Lengte? Modellen zijn al vrij snel 1.75-1.85m.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vrij extreem weer…
Ook maat 34:
[ afbeelding ]
(Geen idee waarom het op Fok! altijd zo verschrikkelijk lastig is om een foto in te voegen)
Moet je ook niet willen denk ik.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:55 schreef Eightyone het volgende:
Het zijn iig geen afmetingen die ik nastreef.
Dit.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Mmm als vrouw zijnde zie ik daar meer een maat 38 in bij een Nederlandse lengte. Maak natuurlijk uit of je 1.55 of 1.85 m bent. Van modellen wordt wel verwacht dat je tenminste 1.75 m bent. Dan is maat 32 of 34 wel echt dun. Maar als de vrouwen zo gebouwd zijn en niet gedwongen worden vanaf maat 36 om nog meer gewicht te verliezen van hun baas.
Ik kan je garanderen dat ze maat 34 heeft en dat regelmatig nog te ruim is.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Mmm als vrouw zijnde zie ik daar meer een maat 38 in bij een Nederlandse lengte. Maak natuurlijk uit of je 1.55 of 1.85 m bent. Van modellen wordt wel verwacht dat je tenminste 1.75 m bent. Dan is maat 32 of 34 wel echt dun. Maar als de vrouwen zo gebouwd zijn en niet gedwongen worden vanaf maat 36 om nog meer gewicht te verliezen van hun baas.
Ongetwijfeld.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:18 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Dit zal ook wel onder de 36 zitten.
[ link | afbeelding ]
Ze voldoet niet aan de lengte eis, dat is inderdaad waar.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:19 schreef Cockwhale het volgende:
[..]
Lengte? Modellen zijn al vrij snel 1.75-1.85m.
Geniet van je fatbody! Lekkere dubbele bigmac vanavond!quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:11 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Tragisch dat je alles boven maat 32/34 dik en ongezond vindt. Ik denk dat het juist heel goed is om genoeg vet te hebben om ongesteld te worden.
Het is niet echt een mening ofzo…quote:Op zondag 15 februari 2026 15:21 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Dit.
Het is imo ook geen maat 34.
Die minimale lengte van modellen snap ik ook nooit. Het is ten eerste niet representatief en daarnaast lopen volgens mij niet heel veel mannen warm voor lange vrouwen.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:18 schreef Momo het volgende:
[..]
Want het is je vriendin ofzo?quote:Op zondag 15 februari 2026 15:24 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Ik kan je garanderen dat ze maat 34 heeft en dat regelmatig nog te ruim is.
Maar goed, er zijn ook echt nog modellen met maat 36. Zoals ik al eerder schreef: er wordt nogal overdreven in het artikel, zoals zo vaak…
Stond daar een maat bij?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:41 schreef capricia het volgende:
[..]
Is dat een model met maatje 32, nee toch?
Lijkt me eerder dit (uit het artikel):
[ afbeelding ]
Het gaat erom dat iedereen hetzelfde aan kan. Daarom proberen ze per show 1 maat te hebben voor eenieder.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:31 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Die minimale lengte van modellen snap ik ook nooit. Het is ten eerste niet representatief en daarnaast lopen volgens mij niet heel veel mannen warm voor lange vrouwen.
Het gaat om de kleding en kleding staat veel mooier op een langer lichaam dan korte pootjes.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:31 schreef GerryDV het volgende:
[..]
Die minimale lengte van modellen snap ik ook nooit. Het is ten eerste niet representatief en daarnaast lopen volgens mij niet heel veel mannen warm voor lange vrouwen.
Lastig. Je kunt het hebben over gezond en ongezond.quote:Op zondag 15 februari 2026 14:09 schreef capricia het volgende:
[..]![]()
Dit was mijn vraag inderdaad. Of 'te dun' ook enigszins objectief te maken is.
Deze benen ogen niet als 34. Laat staan dat het “vaak nog te ruim is”. Maar misschien is de foto heel dichtbij ongelukkig geschoten.quote:
Niet representatief waarvoor? Er zijn gewoon lange vrouwenquote:Op zondag 15 februari 2026 15:31 schreef GerryDV het volgende:
[..]
En de gemiddelde Nederlandse vrouw is gewoon rond de 1.70m. Niet ver weg van de gemiddelde minimale lengte voor modellen van 1.75.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Niet representatief waarvoor? Er zijn gewoon lange vrouwen
Gemiddeld idd. Er zijn ook gewoon langerequote:Op zondag 15 februari 2026 15:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En de gemiddelde Nederlandse vrouw is gewoon rond de 1.70m. Niet ver weg van de gemiddelde minimale lengte voor modellen van 1.75.
Zal er voor jou ook nog een grote milkshake bij nemen. Kan ik daarna weer genieten van het feit dat ik wel regelmatig ongesteld word, maar geen donshaar, kou en uitvallende haren door de ondervoeding heb.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geniet van je fatbody! Lekkere dubbele bigmac vanavond!
Hoe is dit een normale reactie in dit topic?quote:Op zondag 15 februari 2026 15:29 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Geniet van je fatbody! Lekkere dubbele bigmac vanavond!
Vaak is bij haar de kleinste maat in de winkel nog te ruim.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:42 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Deze benen ogen niet als 34. Laat staan dat het “vaak nog te ruim is”. Maar misschien is de foto heel dichtbij ongelukkig geschoten.
Pak bij H&M een jeans in 34 zonder dat de broek model baggy is en hij zal niet veel te ruim vallen. Als je hem al past.
En over x jaar de hartinfarcten, dichtgeslibte aderen en bloedproppen?quote:Op zondag 15 februari 2026 15:52 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Zal er voor jou ook nog een grote milkshake bij nemen. Kan ik daarna weer genieten van het feit dat ik wel regelmatig ongesteld word, maar geen donshaar, kou en uitvallende haren door de ondervoeding heb.
Iets onder de 1.70 kennelijk.quote:Op zondag 15 februari 2026 15:43 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
En de gemiddelde Nederlandse vrouw is gewoon rond de 1.70m. Niet ver weg van de gemiddelde minimale lengte voor modellen van 1.75.
Ik leef mee met iemand die genoeg vet moet hebben om ongesteld te worden.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Hoe is dit een normale reactie in dit topic?
Dat zal dan met een bmi van 18 doorgaans nog wel lukken?quote:Op zondag 15 februari 2026 16:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Ik leef mee met iemand die genoeg vet moet hebben om ongesteld te worden.
Mijn reactie was overduidelijk bedoeld om een beetje te prikkelen. Ik reageerde aan het begin van het topic op iemand die suggereerde dat iedereen boven maatje 32/34 dik is, terwijl dit natuurlijk vrij onzinnig is. Een lange vrouw met maat 42 kan ook nog een gezond BMI hebben. Ik snap dan ook niet zo goed waar de aanname op basis van dit topic vandaan komt dat ik zwaar overgewicht zou hebben. (Maar om even openheid van zaken te geven, voor het gezonde mag er wel 10kg af)quote:Op zondag 15 februari 2026 16:09 schreef Danny het volgende:
[..]
En over x jaar de hartinfarcten, dichtgeslibte aderen en bloedproppen?
Ja ik ben ook dik. Wel 30kg minder dik dan een jaar geleden overigens.
Nou zijn kledingmaten per merk ook nogal verschillend.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:08 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Vaak is bij haar de kleinste maat in de winkel nog te ruim.
Hoe dan ook: hier heb je twee andere foto’s:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Het zou natuurlijk ook kunnen dat jouw idee bij maat 34 niet overeenstemt met de werkelijkheid…
Je gedraagt je als een valse nicht.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Een bmi van 18 wordt niet meer als gezond gezien.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:18 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dat zal dan met een bmi van 18 doorgaans nog wel lukken?
Beetje gezond bmi is wel fijn ja.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:18 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Mijn reactie was overduidelijk bedoeld om een beetje te prikkelen. Ik reageerde aan het begin van het topic op iemand die suggereerde dat iedereen boven maatje 32/34 dik is, terwijl dit natuurlijk vrij onzinnig is. Een lange vrouw met maat 42 kan ook nog een gezond BMI hebben. Ik snap dan ook niet zo goed waar de aanname op basis van dit topic vandaan komt dat ik zwaar overgewicht zou hebben. (Maar om even openheid van zaken te geven, voor het gezonde mag er wel 10kg af)
Het is vrij bekend dat het onder modellen regelmatig voorkomt dat ze zo ondervoed zijn dat ze niet meer ongesteld worden. Dat is niet gezond. Dat gun ik niemand. Net als dat het ongezond is dat sommige vrouwen zo zwaar zijn dat ze niet meer ongesteld worden.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:15 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Oh, zelfs het Voedingscentrum geeft een bmi van in de 18 als prima gezond aan.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een bmi van 18 wordt niet meer als gezond gezien.
Overigens is bmi ook een achterhaalde manier om een gezond gewicht te bepalen.
Alleen de gemiddelde lengte mag dus model zijn?quote:Op zondag 15 februari 2026 16:11 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
Iets onder de 1.70 kennelijk.
Toch wel significant minder lang dan een gemiddeld fotomodel.
Louter bmi wel. Maar 'ze oogt te dun' is nog net wat minder betrouwbaar.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:22 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Een bmi van 18 wordt niet meer als gezond gezien.
Overigens is bmi ook een achterhaalde manier om een gezond gewicht te bepalen.
Zouden de meesten niet gewoon hun ongesteldheid reguleren met de pil?quote:Op zondag 15 februari 2026 16:24 schreef Sweet_Jane het volgende:
[..]
Het is vrij bekend dat het onder modellen regelmatig voorkomt dat ze zo ondervoed zijn dat ze niet meer ongesteld worden. Dat is niet gezond. Dat gun ik niemand. Net als dat het ongezond is dat sommige vrouwen zo zwaar zijn dat ze niet meer ongesteld worden.
18,5 is de ondergrens. Daaronder wordt het niet meer als gezond beschouwd. Onder 17 is het gevaarlijk.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:24 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Oh, zelfs het Voedingscentrum geeft een bmi van in de 18 als prima gezond aan.
Hoeveel dikker moet het van jou dan zijn?
Met de pil leg je je hormoonhuishouding stil. Dat je een soort van cyclus behoudt betekent niet dat je een gezonde hormoonhuishouding hebt. Overigens is de pil ook niet bepaald gezond.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen de gemiddelde lengte mag dus model zijn?
[..]
Louter bmi wel. Maar 'ze oogt te dun' is nog net wat minder betrouwbaar.
[..]
Zouden de meesten niet gewoon hun ongesteldheid reguleren met de pil?
Ja. 18,5 is ook prima.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
18,5 is de ondergrens. Daaronder wordt het niet meer als gezond beschouwd. Onder 17 is het gevaarlijk.
Nee hoor, minder hongerig voelen is minder hongerig voelen.. Of je nu 150kg of 50kg weegt.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 23:02 schreef Watmoetjenou het volgende:
[..]
Daar zul je niet graatmager van worden zover in weet. En heeft alleen zin bij overgewicht
85. Niet echt een geweldige sample size.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:02 schreef MissButterflyy het volgende:
[..]
https://weekend.knack.be/(...)n-de-modellensector/
Je kunt ook de kant op redeneren dat het gewoon een beroepsgroep is die vrouwen met een eetstoornis aantrekt.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:36 schreef VEM2012 het volgende:
[..]
85. Niet echt een geweldige sample size.
Maar veel belangrijker: de resultaten van het onderzoek ondersteunen niet jouw stelling, laat staan de conclusie die Knack eruit trekt.
Want eetstoornis? Omdat je wel eens een maaltijd overslaat of een dieetpil slikt?
Kom op. Intermittent fasting is momenteel voor heel veel mensen normaal. Ikzelf doe het ook.
En ja, ook wel eens dieetpillen geslikt. Je hebt wel eens dat je door een blessure minder kan sporten en/of teveel hebt gefeest of anderszins. En dan wil je even wat strakker worden.
Dat is geen eetstoornis…
(Ook hier lijkt sensatie belangrijker te zijn dan de feiten)
Ik zou als ik jou was nog even teruglezen, want ik schreef 32W staat ongeveer gelijk aan maat 40…quote:Op zondag 15 februari 2026 16:20 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Nou zijn kledingmaten per merk ook nogal verschillend.
Mijn dochter heeft meestal xs (32-34), maar dan is er soms ineens een merk dat ze daar niet in past en ze 36 moet hebben of dat het ineens alsnog zo van haar heupen valt.
Hoe je het ook wendt of keert, 32-34-36 zijn niet de gemiddelde maten voor vrouwen. 38-40-42 zit daar meer bij in de buurt en die maten betekenen niet dat deze vrouwe allemaal veel te dik zijn.
Het is bovendien voor vrouwen simpelweg van belang dat ze voldoende vet hebben, omdat hun hormoonhuishouding daar erg door gestuurd wordt.
En nogmaals, want die negeerde je: een jeans maat 32 is niet vergelijkbaar met een kledingmaat 32. Dan zit je meer in jeans maat 26 of 27.
Huh?quote:Op zondag 15 februari 2026 16:26 schreef Danny het volgende:
[..]
Alleen de gemiddelde lengte mag dus model zijn?
[..]
Oo individueel niveau kun je BMI niet toepassen.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
18,5 is de ondergrens. Daaronder wordt het niet meer als gezond beschouwd. Onder 17 is het gevaarlijk.
Hangt nogal van je leeftijd af en de rest van je levensstijl. Complicaties en ernstige bijwerkingen zijn zeer zeldzaam.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:29 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Met de pil leg je je hormoonhuishouding stil. Dat je een soort van cyclus behoudt betekent niet dat je een gezonde hormoonhuishouding hebt. Overigens is de pil ook niet bepaald gezond.
quote:
Nou, op basis vanquote:
en ik zie nu pas dat jij niet degene was die daarover begonquote:Op zondag 15 februari 2026 15:31 schreef GerryDV het volgende:
[..]
niet helemaal blijkbaar.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:28 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik begrijp ook niet zo goed waarom modellen representatief zouden moeten zijn. Vind dat een raar argument.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:46 schreef Danny het volgende:
[..]
[..]
Nou, op basis van
[..]
en ik zie nu pas dat jij niet degene was die daarover begon
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |