Kan mijn moeder ook al niet. Geen 2e slaapkamerquote:Op donderdag 5 februari 2026 10:30 schreef capricia het volgende:
[..]
Ik word er ook cynisch van.
Misschien kan mijn oude moeder een student of zo in huis nemen die het huishouden voor haar doet.
Dan moet je gewoon rijk worden. Zodat je het zelf kunt betalen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:35 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Te laat![]()
Heb geen kinderen en ga ze ook niet meer krijgen
Ik doe geen mantelzorg. Ik heb eigenlijk nauwelijks contacten hier, dus zou niet weten voor wie ik iets zou kunnen doen. Mijn moeder woont 200 km verderop. Indien nodig wring ik me in alle bochten om haar bij te staan in het ziekenhuis. Gelukkig heb ik een heel flexibele werkgever die me daar ook uitgebreid de ruimte voor laat. Dat is lang niet iedereen gegeven.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:23 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
De mantelzorg die we doen is bij onze buren, niet bij familie, daarvoor is de afstand gewoon te groot.
Tsja, dat zit er ook al niet vrees ikquote:Op donderdag 5 februari 2026 10:36 schreef capricia het volgende:
[..]
Dan moet je gewoon rijk worden. Zodat je het zelf kunt betalen.
Zodat je met je grote gezin ieder dubbeltje om kunt draaien en je nog meer zorgen maken of je kinderen allemaal wel goed terechtkomen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:26 schreef KaheemSaid het volgende:
[..]
Opzich zou een hoger reproductiecijfer natuurlijk helemaal niet verkeerd zijn met de vergrijzing.
Of een hechte band met buren en vrienden onderhouden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:24 schreef capricia het volgende:
Toch maar weer veel kinderen krijgen als je überhaupt nog de was gedaan en je bed verschoond wil hebben op je oude dag.
Vrienden worden óók ouder..quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Of een hechte band met buren en vrienden onderhouden.
En Justitie? Of lees ik daar overheen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:39 schreef nostra het volgende:
‘Ministersposten verdeeld: D66 krijgt Sociale Zaken, VVD Volksgezondheid, CDA Economische Zaken’
D66 gaat in het nieuwe kabinet de ministers van Sociale Zaken en Werkgelegenheid en Onderwijs leveren; Rob Jetten wordt minister-president en Hans Vijlbrief geldt als belangrijkste kandidaat voor Sociale Zaken, terwijl Rianne Letschert wordt genoemd voor Onderwijs. Dat schrijft de Telegraaf.
Het CDA krijgt Economische Zaken en Asiel & Migratie. Gerd Leers was de laatste CDA’er met die laatste portefeuille; hij zat in kabinet-Rutte I.
De VVD levert de ministers van Financiën en Volksgezondheid, waarbij Eelco Heinen aanblijft op Financiën en Volksgezondheid mogelijk wordt uitgebreid met een tweede minister voor langdurige zorg.
Tijdens het debat over het coalitieakkoord werd zichtbaar dat het vinden van meerderheden lastig wordt, waarbij Jesse Klaver kritisch toekeek terwijl formateur Rob Jetten de postverdeling met VVD en CDA besprak.
https://www.ewmagazine.nl(...)etsformatie-1511760/
Als je zoiets wel wil, maar je gewoon niet kunt vinden hoe: https://stichtingpresent.nl/quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik doe geen mantelzorg. Ik heb eigenlijk nauwelijks contacten hier, dus zou niet weten voor wie ik iets zou kunnen doen.
Nog niet bekend c.q. gelekt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En Justitie? Of lees ik daar overheen?
en het is ook de vraag of je zoveel privacy wil opgeven tegenover vrienden of buren.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Vrienden hebben soms ook kinderen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:40 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vrienden worden óók ouder..
Buren woon je ook maar toevallig naast.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Boodschappen doen voor buren enzo vind ik prima.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:36 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik doe geen mantelzorg. Ik heb eigenlijk nauwelijks contacten hier, dus zou niet weten voor wie ik iets zou kunnen doen. Mijn moeder woont 200 km verderop. Indien nodig wring ik me in alle bochten om haar bij te staan in het ziekenhuis. Gelukkig heb ik een heel flexibele werkgever die me daar ook uitgebreid de ruimte voor laat. Dat is lang niet iedereen gegeven.
quote:Op donderdag 5 februari 2026 06:34 schreef Hanca het volgende:
Hier worden genoemd:
https://www.nd.nl/nieuws/(...)t-jetten-haast-wie-w
https://www.ad.nl/politie(...)ing-bekend~a57357b2/
https://www.ewmagazine.nl(...)-vertraging-1536250/
D66 7, VVD 6, CDA 5 ministers
D66: AZ, SZ, Onderwijs
VVD: FIN, VWS, DEF
CDA: EZ, Asiel, BuZa staatssecretaris VWS
Poppetjes:
D66: Jetten, Paternotte, Vijlbrief (voor SZ), Letschert, Nathalie van Berkel, Annelien Bredenoord
VVD: Heinen, Yeşilgöz, Van Weel, Hermans (voor VWS), Thierry Aartsen, Ruben Brekelmans, Vincent Karremans
CDA: Boswijk, Bart van den Brink, Mirjam Sterk, Jo-Annes de Bat, Hilbert Bredemeijer (als staatssecretaris VWS) en Karien van Gennip (al was dat logischer als ze SZ kregen), Mark Buck, Stijn Steenbakkers, Pieter Heerma
Ja natuurlijk houden de meeste mensen van privacy en individualisme, anders was het niet zo populair geworden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:42 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
en het is ook de vraag of je zoveel privacy wil opgeven tegenover vrienden of buren.
Ik kamp bijvoorbeeld met diverse lichamelijke beperkingen als gevolg van vroeggeboorte maar mijn buren hoeven echt niet alles van mij te weten hoor, en - afhankelijk hoe dichtbij - sommige vrienden van mij evenmin.
De samenleving kan het wel betalen (collectief via belastingheffing) maar de politieke wil ontbreekt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja natuurlijk houden de meeste mensen van privacy en individualisme, anders was het niet zo populair geworden.
Maar je kunt soms niet álles hebben of betalen. En soms moeten we ook kritisch kijken naar de gevolgen van onze eigen houding, instelling, 'verworvenheden'. Ze hebben niet alleen positieve gevolgen en we moeten soms durven erkennen dat ze ook (grote) nadelen hebben.
Die doen al best wat. Van de hond af en toe uitlaten tot de vuilcontainer altijd langs de weg zetten en terug zetten. Tot en met boodschappen indien nodig. En haar naar de opticien audioloog of een tandarts rijden.quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:38 schreef Perrin het volgende:
[..]
Niet alles, maar een stukje privacy en lichamelijke integriteit toch wel?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:44 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ja natuurlijk houden de meeste mensen van privacy en individualisme, anders was het niet zo populair geworden.
Maar je kunt soms niet álles hebben of betalen.
Maar andere mensen daarvoor betalen en dat die het dan wel moeten doen, dat vind je ok? En wie betaalt ze dan? Jij of 'de samenleving'?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:46 schreef capricia het volgende:
[..]
Die doen al best wat. Van de hond af en toe uitlaten tot de vuilcontainer altijd langs de weg zetten en terug zetten. Tot en met boodschappen indien nodig. En haar naar de opticien audioloog of een tandarts rijden.
Maar de wc schoonhouden en het bed verschonen? Nee. Dat gaat me te ver.
En iemand die daarvoor wordt betaald en dat dan moet doen, vind je wel helemaal OK? En zou je die dan zelf betalen of 'de samenleving' moet dat maar betalen?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:46 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Niet alles, maar een stukje privacy en lichamelijke integriteit toch wel?
Ik zou het vreselijk vinden als kinderen van vrienden mijn vieze beddengoed zouden moeten verschonen als ik incontinent ben ofzo. Mijn vader had op het laatst echt veel kleinere problemen en hij vond het heel moeilijk om dat toe te geven en daar hulp voor te vragen aan ons, zijn kinderen. Juist aan zijn kinderen, want hij was toch onze grote, sterke vader geweest altijd. Een beetje waardigheid mogen ze toch wel behouden?
Dat is toch heel iets anders?quote:Op donderdag 5 februari 2026 10:49 schreef Perrin het volgende:
[..]
En iemand die daarvoor wordt betaald en dat dan moet doen, vind je wel helemaal OK?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |