Death Stranding 2quote:
Er was geen zak aan in tegenstelling tot Arc Raidersquote:Op maandag 2 maart 2026 11:30 schreef StateOfMind het volgende:
Zag in het weekend dat er die Marathon Server Slam cq bèta was.
Na 1 potje maar weer verwijderd.
Je zal ongetwijfeld al hyped zijn voor de nieuwe Life is Strangequote:Op maandag 2 maart 2026 10:58 schreef Ang3l het volgende:
Tijd voor een vokgend spel (maar dat mag dus niet van mezelf want ik wil t wel uitspelen).
Alweer een nieuwe? Is het verhaal niet inmiddels uitgekauwd?quote:Op dinsdag 3 maart 2026 16:27 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Je zal ongetwijfeld al hyped zijn voor de nieuwe Life is Strange
Zolang gamers een nieuw deel willen zullen ze met een nieuw deel komen.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
Is het verhaal niet inmiddels uitgekauwd?
Helaas. De rekeningen van het bedrijf moeten ook betaald worden natuurlijk.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:09 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Zolang gamers een nieuw deel willen zullen ze met een nieuw deel komen.
Erg vernieuwend!quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:12 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Ik wil wel een nieuwe Wolfenstein. Lekker Nazi's knallen.
Ik zie Wolfenstein geen DOOM behandeling krijgenquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:16 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Helaas. De rekeningen van het bedrijf moeten ook betaald worden natuurlijk.
[..]
Erg vernieuwend!
Ik ben er zelf ook schuldig aan door 20 jaar lang Football Manager te spelen hoorquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ik zie Wolfenstein geen DOOM behandeling krijgen
Ik speel games die ik leuk vind, ongeacht wat anderen vinden. Ontwikkelaar of uitgever maakt me ook niet uit, behalve EA, die probeer ik te mijden.quote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:32 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Ik ben er zelf ook schuldig aan door 20 jaar lang Football Manager te spelen hoor
Ben er uiteindelijk afgestapt. Speel sindsdien meer verschillende soorten spellen, en ben niet trouw aan een titel of uitgever.
Dit komt binnenkort en is wel iets voor @angel denk ikquote:Op dinsdag 3 maart 2026 18:06 schreef Kaneelstokje het volgende:
[..]
Alweer een nieuwe? Is het verhaal niet inmiddels uitgekauwd?
Het rommelt sowieso rondom Crimson Desert op consoles.quote:Op vrijdag 27 februari 2026 14:17 schreef DKUp het volgende:
Was al zo stil om Crimson Desert PS5 Pro.
Volgens mij is het vooral een pc game.quote:Op woensdag 4 maart 2026 16:15 schreef StateOfMind het volgende:
Hmmmmm, toch maar even afwachten dus.
Als vragen over de consoles versies niet beantwoord worden, is dat wel een rood vlaggetje.
https://www.allyourgames.(...)e-royal-edition.htmlquote:Op vrijdag 13 februari 2026 17:29 schreef Friday12 het volgende:
[..]
8e is een mooi prijsje maar ik wil altijd het liefst fysiek
Dat je dat onthouden hadquote:Op woensdag 4 maart 2026 21:16 schreef Drankster het volgende:
[..]
https://www.allyourgames.(...)e-royal-edition.html
Release 15 mei
Aangezien Sony de game console exclusief wilde maken, denk ik dat niet echtquote:Op woensdag 4 maart 2026 17:17 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Volgens mij is het vooral een pc game.
Schijnt dat, volgens Koreaanse YouTubers (lees ik in diverse comments bij meerdere kanalen) het op 4k 40fps zou draaien op de gewone PS5.quote:Op woensdag 4 maart 2026 22:51 schreef MMaRsu het volgende:
Gezien het feit dat Sony Crimson Desert exclusief wilde maken, lijkt mij dat de game goed draait op de PS5.
Anders doet Sony dat niet!
Ik las zelfs dat het misschien zelfs een 4k60 kan zijn met PSSR2.
De system specs requirements op de PC zijn ook helemaal niet hoog, voor wat het op het scherm tovert.
Die update wordt in de loop van maart uitgerold, dus ik denk bij de eerstvolgende systemupdate dat het zover is.quote:Op woensdag 4 maart 2026 23:09 schreef 100Spokes het volgende:
Hoe zit het nou precies met die PSSR update? Ik zie dat Astro Bot er gebruik van maakt en ik geloof ook dat mijn LG oled C4 het ondersteund. Moet ik nog iets instellen vanaf mijn kant of in de opties van het spel? Zelfde geldt voor de 2 Last of Us games en Days Gone Remastered, ik heb de laatste versies van al die spellen en ze nog niet gespeeld dus dit lijkt me een perfect moment.
Schijnbaar heeft Digital Foundry wel review copies van alle platformen dus van hen kunnen we wel een console analysis verwachten op launch.quote:Op woensdag 4 maart 2026 16:09 schreef Drankster het volgende:
[..]
Het rommelt sowieso rondom Crimson Desert op consoles.
Schijnbaar hebben ze alleen PC review codes uitgegeven en worden console review codes pas na de release van 19 maart uitgegeven. PC review embargo is ook maar één dag voor release (op zich niet nieuw). Ook zijn alle getoonde beelden tot nu PC beelden, zelfs die van het officiële PlayStation account (zie beschrijving onderstaande filmpje). Vorige week was er een 6 uur durende playtest en ook dat was enkel de PC build, vragen over de console versie werden niet beantwoord.
Bekijk deze YouTube-video
De demo die ik zelf twee jaar geleden heb mogen spelen was ook PC build maar dat is dan ook al twee jaar geleden.
Ik zou de user reviews de dagen na release afwachten als je deze voor console wil gaan halen voordat we hier met een tweede Cyberpunk te maken hebben.
Ik krijg Cyberpunk-flashbacks.quote:Op woensdag 4 maart 2026 16:09 schreef Drankster het volgende:
[..]
Het rommelt sowieso rondom Crimson Desert op consoles.
Schijnbaar hebben ze alleen PC review codes uitgegeven en worden console review codes pas na de release van 19 maart uitgegeven. PC review embargo is ook maar één dag voor release (op zich niet nieuw). Ook zijn alle getoonde beelden tot nu PC beelden, zelfs die van het officiële PlayStation account (zie beschrijving onderstaande filmpje). Vorige week was er een 6 uur durende playtest en ook dat was enkel de PC build, vragen over de console versie werden niet beantwoord.
De demo die ik zelf twee jaar geleden heb mogen spelen was ook PC build maar dat is dan ook al twee jaar geleden.
Ik zou de user reviews de dagen na release afwachten als je deze voor console wil gaan halen voordat we hier met een tweede Cyberpunk te maken hebben.
Ja, denk ik ook welquote:Op woensdag 4 maart 2026 11:43 schreef MMaRsu het volgende:
[..]
Dit komt binnenkort en is wel iets voor @:Angel denk ik
Still Wakes the Deep is ontzettend tof en immersief.quote:Op donderdag 5 maart 2026 10:22 schreef Ang3l het volgende:
Die lijst is inmiddels"
Mixtape
God of War son of Sparta
Iron Lung (oud spel wat iemand me tipte om de sfeer)
Still wakes the deep
As dusk falls
Superliminal
Fable
Citizen Sleeper
Marvel Tokon
Marvel's Wolverine
VTM Bloodlines 2
Saros
Sword of the Sea
Directive 8020
Blood of the Dawnwalker
Echoe sof the end (is dat wat?)
Ghost of Yotei
AC Shadows
Martha is Dead
Behoorlijke mix van oude spellen en nieuwe die nog niet uit zijn
Wat dingen die handig zijn om te checken zijn:quote:Op woensdag 4 maart 2026 23:09 schreef 100Spokes het volgende:
Hoe zit het nou precies met die PSSR update? Ik zie dat Astro Bot er gebruik van maakt en ik geloof ook dat mijn LG oled C4 het ondersteund. Moet ik nog iets instellen vanaf mijn kant of in de opties van het spel? Zelfde geldt voor de 2 Last of Us games en Days Gone Remastered, ik heb de laatste versies van al die spellen en ze nog niet gespeeld dus dit lijkt me een perfect moment.
Ja? Geen idee hoe ik daar aan kwam, en weinig van gehoord dus twijfekde. Maar doen dusquote:Op donderdag 5 maart 2026 10:39 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Still Wakes the Deep is ontzettend tof en immersief.
Check!quote:Echoes of the End redelijk recent gespeeld, ik vond hem wel aardig.
Leuke tussendoor game.
Ik heb nooit PS extra gehad omdat ik toch altijd al een enorme waslijst aan backlog heb. Dat gaat daar NIET bij helpenquote:Die laatste game is momenteel inbegrepen bij PS Plus Extra.
En als je dat niet hebt zag ik dat ie momenteel in de aanbieding is met 50% korting voor 2 tientjes.
Ah ik dacht dat ie er al was.quote:Op woensdag 4 maart 2026 23:45 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Die update wordt in de loop van maart uitgerold, dus ik denk bij de eerstvolgende systemupdate dat het zover is.
Sommige Pro Enhanced games hebben zeer uitgebreide instellingen waar je pssr kunt selecteren, andere Pro Enhanced games hebben weer amper settings.
Dus even afwachten en checken als de update er is.
Maar onze PS5 Pro expert @:Drankster weet dat vast beter
Dank je voor de uitleg. Ik heb een 2.1 kabel. Ik zal eens in de instellingen kijken,quote:Op donderdag 5 maart 2026 11:51 schreef Drankster het volgende:
[..]
Wat dingen die handig zijn om te checken zijn:
Je moet zeker weten dat je een HDMI 2.1 kabel gebruikt, bijvoorbeeld die is meegeleverd bij je PS5 Pro (ja er zijn mensen die prehistorische HDMI kabels gebruiken van oud apparatuur omdat die ingebouwd is in de TV meubel, Reddit zit vol met dit soort mensen, vandaar dat ik het even vermeld).
De LG C4 heeft enkel HDMI 2.1 dus welke HDMI ingang je op je TV gebruikt maakt gelukkig niet uit.
In de instellingen van je PS5 de VRR instelling op 'automatic' zetten en 'Apply to unsupported games' op 'Off'.
120Hz mode op 'automatic'.
Kan je bovenste instellingen niet aanpassen dan heb je geen 120Hz ondersteunende kabel, dit is dus een extra check. Waarom is 120Hz nodig? Omdat de games die PSSR geïmplementeerd hebben gebruik maken van 120Hz.
Of PSSR gebruikt wordt verschilt per game. Bij sommige games is het standaard, zoals Resident Evil Requiem, Kingdom Come Deliverance II en Insomniac games (Spider-Man, Ratchet & Clank) en bij andere games kan je het apart instellen, vaak aangegeven in de settings van de game zelf zoals Days Gone en Stellar Blade.
Je noemt zelf Days Gone Remastered, die heb ik toevallig zelf en hieronder mijn eigen gemaakte afbeelding van de settings in-game waarin expliciet is aangegeven of een setting gebruikt maakt van PSSR ja of nee. Days Gone ziet er fantastisch uit met PSSR, echt één van de beste voorbeelden waarbij het goed werkt.
[ afbeelding ]
Ook Stellar Blade heeft het aangegeven in de settings:
[ afbeelding ]
Het is dus per game afhankelijk. Dat een game de 'PS5 Pro Enchanced' label heeft zegt dus niet alles.
De langverwachte PSSR2.0 update rollen ze momenteel uit, enkel Resident Evil Requiem maakt hier nog gebruikt. In principe hoef je hier niks voor te doen, je krijgt wel een toggle in de settings om het aan of uit te zetten, ik verwacht dat die standaard aan staat als de update er is.
PSSR1 was een beetje hit or miss, veel kinderziektes. Er zijn games waarbij het heel goed werkt zoals Kingdom Come Deliverance II, Stellar Blade en first party Sony games. Maar er zijn ook zeker games waarbij het minder goed werkt zoals Silent Hill 2, Star Wars Jedi Survivor en Alan Wake 2 (mogelijk al gepatched) waarbij je vooral last had van flickering textures. De verwachting is dat de PSSR2 update deze kinderziektes niet meer heeft maar dat is zoals altijd even afwachten. Ik heb nu 16 uur in Resident Evil Requiem en die ziet er fantastisch uit.
Toch stuk langer volgehouden dan Concord.quote:
Gaat free 2 play zijn binnen paar maandenquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch stuk langer volgehouden dan Concord.
Marathon gaat de volgende flop worden, als in niet het succes dat ze gehoopt hadden.
Zie dat echter wel blijven bestaan.
Bij dit soort games kan je beter dan shit vrijgeven en gewoon modders erop los latenquote:Op donderdag 5 maart 2026 15:29 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Toch stuk langer volgehouden dan Concord.
Marathon gaat de volgende flop worden, als in niet het succes dat ze gehoopt hadden.
Zie dat echter wel blijven bestaan.
Slay the spire 2 is uit? Totaal gemist. Was een leuke game de eerste.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:45 schreef MMaRsu het volgende:
Nou Marathon is ook een enorme flop, nog geen 100k spelers op pc, zelfs naar 35k gedaald, waar Slay the Spire 2 en Arc Raiders enorme nummers doen.
Weer een live service slop fail van Sony.
Bluepoint bedankt Sony!
Ja daar kwam ik dus gister ook pas achter! En toen kreeg ik ook gelijk zin om Slay 2 te halen, maargoed ik wacht er nog ff op, enorme backlog..quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:51 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Slay the spire 2 is uit? Totaal gemist. Was een leuke game de eerste.
Uit in Early Açcess, dus de volledige versie duurt nog wel even.quote:Op vrijdag 6 maart 2026 11:51 schreef Friday12 het volgende:
[..]
Slay the spire 2 is uit? Totaal gemist. Was een leuke game de eerste.
Echt een top remasterquote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:26 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
Er komt een Legacy of Kain: Defiance remaster
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |