Je dag begint met een theetjequote:Op donderdag 5 februari 2026 17:57 schreef NailQueen het volgende:
[..]
En ik hou niet eens van koffie
Gewoon opstarten op de wc zelf is veel efficiënterquote:Op donderdag 5 februari 2026 17:57 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik doe meestal eerst de laptop openen en opstarten en terwijl dat ding aan het opstarten is, ga ik naar de wc.
Kijk. Dat is een tekst die aandacht trekt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:57 schreef Redefine het volgende:
[..]
'Je dag begint door eerst even goed ons toilet vol te schijten. '
En daar dan gewoon de hele dag zitten?quote:Op donderdag 5 februari 2026 17:59 schreef Redefine het volgende:
[..]
Gewoon opstarten op de wc zelf is veel efficiënter
Als jij dat prettig vindt, vooral doen.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:05 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En daar dan gewoon de hele dag zitten?
Datadump.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:19 schreef Redefine het volgende:
[..]
Als jij dat prettig vindt, vooral doen.
Ik ben geen verkoper, dus het wordt geen promo praatje.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:19 schreef Meke het volgende:
Hoe zouden jullie zelf een realistische werkdag beschrijven? Ik ben bang dat het bij mij niet echt een promo praatje zou zijn
Dat vind ik vrij lastig. Verschilt nog wel van dag tot dag. En veel dingen klinken op papier saaier dan dan ze zijnquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:19 schreef Meke het volgende:
Hoe zouden jullie zelf een realistische werkdag beschrijven? Ik ben bang dat het bij mij niet echt een promo praatje zou zijn
Ik maak dingen stuk.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:19 schreef Meke het volgende:
Hoe is 'vier uur per dag solitary spelen op je werkcomputer' in de realiteit minder saai dan op papier?quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:28 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat vind ik vrij lastig. Verschilt nog wel van dag tot dag. En veel dingen klinken op papier saaier dan dan ze zijn
Wel veel papier in die 4 uur.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe is 'vier uur per dag solitary spelen op je werkcomputer' in de realiteit minder saai dan op papier?
Dat zijn jouw werkzaamheden beste Straan. Er zijn mensen die wel gewoon werkenquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:29 schreef Strani het volgende:
[..]
Hoe is 'vier uur per dag solitary spelen op je werkcomputer' in de realiteit minder saai dan op papier?
Betaald aanwezig zijn.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:39 schreef Redefine het volgende:
[..]
Dat zijn jouw werkzaamheden beste Straan. Er zijn mensen die wel gewoon werken
Daar kan ik me nog van voorstellen dat je er toevalligerwijs in de kroeg of in de voetbalkantine achterkomt dat je aardig pijltjes kunt gooien. Maar zo werkt het met curling niet echtquote:Op donderdag 5 februari 2026 10:50 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Beetje hetzelfde als mensen die denken: ik ga darten.
Dat is waarquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Daar kan ik me nog van voorstellen dat je er toevalligerwijs in de kroeg of in de voetbalkantine achterkomt dat je aardig pijltjes kunt gooien. Maar zo werkt het met curling niet echt
Misschien dat je thuis zoiets hebt van he. ik kan dit vrij goed.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:49 schreef Arizona het volgende:
[..]
Daar kan ik me nog van voorstellen dat je er toevalligerwijs in de kroeg of in de voetbalkantine achterkomt dat je aardig pijltjes kunt gooien. Maar zo werkt het met curling niet echt
Ik zit de hele dag achter de computer belastingen te doenquote:Op donderdag 5 februari 2026 18:19 schreef Meke het volgende:
"Je klapt je laptop open. Als eerste open je je mailbox, ziet diverse mailtjes van collega's met vragen en denkt: gotver, die lui kunnen ook echt niks zelf he. Dan krijg je een telefoontje van een collega. Je probeert op te nemen, maar je headset heeft weer eens kuren. Na een paar keer: hoor je mij? HOOR JE MIJ? gezegd te hebben, geef je het op. Je reset je geluidsinstellingen en belt de collega terug. Tenminste, als het een leuke collega is, anders wacht je wel tot hij jou terugbelt.quote:Op donderdag 5 februari 2026 18:19 schreef Meke het volgende:
Laptop aan. Pc aan. Citrix inloggen. Kut, werkt niet. Servicedesk net bereikbaar. Toch bellen. Tijdens bellen werkt het toch. Hm. Tijd voor testen van release. Oh. Release nog niet op de omgeving. Geen relevante mail. Eerste meeting. Loopt uit. Standaard. Doe alsof ik luister. Intussen tweede omgeving opgestart voor testautomatisering. Kut. Licentie verlopen. Manager mailen. Dan maar handmatig testen. Oh wacht. Geen nieuwe release. YouTube maar opzetten dan. Lunch. Meeting gaat niet door. Oh, drie uur. Klaar voor vandaag.quote:Op donderdag 5 februari 2026 19:05 schreef Arizona het volgende:
Ik mag binnenkort twee vacatures openstellen voor mijn team en ik moet ook de teksten maken.
De ene kan ik nog redelijk kopiëren, maar de ander wordt nog wel een uitdaging.
[..]
"Je klapt je laptop open. Als eerste open je je mailbox, ziet diverse mailtjes van collega's met vragen en denkt: gotver, die lui kunnen ook echt niks zelf he. Dan krijg je een telefoontje van een collega. Je probeert op te nemen, maar je headset heeft weer eens kuren. Na een paar keer: hoor je mij? HOOR JE MIJ? gezegd te hebben, geef je het op. Je reset je geluidsinstellingen en belt de collega terug. Tenminste, als het een leuke collega is, anders wacht je wel tot hij jou terugbelt.
Nu ga je even lekker een paar uurtjes knallen. Je zet je status op Niet storen. Lekker met data aan de slag! Je bent in je element! De status Niet storen laat je voor het gemak mooi de rest van de dag aanstaan.
Na de pauze heb je een meeting. Vooraf doe je met een bevriende collega een wedje of dit ook een e-mail had kunnen zijn. Jullie denken beide: ja, dit had een e-mail kunnen zijn en jullie hebben dus beide gelijk! Meteen daarna weer een meeting, waarin je wijs probeert te worden uit de onsamenhangende woordenbrij die je collega's uitstorten. En daarna ben je zo gaar als wat. Je gaat wat internetten en hopen dat niemand je meer stoort. Helaas, een collega chat met een spoedklus. Uiteraard pak je deze toch op, wat moet dat moet. Tot je tevredenheid zie je dat het inmiddels einde werktijd is. Gauw klap je je laptop dicht en denkt: mooi, weer een dag dichter bij het weekend."
Zo ongeveer.
Behalve de test gedoe vervangen met development en het klinkt als mijn werkdagquote:Op donderdag 5 februari 2026 19:25 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Laptop aan. Pc aan. Citrix inloggen. Kut, werkt niet. Servicedesk net bereikbaar. Toch bellen. Tijdens bellen werkt het toch. Hm. Tijd voor testen van release. Oh. Release nog niet op de omgeving. Geen relevante mail. Eerste meeting. Loopt uit. Standaard. Doe alsof ik luister. Intussen tweede omgeving opgestart voor testautomatisering. Kut. Licentie verlopen. Manager mailen. Dan maar handmatig testen. Oh wacht. Geen nieuwe release. YouTube maar opzetten dan. Lunch. Meeting gaat niet door. Oh, drie uur. Klaar voor vandaag.
Werk jij bij mij?quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:06 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Behalve de test gedoe vervangen met development en het klinkt als mijn werkdag
CItrix omgeving werkt ontzettend traag, dus maak je maar weer melding bij de servicedesk.
Wat voor bedrijf werk je?quote:
Ja maar ik ook!quote:Op donderdag 5 februari 2026 20:09 schreef ESF1Gamer het volgende:
[..]
Wat voor bedrijf werk je?
Denk het niet, want ik werk voor de overheid.
ministerie justitie en veiligheidquote:Op donderdag 5 februari 2026 20:11 schreef TheStigsDutchCousin het volgende:
[..]
Ja maar ik ook!
Rijkswaterstaat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |