abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220155336
We gaan er niet op achteruit, we gaan er minder op vooruit dan bij niks doen

"
De koopkracht neemt de komende vier jaar voor vrijwel iedereen licht toe, maar dus minder dan verwacht."
pi_220155353
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:
We gaan er niet op achteruit, we gaan er minder op vooruit dan bij niks doen

"
De koopkracht neemt de komende vier jaar voor vrijwel iedereen licht toe, maar dus minder dan verwacht."
Ja Jetten maak er maar een mooi verhaal van weer
pi_220155379
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:26 schreef Cupfighter het volgende:

[..]
Ja Jetten maak er maar een mooi verhaal van weer
Het staat in hetzelfde artikel als waar jij je woede op baseert. Alleen niet in een schreeuwerige titel.
pi_220155420
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:28 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Het staat in hetzelfde artikel als waar jij je woede op baseert. Alleen niet in een schreeuwerige titel.
Dit kabinet kan voor mij de tering krijgen
  Forum Admin vrijdag 20 februari 2026 @ 17:29:55 #80
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220155426
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:12 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nog rechtser betekent geen vrijheid en allerlaagste mag alles betalen. Allerrijkste hoeft niets betalen.
O,ja Asiel is welkom want goedkoopste arbeidskrachten.. Dat is wat AH zo graag willen.
NOG RECHTSER
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin vrijdag 20 februari 2026 @ 17:30:49 #82
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220155442
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
*O*
Iets met voortschrijdend inzicht. Dit had allemaal niet zo duur hoeven zijn.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_220155452
quote:
10s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:30 schreef AchJa het volgende:

[..]
*O*
Al die militairen moeten dagelijks in een geldpakhuis van dagobert duck duiken
pi_220155474
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
Zoals verwacht maakt defensie NL kapot.

Echt zo kansloos om daar geld in te stoppen.
En het ontgaat je uiteraard dat we iedere week een miljard moeten uittrekken voor de influx van kansloze immigranten.
-
  vrijdag 20 februari 2026 @ 17:33:13 #85
38559 WheeledWarrior
More than meets the eye
pi_220155489
Gefeliciteerd Nederland met het zoveelste afbraakkabinet.
pi_220155581
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 14:51 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen gaat erop achteruit door coalitieplannen, vooral lagere inkomens
[..]
https://www.nu.nl/formati(...)lagere-inkomens.html

Op zich is het natuurlijk goed dat er nu (eindelijk) meer geld naar Defensie gaat maar het is toch bijzonder dat vooral de lagere inkomens er het meest op achteruit zullen gaan.
Had je wat anders verwacht dan een gure rechtse wind met vvd, cda en d66?
pi_220155724
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
Zoals verwacht maakt defensie NL kapot.

Echt zo kansloos om daar geld in te stoppen.
We hebben geen keus Bianco..
Shaderon: i say boom boom boom now let me hear you say weehooo
SpankmasterC: Tut mir leit Herr AQuila, es soll nicht wieder passieren!
RickoKun: Hey hoi! Ik kom bij dit topiqueje checken weetjuh!
pi_220155959
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:29 schreef Straatcommando. het volgende:

[..]
NOG RECHTSER
Jawohl!!!
pi_220156064
Iedereen gaat er op achteruit.

Behalve die kut die loog op haar CV en de boel exact zo lang rekte tot ze recht heeft op 3 jaar(!!!) wachtgeld.

Vuile luiers zijn het. :r
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_220156112
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:33 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, eens kijken hoe al die lui die de afgelopen twee jaar niks anders dan kritiek op Schoof 1 hadden nu gaan reageren...
De conclusie kan toch ook gewoon zijn dat het vervelend is dat de koopkracht minder hard groeit dan eerst de verwachting was, maar dat daar een goede reden voor kan zijn? Als dat volgens dat onderzoek vooral komt door extra uitgaven aan Defensie dan kan je ook zeggen dat dat een pijn is die we met z’n allen moeten dragen.
pi_220156139
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:58 schreef Raw85 het volgende:

[..]
De conclusie kan toch ook gewoon zijn dat het vervelend is dat de koopkracht minder hard groeit dan eerst de verwachting was, maar dat daar een goede reden voor kan zijn? Als dat volgens dat onderzoek vooral komt door extra uitgaven aan Defensie dan kan je ook zeggen dat dat een pijn is die we met z’n allen moeten dragen.
Maar de pijn wordt niet met z’n allen gedragen.

De pijn wordt alleen gedragen door iedereen van het absolute minimum tot aan modaal.

Daarboven wordt geen centje pijn gevraagd.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220156150
quote:
7s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 17:56 schreef vosss het volgende:
Iedereen gaat er op achteruit.

Behalve die kut die loog op haar CV en de boel exact zo lang rekte tot ze recht heeft op 3 jaar(!!!) wachtgeld.

Vuile luiers zijn het. :r
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van het basispad, namelijk iets minder MEER. Niet minder.
pi_220156171
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:00 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Maar de pijn wordt niet met z’n allen gedragen.

De pijn wordt alleen gedragen door iedereen van het absolute minimum tot aan modaal.

Daarboven wordt geen centje pijn gevraagd.
Nee hoor want iedereen gaat erop achteruit!!!!!

Lagere inkomens alleen iets meer dan hogere inkomens. Nogmaals: minder meer, niet minder.
pi_220156216
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van een basis, namelijk iets minder MEER. Niet minder.
Ik geloof dus niet dat het CPB wel goed de stapeling van effecten goed meeneemt hoor.

Huishoudelijke hulp verdwijnt bijvoorbeeld, aftrekpost zorgkosten, de vrijheidsbijdrage komt er, de eerste 2 belastingschijven gaan omhoog, het eigen risico stijgt.

Die maatregelen alleen al kosten mij honderden tot misschien wel 2000 euro per jaar, en ik zal vast niet de enige zijn.

Bovendien heeft het CPB de negatieve gevolgen van het verlagen van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en het verkorten van de WW niet meegenomen.

Kortom, ik vind het nogal naïef om ervan uit te gaan / te geloven dat niemand erop achteruit zal gaan.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_220156231
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:03 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Nee hoor want iedereen gaat erop achteruit!!!!!

Lagere inkomens alleen iets meer dan hogere inkomens. Nogmaals: minder meer, niet minder.
Helemaal niemand in Nederland ontwikkelt zich nog tijdens het werk en in salaris blijkbaar, dat vond ik het meest schokkende aan het bericht
VBL SC influencer
Left, right, behind
  vrijdag 20 februari 2026 @ 18:08:08 #97
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220156237
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:01 schreef Raw85 het volgende:

[..]
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van het basispad, namelijk iets minder MEER. Niet minder.
:')
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220156356
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik geloof dus niet dat het CPB wel goed de stapeling van effecten goed meeneemt hoor.

Huishoudelijke hulp verdwijnt bijvoorbeeld, aftrekpost zorgkosten, de vrijheidsbijdrage komt er, de eerste 2 belastingschijven gaan omhoog, het eigen risico stijgt.

Die maatregelen alleen al kosten mij honderden tot misschien wel 2000 euro per jaar, en ik zal vast niet de enige zijn.

Bovendien heeft het CPB de negatieve gevolgen van het verlagen van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en het verkorten van de WW niet meegenomen.

Kortom, ik vind het nogal naïef om ervan uit te gaan / te geloven dat niemand erop achteruit zal gaan.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Mijn punt is ook eigenlijk vooral dat het artikel van NU.nl wat schreeuwerig is. Het rapport benadrukt expliciet dat dit een eerste inschatting met aannames is en dat niet alle maatregelen volledig zijn doorgerekend, maar die nuance wordt in het artikel niet echt naar voren gebracht.
pi_220156439
Jarenlang geld naar het buitenland pompen. En nu moet de rekening betaald worden. Logisch.
pi_220156442
Ik hoop dat het zo snel mogelijk klaar is met Rutte VI.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')