Ik zie zijn berichten niet meer voorbij komen. Misschien ook wel geblokkeerd danquote:Op dinsdag 10 februari 2026 19:56 schreef Dutch_view het volgende:
Weerprutser Marc Putto heeft me geblokkeerdHij kan blijkbaar niet tegen kritiek
![]()
Maar via een ander account zie ik dat hij nog steeds onzin de wereld in slingert.
"Valentijskou met sneeuw en strenge vorst"![]()
welkom bij de club van de geblokkeerdenquote:Op dinsdag 10 februari 2026 20:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik zie zijn berichten niet meer voorbij komen. Misschien ook wel geblokkeerd dan
Verandering is onderwegquote:Op dinsdag 10 februari 2026 21:14 schreef Geschiedkundige het volgende:
Het was voor de verandering weer eens zonnig. Ongekend hoeveel de zon schijnt hier in de bergen deze winter
Jep, maar de bedoeling is dat we nog maar anderhalve week hier zijn.quote:
Voor bakken in de zon kan je beter daar blijven dan. Hier in maart onmogelijkquote:Op dinsdag 10 februari 2026 22:23 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Jep, maar de bedoeling is dat we nog maar anderhalve week hier zijn.
Ga ik dan terug naar Limbabwe om daar in maart te gaan bakken in de zon.
Eerste deel paprika's zijn al gezaaid overigens.
Zodra ik thuis ben gaan we werk maken van de tomaten en wat ander spul.
In Limburg kan je in Maart al UV index 3 halen... Zijn ginger vrouw krijgt dan al advies van de lokale brandweer om binnen te blijven, wegens gevaar op spontane zelfontbranding.quote:Op woensdag 11 februari 2026 07:01 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Voor bakken in de zon kan je beter daar blijven dan. Hier in maart onmogelijk
Uv index 3? In maart? Laatste week eventueel misschien wellicht kans op zeker?quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Limburg kan je in Maart al UV index 3 halen... Zijn ginger vrouw krijgt dan al advies van de lokale brandweer om binnen te blijven, wegens gevaar op spontane zelfontbranding.
Nou wat een treurnis.quote:Op woensdag 11 februari 2026 09:01 schreef Nattekat het volgende:
Volgens mij is de zon vergeten op te komen vandaag.
Jawel hoor, denk vanaf midden Maart ofzo dat dat wel moet lukken. En uiteraard als het dan daarbij ook nog eens zonnig en 15 graden is zal dat wel weer beschreven worden als "pure verschroeiende woestijnhitte".... je weet wel.quote:Op woensdag 11 februari 2026 08:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Uv index 3? In maart? Laatste week eventueel misschien wellicht kans op zeker?
Op hoogte in de bergen fik je eerder weg
Dat sowieso.. is echt ongekend. Ze kan zelfs bij UV index 1 of 2 verbrandenquote:Op woensdag 11 februari 2026 08:33 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
In Limburg kan je in Maart al UV index 3 halen... Zijn ginger vrouw krijgt dan al advies van de lokale brandweer om binnen te blijven, wegens gevaar op spontane zelfontbranding.
Het wordt ongekend heet in maart. Verzengende hitte met een zeer krachtige zonquote:Op woensdag 11 februari 2026 09:20 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
Jawel hoor, denk vanaf midden Maart ofzo dat dat wel moet lukken. En uiteraard als het dan daarbij ook nog eens zonnig en 15 graden is zal dat wel weer beschreven worden als "pure verschroeiende woestijnhitte".... je weet wel.
Maart zoals vorig jaar mag. Ongekend veel zon en hopelijk veelal 12-14 graden.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Het wordt ongekend heet in maart. Verzengende hitte met een zeer krachtige zonWordt weer maanden afzien
Nou, nee. Maart vorig jaar was echt perfect
Wij sluiten hier een deal.quote:Op woensdag 11 februari 2026 10:53 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Maart zoals vorig jaar mag. Ongekend veel zon en hopelijk veelal 12-14 graden.
Dit is gewoon kansloos, sneu en triest waar je heen donder aan hebtquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:14 schreef RamboDirk het volgende:
Rauw oud hollandsch weertje. Grimmig nat en grijs
Dit dus, inmiddels slaat het hier weer dicht met mistquote:Op woensdag 11 februari 2026 16:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is gewoon kansloos, sneu en triest waar je heen donder aan hebt
?quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:25 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Dit is gewoon kansloos, sneu en triest waar je heen donder aan hebt
Ja alles leuk en wel maar als je al meer dan een week de zon niet hebt gezien en met die achterlijke mist zit gaat zelfs een houtkachel de sfeer niet echt inbrengen.quote:Op woensdag 11 februari 2026 16:38 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
?
kacheltje aan
warme chocolademelk
dekentje op de bank
olympische spelen
kjeld nuis die goud pakt
@:pisces29
Alles komt goed.quote:Op woensdag 11 februari 2026 17:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja alles leuk en wel maar als je al meer dan een week de zon niet hebt gezien en met die achterlijke mist zit gaat zelfs een houtkachel de sfeer niet echt inbrengen.
Daarnaast zit hier al sinds maandag ziek thuisnee op dit moment is het: Of dikke winter met sneeuw en -20 of gewoon de zon met 10 graden.
/klaagmodusUIT
Op woensdag zeggen dat je al helemaal sinds maandag 2 dagen ziek bent. Mannen toch.quote:Op woensdag 11 februari 2026 17:01 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ja alles leuk en wel maar als je al meer dan een week de zon niet hebt gezien en met die achterlijke mist zit gaat zelfs een houtkachel de sfeer niet echt inbrengen.
Daarnaast zit hier al sinds maandag ziek thuisnee op dit moment is het: Of dikke winter met sneeuw en -20 of gewoon de zon met 10 graden.
/klaagmodusUIT
Ik ga dood...quote:Op woensdag 11 februari 2026 17:11 schreef RamboDirk het volgende:
[..]
Alles komt goed.
[ afbeelding ]
@:pisces29
Ja dat zijn wij mannen, sorry daar kunnen we gewoon niks aan doenquote:Op woensdag 11 februari 2026 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op woensdag zeggen dat je al helemaal sinds maandag 2 dagen ziek bent. Mannen toch.![]()
Nog even doorbijten en het is lente.
Ik klop het maar af. Op het werk maar 5 ziekte dagen in 6 jaar. 2x coronaquote:Op woensdag 11 februari 2026 17:17 schreef Pisces29 het volgende:
[..]
Op woensdag zeggen dat je al helemaal sinds maandag 2 dagen ziek bent. Mannen toch.![]()
Nog even doorbijten en het is lente.
Weekend koud met snil en daarna strenge vorst volgens markiequote:Op woensdag 11 februari 2026 17:57 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ik klop het maar af. Op het werk maar 5 ziekte dagen in 6 jaar. 2x corona![]()
Gelukkig nadert de lente, ja. Dit is echt precies niks. En komend weekend weer kold
Ik wil weer terugggggquote:Op woensdag 11 februari 2026 20:37 schreef dick_laurent het volgende:
22 graden om acht uur savonds. Fijn zomer avondje
Betere tijden liggen in het verschiet. Überhaupt dagen dat je weer zonder jas naar buiten kan zijn weer nodig.quote:
*ziet weekendvoorspelling*quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Betere tijden liggen in het verschiet. Überhaupt dagen dat je weer zonder jas naar buiten kan zijn weer nodig.
Ho ho ho, het is nog steeds pas half februari. Over een week of 2-3 begint de meteorologische lente.quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*ziet weekendvoorspelling*
*gaat huilend in een hoekje zitten*
Ik kom bijna terug, dan werken we weer toe naar een verschroeiend heet voorjaar (quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:23 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*ziet weekendvoorspelling*
*gaat huilend in een hoekje zitten*
Liever gister...quote:Op woensdag 11 februari 2026 21:15 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Betere tijden liggen in het verschiet. Überhaupt dagen dat je weer zonder jas naar buiten kan zijn weer nodig.
Gelukkig hebben we dat nog nooit gehadquote:Op woensdag 11 februari 2026 22:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ik kom bijna terug, dan werken we weer toe naar een verschroeiend heet voorjaar (). Nog anderhalve week geduld. Ik neem de zon mee.
Alles boven de 20 graden hequote:Op donderdag 12 februari 2026 07:04 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Gelukkig hebben we dat nog nooit gehad
"Gemiddeld 20+" is wat sterk omschreven, maar Mei is inderdaad, zeker in het zuiden de laatste jaren een vrij warme maand met regelamtig zeker op de helft van alle dagen 20+quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:18 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Alles boven de 20 graden he
Mei is als maand regelmatig gemiddeld 20+ als dagtemperatuur. Dus mei is verschroeiend heet
Dagtemperaturen zijn gemiddeld zeker 20+. Afgelopen vier jaar gemiddelde dagtemperatuur hier gemeten in mei van 21.47 graden.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:41 schreef dick_laurent het volgende:
[..]
"Gemiddeld 20+" is wat sterk omschreven, maar Mei is inderdaad, zeker in het zuiden de laatste jaren een vrij warme maand met regelamtig zeker op de helft van alle dagen 20+
In de Bilt is dit al vaak weer iets minder en in Noord/West NL hebben ze misschien gemiddeld 5 a 6 dagen van 20+
Ah zo bedoelde je het, sorry ja je hebt gelijk dan. Ik had "gemiddelde temperatuur" in mn hoofd, maar je had het over gemiddelde MAX temp. Ja dan klopt dat inderdaad. En 281 uur zon vorig jaar. Dat is vergelijkbar met hier. Je woont dus inderdaad in een woestijn. Haha.quote:Op donderdag 12 februari 2026 08:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dagtemperaturen zijn gemiddeld zeker 20+. Afgelopen vier jaar gemiddelde dagtemperatuur hier gemeten in mei van 21.47 graden.
Arcen weerstation had 20.94 graden gemiddelde dagtemperatuur.
Zitten natuurlijk dagen van minder dan 20 bij, maar ook van fors boven de 20. Ergo, gemiddeld gezien 20+, dus verschroeiend heet![]()
Edit: vorig jaar 22 dagen 20+ in mei.
20 graden al als verschroeiend heet omschrijvenquote:Op donderdag 12 februari 2026 08:51 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Dagtemperaturen zijn gemiddeld zeker 20+. Afgelopen vier jaar gemiddelde dagtemperatuur hier gemeten in mei van 21.47 graden.
Arcen weerstation had 20.94 graden gemiddelde dagtemperatuur.
Zitten natuurlijk dagen van minder dan 20 bij, maar ook van fors boven de 20. Ergo, gemiddeld gezien 20+, dus verschroeiend heet![]()
Edit: vorig jaar 22 dagen 20+ in mei.
Jaloers!quote:Op donderdag 12 februari 2026 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
Pohh, het zou maar weer 22 graden en strakblauw zijn.
Niet eens gruwelijk nat?quote:Op donderdag 12 februari 2026 14:41 schreef INViCTuS het volgende:
Temperatuur is vanmiddag wel ok. Wel beetje nat
Ik ga zoeken naar tickets..mis het blauwquote:Op donderdag 12 februari 2026 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Lekker lekker lekkerquote:Op donderdag 12 februari 2026 13:16 schreef dick_laurent het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ja goh dat is natuurlijk wat overdreven. Maar het is wel gewoon erg warm alquote:Op donderdag 12 februari 2026 14:26 schreef bianconeri het volgende:
[..]
20 graden al als verschroeiend heet omschrijven![]()
Erg aangenaamquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:22 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Ja goh dat is natuurlijk wat overdreven. Maar het is wel gewoon erg warm al
Zeker goed voor de tuin ja. Dat is wel leuk. Insecten en waterdieren inspecteren met de kleine ook. Lekker door de beken en sloten struinenquote:Op donderdag 12 februari 2026 18:28 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Erg aangenaam
Goed voor de tuin
En vervolgens een tackel te geven zodat ze in het modderbad vallen en ze dan kunnen uitleven als een varken.quote:Op donderdag 12 februari 2026 18:30 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Zeker goed voor de tuin ja. Dat is wel leuk. Insecten en waterdieren inspecteren met de kleine ook. Lekker door de beken en sloten struinen
Hij was afgelopen zomer net drie jaar, dus die heb ik nog niet in de sloot met een tackle omver geschoptquote:Op donderdag 12 februari 2026 19:45 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
En vervolgens een tackel te geven zodat ze in het modderbad vallen en ze dan kunnen uitleven als een varken.
En thuis moet je alle kleren maar weer modder vrij zien te krijgen voor het in de wasmachine gaat![]()
Heerlijk he, doet beetje herfstig aan
Ik had hier altijd een watergevecht met tuinslangen, de hele buurt deed mee en uiteindelijk ook kinderen van verder op die dan klets nat thuis kwamen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 20:34 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Hij was afgelopen zomer net drie jaar, dus die heb ik nog niet in de sloot met een tackle omver geschopt
Wel uiteraard zo vies en modderig mogelijk zo vaak als het maar kan.
Modderschommel, modderglijbaan, modderpoel op het speeltuintje
Tuinslang erbij en we hebben de hele dag plezier.
Vele buurtkinderen heel blij. Sommige ouders wat minder, maar die hebben dan lekker pech
Mooi toch. Je ziet veel te weinig van zulk soort lol (tegenwoordig?).quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:39 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Ik had hier altijd een watergevecht met tuinslangen, de hele buurt deed mee en uiteindelijk ook kinderen van verder op die dan klets nat thuis kwamen.
Op een avond kwam 1 van de ouders de sfeer verpesten omdat haar zoontje voor de zoveelste keer nat is geworden, ze liep naar me toe en dreigde de tuinslang door te knippenwaarop de buurman zijn tuinslang pakte en uiteindelijk haar de volle lading heeft gegeven
![]()
daarna niks meer vernomen, zelfs niet toen het jongetje weer kwam en gewoon zich zelf weer heeft nat gemaakt en met alle plezier heeft meegedaan, en de moeder? Die stond op een afstandje te kijken hoe haar zoontje plezier had. Uiteindelijk natuurlijk alles weer goed gepraat en ze daarna ook losser geworden.
Soms is het even geven en nemen, maar uiteindelijk is de plezier toch het leukste.
Nog leuker is toen de buurt uiteindelijk met wat tegemoetkoming kwam in vorm van watergeld (ja er is echt behoorlijk wat water doorheen gegaan) en een bbq om het af te sluiten
![]()
Misschien dit jaar maar weer eens organiseren![]()
Klopt dat zie je ook, moet wel zeggen dat ik hier in deze buurt best wel bof met de goeie mensen die op elkaar letten en wat organiseren zoals vorig jaar met een buurt bbq, en tuurlijk heb je mensen tussen zitten waarvan je denkt, ja die mogen van mij wel vervangen worden maar dan praat je over 2 tot 3 huizen van de 18 huizen.quote:Op donderdag 12 februari 2026 21:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Mooi toch. Je ziet veel te weinig van zulk soort lol (tegenwoordig?).![]()
Alleen nog een weekje schaatsijs en dan is het voor mij helemaal perfect, aan de andere kan begin ik nu wel uit te kijken naar de Lentequote:
Allemaal rotzooi... weg er meequote:
*blaast heel hard richting Friesland*quote:Op vrijdag 13 februari 2026 08:12 schreef ESF1Gamer het volgende:
Ijzel lijkt het hier. Ik wil lente.
Klopt dat zag ik vanmorgen, veel was het ook niet.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:16 schreef michiel_merk het volgende:
Drachten ook sneeuw, blijft alleen wat liggen op de auto"s
Ja dat wel al stelt dit amper iets voor. Richting de oostgrens is duidelijk meer gevallen.quote:
Ja weekje schaatsplezier zou het afmaken, maar gezien er dat niet meer inzit mag het van mij nu ook welquote:Op vrijdag 13 februari 2026 07:46 schreef michiel_merk het volgende:
[..]
Alleen nog een weekje schaatsijs en dan is het voor mij helemaal perfect, aan de andere kan begin ik nu wel uit te kijken naar de Lente
Niet zo klagen jij, straks komt de warmte weer en kun je weer genietenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 09:59 schreef Nattekat het volgende:
Hou die bende maar in het noorden. Tis hier alweer walgelijk koud genoeg.
Dankjewel, nog even wat meer vocht erbij zodat de boel kan activeren en uiteindelijk 10cm valtquote:Op vrijdag 13 februari 2026 10:09 schreef Nattekat het volgende:
[..]
*blaast heel hard richting Friesland*
Daar houden die zooi.
Jij hebt wel fijne temperaturen erbij en wij niet, dus niet klagen.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:44 schreef dick_laurent het volgende:
Vandaag en morgen weer windkracht 9 a 10 hier ofzo en code oranje voor zware windstoten. Dat is geloof ik de 4e keer code oranje voor wind in de afgelopen drie weken ofzo. Mag nu wel een keer klaar zijn met die wind.
En maandag 4-6 graden. Echt van die sneeuw waar je precies niks aan hebt. Lekker tijdens carnavalquote:
Haha true, maar met windkracht 9 ga ik niet op het terras zitten ook al is het 20 gradenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:51 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Jij hebt wel fijne temperaturen erbij en wij niet, dus niet klagen.
Niemand noemt dat zo in onze omgeving. Werkelijk niemandquote:Op vrijdag 13 februari 2026 15:55 schreef INViCTuS het volgende:
En waarom noemen ze de schoolvakantie "voorjaarsvakantie"? Het is kats geen voorjaar
Welke maand? We zitten midden in februari? Januari? Dat is alweer een eeuwigheid geleden he.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 18:58 schreef Nattekat het volgende:
Qua gasverbruik de duurste maand sinds december 2023 (qua aantal kuub)
Opbokken met die kou
Januari is nog de laatste complete maandquote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:42 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Welke maand? We zitten midden in februari? Januari? Dat is alweer een eeuwigheid geleden he.
Maar waarom kom je daar nu pas meequote:Op vrijdag 13 februari 2026 21:52 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Januari is nog de laatste complete maand
Omdat ik nu pas die informatie krijgquote:Op vrijdag 13 februari 2026 22:13 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Maar waarom kom je daar nu pas mee
Ik had wel verwacht dat jij actuele informatie tot je beschikking had.quote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:22 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat ik nu pas die informatie krijg
Gemiste kans voor hier in het noorden, had best nog wel een pak sneeuw willen hebben, maar gelukkig hebben we nog even te gaan want zelfs maart wil dat best nog wel eens lukkenquote:Op vrijdag 13 februari 2026 23:27 schreef Dutch_view het volgende:
[..]
Mooi dat die ellende nu eens vooral in het zuiden valt
Bij ons onweert het ook echt zelden hoor. En wind bestaat bijna niet.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 02:07 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Gemiste kans voor hier in het noorden, had best nog wel een pak sneeuw willen hebben, maar gelukkig hebben we nog even te gaan want zelfs maart wil dat best nog wel eens lukken
Daarnaast gun ik het zuiden eigenlijk helemaal niet, hun gaan altijd eerste rang met onweersbuien met windstoten van 100+km/h, terwijl hier met onweersbuien alleen de wind even aantrekt en vervolgens niks meer aan de hand is, of het kakt volledig in en krijgen we een sappige regentje zonder extremen.
Hele jaar rond windstil, onbewolkt en 30 graden. Dat is de vloek van het Limburgse Atacama woestijnklimaat niewaar?quote:Op zaterdag 14 februari 2026 08:28 schreef Geschiedkundige het volgende:
[..]
Bij ons onweert het ook echt zelden hoor. En wind bestaat bijna niet.
Ook hier zon!!quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het best leuk dat het hier al de hele dag prachtig weer is, terwijl Limburg bewolking heeft.
Hoax, in Limburg komt nooit bewolking voor.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:56 schreef Nattekat het volgende:
Ik vind het best leuk dat het hier al de hele dag prachtig weer is, terwijl Limburg bewolking heeft.
Ach mag best voor een dagje hoor, we kunnen het hebben. Al schijnt hier de zon nu ook. En de hele dag droog geweest.quote:Op zaterdag 14 februari 2026 13:56 schreef Nattekat het volgende:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |