Wat kan zijn vrouw daar aan doen?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 09:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom ben jij met haar getrouwd dan?
Tja als je de regels niet kent dan roep je die ellende over jezelf af.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 05:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is juridisch ontslag.
Hier een mooie voorbeeld zaak:
[..]
Nou bovenstaande werknemer wint de zaak, komt weer in dienst en krijgt extra betaald voor achterstallig loon en vergoeding.
Waarom: proeftijd ongeldig verklaard. Omdat diegene via een uitzendbureau al had gewerkt voor die werkgever daarvoor.
De meeste mensen durven het gewoon niet te zeggen, maar toch zit het dichter bij de realiteit dan jij misschien denkt. Evolutionair gezien zijn vrouwen ook gewoon geschapen om te zorgen, bijvoorbeeld voor hun kinderen en man. Vrouwen zijn gemiddeld genomen gewoon zorgzamer. Natuurlijk zijn ze dan ook geschikter voor zorgberoepen zoals verpleegster en misschien ook docent, maar in het westen zijn die beroepen vaak stressvol. Werken op een lagere of middelbare school in Nederland is geen zorgberoep meer te noemen, maar gewoon een keiharde, stressvolle kutbaan als we eerlijk zijn, met managementlagen, frictie op de werkvloer, brutale leerlingen, etc.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 10:27 schreef Questular het volgende:
[..]
De hoeveelheid pure kots die jij uit je toetsenbord krijgt is bijna indrukwekkend.
We hebben zelf ook de controle uit onze handen laten glippen en ons tot een soort mietjes laten maken. In Nederland zijn vrouwen veel te bazig, terwijl de mannen veel te mieterig zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 08:08 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Dit hebben we allemaal aan de vrouwen zelf te danken.
Het doet me deugd dat jij geen kinderen wilt opvoeden.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 10:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De meeste mensen durven het gewoon niet te zeggen, maar toch zit het dichter bij de realiteit dan jij misschien denkt. Evolutionair gezien zijn vrouwen ook gewoon geschapen om te zorgen, bijvoorbeeld voor hun kinderen en man. Vrouwen zijn gemiddeld genomen gewoon zorgzamer. Natuurlijk zijn ze dan ook geschikter voor zorgberoepen zoals verpleegster en misschien ook docent, maar in het westen zijn die beroepen vaak stressvol. Werken op een lagere of middelbare school in Nederland is geen zorgberoep meer te noemen, maar gewoon een keiharde, stressvolle kutbaan als we eerlijk zijn, met managementlagen, frictie op de werkvloer, brutale leerlingen, etc.
Een van de redenen voor de vergrijzing is natuurlijk dat we van vrouwen zijn gaan verwachten dat ze werken, waardoor ze gewoon minder tijd en energie hebben voor kinderen.
Zelf wil ik absoluut geen kinderen opvoeden, maar ik zou het wel overwegen als ik een vrouw zou hebben die 100% de opvoeding van de kinderen op zich zou nemen.
Daar ben ik gewoon niet voor geschikt. Ik heb weinig energie, weinig levensdrang en heb een bijzonder kort lontje. Bovendien heb ik gewoon een pesthekel aan kinderen. Ik zou echt een vreselijke vader zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 10:58 schreef Questular het volgende:
[..]
Het doet me deugd dat jij geen kinderen wilt opvoeden.
Hij is toch niet met de vriendin van zijn vrouw getrouwd!quote:Op dinsdag 24 februari 2026 11:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Dat alles de schuld is van een ander?
Maar op de eerste dag ziek melden weet je niet of het wel of geen match is.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 10:27 schreef Gia het volgende:
[..]
Je ontslaat die persoon omdat het geen 'match' is. Ondanks dat ze ziek is, niet vanwege het ziek zijn.
Je kan altijd nog in de bible belt gaan wonen en naar het schijnt is tradwife zijn ook weer een hypeje. Moet je alleen zelf wel die geldverdienende, knappe, sterke persoonlijkheid zijn en daar ontbreekt het vaak aan.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 02:55 schreef TAmaru het volgende:
Veel vrouwen zijn dan ook niet geschikt voor een fulltimebaan. Daar moeten we gewoon eerlijk in zijn. We hebben vrouwen maatschappelijk gezien in die positie gebracht dat ze moeten werken voor hun geld, maar eigenlijk zijn de meesten daar geestelijk en fysiek te zwak voor. We moeten eens durven bekennen dat veel vrouwen gewoon beter af zouden zijn als "moeder de vrouw", onderhouden door hun hardwerkende man. Het traditionele model is nog altijd het beste.
Is hij ook getrouwd met de vriendin van zijn vrouw?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 09:09 schreef Richestorags het volgende:
[..]
Waarom ben jij met haar getrouwd dan?
Ik las het alsof hij bedoelde, dit zou zomaar een vriendin van mijn vrouw kunnen zijn als in: mijn vrouw doet dit ook en daarom zouden ze vrienden kunnen zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 13:30 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Is hij ook getrouwd met de vriendin van zijn vrouw?
De belangrijkste reden voor de vergrijzing is natuurlijk dat vrouwen (en stellen in overleg) niet meer verplicht kinderen op de wereld hoeven zetten, maar zelf kunnen bepalen of en hoeveel kinderen ze willen. Zoals jij kunt bepalen dat je geen kind wil en toch kunt neuken zonder problemen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 10:52 schreef TAmaru het volgende:
[..]
De meeste mensen durven het gewoon niet te zeggen, maar toch zit het dichter bij de realiteit dan jij misschien denkt. Evolutionair gezien zijn vrouwen ook gewoon geschapen om te zorgen, bijvoorbeeld voor hun kinderen en man. Vrouwen zijn gemiddeld genomen gewoon zorgzamer. Natuurlijk zijn ze dan ook geschikter voor zorgberoepen zoals verpleegster en misschien ook docent, maar in het westen zijn die beroepen vaak stressvol. Werken op een lagere of middelbare school in Nederland is geen zorgberoep meer te noemen, maar gewoon een keiharde, stressvolle kutbaan als we eerlijk zijn, met managementlagen, frictie op de werkvloer, brutale leerlingen, etc.
Een van de redenen voor de vergrijzing is natuurlijk dat we van vrouwen zijn gaan verwachten dat ze werken, waardoor ze gewoon minder tijd en energie hebben voor kinderen.
Zelf wil ik absoluut geen kinderen opvoeden, maar ik zou het wel overwegen als ik een vrouw zou hebben die 100% de opvoeding van de kinderen op zich zou nemen.
Je voert helemaal niks op.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 12:45 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Maar op de eerste dag ziek melden weet je niet of het wel of geen match is.
Dan kun je dus alleen nog opvoeren de ziekte en dat is discriminatie
Succes met het vinden van een manquote:Op dinsdag 24 februari 2026 14:03 schreef GGMM het volgende:
Ook wel een wijze les voor die school om niet voor een dubbeltje op de eerste rij te willen zitten. Voortaan beter iets meer geld uitgeven aan een man.
Nou vlg mij niet.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:09 schreef r_one het volgende:
[..]
Je voert helemaal niks op.
Gewoon: "Hou je jas maar aan, wel thuis, de mazzzzzzel"![]()
Toch fijn dat er zakelijke rechtsbijstandsverzekeringen zijn.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 15:40 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou vlg mij niet.
Las vanochtend een andere zaak waarbij een medewerker op de eerste dag voor 12:00 weg ging (zgn rugpijn) en nooit terug kwam en naar de kantonrechter ging om achtergesteld loon te halen.
De rechter had beslist dat de werkgever middels bewijs moest aantonen dat de ontslagbrief voor einde van de proeftijd verstuurd was en nog wat andere bewijzen.
Die werkgever kreeg gelijk maar moest 2 maal naar de rechter en veel bewijs vergaren.
Nou vlg mij wel.quote:
Da's zijn goed recht. Zal geen gigantisch bedrag zijn geweest, hooguit een dagloon.quote:Las vanochtend een andere zaak waarbij een medewerker op de eerste dag voor 12:00 weg ging (zgn rugpijn) en nooit terug kwam en naar de kantonrechter ging om achtergesteld loon te halen.
Da's niet zo moeilijk: gewoon aangetekend versturen.quote:De rechter had beslist dat de werkgever middels bewijs moest aantonen dat de ontslagbrief voor einde van de proeftijd verstuurd was
Zoals?quote:en nog wat andere bewijzen.
Oke maar dat is dus omdat hij niet in een proeftijd zat.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 05:19 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Ja dat is juridisch ontslag.
Hier een mooie voorbeeld zaak:
[..]
Nou bovenstaande werknemer wint de zaak, komt weer in dienst en krijgt extra betaald voor achterstallig loon en vergoeding.
Waarom: proeftijd ongeldig verklaard. Omdat diegene via een uitzendbureau al had gewerkt voor die werkgever daarvoor.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |