abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220051752
Carolain die het een risico vindt om een onervaren bestuurder Minister van Landbouw te maken... ik dacht even in een satirische act te zijn beland _O-
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
  maandag 9 februari 2026 @ 22:02:14 #77
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220051754
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:56 schreef tizitl2 het volgende:

[..]
De kap van alle voedselbossen natuurlijk!
Heropening van bejaardentehuizen!

Ah laat maar, dat is te duur.

Slopen van voedselbossen it is _O_
  maandag 9 februari 2026 @ 22:02:52 #78
414990 Immerdebestebob
Frikandellenfetisjist
pi_220051758
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:01 schreef TheVulture het volgende:
Carolain die het een risico vindt om een onervaren bestuurder Minister van Landbouw te maken... ik dacht even in een satirische act te zijn beland _O-
Ik vraag me soms af of ze niet gewoon achterlijk is.
  maandag 9 februari 2026 @ 22:05:59 #79
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220051782
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:02 schreef Immerdebestebob het volgende:

[..]
Ik vraag me soms af of ze niet gewoon achterlijk is.
Als het niet zo is dan weet ze dat heel goed te verbergen.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220051828
quote:
Waar mag die nu weer wat raaskallen dan? :')
pi_220051846
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:09 schreef Nebelwerfer het volgende:

[..]
Waar mag die nu weer wat raaskallen dan? :')
Bij het Journaal of Nieuwsuur geloof ik
pi_220051942
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:11 schreef TheVulture het volgende:

[..]
Bij het Journaal of Nieuwsuur geloof ik
Dan miste ik haar net bij nieuwsuur.

Ik krijg wel positieve gevoelens bij het stukje over de nieuwe minister landbouw.
  maandag 9 februari 2026 @ 22:37:20 #83
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220052014
quote:
Hoho, Femke zat wel in Boer zoekt vrouw
pi_220052044
WW door de helft. Premie blijft gelijk. Wachtgeld blijft intact.

Wie legt het me uit?
blablablabla
pi_220052050
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:44 schreef Elan het volgende:
WW door de helft. Premie blijft gelijk. Wachtgeld blijft intact.

Wie legt het me uit?
Wie betaalt de WW premie?
pi_220052061
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 22:44 schreef Black_Baron het volgende:

[..]
Wie betaalt de WW premie?
Je werkgever.
blablablabla
pi_220052078
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 19:27 schreef freako het volgende:

[..]
Dat lijkt me ook de juiste insteek. Je moet én de Kamer én de landbouwsector mee krijgen. Dan kun je er niet met gestrekt been ingaan. Geen Tjeerd de Groot, geen Femke Wiersma. Hopelijk kan er nu alsnog een Landbouwakkoord komen. In Denemarken lukte het wel.
Idd, dat het landbouwakkoord van Denemarken hier nog niet als blauwdruk is gebruikt, is natuurlijk een gewoon vreemd. Ik hoop dat ze daar snel uit komen. LTO heeft nu gemerkt dat zelf een minister leveren ook niks oplevert.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 februari 2026 @ 05:09:13 #88
396550 Richestorags
Usluzhlivyy durak opasnee vrag
pi_220052508
quote:
2s.gif Op maandag 9 februari 2026 08:11 schreef Rnie het volgende:
Die van PVV naar FvD overgewaaide kliek (eigenlijk gewoon zo links als de pest, politiek compleet ongeïnformeerd en gedreven door het enkele topic migratie) zou eens moeten nadenken over hoe desastreus dat beleid voor henzelf uitpakt als JA21 aan de knoppen zou zitten. _O-
GL/PvdA zou al die stemmers kunnen trekken als ze een asielbeleid zoals de Deense sociaaldemocraten voorstellen.
pi_220052553
Waar ik vooral bang ben met deze ploeg: veel ervaring bij VVD, weinig bij de andere 2. We weten hoe de VVD hun ervaring uitspeelde bij Schoof: https://www.nd.nl/nieuws/(...)ins-die-voor-nsc-min

Nou hebben D66 en CDA als partijen wel ervaring en is Jetten natuurlijk een totaal ander verhaal dan Schoof, maar als ik dan zie hoe de onderhandelingen hebben uitgepakt (VVD kreeg haar zin met geen GLPvdA en heeft vervolgens inhoudelijk ook nog gewonnen in de onderhandelingen), dan ben ik er zeker niet gerust op.

En Nathalie van Berkel is niet de fiscalist waar ik op had gehoopt die nodig is voor het ombouwen van het belastingstelsel, ik hoopte op een type Marnix van Rij. En verder geen gemeentepolitici, ik had heel graag Geluk naar voren geschoven zien worden. De band tussen gemeentes en Den Haag wordt namelijk gewoon steeds slechter.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
  dinsdag 10 februari 2026 @ 06:18:48 #90
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220052605
Jaimi van Essen en Claudia van Bruggen hebben wel een verleden in de gemeentepolitiek. En Jetten zelf natuurlijk ook.
pi_220052705
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 06:18 schreef Hexagon het volgende:
Jaimi van Essen en Claudia van Bruggen hebben wel een verleden in de gemeentepolitiek. En Jetten zelf natuurlijk ook.
Jaimi van Essen had ik gemist, die was idd de laatste 6 jaar wethouder. Zit helaas niet op de meest invloedrijke portefeuille wat dit betreft.

De andere 2 zijn langer geleden, dan heb je de nijpende huidige budgettaire problemen niet meegemaakt. En de echte gevolgen van alles over de schutting gooien met budgetkortingen dus ook niet.
pi_220052712
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 17:08 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Dat denk jij
Nou ja, JA21 is economisch natuurlijk gewoon puur rechts. Waar de PVV op papier nog veel linkse componenten heeft, al blijken dat in de praktijk meer stemmentrekkers dan reële overtuigingen. Voor de onderkant van de samenleving dan niet een heel logisch alternatief (of je.moet echt uit principe stemmen), al heb ik de indruk dat JA21 niet heel erg in die vijver vist.

Forum wisselt van libertair naar communistisch, afhankelijk van het onderwerp, daar is echt geen peil op te trekken.
pi_220052730
Ere wie ere toekomt, waar er ook hier weleens een lange formatie werd verwacht staat er gewoon na 3,5 maand een kabinet.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 07:30:57 #94
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220052777
quote:
1s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 07:08 schreef nostra het volgende:

[..]
Nou ja, JA21 is economisch natuurlijk gewoon puur rechts. Waar de PVV op papier nog veel linkse componenten heeft, al blijken dat in de praktijk meer stemmentrekkers dan reële overtuigingen. Voor de onderkant van de samenleving dan niet een heel logisch alternatief (of je.moet echt uit principe stemmen), al heb ik de indruk dat JA21 niet heel erg in die vijver vist.

Forum wisselt van libertair naar communistisch, afhankelijk van het onderwerp, daar is echt geen peil op te trekken.
De PVV is meer gewoon conservatief daarin. Je krijgt als onderkant wat er is en meer niet. Ja21 wil dat pro actief veranderen. De PVV staat vooral op de rem.
pi_220052831
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 07:30 schreef Hexagon het volgende:

[..]
De PVV is meer gewoon conservatief daarin. Je krijgt als onderkant wat er is en meer niet. Ja21 wil dat pro actief veranderen. De PVV staat vooral op de rem.
Maar voor beide is alles wat niet over buitenlanders gaat toch gewoon volledig bijzaak?
Ze kiezen heel bewust om zich primair als anti-buitenlandersclubjes te presenteren. En daar komt bijna al hun aanhang ook gewoon vandaan. Het is ook niet voor niets dat politici binnen die uiterst rechtse kliek zo makkelijk van clubje wisselen…
  dinsdag 10 februari 2026 @ 07:48:36 #96
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220052837
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Maar voor beide is alles wat niet over buitenlanders gaat toch gewoon volledig bijzaak?
Ze kiezen heel bewust om zich primair als anti-buitenlandersclubjes te presenteren. En daar komt bijna al hun aanhang ook gewoon vandaan. Het is ook niet voor niets dat politici binnen die uiterst rechtse kliek zo makkelijk van clubje wisselen…
Dat is vaak wel het belangrijkste ja.
  dinsdag 10 februari 2026 @ 08:04:42 #97
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220052886
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 februari 2026 07:46 schreef KareldeStoute het volgende:

[..]
Yup. Angst en haat zijn hun levensbloed.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220052959
Blijf met name de keuzes voor Sjoerdsma en Van Velthoven vanuit D66 onnodig risicovol vinden.

Aan Sjoerdsma blijft dat Remkes-drankverhaal kleven plus het feit dat hij een enorm ego heeft, en dan ook nog dat China-verhaal.

Van Velthoven ging van kabinetsrol naar een lobbyclub om nu weer terug te keren...
  dinsdag 10 februari 2026 @ 08:34:01 #99
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_220052989
Van Veldhoven vind ik een prima keuze. Was een uitstekende politica en bestuurder. Goed om er een ervaren iemand bij te hebben.

Voor Sjoerdsma hadden ze mi ook beter een ander kunnen nemen.
pi_220053292
Ik ben wel benieuwd hoe Jetten is als 1 van zijn ministers wat ernstigs verkloot.

Rutte en Balkenende kon ik me boos voorstellen, Jetten minder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')