abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_220029589
Oh ja, deze hadden we ook nog, ik schatte het aantal al hoger in.

quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:04 schreef ExTec het volgende:
Je legt de onhoudbare sleutel er naast?

400.000 doden, = ook 400.000 gewonden, + 400.000 awol/pow = 1,2 miljoen?
quote:
7s.gif Op vrijdag 23 januari 2026 11:20 schreef ExTec het volgende:
Maar de cijfers komen overweldigend vanuit oekraine. Meestal nog incl. video om het te bewijzen.

En die sorteren niet voor op dat een bloedende yuri een uur later kassie wijlen is.

Aantal doden is dus hoger.
quote:
Rapport CSIS: 1,2 miljoen Russische slachtoffers

Volgens defensiedeskundige Patrick Bolder van het Haagse Centrum voor Strategische Studies (HCSS) lijken de getallen van het in de VS gevestigde Center for Strategic and International Studies (CSIS) de meest realistische. Deze organisatie spreekt in een vorige maand gepubliceerd rapport over 1,2 miljoen Russische slachtoffers. Dat is een overkoepelende term voor militairen die zijn gedood, gewond zijn geraakt of die vermist zijn. Het Russische dodental houdt het CSIS op zeker 325.000.

Voor Oekraïne ligt dit laatste getal volgens het CSIS tussen de 100.000 en 140.000. De organisatie stelt dus dat voor elke gesneuvelde Oekraïner ruim twee Russen omkomen. Als verklaring voor de scheve verhouding noemt de organisatie de zwakkere tactieken, slechtere trainingen en het lage moraal van de Russische krijgsmacht en de sterkere positie die Oekraïne heeft als verdedigende partij.
De cijfers zijn schattingen, zo erkent de denktank. Tegelijkertijd zijn er stevige indicaties dat het kennisinstituut goed in de richting zit.

[ Bericht 5% gewijzigd door AchJa op 07-02-2026 19:53:07 ]
pi_220030119
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 19:31 schreef AchJa het volgende:
Correct, maar die werken ook volledig anders met een eigen dedicated verbinding.
Ja, die dingen werken niet met starlink, zover klopt het.

Maar wat telt is of de doorvoer het aankan, de verbinding snel genoeg is zodat jij op tijd het beeld hebt, en als jij een handeling uitvoert, die op tijd aankomt. Bandbreedte en latency.

En als je kan streamen, en zoiets als COD kan spelen over starlink, kun je dus beantwoorden dat starlink daar snel genoeg voor is.

De rest laat ik even buiten beschouwing, want: irrelevant.

Punt is/was: ja, je kan prima een drone besturen nu in oekraine terwijl jij niet in de buurt van de zender (die daadwerkelijk de drone aanstuurt), of ONT in geval fiber aansturing, zit.

quote:
Het bestaat maar is geen issue in dit geval.
Een en ander zal liggen aan welke definitie van "issue" je hanteert.

Rus zal er wel geen last van hebben omdat ze "stronk" zijn (6de keer :6 )
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220030128
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 19:47 schreef AchJa het volgende:
Het Russische dodental houdt het CSIS op zeker 325.000.
Zeker.

Ondergrens dus?
This is the key philosophical stance you’ve taken, and it’s internally consistent.
pi_220030214
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 20:33 schreef AchJa het volgende:

[..]
Je zat er gewoon weer eens naast kerel.
Nee, "kerel".

Ze hebben het over een ondergrens.

quote:
Het Russische dodental houdt het CSIS op zeker 325.000
pi_220030332
quote:
7s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 20:29 schreef ExTec het volgende:

Ja, die dingen werken niet met starlink, zover klopt het.
Kan wel hoor als het moet.

quote:
Maar wat telt is of de doorvoer het aankan, de verbinding snel genoeg is zodat jij op tijd het beeld hebt, en als jij een handeling uitvoert, die op tijd aankomt. Bandbreedte en latency.

En als je kan streamen, en zoiets als COD kan spelen over starlink, kun je dus beantwoorden dat starlink daar snel genoeg voor is.

De rest laat ik even buiten beschouwing, want: irrelevant.

Punt is/was: ja, je kan prima een drone besturen nu in oekraine terwijl jij niet in de buurt van de zender (die daadwerkelijk de drone aanstuurt), of ONT in geval fiber aansturing, zit.
Nog maar een keer, als dit allemaal zo makkelijk was hadden ze het wel gedaan he? Maar ze doen het niet, ze ontwikkelen steeds langere fo kabels en gaan steeds meer richting AI omdat ze helemaal de moeder gejammed worden tot zoveel kilometer van het front. Met of zonder Starlink. Dat het op de Ginkelse Heide of Deelen allemaal mogelijk is is allemaal pirma natuurlijk.

quote:
Een en ander zal liggen aan welke definitie van "issue" je hanteert.
Lachend 35.000 pax per maand er doorheen draaien om het vervolgens over efficientie te hebben. Want Starlink...

quote:
Rus zal er wel geen last van hebben
Quote me maar.

quote:
omdat ze "stronk" zijn (6de keer :6 )
Tsja, kinderachtig gedrag.
pi_220030345
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 20:35 schreef ExTec het volgende:
Nee, "kerel".

Ze hebben het over een ondergrens.
quote:
Tegelijkertijd zijn er stevige indicaties dat het kennisinstituut goed in de richting zit.
Kom maar met andere cijfers en bronnen, oh, wacht... :')
pi_220030420
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 20:42 schreef AchJa het volgende:
Nog maar een keer, als dit allemaal zo makkelijk was hadden ze het wel gedaan he? Maar ze doen het niet, ze ontwikkelen steeds langere fo kabels en gaan steeds meer richting AI omdat ze helemaal de moeder gejammed worden tot zoveel kilometer van het front. Met of zonder Starlink. Dat het op de Ginkelse Heide of Deelen allemaal mogelijk is is allemaal pirma natuurlijk.

Jij blijft maar negeren dat in deze stappen:

Bestuurder -> zender -> Drone

Remote alleen dit veranderd:

Bestuurder -> starlink -> starlink -> zender -> Drone

Dit stapje is penibel:

Zender -> Drone.

En daarvoor bedenken ze idd steeds allemaal andere dingen; van radio naar fiber, AI ingeval de verbinding weg valt.

Maar dat heeft niks te maken met de stappen ervoor.

quote:
Lachend 35.000 pax per maand er doorheen draaien om het vervolgens over efficientie te hebben. Want Starlink...
Eh,

Over wie heb jij het in godesnaam......?

quote:
Quote me maar.
Jankert. :6
pi_220030460
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 20:43 schreef AchJa het volgende:

[..]
[..]
Kom maar met andere cijfers en bronnen, oh, wacht... :')
Nee, ondanks de mededeling van dat wij van WC Eend WC Eend aanraden ("dat het kennisinstituut goed in de richting zit." Welke "kennisinstituut", nou, hunzelf? :') ),

Kan ik me prima vinden in dat het aantal KIA "zeker 350.000" is.
pi_220030657
Mijn hemel :')
pi_220031101
Oil capital.ru: Revenues to the Russian treasury from the oil and gas industry fell by 50% year-on-year in January, forcing the country to use its stash from the National Welfare Fund.

Oil capital.ru: In December 2025, India imported oil from Russia for $ 2.7 billion

RIA: Rosstat: Russia's GDP in 2025 grew by 1%

Voor de rest weer de dagelijkse stroom plunderingen van oligarchen, trein ontsporingen, etc.

[ Bericht 6% gewijzigd door oheng op 07-02-2026 22:01:17 ]
  zondag 8 februari 2026 @ 05:02:06 #63
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220032625
quote:
1s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:25 schreef BEFEM het volgende:
Ik vind het wel grappig. Waarom zou Rusland Starlink, van de vijand, op grote schaal gebruiken? Dat doe je alleen als je er een groot voordeel mee hebt.

Misschien werkt het Russissch systeem niet goed, misschien hebben ze niet genoeg, misschien is Starlink wel extreem gebruiksvriendelijke goedkoop en beteouwbaar etc etc. Geen idee, maar er is een reden waarom dat ze zoiets bizars doen.
Soloslof is pissed off vanwege Palantir en Starlink, iedereen is tegen Ruzzia, -O- :X
het verlangen terug naar de machtige USSR is groot >:)

Nu wil ie toch wraak met tactical nuclear weapons, dat is beter dan al dat moderne spul

Bekijk deze YouTube-video

https://mission300africa.org/energysummit/speaker/lauren-dreyer/

quote:
Lauren Dreyer, vicepresident van SpaceX en hoofd van de wereldwijde dochterondernemingen van Starlink.

Lauren is verantwoordelijk voor de wereldwijde uitbreiding van Starlink bij SpaceX. Ze leidt de wereldwijde licentieverlening, marktuitbreiding, klantrelaties met grote bedrijven en strategische connectiviteitsprojecten. Gedurende haar tijd bij SpaceX heeft Lauren een cruciale rol gespeeld in het realiseren van de missie van het bedrijf om ruimtetechnologie te revolutioneren en de wereldwijde internetconnectiviteit via Starlink uit te breiden.

[ Bericht 8% gewijzigd door michaelmoore op 08-02-2026 15:50:29 ]
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220037246
quote:
European Parliament proposes ban on Russian steel imports — Politico.

Amendments to steel industry protection bill aim to “kill two birds with one stone.” According to Swedish MP, “this should be the easiest way to reduce Putin’s budget for the war in Ukraine.”
pi_220037266
quote:
If Russia attacks NATO troops in Ukraine, the Alliance will not consider this an attack on its countries. This will not activate either Article 4 or 5 of NATO. Secretary General Rutte told me this, — Head of the Ukrainian delegation to the NATO Parliamentary Assembly Chernev
pi_220037351
quote:
10s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 20:30 schreef ExTec het volgende:

[..]
Zeker.

Ondergrens dus?
En van wie komen die cijfers? O ja, van Oekraine..
Als je iets moet weten van oorlog is dat men altijd de eigen doden en gewonden downplayed en de doden en gewonden van de andere kant overdrijft.. Dit om het moraal binnen eigen groep hoog te houden.

OPekraine zegt ook altijd "doden en gewonden" zodat de meerderheid denkt "dat zijn veel doden". Wat ze niet doorhebben is dat het aantal gewonden vaak veel hoger is dan het aantal doden. Ik geloof dat dit in normale oorlogen iets van 1 dode en 7 gewonden is.
Maar deze oorlog is een drone en artillerie oorlog, dus daar kan het anders liggen.

De pro Oekrainse media zijn vaak niet zo realistisch, net zoals de pro Russia media overigens.

Helaas worden de eerste in het Westen enorm serieus genomen.
pi_220039716
twitter
pi_220039917
Ben benieuwd wat er gaat gebeuren wanneer deze gaat zingen. Zal ongetwijfeld bekend gemaakt worden
pi_220040277
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 05:02 schreef michaelmoore het volgende:

[..]
Soloslof is pissed off vanwege Palantir en Starlink, iedereen is tegen Ruzzia, -O- :X
het verlangen terug naar de machtige USSR is groot >:)

Nu wil ie toch wraak met tactical nuclear weapons, dat is beter dan al dat moderne spul

https://mission300africa.org/energysummit/speaker/lauren-dreyer/
[ afbeelding ]
[..]

Ben ik toch benieuwd, dit is een serieuze vraag en dat kan je ook breder trekken. Maar nu met de focus op Oekraïne. Hoe zit het nou met de taktische nucleaire raketten? Andere raketten kunnen ze uit de lucht schieten, bij de nuclaire snap ik dat als je ze boven de stad kapot schiet dat ze alsnog veel schade aanbrengen maar is dat dan meer of minder dan wanneer ze de grond raken? Of is het zo dat je ze alleen effectief kan aanpakken door ze uit de lucht te schieten terwijl ze net gelanceerd zijn en nog omhoog gaan wat natuurlijk lastig is?

De reden dat ik hiernaar vraag is dat Oekraïne best goede luchtafweer heeft. Raketten waarvan Russia zei "ja die zei te snel die pakken jullie nooit !!!!!111111111, die werden gewoon uit de lucht geschoten"
  zondag 8 februari 2026 @ 19:44:05 #70
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_220040319
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:39 schreef LethalNinja het volgende:

[..]
Ben ik toch benieuwd, dit is een serieuze vraag en dat kan je ook breder trekken. Maar nu met de focus op Oekraïne. Hoe zit het nou met de taktische nucleaire raketten? Andere raketten kunnen ze uit de lucht schieten, bij de nuclaire snap ik dat als je ze boven de stad kapot schiet dat ze alsnog veel schade aanbrengen maar is dat dan meer of minder dan wanneer ze de grond raken? Of is het zo dat je ze alleen effectief kan aanpakken door ze uit de lucht te schieten terwijl ze net gelanceerd zijn en nog omhoog gaan wat natuurlijk lastig is?

De reden dat ik hiernaar vraag is dat Oekraïne best goede luchtafweer heeft. Raketten waarvan Russia zei "ja die zei te snel die pakken jullie nooit !!!!!111111111, die werden gewoon uit de lucht geschoten"
Mogelijk is er al overleg geweest tussen NATO landen en Ruzzia over deze hypothetische mogelijkheid
Ik heb het idee dat Polen al bezig is met drone en raketten bouwen

raketten levert heel veel schade op maar geen machtsovername van een land
De russen zijn het spuugzat
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_220040537
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 19:39 schreef LethalNinja het volgende:

[..]

Tactische kernwapens kan Rusland op allerlei manieren inzetten. Ook als gewone artilleriegranaat.
De schade van zo'n wapen is ook erg beperkt.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  zondag 8 februari 2026 @ 20:12:03 #72
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_220040555
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Tactische kernwapens kan Rusland op allerlei manieren inzetten. Ook als gewone artilleriegranaat.
Nou… dat valt tegen hoor!
The End Times are wild
  zondag 8 februari 2026 @ 20:13:22 #73
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_220040564
NOEKS
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_220040601
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 20:08 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]
Ik denk dat de psychologische schade het grootst is. Zeker wanneer je zelf niet kunt terugslaan. Ook met een klein wapen.
pi_220040762
quote:
0s.gif Op zondag 8 februari 2026 15:43 schreef 3rr0r het volgende:

[..]

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat de “veiligheidsgaranties” echt iets voorstellen.

De NAVO gaat niet op Russen schieten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')