Als 'jij' Flitsmeister gebruikt, ben je in mijn ogen niet alleen niet heel slim, maar vooral een asociale berelul die geen fok geeft om de veiligheid van anderen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:45 schreef Cor_Minderhout het volgende:
Flitsmeister weet waar die dingen staan, als ze je dan pakken ben je niet heel slim
Mensen die op hun rem gaan staan als ze een flitser zien zijn asociale berenlullen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als 'jij' Flitsmeister gebruikt, ben je in mijn ogen niet alleen niet heel slim, maar vooral een asociale berelul die geen fok geeft om de veiligheid van anderen.
In beide gevallen zou de persoon er achter geen last (in theorie) moeten hebben van de te hard rijder, de gene die 100km/uur gaat kan die snelheid gewoon blijven rijden, de persoon die van 120 naar 100 gaat zal de 100km/uur rijder daardoor niet hinderen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mensen die op hun rem gaan staan als ze een flitser zien zijn asociale berenlullen.
Diegene die flitsmeister gebruiken gaan al ruim van te voren van het gas af.
Met carplay hoef je ook niet aan je telefoon te zitten, je kan gewoon een bericht dicteren zonder je handen van het stuur te halen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
Of je blijft gewoon met je poten van je telefoon af als je aan het rijden bent. Daar geen boete voor krijgen was nog nooit zo makkelijk.
Beste 2,99 per maand ooit.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Als 'jij' Flitsmeister gebruikt, ben je in mijn ogen niet alleen niet heel slim, maar vooral een asociale berelul die geen fok geeft om de veiligheid van anderen.
Hetquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:04 schreef xpompompomx het volgende:
Of je blijft gewoon met je poten van je telefoon af als je aan het rijden bent. Daar geen boete voor krijgen was nog nooit zo makkelijk.
Zal ik een veel betere tip geven of ga je al raden wat die tip is?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Mensen die op hun rem gaan staan als ze een flitser zien zijn asociale berenlullen.
Diegene die flitsmeister gebruiken gaan al ruim van te voren van het gas af.
Wie zegt dat ik mij niet aan de snelheid houd?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:16 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Zal ik een veel betere tip geven of ga je al raden wat die tip is?
Jij impliceert dat jij men hem gebruikt voor het vermijden van flitsers. En dat doe je in 99% van de gevallen om 1 reden (en dat is niet de reden waar dit topic over gaat).quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:17 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik mij niet aan de snelheid houd?
Voor telefoon in de handen: nee.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:03 schreef TAmaru het volgende:
De boetes zijn absurd hoog. De overheid moet gewoon opbokken.
Hoe werkt dat, omdat mensen minder snel op hun bestemming zijn?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:55 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Voor telefoon in de handen: nee.
Voor snelheid: 100%
De Boetefabriek legt dat keurig netjes uit. Ze berekend zelfs dat verkeersboetes voor 450mln de staatskas spekken, maar het eigenlijk ons een miljard kost qua maatschappelijke schade.
De echte boeven tooien zich met praal, pracht en opsmuk, en vallen daardoor niet op bij de naïeve politieagenten.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:57 schreef GezondRechts het volgende:
Ga echte boeven vangen stelletje prutsers
Daar hebben ze dus met die focusflitsers meer tijd voorquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:57 schreef GezondRechts het volgende:
Overigens valt ongeveer iedere auto van na 2010 ook onder dit verbod als je de tekst goed leest. Dat gaat nog rustig worden op de weg. Of geeft goede reden om de boete aan te vechten ivm willekeur in de vervolging.quote:Wettelijke bepaling (Art. 61a RVV): "Het is degene die een voertuig bestuurt verboden tijdens het rijden een mobiel elektronisch apparaat dat gebruikt kan worden voor communicatie of informatieverwerking vast te houden".
Idd gewoon de Belgische methode gebruiken. "een directe rijbewijsinname van 15 dagen"quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:03 schreef TAmaru het volgende:
Ik vind mensen die lopen appen achter het stuur behoorlijke boeven. Vandaag bijna aangereden door een malloot in een bestelbus die met zijn telefoon bezig was en daardoor op mijn weghelft reed. Ik had geluk dat ik uit kon wijken anders hij hij frontaal op me gezeten.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:57 schreef GezondRechts het volgende:
Stoer hoor. Hopelijk rij je alleen jezelf aan gort als je een ongeluk veroorzaakt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:47 schreef Satan_Guardian_Angel het volgende:
absurde boetes
getypt terwijl ik rij
Beter lezen. Ik geef aan dat ik hoop dat je geen anderen meeneemt in een ongeluk wat je wellicht kunt veroorzaken met je gedrag.quote:
Wat is er mobiel aan de console?quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:22 schreef Schanulleke het volgende:
[..]
Overigens valt ongeveer iedere auto van na 2010 ook onder dit verbod als je de tekst goed leest. Dat gaat nog rustig worden op de weg. Of geeft goede reden om de boete aan te vechten ivm willekeur in de vervolging.
Flitsen op wat niet strafbaar is lijkt me niet zinvol.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:12 schreef butz0rs het volgende:
Hopelijk binnenkort ook focusflitsers voor verkeersdeelnemers met een koptelefoon of oordopjes. Of die handsfree bellen of op een andere manier afgeleid zijn.
Er zijn landen waar dat al strafbaar isquote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:12 schreef butz0rs het volgende:
Hopelijk binnenkort ook focusflitsers voor verkeersdeelnemers met een koptelefoon of oordopjes. Of die handsfree bellen of op een andere manier afgeleid zijn.
Ik zou een verbod daarop zeer toejuichen. Zie vrij regelmatig mensen rondrijden met ANC koptelefoons of oordoppen in. Die horen niks meer van wat er om hun heen gebeurd. Of compleet afgeleid door gesprekken, films/series luisteren/kijken.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:24 schreef nostra het volgende:
[..]
Flitsen op wat niet strafbaar is lijkt me niet zinvol.
Het is onderdeel van de auto, die als geheel mobiel is en in staat is tot communicatie en/of gegevensverwerking.quote:
Boetes mogen nog hoger zijn voor dit aso volkquote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:03 schreef TAmaru het volgende:
Echt onzin joh. Ik had een best wel oude bak als eerste auto. Op de snelweg vond ik dat ding gewoon te veel lawaai maken met een snelheid van 100 en zeker met 120. Als er wat wind stond, was het helemaal een ramp. Dan kon ik gewoon niet prettig rijden. Met een koptelefoon op kon ik heerlijk ontspannen achter het stuur zitten. Muziekje erbij, geen lawaai ... en natuurlijk zet ik hem niet keihard, dus kon nog prima sirenes e.d. horen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:02 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Ik zou een verbod daarop zeer toejuichen. Zie vrij regelmatig mensen rondrijden met ANC koptelefoons of oordoppen in. Die horen niks meer van wat er om hun heen gebeurd. Of compleet afgeleid door gesprekken, films/series luisteren/kijken.
In Frankrijk zijn die dingen inderdaad verboden.
Dan berekenen die automobilisten hun boetes toch door in de prijs van noodzakelijke producten en diensten, zodat uiteindelijk de mensen met onvoldoende mobiliteit het gelag betalen.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Boetes mogen nog hoger zijn voor dit aso volk
Eigen schuldquote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:58 schreef torentje het volgende:
[..]
Dan berekenen die automobilisten hun boetes toch door in de prijs van noodzakelijke producten en diensten, zodat uiteindelijk de mensen met onvoldoende mobiliteit het gelag betalen.
Nee hoor ik ben nog steeds links maar het zal maar een bekende van je zijn die geschept wordt door een appende sukkelquote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:24 schreef torentje het volgende:
[..]
Ben je van kamp gewisseld? Niet meer links maar tegenwoordig radicaal rechts?
Ze zitten ook in de 2e kamer.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 13:16 schreef torentje het volgende:
[..]
De echte boeven tooien zich met praal, pracht en opsmuk, en vallen daardoor niet op bij de naïeve politieagenten.
DIT. Youtube staat vol met filmpjes van hoe zulke idioten rijden. Levenslink.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 15:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Boetes mogen nog hoger zijn voor dit aso volk
Terecht, want je hoort de andere weggebruikers dan niet meer. Een claxon naast je als je even niet oplet bijvoorbeeld.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 16:15 schreef Netsplitter het volgende:
In Spanje is het ook verboden om met oordoppen in of een koptelefoon auto te rijden.
Lichtende voorbeelden in dit geval.
Sorry, maar ik dacht jij bedoelde dat de mensen die onvoldoende mobiliteit hebben dat zelf schuld zijn. En dat is een radicaal rechts standpunt.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:27 schreef Cupfighter het volgende:
[..]
Nee hoor ik ben nog steeds links maar het zal maar een bekende van je zijn die geschept wordt door een appende sukkel
Nee dat bedoelde ik nietquote:Op dinsdag 17 februari 2026 17:39 schreef torentje het volgende:
[..]
Sorry, maar ik dacht jij bedoelde dat de mensen die onvoldoende mobiliteit hebben dat zelf schuld zijn. En dat is een radicaal rechts standpunt.
Dat is wel erg kort door de bocht…quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:52 schreef Mutsaers__78 het volgende:
[..]
Er zijn genoeg wegen in Duitsland waar je prima door kan kachelen. Bv van Ulm naar de Oostenrijkse grens. Daar kun je vaak prima langdurig 200+ rijden.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:57 schreef TweedeKlum het volgende:
Scheuren is hier volstrekt zinloos, kost alleen maar peut en je wint er geen seconde mee, zelfs in Duitsland lukt het amper om langdurig heel hard te rijden zodat het daadwerkelijk significant tijdwinst oplevert, kortom, hier is het vaak kleinepiemeltjesgedrag.
Niet om 17.00 nee. A6, A7, prima rijden.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 14:57 schreef TweedeKlum het volgende:
Scheuren is hier volstrekt zinloos, kost alleen maar peut en je wint er geen seconde mee, zelfs in Duitsland lukt het amper om langdurig heel hard te rijden zodat het daadwerkelijk significant tijdwinst oplevert, kortom, hier is het vaak kleinepiemeltjesgedrag.
Je moet gewoon opbokken met je telefoon achter het stuur. Kan niet hoog genoeg zijn.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 12:03 schreef TAmaru het volgende:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |