abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Eindredactie Games vrijdag 27 februari 2026 @ 11:50:58 #201
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220211584
RE9 fucking vet, Leon _O_

SPOILER: oude bekenden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 februari 2026 @ 12:04:36 #202
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220211626
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:50 schreef 2dope het volgende:
RE9 fucking vet, Leon _O_

SPOILER: oude bekenden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Speel je op console of pc?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Eindredactie Games vrijdag 27 februari 2026 @ 12:46:03 #203
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220211791
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:04 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Speel je op console of pc?
PC, mikken met controller in RE-games is echt verschrikkelijk met die swaying zombies
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 februari 2026 @ 12:54:23 #204
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220211829
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:46 schreef 2dope het volgende:

[..]
PC, mikken met controller in RE-games is echt verschrikkelijk met die swaying zombies
Heb je last van die Enigma DRM?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220211850
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 11:50 schreef 2dope het volgende:
RE9 fucking vet, Leon _O_

SPOILER: oude bekenden
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat er mensen zijn die zoveel geld betalen voor zo weinig uren gameplay... :@
  Eindredactie Games vrijdag 27 februari 2026 @ 12:59:33 #206
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220211852
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Heb je last van die Enigma DRM?
Nope maar ik ben niet echt representatief denk ik. RE4R heeft ook die Engima-update gehad maar die draait nog steeds gewoon netjes op 120 fps bij mij, net als Requiem. Tenminste ik neem aan dat je eventuele performance-issues bedoelt?
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 februari 2026 @ 12:59:54 #207
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220211855
quote:
2s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:59 schreef 2dope het volgende:

[..]
Nope maar ik ben niet echt representatief denk ik. RE4R heeft ook die Engima-update gehad maar die draait nog steeds gewoon netjes op 120 fps bij mij, net als Requiem. Tenminste ik neem aan dat je eventuele performance-issues bedoelt?
Ja dat. Wat zijn je specs?
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  Eindredactie Games vrijdag 27 februari 2026 @ 13:03:23 #208
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220211865
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:59 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Dat er mensen zijn die zoveel geld betalen voor zo weinig uren gameplay... :@
Heb ongeveer 200 uur in RE4R dus op zich haal ik er doorgaans wel genoeg uit. Maarja PC hè, mods... Los daarvan zijn Resident Evil-games een no-brainer voor mij. Als er geen of weinig herspeelwaarde is is het mij nog steeds de pegels wel waard
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:59 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ja dat. Wat zijn je specs?
7800X3D / RTX4080
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 februari 2026 @ 13:05:24 #209
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220211873
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:03 schreef 2dope het volgende:

[..]
Heb ongeveer 200 uur in RE4R dus op zich haal ik er doorgaans wel genoeg uit. Maarja PC hè, mods... Los daarvan zijn Resident Evil-games een no-brainer voor mij. Als er geen of weinig herspeelwaarde is is het mij nog steeds de pegels wel waard
[..]
7800X3D / RTX4080
Oh, dan heb ik geen issues denk ik. 5070 TI en AMD Ryzen 7 9800X3D. Misschien toch maar door Enigma heen bijten.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220211918
RE9 hier net binnen maar nog veel te licht buiten om nu te spelen, vanavond maar even bekijken. _O_
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:27:50 #211
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220211951
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:54 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Heb je last van die Enigma DRM?
Die zit hier nog niet in toch
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:28:17 #212
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220211954
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 12:59 schreef Alloch87 het volgende:

[..]
Dat er mensen zijn die zoveel geld betalen voor zo weinig uren gameplay... :@
Maar echt. En dan ook geen mercenaries mode of iets waardoor je denkt oh ik blijf nog ff spelen
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:29:25 #213
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220211959
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Oh, dan heb ik geen issues denk ik. 5070 TI en AMD Ryzen 7 9800X3D. Misschien toch maar door Enigma heen bijten.
Ja enigna zit er dus niet in nu. Maar zodra denuvo eruit gehaald wordt stoppen ze enigma erin en zeg maar doei tegen je frames

Ik beloon zulke bedrijven niet met mijn zuurverdiende centen op launch day

Genoeg andere toffe games te spelen (en heb re village bv ook nog nooit gespeeld, heb em wel)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 27 februari 2026 @ 13:41:26 #214
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220212042
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:05 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Oh, dan heb ik geen issues denk ik. 5070 TI en AMD Ryzen 7 9800X3D. Misschien toch maar door Enigma heen bijten.
RE/Moon Engine is sowieso een top performer in lineaire games (RE7/RE8/RE2R/RE3R/RE4R). Daar is 'ie ook ooit voor ontworpen, als een soort 'horror' engine. Je zag dat ie 't moeilijk kreeg bij open-world titels zoals Dragon's Dogma 2 en Monster Hunter Wilds.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 februari 2026 @ 13:42:12 #215
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220212049
quote:
14s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:41 schreef 2dope het volgende:

[..]
RE/Moon Engine is sowieso een top performer in lineaire games (RE7/RE8/RE2R/RE3R/RE4R). Daar is 'ie ook ooit voor ontworpen, als een soort 'horror' engine. Je zag dat ie 't moeilijk kreeg bij open-world titels zoals Dragon's Dogma 2 en Monster Hunter Wilds.
DMC5 deed het anders ook prima met die engine.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
pi_220212109
Ok clair obscur is wel klaar.
Act 3 is echt helemaal niks, iedere trashmob 1 shot me.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 13:52:18 #217
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220212125
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:50 schreef Kickinalfa het volgende:
Ok clair obscur is wel klaar.
Act 3 is echt helemaal niks, iedere trashmob 1 shot me.
Doe je dan niet gewoon iets verkeerd?

Kan me niet voorstellen dat dat zo hoort toch
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Eindredactie Games vrijdag 27 februari 2026 @ 14:07:56 #218
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220212198
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 13:52 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Doe je dan niet gewoon iets verkeerd?

Kan me niet voorstellen dat dat zo hoort toch
Jawel, heel veel enemies one- of two-shotten je. Maar dat kan geen verrassing zijn in act 3 lijkt me, het hele idee van E33 gameplay is dodge/parry timing
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220212241
quote:
Upgraded PSSR upscaler is coming to PS5 Pro

Resident Evil Requiem, launching today, is the first title to use this more advanced PSSR.

Today, we’re excited to announce that an upgraded version of PSSR (PlayStation Spectral Super Resolution) will be rolling out globally to PS5 Pro players in the coming weeks. PSSR is an AI library that analyzes game images pixel by pixel as it upscales them, and it’s been used to boost the effective resolution of over 50 titles on PS5 Pro to date.

We’ve been hard at work on a new version of PSSR, which takes a very different approach to not only the neural network but also the overall algorithm. We are happy to share that Resident Evil Requiem – shipping today – is the first title to use this more advanced PSSR, which is helping to keep both frame rate and image quality high. Here’s Masaru Ijuin from Capcom who shares insight on the upgraded version of PSSR for the game:

“With Resident Evil Requiem, we focused on enhancing the presentation quality of the protagonist through an upgraded version of RE Engine to deepen the player’s immersion in horror. For example, each individual strand of hair and beard is rendered as a polygon, allowing it to move realistically in response to body motion and wind. The way light passes through his hair changes depending on how the strands of hair are overlapped as well. This detailed expression of texture is one of the many details that we would especially love for our fans to see.

The upgraded PSSR has allowed us to elevate our expressiveness by successfully processing these details and textural particularities, which are traditionally difficult to upscale because of their intricacy. We hope you will experience this unprecedented level of horror and visual fidelity, and the new gameplay feel it delivers.”

– Masaru Ijuin, Senior Manager Engine Development Support Section R&D Foundational Technology Department, Capcom

The algorithm and neural network used in the new PSSR stem from our Project Amethyst partnership with AMD. Through AMD’s FSR 4 upscaling technology, PC gamers have already seen the benefits of our collaboration. With the updated PSSR, we’re delivering the very latest of this co-developed technology with a further six months of refinement for PS5 Pro players.

We look forward to more news in March, when multiple existing games upgrade to the improved PSSR. There will also be a system software update at that time; selecting “Enhance PSSR Image Quality” in Settings on PS5 Pro will allow you to experience the new PSSR with any PS5 Pro games that currently support PSSR! Once the system update releases next month, try it and see, some games may have noticeably crisper graphics.

Stay tuned for more updates next month!

https://blog.playstation.(...)s-coming-to-ps5-pro/
Was al zo stil om Crimson Desert PS5 Pro.

Silent Hill 2, Alan Wake 2, Hogwarts Legacy, The Crew Motorfest, Star Wars Survivor en Star Wars Outlaws mogen deze update wel krijgen.

GTA VI kan hier ook mooi van profiteren :Y)

[ Bericht 1% gewijzigd door DKUp op 27-02-2026 14:22:22 ]
SOONY
pi_220212306
quote:
10s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:07 schreef 2dope het volgende:

[..]
Jawel, heel veel enemies one- of two-shotten je. Maar dat kan geen verrassing zijn in act 3 lijkt me, het hele idee van E33 gameplay is dodge/parry timing
Een beetje uitdaging is prima, maar als enemies 4 aanvallen doen en ik bij 1 aanval al dood ben bij de gemiddelde trashmob dan geloof ik het wel.
  Eindredactie Games vrijdag 27 februari 2026 @ 14:42:36 #221
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_220212355
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:26 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Een beetje uitdaging is prima, maar als enemies 4 aanvallen doen en ik bij 1 aanval al dood ben bij de gemiddelde trashmob dan geloof ik het wel.
Vind ik ook niet per se een heel leuk element, vooral als een enemy 3 fases heeft en je in fase 3 gekilled wordt en alles weer opnieuw mag doen. In real-time combat is dat minder erg maar bij turn-based extra irritant
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_220213130
quote:
Zijn er mensen met een ps5 pro? Zelfs als fervent gamer is dat ding echt een overrated te duur product.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 17:58:17 #224
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220213246
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zijn er mensen met een ps5 pro? Zelfs als fervent gamer is dat ding echt een overrated te duur product.
Ik heb november vorig jaar mijn launch PS5 verkocht aan GooHoo voor 375 (!!!) euro en onderaan de streep heeft de Pro mij inclusief disc en standaard maar 535 euro gekost.

En geen moment spijt van gehad.
Sowieso weet ik dat @DKUp en @Drankster er ook een hebben.

En vast nog wel meer mensen hier.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:28:02 #225
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220213808
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb november vorig jaar mijn launch PS5 verkocht aan GooHoo voor 375 (!!!) euro en onderaan de streep heeft de Pro mij inclusief disc en standaard maar 535 euro gekost.

En geen moment spijt van gehad.
Sowieso weet ik dat @:DKUp en @:Drankster er ook een hebben.

En vast nog wel meer mensen hier.
ps4 pro wel gehad maar biet echt de drang gehad voor een ps5 pro.

Mischien als de ps6 echt belachelijk duur is ofzo
  Moderator / Redactie FP vrijdag 27 februari 2026 @ 19:29:58 #226
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220213819
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:28 schreef Friday12 het volgende:

[..]
ps4 pro wel gehad maar biet echt de drang gehad voor een ps5 pro.

Mischien als de ps6 echt belachelijk duur is ofzo
Die heb ik ook nog. De PS5 is prima zo voor mij.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  vrijdag 27 februari 2026 @ 19:43:57 #227
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220213940
quote:
1s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:58 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Ik heb november vorig jaar mijn launch PS5 verkocht aan GooHoo voor 375 (!!!) euro en onderaan de streep heeft de Pro mij inclusief disc en standaard maar 535 euro gekost.

En geen moment spijt van gehad.
Sowieso weet ik dat @:DKUp en @:Drankster er ook een hebben.

En vast nog wel meer mensen hier.
Sodeju.

Maar 535 euro 8)7
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220214035
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 17:44 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Zijn er mensen met een ps5 pro? Zelfs als fervent gamer is dat ding echt een overrated te duur product.
Ik heb er een maar ik had nog geen PS5, als ik er dan toch een haal haal ik meteen de beste optie. Vanaf de PS4 Pro waar ik het lang mee uitgehouden heb was het zeker een grote sprong voorwaarts. Het is ook zo grappig om iedereen die een base PS5 heeft de Pro naar beneden te zien praten terwijl hij wel degelijk bewezen games beter draait zeker in combinatie met mijn LG oled met alle toeters en bellen. Aangezien de PS6 blijkbaar nog wel even op zich gaat laten wachten heb ik totaal geen spijt van mijn aankoop.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 21:04:53 #229
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220214763
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:29 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Die heb ik ook nog. De PS5 is prima zo voor mij.
Ik had mn originele launch ps4 nog en toen de pro bij cex verkocht voor bijna 300 net voor de ps5 release
  vrijdag 27 februari 2026 @ 21:05:37 #230
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220214768
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 19:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Sodeju.

Maar 535 euro 8)7
Heb er 910 voor betaald (inclusief disc drive en standaard).

Maar zoals gezegd 375 teruggekregen voor mijn day one PS5.

Dus netto gezien heeft ie mij 535 gekost :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  vrijdag 27 februari 2026 @ 22:29:09 #231
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220215161
Khazan uitgespeeld *O*

Wat een ontzettend toffe game _O_

Als je van soulslike houdt een absolute aanrader, met een eigen smoel.
Een van de betere in het genre.


Nu de rest van de avond mijn adrenaline niveau en hartslag weer naar beneden brengen met puppy filmpjes of zo :D, want de tandjes, die eindbaas 😱

Als je, blijkbaar, de true ending hebt, heeft ie
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
😱

En dan vanaf morgen tot aan de release van Crimson Desert verder met Nioh 3.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220219676
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 00:01 schreef MMaRsu het volgende:
Maar wat is er zo moeilijk aan een fucking remaster van Bloodborne dan????? Hoe lang wachten we hier nu al op van Sony.

Zelfs op de pc kan je de game emuleren in 4k met 60fps
Blame FromSoftware (lees: Hidetaka Miyazaki) blijkbaar.

'Gesloten studio Bluepoint wilde Bloodborne-remake maken'
pi_220220072
Resident Evil Requiem is helemaal cray
  zaterdag 28 februari 2026 @ 16:21:17 #234
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220220902
quote:
2s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 14:53 schreef Drankster het volgende:

[..]
Blame FromSoftware (lees: Hidetaka Miyazaki) blijkbaar.

'Gesloten studio Bluepoint wilde Bloodborne-remake maken'
Heel begrijpelijk na wat Bluepoint met Demon Souls heeft gedaan (muziek verwijderd en geneukt met zijn art)
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zaterdag 28 februari 2026 @ 21:24:33 #235
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220223726
A Quiet Place: The Road Ahead

Net gedaan was best een ok spel :P
  Moderator / Redactie FP zaterdag 28 februari 2026 @ 22:42:28 #236
447051 crew  Peejtur
pi_220224493
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:22 schreef Drankster het volgende:
Resident Evil Requiem is helemaal cray
Is cray positief?
pi_220225334
quote:
1s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 22:42 schreef Peejtur het volgende:

[..]
Is cray positief?
Zeker weten.

Stukken mensenlijk vlees kapotschieten en snijden in huid was nog nooit zo realistisch. Het is niet nieuw nee maar zó gedetailleerd wel.
  zondag 1 maart 2026 @ 00:13:21 #238
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220225372
quote:
0s.gif Op zondag 1 maart 2026 00:07 schreef Drankster het volgende:

[..]
Zeker weten.

Stukken mensenlijk vlees kapotschieten en snijden in huid was nog nooit zo realistisch. Het is niet nieuw nee maar zó gedetailleerd wel.
Ervaring mee? 😱
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 1 maart 2026 @ 09:37:53 #239
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220226682
Zat laatst op een ander forum in discussie met een gast die zei nee ik speel geen gta want ik fantaseer niet over het simuleren van doodschieten van mensen :?

Wat een weirdo's heb je toch ook
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  zondag 1 maart 2026 @ 11:37:25 #240
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220227598
Ik fantaseer ook niet over het in stukken hakken en doormidden klieven van spinnen, wolven, vleermuizen, mensen en megamonsters (zie die maar eens te vinden op straat tegenwoordig), en tóch heb ik enorm genoten van Khazan.

Vreemd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zondag 1 maart 2026 @ 21:13:10 #241
429367 DKUp
ON TOUR
pi_220233650
Zoveel bloed in Resident Evil Requiem :D

Dat is wel iets anders dan de zwarte smurrie in Resident Evil 7 Biohazard :+
SOONY
  maandag 2 maart 2026 @ 10:57:48 #242
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220237094
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 februari 2026 15:22 schreef Drankster het volgende:
Resident Evil Requiem is helemaal cray
Shit. Ik las gay en werd enthousiast -O-
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 2 maart 2026 @ 10:58:51 #243
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220237122
Weer ff de tijd gehad om DHL pakketjes te bezorgen. Is wel een flink lang spel volgens mij, dus moet zorgen dat ik niet al te veel random deliveries meer doe, want ik begin de interesse en t momentum te verliezen. Tijd voor een vokgend spel (maar dat mag dus niet van mezelf want ik wil t wel uitspelen).
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220237402
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef Ang3l het volgende:
Weer ff de tijd gehad om DHL pakketjes te bezorgen. Is wel een flink lang spel volgens mij, dus moet zorgen dat ik niet al te veel random deliveries meer doe, want ik begin de interesse en t momentum te verliezen. Tijd voor een vokgend spel (maar dat mag dus niet van mezelf want ik wil t wel uitspelen).
Welk spel is dit?
pi_220237404
Momenteel bezig met Spiderman 2. Erg vermakelijk wel.
  maandag 2 maart 2026 @ 11:29:37 #246
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220237470
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:21 schreef Cod_player het volgende:

[..]
Welk spel is dit?
Death Stranding 2 aka DHL simulator :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220237475
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:57 schreef Ang3l het volgende:

[..]
Shit. Ik las gay en werd enthousiast -O-
Leon is anders aardig beefcake in Requiem dus genoeg om naar te kijken.

  maandag 2 maart 2026 @ 11:30:38 #248
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220237480
Zag in het weekend dat er die Marathon Server Slam cq bèta was.

Na 1 potje maar weer verwijderd.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220237859
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Zag in het weekend dat er die Marathon Server Slam cq bèta was.

Na 1 potje maar weer verwijderd.
Ik gun bungie wel het succes, maar echt de zoveelste live service shooter. Echt totaal interessant voor mij.
  maandag 2 maart 2026 @ 12:05:30 #250
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220237948
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:56 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik gun bungie wel het succes, maar echt de zoveelste live service shooter. Echt totaal interessant voor mij.
Destiny was tof, maar dit meh.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  maandag 2 maart 2026 @ 13:20:01 #251
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220238688
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:21 schreef Cod_player het volgende:

[..]
Welk spel is dit?
Death Stranding 2
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  maandag 2 maart 2026 @ 15:21:32 #252
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220239876
quote:
1s.gif Op maandag 2 maart 2026 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Zag in het weekend dat er die Marathon Server Slam cq bèta was.

Na 1 potje maar weer verwijderd.
Er was geen zak aan in tegenstelling tot Arc Raiders
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220248025
quote:
0s.gif Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef Ang3l het volgende:
Tijd voor een vokgend spel (maar dat mag dus niet van mezelf want ik wil t wel uitspelen).
Je zal ongetwijfeld al hyped zijn voor de nieuwe Life is Strange :P
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  dinsdag 3 maart 2026 @ 18:06:37 #254
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220248953
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 16:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Je zal ongetwijfeld al hyped zijn voor de nieuwe Life is Strange :P
Alweer een nieuwe? Is het verhaal niet inmiddels uitgekauwd?
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220248965
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is het verhaal niet inmiddels uitgekauwd?
Zolang gamers een nieuw deel willen zullen ze met een nieuw deel komen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  Moderator / Redactie FP dinsdag 3 maart 2026 @ 18:12:48 #256
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220248988
Ik wil wel een nieuwe Wolfenstein. Lekker Nazi's knallen.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 3 maart 2026 @ 18:16:07 #257
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220249014
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Zolang gamers een nieuw deel willen zullen ze met een nieuw deel komen.
Helaas. De rekeningen van het bedrijf moeten ook betaald worden natuurlijk.

quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik wil wel een nieuwe Wolfenstein. Lekker Nazi's knallen.
Erg vernieuwend!
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP dinsdag 3 maart 2026 @ 18:17:31 #258
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220249026
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:16 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Helaas. De rekeningen van het bedrijf moeten ook betaald worden natuurlijk.
[..]
Erg vernieuwend!
Ik zie Wolfenstein geen DOOM behandeling krijgen :P
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  dinsdag 3 maart 2026 @ 18:32:38 #259
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220249136
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Ik zie Wolfenstein geen DOOM behandeling krijgen :P
Ik ben er zelf ook schuldig aan door 20 jaar lang Football Manager te spelen hoor :@
Ben er uiteindelijk afgestapt. Speel sindsdien meer verschillende soorten spellen, en ben niet trouw aan een titel of uitgever.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  Moderator / Redactie FP dinsdag 3 maart 2026 @ 18:35:17 #260
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220249156
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:32 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Ik ben er zelf ook schuldig aan door 20 jaar lang Football Manager te spelen hoor :@
Ben er uiteindelijk afgestapt. Speel sindsdien meer verschillende soorten spellen, en ben niet trouw aan een titel of uitgever.
Ik speel games die ik leuk vind, ongeacht wat anderen vinden. Ontwikkelaar of uitgever maakt me ook niet uit, behalve EA, die probeer ik te mijden.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 4 maart 2026 @ 11:43:32 #261
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220255037
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 maart 2026 18:06 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Alweer een nieuwe? Is het verhaal niet inmiddels uitgekauwd?
Dit komt binnenkort en is wel iets voor @angel denk ik

Bekijk deze YouTube-video
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220257224
quote:
7s.gif Op vrijdag 27 februari 2026 14:17 schreef DKUp het volgende:
Was al zo stil om Crimson Desert PS5 Pro.
Het rommelt sowieso rondom Crimson Desert op consoles.

Schijnbaar hebben ze alleen PC review codes uitgegeven en worden console review codes pas na de release van 19 maart uitgegeven. PC review embargo is ook maar één dag voor release (op zich niet nieuw). Ook zijn alle getoonde beelden tot nu PC beelden, zelfs die van het officiële PlayStation account (zie beschrijving onderstaande filmpje). Vorige week was er een 6 uur durende playtest en ook dat was enkel de PC build, vragen over de console versie werden niet beantwoord.

Bekijk deze YouTube-video

De demo die ik zelf twee jaar geleden heb mogen spelen was ook PC build maar dat is dan ook al twee jaar geleden. :P

Ik zou de user reviews de dagen na release afwachten als je deze voor console wil gaan halen voordat we hier met een tweede Cyberpunk te maken hebben.
  woensdag 4 maart 2026 @ 16:15:09 #263
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220257250
Hmmmmm, toch maar even afwachten dus.
Als vragen over de consoles versies niet beantwoord worden, is dat wel een rood vlaggetje.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 maart 2026 @ 17:03:15 #264
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220257527
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  Moderator / Redactie FP woensdag 4 maart 2026 @ 17:17:05 #265
183088 crew  TheStigsDutchCousin
Brabo Bastard
pi_220257614
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
Hmmmmm, toch maar even afwachten dus.
Als vragen over de consoles versies niet beantwoord worden, is dat wel een rood vlaggetje.
Volgens mij is het vooral een pc game.
"They are rage. Brutal, without mercy. But you.... You will be worse. Rip and tear, until it is done!"
"Omae wa mou shindeiru."
"All we know is... he's called The Stig!"
  woensdag 4 maart 2026 @ 17:18:39 #266
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220257623
:(
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220259814
quote:
6s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 17:29 schreef Friday12 het volgende:

[..]
8e is een mooi prijsje maar ik wil altijd het liefst fysiek :'(
https://www.allyourgames.(...)e-royal-edition.html

Release 15 mei
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:44:47 #268
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220260508
quote:
Dat je dat onthouden had :D thnx
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:51:33 #269
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220260530
Gezien het feit dat Sony Crimson Desert exclusief wilde maken, lijkt mij dat de game goed draait op de PS5.

Anders doet Sony dat niet!

Ik las zelfs dat het misschien zelfs een 4k60 kan zijn met PSSR2.

De system specs requirements op de PC zijn ook helemaal niet hoog, voor wat het op het scherm tovert.
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:52:16 #270
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220260532
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 17:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:

[..]
Volgens mij is het vooral een pc game.
Aangezien Sony de game console exclusief wilde maken, denk ik dat niet echt
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  woensdag 4 maart 2026 @ 22:54:53 #271
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220260545
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:51 schreef MMaRsu het volgende:
Gezien het feit dat Sony Crimson Desert exclusief wilde maken, lijkt mij dat de game goed draait op de PS5.

Anders doet Sony dat niet!

Ik las zelfs dat het misschien zelfs een 4k60 kan zijn met PSSR2.

De system specs requirements op de PC zijn ook helemaal niet hoog, voor wat het op het scherm tovert.
Schijnt dat, volgens Koreaanse YouTubers (lees ik in diverse comments bij meerdere kanalen) het op 4k 40fps zou draaien op de gewone PS5.

Dat is natuurlijk niet te verifiëren, maar op de Pro zou het wel goed moeten draaien zou je denken.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 maart 2026 @ 23:07:00 #272
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220260590
Maar toch.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220260599
Hoe zit het nou precies met die PSSR update? Ik zie dat Astro Bot er gebruik van maakt en ik geloof ook dat mijn LG oled C4 het ondersteund. Moet ik nog iets instellen vanaf mijn kant of in de opties van het spel? Zelfde geldt voor de 2 Last of Us games en Days Gone Remastered, ik heb de laatste versies van al die spellen en ze nog niet gespeeld dus dit lijkt me een perfect moment.
pi_220260622
quote:
6s.gif Op woensdag 4 maart 2026 22:44 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Dat je dat onthouden had :D thnx
Alles voor KCD.

  woensdag 4 maart 2026 @ 23:34:41 #275
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220260656
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:22 schreef Drankster het volgende:

[..]
Alles voor KCD.

[ afbeelding ]
@Ang3l :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  woensdag 4 maart 2026 @ 23:45:58 #276
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220260690
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:09 schreef 100Spokes het volgende:
Hoe zit het nou precies met die PSSR update? Ik zie dat Astro Bot er gebruik van maakt en ik geloof ook dat mijn LG oled C4 het ondersteund. Moet ik nog iets instellen vanaf mijn kant of in de opties van het spel? Zelfde geldt voor de 2 Last of Us games en Days Gone Remastered, ik heb de laatste versies van al die spellen en ze nog niet gespeeld dus dit lijkt me een perfect moment.
Die update wordt in de loop van maart uitgerold, dus ik denk bij de eerstvolgende systemupdate dat het zover is.

Sommige Pro Enhanced games hebben zeer uitgebreide instellingen waar je pssr kunt selecteren, andere Pro Enhanced games hebben weer amper settings.
Dus even afwachten en checken als de update er is.

Maar onze PS5 Pro expert @Drankster weet dat vast beter 8-)
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220260753
quote:
11s.gif Op woensdag 4 maart 2026 16:09 schreef Drankster het volgende:

[..]
Het rommelt sowieso rondom Crimson Desert op consoles.

Schijnbaar hebben ze alleen PC review codes uitgegeven en worden console review codes pas na de release van 19 maart uitgegeven. PC review embargo is ook maar één dag voor release (op zich niet nieuw). Ook zijn alle getoonde beelden tot nu PC beelden, zelfs die van het officiële PlayStation account (zie beschrijving onderstaande filmpje). Vorige week was er een 6 uur durende playtest en ook dat was enkel de PC build, vragen over de console versie werden niet beantwoord.

Bekijk deze YouTube-video

De demo die ik zelf twee jaar geleden heb mogen spelen was ook PC build maar dat is dan ook al twee jaar geleden. :P

Ik zou de user reviews de dagen na release afwachten als je deze voor console wil gaan halen voordat we hier met een tweede Cyberpunk te maken hebben.
Schijnbaar heeft Digital Foundry wel review copies van alle platformen dus van hen kunnen we wel een console analysis verwachten op launch. *O*
  donderdag 5 maart 2026 @ 08:05:33 #278
141482 Q.
JurassiQ
pi_220261191
quote:
11s.gif Op woensdag 4 maart 2026 16:09 schreef Drankster het volgende:

[..]
Het rommelt sowieso rondom Crimson Desert op consoles.

Schijnbaar hebben ze alleen PC review codes uitgegeven en worden console review codes pas na de release van 19 maart uitgegeven. PC review embargo is ook maar één dag voor release (op zich niet nieuw). Ook zijn alle getoonde beelden tot nu PC beelden, zelfs die van het officiële PlayStation account (zie beschrijving onderstaande filmpje). Vorige week was er een 6 uur durende playtest en ook dat was enkel de PC build, vragen over de console versie werden niet beantwoord.

Bekijk deze YouTube-video

De demo die ik zelf twee jaar geleden heb mogen spelen was ook PC build maar dat is dan ook al twee jaar geleden. :P

Ik zou de user reviews de dagen na release afwachten als je deze voor console wil gaan halen voordat we hier met een tweede Cyberpunk te maken hebben.
Ik krijg Cyberpunk-flashbacks. :') Wat een puinhoop dat was dat base consoles bij launch zeg. :')
For great justice!
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:19:11 #279
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220262064
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 11:43 schreef MMaRsu het volgende:

[..]
Dit komt binnenkort en is wel iets voor @:Angel denk ik

Bekijk deze YouTube-video
Ja, denk ik ook wel :Y
Beetje life is strange.
Aparte artstyle ook wel, mooi.
Ik zet m op de lijst
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:22:18 #280
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220262098
Die lijst is inmiddels"

Mixtape
God of War son of Sparta
Iron Lung (oud spel wat iemand me tipte om de sfeer)
Still wakes the deep
As dusk falls
Superliminal
Fable
Citizen Sleeper
Marvel Tokon
Marvel's Wolverine
VTM Bloodlines 2
Saros
Sword of the Sea
Directive 8020
Blood of the Dawnwalker
Echoe sof the end (is dat wat?)
Ghost of Yotei
AC Shadows
Martha is Dead

Behoorlijke mix van oude spellen en nieuwe die nog niet uit zijn :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
  donderdag 5 maart 2026 @ 10:39:09 #281
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220262295
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:22 schreef Ang3l het volgende:
Die lijst is inmiddels"

Mixtape
God of War son of Sparta
Iron Lung (oud spel wat iemand me tipte om de sfeer)
Still wakes the deep
As dusk falls
Superliminal
Fable
Citizen Sleeper
Marvel Tokon
Marvel's Wolverine
VTM Bloodlines 2
Saros
Sword of the Sea
Directive 8020
Blood of the Dawnwalker
Echoe sof the end (is dat wat?)
Ghost of Yotei
AC Shadows
Martha is Dead

Behoorlijke mix van oude spellen en nieuwe die nog niet uit zijn :D
Still Wakes the Deep is ontzettend tof en immersief.

Echoes of the End redelijk recent gespeeld, ik vond hem wel aardig.
Leuke tussendoor game.

Die laatste game is momenteel inbegrepen bij PS Plus Extra.
En als je dat niet hebt zag ik dat ie momenteel in de aanbieding is met 50% korting voor 2 tientjes.

[ Bericht 6% gewijzigd door StateOfMind op 05-03-2026 12:43:24 ]
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220263088
quote:
0s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:09 schreef 100Spokes het volgende:
Hoe zit het nou precies met die PSSR update? Ik zie dat Astro Bot er gebruik van maakt en ik geloof ook dat mijn LG oled C4 het ondersteund. Moet ik nog iets instellen vanaf mijn kant of in de opties van het spel? Zelfde geldt voor de 2 Last of Us games en Days Gone Remastered, ik heb de laatste versies van al die spellen en ze nog niet gespeeld dus dit lijkt me een perfect moment.
Wat dingen die handig zijn om te checken zijn:

Je moet zeker weten dat je een HDMI 2.1 kabel gebruikt, bijvoorbeeld die is meegeleverd bij je PS5 Pro (ja er zijn mensen die prehistorische HDMI kabels gebruiken van oud apparatuur omdat die ingebouwd is in de TV meubel, Reddit zit vol met dit soort mensen, vandaar dat ik het even vermeld).

De LG C4 heeft enkel HDMI 2.1 dus welke HDMI ingang je op je TV gebruikt maakt gelukkig niet uit.

In de instellingen van je PS5 de VRR instelling op 'automatic' zetten en 'Apply to unsupported games' op 'Off'.
120Hz mode op 'automatic'.

Kan je bovenste instellingen niet aanpassen dan heb je geen 120Hz ondersteunende kabel, dit is dus een extra check. Waarom is 120Hz nodig? Omdat de games die PSSR geïmplementeerd hebben gebruik maken van 120Hz.

Of PSSR gebruikt wordt verschilt per game. Bij sommige games is het standaard, zoals Resident Evil Requiem, Kingdom Come Deliverance II en Insomniac games (Spider-Man, Ratchet & Clank) en bij andere games kan je het apart instellen, vaak aangegeven in de settings van de game zelf zoals Days Gone en Stellar Blade.

Je noemt zelf Days Gone Remastered, die heb ik toevallig zelf en hieronder mijn eigen gemaakte afbeelding van de settings in-game waarin expliciet is aangegeven of een setting gebruikt maakt van PSSR ja of nee. Days Gone ziet er fantastisch uit met PSSR, echt één van de beste voorbeelden waarbij het goed werkt.



Ook Stellar Blade heeft het aangegeven in de settings:



Het is dus per game afhankelijk. Dat een game de 'PS5 Pro Enchanced' label heeft zegt dus niet alles.

De langverwachte PSSR2.0 update rollen ze momenteel uit, enkel Resident Evil Requiem maakt hier nog gebruikt. In principe hoef je hier niks voor te doen, je krijgt wel een toggle in de settings om het aan of uit te zetten, ik verwacht dat die standaard aan staat als de update er is.

PSSR1 was een beetje hit or miss, veel kinderziektes. Er zijn games waarbij het heel goed werkt zoals Kingdom Come Deliverance II, Stellar Blade en first party Sony games. Maar er zijn ook zeker games waarbij het minder goed werkt zoals Silent Hill 2, Star Wars Jedi Survivor en Alan Wake 2 (mogelijk al gepatched) waarbij je vooral last had van flickering textures. De verwachting is dat de PSSR2 update deze kinderziektes niet meer heeft maar dat is zoals altijd even afwachten. Ik heb nu 16 uur in Resident Evil Requiem en die ziet er fantastisch uit.

[ Bericht 1% gewijzigd door Drankster op 05-03-2026 12:03:48 ]
  donderdag 5 maart 2026 @ 14:19:06 #283
61661 Ang3l
The Right Kinda Wrong
pi_220264531
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 10:39 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Still Wakes the Deep is ontzettend tof en immersief.
Ja? Geen idee hoe ik daar aan kwam, en weinig van gehoord dus twijfekde. Maar doen dus :) Thanks

quote:
Echoes of the End redelijk recent gespeeld, ik vond hem wel aardig.
Leuke tussendoor game.
Check!

quote:
Die laatste game is momenteel inbegrepen bij PS Plus Extra.
En als je dat niet hebt zag ik dat ie momenteel in de aanbieding is met 50% korting voor 2 tientjes.
Ik heb nooit PS extra gehad omdat ik toch altijd al een enorme waslijst aan backlog heb. Dat gaat daar NIET bij helpen :D
L'Amour menaçant:
Qui que tu sois, voici ton maître. Il l'est, le fût ou le doit être.
pi_220264595
quote:
1s.gif Op woensdag 4 maart 2026 23:45 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Die update wordt in de loop van maart uitgerold, dus ik denk bij de eerstvolgende systemupdate dat het zover is.

Sommige Pro Enhanced games hebben zeer uitgebreide instellingen waar je pssr kunt selecteren, andere Pro Enhanced games hebben weer amper settings.
Dus even afwachten en checken als de update er is.

Maar onze PS5 Pro expert @:Drankster weet dat vast beter 8-)
Ah ik dacht dat ie er al was.

quote:
99s.gif Op donderdag 5 maart 2026 11:51 schreef Drankster het volgende:

[..]
Wat dingen die handig zijn om te checken zijn:

Je moet zeker weten dat je een HDMI 2.1 kabel gebruikt, bijvoorbeeld die is meegeleverd bij je PS5 Pro (ja er zijn mensen die prehistorische HDMI kabels gebruiken van oud apparatuur omdat die ingebouwd is in de TV meubel, Reddit zit vol met dit soort mensen, vandaar dat ik het even vermeld).

De LG C4 heeft enkel HDMI 2.1 dus welke HDMI ingang je op je TV gebruikt maakt gelukkig niet uit.

In de instellingen van je PS5 de VRR instelling op 'automatic' zetten en 'Apply to unsupported games' op 'Off'.
120Hz mode op 'automatic'.

Kan je bovenste instellingen niet aanpassen dan heb je geen 120Hz ondersteunende kabel, dit is dus een extra check. Waarom is 120Hz nodig? Omdat de games die PSSR geïmplementeerd hebben gebruik maken van 120Hz.

Of PSSR gebruikt wordt verschilt per game. Bij sommige games is het standaard, zoals Resident Evil Requiem, Kingdom Come Deliverance II en Insomniac games (Spider-Man, Ratchet & Clank) en bij andere games kan je het apart instellen, vaak aangegeven in de settings van de game zelf zoals Days Gone en Stellar Blade.

Je noemt zelf Days Gone Remastered, die heb ik toevallig zelf en hieronder mijn eigen gemaakte afbeelding van de settings in-game waarin expliciet is aangegeven of een setting gebruikt maakt van PSSR ja of nee. Days Gone ziet er fantastisch uit met PSSR, echt één van de beste voorbeelden waarbij het goed werkt.

[ afbeelding ]

Ook Stellar Blade heeft het aangegeven in de settings:

[ afbeelding ]

Het is dus per game afhankelijk. Dat een game de 'PS5 Pro Enchanced' label heeft zegt dus niet alles.

De langverwachte PSSR2.0 update rollen ze momenteel uit, enkel Resident Evil Requiem maakt hier nog gebruikt. In principe hoef je hier niks voor te doen, je krijgt wel een toggle in de settings om het aan of uit te zetten, ik verwacht dat die standaard aan staat als de update er is.

PSSR1 was een beetje hit or miss, veel kinderziektes. Er zijn games waarbij het heel goed werkt zoals Kingdom Come Deliverance II, Stellar Blade en first party Sony games. Maar er zijn ook zeker games waarbij het minder goed werkt zoals Silent Hill 2, Star Wars Jedi Survivor en Alan Wake 2 (mogelijk al gepatched) waarbij je vooral last had van flickering textures. De verwachting is dat de PSSR2 update deze kinderziektes niet meer heeft maar dat is zoals altijd even afwachten. Ik heb nu 16 uur in Resident Evil Requiem en die ziet er fantastisch uit.
Dank je voor de uitleg. Ik heb een 2.1 kabel. Ik zal eens in de instellingen kijken,
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:02:58 #285
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220264941
Highguard is nu al dood _O-
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:04:26 #286
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220264954
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:02 schreef Friday12 het volgende:
Highguard is nu al dood _O-
Nou ja, nog een week :P
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:27:19 #287
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220265118
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:02 schreef Friday12 het volgende:
Highguard is nu al dood _O-
Wel hilarisch.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
  donderdag 5 maart 2026 @ 15:29:54 #288
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220265139
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:27 schreef Kaneelstokje het volgende:

[..]
Wel hilarisch.
Toch stuk langer volgehouden dan Concord.

Marathon gaat de volgende flop worden, als in niet het succes dat ze gehoopt hadden.
Zie dat echter wel blijven bestaan.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  FOK!Fotograaf donderdag 5 maart 2026 @ 15:41:59 #289
364681 over_hedge
pi_220265203
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Toch stuk langer volgehouden dan Concord.

Marathon gaat de volgende flop worden, als in niet het succes dat ze gehoopt hadden.
Zie dat echter wel blijven bestaan.
Gaat free 2 play zijn binnen paar maanden :P
Don't worry about the future. Or know that worrying is as effective as trying to solve an algebra equation by chewing bubble gum.
  donderdag 5 maart 2026 @ 18:20:26 #290
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220266237
quote:
1s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:

[..]
Toch stuk langer volgehouden dan Concord.

Marathon gaat de volgende flop worden, als in niet het succes dat ze gehoopt hadden.
Zie dat echter wel blijven bestaan.
Bij dit soort games kan je beter dan shit vrijgeven en gewoon modders erop los laten _O-
  donderdag 5 maart 2026 @ 20:15:42 #291
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_220267647
AC Uniity per vandaag ook 60fps petsj *O*

Waar blijft de Ghost Recon Wildlands 60fps petsj.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_220271895
twitter
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:45:10 #293
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220271934
Nou Marathon is ook een enorme flop, nog geen 100k spelers op pc, zelfs naar 35k gedaald, waar Slay the Spire 2 en Arc Raiders enorme nummers doen.

Weer een live service slop fail van Sony.

Bluepoint bedankt Sony!
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:51:10 #294
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220271974
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:45 schreef MMaRsu het volgende:
Nou Marathon is ook een enorme flop, nog geen 100k spelers op pc, zelfs naar 35k gedaald, waar Slay the Spire 2 en Arc Raiders enorme nummers doen.

Weer een live service slop fail van Sony.

Bluepoint bedankt Sony!
Slay the spire 2 is uit? Totaal gemist. Was een leuke game de eerste.
  vrijdag 6 maart 2026 @ 11:59:06 #295
112068 MMaRsu
I need some paprika
pi_220272029
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Slay the spire 2 is uit? Totaal gemist. Was een leuke game de eerste.
Ja daar kwam ik dus gister ook pas achter! En toen kreeg ik ook gelijk zin om Slay 2 te halen, maargoed ik wacht er nog ff op, enorme backlog..
welcome to my submarine lair. It's long, hard and full of seamen!
pi_220272240
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 maart 2026 11:51 schreef Friday12 het volgende:

[..]
Slay the spire 2 is uit? Totaal gemist. Was een leuke game de eerste.
Uit in Early Açcess, dus de volledige versie duurt nog wel even.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 12:49:04 #297
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220272418
quote:
0s.gif Op donderdag 5 maart 2026 15:02 schreef Friday12 het volgende:
Highguard is nu al dood _O-
Goh.

Marathon de volgende, al zal dat langer duren.
What can change the nature of a man?
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 12:51:44 #298
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220272434


:D
What can change the nature of a man?
  Moderator vrijdag 6 maart 2026 @ 12:55:18 #299
198720 crew  Coco
dat vind je leuk hè
pi_220272454
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 februari 2026 09:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Er komt een Legacy of Kain: Defiance remaster :o
Echt een top remaster _O_
What can change the nature of a man?
  vrijdag 6 maart 2026 @ 13:50:20 #300
194233 Friday12
Originele kloon
pi_220272901
Mensen moeten in gaan zien dat als de game met passie word gemaakt de winst groter is dan dat het alleen voor winst en investeerders word gemaakt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')