Ze zeiken nooit over betaalbaarheid bij de inkomstenbelasting.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:32 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
De visie is dus dat mensen langer (gezond) leven, dus moet de AOW leeftijd omhoog. Dat is een simpele visie maar wel de werkelijkheid.
Tenzij je het nog meer onbetaalbaar wil maken, maar dat is dan de kop in het zand steken.
De AOW afschaffen of op een andere manier flink korten is een betere visie. Maar electoraal onhaalbaar.
Er zal altijd iemand boos worden en/of genaaid worden. Het proberen te balanceren daarvan is niet per se visieloos.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:34 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Nee ik snap ook dat er keuzes moeten worden gemaakt, maar ik vind het zonder meer verhogen van de aow leeftijd geen heel verstandige.
Er zijn hele beroepsvelden waarbij het niet eens een realistisch scenario is, moet daar dan weer maatwerk voor komen of laten we die mensen zitten? Dat vind ik lastig.
Ook eens en we moeten af van het mantra dat nooit niemand een centje pijn mag lijden, maar de rekening wordt nu onevredig bij lage en middeninkomens gelegd. En ik haal het aow argument erbij omdat het echt een enorme lompe maatregel is die iedereen kan raken.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zal altijd iemand boos worden en/of genaaid worden. Het proberen te balanceren daarvan is niet per se visieloos.
Het is noodzakelijk. Te veel micromanagen en polderen is juist visieloos. Soms moet je juist de harde keuze maken die iedereen raakt.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:37 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ook eens en we moeten af van het mantra dat nooit niemand een centje pijn mag lijden, maar de rekening wordt nu onevredig bij lage en middeninkomens gelegd. En ik haal het aow argument erbij omdat het echt een enorme lompe maatregel is die iedereen kan raken.
Maar als die harde keuzes op termijn meer kwaad dan goed doen (en daar heeft het imo schijn van) schieten we er niets mee op.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:38 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het is noodzakelijk. Te veel micromanagen en polderen is juist visieloos. Soms moet je juist de harde keuze maken die iedereen raakt.
Het UWV keurt al heel lang niemand van 60+ meer, dus al die extra mensen die straks de WIA in gaan vanwege de hogere pensioenleeftijd gaan daar ongezien in. In de toekomst ben je als 65+ wel gek als je blijft doorwerken ipv je 'gewoon' af te laten keuren.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:29 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Door goed te kijken waar en hoe je geld weghaalt. Een voorbeeld is het verbogen van de aow leeftijd. Op papier een relatief simpele bezuiniging, maar er hoe hoger de leeftijd hoe hoger de kans op uitval, ziekte enzovoorts. Er is/was al sprake van een heleboel mensen die vanuit wia rechtstreeks met pensioen gingen.
Er zijn geen garanties. Jouw eventuele alternatieve voorstellen werken net zo slecht. Dit is gewoon het gevolg van het optuigen van een onhoudbaar stelsel (AOW) en een maatschappij die daarin vastroest. Dat oplossen gaat sowieso kut worden, sowieso een heleboel geld kosten en sowieso mensen oren aannaaien. Daar kun je niet meer de kop voor in het zand steken.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:41 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Maar als die harde keuzes op termijn meer kwaad dan goed doen (en daar heeft het imo schijn van) schieten we er niets mee op.
En het venijn daarin zit dat het een behoorlijke tijd duurt voordat dat vastgesteld kan worden. In die tijd heb je wel mogelijk heel veel mensen een oor aangenaaid.
Juist dat compenseren en micro management kost onevenredig veel geld, maar de andere kant van de medaille moeten we niet vergeten.
beter is het om in de weilanden te gaan bouwenquote:Op donderdag 19 februari 2026 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naast het afbouwen van de HRA en het opvoeren van het HWF en de alsmaar stijgende OZB belasting moet de huiseigenaar nu weer extra belast gaan worden 'als hij te ruim woont'. Want dat doen we in Nederland blijkbaar, al zou je het niet zeggen als je al die flatjes en rijtjeswoningen ziet. Een meerderheid van de Nederlanders met een eigen woning doet dat zelfs. Straks krijg je dus een brief in de bus met als vonnis 'overdadig wonen' (>80m2 voor een alleenstaande en 100m2 voor een paar) en kun je kiezen tot óf voortaan extra belastingen betalen, of je huis verkopen (niet vergeten 30% van de ontstane overwaarde naar de belastingdienst te brengen). En dit allemaal omdat het land niet meer kan opbouwen tegen de enorme toevloed van migranten. Ben zo klaar met dit communistische gedoe allemaal.
[ afbeelding ]
In totaal woont dus 70% van de huiseigenaren 'overdadig en sterk overdadig' en moet hun woonruimte dus herverdeeld worden..In niet-stedelijke gebieden (grafiekje) woont zelfs bijna 80% overdadig!
woningen bouwen is het bestequote:Op vrijdag 20 februari 2026 05:33 schreef TAmaru het volgende:
Sociale huur afschaffen. Probleem opgelost.
AOW is 50 % van het minimumloonquote:Op maandag 23 februari 2026 18:53 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Er zijn geen garanties. Jouw eventuele alternatieve voorstellen werken net zo slecht. Dit is gewoon het gevolg van het optuigen van een onhoudbaar stelsel (AOW) en een maatschappij die daarin vastroest. Dat oplossen gaat sowieso kut worden, sowieso een heleboel geld kosten en sowieso mensen oren aannaaien. Daar kun je niet meer de kop voor in het zand steken.
we hebben behoefte aan bouwlocaties , bouwgrondquote:Op maandag 23 februari 2026 14:25 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Ja.
Ik geef alleen aan dat men in Nederland helemaal niet klein woont.
ik ga over een aantal jaar naar 2 M2quote:Op maandag 23 februari 2026 19:17 schreef Tjacka het volgende:
Ik woon goed met 90m2
Al hoop ik wel dat het alleen om woonruimte gaat
quote:Op maandag 23 februari 2026 19:58 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
ik ga over een aantal jaar naar 2 M2
Maar mijn 7 kleinkinderen die willen ieder naar 120 m2
Hoe weet je dat nou? Als die huren marktconform worden, gaan ondernemers wellicht wel huurwoningen bouwen zodat de woningnood afneemt.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningen bouwen is het beste
met sociale huur afschaffen krijg je heel veel armoe en ellende , niet meer woonruimte
En goedkope bouwquote:Op maandag 23 februari 2026 19:16 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we hebben behoefte aan bouwlocaties , bouwgrond
wellicht of misschienquote:Op maandag 23 februari 2026 20:04 schreef blomke het volgende:
[..]
Hoe weet je dat nou? Als die huren marktconform worden, gaan ondernemers wellicht wel huurwoningen bouwen zodat de woningnood afneemt.
nee dat mag net zo duur zijn als maar kan, maar ook dat is er nietquote:
Nou en, als ze die eerlijk gekocht hebben!quote:Op maandag 23 februari 2026 12:53 schreef ricky3 het volgende:
Weet ik veel. Maar er zijn teveel gigantische huizen die bewoond worden door 1 of 2 mensen xd
Voor gehuwden! Samen heb je dus 100%. Een alleenstaande heeft 70%.quote:Op maandag 23 februari 2026 19:14 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
AOW is 50 % van het minimumloon
wat is jouw voorstel ??
alle AOW ers de straat op schoppen ?
Maar zie jij het echt zo? Ook als trolletje?quote:Op dinsdag 24 februari 2026 00:57 schreef torentje het volgende:
[..]
[..]
Het is jammer dat er niet op elke straathoek militairen op wacht staan, want dan zouden radicalen zoals jullie altijd op een duidelijke tegenmacht stuiten.
Gia, heb jij op je kavel ondertussen al een vergunning gekregen voor een woning voor je zoon?quote:Op maandag 23 februari 2026 23:25 schreef Gia het volgende:
[..]
Nou en, als ze die eerlijk gekocht hebben!
"woningen bouwen". Dat zou volop gebeuren als de overheid het niet zou tegenhouden vanwege allerlei bouwregels, bouwvergunningen en stikstofregels.quote:Op maandag 23 februari 2026 18:57 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningen bouwen is het beste
met sociale huur afschaffen krijg je heel veel armoe en ellende , niet meer woonruimte
woningbouw is de goudmijn van de 21 ste eeuwquote:Op dinsdag 24 februari 2026 02:26 schreef TAmaru het volgende:
[..]
"woningen bouwen". Dat zou volop gebeuren als de overheid het niet zou tegenhouden vanwege allerlei bouwregels, bouwvergunningen en stikstofregels.
Woningen bouwen is zo ongeveer het lucratiefste wat er is.
mijn schuurtje is precies11,5 m2 , maar er zit geen keuken in nogquote:Op donderdag 19 februari 2026 23:26 schreef LXIV het volgende:
[..]
Naast het afbouwen van de HRA en het opvoeren van het HWF en de alsmaar stijgende OZB belasting moet de huiseigenaar nu weer extra belast gaan worden 'als hij te ruim woont'.
Herverdeling bestaande woonruimte kan crisis oplossen
Nederland kent een oplopend woningtekort, maar er zijn genoeg vierkante meters woonruimte voor iedereen. Deze vierkante meters zijn echter niet efficiënt verdeeld.
In het kort
Ruim de helft van de Nederlandse huishoudens woont naar internationale maatstaven erg ruim.
Een overmaat aan woonruimte is wijdverbreid, maar komt het meest voor onder hoge inkomens en huiseigenaren.
Als de 4,1 miljoen ruimst wonende huishoudens 11 vierkante meter zouden afstaan, zou het woningtekort opgelost zijn.
Goh, heb je wellicht ook nagedacht waarom dit is? Als het 8 maanden per jaar kut weer is, dan wil je niet op de lip van je huisgenoten zitten, in Griekenland of Italie woont men kleiner omdat men gewoon even naar het cafe/dorpplein loopt omdat men elkaar zat is.quote:Op maandag 23 februari 2026 11:26 schreef Isdatzo het volgende:
[..]
Dit klopt niet. We wonen juist relatief ruim vergeleken met andere Europese landen.
[ afbeelding ]
Dat geldt overigens ook wanneer je naar woonoppervlakte per persoon kijkt.
Ik zeg: geef het allemaal maar vrij. Alle vergunningen afschaffen, op een paar na. Laat boeren huizen bouwen op hun land als ze dat willen. Laat mensen een verhuurbaar schuurtje of een container neerzetten op hun eigen grond.quote:Op dinsdag 24 februari 2026 03:43 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
woningbouw is de goudmijn van de 21 ste eeuw
nog erger een woningbouwlocatie , de gemeenteambtenaren die over de vergunningen gaan die worden stinkend rijk
in Utrecht worden de gemeenteambtenaren van bouwen en wonen schathemeltje rijk
en dan de macht uit handen geven ??quote:Op dinsdag 24 februari 2026 05:30 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik zeg: geef het allemaal maar vrij. Alle vergunningen afschaffen, op een paar na. Laat boeren huizen bouwen op hun land als ze dat willen. Laat mensen een verhuurbaar schuurtje of een container neerzetten op hun eigen grond.
Hier zijn meest materialen in opgeslagen en geen huishoudelijke meuk.quote:Op maandag 23 februari 2026 16:26 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Met een dergelijke schuur is het natuurlijk een geheel andere situatie.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |