Klopt totaal zinloze symboolpolitiek. Maar nog steeds meer dan de SP doet.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op 4 stukjes snelweg ergens in de buurt van Habbekutteveen. Niet op plekken waar het makkelijk kan en waar het nut heeft.
Minder liegen plz.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Klopt totaal zinloze symboolpolitiek. Maar nog steeds meer dan de SP doet.
we gaan nu in Utrecht 80 rijden bij Amelisweerd om 100 bomen te laten staan , terwijl ze ook verplaatst kunnen wordenquote:Op zondag 15 februari 2026 10:24 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Op 4 stukjes snelweg ergens in de buurt van Habbekutteveen. Niet op plekken waar het makkelijk kan en waar het nut heeft.
quote:AI-overzicht
Het verlagen van de maximumsnelheid naar 80 km/u op de A27 bij Amelisweerd is een serieus alternatief voor de omstreden snelwegverbreding, gepresenteerd door de regio Utrecht.
Dit plan moet de doorstroming verbeteren en bomenkap voorkomen, en maakt deel uit van het Alternatief Ring Utrecht (ARU).
Alternatief voor verbreding: Het plan (80 km/u) wordt voorgesteld om de verbreding van de A27/A12 (2x7 rijstroken) en de daarmee gepaard gaande kap van Amelisweerd te voorkomen.
Doel: Door de snelheid te verlagen naar 80 km/u en in te zetten op slimme mobiliteit, hopen gemeente en provincie de fileproblematiek aan te pakken.
Wat is de relevantie? SP heeft nooit in de regering gezeten.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Meer dan 200 jaar oude bomen verplaatsen, bomen met een omtrek van 4 meter. Nee dus.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:37 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
we gaan nu in Utrecht 80 rijden bij Amelisweerd om 100 bomen te laten staan , terwijl ze ook verplaatst kunnen worden
of vervangen door 8000 bomen elders
[..]
Nou onderbouw dan eens wie er overbodig zijn. En wat die mensen dan de hele dag doen.quote:Op zondag 15 februari 2026 10:49 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Nee, dat is niet waar. Ze worden aangenomen omdat men denkt dat dat nodig is (of omdat dat letterlijk de opdracht is), terwijl het tegengestelde waar is. Dat is de mythe waar ik het over heb.
Door overbodige mensen te ontslaan kun je hetzelfde doen of meer, voor minder kosten. Nogmaals, bedankt voor het geven van een mooi voorbeeld van het hardnekkige geloof in de mythe
Als je het over een efficiënte overheid hebt, voor al het geld dat er gespendeerd is aan dat traject had de snelweg 30 baans kunnen zijn en had je tegelijkertijd een nieuw regenwoud kunnen planten.quote:Op zondag 15 februari 2026 14:14 schreef Hanca het volgende:
[..]
Meer dan 200 jaar oude bomen verplaatsen, bomen met een omtrek van 4 meter. Nee dus.
En voor je die terug hebt als je wat plant, ben je dus in 2220. En dat allemaal om 2 minuten sneller thuis te kunnen zijn? Terecht dat dat geen optie is. Naast dat het onmisbare natuur is, is dat bos trouwens ook onvervangbare cultuur. Een onderdeel van de geschiedenis van Nederland waar je geen asfalt overheen moet gieten. Alsof je asfalt over een schilderij van Rembrandt legt.
En dat gaan ze ook nooit doen. Lekker verbouwereerd zijn over neo liberaal beleid maar nooit een compris willen sluiten om daadwerkelijk iets te willen veranderen.quote:Op zondag 15 februari 2026 13:43 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Wat is de relevantie? SP heeft nooit in de regering gezeten.
Jij wilt dit neoliberale beleid toch? Afgaande op je postgedrag hier, kan ik het me maar slecht voorstellen dat je op GLPvdA gestemd hebt. Of heb je nóg rechtser gestemd dan D66/VVD/CDA, wat economisch gezien ook gewoon neerkomt op een neoliberale stem (muv CU)?quote:Op zondag 15 februari 2026 14:54 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
En dat gaan ze ook nooit doen. Lekker verbouwereerd zijn over neo liberaal beleid maar nooit een compris willen sluiten om daadwerkelijk iets te willen veranderen.
Mijn probleem met de SP is dat ze door hun compromisloze houding nooit iets zullen toevoegen aan de Nederlandse/ politiek/burgers. Nu ben ik het inhoudelijk zeer waarschijnlijk nooit met ze eens en zal ik daar ook geen traan over laten, maar je moet jezelf wel afvragen wat je als partij daar doet als je alleen maar verbouwereerd vanaf de zijlijn wat roept zonder daadwerkelijk ook iets te (willen) bereiken.quote:Op zondag 15 februari 2026 16:56 schreef probeer het volgende:
[..]
Jij wilt dit neoliberale beleid toch? Afgaande op je postgedrag hier, kan ik het me maar slecht voorstellen dat je op GLPvdA gestemd hebt. Of heb je nóg rechtser gestemd dan D66/VVD/CDA, wat economisch gezien ook gewoon neerkomt op een neoliberale stem (muv CU)?
Uitkleden van de WW, minder opbouw en langer doorwerken voor AOW, WGA afzwakken, geen geld meer voor huishoudelijke hulp, minder geld naar gehandicaptenzorg, waarschijnlijk zelfs het verkorten van de loondoorbetaling bij ziekte. Al die toffe neoliberale afbraak dingen.
Wat is dan je probleem dat een SP niet in compromis wil om dat beleid wellicht ietwat socialer te maken? Dat komt je toch alleen maar goed uit, of niet? Je kritiek op de SP is dat ze niet genoeg doen tegen beleid waar jij voor gestemd hebt? Huh?
Is je kritiek op DENK soms ook dat ze niet genoeg doen tegen de anti-asielmigratie partijen)
(Ja, ik kan gewoon opzoeken hoe jij over GL/PvdA en asielmigratie denkt; geenszins positief.)
Ja, dat je je eerdere post nou herhaalt maakt het niet opeens waar.quote:Op zondag 15 februari 2026 17:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Mijn probleem met de SP is dat ze door hun compromisloze houding nooit iets zullen toevoegen aan de Nederlandse/ politiek/burgers. Nu ben ik het inhoudelijk zeer waarschijnlijk nooit met ze eens en zal ik daar ook geen traan over laten, maar je moet jezelf wel afvragen wat je als partij daar doet als je alleen maar verbouwereerd vanaf de zijlijn wat roept zonder daadwerkelijk ook iets te (willen) bereiken.
Uiteindelijk verwacht ik van alle partijen in de tweede kamer dat ze iets willen doen voor hun achterban/Nederland in zijn geheel. Maar bij de SP is dat besef er totaal niet.
De SP is voor minder arbeidsmigratie. Maar doet absoluut niet mee met verdacht maken en willen marginaliseren van groepen mensen.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Nou ja. De SP streeft al langer bijvoorbeeld naar een streng gereguleerd migratiebeleid. Met een maximum aantal migranten. Iets van maximaal 40.000 migranten per jaar of zo.
Toch zie ik ze nooit meedoen met partijen zoals de PVV? Of zie ik dat verkeerd?
Ze profileren zich daar ook niet echt op. Jammer wel.
Ze zijn niet alleen voor minder arbeidsmigranten. Ook andere groepen migranten willen ze verminderd hebben. Denk aan studiemigranten.quote:Op zondag 15 februari 2026 21:36 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De SP is voor minder arbeidsmigratie. Maar doet absoluut niet mee met verdacht maken en willen marginaliseren van groepen mensen.
SP maakt het niet hun hoofdonderwerp. Daar zit het verschil.quote:Op zondag 15 februari 2026 19:53 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Nou ja. De SP streeft al langer bijvoorbeeld naar een streng gereguleerd migratiebeleid. Met een maximum aantal migranten. Iets van maximaal 40.000 migranten per jaar of zo.
Toch zie ik ze nooit meedoen met partijen zoals de PVV? Of zie ik dat verkeerd?
Ze profileren zich daar ook niet echt op. Jammer wel.
Bij de PVV is dat het enige onderwerpquote:Op zondag 15 februari 2026 21:55 schreef Nexum het volgende:
[..]
SP maakt het niet hun hoofdonderwerp. Daar zit het verschil.
De SP combineert het niet met xenofobie en de wens om bepaalde groepen mensen hun rechten aan te pakken.quote:Op zondag 15 februari 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Bijzonder toch, je zou verwachten dat zoiets een stemmenkanon zou zijn.
Zegt dat wat over de SP of over ons?
Je wil als partij toch zoveel mogelijk uit je programma verwezelijken?quote:Op zondag 15 februari 2026 22:07 schreef Straatcommando. het volgende:
Bijzonder toch, je zou verwachten dat zoiets een stemmenkanon zou zijn.
Zegt dat wat over de SP of over ons?
Deze focus op medemenselijk is misschien de SP haar USP en tegelijk natuurlijk een enorm gemiste kans.quote:Op zondag 15 februari 2026 22:18 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De SP combineert het niet met xenofobie en de wens om bepaalde groepen mensen hun rechten aan te pakken.
Het is jammer dat je niet in gaat op de punten die ik daadwerkelijk maakt en mijn vragen niet beantwoordt, dat maakt het lastig zo. Je begint over het schandaal met de kinderopvangtoeslag, maar daar heb ik het juist expliciet niet over. Het hele toeslagenstelsel is het voorbeeld van de grotesk groeiende overheid dat problemen veroorzaakt. Dat is al waar het mis gaat. Het is niet voor niets dat bijna iedereen er nu weer vanaf wil. Het zou fijn zijn als je daar op in zou kunnen gaan, of op de andere punten die ik genoemd heb. Vind je het toeslagenstelsel inherent goed of zou het afgeschaft moeten worden?quote:Op zondag 15 februari 2026 11:06 schreef KaheemSaid het volgende:
.
[..]
Ik ben het met je eens dat groei moeilijk terug te draaien is en dat efficiëntie belangrijk is. Maar het toeslagenvoorbeeld laat juist niet zien dat een uitdijend apparaat het probleem was. Het ging mis door harde wetgeving, politieke druk en het negeren van waarschuwingen, niet door ‘te veel overheid’.
Hetzelfde zie je in Groningen en bij box 3: daar zat het probleem in slecht ontworpen beleid en juridische keuzes. De groei van het apparaat kwam vooral daarna, om de schade te herstellen. Dat wijst eerder op ontwerpfouten dan op omvang als oorzaak.
Ohja en dit gaat ook gelden voor de asielwetten van Faber, daar was de RvS duidelijk over. Van mij betreft mag elk kabinet dat claimed een kleine sterke overheid na te streven aan de hoogste boom “figuurlijk” opgeknoopt worden als ze wetten doorvoeren waarvan de RvS al zo duidelij is.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Die zijn niet bereid tot bestuur. Ik krijg het mamma niet aan haar verstand.quote:Op zondag 15 februari 2026 12:33 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |