Dat je nog de moeite neemt om er op te reageren...quote:Op maandag 23 februari 2026 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is de redenatie van deze vrouw inderdaad gewoon raar en dus wordt de werkgever in het gelijk gesteld. Het ontkracht niet jouw stelling, maar het bevestigt vooral dat DEZE vrouw een raar standpunt had. Dat zegt echt helemaal niets over ‘het overgrote deel van de vrouwen’.
[..]
O ja, dan zal het wel zo zijn. En logisch dat dan een artikel over één vrouw zo’n generalisatie bevestigt.
Donna Quichote!quote:Op maandag 23 februari 2026 16:41 schreef OllieA het volgende:
[..]
Dat je nog de moeite neemt om er op te reageren...
Hoho, dit is in potentie een fantastisch topic om op vrouwen en docenten af te gevenquote:Op maandag 23 februari 2026 14:58 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe is dat je conclusie op basis van één nieuwsartikel, waaruit blijkt dat de vrouw in kwestie ook nog eens in het ongelijk is gesteld?
Mij ontgaat overigens sowieso de nieuwswaarde: een vrouw probeert gemakkelijk aan ziektegeld te komen en dat mislukt. Einde verhaal.
In de wiskunde noemen we dit volledige inductie: je toont aan dat je stelling geldt voor N=1, neemt aan dat het geldt voor algemene N en bewijst dan het geval N+1, en daarmee voor alle N.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:27 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Kennelijk is de redenatie van deze vrouw inderdaad gewoon raar en dus wordt de werkgever in het gelijk gesteld. Het ontkracht niet jouw stelling, maar het bevestigt vooral dat DEZE vrouw een raar standpunt had. Dat zegt echt helemaal niets over ‘het overgrote deel van de vrouwen’.
[..]
O ja, dan zal het wel zo zijn. En logisch dat dan een artikel over één vrouw zo’n generalisatie bevestigt.
Volgens mij moet je ook in de proeftijd een half jaar doorbetalen. Daar had de school geen trek in.quote:Op maandag 23 februari 2026 16:23 schreef nixxx het volgende:
Had de school hier geen proeftijd in het contract opgenomen? Dat is dan wel erg dom.
Jouquote:Op maandag 23 februari 2026 15:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
en ik vroeg waarom je specifiek benoemde dat die vrouw ook nog eens in haar ongelijk is gesteld, alsof dat mijn stelling ontkracht.
Maar om jou vraag dan wél te beantwoorden: dat valt me al tijden op, niet sinds dit artikel.
Dat is om echte zieken te beschermen, daarom zijn er regels, zowel voor werknemers als voor werkgevers. Helaas valt het niet te voorkomen dat er misbruik van gemaakt wordt.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:21 schreef Lichtloper het volgende:
[..]
Het is wel bizar hoeveel stappen je moet nemen als werkgever natuurlijk. Mevrouw meldt zich op de eerste werkdag ziek en als werkgever mag je je in allerlei bochten wringen met arbodeskundigen, re-integratie adviezen, wet Poortwachter-verslagen. En uiteindelijk haal je dan met veel moeite gelijk bij de rechter.
En let wel: dit gaan alleen nog maar om de loonstop. Het gaat nog niet eens om een ontslag.
Geen idee, lijkt mij vreemd als dat zo is.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ook in de proeftijd een half jaar doorbetalen. Daar had de school geen trek in.
Correct me if im wrong.
Bij deze.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:10 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Volgens mij moet je ook in de proeftijd een half jaar doorbetalen. Daar had de school geen trek in.
Correct me if im wrong.
Ja dat zal het zijnquote:Op maandag 23 februari 2026 21:03 schreef RotatoR het volgende:
Dankzij dit soort luie zwijnen gaat Jetten snijden in de sociale zekerheid.
Staaf je reactie met bronnen.quote:
Uit jouw link:quote:Op maandag 23 februari 2026 21:53 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Staaf je reactie met bronnen.
Normaliter als je op de eerste dag van je aantreden ziek wordt dan moet de werkgever gewoon doorbetalen.
https://joostenadvocaten.(...)-mogelijke-gevolgen/
Anderzijds: ik lees nergens in je bron dat de wn recht heeft op een halfjaar doorbetaling.quote:Uw werkgever mag tijdens de proeftijd besluiten om de arbeidsovereenkomst te beëindigen, zelfs als u ziek bent geworden.
Nou als je goed leest is er pas sprake van proeftijd als je een tweejarig of onbepaalde tijd contract geeft.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:08 schreef r_one het volgende:
[..]
Uit jouw link:
[..]
Anderzijds: ik lees nergens in je bron dat de wn recht heeft op een halfjaar doorbetaling.
Dus heb je een lang contract aangeboden en meldt de werknemer zich ziek dan geldt nog:quote:Proeftijd bij contracten van zes maanden of korter:
Er mag geen proeftijd worden afgesproken als de arbeidsovereenkomst een duur van zes maanden of korter heeft (artikel 7:652 lid 3 BW).
Proeftijd bij contracten van meer dan zes maanden en minder dan twee jaar:
Er mag geen proeftijd worden afgesproken als de arbeidsovereenkomst een duur van zes maanden of korter heeft (artikel 7:652 lid 3 BW).
Proeftijd bij contracten van twee jaar of langer of bij onbepaalde tijd:
Bij arbeidsovereenkomsten van twee jaar of langer, of bij onbepaalde tijd, mag de proeftijd maximaal twee maanden duren (artikel 7:652 lid 3 BW).
Discriminatie!quote:. Echter, als het ontslag puur gebaseerd is op uw ziekte, kan dit als discriminatie worden gezien en mogelijk worden aangevochten.
Was me al bekend.quote:Op maandag 23 februari 2026 22:12 schreef Lospedrosa het volgende:
[..]
Nou als je goed leest is er pas sprake van proeftijd als je een tweejarig meer dan halfjarig of onbepaalde tijd contract geeft.
In beginsel hoef je helemaal geen reden te geven voor beëindiging van de arbeidsovereenkomst in de proeftijd.quote:[..]
Dus heb je een lang contract aangeboden en meldt de werknemer zich ziek dan geldt nog:
[..]
Discriminatie!
Het zit zo:quote:Op maandag 23 februari 2026 22:45 schreef r_one het volgende:
[..]
Was me al bekend.
En fixed (je bron is abuis).
[..]
In beginsel hoef je helemaal geen reden te geven voor beëindiging van de arbeidsovereenkomst in de proeftijd.
Het is niet zo dat de wg moet aantonen dat het niet vanwege ziekte is he.
En je mag niet iemand ontslaan alleen omdat die ziek is, want dat is discriminatie. Daar zal die vrouw het opgegooid hebben.quote:Zo lang is uw proeftijd
In de wet staat hoe lang uw proeftijd mag zijn. Uw proeftijd is:
maximaal 1 maand als uw contract langer is dan 6 maanden en korter dan 2 jaar
maximaal 2 maanden als uw contract 2 jaar of langer is
maximaal 2 maanden als u een vast contract heeft
maximaal 1 maand als u geen precieze einddatum afspreekt. U vervangt bijvoorbeeld iemand tijdens zwangerschapsverlof.
Ja dat is juridisch ontslag.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 05:07 schreef 111210 het volgende:
ontslag is toch niet het zelfde als de proeftijd niet door komen?
Nou bovenstaande werknemer wint de zaak, komt weer in dienst en krijgt extra betaald voor achterstallig loon en vergoeding.quote:. “Bij deze bevestigen wij schriftelijk dat jouw arbeidsovereenkomst per 22 oktober 2018 is beëindigd. De opzegging van jouw dienstverband valt in de proeftijd, welke afloopt op 2 november 2018.
Je dienstverband is opgezegd om de volgende redenen:
-
Onder invloed zijn tijdens werktijd
-
Te laat op je werk verschijnen
-
Ziekmelden, terwijl je niet ziek bent
-
Privé rijden met auto van de zaak
-
Diefstal
-
Respectloos omgaan met werkgever
Wij verzoeken je alle eigendommen van ons bedrijf voor vrijdag 26 oktober in te leveren bij [C] .
jouquote:Op maandag 23 februari 2026 15:22 schreef GGMM het volgende:
[..]
en ik vroeg waarom je specifiek benoemde dat die vrouw ook nog eens in haar ongelijk is gesteld, alsof dat mijn stelling ontkracht.
Maar om jou vraag dan wél te beantwoorden: dat valt me al tijden op, niet sinds dit artikel.
Het is ook niet de bedoeling dat zijn medisch dossier op het intranet komt hè.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:15 schreef Toine51 het volgende:
[..]
Echt, sommige figuren komen ook overal mee weg....
Maar afspraken niet nakomen,niet meewerken, dat is toch reden tot ontslag?
Hoe krijgen sommige het toch voor elkaar?
Bij ons op het werk zit er ook 1, al 2 jaar thuis en niemand weet wat ie heeft en die krijgen ze nog niet eens voor een paar uur aan het werk....
Dit hebben we allemaal aan de vrouwen zelf te danken.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 02:55 schreef TAmaru het volgende:
Veel vrouwen zijn dan ook niet geschikt voor een fulltimebaan. Daar moeten we gewoon eerlijk in zijn. We hebben vrouwen maatschappelijk gezien in die positie gebracht dat ze moeten werken voor hun geld, maar eigenlijk zijn de meesten daar geestelijk en fysiek te zwak voor. We moeten eens durven bekennen dat veel vrouwen gewoon beter af zouden zijn als "moeder de vrouw", onderhouden door hun hardwerkende man. Het traditionele model is nog altijd het beste.
Duh,echt?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 07:55 schreef nostra het volgende:
[..]
Het is ook niet de bedoeling dat zijn medisch dossier op het intranet komt hè.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |