Totdat het niet meer slechter kan en dan ben je één van de klaplopers.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:23 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
In dat opzicht is het dan "kan slechter, goed dat ze die klaplopers harder aanpakken" toch?
Dat risico is er altijd. Maar de overheid is er bij uitstek om de burger te beschermen tegen bijvoorbeeld het grootbedrijf.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:40 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Daarom moet je niet vooral modaal belasten, zoals de afgelopen decennia in toenemende mate is gebeurd, maar moet je de lasten leggen waar ze horen; bij vermogenden en het grote bedrijfsleven.
Al zie ik inderdaad ook het risico op kapitaalvlucht.
In de Lexus naar de voedselbank!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:42 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
Totdat het niet meer slechter kan en dan ben je één van de klaplopers.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:43 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
In de Lexus naar de voedselbank!
Het is de zoveelste 'fuck you' om juist de WW aan te pakken, iets waar de gemiddelde Nederlander misschien nog we een keer gebruik van kan maken. Dan laat je de bijstand ongemoeid dat tegenwoordig de facto functioneert als gratis geld voor statushouders. Hetzelfde met sociale huurwoningen waar je als een gewone burger amper nog aanspraakquote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:40 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ja daar ben ik het dus ook niet mee eens. Nu wordt de rekening wel onevenredig zwaar daar gelegd. Maar bijvoorbeeld een verkorting van 2 naar 1 jaar met wél behoud van de huidige max hoogte van de uitkering had ik wel gesnapt. Nu is het afstraffing op afstraffing.
Ik heb er zelf gelukkig nog nooit heen gehoeven. Maar voel mezelf niet te goed ervoor, lekker koopjes jagen bij de Turk en de Aldi, topkwaliteitquote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:48 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]ik ging gewoon op de fiets. Tegenwoordig de koffers op de bimmer om maar wat te kunnen scoren bij Aldi dorp, maar ook daar is het gunnen karig. Zolang ik mezelf maar niet in het middelpunt plaats.
Mooie wagens verder.
Stel je voor zeg dat iemand op een post van je reageert.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:16 schreef Nattekat het volgende:
Als dit een poging is om me als een empathieloos zak hooi te framen kan ik je heel erg adviseren om je toon te matigen.
Ja eens, maar ik zie ook geen maatregelen van ze om de bijstand of de sociale huurwoningen uit te breiden. En het nog verder versoberen kan haast niet, dus in dat opzicht snap ik het wel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:50 schreef Cruzinats het volgende:
[..]
Het is de zoveelste 'fuck you' om juist de WW aan te pakken, iets waar de gemiddelde Nederlander misschien nog we een keer gebruik van kan maken. Dan laat je de bijstand ongemoeid dat tegenwoordig de facto functioneert als gratis geld voor statushouders. Hetzelfde met sociale huurwoningen waar je als een gewone burger amper nog aanspraak
op maakt. Je betaald voor sociale voorzieningen waarvoor jij of je naasten nooit in aanmerking zal komen, dat is een absurd.
Logischerwijs is dat geen vrijwillige bijdrage. Dat snap ik nog wel. Alsof ze elke belastingbestemming een vrijwillige keuze zouden maken, dan betaalt niemand meer ietsquote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:57 schreef Captain_Ghost het volgende:
Het is voor kabinet ook te makkelijk om deze groep te aanpakken, want ze bieden toch weinig weerstanden.
Het is gewoon verkeerd om een rekening aan onderaan te leggen.
Die vrijheidsbijdrage.. is dat een vrijwilliger bijdrage of verplicht vrijwillig bijdrage aan NAVO?
En de lusten van de Aldi én de lusten van de Lexus. Er is altijd een baas boven baas moet je maar denken.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:51 schreef MadJackthePirate het volgende:
[..]
Ik heb er zelf gelukkig nog nooit heen gehoeven. Maar voel mezelf niet te goed ervoor, lekker koopjes jagen bij de Turk en de Aldi, topkwaliteit
https://www.autoscout24.n(...)oosting_product=nonequote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:02 schreef SebbeSwensje het volgende:
[..]
En de lusten van de Aldi én de lusten van de Lexus. Er is altijd een baas boven baas moet je maar denken.
quote:Op die laatste terreinen worden wel wat stappen gezet, bijvoorbeeld door de verdere ontwikkeling van windenergie op zee.
Dan mag de overheid weleens op iedere straathoek bewapende militairen neerzetten, zodat radicalen eindelijk eens een overweldigende tegenmacht tegenover zich vinden. Dan hadden de lagere inkomens ten minste ook nog iets aan die vrijheidsbijdrage.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:51 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen gaat erop achteruit door coalitieplannen, vooral lagere inkomens
[..]
https://www.nu.nl/formati(...)lagere-inkomens.html
Op zich is het natuurlijk goed dat er nu (eindelijk) meer geld naar Defensie gaat maar het is toch bijzonder dat vooral de lagere inkomens er het meest op achteruit zullen gaan.
Niet eens zo'n gek idee. Na die beelden in bureau Utrecht waar de politie afdruipt als ze met 100 man stenen lopen te gooien mag best ondersteuning van het leger ingezet worden.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:26 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan mag de overheid weleens op iedere straathoek bewapende militairen neerzetten, zodat radicalen eindelijk eens een overweldigende tegenmacht tegenover zich vinden. Dan hadden de lagere inkomens ten minste ook nog iets aan die vrijheidsbijdrage.
Kan alleen als je voor de overheid werkt. Anders ook wel maar dan heb je er alleen jezelf mee en je baas.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 16:23 schreef Cupfighter het volgende:
Eigenlijk zou er massaal gestaakt moeten worden, gewoon de boel platleggen tot dat dit egoïstische en asociale zootje zijn biezen pakt
Majah Nederland en staken
Dan stem ik de volgende keer NOG rechtser!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:54 schreef Chadi het volgende:
Zolang je rechts stemt, komt het geld voor een groot gedeelte bij de middenklasse vandaan en betalen de rijksten niet of nauwelijks mee.
Nog rechtser betekent geen vrijheid en allerlaagste mag alles betalen. Allerrijkste hoeft niets betalen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:01 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dan stem ik de volgende keer NOG rechtser!
Er zou een linkse partij moeten komen die zegt dat er geen asielzoekers komen want al het geld moet naar de arbeiders. Krijgt meteen 30+ zetelsquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nog rechtser betekent geen vrijheid en allerlaagste mag alles betalen. Allerrijkste hoeft niets betalen.
O,ja Asiel is welkom want goedkoopste arbeidskrachten.. Dat is wat AH zo graag willen.
Oké, dat klinkt niet best inderdaad. Hoe zit dat dan?quote:Door de plannen van D66, VVD en CDA daalt de verwachte koopkracht voor alle huishoudens.
Ah oké, dus eigenlijk gaat iedereen er de komende jaren qua koopkracht licht op vooruit. Men gaat alleen iets minder hard vooruit dan in de oude situatie?quote:Met die plannen gaat iedereen er iets meer op achteruit dan bij ongewijzigd beleid het geval zou zijn, ziet het CPB. De koopkracht neemt de komende vier jaar voor vrijwel iedereen licht toe, maar dus minder dan verwacht.
Ja Jetten maak er maar een mooi verhaal van weerquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:
We gaan er niet op achteruit, we gaan er minder op vooruit dan bij niks doen
"
De koopkracht neemt de komende vier jaar voor vrijwel iedereen licht toe, maar dus minder dan verwacht."
Het staat in hetzelfde artikel als waar jij je woede op baseert. Alleen niet in een schreeuwerige titel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja Jetten maak er maar een mooi verhaal van weer
Dit kabinet kan voor mij de tering krijgenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het staat in hetzelfde artikel als waar jij je woede op baseert. Alleen niet in een schreeuwerige titel.
NOG RECHTSERquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nog rechtser betekent geen vrijheid en allerlaagste mag alles betalen. Allerrijkste hoeft niets betalen.
O,ja Asiel is welkom want goedkoopste arbeidskrachten.. Dat is wat AH zo graag willen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
Zoals verwacht maakt defensie NL kapot.
Echt zo kansloos om daar geld in te stoppen.
Iets met voortschrijdend inzicht. Dit had allemaal niet zo duur hoeven zijn.quote:
En het ontgaat je uiteraard dat we iedere week een miljard moeten uittrekken voor de influx van kansloze immigranten.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
Had je wat anders verwacht dan een gure rechtse wind met vvd, cda en d66?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:51 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen gaat erop achteruit door coalitieplannen, vooral lagere inkomens
[..]
https://www.nu.nl/formati(...)lagere-inkomens.html
Op zich is het natuurlijk goed dat er nu (eindelijk) meer geld naar Defensie gaat maar het is toch bijzonder dat vooral de lagere inkomens er het meest op achteruit zullen gaan.
We hebben geen keus Bianco..quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
De conclusie kan toch ook gewoon zijn dat het vervelend is dat de koopkracht minder hard groeit dan eerst de verwachting was, maar dat daar een goede reden voor kan zijn? Als dat volgens dat onderzoek vooral komt door extra uitgaven aan Defensie dan kan je ook zeggen dat dat een pijn is die we met z’n allen moeten dragen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:33 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, eens kijken hoe al die lui die de afgelopen twee jaar niks anders dan kritiek op Schoof 1 hadden nu gaan reageren...
Maar de pijn wordt niet met z’n allen gedragen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:58 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De conclusie kan toch ook gewoon zijn dat het vervelend is dat de koopkracht minder hard groeit dan eerst de verwachting was, maar dat daar een goede reden voor kan zijn? Als dat volgens dat onderzoek vooral komt door extra uitgaven aan Defensie dan kan je ook zeggen dat dat een pijn is die we met z’n allen moeten dragen.
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van het basispad, namelijk iets minder MEER. Niet minder.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:56 schreef vosss het volgende:
Iedereen gaat er op achteruit.
Behalve die kut die loog op haar CV en de boel exact zo lang rekte tot ze recht heeft op 3 jaar(!!!) wachtgeld.
Vuile luiers zijn het.
Nee hoor want iedereen gaat erop achteruit!!!!!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar de pijn wordt niet met z’n allen gedragen.
De pijn wordt alleen gedragen door iedereen van het absolute minimum tot aan modaal.
Daarboven wordt geen centje pijn gevraagd.
Ik geloof dus niet dat het CPB wel goed de stapeling van effecten goed meeneemt hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van een basis, namelijk iets minder MEER. Niet minder.
Helemaal niemand in Nederland ontwikkelt zich nog tijdens het werk en in salaris blijkbaar, dat vond ik het meest schokkende aan het berichtquote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee hoor want iedereen gaat erop achteruit!!!!!
Lagere inkomens alleen iets meer dan hogere inkomens. Nogmaals: minder meer, niet minder.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van het basispad, namelijk iets minder MEER. Niet minder.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Mijn punt is ook eigenlijk vooral dat het artikel van NU.nl wat schreeuwerig is. Het rapport benadrukt expliciet dat dit een eerste inschatting met aannames is en dat niet alle maatregelen volledig zijn doorgerekend, maar die nuance wordt in het artikel niet echt naar voren gebracht.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik geloof dus niet dat het CPB wel goed de stapeling van effecten goed meeneemt hoor.
Huishoudelijke hulp verdwijnt bijvoorbeeld, aftrekpost zorgkosten, de vrijheidsbijdrage komt er, de eerste 2 belastingschijven gaan omhoog, het eigen risico stijgt.
Die maatregelen alleen al kosten mij honderden tot misschien wel 2000 euro per jaar, en ik zal vast niet de enige zijn.
Bovendien heeft het CPB de negatieve gevolgen van het verlagen van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en het verkorten van de WW niet meegenomen.
Kortom, ik vind het nogal naïef om ervan uit te gaan / te geloven dat niemand erop achteruit zal gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |