Veel plezierquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:24 schreef borisz het volgende:
Op naar Telstarrrrrrrrr Eerste kwartfinale in 23 jaar
Nu zit die intro-tune voor de rest van de dag in mijn hoofdquote:
Het leven is een pijp kaneelquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:22 schreef Dr_Flash het volgende:
Het leven is een pijp kaneel
een ieder zuigt en krijgt zijn deel
Als ik een genomen besluit wil saboteren kies ik voor de fundamentele aanpak:quote:Op donderdag 5 februari 2026 19:24 schreef borisz het volgende:
negen potentiele valkuilen in de besluitvorming.
Zo te zien niet. Goed?quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:03 schreef sigme het volgende:
Kennen jullie de serie 'Families like ours'?
Een minderjarige met mentale uitzichtloosheid?quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:58 schreef Vanyel het volgende:
Echt? Wat pijnlijk.
Ik heb het recent van relatief kleine afstand gezien bij een minderjarige, in het ziekenhuis. Daar was ook geen fysieke pijn, maar wel palliatieve sedatie.
Is jullie vriend thuis, zou het daarom moeilijker zijn?
Beetje een dooddoener maar wat doesn't kill you makes you stronger. Jezus wat een slechte grapquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kranplätze müssen verdichtet sein
Yup. Heel treurig en naar.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:19 schreef Blues het volgende:
[..]
Een minderjarige met mentale uitzichtloosheid?
Wat heftig ook om thuis te hebben.quote:Ik denk dat onze vriend onbedoeld niet heel duidelijk is geweest in keuzes, (ook) door de psychiatrische problemen van de laatste jaren. De angsten zit hem al jaren enorm verlammend in de weg en het werkt nu eenmaal niet zo dat als je maar eenmaal in bed gaat liggen je vanzelf dood gaat.
Ja hij is nu weer thuis, na 2 opnames in zkh en 1 opname in zorgcentrum op een afdeling van het ziekenhuis.
Terwijl onze vriendin uitdrukkelijk heeft gezegd dat eigenlijk niet te willen. Dat ie thuis komt omdat zij niet in staat is voor hem te zorgen... toch onder haar protest is ie naar huis gekomen. Niet omdat ze hem niet thuis wil hebben, maar omdat ze het eigenlijk niet aan kan.
Nu toch thuis met buurtzorg en h.a. om de paar dagen. Psych kwam tot voor kort ook maar nu niet (meer.)
quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beetje een dooddoener maar wat doesn't kill you makes you stronger. Jezus wat een slechte grap![]()
Maar ja vind het best wel zielig dat je door dat soort dingen laat beperken. Niet dat je anderen iets mag gunnen maar aan jou kun je volgens mij geen hekel hebben.Eigelijk ben jij ook best wel een schatje heSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
Ik ben nog maar bij aflevering 2, maar ik zou zeggen: jaquote:
Helemaal mee eens!quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Eigelijk ben jij ook best wel een schatje he
Jaja. Zeg gewoon dat ik te lang geen relletje heb ontketendquote:Op donderdag 5 februari 2026 21:25 schreef sigme het volgende:
[..]
Eigelijk ben jij ook best wel een schatje he
Dat doet ie bij ons ook soms. Als ie blijkbaar niet goed geladen is.quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:47 schreef derLudolf het volgende:
Maar een mailtje gestuurd naar de Expert. Wasmachine deugt echt niet. 29/11 gekocht. Vorig weekend stond ie opeens helemaal scheef. Vanavond nog maar eens iets meer waterpas gezet en op van die rubber dempers. Maar alsnog gaat ie aan de wandel en trilt nog meer als zaterdag.
Oeh, nee zo erg heb ik het ook nog nooit gehadquote:Op donderdag 5 februari 2026 22:05 schreef derLudolf het volgende:
Staat die dan ook zo scheef? De hoek rechts achter staat normaal, de rest is ie dus verdraaid. Als iets zo trilt op 1400rpm gaat ie het niet lang volhouden. Nu heb ik nog garantie.
[ afbeelding ]
Nee maar klinkt interessant.quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:03 schreef sigme het volgende:
Kennen jullie de serie 'Families like ours'?
quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:46 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Beetje een dooddoener maar wat doesn't kill you makes you stronger. Jezus wat een slechte grap![]()
Maar ja vind het best wel zielig dat je door dat soort dingen laat beperken. Niet dat je anderen iets mag gunnen maar aan jou kun je volgens mij geen hekel hebben.Het gaat om de intentieSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ik waardeer dat je het toch post ook al vind je het moeilijk en weet je misschien niet zo goed hoe of wat precies te zeggen
dankjewel!
En in dit geval gaat de uitspraak wel vrij letterlijk op ja.
En je mag anderen vanalles gunnen hoorwaarom zou dat niet mogen? Of is dit een spreekwoord/uitdrukking dat/die ik niet ken
![]()
Liken voelt toch niet helemaal gepast, wat kut zeg. Beterschap voor J, en hopelijk verloopt het bij jou heel mild!quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee maar klinkt interessant.
Beterschap voor @:tele6 en @:vlindertje89 met de zielige verkoudheid. J is er best ziek van. Bij mij komt het ook opzetten
Graag gedaan. Nou ja iemand een stoornis of hoe je het ook wilt noemen gunnen is gewoon niet netjes. "Oppassen met wat je een ander toewenst" Als het wel mag, dan dat Kirk mokkel, blijft ze tenminste thuis in de keuken (zoals het volgens haar hoort). Jou niet in elk geval.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:23 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Het gaat om de intentieik waardeer dat je het toch post ook al vind je het moeilijk en weet je misschien niet zo goed hoe of wat precies te zeggen
dankjewel!
En in dit geval gaat de uitspraak wel vrij letterlijk op ja.
En je mag anderen vanalles gunnen hoorwaarom zou dat niet mogen? Of is dit een spreekwoord/uitdrukking dat/die ik niet ken
Ahh, zo. Ja iemand een stoornis gunnen is inderdaad niet netjesquote:Op donderdag 5 februari 2026 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Graag gedaan. Nou ja iemand een stoornis of hoe je het ook wilt noemen gunnen is gewoon niet netjes. "Oppassen met wat je een ander toewenst" Als het wel mag, dan dat Kirk mokkel, blijft ze tenminste thuis in de keuken (zoals het volgens haar hoort). Jou niet in elk geval.
Whehe, moest lachen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:31 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Graag gedaan. Nou ja iemand een stoornis of hoe je het ook wilt noemen gunnen is gewoon niet netjes. "Oppassen met wat je een ander toewenst" Als het wel mag, dan dat Kirk mokkel, blijft ze tenminste thuis in de keuken (zoals het volgens haar hoort). Jou niet in elk geval.
Oh zo, dacht dat uit de context wel duidelijk was dat het om minder leuke dingen gaat. Maar eens je een rustige vlucht en mooi weer in Barcelona toe hoor. En wat verder nodig is voor een zorgeloos verblijf.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:35 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ahh, zo. Ja iemand een stoornis gunnen is inderdaad niet netjeshaha. Maar je kan mensen ook juist leuke dingen gunnen! Dat had ik meer in mn hoofd. Fijn dat je mij idd geen stoornis toewenst haha! Ik mezelf ook niet
Is volgens mij ongeveer de enige context waarin mokkel gebruikt mag worden in deze SCquote:
Ik las vorige week op Insta geloof ik de kop: "Welke vlucht is de meest turbulente ter wereld?" en ik wist het gelijk: die van Mendoza (Argeninië) naar Santiago in Chiliquote:Op donderdag 5 februari 2026 22:48 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Oh zo, dacht dat uit de context wel duidelijk was dat het om minder leuke dingen gaat. Maar eens je een rustige vlucht en mooi weer in Barcelona toe hoor. En wat verder nodig is voor een zorgeloos verblijf.
Misschien moet ik oppassen met rustige vlucht wensen. Ik vind vliegen dus dodelijk saai en turbulentie lijkt me wel grappig. Gewoon ineens een halve kilometer naar beneden donderen. Dus daar hoop ik op en heb vervolgens een hele saaie, rustige vlucht. Zelfs het landen gaat volgens het boekje.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sowieso is het naderen van Santiago altijd wel goed voor wat luchtzakken
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
Het zou grappig zijn als het niet zo ongelofelijk sneu en gevaarlijk is.quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is volgens mij ongeveer de enige context waarin mokkel gebruikt mag worden in deze SC![]()
Over mokkels gesproken, Melanie. Die documentaire. Trump wou hem verplichten op scholen. Ze zijn zelf de uitgever.
Doet me erg aan Mein Kampf denken.
Op de geheime zender heb je een nummer "moet ik nou lachen of moet ik huilen"quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:59 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Het zou grappig zijn als het niet zo ongelofelijk sneu en gevaarlijk is.
Erica Kirk, weduwe van de doodgeschoten Charlie Kirk: https://www.google.com/se(...)nt=mobile-gws-wiz-hpquote:
Als ik het zie…krijg ik al jeuk en kriebels. Brrrr.quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:01 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different: het is hier dus al tijdenlang 30+ en vaak 35+ geweest, maar gisteravond donder en bliksem en flinke regen. Vannacht en vanochtend ook. Lekker, maar toen ik zojuist naar het zwembad liep...
[ afbeelding ]
Met het schepnet krijg ik het er niet uit. Ik vroeg me echt af wat het was, blijken kleine beestjes te zijn, lijken op mini-mieren. Even in de buurtapp gegooid en iedereen heeft er last van, komt door de stortbui zeggen ze. Zijn "Trips", nog even zoeken wat de Nederlandse vertaling is. Luizen? Wel erg irritant... Pomp en filter maken nu overuren en maar een extra schep chloor erin gemikt. Ah, mijn test-kit voor het water was ook binnen, dus ik kan gelijk aan de slag
Onweersbeestjes klopt dus welquote:Thysanoptera
, in de volksmond bekend als tripsen, donderbeestjes of onweersbeestjes, zijn piepkleine (1-3 mm), slanke insecten die bekend staan als hardnekkig ongedierte in de land- en tuinbouw. Ze hebben gerafelde vleugels, voeden zich met plantensappen, wat leidt tot zilverachtige vlekken op bladeren, en kunnen zich snel vermenigvuldigen.
Kenmerken en eigenschappen van Thysanoptera:
Naamgeving: De naam komt uit het Grieks: thysanos (franje) en pteron (vleugel), verwijzend naar de haarzoom aan hun vleugels.
Uiterlijk: Ze zijn zeer klein (0,5-14 mm, meestal 1-3 mm), langwerpig en variëren in kleur van lichtgeel tot donkerbruin/zwart.
Schade: Tripsen steken plantencellen aan en zuigen deze leeg, wat resulteert in zilverachtige, grijze of bruine vlekken op bladeren, bloemen en vruchten. Ze kunnen ook virussen overdragen.
Leefwijze: Ze zijn vooral actief bij warm, droog weer en kunnen zich bij onweersachtige omstandigheden in grote aantallen verplaatsen via de wind.
Levenscyclus: Vrouwtjes kunnen eitjes leggen zonder bevruchting (parthenogenese), waardoor populaties snel groeien. Ze leggen honderden eitjes in hun korte leven (ca. 75 dagen).
Bestrijding: Ze kunnen worden bestreden met natuurlijke vijanden zoals aaltjes (Steinernema feltiae), roofmijten of door het verwijderen van aangetaste plantendelen.
Tripsen komen overal ter wereld voor en kunnen zowel op kamerplanten als in de open lucht, zoals in granen en kassen, voor aanzienlijke schade zorgen.
Ik likede voor ik de beestjes zag.quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:01 schreef flipsen het volgende:
And now for something completely different: het is hier dus al tijdenlang 30+ en vaak 35+ geweest, maar gisteravond donder en bliksem en flinke regen. Vannacht en vanochtend ook. Lekker, maar toen ik zojuist naar het zwembad liep...
[ afbeelding ]
Met het schepnet krijg ik het er niet uit. Ik vroeg me echt af wat het was, blijken kleine beestjes te zijn, lijken op mini-mieren. Even in de buurtapp gegooid en iedereen heeft er last van, komt door de stortbui zeggen ze. Zijn "Trips", nog even zoeken wat de Nederlandse vertaling is. Luizen? Wel erg irritant... Pomp en filter maken nu overuren en maar een extra schep chloor erin gemikt. Ah, mijn test-kit voor het water was ook binnen, dus ik kan gelijk aan de slag
Awww sterkte ziekeltjesquote:Op donderdag 5 februari 2026 23:03 schreef Lucky_Strike het volgende:
Nou, ben benieuwd hoe erg we elkaar wakker gaan houden. Afgelopen nacht was alleen hij aan het spoken, gok dat het nu een groepsexercitie wordt.
Het is ook wel weer geinig. Net allebei een ibu en maagbeschermer genomen. Paracetamol, water, zakdoekjes en dropjes op het nachtkastje. We sabbelen nu allebei op een trachitol. Gedeelde smart
Waarom op een wachtlijst? Die kun je toch zo bestellen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:08 schreef AnneX het volgende:
En hoe krijg je dit weg uit een zwembad?
Ik sta op een wachtlijst voor aaltjes vanwege de naaktslakken in pot met bollen op het balkon.
Filter+chloor kennelijk... en ik zal morgen weer eens een ronde doen met de gifspuit overal, is wel weer nodig (werkt tegen ongeveer al het ongedierte).quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:08 schreef AnneX het volgende:
En hoe krijg je dit weg uit een zwembad?
Ik moest ook lang wachten op de aaltjes voor de pissebeddenquote:Op donderdag 5 februari 2026 23:09 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Waarom op een wachtlijst? Die kun je toch zo bestellen?
Zelfde vraag. Die kun je toch zo bestellen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:17 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Ik moest ook lang wachten op de aaltjes voor de pissebedden
Hoop voor jullie dat gedeelde smart halve smart gaat worden maar ik ben er bang voor dat dat niet gaat lukken @:lucky_strike
Bestellen wel, maar wanneer ze niet op voorraad zijn kom je op een wachtlijstquote:Op donderdag 5 februari 2026 23:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Zelfde vraag. Die kun je toch zo bestellen?
Iets met zoeken naar een andere aanbieder?quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:23 schreef Kaatje1 het volgende:
[..]
Bestellen wel, maar wanneer ze niet op voorraad zijn kom je op een wachtlijst
Oh, dat zou ook kunnen, vermoed ik.quote:Op donderdag 5 februari 2026 23:26 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Iets met zoeken naar een andere aanbieder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.De pot staat nu op een omgekeerde schaal, paar cm. Minder in doorsnee dan de potbodem boven de vloer.
En ik dacht de rand van de pot van het voorjaar in te smeren met vaseline.
De ( larven van) naaktslakken overleven wel 20 cm onder de grond.![]()
Misschien waren ze niet vorstbestendig? De waterbakjes stonden met ijs.
Ik noem mijn mokkel regelmatig heel liefdevol mokkel. Meestal voorafgegaan door mijn, soms lekkerquote:Op donderdag 5 februari 2026 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Is volgens mij ongeveer de enige context waarin mokkel gebruikt mag worden in deze SC![]()
Ik ken ze in NL van de paprika's. Trips zuigen er sap uit en dat geeft kleine witte puntjes op de paprika. Dat kan voor mensen totaal geen kwaad maar paprika's met tripschade mogen niet verkocht worden.quote:
Was dat geen fake news? Het ergste is eigenlijk dat we ons dat af moeten vragen he?quote:Op donderdag 5 februari 2026 22:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Over mokkels gesproken, Melanie. Die documentaire. Trump wou hem verplichten op scholen. Ze zijn zelf de uitgever.
Doet me erg aan Mein Kampf denken.
Uh ja blijkbaar. Maar wat niet is kan jij komenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:10 schreef Clubsoda het volgende:
[..]
Was dat geen fake news? Het ergste is eigenlijk dat we ons dat af moeten vragen he?
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 08:52 schreef AnneX het volgende:
Raar begin van de dag: gisteravond op het brommertje naar popkoor.
Pang …breekt gaskabel. Twee km zeulen naar de fietsenmaker.
Die is gesloten. Nieuwe buurman is fietsenmaker in mijn dorp.
Neemt niet op. Gedoe. Geregel. Hoe kom ik thuis.
Vijf km zeulen is geen optie.
Doodmoe hiervan. Wakker geworden.
Ik heb helemaal geen brommer.![]()
Affijn. De dag gaat vast beter. Bij jullie ook.
Heb je de transportbeveiliging er wel helemaal uitgehaald ?quote:Op donderdag 5 februari 2026 21:47 schreef derLudolf het volgende:
Maar een mailtje gestuurd naar de Expert. Wasmachine deugt echt niet. 29/11 gekocht. Vorig weekend stond ie opeens helemaal scheef. Vanavond nog maar eens iets meer waterpas gezet en op van die rubber dempers. Maar alsnog gaat ie aan de wandel en trilt nog meer als zaterdag.
Ja, alle drie. In het begin deed ie het ook gewoon zonder te dansenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:48 schreef fietsie het volgende:
[..]
Heb je de transportbeveiliging er wel helemaal uitgehaald ?
En zit er niet iets in de manchet? Een klont sok ?quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:54 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Ja, alle drie. In het begin deed ie het ook gewoon zonder te dansen
Die rubberen rand bij de deur? Dat is me nog nooit overkomen bij een wasmachine, zou bijzonder zijn als het bij m'n eigen zo snel prijs isquote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:22 schreef fietsie het volgende:
[..]
En zit er niet iets in de manchet? Een klont sok ?
Ik heb jaaaaarenlang bij mn pa in de zaak die manchetten verkocht, en een sok die door de trommel erdoor gesleurd was was vaak het issuequote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:53 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Die rubberen rand bij de deur? Dat is me nog nooit overkomen bij een wasmachine, zou bijzonder zijn als het bij m'n eigen zo snel prijs is
Er heersen van allerlei virussen. Bij mij op werk ook 1/4 van de mensen of zo ziek. Dus qua waarschijnlijkheid is het echt 1000% een virusje ipv iets ernstigers ofzo.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:32 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik ook![]()
Vind jij jezelf ook zo zielig?
Ik mezelf wel. Ik heb al sinds zaterdag iets meer snot, wat kleine pijntjes hier en daar. En ik heb al spanning van die werk dingen en van het vliegen, dus die pijntjes wil ik er helemaal niet ook nog bij. Dat ik bovenop de stress die er al was, ook nog mezelf moet gaan overtuigen dat ik heus geen longembolie heb omdat ik (spier?)pijn heb bovenin mn rug en in mn kuit en ook ineens een blauwe plek had op mn (andere) kuit, maar waarschijnlijk gewoon een klein virusje (want ook iets meer snot, klein beetje keelpijn af en toe en ook weer klein beetje last van oor) en spanning (waardoor trapezius wat gespannen en pijnlijk, die trekt aan nek en rug etc, de pijn is ook niet constant oid). En ik wss gewoon vergeten ben dat ik mn kuit gestoten had, en die spierpijn in kuit ook maar kort en niet continue was en dus waarschijnlijk gewoon 'body noise' net zoals je altijd wel ergens iets kunt voelen zonder dat dat wat hoeft te betekenen. En dat ik dus heus ook niet naast bang zijn om neer te storten, ook nog bang hoef te zijn dat precies in het vliegtuig er een propje doorschiet en ik dan dáár aan dood ga. En dat gaat dan allemaal wel een soort van, en het lukt me ook (in de ochtend makkelijk, in de avond met enige moeite) wel om dan niet toch een afspraak te maken bij de huisarts voor het weekend om het te laten checken, maar het is wel vermoeiend. En die energie kan ik ook goed gebruiken voor het vliegen, bijvoorbeeld.
En dan moet ik ook nog maar hopen dat het de komende dagen weer minder wordt of zo blijft en niet méér wordt, want dat is nog kutter zowel voor vliegen als voor gewoon hoe ik me voel. Maargoed, zelfs als ik wel erger verkouden of echt ziekig word, kan ik vast ook nog wel vliegen, de Sagrada familia bekijken en terug vliegen. Dan sla ik het rondwandelen en ergens eten etc maar over. Het zou alleen wel echt heel fijn zijn als ik me gewoon behoorlijk goed voel en het een leuke fijne ervaring wordt, sowieso natuurlijk, maar ook omdat het dan wat beter werkt als exposure.
Nou ja. Het vliegen is inmiddels vrij dichtbij, dus het duurt ook niet zo lang meer tot dat voorbij is, en dan is in elk geval die stress weg. En ik hoor ook vrij snel wat van het werkding van vandaag, dus hopelijk kan ik dan ook snel een knoop doorhakken en is die stress dan ook weg.
Jullie ook alquote:Op donderdag 5 februari 2026 22:19 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Nee maar klinkt interessant.
Beterschap voor @:tele6 en @:vlindertje89 met de zielige verkoudheid. J is er best ziek van. Bij mij komt het ook opzetten
Jij ook!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:49 schreef Tele6 het volgende:
Beterschap aan iedereen iig.
@:Lucky_Strike en flip.
@:vlindertje89
@:Candaasje
Ik denk dat het vooral het vliegen is wat het nu weer zo omhoog haalt. Het werkding speelt al heel januari en ik ben sinds oktober welgeteld twee fantastische dagen helemaal fit geweest (in december)quote:Op vrijdag 6 februari 2026 10:33 schreef Candaasje het volgende:
En pittig dat je angsten weer zo opspelen @:vlindertje89 . Wellicht nemen ze ietsje meer af als je voor jezelf qua werk weer in wat rustiger vaarwater zit![]()
Verder ben ik niet of nauwelijks bijgelezen. Mijn lijf loopt al een week te vechten tegen alle snotbacillen in de omgeving denk ik.Hoewel ik niet ziek ben, ben ik wel intens moe en spelen allerlei kwaaltjes (ontstekingen aan mijn schenen en voet) weer op. En gisteren was gewoon een matige dag op het werk. Gelukkig werkte mijn eigen team wel goed samen, maar ik kon sommige andere collega’s wel de MRI induwen (met kleding/metalen en al), ware het niet dat ik ze dan eerst meters over de gang had moeten slepen
Gelukkig vandaag vrij en straks een gesprek met de reisorganisator (ze woont in Tanzania)
Fijn dat je je beter voelt! Hopelijk snel helemaal fit. En niet een ander virus van een andere zieke collega meenemenquote:Op vrijdag 6 februari 2026 11:44 schreef Tele6 het volgende:
[..]
Er heersen van allerlei virussen. Bij mij op werk ook 1/4 van de mensen of zo ziek. Dus qua waarschijnlijkheid is het echt 1000% een virusje ipv iets ernstigers ofzo.
Ik hoop dat je werkding ok bleek. Heb nog niet daarnaartoe teruggelezen
Ik heb echt deadline na deadline op werk dus ik heb gisteren met m'n snothoofd maar extra lang doorgewerkt... m'n vrije tijd is toch niks aan met deze snot/hoest dus dan maar wat nuttigs doen.
Vandaag gaat het al beter! Eigenlijk alleen gisteren echt waardeloos (ook de traanogen etc) en nu alleen nog snot/hoest.
Het is met onderwijs ook een heel drukke periode dus alle zieke collega's zijn gewoon op werk (en ik ook) en we steken nu gezellig alle studenten aan![]()
Ik ben dan wel vrijwel continu minder of meer verkouden geweest, maarr ik heb wel ook echt heel veel collega's / buren enzo gehad die echt ziek zijn geweest, koorts, hele week op bed etc. En dat heb ik dan ook weer niet gehadquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Toen ik de uitnodiging voor de griepprik kreeg, dacht ik meh, ik ben heus niet zielig.
Nu vind ik het toch wel lollig dat om me heen iedereen zich suf hoest en ik niet.
Ik weet heus wel dat er niet per se een causaal verband tussen a en b zit, maar ik beeld het me graag in
Ahw, dan hoop ik dat het daarna weer wat minder vaak/hevig opspeelt.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral het vliegen is wat het nu weer zo omhoog haalt. Het werkding speelt al heel januari en ik ben sinds oktober welgeteld twee fantastische dagen helemaal fit geweest (in december)en de combinatie van die twee alleen heeft afgelopen tijd verder niet echt problemen gegeven. Dus denk dat zodra ik weer thuis ben, het weer weg is.
Vandaag gaat het gelukkig beter, niet met mn snot en oor maar wel met de gedachten. En ik ben ook nog niet echt ziek ervan hoor gelukkig, volgens mij zijn @:Tele6 en @:Lucky_Strike en J een stuk zieker. Ik voel me niet heel belabberd gelukkig. Gewoon wat pijn in oor, snot in neus enzo. Irritant maar objectief gezien prima te doen. Hoop vooral dat druk in vliegtuig niet al te vervelend is met oor.
Vervelend van de kwaaltjes die opspelenen tof van het gesprek! Wanneer willen jullie gaan en hoe lang? En kun je ook een beetje bijslapen op korte termijn?
[..]
Fijn dat je je beter voelt! Hopelijk snel helemaal fit. En niet een ander virus van een andere zieke collega meenemenscheelt wel als studenten straks ook allemaal ziek zijn, hoeven jullie geen onderwijs meer te geven..
[..]
Ik ben dan wel vrijwel continu minder of meer verkouden geweest, maarr ik heb wel ook echt heel veel collega's / buren enzo gehad die echt ziek zijn geweest, koorts, hele week op bed etc. En dat heb ik dan ook weer niet gehadalleen 1x bijholteontsteking die keurig met 7 dagen weer over was en een keer wat heviger verkouden met wat hoesten erbij, maar ook toen was ik niet heel beroerd of dagen in bed ofzo. Dus ik maak er hierbij graag n=2 van
Dat dacht ik ook al!quote:Op vrijdag 6 februari 2026 09:29 schreef Kaatje1 het volgende:
Mogge!
Oeh, dat zijn doodvermoeiende nachten @:annex Begon te lezen en dacht Annex op een brommer?
Ik liet vorige week bloed prikken ivm overwegend vegetarisch eten en volgens eetmeter consequent te weinig ijzer en calcium, maar bij laatste keer prikken twee jaar geleden ofzo juist iets te hoge ijzervoorraad (ferritine). Dus leek mij handig even nog keer dat te prikken voor ik allerlei extra ijzer ga eten, kon ha zich in vinden. Ha had toen ook vitD en vitB12 erbij gevraagd en vitD bleek wel echt te laag, dus mogelijk dat dat ook meespeelt met de weerstand.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:56 schreef Candaasje het volgende:
[..]
Ahw, dan hoop ik dat het daarna weer wat minder vaak/hevig opspeelt.
Enig idee trouwens waarom je je zo weinig fit voelt? Twee hele dagen is niet echt een topscore![]()
Ik heb nu lekker weekend. En rond 18 maart gaan we een paar daagjes weg (Heeft C. geregeld, voor ons 'jubileum' van 20 jaar samen). En dan in juni/juli 3-3,5 week naar Tanzania, is de bedoeling![]()
Dus komt wel goed verder. Geen griepprik gehad trouwens, voor de statistieken.
Iedereen om me heen is best ziek en ik had een héél klein beetje keelpijnquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:26 schreef Vanyel het volgende:
Toen ik de uitnodiging voor de griepprik kreeg, dacht ik meh, ik ben heus niet zielig.
Nu vind ik het toch wel lollig dat om me heen iedereen zich suf hoest en ik niet.
Ik weet heus wel dat er niet per se een causaal verband tussen a en b zit, maar ik beeld het me graag in
Ja, de huisarts van mijn oom werkte heel goed mee. Er is ook een andere huisarts van die praktijk komen praten. Dus het is ook wel zorgvuldig gegaan denk ik.quote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, gecondoleerd @:isabeau Zo mooi dat dat zo kon gaan. Mijn tante wilde ook niet meer, maar geen pijn en niet echt ziek. Arts wilde nergens mee helpen of doorverwijzen dus is ze gestopt met eten en drinken, de laatste anderhalve week was ze niet meer bij kennis maar de eerste week wel. Vind dat toch wel erg lastig, waarom kan zo iemand niet geholpen worden
En dat vind ik echt kwalijk. En niet in lijn met zijn beroepsethiek (je mag geen onnodig lijden veroorzaken). Zo naar voor je tantequote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:49 schreef Kaatje1 het volgende:
Ach, gecondoleerd @:isabeau Zo mooi dat dat zo kon gaan. Mijn tante wilde ook niet meer, maar geen pijn en niet echt ziek. Arts wilde nergens mee helpen of doorverwijzen dus is ze gestopt met eten en drinken, de laatste anderhalve week was ze niet meer bij kennis maar de eerste week wel. Vind dat toch wel erg lastig, waarom kan zo iemand niet geholpen worden
Of hoe halstarrig de eigen huisarts is. Mijn vader had een hele goede band met zijn huisarts, die kwam ook geregeld thuis toen mijn vader al ziek was. Heeft vanaf het begin af aan aangegeven zelf niet mee te willen werken aan euthanasie (was moslim), maar ook gelijk doorverwezen naar de Levenseindekliniek. Daarna is hij nog regelmatig langsgekomen, tot aan de dag voor overlijden als ik me niet vergis. Echt goud waard, zo´n huisartsquote:Op vrijdag 6 februari 2026 14:50 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ja, de huisarts van mijn oom werkte heel goed mee. Er is ook een andere huisarts van die praktijk komen praten. Dus het is ook wel zorgvuldig gegaan denk ik.
Het is vooral heel jammer dat je dus afhankelijk bent van hoe jouw huisarts er in staat.
Ja als alle studenten ziek worden, dan moeten ze de practica later in de periode inhalen en dan is het daar extra drukquote:Op vrijdag 6 februari 2026 12:51 schreef vlindertje89 het volgende:
[..]
Ik denk dat het vooral het vliegen is wat het nu weer zo omhoog haalt. Het werkding speelt al heel januari en ik ben sinds oktober welgeteld twee fantastische dagen helemaal fit geweest (in december)en de combinatie van die twee alleen heeft afgelopen tijd verder niet echt problemen gegeven. Dus denk dat zodra ik weer thuis ben, het weer weg is.
Vandaag gaat het gelukkig beter, niet met mn snot en oor maar wel met de gedachten. En ik ben ook nog niet echt ziek ervan hoor gelukkig, volgens mij zijn @:Tele6 en @:Lucky_Strike en J een stuk zieker. Ik voel me niet heel belabberd gelukkig. Gewoon wat pijn in oor, snot in neus enzo. Irritant maar objectief gezien prima te doen. Hoop vooral dat druk in vliegtuig niet al te vervelend is met oor.
Vervelend van de kwaaltjes die opspelenen tof van het gesprek! Wanneer willen jullie gaan en hoe lang? En kun je ook een beetje bijslapen op korte termijn?
[..]
Fijn dat je je beter voelt! Hopelijk snel helemaal fit. En niet een ander virus van een andere zieke collega meenemenscheelt wel als studenten straks ook allemaal ziek zijn, hoeven jullie geen onderwijs meer te geven..
[..]
Ik ben dan wel vrijwel continu minder of meer verkouden geweest, maarr ik heb wel ook echt heel veel collega's / buren enzo gehad die echt ziek zijn geweest, koorts, hele week op bed etc. En dat heb ik dan ook weer niet gehadalleen 1x bijholteontsteking die keurig met 7 dagen weer over was en een keer wat heviger verkouden met wat hoesten erbij, maar ook toen was ik niet heel beroerd of dagen in bed ofzo. Dus ik maak er hierbij graag n=2 van
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op vrijdag 6 februari 2026 16:40 schreef AnneX het volgende:
Goede berichtenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Was je met de brommer trouwens?
Ik hou me bezig met het organiseren van reizen naar Argentinie, Chili en Peru voor Tipica Reizen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |