Maar inhouden kost tijd.quote:Op woensdag 11 februari 2026 23:30 schreef Hugo_Treger het volgende:
De analisten van de oosterburen zeggen, zoals ik ook alreeds deed: Joep neemt voorrang, terwijl deze verleend moet worden. Verkeersregels 101, ook bij het schaatsen. Hij stuurt met oogkleppen op tegen de schaats van de Aziaat. Dat de laatste vervolgens nog niet plaats maakt voor Joep is frappant, maar het kwaad is dan eigenlijk al geschied.
Inderdaad, in het verkeer gaat het niet om goud, zilver, brons.quote:
Maar hij hoefte niet in te houden, maar gewoon rechtdoor te schaatsen (ipv naar binnen te komen).quote:
Dat lijkt mij zeer sterk, zilver was misschien nog wel mogelijk geweest.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:07 schreef Pedroso het volgende:
Volgens Erik Dijkstra (wie kent hem niet) had Joep Wennemars mogelijk gewonnen als ie niet zo'n pech had gehad![]()
Hij neemt voorrang wat zijn volste recht is. Die Chinees had moeten bedenken dat ie nooit voorlangs kon kruisen en had in moeten houden. Iedereen die schaatsen langer volgt dan 3 dagen weet dat.quote:Op woensdag 11 februari 2026 23:30 schreef Hugo_Treger het volgende:
De analisten van de oosterburen zeggen, zoals ik ook alreeds deed: Joep neemt voorrang, terwijl deze verleend moet worden. Verkeersregels 101, ook bij het schaatsen. Hij stuurt met oogkleppen op tegen de schaats van de Aziaat. Dat de laatste vervolgens nog niet plaats maakt voor Joep is frappant, maar het kwaad is dan eigenlijk al geschied.
Ik denk eerlijk gezegd dat hij hem niet op tijd zag. En ja hij had rechtdoor kunnen schaatsen, maar dan kom je weer in een situatie dat je de bocht niet goed kan aansnijden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:00 schreef Gremen het volgende:
[..]
Maar hij hoefte niet in te houden, maar gewoon rechtdoor te schaatsen (ipv naar binnen te komen).
Dan had die ander gezien dat hij er niet meer voor kon komen en kon dan inhouden.
Ik vind het toch niet 100% de fout van de Chinees. Ja, het is zijn verantwoordelijkheid, maar Wennemars ligt in de bocht echt nog een stukje achter en de Chinees kon hem niet goed zien. Wennemars had in feite beter ietsje in kunnen houden. Natuurlijk is het zijn goed recht om voorlangs te kruisen, maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd.quote:Op donderdag 12 februari 2026 00:10 schreef DrMarten het volgende:
[..]
Hij neemt voorrang wat zijn volste recht is. Die Chinees had moeten bedenken dat ie nooit voorlangs kon kruisen en had in moeten houden. Iedereen die schaatsen langer volgt dan 3 dagen weet dat.
De schuld bij Wennenars leggen slaat echt helemaal nergens op.
Wat zijn dit voor teksten johquote:Op donderdag 12 februari 2026 01:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het toch niet 100% de fout van de Chinees. Ja, het is zijn verantwoordelijkheid, maar Wennemars ligt in de bocht echt nog een stukje achter en de Chinees kon hem niet goed zien. Wennemars had in feite beter ietsje in kunnen houden. Natuurlijk is het zijn goed recht om voorlangs te kruisen, maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd.
Ik denk dat we kunnen stellen dat als Joep zich iets ingehouden had in de bocht, hij zilver had gepakt. Hopelijk kijkt hij wel even in de spiegel.quote:Op donderdag 12 februari 2026 01:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vind het toch niet 100% de fout van de Chinees. Ja, het is zijn verantwoordelijkheid, maar Wennemars ligt in de bocht echt nog een stukje achter en de Chinees kon hem niet goed zien. Wennemars had in feite beter ietsje in kunnen houden. Natuurlijk is het zijn goed recht om voorlangs te kruisen, maar zo werkt het nu eenmaal niet altijd.
Je kunt wel merken dat de Duitsers niets meer met het schaatsen hebbenquote:Op woensdag 11 februari 2026 23:30 schreef Hugo_Treger het volgende:
Opmerkingen van mensen die duidelijk niet weten hoe het werkt bij schaatsen. Hij heeft voorrang en elk manier om niet voorrang te nemen had hem tijd gekost dus daar kiest die logischerwijs en terecht niet voor. Plus dat hij verwacht dat Lian niet door blijft schaatsen, want dat komt al niet vaak voor.quote:
Ik geloof, gezien de user, er heel weinig van dat de Duitse commentatoren dat op die manier gezegd hebben. Dus ja.quote:Op donderdag 12 februari 2026 07:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Je kunt wel merken dat de Duitsers niets meer met het schaatsen hebben
Ohquote:Op donderdag 12 februari 2026 07:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
Ik geloof, gezien de user, er heel weinig van dat de Duitse commentatoren dat op die manier gezegd hebben. Dus ja.
Ik vergelijk het een beetje met iemand die zo een rotonde op rijdt terwijl jij op de rotonde zit. Natuurlijk heb jij voorrang, maar dan rijd jij er ook niet tegenaan natuurlijk, als je al ziet dat een botsing dan onvermijdelijk is. Ok, dan gaat het niet om Olympisch goud, maar toch. Ik vond dat de Chinees dit niet helemaal had kunnen zien aankomen, want je ziet Wennemars bij de laatste passen in de buitenbocht echt nog enorm versnellen. Als hij dat niet had gedaan, had hij er gewoon achterlangs gekund én in de slipstream kunnen duiken. Dan ga je echt zeker voor zilver. Je kunt wel altijd je voorrang opeisen maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet altijd.quote:
Maar wanneer heb je precies voorrang als je de rotonde oprijdt als er al iemand rijdt?quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vergelijk het een beetje met iemand die zo een rotonde op rijdt terwijl jij op de rotonde zit. Natuurlijk heb jij voorrang, maar dan rijd jij er ook niet tegenaan natuurlijk, als je al ziet dat een botsing dan onvermijdelijk is. Ok, dan gaat het niet om Olympisch goud, maar toch. Ik vond dat de Chinees dit niet helemaal had kunnen zien aankomen, want je ziet Wennemars bij de laatste passen in de buitenbocht echt nog enorm versnellen. Als hij dat niet had gedaan, had hij er gewoon achterlangs gekund én in de slipstream kunnen duiken. Dan ga je echt zeker voor zilver. Je kunt wel altijd je voorrang opeisen maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet altijd.
Ald rotonde is gemaakt van ijs.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wanneer heb je precies voorrang als je de rotonde oprijdt als er al iemand rijdt?
En/of niks met onsquote:Op donderdag 12 februari 2026 07:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ik denk dat er een misverstand is. Ik bedoel dus: als jij op de rotonde zit en iemand anders rijdt er zomaar op, dan heb jij voorrang, maar dan ga je ook remmen als het goed is.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:14 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Maar wanneer heb je precies voorrang als je de rotonde oprijdt als er al iemand rijdt?
Eigenlijk is er nog wel een betere. Als Wennenars nou niet was gestart, dan was die ook niet in die situatie terecht gekomenquote:Op donderdag 12 februari 2026 08:26 schreef Dagoduck het volgende:
Zal ik ook maar even "edgy" doen (of eigenlijk 'lekker achteraf lullen') dan:
Los van waar de fout ligt, dat is wel duidelijk, denk ik dat Joep wel sneller was geweest als ie twee slagen had ingehouden in plaats van de negen die nu gebeurden.
Ik gun Joep alles (zoals ik eigenlijk alle sporters alles gun) maar we hebben wel weer een mooi dramatisch moment voor in de boeken. Wat zou sport toch saai zijn zonder dit soort incidenten!
Zo!
Wat Marcoss probeert te zeggen is dat jouw vergelijking niet klopt. Beide schaatsers reden al op de rotonde (Keizer Karelplein ?!) of beter nog: kwamen in een weefvak zonder belijning terecht waar rechts voorrang heeft.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:28 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik denk dat er een misverstand is. Ik bedoel dus: als jij op de rotonde zit en iemand anders rijdt er zomaar op, dan heb jij voorrang, maar dan ga je ook remmen als het goed is.
Wennenars had ook lekker op de bank kunnen blijven liggen, had ie ook geen last gehad van die Chinees....quote:Op donderdag 12 februari 2026 01:45 schreef TAmaru het volgende:
[..]
HET verhaal. Nee maar dat is logisch op een OS. Het zijn vaak de verhalen die blijven hangen niet perse de medailles.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:52 schreef Nebelwerfer het volgende:
Ik volg het half maar voor de duidelijkheid:
NL geen goud en dit zat er ook niet echt in.
Wel een Nederlander op plek 2 die gewoon een goeie rit heeft gereden.
Maar ondertussen wordt alle aandacht in de media opgezogen door 1 die 3e had kunnen worden als hij niet de pech had gehad met het kruisen? Aandacht die hij vooral moet delen met paps die vroeger ook met veel drukte geschaatst heeft.
Toch staat het me tegen. Zeker met een landgenoot met zilver en een fam Wennemars die bij het kwalificatietoernooi zo riep te blèren dat men niet moest zeiken.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:54 schreef Remco het volgende:
[..]
HET verhaal. Nee maar dat is logisch op een OS. Het zijn vaak de verhalen die blijven hangen niet perse de medailles.
Dat was een totaal andere situatie, het is logisch dat hij teleurgesteld is. En allicht had hij zilver gewonnen, i.p.v. De Boo.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch staat het me tegen. Zeker met een landgenoot met zilver en een fam Wennemars die bij het kwalificatietoernooi zo riep te blèren dat men niet moest zeiken.
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de familie Wennemars, maar je kunt niet ontkennen dat Joep echt wel een medaille is ontnomen. Dat is natuurlijk veel meer nieuws dan Jenning de Boo die(hoe knap ook), exact doet wat iedereen al een seizoen lang van hem verwacht.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Toch staat het me tegen. Zeker met een landgenoot met zilver en een fam Wennemars die bij het kwalificatietoernooi zo riep te blèren dat men niet moest zeiken.
En dit staat ook los van de naam Wennemars, dit was ook gebeurd als een andere Nederlander dit overkomen wasquote:Op donderdag 12 februari 2026 10:04 schreef Remco het volgende:
[..]
Ik ben zelf ook absoluut geen fan van de familie Wennemars, maar je kunt niet ontkennen dat Joep echt wel een medaille is ontnomen. Dat is natuurlijk veel meer nieuws dan Jenning de Boo die(hoe knap ook), exact doet wat iedereen al een seizoen lang van hem verwacht.
Ja, eens. Ben ook niet zo’n fan van de Wennemars kliek. Maar De Boo reed een fantastische race.quote:Op donderdag 12 februari 2026 09:59 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
To be fair.... Wie wel?quote:Op donderdag 12 februari 2026 07:54 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat was zaterdag met Lollobrigida wel duidelijk inderdaad, geen enkele Italiaan boeide het ietsquote:Op donderdag 12 februari 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
To be fair.... Wie wel?
Schaatsen is om de 1 of andere reden heel groot in Nederland.
Maar buiten Nederland? Wellicht in Noorwegen nog, maar de hele wereld geeft geen reet om langebaan schaatsen.
Boeide hen dat het een Italiaan was?quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:16 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat was zaterdag met Lollobrigida wel duidelijk inderdaad, geen enkele Italiaan boeide het iets
Wennemars ook.quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:11 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ja, eens. Ben ook niet zo’n fan van de Wennemars kliek. Maar De Boo reed een fantastische race.
Pssst het is geen weg, verkeersregels zijn niet van toepassingquote:Op donderdag 12 februari 2026 08:07 schreef TAmaru het volgende:
[..]
Ik vergelijk het een beetje met iemand die zo een rotonde op rijdt terwijl jij op de rotonde zit. Natuurlijk heb jij voorrang, maar dan rijd jij er ook niet tegenaan natuurlijk, als je al ziet dat een botsing dan onvermijdelijk is. Ok, dan gaat het niet om Olympisch goud, maar toch. Ik vond dat de Chinees dit niet helemaal had kunnen zien aankomen, want je ziet Wennemars bij de laatste passen in de buitenbocht echt nog enorm versnellen. Als hij dat niet had gedaan, had hij er gewoon achterlangs gekund én in de slipstream kunnen duiken. Dan ga je echt zeker voor zilver. Je kunt wel altijd je voorrang opeisen maar zo werkt het in de praktijk gewoon niet altijd.
Dat interview met Joep laatst dat de Olympische Spelen niet zo belangrijk zijn is nu wel een beetje ironisch.quote:Naar huis
"Ik denk dat hij er heel makkelijk mee had kunnen leven als hij verloren had omdat hij niet goed genoeg was", aldus Erben Wennemars. "Maar als een zeker lijkende medaille je wordt afgenomen, daar kan hij helemaal niet mee omgaan. Hij vindt het ongelooflijk moeilijk, hij kan niet tegen onrecht. Hij zei: 'Ik wil naar huis'."
Joep Wennemars staat nog twee keer op de olympische startlijsten, op de 500 en 1.500 meter. Een daadwerkelijk vertrek is volgens zijn vader dan ook niet aan de orde. "Hij vindt het verschrikkelijk dat hij geen medaille heeft, maar hij zal zich moeten herpakken. Dat zal moeilijk zijn voor hem, want hij kan hier niet mee omgaan."
https://nos.nl/artikel/26(...)n-en-wilde-naar-huis
Dat geldt voor vrij veel wintersporten.quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:12 schreef bianconeri het volgende:
[..]
To be fair.... Wie wel?
Schaatsen is om de 1 of andere reden heel groot in Nederland.
Maar buiten Nederland? Wellicht in Noorwegen nog, maar de hele wereld geeft geen reet om langebaan schaatsen.
Joep heeft dat toch gezegd? Of was het naast Kramer nog iemand?quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat interview met Joep laatst dat de Olympische Spelen niet zo belangrijk zijn is nu wel een beetje ironisch.
Dat zei hij toch niet? Enkel dat je het moet benaderen als iedere andere wedstrijd.quote:Op donderdag 12 februari 2026 10:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Dat interview met Joep laatst dat de Olympische Spelen niet zo belangrijk zijn is nu wel een beetje ironisch.
Nee dat was Joep (ook), dat het zo commercieel is en dat het WK thuis belangrijker was. Maar misschien was het indekken voor het OKT.quote:Op donderdag 12 februari 2026 12:13 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Dat zei hij toch niet? Enkel dat je het moet benaderen als iedere andere wedstrijd.
Z’n vader heeft wel eens gezegd dat de OS veel groter worden gemaakt in vergelijking met een WK
"Ik/hij kan niet tegen onrecht" is zo'n nietszeggende uitspraak altijdquote:Op donderdag 12 februari 2026 10:52 schreef Em31 het volgende:
[..]
Ja, wie kan er wel tegen onrecht?quote:Op donderdag 12 februari 2026 12:59 schreef hhh38 het volgende:
[..]
"Ik/hij kan niet tegen onrecht" is zo'n nietszeggende uitspraak altijd
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |