abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 februari 2026 @ 11:21:59 #1
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220084217

Vanaf 5 januari bij RTL 4

Deze winter komt RTL 4 terug met ‘Winter Vol Liefde’! Acht singles hebben Nederland verlaten om hun dromen na te jagen in Oostenrijk, Noorwegen, Zweden, Andorra en Zwitserland. Als chef-kok of lodge-eigenaar leiden ze een heerlijk leven, maar dit willen ze graag delen met die ene speciale persoon die hun hart verwarmt. De eerste beelden beloven romantiek in de koude wintermaanden, waar mogelijk liefde opbloeit te midden van besneeuwde bergtoppen en warme haardvuren. 'Winter Vol Liefde' is vanaf maandag 5 januari te zien bij RTL 4 en een week vooruit te streamen bij Videoland.

Maak hieronder kennis met de acht hoofdpersonen van 'Winter Vol Liefde' seizoen 3.

Andre, 28 jaar, Andorra
Andre woont al bijna zijn hele leven in het prachtige Andorra. Op jonge leeftijd vertrok hij samen met zijn ouders naar één van de kleinste staten van Europa. Daar schittert hij tegenwoordig als chef-kok in de keuken van het familiehotel en maakt hij, soms samen met zijn vader, de meest verrukkelijke maaltijden. Hij is op zoek naar een leuke, spontane Nederlandse jonge vrouw die net als hij familie hoog in het vaandel heeft staan en niet bang is om de handen uit de mouwen te steken in het hotel.

Robin, 60 jaar, Zweden
Maak kennis met de vrolijke Robin die zijn droom heeft nagejaagd door in 2024 te emigreren naar de Zweedse plaats Unnaryd. Hier heeft hij een typisch Zweeds houten huisje waar hij regelmatig aan klust. Robin is op zoek naar een dame met een hoog knuffelgehalte, die samen met hem het Zweedse leven wil omarmen.

Claudia, 53 jaar, Oostenrijk
Claudia woont sinds enkele jaren weer in haar Oostenrijkse geboorteplaats Wendling bei Haag. Ze ging terug naar haar roots om hier haar ouderlijk huis en guesthouse te verbouwen tot een kleurrijke Bed & Breakfast.

Inmiddels is de B&B bijna af en is Claudia druk met het creëren van een interieur met een huiselijke sfeer. Ze zoekt een levenslustige, slimme en zelfstandige Nederlandse man met een open mindset.

Monique, 61 jaar, Zwitserland
Monique woont in het prachtige Zwitserland waar ze uitkijkt op de Mont Blanc. In de plaats Arzier is zij bezig met het opstarten van haar Bed & Breakfast. Daarnaast werkt Monique als projectmanager bij een medisch bedrijf. Hiervoor reist zij vaak op en neer naar zowel Azië als Afrika, maar gelukkig is haar werk flexibel en is zij ook regelmatig in Zwitserland te vinden. Ze is op zoek naar een leuke, loyale Nederlandse man die sportief is en houdt van reizen.

Klaas, 53 jaar, Oostenrijk
Maak kennis met Klaas, een zorgzame vader van drie kinderen. Klaas verhuurt in het schilderachtige Weissenbach am Lech in

Oostenrijk twee vakantiewoningen in een grote oude boerenwoning. Daarnaast werkt hij drie dagen per week als timmerman en soms ook als berggids. Klaas staat open voor een nieuwe relatie en hoopt een warme, sportieve, empathische vrouw te ontmoeten die net als hij van de bergen en de natuur houdt.

Elsje, 49 jaar, Zweden
Elsje is geen onbekende in het winterse liefdesavontuur. In het eerste seizoen van 'Winter Vol Liefde' bezocht zij Guido in Zweden - om de liefde te ontdekken. Helaas sloeg de vonk toen niet over. Nu gaat ze zelf het avontuur aan en heet ze single mannen welkom in haar lodge in de prachtige Zweedse plaats Hammarstrand. Elsje is op zoek naar een fitte, avontuurlijke Nederlandse man met een goede dosis humor. Iemand waarmee ze samen op pad kan gaan en die haar levensstijl begrijpt.

Hans, 73 jaar, Noorwegen
Hans is een passievolle, daadkrachtige en actieve man. Hij woont al ruim vijftig jaar in de prachtige uitgestrekte vlaktes van Noorwegen, in Ås. Hier heeft hij een grote woning waar hij maar al te graag aan klust. Hoewel hij al ruim vijftig jaar in Noorwegen woont, geniet hij nog steeds van de Hollandse nuchterheid. Dit is dan ook wat hij zoekt in een dame, naast dat zij hem kan bijhouden in zijn actieve bestaan.

Hanneke, 34 jaar, Oostenrijk
De ondernemende Hanneke verruilde onze lage landen voor het prachtige Oostenrijk. Ze woont in het gezellige Saalbach, een geliefd wintersportparadijs onder Nederlanders. Hanneke werkt als marketeer én organiseert onvergetelijke wintersportvakanties. Ze geniet van de rust die de Oostenrijkse bergen haar bieden, maar skiet het liefst dagelijks en houdt daarnaast van gezelligheid met vrienden. Wat Hanneke nog mist? Die ene charismatische, leuke, stoere man aan haar zijde, om samen nieuwe avonturen mee te beleven!
'Winter Vol Liefde' wordt geproduceerd door Blue Circle, a Fremantle Company, en is vanaf maandag 5 januari om 20.30 uur te zien bij RTL 4 en een week vooruit te streamen bij Videoland.

Bron RTL
Foto's ©Thiza Wijnje
  Official ESF Kreviewer vrijdag 13 februari 2026 @ 11:24:12 #2
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220084257
André:

Een leuk detail is dat zijn moeder, Marian, in Andorra een lokale beroemdheid is: zij vertegenwoordigde het ministaatje zelfs op het Eurovisie Songfestival in 2005.
pi_220084368
Opvallend bij André zijn de sprekend op elkaar lijkende kandidaten. Alleen moet André nog wél even een pepertje in de welbekende reet krijgen want zo gaat het hem nooit lukken om een vrouw te vinden. Hij vindt alles oké, maar dat is het dan wel. :{
De kandidaten van Monique zijn niet uit de sokken te trappen lijkt het wel. Zij moet alles maar regelen om de mannen beter te leren kennen. En als ze de nieuwe kandidaat ietsje langer omarmt dan de ander dan blijkt dat ook niet helemaal naar de zin. Wat een glijer is die Wim zeg! Die had zich Monique al helemaal toegeeigend. :r

[ Bericht 16% gewijzigd door Chea49 op 13-02-2026 11:54:23 ]
pi_220084635
Wij lopen 1 aflevering achter met Videoland.

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe Elsje terugkijkt op dit hele avontuur en met name Gilbert. De aflevering met de barista die aankomt was zo exemplarisch. Het is een enorme kleuter in zijn gedrag.
Zij leert geen enkele andere man kennen. En ja dat doet ze zeker ook zelf.

En die Hanneke, zonder haar vriendinnen zou ze niet eens weten hoe de mannen heten volgens mij. Zij voeren de gesprekken en stellen wel vragen. Heel bijzonder.
pi_220085510
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 11:21 schreef Kreator het volgende:

[..]
Hij heeft Nederlands van zijn ouders geleerd want hij woont sinds zijn 2e in Andorra. Daarvoor woonde hij in Vianen. (Utrecht)
Ah, thanks!
pi_220093717
Moeder van Andre is echt een topper
pi_220093728
Danique en Daniel (tsjechie, Renske) verwachten een B&B kindje :)

https://www.ad.nl/show/da(...)te-kindje~a1b9b28ae/
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220095147
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 11:37 schreef aquawoman het volgende:
Danique en Daniel (tsjechie, Renske) verwachten een B&B kindje :)

https://www.ad.nl/show/da(...)te-kindje~a1b9b28ae/
En Renske is al met der hooivork onderweg ~O>
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
  zaterdag 14 februari 2026 @ 14:45:31 #9
3542 Gia
User under construction
pi_220095291
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 12:16 schreef exode het volgende:
Wij lopen 1 aflevering achter met Videoland.

Ik ben toch wel erg benieuwd hoe Elsje terugkijkt op dit hele avontuur en met name Gilbert. De aflevering met de barista die aankomt was zo exemplarisch. Het is een enorme kleuter in zijn gedrag.
Zij leert geen enkele andere man kennen. En ja dat doet ze zeker ook zelf.

En die Hanneke, zonder haar vriendinnen zou ze niet eens weten hoe de mannen heten volgens mij. Zij voeren de gesprekken en stellen wel vragen. Heel bijzonder.
Ik ben vooral benieuwd naar de inmiddels al veel besproken reunie, waar Gilbert schijnbaar nogal door de mand valt.

Vind het ergens wel zielig voor Elsje, maar ik snap ook niet wat ze in die glijer ziet. Hij ligt regelmatig onderuit op de bank en wordt graag bediend. Maakt zich vooral niet te moe.
pi_220095393
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]
Ik ben vooral benieuwd naar de inmiddels al veel besproken reunie, waar Gilbert schijnbaar nogal door de mand valt.

Vind het ergens wel zielig voor Elsje, maar ik snap ook niet wat ze in die glijer ziet. Hij ligt regelmatig onderuit op de bank en wordt graag bediend. Maakt zich vooral niet te moe.
Ik vind het helemaal niet zielig voor Elsje, haar hele houding was ook behoorlijk achterbaks. Wat dat betreft verdienen ze elkaar. Ook hoe ze haar gasten ontving, eentje moest op een soort vliering slapen in dat schuurtje van haar. Doe dan niet mee aan zo'n programma, suffe trien, haha.
pi_220096276
Ik ben heel slecht in luisteren geloof ik, sinds wanneer heeft Pearl een thuiswonend kind?
pi_220096372
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 14:45 schreef Gia het volgende:

[..]

Vreselijk om te zien ja. Ook als hij een dagje alleen is, als Elsje met een andere kandidaat iets gaat doen. Dan gaat hij de hele dag in zijn bed liggen met zijn Ipad. Lamme tak. Ik zou er dan ook op mijn eentje op uit gaan en de omgeving verkennen (hij heeft toch een auto daar) of lekker gaan wandelen of zo.
pi_220103878
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 11:35 schreef Stepperoller het volgende:
Moeder van Andre is echt een topper
Eens, ik was in het begin 'bang' voor weer zo'n vreselijke 'mama Mo', maar dat is totaal anders gebleken :)
“Surrounded by losers, misfits and boozers”
pi_220106216
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 11:24 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Eens, ik was in het begin 'bang' voor weer zo'n vreselijke 'mama Mo', maar dat is totaal anders gebleken :)
Het is zeker geen mama mo. Maar wel een bemoeial. Ook moet André nodig eens los komen van zijn moeder haar boezem.
Mankind is poised midway between the gods and the beasts
pi_220106403
Ik vind haar geen bemoeial. Ze vraagt wel hoe het is en of hij al gekust heeft en zo. Dat is belangstelling/nieuwsgierigheid. Maar ze bemoeit zich niet met wat hij wel of niet moet doen.
pi_220106530
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:23 schreef Nagelslak het volgende:

[..]
Het is zeker geen mama mo. Maar wel een bemoeial. Ook moet André nodig eens los komen van zijn moeder haar boezem.
Dat laatste wel ja, maar was ze zo'n bemoeial als Mo geweest was ze bij elk 1-op-1 moment op de sneeuwscooter achter ze aan gekomen met een kan koffie enzo ;)
  Official ESF Kreviewer zondag 15 februari 2026 @ 18:23:27 #17
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220109718
quote:
0s.gif Op zondag 15 februari 2026 14:35 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik vind haar geen bemoeial. Ze vraagt wel hoe het is en of hij al gekust heeft en zo. Dat is belangstelling/nieuwsgierigheid. Maar ze bemoeit zich niet met wat hij wel of niet moet doen.
Eens. Gewoon oprechte interesse in haar kind zonder de spotlight te pikken.
Die vader is net als andre. Zegt niet zoveel.
pi_220110111
Jeetje hoe kan Hanneke zo saai zijn? Echt wow.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_220115792
Ik vind die moeder (en vader) ook prima. Sowieso vind ik de situatie niet te vergelijken met Mike. Hij heeft gewoon zijn eigen appartement (en leven).

Elsje post wel steeds backstage beelden met Gilbert op Insta. Dat doe je toch niet als je inmiddels een hekel aan hem hebt zou je denken? Kunnen we niet gewoon doorspoelen naar de reunie?
pi_220117755
De aflevering van komende woensdag er op zitten hier. Klaas krijgt krullenbol-bimbo Saskia als nieuwe date en mogelijk laatste(?) op bezoek. Een soort kruising tussen een jonge Patricia Paay en Iris Rulkens (zei van de imitaties van B&B Vol Liefde en WvL deelnemers) Het is me er eentje, vind haar toontje waarop ze praat al bloed irritant en zo mogelijk haar oog opslag met wijd opengesperde ogen zo niet nog irritanter. Klaas vind haar leuk, maar dat vond hij van al zijn dates. Ze heeft wel jonge kinderen ook dus dit is bij voorbaat al mission impossible, maar hij wil het even aan kijken, nou dan weet je wel waar ze beland...in haar auto terug naar Nederland. Barbara staat ook al op het punt van vertrek denk ik zo.
Robin heeft flink huisgehouden bij Pearl op de avond voor nieuwe date Jeanette arriveerde bij het huis met hottub van Robin. Die hottub zal flink gereinigd moeten worden van alle lichaamssappen die daar rijkelijk gevloeid zullen hebben nadat het camerateam vertrokken was ga ik vanuit...Pearl 'heeft zich opengesteld' aan Robin, ik denk letterlijk...wagenwijdbeens... :Y En nu moet Jeanette Robin nog op andere gedachten zien te brengen, ook mission impossible, Pearl was er al zuur over dat ze er nu haar weer bij hebben. We gaan het zien.
Elsje en Gilbert hebben bezoek gekregen van een mogelijk nieuwe kanshebber voor haar, de Rotterdamse Ernst die heeft hobbies;...vuurspuwen...Nou, Gilbert vond daar natuurlijk wat van en stelde hem kritische vragen en waren een tikkeltje arrogant van aard zoals we Gilbert kennen. Die is nu de man in huis, en niemand komt aan ZIJN. Elsje anders wordt de psychopaat in Gilbert aangewakkerd, met zijn angstaanjagende kinnebakkus en riekende gebitje.... ~O>
Hanneke en Jordy komen ook maar niet verder, lekker gebaketend in de sneeuw kwam het gesprek maar niet op gang. Ongemakkelijk momentje. Buiten dat, ik weet niet wat voor taaltje Jordy spreekt maar er is geen touw aan vast te knopen. Bovendien wordt het niet ondertitelt dus het zal wel allemaal wat hij haar te melden had. Ik vind dit zo'n faal deelnemer met dito dates! Best een leuk meisje hoor, maar bloedverziekend saai.
Claudia, Hans en Viktor gingen skiën en Viktor maakte al een doodsmak vanuit de skilift zo voor de benen van Claudia maar ook van Hans. Die gelijk wat lacherig en stoer deed over dit voorval . We hebben dit seizoen van WvL trouwens wel erg veel skiënde tafereeltjes gezien, meer dan ooit in alle seizoen die geweest zijn zelf. Denk dat de productie ons iets te nadrukkelijk wil laten blijken dat dit niet B&B vol Liefde is maar WINTER vol Liefde, met beelden die daar bij horen.
Morgen krijgt Hans uit Noorwegen zijn laatste date op bezoek. Nou Hans, laatste kans. Ga er zoals je in het begin zei 'met open ogen in'.... ^O^
Allemaal cabaretteketet!
  Official ESF Kreviewer maandag 16 februari 2026 @ 19:25:19 #21
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220118607
Wederom het verkeerde topic.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 februari 2026 @ 06:01:46 #22
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220130377
Nou, de kaarten zijn geschud. Van mij mag het wel afgelopen zijn. Of er komt geen liefde omdat ze 120 kinderen hebben, of de liefde is er al en het is gedaan.
Nieuwste meisje bij Andre past wel bij hem.
pi_220130494
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:19 schreef freaky40 het volgende:
De aflevering van komende woensdag er op zitten hier.

Te lange tekst om te lezen
Dit is het videoland topic...
pi_220130848
Die nieuwe bij andre is wel een perfect match vind ik.
  woensdag 18 februari 2026 @ 09:33:56 #25
3542 Gia
User under construction
pi_220131102
quote:
0s.gif Op maandag 16 februari 2026 17:19 schreef freaky40 het volgende:
De aflevering van komende woensdag er op zitten hier. Klaas krijgt krullenbol-bimbo Saskia als nieuwe date en mogelijk laatste(?) op bezoek. Een soort kruising tussen een jonge Patricia Paay en Iris Rulkens (zei van de imitaties van B&B Vol Liefde en WvL deelnemers) Het is me er eentje, vind haar toontje waarop ze praat al bloed irritant en zo mogelijk haar oog opslag met wijd opengesperde ogen zo niet nog irritanter. Klaas vind haar leuk, maar dat vond hij van al zijn dates. Ze heeft wel jonge kinderen ook dus dit is bij voorbaat al mission impossible, maar hij wil het even aan kijken, nou dan weet je wel waar ze beland...in haar auto terug naar Nederland. Barbara staat ook al op het punt van vertrek denk ik zo.
Klaas heeft zelf een hoop meegemaakt, maar wil eigenlijk een vrouw van zijn leeftijd die nog niets heeft meegemaakt en liefst geen kinderen heeft, alles uit haar handen laat vallen en bereid is binnen een jaar bij hem in te trekken.
Klaas denkt inmiddels dat wat hij zoekt er niet is. Goh, je kunt niet zelf bedenken dat vrouwen van die leeftijd een leven hebben, compleet met huis, baan, vaak ook kinderen, die niet op basis van een filmpje en een week vakantie alles opgeven.
quote:
Robin heeft flink huisgehouden bij Pearl op de avond voor nieuwe date Jeanette arriveerde bij het huis met hottub van Robin. Die hottub zal flink gereinigd moeten worden van alle lichaamssappen die daar rijkelijk gevloeid zullen hebben nadat het camerateam vertrokken was ga ik vanuit...Pearl 'heeft zich opengesteld' aan Robin, ik denk letterlijk...wagenwijdbeens... :Y En nu moet Jeanette Robin nog op andere gedachten zien te brengen, ook mission impossible, Pearl was er al zuur over dat ze er nu haar weer bij hebben. We gaan het zien.
Vind die nieuwe vrouw veel leuker dan Pearl. Denk dat Pearl, als ze eenmaal 'gewonnen' heeft, heel bezitterig en veeleisend wordt.
quote:
Elsje en Gilbert hebben bezoek gekregen van een mogelijk nieuwe kanshebber voor haar, de Rotterdamse Ernst die heeft hobbies;...vuurspuwen...Nou, Gilbert vond daar natuurlijk wat van en stelde hem kritische vragen en waren een tikkeltje arrogant van aard zoals we Gilbert kennen. Die is nu de man in huis, en niemand komt aan ZIJN. Elsje anders wordt de psychopaat in Gilbert aangewakkerd, met zijn angstaanjagende kinnebakkus en riekende gebitje.... ~O>
Vreselijke man, die Glijbert.
  woensdag 18 februari 2026 @ 09:40:55 #26
3542 Gia
User under construction
pi_220131152
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2026 06:01 schreef Kreator het volgende:
Nou, de kaarten zijn geschud. Van mij mag het wel afgelopen zijn. Of er komt geen liefde omdat ze 120 kinderen hebben, of de liefde is er al en het is gedaan.
Nieuwste meisje bij Andre past wel bij hem.
Dat vind ik ook. Ze heeft de kwaliteiten van het eerste meisje, maar deze is meer meisje meisje, waar die ander een beetje lomp overkwam, vond ik. Denk in elk geval dat dit best wel een match is. Dus dat andere meisje kan haar bokshandschoenen wel weer inpakken.
pi_220131186
quote:
99s.gif Op woensdag 18 februari 2026 07:17 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
_O-
Ik vraag me bij het lezen van die lappen tekst altijd af of er nu daadwerkelijk zo weinig gebeurd of dat hij de afleveringen een week later bekijkt, op de dag van de reguliere uitzending dus.

Ik kijk zelf niet meer maar mijn vrouw wel en dan krijg ik van achter de laptop nog wel eens wat mee maar in mijn beleving kwam die krullenbol bij klaas vorige week al..
pi_220131273
Ik vraag me echt af hoe dat is gelopen met Pearl na de hardnekkige geruchten dat ze getrouwd zijn. Pearl heeft 3 kinderen waarvan er 2 nog thuis wonen.

Samenvattingen sla ik over, lezen wat ik zelf (en week eerder) gezien heb, 0 interesse. Al vind ik Rick Evers wel hilarisch met zijn observaties.

En Klaas, tja, hij is zo tegenstrijdig in wat hij wil. Als je een zelfstandige, vlotte vrouw wilt, dan heeft zo'n leuke vrouw toch een leven in Nederland. Die moet dan alles achterlaten om zijn leven te gaan leiden. Want alles draait om zijn interesses en hobbies. Barbara houdt van de stad en theater, doe even moeite, rijd naar de dichtsbijzijnde stad en maak er een leuke dag van.
  Moderator / Miss SHO woensdag 18 februari 2026 @ 10:51:46 #29
22592 crew  Ole
pi_220131590
quote:
99s.gif Op woensdag 18 februari 2026 09:15 schreef Vino_Tinto het volgende:
Die nieuwe bij andre is wel een perfect match vind ik.
En het is ook wel handig dat ze thuis is in de horeca
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_220131597
Ik vind die Saskia bij Klaas echt vervelend. Sowieso het feit dat haar gezicht niet beweegt, maar ook hoe valig ze naar Barbara doet. Terwijl Barbara wel gewoon zichzelf blijft. En die stem ook van Saskia!

Debbie bij Andre lijkt me een goeie match - inderdaad een wat rustigere en vrouwelijkere versie van Mylene.

Peter en Monique vind ik beiden niet sympathiek, dus die passen wel bij elkaar.

Hanneke...

Ik ben benieuwd of Hans over de schaduw van Iris heen kan stappen en het met Thea wat wordt - ze is in ieder geval wel lekker voortvarend en brengt wat lol in zijn leven ;)
Frankly, my dear, I don't give a damn.
pi_220131625
Nee, Klaas kan wachten tot hij een ons weegt maar die vrouw zonder kinderen gaat er niet komen voor hem. Had hij eigenlijk bij zijn oproep moeten aangeven. Maar blijkbaar waren die vrouwen onvindbaar dus is hij hier mee akkoord gegaan maar moet nu niet verwachten dat hij gaat slagen...
Allemaal cabaretteketet!
pi_220131630
quote:
99s.gif Op woensdag 18 februari 2026 07:17 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
Klopt, ik heb vooruit gekeken naar de aflevering vandaag op Videoland, dus past het hier en niet in het RTL WvL topic...
Allemaal cabaretteketet!
  woensdag 18 februari 2026 @ 11:44:12 #33
3542 Gia
User under construction
pi_220132071
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:53 schreef aquawoman het volgende:
Ik vind die Saskia bij Klaas echt vervelend. Sowieso het feit dat haar gezicht niet beweegt, maar ook hoe valig ze naar Barbara doet. Terwijl Barbara wel gewoon zichzelf blijft. En die stem ook van Saskia!

Debbie bij Andre lijkt me een goeie match - inderdaad een wat rustigere en vrouwelijkere versie van Mylene.

Peter en Monique vind ik beiden niet sympathiek, dus die passen wel bij elkaar.

Hanneke...

Ik ben benieuwd of Hans over de schaduw van Iris heen kan stappen en het met Thea wat wordt - ze is in ieder geval wel lekker voortvarend en brengt wat lol in zijn leven ;)
Die bedoel ik inderdaad, pffff, namen!!
pi_220132797
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:58 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Klopt, ik heb vooruit gekeken naar de aflevering vandaag op Videoland, dus past het hier en niet in het RTL WvL topic...
Maar hier lopen we dus al een week vooruit
pi_220132891
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:53 schreef aquawoman het volgende:
Doordat Saskia me zo aan 'die WvL/B&BvL typetjes mevrouw' doet denken kan ik niets wat ze zegt serieus nemen. Ze kan er misschien niks aan doen, maar het is alsof ik op steeds op de clue van een niet zo leuke grap zit te wachten -die dan niet komt.
pi_220132923
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 10:58 schreef freaky40 het volgende:

[..]
maar hier lopen we een week vooruit....
pi_220132961
quote:
99s.gif Op woensdag 18 februari 2026 13:38 schreef Vino_Tinto het volgende:

[..]
maar hier lopen we een week vooruit....
De aflevering die hij op maandag keek, was de woensdag ervoor al op VL te zien, maar RTL-kijkers kunnen deze pas vanavond kijken.

Om niet in het RTL topic te spoileren, post hij z'n commentaar op maandag dus hier. Logisch :Y
pi_220132967
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 13:29 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Maar hier lopen we dus al een week vooruit
Dat maakt toch niet uit.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220132969
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 13:43 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
De aflevering die hij op maandag keek, was de woensdag ervoor al op VL te zien, maar RTL-kijkers kunnen deze pas vanavond kijken.

Om niet in het RTL topic te spoileren, post hij z'n commentaar op maandag dus hier. Logisch :Y
Dus dat.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220132973
ok
pi_220133020
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 13:44 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Dat maakt toch niet uit.
Nou ja, waarom dan niet 24 uur wachten en gewoon in het RTL topic posten? Hier is het toch vooral mosterd na de maaltijd. De meesten hier zijn al 3 afleveringen verder.
pi_220133139
Dat mag hij toch lekker zelf weten? Er staat ook netjes bij welke aflevering het is.

Hij krijgt minder reacties op zijn posts als hij verder achterloopt, omdat het inderdaad voor veel mensen monsterd is, maar het is gewoon ontopic en nog een spoiler in het andere topic.
pi_220133333
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 14:16 schreef Stepperoller het volgende:
Dat mag hij toch lekker zelf weten? Er staat ook netjes bij welke aflevering het is.

Hij krijgt minder reacties op zijn posts als hij verder achterloopt, omdat het inderdaad voor veel mensen monsterd is, maar het is gewoon ontopic en nog een spoiler in het andere topic.
Dat de aflevering erbij staat is voor mij nogal verwarrend omdat hij refereert aan de RTL-aflevering. afijn, die discussie is hier al een keer gevoerd. Ga ik niet nog een keer doen.

Hij moet het inderdaad lekker zelf weten. Ik stoor me er verder ook niet echt aan.
pi_220134232
Deze serie vind ik het echt een hele zit, ben eigenlijk alleen nog nieuwsgierig naar de reunie.

Aflevering 24

Hans heeft een of ander vaag verhaal over honden, twee grote honden wil ie niet, eigenlijk ook geen klein hondje, maar vooruit, kan nog net, alleen werpt ie heel veel bezwaren op. Hond moet in het ruim van een vliegtuig, wil Thea niet, hond mag niet op de veerboot (tenzij je de hond in de auto laat zitten, huh?) en in de auto is het erg ver rijden..allemaal beren op de weg, ok dan.
Krijgt ie een kus van Thea. Op de vraag wat ie daar van vond was het: "Verrassend...ik heb een natte sok." _O-
Hij viert zijn verjaardag met vier kilo garnalen, origineel wel!

Volgens de voice-over was er een incident bij Monique geweest (avond ervoor zonder camera). Aha, Freddy gaat het uitleggen aan Harm. Hij hielp Monique nog met opruimen en plotseling kwam Peter kennelijk dramatisch aanstuiven om ook te helpen en gaven ze elkaar een kus (bleek mondzoen). Reden voor Freddy om op te stappen. Harm ging ook maar alvast nadenken.
Monique met haar: "Ik ben normaal gesproken een heel positief mens." Niks van gezien in geen een aflevering, de negativiteit sprong haar oren uit. Verder geen woord meer over Monique en Peter, zeikstel.

Klaas....gebed zonder eind. Moeilijk, moeilijk, moeilijk.

En bij Andre in de keuken loopt Yasmine letterlijk, verbaal en figuurlijk iedereen in de weg. Gewoon irritant.

Nog iemand vergeten? Oja, die saaie gebreide muts in Oostenrijk, jammer dan.
pi_220134580
Ik zit uberhaupt niet op hele essays te wachten over afleveringen. Maar ik stoor me niet aan, ik negeer ze gewoon.

Ik merk dat ik momenteel meer geinteresseerd ben in alle verhalen over bijvoorbeeld Viktor met zijn poging tot doodslag in het verleden, Gilbert met de vele verhalen en losse handjes en Hans die is gesignaleerd op allerei dark rooms online.
De afleveringen zelf zijn zo saai, dat ik vaker doorspoel dan ooit.
pi_220134713
De aflevering van donderdag (morgen op RTL) gezien waarin er weer veel afscheid genomen werd. Dat Hanneke dit niet is wat je als deelnemer verwacht dit seizoen bleek wel weer, onverstaanbare Jordy moest het veldruimen. Ik denk dat de ondertitel afdeling van RTL daar niet rauwig om is...oh wacht, hij werd al niet ondertitelt. Die gast was echt niet te verstaan. Philip is er nu bij gekomen, nog zo'n informeel gastje die zegt 40 te zijn, maar zich voelt als 25. Dat is al een teken aan de wand dat dit ook geen blijvertje gaat zijn...
Robin heeft ook weer snel afscheid genomen van Jeanette. Die is volgens mij maar 1 nacht gebleven of zo, maar Pearl haar aanwezigheid waar hij toch een betere band mee heeft opgebouwd heeft er toe gezorgd dat zij ook weer terug is naar Nederland, want ze was toch wat te sportief volgens hem. En hele stukken wandelen, b.v. de Vierdaagse van Nijmegen zag meneer niet zitten. Dan liever een luie Surinamert, dat is meer Robin zijn ding. :Y. In de aflevering van dinsdag arriveert Robins laatste date, helemaal uit Equador, net als Pearl uit Suriname ook zo'n globetrotter om bij Robin in het verre Zweden te geraken. Eens zien of ze zwaargewicht Pearl kan verslaan, maar denk het niet.
Andre heeft Lisette op duidelijke wijze te kennen gegeven dat een relatie er niet in zit. Ze blijkt een ware kenau in werkelijkheid want zij wil hem zijn dingetjes ontzeggen het liefst, en daar zat hij niet op te wachten. Gelukkig blijven er nog genoeg andere soortgelijke dates over zoals Yasmine en de date die dinsdag komt, Debbie die ook als 2 druppels water op zijn vorige dates lijkt, ietwat obesitas-waardig blond en brildragend. Zo kun je nooit vergelijken natuurlijk. De casting van WvL heeft dit jaar niet zo zijn best gedaan vind ik bij sommige deelnemers zoals Andre om geschikte kandidaten te vinden. Heb het idee dat meneer een wat lastige keuze heeft, dat zien we ook bij Klaas natuurlijk.
Hans gaat vol voor, hij heeft zijn laatste date Thea verwelkomd. Een heel ander type dan de overige en niet zo zeer 'een lekker hapje' voor Hans als ik het zo bekijk, maar meer een vrolijke Zeeuw met een medisch rugzakje zo bleek bij de kennismaking. Ze heeft wel wat weg van Lieske uit B&B Vol Liefde. Misschien heeft ze ook wel bodemdrift want zij houdt ook wel van een wijntje...
Elsje dan, nou haar een na laatste date Ernst is ook weer zo snel vertrokken als dat hij kwam en dat betekend dat Gilbert al zijn concurrenten heeft weggespeeld. En zo voelt hij dat ook want als je al je voeten op tafel gaat leggen, zoals Ernst zei, dan geef je de tegenstander gelijk al het idee dat hij 10-0 achter staat; een stukje territorium afbakening. Wel jammer dat Gilbert er zo makkelijk doorgerold is en dat Elsje niet wat meer dates mocht ontvangen die het verblijf van Gilbert op de proef zouden stellen. Ik vind die 2 gewoon niet bij elkaar passen, denk dat ze helemaal over zich heen laat lopen. Hij is 'nogal' bezitterig en bij dit soort idioten gaan alle alarmbellen af bij mij. Ook door wat hij Elsje allemaal probeerde wijs te maken 'ik hou van je' 'ik ga hier nooit meer weg' Dat waren wat mij betreft geen liefdesverklaringen maar regelrechte waarschuwingen!
Op naar de dinsdag aflevering van volgende week..
Allemaal cabaretteketet!
pi_220135293
Ik vind Saskia bij Klaas op Jocelyn Wildenstein lijken.
pi_220135677
Fijn dat Andre een leuke sous chef heeft gevonden. Die moeder heeft wel door dat het zo niks wordt en haar zoon grote kans heeft forever single te blijven dus heeft em ff een schop onder z'n reet gegeven.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 februari 2026 @ 20:40:07 #49
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220136692
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 16:41 schreef exode het volgende:
Ik zit uberhaupt niet op hele essays te wachten over afleveringen. Maar ik stoor me niet aan, ik negeer ze gewoon.

Ik merk dat ik momenteel meer geinteresseerd ben in alle verhalen over bijvoorbeeld Viktor met zijn poging tot doodslag in het verleden, Gilbert met de vele verhalen en losse handjes en Hans die is gesignaleerd op allerei dark rooms online.
De afleveringen zelf zijn zo saai, dat ik vaker doorspoel dan ooit.
Lees net over die Viktor. Best een heftig verhaal wel. Zes maanden de bak in en nooit meer agent omdat je hebt gelogen over de feiten bij een schietpartij.

Hans in darkrooms lijkt me vooral dat hij de verkeerde site heeft geklikt als geriatrisch patiënt.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 februari 2026 @ 20:40:58 #50
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220136702
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 19:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Fijn dat Andre een leuke sous chef heeft gevonden. Die moeder heeft wel door dat het zo niks wordt en haar zoon grote kans heeft forever single te blijven dus heeft em ff een schop onder z'n reet gegeven.
Dat deed ze wel weer heel goed idd. Die twee passen heel goed bij elkaar denk.ik.
pi_220137362
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:40 schreef Kreator het volgende:

[..]
Lees net over die Viktor. Best een heftig verhaal wel. Zes maanden de bak in en nooit meer agent omdat je hebt gelogen over de feiten bij een schietpartij.

Hans in darkrooms lijkt me vooral dat hij de verkeerde site heeft geklikt als geriatrisch patiënt.
De Hans die bij Claudia is.
  Official ESF Kreviewer woensdag 18 februari 2026 @ 21:13:13 #52
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220137425
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:10 schreef exode het volgende:

[..]
De Hans die bij Claudia is.
Ook een bijzonder figuur.
  woensdag 18 februari 2026 @ 21:16:01 #53
338319 ZarB
Piña colada
pi_220137489
Wat is Monique toch een onsympathiek mens. Alles wat zij zegt komt eruit als gezeur en negativiteit. God verhoede dat ze een vleugje enthousiasme laat zien. Peter vind ik inmiddels Glibèrt-vibes krijgen. Ook een naar mannetje aan t worden. Past dus ook wel perfect bij Monique.

Debbie en André voelt als een match made in heaven.

Saskia heeft geen mimiek dus geen non-verbale communicatie waardoor Klaas lekker kan kleppen zonder judgement. Snap hem wel.

Philip bij Hanneke komt over als een verwend kindmannetje. Gelukkig is hij van de eiquette. Lijkt Hanneke heel belangrijk te vinden. Zijn ogen hebben iets geks. Alsof hij meteen de boel kort en klein slaat als er een krasje op zijn autootje zit.

[ Bericht 21% gewijzigd door ZarB op 18-02-2026 21:22:59 ]
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_220139862
quote:
1s.gif Op woensdag 18 februari 2026 21:16 schreef ZarB het volgende:
Wat is Monique toch een onsympathiek mens. Alles wat zij zegt komt eruit als gezeur en negativiteit. God verhoede dat ze een vleugje enthousiasme laat zien. Peter vind ik inmiddels Glibèrt-vibes krijgen. Ook een naar mannetje aan t worden. Past dus ook wel perfect bij Monique.
Precies dit. In eerste instantie vond ik Peter veel te leuk voor Monique, omdat hij een stuk communicatiever is, maar hij blijkt haar vileine evenknie te zijn.
pi_220139874
Debbie en André heb ik ook een heel goed gevoel bij. Zou leuk zijn om ze samen te zien bij de reünie.

Bij André verbaas ik me erover in welke mate hij blijkbaar een type heeft, maar ook in hoe hij dat type blijkbaar weet aan te trekken. En bij hem komt er nu telkens een versie over de vloer die net iets beter bij hem past dan de vorige.
pi_220140253
quote:
14s.gif Op woensdag 18 februari 2026 20:40 schreef Kreator het volgende:

[..]

Die Hans bij Claudia gaat het over. Er zijn foto's van hem op BSDM dating sites.
pi_220140350
Hoelang gaat het nog door eigenlijk? Ben er wel een beetje klaar mee, maar wil het wel afkijken _O-
  donderdag 19 februari 2026 @ 09:40:32 #58
3542 Gia
User under construction
pi_220140420
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 13:35 schreef KinKiJan het volgende:

[..]
Doordat Saskia me zo aan 'die WvL/B&BvL typetjes mevrouw' doet denken kan ik niets wat ze zegt serieus nemen. Ze kan er misschien niks aan doen, maar het is alsof ik op steeds op de clue van een niet zo leuke grap zit te wachten -die dan niet komt.
Moet bij haar denken aan zo'n buikspreekpop. Alleen de mond beweegt als ze praat. Echt heel raar. Staat volgens mij verder helemaal stijf van de botox.
  donderdag 19 februari 2026 @ 09:41:39 #59
3542 Gia
User under construction
pi_220140430
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 14:37 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Dat de aflevering erbij staat is voor mij nogal verwarrend omdat hij refereert aan de RTL-aflevering. afijn, die discussie is hier al een keer gevoerd. Ga ik niet nog een keer doen.

Hij moet het inderdaad lekker zelf weten. Ik stoor me er verder ook niet echt aan.
Maar dan ook niet zeuren over spoilers hier....
  donderdag 19 februari 2026 @ 09:45:06 #60
3542 Gia
User under construction
pi_220140490
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2026 19:23 schreef ThePlaneteer het volgende:
Ja, hij is ook nog maar een beginneling op het liefdespad. Ik zie dit van moeders uit ook niet zo als bemoeizucht, zoals bij moeder Mo het geval was, maar goedbedoeld advies. Ook mooi te zien dat het dan goed uitpakt. Toch even handjes vastpakken. Het begin is er. Fijn voor ze.
Nu nog effe die andere muts naar huis dirigeren; past daar totaal niet.
pi_220141126
Die nieuwe bij Hanneke, moet nog uit de kast komen?
pi_220144447
De dinsdagaflevering van volgende week ook weer kunnen afvinken vandaag. Klaas met zijn 2 vrouwen kabbelt ook door, en het lijkt of Klaas een iets betere kliek voelt met Saskia dan met Barbara inmiddels, ook spiritueel zelfs. Beetje ongemakkelijk gesprek over zijn overleden vrouw en de dromen die hij van haar had, besproken tijdens een etentje. Ik vind haar wel veel enger worden, met die wijd opengesperde ogen telkens. Zelfs 's ochtends vroeg aan het ontbijt staan die ogen al wagenwijd open. Ik vind haar niet zo sympathiek maar wel goed geconserveerd voor haar leeftijd, met een beetje hulp uiteraard. Ze is als cosmetisch specialist zelf haar grootste afnemer ga ik vanuit...
Robin krijgt zijn laatste date op bezoek, de Ecuadoraanse Chrysthell. Ik denk met name voor Pearl dat dit what the helly gaat zijn want ze heeft dus ter vergeefs een bordje gevinger verft waarop een vrouw met een rood kruis door haar gezicht afgebeeld stond, dat hier vanaf nu geen nieuwe vrouwen meer welkom zijn. Ietwat zuur was haar attitude de hele tijd sinds ze daar aanwezig is, en dan gaan ze ook nog samen koken. Pearl houdt niet van 'te pittig', dat was eigenlijk al een geheime boodschap van haar aan Chrysthell.... Ik vind dat wel mooi, zo'n laatste klapper had je b.v. ook Elsje gegund want die engnek Gilbert heeft het maar makkelijk gehad. Hopelijk blijft de hell die Chrysthell heet nog lang plakken, gewoon voor de lol. Hebben we toch nog een leuk moment tijdens dit seizoen wat over het algemeen als matig beschouwd mag worden.
Andre heeft dan eindelijk zijn nr. 1 date op bezoek. Tenminste dat denk ik persoonlijk. Echt slank is zij ook niet maar wel slanker dan haar voorgangers, Debbie is haar naam en komt sympathiek over. En komt eigenlijk voor Andre maar als mede eigenaar van het hotel/restaurant ambieert ze ook wel en serveert daarmee vader en moeder lief zo langzamerhand naar de uitgang. Dus zo'n Mo/Mike/Denise scenario zie ik bij hun niet gebeuren. Van Yasmine krijg ik de kriebels met die schijtlollige houding van haar telkens.
Monique dan, de Biologie leraar Harm gaat het voor haar niet worden. Het is een 'act' niet meer dan dat. Maar Harm gaat er vol voor bekende hij, maar weet niet waar dit zal eindigen...nou dat weet ik wel, gewoon weer op je fietsje naar huisje toe...chop chop, in den benen! Peter daarentegen is helemaal het mannetje, schurkt zich naast Monique neder in de loveseat terwijl smachtende mannen toekijken naar Monique. Mooi momentje. Haar nieuwste aanwinst die er bij gekomen is, de ietwat corpulente Freddy wat Peter al opmerkte, gaat ook niet lang blijven vermoed ik. En Peter denkt dat ook, we gaan het zien...
Hans begint er steeds meer in te geloven, in de Zeeuwse Thea. Het bezoek aan Oslo maakte wel wat in Hans los, een voorzichtige ongemakkelijke zoen halverwege haar mond maakte dat wel duidelijk. Maar goed, met Hansje weet je het maar nooit waar het gaat eindigen. En Thea heeft nog niet de achterkant van een schapen oog uitgezogen, dus eerst deze Expeditie Robinson-waardige eetproef doorstaan.... :Y
Op naar de volgende aflevering...
Allemaal cabaretteketet!
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 februari 2026 @ 17:06:12 #63
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220144545
quote:
99s.gif Op donderdag 19 februari 2026 10:29 schreef Vino_Tinto het volgende:
Die nieuwe bij Hanneke, moet nog uit de kast komen?
Vind ze wel bij elkaar passen. Allebei leeg, zonder gevoel en geen sociale antenne.
Helaas denkt Hanneke zelf wel dat ze dat heeft.
  donderdag 19 februari 2026 @ 20:45:40 #64
338319 ZarB
Piña colada
pi_220147911
André had ook wel in zijn aanmeldingsfilmpje mogen zeggen dat hij iemand voor in de keuken zocht.

Monique met die walgelijke Peter heeft voor mij in aflevering 24 echt afgedaan. Goed dat die andere 2 al hadden besloten zelf al weg te gaan. Ze kunnen lekker gaan dubbeldaten met Elsje en Glibert.

Frappant ook dat ze zegt: ik ben normaal een heel positief persoon. Heb nog niks positiefs van haar gezien.

En Philip -ik voel me 25- besluit 's ochtends al af te haken bij de après ski na 1 slecht nachtje?? _O- valt mooi door de mand. Maar goed, hij zal toch niet veel missen. Net een boos kind over zn sleepjeslift.
En hanneke verwacht weer van alles van de ander wat ze zelf totaal niet geeft.
  Official ESF Kreviewer donderdag 19 februari 2026 @ 22:07:14 #65
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220148571
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 20:45 schreef ZarB het volgende:
André had ook wel in zijn aanmeldingsfilmpje mogen zeggen dat hij iemand voor in de keuken zocht.
Nah niet mee eens. Ik denk dat hij er nu achterkomt dat het wel leuk is dat zij goed in de keuken is en dat ze zijn leven/passie deelt. Dat maakt het makkelijker. Denk niet dat hij perse iemand zoekt die in de keuken moet werken.
pi_220148695
En ineens wist ik aan wie Saskia me doet denken.

pi_220148932
De column van Nico Dijkshoorn deze week is weer geweldig. Vorige week vond ik hem tegenvallen maar nu gaat hij helemaal los _O-
https://www.libelle.nl/sh(...)rkeerde-trui~5537c22
Allemaal cabaretteketet!
pi_220149202
Die Phillipp is me een partij contactgestoord zeg.
pi_220149327
Dat zijn ze allemaal bij Hanneke, allemaal halve tamme. Het is allemaal zeer eenzijdig maar ook bij Andre, al vind ik dat laatste meisje niet onaardig. Maar vraag me af of ze echt voor hem komt om de zaak over te nemen, in the end...
Allemaal cabaretteketet!
pi_220149981
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter Philip. Die heeft één gezichtsuitdrukking getoond: een bang hert die de koplampen van een auto ziet naderen.

En wat gaat er toch door hem heen?
Philip wil een 1 op 1 moment met Hanneke.
Philip ziet dat het regent.
Philip: "Hanneke zullen we wandelen?"
Hanneke denkt er het hare van, maar vooruit.
Philip stapt met Hanneke in de auto, friemelt zo'n beetje de gordel kapot en zegt dat-ie naar huis gaat.
(er is nog geen stap gewandeld)
Het ongemak druipt met liters tegelijk van het scherm af. Hanneke benoemt het ook.
Philip: "je mag me altijd bellen."

Om vervolgens voor de camera te beweren dat-ie het toch maar gedaan heeft. En dat is inderdaad knap als je ziet hoe zenuwachtig en ongemakkelijk hij is.
Zit hij op het spectrum? Heeft zijn therapeut hem op pad gestuurd? Moest-ie van zijn moeder een keer van de zolder af komen? Een combinatie hiervan sluit ik ook niet uit.

Ik hoop dat hij goed slaapt en de energie kan vinden om op de reünie te verschijnen.

Wel een goede edit op het eind, met de haperende auto en de muziek die stopt.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 08:39:35 #71
3542 Gia
User under construction
pi_220150067
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 08:22 schreef Binge-watch het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar het verhaal achter Philip. Die heeft één gezichtsuitdrukking getoond: een bang hert die de koplampen van een auto ziet naderen.

En wat gaat er toch door hem heen?
Philip wil een 1 op 1 moment met Hanneke.
Philip ziet dat het regent.
Philip: "Hanneke zullen we wandelen?"
Hanneke denkt er het hare van, maar vooruit.
Philip stapt met Hanneke in de auto, friemelt zo'n beetje de gordel kapot en zegt dat-ie naar huis gaat.
(er is nog geen stap gewandeld)
Het ongemak druipt met liters tegelijk van het scherm af. Hanneke benoemt het ook.
Philip: "je mag me altijd bellen."

Om vervolgens voor de camera te beweren dat-ie het toch maar gedaan heeft. En dat is inderdaad knap als je ziet hoe zenuwachtig en ongemakkelijk hij is.
Zit hij op het spectrum? Heeft zijn therapeut hem op pad gestuurd? Moest-ie van zijn moeder een keer van de zolder af komen? Een combinatie hiervan sluit ik ook niet uit.

Ik hoop dat hij goed slaapt en de energie kan vinden om op de reünie te verschijnen.

Wel een goede edit op het eind, met de haperende auto en de muziek die stopt.
Dit ook wel, maar ergens begrijp ik hem wel. Hm, misschien zelf ook een tikkeltje autist, hier.
Hij voelde zich niet op zijn gemak, de hele situatie was ook ongemakkelijk en hij voelde zich meteen al het vijfde wiel aan de wagen.

Wel hardop moeten lachen om Monique en Peter met de survival in de cabanne, zonder licht, stromend water, wc buiten. Kortom totaal onvoorbereid. Ik vind die Peter trouwens een griezel.

André en Debbie vind ik goed bij elkaar passen. Allebei, schijnbaar, nog best groen, maar ook beide dezelfde liefde voor het koksvak. Dacht dat zij ook al had gezegd dat ze darten leuk vindt, dus dat gaat helemaal goedkomen.

Pearl is denk ik geen blijvertje, hoewel Robin daar wel voor gaat, en er was al wat gelekt over Glijbert, waar ik erg benieuwd naar ben.

Claudia lijkt me het meest op haar plaats bij die rustige man (naam kwijt), maar voelde zich in eerste instantie tot die andere aangetrokken. Verwacht dat ze ze allebei weg gaat sturen.

Klaas blijft alleen over, wat hij zoekt is niet op de markt en hij wil niet settelen voor 4 jaartjes latten. Tja, dan niet.
Hans en Hanneke heb ik met een half oog gevolgd, niet zo boeiend.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 10:18:24 #72
338319 ZarB
Piña colada
pi_220150821
quote:
14s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:07 schreef Kreator het volgende:

[..]
Nah niet mee eens. Ik denk dat hij er nu achterkomt dat het wel leuk is dat zij goed in de keuken is en dat ze zijn leven/passie deelt. Dat maakt het makkelijker. Denk niet dat hij perse iemand zoekt die in de keuken moet werken.
Verderop in de aflevering kwam ik er wel op terug maar in de scene met yasmine in de keuken vond ik hem opeens erg negatief omdat zij blijkbaar geen geboren chef was. Alsof dat heel belangrijk voor hem was.

Debbie en André vond ik meteen al een match. Erg aandoenlijk samen. Het enige stel van dit seizoen dat ik het ook wel gun om de liefde te vinden.
  vrijdag 20 februari 2026 @ 13:16:12 #73
8076 JeOma
voor al uw recepten
pi_220152644
quote:
1s.gif Op donderdag 19 februari 2026 22:18 schreef -Spring het volgende:
En ineens wist ik aan wie Saskia me doet denken.

[ link | afbeelding ]
JA! Thanks! Ik had precies hetzelfde, maar kon er ook niet op komen. Die wangen. Ik dacht steeds aan een enge Chinese pop, maar het is gewoon echt letterlijk dit! Ook zo'n vreemde manier van praten dat alleen het bovenste deel van haar gebit beweegt ofzo. Echt heel kunstmatig. Maar goed, wij hebben hier het goede voornemen, dat als je iets negatiefs over iemand zegt, dan móet je ook iets positiefs zeggen. In dit geval: ze kan wel goed skiën!
Zo'n 100 miljoen jaar geleden leefde in het drassig park dat wij thans als Holland kennen een groep dinosaurussen die echt wreed uit hun dak gingen! DE GABBERSAURUS!!
pi_220152864
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:16 schreef JeOma het volgende:

[..]
JA! Thanks! Ik had precies hetzelfde, maar kon er ook niet op komen. Die wangen. Ik dacht steeds aan een enge Chinese pop, maar het is gewoon echt letterlijk dit! Ook zo'n vreemde manier van praten dat alleen het bovenste deel van haar gebit beweegt ofzo. Echt heel kunstmatig. Maar goed, wij hebben hier het goede voornemen, dat als je iets negatiefs over iemand zegt, dan móet je ook iets positiefs zeggen. In dit geval: ze kan wel goed skiën!
Dat allemaal precies. En ze kan heel goed skiën! :D
pi_220154097
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 februari 2026 13:34 schreef -Spring het volgende:

[..]
Dat allemaal precies. En ze kan heel goed skiën! :D
Vond het wel sympathiek van haar dat ze Barbara een lift naar het vliegveld gaf.
pi_220186112
De woensdag aflevering van deze week op RTL gezien inmiddels. Wederom weer een uitstroom van dates bij met name Monique. Zowel Harm als Freddy zijn gesneuveld, en daar kwamen ze zelf ook wel achter dat hun verblijf kansloos zou zijn met 'bokito' Peter die wel erg in zichzelf aan het geloven is...Harm had nog een heel gedicht gemaakt waar hij zelf nog het meest om griende, van zijn eigen pathetische gewauwel. Gênante TV. Maar goed, Harm ging zoals hij gekomen is, per fiets weer huiswaarts. Van Freddy weinig gezien en weinig van gevonden omdat hij er maar zo kort was. Nu zijn Monique en Peter samen om uit te zoeken of dit kans van slagen gaat hebben in de toekomst, de ja de nee. Meestal krijgen we in de reünie aflevering pas het verlossende woord en dan nog weet je niet hoe het dáárna gegaan is...
Thea bij Hans. Ze is me er eentje, dominanter als Hans wie had dat kunnen bedenken. Ze dringt zich erg aan hem op, begint hem te kussen en is wat dat betreft best vrijpostig, zo erg zelfs dat Hans daar aan moet wennen. Ook niet zeker of dit een kans van slagen heeft, maar ze heeft wel 'de beste papieren' denk ik van alle dates tot nu toe daar in Noorwegen. Ze heeft ook het voordeel dat ze geen schapenoog hoefde uit te zuigen, maar 'gewoon' garnalen eten is een beter alternatief natuurlijk..
Klaas en zijn dates Barbara en groot oog Saskia hadden een gezellig uitje. Nog steeds niet echt duidelijk wat Klaas wil, Barbara gaat wel weg is de bedoeling, en dat zien we in de donderdagaflevering. Die quotes die Saskia geeft, ik weet het niet. Het lijkt wel een typetje en alsof ik naar Iris Rulkens kijk, die haar trouwens nog steeds moet imiteren. Ze is trouwens niet echt actief daarin dit seizoen met imitaties uit WvL.
Het lijkt na een flink standje van zijn moeder, dat Andre spijkers met koppen heeft geslagen. Debbie moet het gaan worden. Ze vind het helpen in de keuken erg leuk, en Andre ook en visa versa. Nu moet spraakwaterval Yasmine nog op de hoogte gesteld worden.
Hanneke blijft aanmodderen. Philip lijkt me een beetje autistisch, kon de hele nacht niet slapen van alle indrukken. Ging wel skiën maar niet apres-skiën tot grote ontsteltenis van de vriendinnen van Hanneke maar ze vonden 'dat echt niet kunnen', ze hadden hem graag ontmoet. Lekker belangrijk verder, als het echt wat gaat worden met Philip komen ze daar zelf wel achter. Philip komt niet voor die hijgerige vriendinnen kliek maar voor Hanneke. Maar dat Philip geen blijvertje wordt zie je ook al van mijlen ver aan komen.
Allemaal cabaretteketet!
  Official ESF Kreviewer maandag 23 februari 2026 @ 17:25:03 #77
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220186152
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 17:18 schreef freaky40 het volgende:
De woensdag aflevering van deze week op RTL gezien inmiddels. Wederom weer een uitstroom van dates bij met name Monique. Zowel Harm als Freddy zijn gesneuveld, en daar kwamen ze zelf ook wel achter dat hun verblijf kansloos zou zijn met 'bokito' Peter die wel erg in zichzelf aan het geloven is...Harm had nog een heel gedicht gemaakt waar hij zelf nog het meest om griende, van zijn eigen pathetische gewauwel. Gênante TV. Maar goed, Harm ging zoals hij gekomen is, per fiets weer huiswaarts. Van Freddy weinig gezien en weinig van gevonden omdat hij er maar zo kort was. Nu zijn Monique en Peter samen om uit te zoeken of dit kans van slagen gaat hebben in de toekomst, de ja de nee. Meestal krijgen we in de reünie aflevering pas het verlossende woord en dan nog weet je niet hoe het dáárna gegaan is...
Thea bij Hans. Ze is me er eentje, dominanter als Hans wie had dat kunnen bedenken. Ze dringt zich erg aan hem op, begint hem te kussen en is wat dat betreft best vrijpostig, zo erg zelfs dat Hans daar aan moet wennen. Ook niet zeker of dit een kans van slagen heeft, maar ze heeft wel 'de beste papieren' denk ik van alle dates tot nu toe daar in Noorwegen. Ze heeft ook het voordeel dat ze geen schapenoog hoefde uit te zuigen, maar 'gewoon' garnalen eten is een beter alternatief natuurlijk..
Klaas en zijn dates Barbara en groot oog Saskia hadden een gezellig uitje. Nog steeds niet echt duidelijk wat Klaas wil, Barbara gaat wel weg is de bedoeling, en dat zien we in de donderdagaflevering. Die quotes die Saskia geeft, ik weet het niet. Het lijkt wel een typetje en alsof ik naar Iris Rulkens kijk, die haar trouwens nog steeds moet imiteren. Ze is trouwens niet echt actief daarin dit seizoen met imitaties uit WvL.
Het lijkt na een flink standje van zijn moeder, dat Andre spijkers met koppen heeft geslagen. Debbie moet het gaan worden. Ze vind het helpen in de keuken erg leuk, en Andre ook en visa versa. Nu moet spraakwaterval Yasmine nog op de hoogte gesteld worden.
Hanneke blijft aanmodderen. Philip lijkt me een beetje autistisch, kon de hele nacht niet slapen van alle indrukken. Ging wel skiën maar niet apres-skiën tot grote ontsteltenis van de vriendinnen van Hanneke maar ze vonden 'dat echt niet kunnen', ze hadden hem graag ontmoet. Lekker belangrijk verder, als het echt wat gaat worden met Philip komen ze daar zelf wel achter. Philip komt niet voor die hijgerige vriendinnen kliek maar voor Hanneke. Maar dat Philip geen blijvertje wordt zie je ook al van mijlen ver aan komen.
Klaas heeft iedereen naar huis gestuurd.
Hanneke heeft afscheid genomen van Philip.
Andre heeft al voor debbbie gekozen.

Dit ter info.
pi_220186620
En bedankt voor de spoil, zover ben ik nog niet.
Allemaal cabaretteketet!
pi_220189281
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 18:23 schreef freaky40 het volgende:
Misschien je posten wat kleiner maken, heb je meer tijd om te kijken.
Sommige mensen doen mij denken aan een oude tv, die moet je ook eerst een knal verkopen voor helder beeld.
One moment you’re 20 in the 70’s and the next you’re 70 in the 20’s.
pi_220189316
quote:
Dat jij nog niet zo ver ben is jouw probleem _O-

Hij post in videoland topic en de aflevering is geweest toch?
pi_220189324
quote:
Als je toch vooruit kijkt, kijk dan gewoon een week vooruit of post lekker in het RTL topic.
pi_220189338
quote:
11s.gif Op maandag 23 februari 2026 17:25 schreef Kreator het volgende:

[..]
Klaas heeft iedereen naar huis gestuurd.
Hanneke heeft afscheid genomen van Philip.
Andre heeft al voor debbbie gekozen.

Dit ter info.
Nog even wachten en ik post over aflevering 26, dikke vette spoilers.. :D

Robin heeft een beetje moeite met zijn twee prachtige dames. Wat is Pearl toch een schat van een mens, ahum "Yes I am a winner." Zelfs de vriendin Simone komt langs en Pearl gaat een schildercursus Maluwana geven. Dan schilder je je innerlijke race, ok dan.. Robin houdt Chrysthell nog even als reserve mocht het met Pearl niet lukken. Zo dan, das weer leuk voor Pearl om terug te zien.

Claudia vindt Victor echt een testosteronaap met een zachte kant. Maar ze kan niet kiezen en stelt aan de mannen voor om met allebei te gaan daten, cool! :D Ze laat ze heel handig iig nog even het werk van Ben afmaken. Hans is een diepe oceaan en Victor een mooie rivier.. _O-

Andre en Debby, hoop dat het wat wordt. Ze ontmoet de hele schoonfamilie, inclusief opa, oma, tante en nichtje en gelijk allemaal drie klapzoenen.. (dat is herkenbaar wel, ontmoet mijn eigen familie niet vaak, laatste tijd veel bij begrafenissen, maar drie zoenen is er niet uitgeramd ondanks de corona, haha)

Hanneke en Dave.. :O Naja, omdat het bijna het einde is, spoel ik niet door. Wat ik echt niet snap dat ze in de sneeuw op een kaal koud bankje gaan zitten met een fles champagne, das toch ook koud? Pak een thermoskan warme chocolademelk met rum of zoiets. Koude champagne in zo'n omgeving, brrrrrr. Naja, koffers pakken en snel wegwezen uit die saaie koude bende.

Oh en die geschreven kaartjes word ik ook gallisch van (verdenk zelfs dat die geschreven zijn door de redactie).

Monique lijkt blij te zijn met Peter, een rots in de branding die ook nog kan klussen.

Elsje mag met haar Gillerd van bil in een luxe hotel. Biggelende tranen weer bij snotterdesnotter kwijlegillerd. Totaal ongeloofwaardig.

[ Bericht 57% gewijzigd door Firuze60 op 24-02-2026 01:21:31 ]
pi_220189491
quote:
0s.gif Op maandag 23 februari 2026 23:27 schreef casita het volgende:

[..]
Misschien je posten wat kleiner maken, heb je meer tijd om te kijken.
Je hoeft ze niet te lezen!
Allemaal cabaretteketet!
pi_220190213
Straks in het vliegtuig de nieuwe aflevering kijken *O*
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 februari 2026 @ 10:02:42 #85
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220190684
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 00:54 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Je hoeft ze niet te lezen!
Mijn reactie op je post had je ook niet hoeven lezen!
pi_220191114
Dat was zo weinig, daar las je niet overheen :+
Allemaal cabaretteketet!
pi_220191341
Gaan we nu werkelijk het hele topic volspammen met ellenlange, oude samenvattingen en vervolgens discussies daarover?

Ik vind het seizoen zo saai, maar alles wat daarna en op de achtergrond gebeurt, is dan wel weer om te smullen hoor. Nu weer die Hans waarvan een vriend Rob Goossens zou hebben bedreigd. Wat voor types zijn het toch die hieraan meedoen?
  dinsdag 24 februari 2026 @ 11:48:54 #88
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_220191705
Zo, de aflevering van vandaag (Videoland dus, dus vers! >:) ) al lekker gekeken. Ze zijn echt aan het afronden. Waarschuwing voor als je naar Hanneke en [ik weet niet eens meer hoe 'ie heet] kijkt: wat een gezapigheid :Z :Z

En Claudia pakt het handig aan: lekker zelf gaan uitzoeken met die 2 mannen.

Trouwens: bij de afkondiging hoorde ik dat de volgende de laatste uitzending is. Is het na morgen dan al klaar?
pi_220191857
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 11:21 schreef exode het volgende:

Ik vind het seizoen zo saai, maar alles wat daarna en op de achtergrond gebeurt, is dan wel weer om te smullen hoor. Nu weer die Hans waarvan een vriend Rob Goossens zou hebben bedreigd. Wat voor types zijn het toch die hieraan meedoen?
Nou ja, ik denk dat het seizoen zo saai is dat er maar wat random juice ''gecreëerd" wordt.

Ja boeiend wat een vriend van Hans nou weer uit spookt. Daar heeft Hans zelf toch niks mee te maken?
pi_220191894
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:17 schreef Vliegbaard het volgende:

[..]
Nou ja, ik denk dat het seizoen zo saai is dat er maar wat random juice ''gecreëerd" wordt.

Ja boeiend wat een vriend van Hans nou weer uit spookt. Daar heeft Hans zelf toch niks mee te maken?
Dat is misschien ook wel zo.
  Moderator dinsdag 24 februari 2026 @ 12:25:08 #91
388664 crew  Dotteke
pi_220191907
quote:
Je tikt in het videoland topic misschien moet je naar het tv topic gaan
Hier hoeft niet gespoilerd te worden
Wie mij niet heeft grootgebracht, zal mij ook niet klein krijgen!
Opzaterdag 15 februari 2025 08:01 schreef JustinK het volgende:[/b]
Dot houdt van lekker vlot :P
  Moderator dinsdag 24 februari 2026 @ 12:28:09 #92
388664 crew  Dotteke
pi_220191921
Kunnen we het hier gezellig houden onderelkaar, stop maar met dat gehakketak op elkaar. En over spoilers hier, hier hoeven geen spoilers
  Moderator / Miss SHO dinsdag 24 februari 2026 @ 12:32:02 #93
22592 crew  Ole
pi_220191944
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 11:48 schreef Quoi het volgende:
Zo, de aflevering van vandaag (Videoland dus, dus vers! >:) ) al lekker gekeken. Ze zijn echt aan het afronden. Waarschuwing voor als je naar Hanneke en [ik weet niet eens meer hoe 'ie heet] kijkt: wat een gezapigheid :Z :Z

En Claudia pakt het handig aan: lekker zelf gaan uitzoeken met die 2 mannen.

Trouwens: bij de afkondiging hoorde ik dat de volgende de laatste uitzending is. Is het na morgen dan al klaar?
Dan komt nog de reünie!
pi_220192292
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:25 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Je tikt in het videoland topic misschien moet je naar het tv topic gaan
Hier hoeft niet gespoilerd te worden
Ik spoiler niet, dat werd gedaan. Misverstand dus.
Allemaal cabaretteketet!
  Moderator / Miss SHO dinsdag 24 februari 2026 @ 13:20:18 #95
22592 crew  Ole
pi_220192306
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 13:17 schreef freaky40 het volgende:

[..]
@Dotteke bedoelde denk ik dat er geen spoilertags gebruikt hoeven te worden. In dit topic hebben de meesten al alles gezien wat beschikbaar is op Videoland.
  Moderator dinsdag 24 februari 2026 @ 13:22:23 #96
388664 crew  Dotteke
pi_220192318
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 13:17 schreef freaky40 het volgende:

[..]
Ik begreep het heel goed, jij verweet iemand dat hij of zij spoilerde, en er kan niet gespoilerd worden want iedereen kijkt hier vooruit
pi_220192323
Oh op die manier.
Allemaal cabaretteketet!
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 februari 2026 @ 13:51:02 #98
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220192452
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 13:22 schreef Dotteke het volgende:

[..]
Ik begreep het heel goed, jij verweet iemand dat hij of zij spoilerde, en er kan niet gespoilerd worden want iedereen kijkt hier vooruit
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  dinsdag 24 februari 2026 @ 14:22:18 #99
67064 Quoi
Mama said be cool
pi_220192603
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 12:32 schreef Ole het volgende:

[..]
Dan komt nog de reünie!
Oja, maar daar dus nog even voor wachten natuurlijk.

@freaky40 Het is hier posten op eigen risico. Dit topic is bedoeld om lekker alles tot zover mogelijk vooruit te kijken. Prima als je hier post, maar dan ga je dingen zien die je nog moet bekijken. Eigen risico :* Maar enough said.
  Official ESF Kreviewer dinsdag 24 februari 2026 @ 14:45:30 #100
7719 Kreator
Groetjes, Krea.
pi_220192738
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 14:22 schreef Quoi het volgende:
Maar enough said.
Maar toch nog even je eigen plasje eroverheen doen. En dan zeggen dat er genoeg gezegd is. :').

Maar goed, genoeg erover. Klaar nu.
pi_220193096
quote:
14s.gif Op dinsdag 24 februari 2026 14:45 schreef Kreator het volgende:

[..]
Maar toch nog even je eigen plasje eroverheen doen. En dan zeggen dat er genoeg gezegd is. :').

Maar goed, genoeg erover. Klaar nu.
Nog even dit dan, als ik hier een verslagje tik is het altijd over de laatste uitzending op Videoland. Soms zodra de uitzending online staat of de volgende dag.

Nog een saaie aflevering te gaan voor de reunie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')