abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220040825
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:19 schreef Since2003 het volgende:

[..]
Ik denk dat de psychologische schade het grootst is. Zeker wanneer je zelf niet kunt terugslaan. Ook met een klein wapen.
Ik denk dat je je totaal niet beseft hoe veel schade zo'n wapen geeft, ook al is het 'tactisch'.
A Robin Redbreast in a Cage Puts all Heaven in a Rage.
pi_220040908
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik denk dat je je totaal niet beseft hoe veel schade zo'n wapen geeft, ook al is het 'tactisch'.
Maar al te goed. Vandaar ook mijn comment.
  zondag 8 februari 2026 @ 23:11:33 #78
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220041873
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:46 schreef Discombobulate het volgende:

[..]
Ik vermoed dat niemand beseft wat dergelijke wapens bij hun gebruik (gaan) aanrichten.

De term tactisch is wmb een eufemisme omdat dit een beperkte inzet zou zijn van een nucleaire capaciteit op alleen het slagveld. dat best heel wijd en verspreid kan zijn zoals bij conventionele wapens tot bv burgerdoelen.
De voortvloeiende gevolgen van het gebruik zijn naast volstrekt onbekend, ook niet te duiden omdat bmw dit soort wapens nog nooit (eerder) zijn gebruikt in een oorlogssetting.

Tactische kernwapens hebben net als strategische versie, alleen maar waarde om mee te kunnen dreigen.
Ze gebruiken is simpelweg einde oefening want de één of de ander, zal het er niet bij laten zitten.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
  zondag 8 februari 2026 @ 23:26:21 #79
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_220041928
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:39 schreef LethalNinja het volgende:
Ben ik toch benieuwd, dit is een serieuze vraag en dat kan je ook breder trekken. Maar nu met de focus op Oekraïne. Hoe zit het nou met de taktische nucleaire raketten? Andere raketten kunnen ze uit de lucht schieten, bij de nuclaire snap ik dat als je ze boven de stad kapot schiet dat ze alsnog veel schade aanbrengen maar is dat dan meer of minder dan wanneer ze de grond raken? Of is het zo dat je ze alleen effectief kan aanpakken door ze uit de lucht te schieten terwijl ze net gelanceerd zijn en nog omhoog gaan wat natuurlijk lastig is?

De reden dat ik hiernaar vraag is dat Oekraïne best goede luchtafweer heeft. Raketten waarvan Russia zei "ja die zei te snel die pakken jullie nooit !!!!!111111111, die werden gewoon uit de lucht geschoten"
Het gevaar dat een kernraket alsnog "ontploft" wanneer die beschadigd raakt door afweer, is extreem klein.

Juist nucleaire wapens - ook die van de Russen - zijn omgeven tal van fail-safe systemen die voorkomen dat het ongecontroleerd tot haar (kern)reactie kan komen. Een reactie die alleen ontstaat wanneer alles precies, volgens berekening, verloopt als gepland. Eén milliseconde eerder of later met tal van andere factoren en je hebt niets.

Fail-safe, al was het maar dat het ding ook niet tot "explosie" komt in de buurt van degene die het daartoe wil inzetten. Die kernreactie(s) op gang brengen luistert heel nauw en is verder niet zo makkelijk als dynamiet ontsteken of een raket naar de maan sturen.
De gedachte dat die dingen vanzelf tot ontploffing (betere term is: tot kernreactie) komen, kan je al helemaal vergeten.

Wat het ergste gevaar vormt is het materiaal van die kernraketten door destructie van bv een reguliere explosie wordt verspreid en dan (als "vuile bom") een gebied treft.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_220042033
twitter

F16 doet brrrrrrrrrt.
pi_220042064
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 23:53 schreef RotatoR het volgende:
[ x ]

F16 doet brrrrrrrrrt.
Weet niet, lijkt fake.
pi_220042679
twitter

De medewerker die dit geplaatst heeft zal morgen wel verdronken zijn in zijn badkuip.

Er klopt ook niets van de genoemde prijzen maar goed de waarheid is een rekbaar begrip bij onze Russische vrinden.
pi_220043150
Na één maand zit Rusland al bijna halverwege begrotingstekort voor hele jaar

Na één maand heeft Rusland al de helft van zijn begrotingstekort voor het hele jaar erdoorheen gejaagd. Dat blijkt uit cijfers die het ministerie van Financiën heeft gepubliceerd. Het enorme tekort is te danken aan de daling in de inkomsten voor olie en gas. Rusland zag zijn totale belastinginkomsten in de eerste maand met 11,6 procent afnemen ten opzichte van vorig jaar.

https://www.bnr.nl/nieuws(...)ekort-voor-hele-jaar

*O*
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220043174
En een prettige scheut door de pielemuis.
pi_220043339
Lijkt me een kwestie van tijd voor kranten in ru gewoon dit soort dingen niet meer mogen rapporteren.
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220043363
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:Er klopt ook niets van de genoemde prijzen
rusland klopt wel redelijk, als je de prijs rekent in roebels ipv dollarcent. In sommige regio's moet je wel Al-92 nemen.
pi_220044369
Komkommers zijn minstens 300 roebel per kilo.
Tomaten zijn minstens 220 roebel per kilo.

Maar dat zijn dan de bodemprijzen. Bron: 5ka, Perekrestok.
pi_220045087
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 09:58 schreef oheng het volgende:

[..]
rusland klopt wel redelijk, als je de prijs rekent in roebels ipv dollarcent. In sommige regio's moet je wel Al-92 nemen.
Dat klopt misschien maar in België heb ik vorige week 1,40 betaald.
pi_220045099
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:01 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Jij verdient geen 300 roebels per maand (hoop ik voor je).
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220045158
quote:
7s.gif Op maandag 9 februari 2026 13:02 schreef ExTec het volgende:

[..]
Jij verdient geen 300 roebels per maand (hoop ik voor je).
Daar heb ik toch niks mee te maken? Wie heeft het over PPP? De bedragen in de afbeelding kloppen simpelweg niet. En dat de Krim en de geannexeerde gebieden door de ambassade als Oekraïens worden erkend is een leuke extra.
  maandag 9 februari 2026 @ 13:08:13 #91
366724 inslagenreuring
"The bulletdodger"
pi_220045165
quote:

[..]
Er staat dan ook per 9 januari, 2023.
Charlie: How's it going in there?
Alan: Whatever happened to zippers? I miss zippers.
Charlie: I don't know, Alan, maybe there were too many injuries. Nobody ever got their balls caught in a buttonhole
pi_220045362
quote:
1s.gif Op maandag 9 februari 2026 07:34 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]

De medewerker die dit geplaatst heeft zal morgen wel verdronken zijn in zijn badkuip.

Er klopt ook niets van de genoemde prijzen maar goed de waarheid is een rekbaar begrip bij onze Russische vrinden.
Want jij weet nog exact de prijzen van 2023?
Of ben je alles gaan onderzoeken hoe het toen was?
pi_220045795
quote:

[..]
Dat plaatje zijn de cijfers van 2023, dus dat die niet overeenkomen met vandaag lijkt me logisch.

edit: spuitelf. :@
pi_220045811
We gaan zien wat er van uit komt, misschien wel helemaal niks, maar:

twitter
pi_220045848
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 23:26 schreef Vallon het volgende:

[..]
Het gevaar dat een kernraket alsnog "ontploft" wanneer die beschadigd raakt door afweer, is extreem klein.

Juist nucleaire wapens - ook die van de Russen - zijn omgeven tal van fail-safe systemen die voorkomen dat het ongecontroleerd tot haar (kern)reactie kan komen. Een reactie die alleen ontstaat wanneer alles precies, volgens berekening, verloopt als gepland. Eén milliseconde eerder of later met tal van andere factoren en je hebt niets.

Fail-safe, al was het maar dat het ding ook niet tot "explosie" komt in de buurt van degene die het daartoe wil inzetten. Die kernreactie(s) op gang brengen luistert heel nauw en is verder niet zo makkelijk als dynamiet ontsteken of een raket naar de maan sturen.
De gedachte dat die dingen vanzelf tot ontploffing (betere term is: tot kernreactie) komen, kan je al helemaal vergeten.

Wat het ergste gevaar vormt is het materiaal van die kernraketten door destructie van bv een reguliere explosie wordt verspreid en dan (als "vuile bom") een gebied treft.
OK interessante informatie, dus als ik het goed begrijp is een sterke raket vaak niet genoeg om een nuclaire raket tijdens de vlucht uit te schakelen? Omdat een onderdeel van de nuclaire raket (waar het om gaat) dusdanig sterk is dat hij intact blijft tot hij een bepaalde plek heeft bereikt?

Wat ik mij van documentaires van Japan kan herinneren is dat de Amerikanen de noeks iets boven de stad lieten afgaan voor maximale schade. Iets hoger of lager en de impact was "kleiner"...
  Moderator maandag 9 februari 2026 @ 14:58:40 #96
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220046173
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:21 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
OK interessante informatie, dus als ik het goed begrijp is een sterke raket vaak niet genoeg om een nuclaire raket tijdens de vlucht uit te schakelen? Omdat een onderdeel van de nuclaire raket (waar het om gaat) dusdanig sterk is dat hij intact blijft tot hij een bepaalde plek heeft bereikt?

Wat ik mij van documentaires van Japan kan herinneren is dat de Amerikanen de noeks iets boven de stad lieten afgaan voor maximale schade. Iets hoger of lager en de impact was "kleiner"...
Nee het is nagenoeg niet (heel kleine kans) mogelijk dat het vernietigen van een kernraket een kernexplosie veroorzaakt

Ze kunnen natuurlijk wel kapot
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  maandag 9 februari 2026 @ 15:27:25 #97
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220046372
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 14:58 schreef sp3c het volgende:

[..]
Nee het is nagenoeg niet (heel kleine kans) mogelijk dat het vernietigen van een kernraket een kernexplosie veroorzaakt

Ze kunnen natuurlijk wel kapot
Die kans is nihil
The End Times are wild
pi_220051282
twitter

Deze man heeft wel een punt.
  Forum Admin maandag 9 februari 2026 @ 21:09:41 #99
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220051296
quote:
0s.gif Op maandag 9 februari 2026 21:06 schreef Spablauw214 het volgende:
[ x ]

Deze man heeft wel een punt.
Nee niet echt. Het is een vrij onrealistisch scenario. Een front kan zeker in elkaar zakken en gaten vertonen, dat hebben we al gezien. Opstomen tm Kiev is echt heel andere koek.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
  Forum Admin maandag 9 februari 2026 @ 21:10:24 #100
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_220051303
Het is net zo'n realistisch scenario als het Russische front dat in elkaar zakt en Oekraïne dat al haar land heroverd.
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')