Dat andere departement met een overschot aan geld en beperkte verantwoording en rendement.quote:
Achja, kan ze een beetje meekijken of Dilan het goed doet.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat ik vooral opvallend vind is dat Boekholt O Sullivan naar Wonen gaat, terwijl me dat toch echt een topkandidaat voor Defensie leek.... maar ja Dilan moet ook een baantje
Topofficier Boekholt is een veel betere minister voor Defensie. maar de VVD claimt vaker de ministeries van Law&Order en veiligheid . Nu de koude oorlog opleeft is een ministerie van koude oorlog leiden goed voor het imago en zeteltjes bij volgende verkiezingen.quote:Op maandag 9 februari 2026 12:51 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Wat ik vooral opvallend vind is dat Boekholt O Sullivan naar Wonen gaat, terwijl me dat toch echt een topkandidaat voor Defensie leek.... maar ja Dilan moet ook een baantje
Zo ik meekrijg is ze bij Defensie verantwoordelijk voor vastgoed en grond, waar ze daar nogal veel van hebben. Dus enige kennis van zaken is er wel.quote:
Dat denk jijquote:Op maandag 9 februari 2026 08:11 schreef Rnie het volgende:
Die van PVV naar FvD overgewaaide kliek (eigenlijk gewoon zo links als de pest, politiek compleet ongeïnformeerd en gedreven door het enkele topic migratie) zou eens moeten nadenken over hoe desastreus dat beleid voor henzelf uitpakt als JA21 aan de knoppen zou zitten.![]()
.quote:Ongehoord Nederland mocht juridische kosten presentator Raisa Blommestijn niet vergoeden in privé-strafzaak
De omroep betaalde dertigduizend euro aan advocatenkosten voor de rechts-radicale opiniemaker en presentator Raisa Blommestijn. Zij stond terecht in een strafzaak wegens groepsbelediging
Die denken van ja die heeft ervaring met crises dus gooien we maar een militair er op zodat we out of the box dat kunnen oplossen. Ik verwacht er niets van.quote:
Nieuwe verkiezingen brengt alleen nog maar meer ellende.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
Kan niet wachten tot er weer verkiezingen zijn met dit hele teringzooitje.
JA 21 - 14 zetelsquote:Op maandag 9 februari 2026 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
En welk wonderbeleid verwacht je van die coalitie?quote:Op maandag 9 februari 2026 18:19 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
JA 21 - 14 zetels
FVD - 12 zetels
PVV - 16 zetels
VVD - 20 zetels
is niet genoeg voor een meerderheid
Zouden je Poetinliefhebbende vriendjes van FvD dan plots wel voor verandering zorgen?quote:Op maandag 9 februari 2026 18:14 schreef Discombobulate het volgende:
Ze is het hoofd vastgoed en grond bij Defensie, wat geen klein bier is.quote:Op maandag 9 februari 2026 18:13 schreef Discombobulate het volgende:
[..]
Die denken van ja die heeft ervaring met crises dus gooien we maar een militair er op zodat we out of the box dat kunnen oplossen. Ik verwacht er niets van.
Zeker niet, maar wel een totaal andere tak van sport tov volkshuisvestingquote:Op maandag 9 februari 2026 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ze is het hoofd vastgoed en grond bij Defensie, wat geen klein bier is.
Vind dat nog niet de gekste keuze. Je wil ook niet iemand uit de reguliere staf van een departement die plots de politieke baas moet spelen. Dat kan eigenlijk alleen maar fout gaan…quote:Op maandag 9 februari 2026 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach, de overheid wil meer regie naar zich toetrekken rond de volkshuisvesting. Dan past een militair wel, die bestaan bij de gratie van centrale aansturingquote:Op maandag 9 februari 2026 19:16 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Zeker niet, maar wel een totaal andere tak van sport tov volkshuisvesting
Hehehe dat is wel een goeie.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, de overheid wil meer regie naar zich toetrekken rond de volkshuisvesting. Dan past een militair wel, die bestaan bij de gratie van centrale aansturing.
huisvesting .quote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En welk wonderbeleid verwacht je van die coalitie?
quote:Verbijstering over nareizigers: 'Hoe ver staat politiek af van gewone man in Nederland?!'
Gemeenten zijn wettelijk verplicht om statushouders en hun nareizende familieleden te huisvesten.
Maar vooral bij grote gezinnen loopt het vast.
Voor gezinnen van zeven, negen of zelfs vijftien mensen zijn amper huizen beschikbaar.
Opiniemaker Wierd Duk schoof aan bij Nieuws van de dag en vertelt over de houdbaarheid van deze situatie en de gevolgen voor onze woningmarkt.
Als zij achter Nationaal Programma Ruimte voor Defensie zit, dan is het een uitstekende keuze. Eén van de meest voortvarende overheidsprogramma's in decennia.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:15 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook de juiste insteek. Je moet én de Kamer én de landbouwsector mee krijgen. Dan kun je er niet met gestrekt been ingaan. Geen Tjeerd de Groot, geen Femke Wiersma. Hopelijk kan er nu alsnog een Landbouwakkoord komen. In Denemarken lukte het wel.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:03 schreef Hexagon het volgende:
Jaimi van Essen is inderdaad wel het tegenovergestelde van Tjeerd de Groot. Wil een soort Hans Vijlbrief aanpak doen.
https://www.tubantia.nl/l(...)Fwww.linkedin.com%2F
Het zou ook zeer ongebruikelijk zijn, niet alleen op Defensie. Ik kan me zo ook niet een DG of SG indenken die direct minister/staatssecretaris op het 'eigen' departement werd.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:17 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Vind dat nog niet de gekste keuze. Je wil ook niet iemand uit de reguliere staf van een departement die plots de politieke baas moet spelen. Dat kan eigenlijk alleen maar fout gaan…
dat zou inderdaad tijd worden dat de overheid woningen gaat bouwen en dat mag best in weilanden hequote:Op maandag 9 februari 2026 19:18 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Ach, de overheid wil meer regie naar zich toetrekken rond de volkshuisvesting.
De kap van alle voedselbossen natuurlijk!quote:Op maandag 9 februari 2026 18:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En welk wonderbeleid verwacht je van die coalitie?
Heropening van bejaardentehuizen!quote:Op maandag 9 februari 2026 21:56 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
De kap van alle voedselbossen natuurlijk!
Ik vraag me soms af of ze niet gewoon achterlijk is.quote:Op maandag 9 februari 2026 22:01 schreef TheVulture het volgende:
Carolain die het een risico vindt om een onervaren bestuurder Minister van Landbouw te maken... ik dacht even in een satirische act te zijn beland
Als het niet zo is dan weet ze dat heel goed te verbergen.quote:Op maandag 9 februari 2026 22:02 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Ik vraag me soms af of ze niet gewoon achterlijk is.
Waar mag die nu weer wat raaskallen dan?quote:Op maandag 9 februari 2026 22:01 schreef TheVulture het volgende:
Carolain die het een risico vindt om een onervaren bestuurder Minister van Landbouw te maken... ik dacht even in een satirische act te zijn beland
Bij het Journaal of Nieuwsuur geloof ikquote:Op maandag 9 februari 2026 22:09 schreef Nebelwerfer het volgende:
[..]
Waar mag die nu weer wat raaskallen dan?
Dan miste ik haar net bij nieuwsuur.quote:Op maandag 9 februari 2026 22:11 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Bij het Journaal of Nieuwsuur geloof ik
Hoho, Femke zat wel in Boer zoekt vrouwquote:Op maandag 9 februari 2026 22:01 schreef TheVulture het volgende:
Wie betaalt de WW premie?quote:Op maandag 9 februari 2026 22:44 schreef Elan het volgende:
WW door de helft. Premie blijft gelijk. Wachtgeld blijft intact.
Wie legt het me uit?
Idd, dat het landbouwakkoord van Denemarken hier nog niet als blauwdruk is gebruikt, is natuurlijk een gewoon vreemd. Ik hoop dat ze daar snel uit komen. LTO heeft nu gemerkt dat zelf een minister leveren ook niks oplevert.quote:Op maandag 9 februari 2026 19:27 schreef freako het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook de juiste insteek. Je moet én de Kamer én de landbouwsector mee krijgen. Dan kun je er niet met gestrekt been ingaan. Geen Tjeerd de Groot, geen Femke Wiersma. Hopelijk kan er nu alsnog een Landbouwakkoord komen. In Denemarken lukte het wel.
GL/PvdA zou al die stemmers kunnen trekken als ze een asielbeleid zoals de Deense sociaaldemocraten voorstellen.quote:Op maandag 9 februari 2026 08:11 schreef Rnie het volgende:
Die van PVV naar FvD overgewaaide kliek (eigenlijk gewoon zo links als de pest, politiek compleet ongeïnformeerd en gedreven door het enkele topic migratie) zou eens moeten nadenken over hoe desastreus dat beleid voor henzelf uitpakt als JA21 aan de knoppen zou zitten.![]()
Jaimi van Essen had ik gemist, die was idd de laatste 6 jaar wethouder. Zit helaas niet op de meest invloedrijke portefeuille wat dit betreft.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 06:18 schreef Hexagon het volgende:
Jaimi van Essen en Claudia van Bruggen hebben wel een verleden in de gemeentepolitiek. En Jetten zelf natuurlijk ook.
Nou ja, JA21 is economisch natuurlijk gewoon puur rechts. Waar de PVV op papier nog veel linkse componenten heeft, al blijken dat in de praktijk meer stemmentrekkers dan reële overtuigingen. Voor de onderkant van de samenleving dan niet een heel logisch alternatief (of je.moet echt uit principe stemmen), al heb ik de indruk dat JA21 niet heel erg in die vijver vist.quote:
De PVV is meer gewoon conservatief daarin. Je krijgt als onderkant wat er is en meer niet. Ja21 wil dat pro actief veranderen. De PVV staat vooral op de rem.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:08 schreef nostra het volgende:
[..]
Nou ja, JA21 is economisch natuurlijk gewoon puur rechts. Waar de PVV op papier nog veel linkse componenten heeft, al blijken dat in de praktijk meer stemmentrekkers dan reële overtuigingen. Voor de onderkant van de samenleving dan niet een heel logisch alternatief (of je.moet echt uit principe stemmen), al heb ik de indruk dat JA21 niet heel erg in die vijver vist.
Forum wisselt van libertair naar communistisch, afhankelijk van het onderwerp, daar is echt geen peil op te trekken.
Maar voor beide is alles wat niet over buitenlanders gaat toch gewoon volledig bijzaak?quote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:30 schreef Hexagon het volgende:
[..]
De PVV is meer gewoon conservatief daarin. Je krijgt als onderkant wat er is en meer niet. Ja21 wil dat pro actief veranderen. De PVV staat vooral op de rem.
Dat is vaak wel het belangrijkste ja.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar voor beide is alles wat niet over buitenlanders gaat toch gewoon volledig bijzaak?
Ze kiezen heel bewust om zich primair als anti-buitenlandersclubjes te presenteren. En daar komt bijna al hun aanhang ook gewoon vandaan. Het is ook niet voor niets dat politici binnen die uiterst rechtse kliek zo makkelijk van clubje wisselen…
Yup. Angst en haat zijn hun levensbloed.quote:Op dinsdag 10 februari 2026 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:
[..]
Maar voor beide is alles wat niet over buitenlanders gaat toch gewoon volledig bijzaak?
Ze kiezen heel bewust om zich primair als anti-buitenlandersclubjes te presenteren. En daar komt bijna al hun aanhang ook gewoon vandaan. Het is ook niet voor niets dat politici binnen die uiterst rechtse kliek zo makkelijk van clubje wisselen…
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |