Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat er nou precies aan de hand is, maar zoals ik het begrijp krijgen ze de accu niet opgeladen tijdens de formatieronde, terwijl het hebben van een volle accu wel cruciaal is voor een goede launch. Blijkbaar kunnen ze de accu vanuit stilstand nog wat opladen door gas te geven, maar dat duurt dus een seconde of 10 en de mensen achteraan krijgen niet zoveel tijd.quote:
Meen dat het meer in turbo lag zit. En grotere kans op stalls.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:37 schreef Tijn het volgende:
[..]
Ik snap eerlijk gezegd niet helemaal wat er nou precies aan de hand is, maar zoals ik het begrijp krijgen ze de accu niet opgeladen tijdens de formatieronde, terwijl het hebben van een volle accu wel cruciaal is voor een goede launch. Blijkbaar kunnen ze de accu vanuit stilstand nog wat opladen door gas te geven, maar dat duurt dus een seconde of 10 en de mensen achteraan krijgen niet zoveel tijd.
Dit!quote:Op maandag 16 februari 2026 12:15 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Meen dat het meer in turbo lag zit. En grotere kans op stalls.
Ferarri heeft dat blijkbaar jaar geleden al aangegeven en die hebben hun auto daar op aangepast, ten koste van topsnelheid. Nu zijn er andere teams die huilie huilie doen.
https://www.the-race.com/(...)r-and-how-to-fix-it/quote:The combination of the complicated getaways, which includes revving the engine for up to 10 seconds to spin up the turbo,
Nee, het gaat erom dat teams wisten wat de regels waren, maar er gewoon niet naar gehandeld hebben en nu huilie huilie gaan doen zodat de regels alsnog aangepast worden, terwijl er kennelijk wel een team is dat erop geanticipeerd heeft.quote:Op maandag 16 februari 2026 12:35 schreef Questular het volgende:
Terechte kritiek op discutabele beslissingen is huilie huilie doen?
Ze hadden de regels van afgelopen jaren moeten voortzetten.quote:Op maandag 16 februari 2026 11:51 schreef Nattekat het volgende:
Dus de regels waarvoor jaren geleden al werd gewaarschuwd zijn nog steeds even slecht als toen er gewaarschuwd werd.
Echt top.
Het zou niet erg bij de formule 1 passen (wat bijvoorbeeld als doel innovatie heeft) om tot in de eeuwigheid hetzelfde motor reglement te hanteren. Het vorige motor concept heeft 12 seizoenen standgehouden, ik denk het langste in de geschiedenis van de F1.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ze hadden de regels van afgelopen jaren moeten voortzetten.
Was er veel minder gezeur geweest.
Dat ja, en mensen die inhalen bij bochten, en dan voorbijgereden worden op lange rechte stukken. Coureurs die foutjes maken met instellingen, of daar teveel mee bezig zijn, dat soort dingen ook inderdaad. Maar wat je daar als toeschouwer van mee krijgt ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op maandag 16 februari 2026 10:19 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Ik geloof in meer chaos dan alleen de start. Inhaal acties waar men het niet verwacht of coureurs die met dingen bezig zijn op plekken dat het onverstandig is.
Misschien te voorbarig, maar er zitten coureurs tussen die de afgelopen jaren met “normale” auto’s al apart konden doen.
De gemiddelde Amerikaanse Redditfan zal het prachtig vinden.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat ja, en mensen die inhalen bij bochten, en dan voorbijgereden worden op lange rechte stukken. Coureurs die foutjes maken met instellingen, of daar teveel mee bezig zijn, dat soort dingen ook inderdaad. Maar wat je daar als toeschouwer van mee krijgt ben ik ook wel benieuwd naar.
Nou denk ik wel dat een Verstappen daar ook rustig een opmerking over had gemaakt als ie ergens in het middenveld had gereden, maar goed.quote:Op maandag 16 februari 2026 14:54 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[ afbeelding ]
Max (en Lewis) schijnen een breedgedragen sentiment onder de rijders uit te spreken, echter zit niet iedereen in de positie waarin ze het gevoel hebben dat ze hun mond open kunnen trekken zonder gevolgen.
Vergeten rembalansknopjes !quote:Op maandag 16 februari 2026 14:46 schreef George_of_the_Jungle het volgende:
[..]
Dat ja, en mensen die inhalen bij bochten, en dan voorbijgereden worden op lange rechte stukken. Coureurs die foutjes maken met instellingen, of daar teveel mee bezig zijn, dat soort dingen ook inderdaad. Maar wat je daar als toeschouwer van mee krijgt ben ik ook wel benieuwd naar.
Ze wilden graag nieuwe motorfabrikanten aantrekken, maar die wilden niet instappen omdat de MGU-H zo'n ingewikkeld component is. Daarom hebben ze gewerkt aan een nieuwe spec, waarin dit onderdeel is geschrapt.quote:Op maandag 16 februari 2026 13:28 schreef Newone82 het volgende:
[..]
Ze hadden de regels van afgelopen jaren moeten voortzetten.
Was er veel minder gezeur geweest.
Norris is toch van de slechte startsquote:
Deze snap ik niet zo goed. Dus als we deze seizoensstart vermakelijke races krijgen, dan is dat iets waar we zo snel mogelijk vanaf moeten?quote:Op maandag 16 februari 2026 19:08 schreef TheFreshPrince het volgende:
Mogelijk zijn de eerste races van dit seizoen beste wel "entertaining" maar dan om de verkeerde redenen.
Als het nergens over gaat, gaat het leuke er heel snel van af.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:33 schreef Radegast het volgende:
[..]
Deze snap ik niet zo goed. Dus als we deze seizoensstart vermakelijke races krijgen, dan is dat iets waar we zo snel mogelijk vanaf moeten?
entertaining als inquote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:33 schreef Radegast het volgende:
[..]
Deze snap ik niet zo goed. Dus als we deze seizoensstart vermakelijke races krijgen, dan is dat iets waar we zo snel mogelijk vanaf moeten?
Vermakelijk op de 'Te land, ter zee en in de lucht'-manier is niet zo lang leuk als het een serieuze sport betreft.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:33 schreef Radegast het volgende:
[..]
Bekijk deze YouTube-videoquote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Vermakelijk op de 'Te land, ter zee en in de lucht'-manier is niet zo lang leuk als het een serieuze sport betreft.
Als je op het rechte stuk zonder batterijpower zit, dan moet het in het volgende rondje anders aanpakken qua batterij-inzet. Pas je maar aan.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:48 schreef greysbones het volgende:
[..]
entertaining als in
poepstarts
auto's die halverwege een recht stuk zonder batt zitten
niet omdat het zo gelikt gaat zijn
Het is F1 en geen Top Gear.quote:Op dinsdag 17 februari 2026 11:48 schreef Jane het volgende:
[..]
Vermakelijk op de 'Te land, ter zee en in de lucht'-manier is niet zo lang leuk als het een serieuze sport betreft.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |