Maar zie jij het echt zo? Ook als trolletje?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 00:57 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Het is jammer dat er niet op elke straathoek militairen op wacht staan, want dan zouden radicalen zoals jullie altijd op een duidelijke tegenmacht stuiten.
Gia, heb jij op je kavel ondertussen al een vergunning gekregen voor een woning voor je zoon?quote:Op maandag 23 februari 2026 23:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou en, als ze die eerlijk gekocht hebben!
"woningen bouwen". Dat zou volop gebeuren als de overheid het niet zou tegenhouden vanwege allerlei bouwregels, bouwvergunningen en stikstofregels.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningen bouwen is het beste
met sociale huur afschaffen krijg je heel veel armoe en ellende , niet meer woonruimte
woningbouw is de goudmijn van de 21 ste eeuwquote:Op dinsdag 24 februari 2026 02:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
"woningen bouwen". Dat zou volop gebeuren als de overheid het niet zou tegenhouden vanwege allerlei bouwregels, bouwvergunningen en stikstofregels.
Woningen bouwen is zo ongeveer het lucratiefste wat er is.
mijn schuurtje is precies11,5 m2 , maar er zit geen keuken in nogquote:Op donderdag 19 februari 2026 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naast het afbouwen van de HRA en het opvoeren van het HWF en de alsmaar stijgende OZB belasting moet de huiseigenaar nu weer extra belast gaan worden 'als hij te ruim woont'.
Herverdeling bestaande woonruimte kan crisis oplossen
Nederland kent een oplopend woningtekort, maar er zijn genoeg vierkante meters woonruimte voor iedereen. Deze vierkante meters zijn echter niet efficiënt verdeeld.
In het kort
Ruim de helft van de Nederlandse huishoudens woont naar internationale maatstaven erg ruim.
Een overmaat aan woonruimte is wijdverbreid, maar komt het meest voor onder hoge inkomens en huiseigenaren.
Als de 4,1 miljoen ruimst wonende huishoudens 11 vierkante meter zouden afstaan, zou het woningtekort opgelost zijn.
Goh, heb je wellicht ook nagedacht waarom dit is? Als het 8 maanden per jaar kut weer is, dan wil je niet op de lip van je huisgenoten zitten, in Griekenland of Italie woont men kleiner omdat men gewoon even naar het cafe/dorpplein loopt omdat men elkaar zat is.quote:Op maandag 23 februari 2026 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit klopt niet. We wonen juist relatief ruim vergeleken met andere Europese landen.
[ afbeelding ]
Dat geldt overigens ook wanneer je naar woonoppervlakte per persoon kijkt.
Ik zeg: geef het allemaal maar vrij. Alle vergunningen afschaffen, op een paar na. Laat boeren huizen bouwen op hun land als ze dat willen. Laat mensen een verhuurbaar schuurtje of een container neerzetten op hun eigen grond.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 03:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningbouw is de goudmijn van de 21 ste eeuw
nog erger een woningbouwlocatie , de gemeenteambtenaren die over de vergunningen gaan die worden stinkend rijk
in Utrecht worden de gemeenteambtenaren van bouwen en wonen schathemeltje rijk
en dan de macht uit handen geven ??quote:Op dinsdag 24 februari 2026 05:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zeg: geef het allemaal maar vrij. Alle vergunningen afschaffen, op een paar na. Laat boeren huizen bouwen op hun land als ze dat willen. Laat mensen een verhuurbaar schuurtje of een container neerzetten op hun eigen grond.
Hier zijn meest materialen in opgeslagen en geen huishoudelijke meuk.quote:Op maandag 23 februari 2026 16:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met een dergelijke schuur is het natuurlijk een geheel andere situatie.
We hebben de plannen voor onze zoon even op de lange baan geschoven, omdat hij van werkgever is veranderd. Geen vast contract is geen hypotheek. We hadden wel een tekening laten maken door een architect, maar dat was allemaal veel te groot en kwam op 220.000 euro netto, voor een prefab bungalow van 90 m2. En ik denk dat we daarvoor ook gewoon kunnen gaan bouwen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 02:09 schreef ootjekatootje het volgende:
[..]
Gia, heb jij op je kavel ondertussen al een vergunning gekregen voor een woning voor je zoon?
Want ondertussen kun je ook een andere constructie aanvragen, een zorgwoning voor jou en je man.
Hier was dat allemaal geen probleem. Wij mochten nog 60m2 bijbouwen zonder vergunning.
he geniaalquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:33 schreef voetbalmanager2 het volgende:
We kunnen natuurlijk ook weer langzaam de verzorgingshuizen terug brengen waardoor de doorstroom weer op gang komt.
Er zijn allerlei vormen die verschillende klassen van zorg bieden. Volgens mij komen we van alles tekort waardoor zorgbehoevende ouderen steeds langer ongewenst in hun huis blijven wonen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:35 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
he geniaal
beschermd sociaal wonen bedoel je
zich verzorgen dat kan men zelf wel
niet iedere oudere die beschermd sociaal wil gaan wonen en het grote huis wil verlaten is hulpbehoevend hequote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:39 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Er zijn allerlei vormen die verschillende klassen van zorg bieden. Volgens mij komen we van alles tekort waardoor zorgbehoevende ouderen steeds langer ongewenst in hun huis blijven wonen.
Ja, en ook naar zulke woningen is veel vraag. Simpele kleinere gelijkvloerse woningen bijvoorbeeld n de buurt van faciliteiten die betaalbaar zijn bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:42 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
niet iedere oudere die beschermd sociaal wil gaan wonen en het grote huis wil verlaten is hulpbehoevend he
het is ook gemakkelijk om een gemeenschappelijke ruimte te hebben en makkelijk als je een maand weg wil
Beschermd sociaal wonen heeft heel veel voordelen niet alleen voor de doorstroom
hoeft niet gelijkvloers met lift is ook gelijkvloersquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Ja, en ook naar zulke woningen is veel vraag. Simpele kleinere gelijkvloerse woningen bijvoorbeeld n de buurt van faciliteiten die betaalbaar zijn bijvoorbeeld.
Bedoel je met "ambtenaren" wethouders en/of gemeenteraadsleden of de gemeentelijke medewerkers (niet politiek) die beleid uitvoeren? Bij die laatste groep zie ik niet hoe die geld verdienen aan het afgeven van vergunningen. Die zijn immers gewoon in loondienst en geen eigenaar van het grond o.i.d.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 03:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningbouw is de goudmijn van de 21 ste eeuw
nog erger een woningbouwlocatie ,
de gemeenteambtenaren die over de vergunningen gaan die worden stinkend rijk
in Utrecht worden de gemeenteambtenaren van bouwen en wonen schathemeltje rijk
het afgeven van een vergunning goedkeuring voor de bouw van een extra flat is lucratief voor bouwer als er niet extra grond voor hoeft worden aangekochtquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:52 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Bedoel je met "ambtenaren" wethouders en/of gemeenteraadsleden of de gemeentelijke medewerkers (niet politiek) die beleid uitvoeren?
Bij die laatste groep zie ik niet hoe die geld verdienen aan het afgeven van vergunningen. Die zijn immers gewoon in loondienst en geen eigenaar van het grond o.i.d.
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag me, in alle oprechtheid, af of je de politieke ambtsdragers bedoelt of de niet-politieke ambtenaren die gewoon hun werk doen.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:55 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
het afgeven van een vergunning goedkeuring voor de bouw van een extra flat is lucratief voor bouwer als er niet extra grond voor hoeft worden aangekocht
je kunt op een grondstuk 200 grote woningen bouwen ,maar ook 800 kleine in een toren
beiden willen wel wat regelen met een projectontwikkelaar als ze de kans krijgen , jij ook en ik ookquote:Op dinsdag 24 februari 2026 21:57 schreef Fokfluencer het volgende:
[..]
Maar dat is geen antwoord op mijn vraag. Ik vraag me, in alle oprechtheid, af of je de politieke ambtsdragers bedoelt of de niet-politieke ambtenaren die gewoon hun werk doen.
In je dromen misschien maar zo werkt dat niet in de echte wereld.quote:Op maandag 23 februari 2026 15:11 schreef torentje het volgende:
[..]
Ik streef eigenlijk naar een wereld waarin ieder mens een riante vrijstaande woning met grote tuin heeft. Werk of geen werk.
Ik vraag mij af waarom activisten nooit eens kritisch zijn op het spendeer gedrag van overhedenquote:Op donderdag 26 februari 2026 07:52 schreef Lospedrosa het volgende:
Keek net NPO tegenlicht, Gary Stevenson.
Die zegt precies hetzelfde en pleit voor meer belastingen veel hoger ook voor rijken die naar het buitenland zijn vertrokken.
Net zoals China doet.
https://www.theguardian.c(...)wns-of-a-supertrader
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |