Ja Jetten maak er maar een mooi verhaal van weerquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:25 schreef Kickinalfa het volgende:
We gaan er niet op achteruit, we gaan er minder op vooruit dan bij niks doen
"
De koopkracht neemt de komende vier jaar voor vrijwel iedereen licht toe, maar dus minder dan verwacht."
Het staat in hetzelfde artikel als waar jij je woede op baseert. Alleen niet in een schreeuwerige titel.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:26 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Ja Jetten maak er maar een mooi verhaal van weer
Dit kabinet kan voor mij de tering krijgenquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:28 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Het staat in hetzelfde artikel als waar jij je woede op baseert. Alleen niet in een schreeuwerige titel.
NOG RECHTSERquote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:12 schreef Captain_Ghost het volgende:
[..]
Nog rechtser betekent geen vrijheid en allerlaagste mag alles betalen. Allerrijkste hoeft niets betalen.
O,ja Asiel is welkom want goedkoopste arbeidskrachten.. Dat is wat AH zo graag willen.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
Zoals verwacht maakt defensie NL kapot.
Echt zo kansloos om daar geld in te stoppen.
Iets met voortschrijdend inzicht. Dit had allemaal niet zo duur hoeven zijn.quote:
En het ontgaat je uiteraard dat we iedere week een miljard moeten uittrekken voor de influx van kansloze immigranten.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
Had je wat anders verwacht dan een gure rechtse wind met vvd, cda en d66?quote:Op vrijdag 20 februari 2026 14:51 schreef PzKpfw het volgende:
Iedereen gaat erop achteruit door coalitieplannen, vooral lagere inkomens
[..]
https://www.nu.nl/formati(...)lagere-inkomens.html
Op zich is het natuurlijk goed dat er nu (eindelijk) meer geld naar Defensie gaat maar het is toch bijzonder dat vooral de lagere inkomens er het meest op achteruit zullen gaan.
We hebben geen keus Bianco..quote:Op vrijdag 20 februari 2026 15:01 schreef bianconeri het volgende:
De conclusie kan toch ook gewoon zijn dat het vervelend is dat de koopkracht minder hard groeit dan eerst de verwachting was, maar dat daar een goede reden voor kan zijn? Als dat volgens dat onderzoek vooral komt door extra uitgaven aan Defensie dan kan je ook zeggen dat dat een pijn is die we met z’n allen moeten dragen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:33 schreef AchJa het volgende:
Maar goed, eens kijken hoe al die lui die de afgelopen twee jaar niks anders dan kritiek op Schoof 1 hadden nu gaan reageren...
Maar de pijn wordt niet met z’n allen gedragen.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:58 schreef Raw85 het volgende:
[..]
De conclusie kan toch ook gewoon zijn dat het vervelend is dat de koopkracht minder hard groeit dan eerst de verwachting was, maar dat daar een goede reden voor kan zijn? Als dat volgens dat onderzoek vooral komt door extra uitgaven aan Defensie dan kan je ook zeggen dat dat een pijn is die we met z’n allen moeten dragen.
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van het basispad, namelijk iets minder MEER. Niet minder.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 17:56 schreef vosss het volgende:
Iedereen gaat er op achteruit.
Behalve die kut die loog op haar CV en de boel exact zo lang rekte tot ze recht heeft op 3 jaar(!!!) wachtgeld.
Vuile luiers zijn het.
Nee hoor want iedereen gaat erop achteruit!!!!!quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:00 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Maar de pijn wordt niet met z’n allen gedragen.
De pijn wordt alleen gedragen door iedereen van het absolute minimum tot aan modaal.
Daarboven wordt geen centje pijn gevraagd.
Ik geloof dus niet dat het CPB wel goed de stapeling van effecten goed meeneemt hoor.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van een basis, namelijk iets minder MEER. Niet minder.
Helemaal niemand in Nederland ontwikkelt zich nog tijdens het werk en in salaris blijkbaar, dat vond ik het meest schokkende aan het berichtquote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:03 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Nee hoor want iedereen gaat erop achteruit!!!!!
Lagere inkomens alleen iets meer dan hogere inkomens. Nogmaals: minder meer, niet minder.
quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:01 schreef Raw85 het volgende:
[..]
Je gaat er ten opzichte van de huidige situatie juist licht op vooruit. Er is alleen een kleine verslechtering ten opzichte van het basispad, namelijk iets minder MEER. Niet minder.
Dat ben ik wel met je eens hoor. Mijn punt is ook eigenlijk vooral dat het artikel van NU.nl wat schreeuwerig is. Het rapport benadrukt expliciet dat dit een eerste inschatting met aannames is en dat niet alle maatregelen volledig zijn doorgerekend, maar die nuance wordt in het artikel niet echt naar voren gebracht.quote:Op vrijdag 20 februari 2026 18:06 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Ik geloof dus niet dat het CPB wel goed de stapeling van effecten goed meeneemt hoor.
Huishoudelijke hulp verdwijnt bijvoorbeeld, aftrekpost zorgkosten, de vrijheidsbijdrage komt er, de eerste 2 belastingschijven gaan omhoog, het eigen risico stijgt.
Die maatregelen alleen al kosten mij honderden tot misschien wel 2000 euro per jaar, en ik zal vast niet de enige zijn.
Bovendien heeft het CPB de negatieve gevolgen van het verlagen van de arbeidsongeschiktheidsuitkeringen en het verkorten van de WW niet meegenomen.
Kortom, ik vind het nogal naïef om ervan uit te gaan / te geloven dat niemand erop achteruit zal gaan.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |