Met door elven bij maanlicht gesmede gouden aansluitingen.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kabels-> koop zware stroomsnoer, laat je geen dure Audiokabel aansmeren.
Maar kan ik de interface via de subwoofer en boxjes laten lopen of hoe doe ik dit?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kabels-> koop zware stroomsnoer, laat je geen dure Audiokabel aansmeren.
Het zijn niet de gekken die het maken…quote:Op maandag 2 februari 2026 18:41 schreef Managarm het volgende:
[..]
Met door elven bij maanlicht gesmede gouden aansluitingen.
Gaat op de PC, wordt voor films kijken inderdaad, maar ook gewoon luisteren naar rock, uk-rap of metal.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat ga je ermee doen? Surround set voor films? Muziek luisteren, welk genre?
Bedankt voor je reactie, ik wou als het mogelijk was alles balanced doen. Zowel die subwoofer als de speakers hebben balanced, maar het verhaal met tulp en zo blijft? Subwoofer heeft keuze of balanced of niet, maar ik wil alles balanced.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:13 schreef Mano_ het volgende:
Zo te zien zou je van de interface met tulp-kabels naar de sub moeten en van daaruit ook weer met tulp-kabels naar de speakers. De speakers lijken alleen balanced inputs te hebben, maar doorgaans kan je daar unbalanced ook prima op aansluiten. Geen idee of dat bij deze specifieke combinatie problemen gaat geven.
Het is allemaal analoog, dus de kwaliteit van de kabels doet er een beetje toe. Nee, geen maffe audiofielenkabels nodig, maar een beetje degelijk met goede shielding is wel aangeraden. Ik zou weg blijven bij Action- of Ali-meuk, verder is het niet zo spannend.
Wat zou jij dan aanraden, ik heb helaas geen heel hoog budget. Kan niet hoger dan 250 euro gaan.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:54 schreef CoolGuy het volgende:
Die 'subwoofer' zou ik skippen, want dat is rommel. Het minimum van dat ding is 30Hz en weegt nog geen 9 kg. Dat is geld weg gooien.
Ja, dan wordt het lastig, maar, dan zou ik 2x 125 euro optellen bij je reguliere speakers. Dan heb je daar een wat hoger budget.quote:Op maandag 2 februari 2026 20:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wat zou jij dan aanraden, ik heb helaas geen heel hoog budget. Kan niet hoger dan 250 euro gaan.
Mwoah ik zie op budget audiofielen reddit dat die subwoofer niet echt het einde van de wereld is. Niet perfect maar voor in die budget klasse zeker niet verkeerd. Ik ben ook niet zo'n hele zware audiofiel, ik wil gewoon een leuke setup. Natuurlijk als ik er 900 euro tegenaan gooi, dat het dan veel beter is, maar ook met minder kan het.quote:Op maandag 2 februari 2026 20:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het lastig, maar, dan zou ik 2x 125 euro optellen bij je reguliere speakers. Dan heb je daar een wat hoger budget.
HOSA kabels gekocht 18 euro de stuk, prijzig, maar goed het zal dan wel allemaal kloppend zijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:13 schreef Mano_ het volgende:
Zo te zien zou je van de interface met tulp-kabels naar de sub moeten en van daaruit ook weer met tulp-kabels naar de speakers. De speakers lijken alleen balanced inputs te hebben, maar doorgaans kan je daar unbalanced ook prima op aansluiten. Geen idee of dat bij deze specifieke combinatie problemen gaat geven.
Het is allemaal analoog, dus de kwaliteit van de kabels doet er een beetje toe. Nee, geen maffe audiofielenkabels nodig, maar een beetje degelijk met goede shielding is wel aangeraden. Ik zou weg blijven bij Action- of Ali-meuk, verder is het niet zo spannend.
Oh ik was scheel blijkbaar, dat is helemaal geen tulpquote:Op maandag 2 februari 2026 19:15 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik wou als het mogelijk was alles balanced doen. Zowel die subwoofer als de speakers hebben balanced, maar het verhaal met tulp en zo blijft? Subwoofer heeft keuze of balanced of niet, maar ik wil alles balanced.
Maakt niet uit, en er zit inderdaad voor tulp op de subwoofer, maar ook voor balanced, uiteindelijk TRS kabels besteld want volgens mij heb ik die nodig. Van scarlett, naar subwoofer input, en dan subwoofer uitput naar de JBL'squote:Op maandag 2 februari 2026 21:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Oh ik was scheel blijkbaar, dat is helemaal geen tulpIk dacht ik kijk nog even vanwege het balanced verhaal.
Die 30Hz haalt ie niet eens. 100%quote:Op maandag 2 februari 2026 19:54 schreef CoolGuy het volgende:
Die 'subwoofer' zou ik skippen, want dat is rommel. Het minimum van dat ding is 30Hz en weegt nog geen 9 kg. Dat is geld weg gooien.
Ik heb er echt allemaal geen verstand van, kijk ik wil het gewoon voor eens een filmpje te kijken en zo. Ik ben geen audiofiel.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Die 30Hz haalt ie niet eens. 100%
En eens.
Overigens zou ik die JBL speakers ook niet kopen. Scoor op marktplaats een leuk setje tweedehands passieve speakers. Heb je veel beter geluid aan.
Ik heb weinig plek, ik kan geen gigantische speakers neerzetten. Dus ik moet bookshelf speakers hebben.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:20 schreef Document1 het volgende:
Ik heb die JBL in de studio om mix balans op laag niveau te testen en daar vind ik ze prima voor maar om muziek te luisteren zijn ze veel te vlak. Ga gewoon voor hifi speakers.
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)quote:Op maandag 2 februari 2026 21:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Niet om het een of het ander maar waar ga je die subwoofer op aanslutien?
Balanced is vooral goed om vervelende brommen en storingen te voorkomen.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:19 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maakt niet uit, en er zit inderdaad voor tulp op de subwoofer, maar ook voor balanced, uiteindelijk TRS kabels besteld want volgens mij heb ik die nodig. Van scarlett, naar subwoofer input, en dan subwoofer uitput naar de JBL's
Ik heb begrepen dat balanced beter is, zeker met die jbl's die gevoelig zijn.
Ik zie dat even niet in de praktijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
[..]
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)
Thanks maatquote:Op maandag 2 februari 2026 21:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Balanced is vooral goed om vervelende brommen en storingen te voorkomen.
Je hebt genoeg bookshelf hifi speakers. Ik zou dit ook niet echt bookshelf noemen maar weet ik veel.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik heb weinig plek, ik kan geen gigantische speakers neerzetten. Dus ik moet bookshelf speakers hebben.
[..]
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)
Dit snap ik niet.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie dat even niet in de praktijk.
Je hebt speakers met XLR balanced inputs maar de Scarlet heeft geen XLR output.
Ja, daar heb ik ook naar gekeken, ik zat een beetje in die prijsklasse te vissen. Ik snap best dat ze in het niet vallen als je een 350 - 700 euro speakersetje hebt, maar niet iedereen wil er zoveel geld aan uitgeven.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:24 schreef Mano_ het volgende:
Overigens ben ik zeer tevreden met de Edifier R1280T als speakers voor m'n pc. Prijs/kwaliteitsverhouding is verbluffend goed. Maar goed, dat vroeg TS niet
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde, zowel de scarlet, subwoofer en jbl maken gebruik van gebalanceerd.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen kut aan dat moeilijke gebalanceerde verhaal van je. Volg @:vosss z’n advies op en koop gewoon een degelijk setje op marktplaats. Die JBL zijn echt niet bedoeld om gewoon muziek mee te luisteren.
Die scarlet heeft geen XLR input. Waarom ben je precies zo geil op deze oplossing?quote:Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde, zowel de scarlet, subwoofer en jbl maken gebruik van gebalanceerd.
Als ik op audiosetje ga zoeken op marktplaats ga ik niet ver komen, waar moet ik dan in hemelsnaam naar zoeken.
quote:Op maandag 2 februari 2026 21:27 schreef Document1 het volgende:
[..]
Die scarlet heeft geen XLR input. Waarom ben je precies zo geil op deze oplossing?
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die Scarlett is vooral bedoeld voor mensen die graag zelf muziek opnemen of podcasts maken.
Ik zou dat ding overslaan.
Gewoon een Fosi Audio BT20A PRO versterker op de line-uitgang van je PC / laptop.
Daar een paar goede maar goedkope boekenplankspeakers aan (bijvoorbeeld Q-Acoustics / Dali) en een subwoofer (nieuw of 2e hands).
Dan ben je er.
Neem dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:
Als ik op audiosetje ga zoeken op marktplaats ga ik niet ver komen, waar moet ik dan in hemelsnaam naar zoeken.
Binnen jouw budget moet je geen subwoofer willen. Dat zijn helemaal geen subwoofers, maar woofers die ongecontroleerd mee staan te dreunen. Daar heb je echt helemaal niks aan.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.
Het enige wat gebalanceerd doet is dat het een positief en een negatief signaal stuurt en die 2 met elkaar vergelijkt om te zien of er verschil in zit.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde
Dat gaat nooit passen, dan kan ik één speaker kwijt.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Neem dit bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.n(...)rt-2-incl-standaards
65 ekkermannen en 100% dat die beter klinken dan die JBL's.
Leuk geluid hoeft echt niet duur te zijn.
Nee, je moet geen speakers zoeken met een output voor de subwoofer, die subwoofer komt direct aan de versterker.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.
Bedankt, zal nog eens erover nadenken.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, je moet geen speakers zoeken met een output voor de subwoofer, die subwoofer komt direct aan de versterker.
Er zit al een uitgang (pre out) achter op die Fosi versterker die zo naar een sub kan.
Maar wat is je doel? Want je wil een sub toevoegen aan 2 speakers, dus surround geluid gaat het nooit worden. Wil je gewoon het geluid van je PC over een paar luidsprekers laten horen? Is dat je doel?quote:Op maandag 2 februari 2026 21:37 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt, zal nog eens erover nadenken.
Ja, ik zit veel aan mijn pc zoals nu dat ik FOK!quote:Op maandag 2 februari 2026 21:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is je doel? Want je wil een sub toevoegen aan 2 speakers, dus surround geluid gaat het nooit worden. Wil je gewoon het geluid van je PC over een paar luidsprekers laten horen? Is dat je doel?
Maar dan wil je eigenlijk de setup die ik ook heb bij mijn bureau, al is dat hier op zolder en daar heb ik meer plaats, dus daar heb ik 2 zuil luidsprekers staan, maar, in essentie is dat hetzelfde. Ik heb een klein versterkertje, en daar zitten 2 zuilen op.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:40 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, ik zit veel aan mijn pc zoals nu dat ik FOK!
Ik wil dan gewoon een beetje muziek luisteren, af en toe kijk ik een serie. Het is gewoon beetje muziek luisteren op een klein kamertje van 2 meter bij 2.50.
Dit is gewoon waar.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:46 schreef vosss het volgende:
Een sub heeft geen zin. Niet in dat budget. Niet in die ruimte. Laad dat idee voor wat het is.
Wanneer ik geen subwoofer koop, ongeveer 325 - 350 euro.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:45 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, gevonden, ik heb een Topping MX3. Die zie ik dan staan voor 239 euro, maar er zijn genoeg alternatieven voor, zoals de Fosi Audio MC331, mocht je ooit besluiten eventueel af te wisselen met een koptelefoon.
Ik zou die sub echt laten voor wat het is, en dan 2 boekenplankluidsprekertjes halen. Wat is het totaalbudget wat je hebt voor alles bij elkaar? Ik snap dat je niet zo ruim in je budget zit, is oke, wat heb je te besteden?
Voor alles?quote:Op maandag 2 februari 2026 21:47 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wanneer ik geen subwoofer koop, ongeveer 325 - 350 euro.
Ongeveer ja, versterker en speakers moeten daar van.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:50 schreef vosss het volgende:
[..]
Voor alles?
Koop zon simpel versterkertje wat bv net door @:thefreshprince gezegd werd en dan kan ik je misschien wel goedkoop aan een setje hifi speakers helpen. Kleintjes. Maar wel erg goed. En onder de prijs.
Want waarom niet. Liggen al enige tijd ongebruikt op zolder in de originele doos.
Oke, ga ik uit van 350 euro, maar dat is wel een beetje raar, want dat versterkertje waar je het in de OP over hebt is al 179 euro, die speakertjes zie ik staan voor 140 euro per stuk en dat subje kostte 189 euro zag ik? Dan zit je op een totaal van 179 + 280 + 189 = 648 euro. Hoe kom jij dan aan 350 euro?quote:Op maandag 2 februari 2026 21:47 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wanneer ik geen subwoofer koop, ongeveer 325 - 350 euro.
Dat "versterkertje" in de OP is eigenlijk een USB audio device voor een PC, leuk voor een kleine thuisstudio maar is geen versterker.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, ga ik uit van 350 euro, maar dat is wel een beetje raar, want dat versterkertje waar je het in de OP over hebt is al 179 euro, die speakertjes zie ik staan voor 140 euro per stuk en dat subje kostte 189 euro zag ik? Dan zit je op een totaal van 179 + 280 + 189 = 648 euro. Hoe kom jij dan aan 350 euro?![]()
Want als je van die 648 euro 139 euro aftrekt voor die Fosi Audio, dan blijven er nog 509 euro over voor 2 boekenplankertjes, oftewel 250 euro per stuk, en dan zou ik bijvoorbeeld 2 KEF Q1 META (224 euro ps) of 2 Polk Audio Signature Elite ES10 (227 euro ps) scoren.
Die speaker is, zeker als jij hem voor een zacht prijsje aanbiedt, wel echt een hele goeie deal.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:55 schreef vosss het volgende:
Ik heb (denk ik) nog een setje Tannoy Revolution Signature DC4's op zolder liggen. Nieuwprijs destijds 1200 euro uit mijn hoofd.
Kleine boekenplankertjes met een heel fraai open en ruimtelijk geluid.
Als je interesse in hebt kan ik morgen wel even de zolder op en kijken of ik die inderdaad nog heb liggen en testen en dankunne we wel een mooi prijsje maken zodat je binnen je budget blijft lijkt me.
Versterkertje is 119 euro.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:58 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Oke, ga ik uit van 350 euro, maar dat is wel een beetje raar, want dat versterkertje waar je het in de OP over hebt is al 179 euro, die speakertjes zie ik staan voor 140 euro per stuk en dat subje kostte 189 euro zag ik? Dan zit je op een totaal van 179 + 280 + 189 = 648 euro. Hoe kom jij dan aan 350 euro?![]()
Want als je van die 648 euro 139 euro aftrekt voor die Fosi Audio, dan blijven er nog 509 euro over voor 2 boekenplankertjes, oftewel 250 euro per stuk, en dan zou ik bijvoorbeeld 2 KEF Q1 META (224 euro ps) of 2 Polk Audio Signature Elite ES10 (227 euro ps) scoren.
Zeker, heb z'n grotere broertje, de DC6 ook nog op zolder liggen. Die gaat niet weg overigens.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:59 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Die speaker is, zeker als jij hem voor een zacht prijsje aanbiedt, wel echt een hele goeie deal.
@:hetekip hier moet je echt heel hard bovenop springen, want je koopt hier wel echt een serieus setje speakers.
Dankjewel! Ik zal er even over nadenken kerel.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:59 schreef vosss het volgende:
Even gekeken wat die Fosi kost.
Je kan ruim binnen je budget van 350 blijven.
Dan moet ik je wel een beetje matsen met die speakers maargoed, iemand van FOK! heeft mij ook gematst met een mooi kerstpakket omdat ik door een kutperiode ging (nog steeds trouwens).
Dus als ik dan wat terug kan doen voor de community prima, dan misschienmaar op deze manier? Dan ben jij de gelukkige
Als je een topic opent neem ik aan dat je serieus bent, en een beter setje speakers voor jouw budget ga je niet vinden, dan zit je echt ruim ruím boven je budget, want die Tannoys zijn echt serieuze dingen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:02 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik zal er even over nadenken kerel.
Is goed. Ik hoef zoals gezegd in dit geval echt niet de hoofdprijs.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:02 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Dankjewel! Ik zal er even over nadenken kerel.
#jehebtnooitteveelspeakersquote:Op maandag 2 februari 2026 22:01 schreef vosss het volgende:
Heb ook nog een ongebruikte set XT6F's staan trouwens.
#teveelspeakers
Nee, dat klopt, maar ik had de scarlett en zo al gekocht, dus die moet ik dan eerst terugsturen of weigeren bij deur. Zulke dingen geeft mij wat extra stres.... Ik wilde graag een subwoofer omdat ik veel rap luister, maar misschien moet ik dat idee maar laten vliegen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je een topic opent neem ik aan dat je serieus bent, en een beter setje speakers voor jouw budget ga je niet vinden, dan zit je echt ruim ruím boven je budget, want die Tannoys zijn echt serieuze dingen.
Dat aanbod ga je echt niet nog een keer krijgen, en je gaat voor het geld ook helemaal niks beters vinden, nieuw.
Die Scarlett is een overbodig iets in de hele keten, die kan je sowieso overslaanquote:Op maandag 2 februari 2026 22:06 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar ik had de scarlett en zo al gekocht, dus die moet ik dan eerst terugsturen of weigeren bij deur.
Ik ben denk dat alle informatie in een keer mij wat overweldigd er zijn zoveel opties, zoveel keuzes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Maar die scarlett ga je helemaal niet kunnen gebruiken, niet in de combinatie die jij in je hoofd hebt.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:06 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Nee, dat klopt, maar ik had de scarlett en zo al gekocht, dus die moet ik dan eerst terugsturen of weigeren bij deur.
Ik ben denk dat alle informatie in een keer mij wat overweldigd er zijn zoveel opties, zoveel keuzes dat ik door de bomen het bos niet meer zie.
Ja, ik zal de bestelling in ieder geval weigeren aan de deur, dan gaat het gewoon terug.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:07 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die Scarlett is een overbodig iets in de hele keten, die kan je sowieso overslaan
De JBL's kan je je geen buil aan vallen. Het zijn potente dingetjes en helemaal voor de geringe kosten. Focusrite is altijd in orde en subwoofers zou ik verre van blijven.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:12 schreef Hetekip het volgende:
Beste FOK!ers,
Ik zit een beetje met verwarring in mijn kop, en hoop wat hulp en advies in te winnen.
Mijn speakers zijn overleden en ik wil nu dus eens een goeie set-up neerzetten.
Ik had in gedachten het volgende:
Audio interface Focusrite Scarlett 2i2
Speakers: JBL 305P MKII
Subwoofer: Presonus Eris Sub 8BT
Wat denken jullie? En welke kabels ga ik in godsnaam er voor nodig hebben om dit allemaal aan elkaar te krijgen? Kan iemand mij helpen ik snap er niks van.
Het zijn de kleinste uit de Revolution serie he. Dan wel de duurdere Signature variant, maar toch, wil ook geen verwachtingen scheppen die niet waargemaakt worden.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:04 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Als je een topic opent neem ik aan dat je serieus bent, en een beter setje speakers voor jouw budget ga je niet vinden, dan zit je echt ruim ruím boven je budget, want die Tannoys zijn echt serieuze dingen.
Dat aanbod ga je echt niet nog een keer krijgen, en je gaat voor het geld ook helemaal niks beters vinden, nieuw.
Maar een BK XXLS400 is zo ongeveer net zo groot als de kamer van TS waar het spulletje in moet komen te staan, dat gaat 'm niet worden.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:08 schreef vosss het volgende:
[..]
Het zijn de kleinste uit de Revolution serie he. Dan wel de duurdere Signature variant, maar toch, wil ook geen verwachtingen scheppen die niet waargemaakt worden.
Zijn zeker erg muzikaal, maar zijn wel ook gebaat bij een sub. Ik had ze destijds met een BK XXLS400FF sub draaien. Dat klonk tamelijk goed. Zeker voor het geld.
Sub staat overigens ook al jaren ongebruikt op zolder. Die weet ik wel zeker dat ik die nog heb, want daar ben ik gisteren nog over gestruikeld.
Ja wordt gezegd dat de focusrite overbodig is en de jbl's ook niet goed zijn. Ik heb ze besteld, maar moet ze weigeren aan de deur of gewoon proberen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De JBL's kan je je geen buil aan vallen. Het zijn potente dingetjes en helemaal voor de geringe kosten. Focusrite is altijd in orde en subwoofers zou ik verre van blijven.
Ja ik ga er over nadenken, baal gewoon dat ik al besteld had... Had eerst topic moeten maken en niet al bestellen. Maar goed ergens denk ik dat ik wel een sub nodig heb voor hip hop en zo.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar die scarlett ga je helemaal niet kunnen gebruiken, niet in de combinatie die jij in je hoofd hebt.
Welk bos? De bomen die interessant zijn zijn hier al voorbij gekomen. Fosi audio + Tannoy van Vosss, meer bos is er niet meer.
De JBL's zijn dan ook actieve speakers. Kun je gewoon aansturen met de prima Focusrite audiointerface.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat "versterkertje" in de OP is eigenlijk een USB audio device voor een PC, leuk voor een kleine thuisstudio maar is geen versterker.
Jij wil schijnbaar actieve studio monitoren, die gaan een héél ander geluidsbeeld geven dan een normale speaker. Ik weet niet wat je daarbij gedacht hebt, en dat actieve snap ik ook niet zo helemaal, als je doel gewoon is dat je wat geluid van je PC wil laten spelen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:10 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja wordt gezegd dat de focusrite overbodig is en de jbl's ook niet goed zijn. Ik heb ze besteld, maar moet ze weigeren aan de deur of gewoon proberen.
Die Focusrite is een heel mooi apparaat... om muziek mee op te nemen als je een instrument speelt, zingt of een podcast wil opnemen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:10 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja wordt gezegd dat de focusrite overbodig is en de jbl's ook niet goed zijn. Ik heb ze besteld, maar moet ze weigeren aan de deur of gewoon proberen.
Die gaat ook niet weg.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar een BK XXLS400 is zo ongeveer net zo groot als de kamer van TS waar het spulletje in moet komen te staan, dat gaat 'm niet worden.
Op zich kan een actieve speaker wel een goede oplossing zijn omdat de ingebouwde versterker is afgestemd op de luidsprekers en het wat ruimte scheelt op je bureau. Maar studio monitoren zijn inderdaad vaak wat "vlakker" in het geluid en daar moet je van houden.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij wil schijnbaar actieve studio monitoren, die gaan een héél ander geluidsbeeld geven dan een normale speaker. Ik weet niet wat je daarbij gedacht hebt, en dat actieve snap ik ook niet zo helemaal, als je doel gewoon is dat je wat geluid van je PC wil laten spelen.
Er is geen versterker nodig wegens actieve speakers. Hij heeft dan (zonder subwoofer graag) iets uitstekends. De JBL's zijn volstrekt geniaal voor het geld en de Focusrite is een uitstekende audiointerface waar je de speakers mee kunt aansturen via de line uitgang. Niks meer aan doen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor het afspelen doet het niets in je hele keten, je kan hem overslaan en een versterker direct aan de geluidskaart van je PC hangen.
Ik denk niet dat TS daarvoor ging, aangezien ik denk dat TS helemaal niet zo goed weet wat ie nou gekocht heeft. Is niet erg, gebeurt ons allemaal wel eens, maar voor het geld dat hij daar heeft uitgegeven kan hij het beter op een andere manier besteden, dan krijgt hij meer waar voor z'n geld.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kan een actieve speaker wel een goede oplossing zijn omdat de ingebouwde versterker is afgestemd op de luidsprekers en het wat ruimte scheelt op je bureau. Maar studio monitoren zijn inderdaad vaak wat "vlakker" in het geluid en daar moet je van houden.
Dit is pure flauwekul met alle respect. Zie b.v. wat Genelec en Neumann doen. Beter bestaat niet. Zogenaamde "hifi" speakers uit het verleden zijn daarmee vergeleken (komt ook door dsp) zwaar achterhaald. Het is het neusje van de zalm en de JBL is onverslaanbaar qua prijs-kwaliteit.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar studio monitoren zijn inderdaad vaak wat "vlakker" in het geluid
Een akoestische gitaar is dan ongeveer 4 meter hoog. Je moet echt een loft of iets hebben voor die dingen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan ook een paar Maggie's neerzetten in een te kleine kamer![]()
[ afbeelding ]
Dan heeft TS nog wel 2x deze kabel nodig:quote:Op maandag 2 februari 2026 22:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er is geen versterker nodig wegens actieve speakers. Hij heeft dan (zonder subwoofer graag) iets uitstekends. De JBL's zijn volstrekt geniaal voor het geld en de Focusrite is een uitstekende audiointerface waar je de speakers mee kunt aansturen via de line uitgang. Niks meer aan doen.
Bedankt denk dat ik voor deze optie ga. De Scarlett samen met jbl speakers komen morgen aan.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit is pure flauwekul met alle respect. Zie b.v. wat Genelec en Neumann doen. Beter bestaat niet. Zogenaamde "hifi" speakers uit het verleden zijn daarmee vergeleken (komt ook door dsp) zwaar achterhaald. Het is het neusje van de zalm en de JBL is onverslaanbaar qua prijs-kwaliteit.
Dat zal hem de kop niet kosten.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan heeft TS nog wel 2x deze kabel nodig:
1/4 " TRS (balanced connection) to XLR (male)
[ afbeelding ]
Subwoofer aansluiten met die Focusrite en de JBL's wordt sowieso een puzzel.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt denk dat ik voor deze optie ga. De Scarlett samen met jbl speakers komen morgen aan.
De subwoofer laat ik dan weg, mag ik vragen waarom jij dat niet ziet zitten?
Ik denk dat dit het makkelijkste voor mij is. Scarlett met jbl. Dat is een leuke budget oplossing zo ben ik er ook opgekomen.
De subwoofer: Mijn ervaring is dat als het niet echt een heel erge goede is (en die zijn duur..) dat op een gegeven moment het ding steeds een tikje zachter gaat en op een gegeven moment eigenlijk uit staat. Als je denkt dat je zo'n ding mist kan je hem nog altijd kopen. Maar ik vind dus de dubieuze bas die die dingen doen storend.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt denk dat ik voor deze optie ga. De Scarlett samen met jbl speakers komen morgen aan.
De subwoofer laat ik dan weg, mag ik vragen waarom jij dat niet ziet zitten?
Ik denk dat dit het makkelijkste voor mij is. Scarlett met jbl. Dat is een leuke budget oplossing zo ben ik er ook opgekomen.
De sub heeft in- en outputsquote:Op maandag 2 februari 2026 22:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Subwoofer aansluiten met die Focusrite en de JBL's wordt sowieso een puzzel.
Je JBL's hebben geen sub uitgang en de Focusrite heeft geen uitgang over.
Dus dan moet je al ergens een signaal gaan splitsen (al dan niet met een crossover) na de Focusrite.
Oh ja, goed punt, er zijn ook subwoofers met een uitgang, als pass-through.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De sub heeft in- en outputsDus van Focusrite via TRS naar sub en van sub via TRS door naar de JBL's.
Scheidingsfilter zit in de sub, incl. draaiknop.
Dan is de Focusrite technisch gezien niet nodig want de sub accepteert ook tulp in dat direct van de geluidskaart kan komen, maar een degelijke DAC kan geen kwaad. Balanced is dan een bonus, storingen zijn er lang niet altijd (waarneembaar). Of het de beste DAC voor het doel is, is een andere vraag natuurlijk. Dat denk ik niet als ik TS een beetje begrijp. Maar goed, het schijnt best een aardig ding te zijn en het is al besteld, dus het zij zo
Die hebben wel met een schuin oog naar Genelec gekeken.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:53 schreef Kriegel het volgende:
Als het om compacte actieve stereospeakers (zonder dat het al dan niet 'vlakke' studiomonitoren zijn) voor aan een PC gaat lees ik al een paar jaar veel goede dingen over de iLoud Micro's:
https://www.thomann.nl/ik_multimedia_iloud_micro_monitor.htm
https://noaudiophile.com/IK_Multimedia_iLoudMM/
Ze zien eruit als Trust boxjes maar zijn het allesbehalve.
Helemaal gelijk in, al geeft zo'n ding je wel een DAC buiten je systeemkast en dat heeft wat voordelen m.b.t. noise floor. Heb hier een set Mission QX-2 MKII speakers aan een Aiyima A07 Pro hangen die momenteel in de 3.5 mm jack van het mobo zit, en hoor toch wel wat lichte ruis zonder actief geluid. En dat met een relatief goede ALC4080 erachter.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die Focusrite is een heel mooi apparaat... om muziek mee op te nemen als je een instrument speelt, zingt of een podcast wil opnemen.
Voor het afspelen doet het niets in je hele keten, je kan hem overslaan en een versterker direct aan de geluidskaart van je PC hangen.
Hehe, inderdaad ja.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die hebben wel met een schuin oog naar Genelec gekeken.
[ afbeelding ]
Maar die dingetjes met een stevig kastje en DSP driven (dat is eigenlijk wel het geheim...) zijn geniaal.
Als men eenmaal het principe door heeft kan het altijd weer iets goedkoper.quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |