Eens. Die Piet zou moeten overwegen de elfstedentocht gewoon nog een keer te rijden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:33 schreef wimderon het volgende:
[..]
Piet Kleine heeft ook talloze Elfstedenkruisjes aangeboden gekregen, maar die waren voor hem net zo waardeloos als deze bronzen medaille voor Joep zou zijn.
Die NBC kettingquote:
Zal die vast wel een miljoentje extra voor krijgen.quote:
We hebben een zieke opening gezien (Dubreuil).quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:34 schreef DeeBee het volgende:
EEN CHINEES, NEE TOCH
Jammer van JOEP, maar die slotronde van Stolz, goeie genade jongons
Oh ja hoor, verdiende winnaar. En erg jammer dat de prachtige zilveren medaille van Jenning de Boo zo overschaduwd wordt.quote:
Beste upload ooit van @wimderonquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:35 schreef ChevyCaprice het volgende:
[..]
Eens. Die Piet zou moeten overwegen de elfstedentocht gewoon nog een keer te rijden.
Bekijk deze YouTube-video
Eurosport zit in het basispakket (kanaal 25 bij ziggo). De livestream van de NOS is te zien op http://nos.nl/live en het kunstrijden van vandaag is straks hier te zien. https://nos.nl/livestream/2601787-kunstrijden-vrije-dansquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:16 schreef ChipsZak. het volgende:
[..]
Ik heb geen extra sportkanalen en derhalve ook geen Eurosport e.d.
NOS livestream? Als ik via Ziggo NOS kijk, zonden ze enkel die andere troep uit. En ik wil wel graag commentaar ook. En terugkijken was niet te doen. Ik kon niets vinden in ieder geval. Niet op NOS, OS, YT etc. Heb verschillende plekken gecheckt.
Morgen rijden als voorprogrammaquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:30 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
De hele avond wachten op de race en de ceremonie. Zoiets kun je Stolz ook niet aandoen.
Schaatsen is een van de eerlijkste sporten op de winterspelen wat dat betreft. Hier heb je alleen de loting/tegenstander waar je van kunt profiteren of nadeel van kunt hebben.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:02 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
Dat is wel het nadeel van schaatsen, er zit zit een stukje onrechtvaardigheid in. Voelt meer random dan toevalsfactoren in andere sporten.
Ik moet wel zeggen dat 4 jaar geleden het niveau van de 1000 niet echt meeviel. Laat ik het erop houden dat de zege voor Krol net op tijd kwam. Niettemin (wat mij betreft) 100% gegund.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:38 schreef Marcoss het volgende:
Krol pakte 4 jaar geleden goud met 1.07,92, nu rijdt Stolz 1,7 seconden harder op een baan waarvan werd gezegd dat hij trager zou zijn
Bizarre stappen wel
quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:37 schreef Slobeend het volgende:
[..]
Beste upload ooit van @:wimderon
op een CHINEZENbaan. Toeval? I think notquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:38 schreef Marcoss het volgende:
Krol pakte 4 jaar geleden goud met 1.07,92,
Heldquote:
Snoop Dogg zegt hier: ik zou gewoon altijd de binnenbocht nemen.quote:
Stel je niet zo aan joh.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:37 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Oh ja hoor, verdiende winnaar. En erg jammer dat de prachtige zilveren medaille van Jenning de Boo zo overschaduwd wordt.
Maar god wat HAAT ik China nu.
Nou ja dat ging niet heel veel beterquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:42 schreef mitt het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh.
Het is schaatsen, geen darten.
Nog geen last van Chinezen gelukkig.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:43 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
Nou ja dat ging niet heel veel beter
alles aan gestolenquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:44 schreef Bill_Hillie het volgende:
Ning natuurlijk geluk met Joep zijn kruising maar reed zelf wel een dijk van een race dus niks aan gestolen.
Fair enough, Australische schaatser die in salt lake 2022 op wonderbaarlijke wijze goud pakte bij het shorttracken. Zou normaalgesproken niet veel verder gekomen zijn dan de heats maar door een diskwalificatie kwam hij door de kwartfinale heen, door een valpartij terwijl hij kansloos achteraan reed kwam hij door de halve finale heen (als 2e) en in de finale reed hij weer kansloos achteraan en kegelde iedereen voor hem ondersteboven waardoor hij goud won.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:31 schreef ChipsZak. het volgende: [..] Ben ik ook niet. Ik kijk het nauwelijks en heb dat ook vrij weinig gedaan altijd. Mijn ma kijkt altijd dus heb tijdens het opgroeien eea meegekregen maar daar blijft het wel bij.
Yep, je moet er niet aan denken hierdoor goud te verliezen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed dat gaat dan om een bronzen medaille waar hebben we het eigenlijk over.
Nou ja, als sporter zonder Olympische medailles is dat wel een ding natuurlijk.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:46 schreef Dr_Flash het volgende:
Maar goed dat gaat dan om een bronzen medaille waar hebben we het eigenlijk over.
Een oto,quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:34 schreef DeeBee het volgende:
EEN CHINEES, NEE TOCH
Jammer van JOEP, maar die slotronde van Stolz, goeie genade jongons
Nee het is Diggy Dex vanavond in het Holland House.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:51 schreef Gretzl het volgende:
Eeuwig zonde wel dat we niet de 3J's op het podium hebben gekregenDeze doet op de lange termijn meer pijn dan de mislukte wissel van Sven op de 10 km in Vancouver.
Het was 2002 ipv 2022. FOK!king toetsenbord.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Fair enough, Australische schaatser die in salt lake 2022 op wonderbaarlijke wijze goud pakte bij het shorttracken. Zou normaalgesproken niet veel verder gekomen zijn dan de heats maar door een diskwalificatie kwam hij door de kwartfinale heen, door een valpartij terwijl hij kansloos achteraan reed kwam hij door de halve finale heen (als 2e) en in de finale reed hij weer kansloos achteraan en kegelde iedereen voor hem ondersteboven waardoor hij goud won.
Nee toch?quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:51 schreef Gretzl het volgende:
[...] Deze doet op de lange termijn meer pijn dan de mislukte wissel van Sven op de 10 km in Vancouver.
Dat deed die direct na de race al.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef 3rr0r het volgende:
Benieuwd of die Chinees excuses gaat aanbieden, of heeft hij dat direct al gedaan?
Gelukkig maarquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:54 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat deed die direct na de race al.
De Chinees die van links komt zit fout. U heeft voorrang. mag u dan uw auto vol in de zijkant van de Chinees boren?quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:56 schreef Forumtijger het volgende:
Ik moest net wel stiekem een klein beetje lachen bij een interview wat Joep net gaf. Op de vraag aan hem wat er nou precies gebeurde, antwoordde hij: die Chinees reed in de weg, dat mag helemaal niet. Misschien leuk voor bij een evt. theorie-examen: Er komt een Chinees op een kruising van links, mag dat?
Wat er daarna gebeurde in Australië stond me niet meer voor de geestquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het was 2002 ipv 2022. FOK!king toetsenbord.
Veteraan op z'n retour.
Hoorde inderdaad niet in de finale thuis.
Maar de Kerstman kwam nog een keer langs (want 3x is scheepsrecht).
Mag het nog altijd graag zien.
quote:Bradbury is ondanks zijn prestatie in 2002 niet verkozen tot sportman van het jaar in Australië, wat heeft geleid tot veel ophef en rellen door het gehele land. Bradbury wordt nog steeds gezien als voorbeeld voor de sport en houdt nog regelmatig clinics om de Australische jeugd te interesseren in de sport.
(Niet van toepassing?)quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:58 schreef Redefine het volgende:
[..]
De Chinees die van links komt zit fout. U heeft voorrang. mag u dan uw auto vol in de zijkant van de Chinees boren?
Hij krijgt morgen gratis een extra loempia.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef 3rr0r het volgende:
Benieuwd of die Chinees excuses gaat aanbieden, of heeft hij dat direct al gedaan?
Duimen voor de 1500.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:59 schreef Ericr het volgende:
Voor sommigen is brons het enige wat ze ooit winnen op een OS. Meesten winnen natuurlijk niks maar als je kanshebber bent is dit gewoon driedubbel zuur. Genoeg talenten die opeens geen deuk in pak boter meer rijden. Wennemars waarschijnlijk niet maar 4 jaar wachten is best lang.
Het is altijd afwachten. Maar zo'n medaille op die manier mislopen kan later nog weleens de enige kans zijn ja. Als je kijkt naar de vorige OS dan zijn er heel veel schaatsers nu top die toen er nog niet bij waren of nog niet op niveau. Je kan zo maar voorbij gestreefd worden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:59 schreef Ericr het volgende:
Voor sommigen is brons het enige wat ze ooit winnen op een OS. Meesten winnen natuurlijk niks maar als je kanshebber bent is dit gewoon driedubbel zuur. Genoeg talenten die opeens geen deuk in pak boter meer rijden. Wennemars waarschijnlijk niet maar 4 jaar wachten is best lang.
quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:58 schreef Gretzl het volgende:
[..]
Wat er daarna gebeurde in Australië stond me niet meer voor de geest
[..]
Nee joh, die deed op lange termijn steeds meer pijn omdat het elke keer mis ging op de 10 kilometers daarnaquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:51 schreef Gretzl het volgende:
Eeuwig zonde wel dat we niet de 3J's op het podium hebben gekregenDeze doet op de lange termijn meer pijn dan de mislukte wissel van Sven op de 10 km in Vancouver.
Chinees had gewoon de fair play prijs kunnen winnen zoals Verbij, dat is toch leuker dan een DQ!quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:57 schreef Redefine het volgende:
Wel typisch dat je deze race twee mannen had die zo'n fout maakten bij de wissel. Het komt zeker wel een aantal keer voor, maar twee keer binnen één afstand zelden.
Dat zo'n man dat niet begrijpt.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Chinees had gewoon de fair play prijs kunnen winnen zoals Verbij, dat is toch leuker dan een DQ!
Dan had die het wel eerst nog moeten zien (net zoals Odor). Die waren beiden nogal blind.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:05 schreef Em31 het volgende:
[..]
Chinees had gewoon de fair play prijs kunnen winnen zoals Verbij, dat is toch leuker dan een DQ!
Was wel een andere situatie omdat Verbij meer snelheid had, terwijl Dubreuil stilviel.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:07 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dan had die het wel eerst nog moeten zien (net zoals Odor). Die waren beiden nogal blind.
Overigens werden er toen nog best wel wat mensen kwaad op Verbij omdat die niet doorreed. Ik sluit niet uit dat het dezelfde users waren die nu kwaad op de Chinees zijn
Ja, dat is ook wel weer waar. Maar in het geval van Kramer was het friendly fire die hem de das omdeed, een coach die hem om verkeerde gedachten bracht. Een andere schaatser die het compleet voor je verpest is toch nog wat zuurder.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:05 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Nee joh, die deed op lange termijn steeds meer pijn omdat het elke keer mis ging op de 10 kilometers daarna
Misschien doet hij wel een Juttatje.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:59 schreef Ericr het volgende:
Het was niet identiek. Maar wel heel erg vergelijkbaar. Overigens zie je bij WB's juist wel vaak dat ze het laten lopen. Maar ja dat is dan ook geen OS.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:12 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Was wel een andere situatie omdat Verbij meer snelheid had, terwijl Dubreuil stilviel.
Denk trouwens dat de Chinees er bij de tussentijd dicht genoeg achter zat om in principe voor langs te kunnen kruisen en onderschatte hoeveel snelheid Wennemars had (of zichzelf overschatte)
Jammer is het als het bij de WB gebeurt, zou ik.zeggen..quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef Bill_Hillie het volgende:
Lian maakte gewoon een domme fout. Was dit bij een wb-wedstrijd boeide het niemand iets, maar is nu de OS.
Erg jammer vooral, meer niet.
Over 80 jaar komt premier Ping Pong Pang met excuses namens heel China, inclusief royale herstelbetalingen aan de nazaten van de familie Wennemars-Schulting.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef 3rr0r het volgende:
Dat vind ik ookquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:18 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Jammer is het als het bij de WB gebeurt, zou ik.zeggen..
Had die ook meteen goud gepakt, dom dat die daar niet aan heeft gedachtquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef damsco het volgende:
Als wennemars gewoon sneller had geschaatst had die voor die chinees gezeten. Eigen schuld dus.
Ja, zo cool dit!quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:53 schreef Toby56 het volgende:
[..]
Het was 2002 ipv 2022. FOK!king toetsenbord.
Veteraan op z'n retour.
Hoorde inderdaad niet in de finale thuis.
Maar de Kerstman kwam nog een keer langs (want 3x is scheepsrecht).
Mag het nog altijd graag zien.
Zou die echt een halve seconden laten liggen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:39 schreef TheVulture het volgende:
Denk trouwens dat Stolz alleen door zijn directe rivalen te kloppen is als je niet in hetzelfde paar zit... Je zag m vandaag gewoon even extra aanzetten toen De Boo onderdoor kwam. Wellicht verrekend ie zich wel als ie niet in zo'n rit zit en zijn eigen race moet rijden
quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:48 schreef RealistAtheist het volgende:
[..]
Fair enough, Australische schaatser die in salt lake 2022 op wonderbaarlijke wijze goud pakte bij het shorttracken. Zou normaalgesproken niet veel verder gekomen zijn dan de heats maar door een diskwalificatie kwam hij door de kwartfinale heen, door een valpartij terwijl hij kansloos achteraan reed kwam hij door de halve finale heen (als 2e) en in de finale reed hij weer kansloos achteraan en kegelde iedereen voor hem ondersteboven waardoor hij goud won.
van A tot Z dor de chinezsen geregisseerd.quote:Op woensdag 11 februari 2026 20:49 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Welnee, Ning kan er toch niks aan doen dat er wat fout gaat in een andere race?
Denk dat hij vandaag sowieso niet te kloppen was inderdaad. 500 dan een grotere kansquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:40 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Zou die echt een halve seconden laten liggen.
Het moet qua kruising e.d. allemaal meezitten; dan kan het misschien voor De Boo.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:49 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Denk dat hij vandaag sowieso niet te kloppen was inderdaad. 500 dan een grotere kans
Die zal dus wel weer de mindere baan lotenquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het moet qua kruising e.d. allemaal meezitten; dan kan het misschien voor De Boo.
Boo was 0,37 sneller op de 600m.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:50 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Het moet qua kruising e.d. allemaal meezitten; dan kan het misschien voor De Boo.
Op basis van deze rit moet ik het nog maar zien met Stolz op de 500m, die jets zijn vooral leuk op de 1000 en 1500mquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:39 schreef TheVulture het volgende:
Denk trouwens dat Stolz alleen door zijn directe rivalen te kloppen is als je niet in hetzelfde paar zit... Je zag m vandaag gewoon even extra aanzetten toen De Boo onderdoor kwam. Wellicht verrekend ie zich wel als ie niet in zo'n rit zit en zijn eigen race moet rijden
Als Jenning gewoon scherp is, en dat is soms wel een probleem, denk ik dat hij wel een grote kans heeft om Stolz te kloppen op de 500m inderdaadquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op basis van deze rit moet ik het nog maar zien met Stolz op de 500m, die jets zijn vooral leuk op de 1000 en 1500m
Die dekselse Chinezenquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:49 schreef Dr_Flash het volgende:
[..]
van A tot Z dor de chinezsen geregisseerd.
Ja haat me nu maar, maar als het ooit nog over de waarheid mag gaan zal blijken dat dit volstrekt gestolen is.
Wel lastig vergelijken, lijkt me. De tactiek van de Boo was om zo hard mogelijk weg te gaan en voorsprong te pakken voor de laatste kruising en dan maar zien hoe lang hij het door kan trekken, terwijl Stolz tactisch juist de focus op de laatste ronde legt. Die had vast sneller kunnen startenquote:Op woensdag 11 februari 2026 21:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Op basis van deze rit moet ik het nog maar zien met Stolz op de 500m, die jets zijn vooral leuk op de 1000 en 1500m
De 500 meter is sowieso de grootste kans om Stolz te kloppen. Als De Boo, Zurek of Koshkin een toprit rijden zoals ze wel vaker hebben gedaan kan Stolz zomaar zelfs met een goede rit vierde worden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:58 schreef Wienerschnitzels het volgende:
[..]
Ja al heeft die dit seizoen bijna alleen maar goede 500 meters gereden als er al een was geweest.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:26 schreef Dale__Cooper het volgende:
Als ik nu zou moeten inzetten, zou ik De Boo kiezen op de 500. De 1.500 daarentegen lijkt mij op voorhand wel gespeeld.
Soberso knalt hij er zelf achterop, als Max Verstappen na het uitkomen van de pits achterop een andere auto knalt is het gewoon z'n eigen domme fout.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef damsco het volgende:
Als wennemars gewoon sneller had geschaatst had die voor die chinees gezeten. Eigen schuld dus.
Dat zei je zusje ook vannacht.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:30 schreef de_boswachter het volgende:
Moest het terug kijken maar dit was in alles een deceptie….
Nouja nu is er wel de 1000 4? dagen van te voren geweest, met de vraag of dat genoeg is.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja al heeft die dit seizoen bijna alleen maar goede 500 meters gereden als er al een was geweest.
Hopelijk werkt het op die manier ja.quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:32 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Nouja nu is er wel de 1000 4? dagen van te voren geweest, met de vraag of dat genoeg is.
Hij kan vandaag zien als de 1e 500 meter waar hij nog net wat langer door moestquote:Op woensdag 11 februari 2026 22:29 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ja al heeft die dit seizoen bijna alleen maar goede 500 meters gereden als er al een was geweest.
Zurek had vandaag niet z’n allerbeste dag..quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:34 schreef Redefine het volgende:
Ik hoop dat de andere 500 meter toppers ook hun niveau halen. Want dan wordt het wel een echt een topshow.
Heeft die ook voorrang?quote:Op woensdag 11 februari 2026 22:30 schreef Hyaenidae het volgende:
[..]
Soberso knalt hij er zelf achterop, als Max Verstappen na het uitkomen van de pits achterop een andere auto knalt is het gewoon z'n eigen domme fout.
Kunnen ze het beste doen door Lian uit te sluiten van deze spelen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:28 schreef Marcoss het volgende:
Bij de loting van de 500 kunnen ze de optie Wennemars-Lian wel beter al vooraf uitsluiten
Maar inhouden kost tijd.quote:Op woensdag 11 februari 2026 23:30 schreef Hugo_Treger het volgende:
De analisten van de oosterburen zeggen, zoals ik ook alreeds deed: Joep neemt voorrang, terwijl deze verleend moet worden. Verkeersregels 101, ook bij het schaatsen. Hij stuurt met oogkleppen op tegen de schaats van de Aziaat. Dat de laatste vervolgens nog niet plaats maakt voor Joep is frappant, maar het kwaad is dan eigenlijk al geschied.
Inderdaad, in het verkeer gaat het niet om goud, zilver, brons.quote:
Maar hij hoefte niet in te houden, maar gewoon rechtdoor te schaatsen (ipv naar binnen te komen).quote:
Dat lijkt mij zeer sterk, zilver was misschien nog wel mogelijk geweest.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:07 schreef Pedroso het volgende:
Volgens Erik Dijkstra (wie kent hem niet) had Joep Wennemars mogelijk gewonnen als ie niet zo'n pech had gehad![]()
Hij neemt voorrang wat zijn volste recht is. Die Chinees had moeten bedenken dat ie nooit voorlangs kon kruisen en had in moeten houden. Iedereen die schaatsen langer volgt dan 3 dagen weet dat.quote:Op woensdag 11 februari 2026 23:30 schreef Hugo_Treger het volgende:
De analisten van de oosterburen zeggen, zoals ik ook alreeds deed: Joep neemt voorrang, terwijl deze verleend moet worden. Verkeersregels 101, ook bij het schaatsen. Hij stuurt met oogkleppen op tegen de schaats van de Aziaat. Dat de laatste vervolgens nog niet plaats maakt voor Joep is frappant, maar het kwaad is dan eigenlijk al geschied.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij hem niet op tijd zag. En ja hij had rechtdoor kunnen schaatsen, maar dan kom je weer in een situatie dat je de bocht niet goed kan aansnijden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:00 schreef Gremen het volgende:
[..]
Maar hij hoefte niet in te houden, maar gewoon rechtdoor te schaatsen (ipv naar binnen te komen).
Dan had die ander gezien dat hij er niet meer voor kon komen en kon dan inhouden.
Ik vind het toch niet 100% de fout van de Chinees. Ja, het is zijn verantwoordelijkheid, maar Wennemars ligt in de bocht echt nog een stukje achter en de Chinees kon hem niet goed zien. Wennemars had in feite beter ietsje in kunnen houden. Natuurlijk is het zijn goed recht om voorlangs te kruisen, maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij neemt voorrang wat zijn volste recht is. Die Chinees had moeten bedenken dat ie nooit voorlangs kon kruisen en had in moeten houden. Iedereen die schaatsen langer volgt dan 3 dagen weet dat.
De schuld bij Wennenars leggen slaat echt helemaal nergens op.
Wat zijn dit voor teksten johquote:Op donderdag 12 februari 2026 01:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het toch niet 100% de fout van de Chinees. Ja, het is zijn verantwoordelijkheid, maar Wennemars ligt in de bocht echt nog een stukje achter en de Chinees kon hem niet goed zien. Wennemars had in feite beter ietsje in kunnen houden. Natuurlijk is het zijn goed recht om voorlangs te kruisen, maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd.
Ik denk dat we kunnen stellen dat als Joep zich iets ingehouden had in de bocht, hij zilver had gepakt. Hopelijk kijkt hij wel even in de spiegel.quote:Op donderdag 12 februari 2026 01:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het toch niet 100% de fout van de Chinees. Ja, het is zijn verantwoordelijkheid, maar Wennemars ligt in de bocht echt nog een stukje achter en de Chinees kon hem niet goed zien. Wennemars had in feite beter ietsje in kunnen houden. Natuurlijk is het zijn goed recht om voorlangs te kruisen, maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd.
Je kunt wel merken dat de Duitsers niets meer met het schaatsen hebbenquote:Op woensdag 11 februari 2026 23:30 schreef Hugo_Treger het volgende:
Opmerkingen van mensen die duidelijk niet weten hoe het werkt bij schaatsen. Hij heeft voorrang en elk manier om niet voorrang te nemen had hem tijd gekost dus daar kiest die logischerwijs en terecht niet voor. Plus dat hij verwacht dat Lian niet door blijft schaatsen, want dat komt al niet vaak voor.quote:
Ik geloof, gezien de user, er heel weinig van dat de Duitse commentatoren dat op die manier gezegd hebben. Dus ja.quote:Op donderdag 12 februari 2026 07:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je kunt wel merken dat de Duitsers niets meer met het schaatsen hebben
Ohquote:Op donderdag 12 februari 2026 07:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik geloof, gezien de user, er heel weinig van dat de Duitse commentatoren dat op die manier gezegd hebben. Dus ja.
Ik vergelijk het een beetje met iemand die zo een rotonde op rijdt terwijl jij op de rotonde zit. Natuurlijk heb jij voorrang, maar dan rijd jij er ook niet tegenaan natuurlijk, als je al ziet dat een botsing dan onvermijdelijk is. Ok, dan gaat het niet om Olympisch goud, maar toch. Ik vond dat de Chinees dit niet helemaal had kunnen zien aankomen, want je ziet Wennemars bij de laatste passen in de buitenbocht echt nog enorm versnellen. Als hij dat niet had gedaan, had hij er gewoon achterlangs gekund én in de slipstream kunnen duiken. Dan ga je echt zeker voor zilver. Je kunt wel altijd je voorrang opeisen maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet altijd.quote:
Maar wanneer heb je precies voorrang als je de rotonde oprijdt als er al iemand rijdt?quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vergelijk het een beetje met iemand die zo een rotonde op rijdt terwijl jij op de rotonde zit. Natuurlijk heb jij voorrang, maar dan rijd jij er ook niet tegenaan natuurlijk, als je al ziet dat een botsing dan onvermijdelijk is. Ok, dan gaat het niet om Olympisch goud, maar toch. Ik vond dat de Chinees dit niet helemaal had kunnen zien aankomen, want je ziet Wennemars bij de laatste passen in de buitenbocht echt nog enorm versnellen. Als hij dat niet had gedaan, had hij er gewoon achterlangs gekund én in de slipstream kunnen duiken. Dan ga je echt zeker voor zilver. Je kunt wel altijd je voorrang opeisen maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet altijd.
Ald rotonde is gemaakt van ijs.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wanneer heb je precies voorrang als je de rotonde oprijdt als er al iemand rijdt?
En/of niks met onsquote:Op donderdag 12 februari 2026 07:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een misverstand is. Ik bedoel dus: als jij op de rotonde zit en iemand anders rijdt er zomaar op, dan heb jij voorrang, maar dan ga je ook remmen als het goed is.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wanneer heb je precies voorrang als je de rotonde oprijdt als er al iemand rijdt?
Eigenlijk is er nog wel een betere. Als Wennenars nou niet was gestart, dan was die ook niet in die situatie terecht gekomenquote:Op donderdag 12 februari 2026 08:26 schreef Dagoduck het volgende:
Zal ik ook maar even "edgy" doen (of eigenlijk 'lekker achteraf lullen') dan:
Los van waar de fout ligt, dat is wel duidelijk, denk ik dat Joep wel sneller was geweest als ie twee slagen had ingehouden in plaats van de negen die nu gebeurden.
Ik gun Joep alles (zoals ik eigenlijk alle sporters alles gun) maar we hebben wel weer een mooi dramatisch moment voor in de boeken. Wat zou sport toch saai zijn zonder dit soort incidenten!
Zo!
Wat Marcoss probeert te zeggen is dat jouw vergelijking niet klopt. Beide schaatsers reden al op de rotonde (Keizer Karelplein ?!) of beter nog: kwamen in een weefvak zonder belijning terecht waar rechts voorrang heeft.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat er een misverstand is. Ik bedoel dus: als jij op de rotonde zit en iemand anders rijdt er zomaar op, dan heb jij voorrang, maar dan ga je ook remmen als het goed is.
Wennenars had ook lekker op de bank kunnen blijven liggen, had ie ook geen last gehad van die Chinees....quote:Op donderdag 12 februari 2026 01:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
HET verhaal. Nee maar dat is logisch op een OS. Het zijn vaak de verhalen die blijven hangen niet perse de medailles.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik volg het half maar voor de duidelijkheid:
NL geen goud en dit zat er ook niet echt in.
Wel een Nederlander op plek 2 die gewoon een goeie rit heeft gereden.
Maar ondertussen wordt alle aandacht in de media opgezogen door 1 die 3e had kunnen worden als hij niet de pech had gehad met het kruisen? Aandacht die hij vooral moet delen met paps die vroeger ook met veel drukte geschaatst heeft.
Toch staat het me tegen. Zeker met een landgenoot met zilver en een fam Wennemars die bij het kwalificatietoernooi zo riep te blèren dat men niet moest zeiken.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:54 schreef Remco het volgende:
[..]
HET verhaal. Nee maar dat is logisch op een OS. Het zijn vaak de verhalen die blijven hangen niet perse de medailles.
Dat was een totaal andere situatie, het is logisch dat hij teleurgesteld is. En allicht had hij zilver gewonnen, i.p.v. De Boo.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch staat het me tegen. Zeker met een landgenoot met zilver en een fam Wennemars die bij het kwalificatietoernooi zo riep te blèren dat men niet moest zeiken.
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de familie Wennemars, maar je kunt niet ontkennen dat Joep echt wel een medaille is ontnomen. Dat is natuurlijk veel meer nieuws dan Jenning de Boo die(hoe knap ook), exact doet wat iedereen al een seizoen lang van hem verwacht.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch staat het me tegen. Zeker met een landgenoot met zilver en een fam Wennemars die bij het kwalificatietoernooi zo riep te blèren dat men niet moest zeiken.
En dit staat ook los van de naam Wennemars, dit was ook gebeurd als een andere Nederlander dit overkomen wasquote:Op donderdag 12 februari 2026 10:04 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de familie Wennemars, maar je kunt niet ontkennen dat Joep echt wel een medaille is ontnomen. Dat is natuurlijk veel meer nieuws dan Jenning de Boo die(hoe knap ook), exact doet wat iedereen al een seizoen lang van hem verwacht.
Ja, eens. Ben ook niet zo’n fan van de Wennemars kliek. Maar De Boo reed een fantastische race.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
To be fair.... Wie wel?quote:Op donderdag 12 februari 2026 07:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat was zaterdag met Lollobrigida wel duidelijk inderdaad, geen enkele Italiaan boeide het ietsquote:Op donderdag 12 februari 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
To be fair.... Wie wel?
Schaatsen is om de 1 of andere reden heel groot in Nederland.
Maar buiten Nederland? Wellicht in Noorwegen nog, maar de hele wereld geeft geen reet om langebaan schaatsen.
Boeide hen dat het een Italiaan was?quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was zaterdag met Lollobrigida wel duidelijk inderdaad, geen enkele Italiaan boeide het iets
Wennemars ook.quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, eens. Ben ook niet zo’n fan van de Wennemars kliek. Maar De Boo reed een fantastische race.
Pssst het is geen weg, verkeersregels zijn niet van toepassingquote:Op donderdag 12 februari 2026 08:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vergelijk het een beetje met iemand die zo een rotonde op rijdt terwijl jij op de rotonde zit. Natuurlijk heb jij voorrang, maar dan rijd jij er ook niet tegenaan natuurlijk, als je al ziet dat een botsing dan onvermijdelijk is. Ok, dan gaat het niet om Olympisch goud, maar toch. Ik vond dat de Chinees dit niet helemaal had kunnen zien aankomen, want je ziet Wennemars bij de laatste passen in de buitenbocht echt nog enorm versnellen. Als hij dat niet had gedaan, had hij er gewoon achterlangs gekund én in de slipstream kunnen duiken. Dan ga je echt zeker voor zilver. Je kunt wel altijd je voorrang opeisen maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet altijd.
Dat interview met Joep laatst dat de Olympische Spelen niet zo belangrijk zijn is nu wel een beetje ironisch.quote:Naar huis
"Ik denk dat hij er heel makkelijk mee had kunnen leven als hij verloren had omdat hij niet goed genoeg was", aldus Erben Wennemars. "Maar als een zeker lijkende medaille je wordt afgenomen, daar kan hij helemaal niet mee omgaan. Hij vindt het ongelooflijk moeilijk, hij kan niet tegen onrecht. Hij zei: 'Ik wil naar huis'."
Joep Wennemars staat nog twee keer op de olympische startlijsten, op de 500 en 1.500 meter. Een daadwerkelijk vertrek is volgens zijn vader dan ook niet aan de orde. "Hij vindt het verschrikkelijk dat hij geen medaille heeft, maar hij zal zich moeten herpakken. Dat zal moeilijk zijn voor hem, want hij kan hier niet mee omgaan."
https://nos.nl/artikel/26(...)n-en-wilde-naar-huis
Dat geldt voor vrij veel wintersporten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
To be fair.... Wie wel?
Schaatsen is om de 1 of andere reden heel groot in Nederland.
Maar buiten Nederland? Wellicht in Noorwegen nog, maar de hele wereld geeft geen reet om langebaan schaatsen.
Joep heeft dat toch gezegd? Of was het naast Kramer nog iemand?quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat interview met Joep laatst dat de Olympische Spelen niet zo belangrijk zijn is nu wel een beetje ironisch.
Dat zei hij toch niet? Enkel dat je het moet benaderen als iedere andere wedstrijd.quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat interview met Joep laatst dat de Olympische Spelen niet zo belangrijk zijn is nu wel een beetje ironisch.
Nee dat was Joep (ook), dat het zo commercieel is en dat het WK thuis belangrijker was. Maar misschien was het indekken voor het OKT.quote:Op donderdag 12 februari 2026 12:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zei hij toch niet? Enkel dat je het moet benaderen als iedere andere wedstrijd.
Z’n vader heeft wel eens gezegd dat de OS veel groter worden gemaakt in vergelijking met een WK
"Ik/hij kan niet tegen onrecht" is zo'n nietszeggende uitspraak altijdquote:Op donderdag 12 februari 2026 10:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja, wie kan er wel tegen onrecht?quote:Op donderdag 12 februari 2026 12:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
"Ik/hij kan niet tegen onrecht" is zo'n nietszeggende uitspraak altijd
Mwah, genoeg mensen die hun neus ophalen voor onrecht. En anderen die zich alles aantrekken. Het is niet zo zwart/wit.quote:Op donderdag 12 februari 2026 12:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
"Ik/hij kan niet tegen onrecht" is zo'n nietszeggende uitspraak altijd
Ik weet niet waar het Keizer Karelplein is, maar laten we het dan simpeler houden: laten we zeggen dat @Dagoduck op een doorgaande weg rijdt. Van links komt er iemand zo de weg op rijden, laten we zeggen @tong80 Wat doet @Dagoduck dan? Rem je af of rijd je @tong80 vol aan?quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:11 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Wat Marcoss probeert te zeggen is dat jouw vergelijking niet klopt. Beide schaatsers reden al op de rotonde (Keizer Karelplein ?!) of beter nog: kwamen in een weefvak zonder belijning terecht waar rechts voorrang heeft.
Daar ga ik niet op antwoorden want in het verkeer gaat het niet om je tijd en medailles.quote:Op donderdag 12 februari 2026 13:29 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik weet niet waar het Keizer Karelplein is, maar laten we het dan simpeler houden: laten we zeggen dat @:Dagoduck op een doorgaande weg rijdt. Van links komt er iemand zo de weg op rijden, laten we zeggen @:tong80 Wat doet @:Dagoduck dan? Rem je af of rijd je @:tong80 vol aan?
Als hij zich iets had ingehouden (wat je sowieso niet gaat doen) had hij helemaal geen zilver gepakt.quote:Op donderdag 12 februari 2026 07:34 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Ik denk dat we kunnen stellen dat als Joep zich iets ingehouden had in de bocht, hij zilver had gepakt. Hopelijk kijkt hij wel even in de spiegel.
Die knul heeft conform de regels gewoon een dsq gekregen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:26 schreef Shreyas het volgende:
Is Ziwen Lian nu trouwens al naar huis gestuurd? Het lijkt me niet dat deze dwaas deze Spelen nog in actie mag komen.
Het was een grap. Maar serieus analyserend, hangt van je timing/momentum af toch? Als je eerst inhoudt en dan versnelt naar het uitgaan van de bocht en dan nog stukje slipstream meepakt knal je er in het begin van de kruising keihard overheen, en heb je die volledige kruising een veel hogere snelheid dan nu. Er zijn wel eens schaatsers die een bocht zo rijden (maar niet op de 1000 meter vermoedelijk)quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:18 schreef maxi-mus het volgende:
[..]
Als hij zich iets had ingehouden (wat je sowieso niet gaat doen) had hij helemaal geen zilver gepakt.
Op langere afstanden gebeurt dit regelmatig inderdaad. Het is helemaal niet voordelig om zo'n kruising op de spits te drijven, want als je tegenstander extreem moet inhouden heb je daar de rest van de race niets meer aan.quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:42 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Het was een grap. Maar serieus analyserend, hangt van je timing/momentum af toch? Als je eerst inhoudt en dan versnelt naar het uitgaan van de bocht en dan nog stukje slipstream meepakt knal je er in het begin van de kruising keihard overheen, en heb je die volledige kruising een veel hogere snelheid dan nu. Er zijn wel eens schaatsers die een bocht zo rijden (maar niet op de 1000 meter vermoedelijk)
Hij heeft zeker wel gezien dat het close zou worden, je ziet hem zijn ritme bij het uitgaan van de bocht onnatuurlijk omhoog gooien omdat hij dacht er wel voorlangs te kunnen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:13 schreef hole1988 het volgende:
[..]
Ik denk eerlijk gezegd dat hij hem niet op tijd zag. En ja hij had rechtdoor kunnen schaatsen, maar dan kom je weer in een situatie dat je de bocht niet goed kan aansnijden.
Moment bij het uitkomen van de bocht.
[ afbeelding ]
En misschien wilde hij ook wel rechtdoor rijden, maar ze raakten elkaars schaatsen.
[ afbeelding ]
Klopt, hij hoeft ook niet de gevangenis in of zo, maar hij heeft op sportief vlak een cruciale fout gemaakt en daarmee de Olympische Spelen van een medesporter verkloot. Zo iemand moet gewoon het toernooi uitgegooid worden. Mag hij over vier jaar laten zien dat hij wel normaal kan schaatsen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:33 schreef Bill_Hillie het volgende:
[..]
Die knul heeft conform de regels gewoon een dsq gekregen.
Het is niet dat hij iemand mishandeld heeft kom op zeg.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |