Aangezien deze afstand gelijk is aan de 10km mannen qua opzet is 12 ritten een beetje veel, dan duurt de 10km 3,5u. Maar 8 ritten zou toch moeten kunnen. Een olympisch evenement met 12 deelnemers is veel te klein.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:02 schreef borisz het volgende:
[..]
Omdat het allemaal korter moet
Vanaf 2014 is het 6 ritten. Vanaf 1994 - 2010 8 ritten. De eerste twee edities hadden nog 24 en 25 deelnemers aka 12 en 13 ritten.
Maar dat heb je op andere afstanden ook wel toch? Ik vind 12 deelnemers gewoon net iets te karigquote:Op donderdag 12 februari 2026 11:09 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar ja, dan krijg je er 2 ritten bij met schaatssters die toch kansloos zijn voor een medaille (tenzij je bijvoorbeeld NL een extra startplek geeft)
Dat gezeik over Beune is inderdaad vreselijk vermoeiend.quote:Op donderdag 12 februari 2026 12:32 schreef mitt het volgende:
[..]
Groenewoud de 5000m, oh dan kan ze de 1500m wel opgeven voor Beune blabla..
Oh, eens hoor, qua deelnemers had het best meer gekund, maar voor de kwaliteit van het startveld heb je in principe geen extra ritten nodig, dat bedoelde ikquote:Op donderdag 12 februari 2026 14:05 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Maar dat heb je op andere afstanden ook wel toch? Ik vind 12 deelnemers gewoon net iets te karig
Zijn ze nu al aan het voorbeschouwen?quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:10 schreef WAvanBuren het volgende:
[..]
Dat gezeik over Beune is inderdaad vreselijk vermoeiend.
Daar ben ik het wel mee eens ja.quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Oh, eens hoor, qua deelnemers had het best meer gekund, maar voor de kwaliteit van het startveld heb je in principe geen extra ritten nodig, dat bedoelde ik
Verwar je haar niet met Conijn?quote:Op donderdag 12 februari 2026 12:05 schreef TweedeKlum het volgende:
[..]
Groenewoud is anders ook een schatje.
En daarna haasten naar de shorttrack hal in een andere hoek van de stadquote:Op donderdag 12 februari 2026 14:33 schreef RedWhiteArmy1983 het volgende:
[..]
Verwar je haar niet met Conijn?![]()
Vind 6 ritten ook maar karig. Niet dat 2 ritten extra de kwaliteit omhoog duwt, maar 6 ritjes van pak 'm beet 7 minuten zijn wel zo voorbij. Wel nog een dweil tussendoor.
Shorttrack begint pas om 20.15 toch?quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:39 schreef franklop het volgende:
[..]
En daarna haasten naar de shorttrack hal in een andere hoek van de stad
Yupquote:Op donderdag 12 februari 2026 14:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Shorttrack begint pas om 20.15 toch?
Voor franklop betekent dat reizen tussen de ene hal en andere hal.quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:45 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Shorttrack begint pas om 20.15 toch?
Oh verrek ja, die zit daarquote:Op donderdag 12 februari 2026 15:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor franklop betekent dat reizen tussen de ene hal en andere hal.
Hopelijk geen re-skatequote:Op donderdag 12 februari 2026 15:15 schreef Starflyer het volgende:
[..]
Voor franklop betekent dat reizen tussen de ene hal en andere hal.
We denken al na over het inzetten van een uberquote:
Zag nu Groenewoud in rit 1quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:26 schreef Pino112 het volgende:
Gaan ze de startlijst nog aanpassen?
Nee. Vooral op social media gaan mensen los omdat ze vinden dat Groenewoud haar plek op dequote:Op donderdag 12 februari 2026 14:29 schreef vul_maar_in het volgende:
[..]
Zijn ze nu al aan het voorbeschouwen?
Dat gaat ze (terecht) niet doen natuurlijk.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:29 schreef AgnesGru het volgende:
[..]
Nee. Vooral op social media gaan mensen los omdat ze vinden dat Groenewoud haar plek op de
1500m moet afstaan aan Beune.
Ze kan het doen als ze het idee heeft dat het skippen van de 1500 haar een betere kans geeft op de MS, maar dat moet altijd haar eigen keuze zijn jaquote:Op donderdag 12 februari 2026 15:31 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat gaat ze (terecht) niet doen natuurlijk.
Dat zou nog wel een optie zijn ja, al acht ik de kans klein.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:35 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Ze kan het doen als ze het idee heeft dat het skippen van de 1500 haar een betere kans geeft op de MS, maar dat moet altijd haar eigen keuze zijn ja
Groenewoud schaatst marathons tijdens toernooien, dus die gaat die 1500m echt niet bezwaarlijk vinden voor haar MSquote:Op donderdag 12 februari 2026 15:39 schreef Felagund het volgende:
[..]
Dat zou nog wel een optie zijn ja, al acht ik de kans klein.
Meh. Finale wel weer als ik niets anders heb.quote:
Daarnaast is Groenewoud ook veel meer een 1500 meter rijdster dan bijvoorbeeld een Schouten was. Ik verwacht weinig tot niets van haar vandaag.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Groenewoud schaatst marathons tijdens toernooien, dus die gaat die 1500m echt niet bezwaarlijk vinden voor haar MS
Wat is je tijd?quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:51 schreef Dagoduck het volgende:
Wel stofgezogen net, ben kapot. Ik wil een diploma minimaal.
Niet onder de zes minuten.quote:
Je werd gehinderd bij de kruising naar de woonkamer?quote:
Stang is stuk. Materiaalpech.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:55 schreef Felagund het volgende:
[..]
Je werd gehinderd bij de kruising naar de woonkamer?
Klopt, maar de vorm lijkt gezien de 3 niet denderend te zijn en dan is de MS toch een grotere kans.quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:40 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Groenewoud schaatst marathons tijdens toernooien, dus die gaat die 1500m echt niet bezwaarlijk vinden voor haar MS
Dit is nabeschouwen!quote:Op donderdag 12 februari 2026 15:57 schreef Dagoduck het volgende:
Dit is geen voorbeschouwen jongens.
Hebben ze gisteren al gedaan!quote:
Falende presentator (gespreksleider).quote:
We kunnen dan altijd vragen of een Chinees de naam Joep Wennemars uit kan sprekenquote:Op donderdag 12 februari 2026 15:56 schreef Remco het volgende:
Erben die Ziwen Lian weer 'die Chinees' noemt, heel het Nederlands journaille kan nog een keer op de achterste poten gaan staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |