Met door elven bij maanlicht gesmede gouden aansluitingen.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kabels-> koop zware stroomsnoer, laat je geen dure Audiokabel aansmeren.
Maar kan ik de interface via de subwoofer en boxjes laten lopen of hoe doe ik dit?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kabels-> koop zware stroomsnoer, laat je geen dure Audiokabel aansmeren.
Het zijn niet de gekken die het maken…quote:Op maandag 2 februari 2026 18:41 schreef Managarm het volgende:
[..]
Met door elven bij maanlicht gesmede gouden aansluitingen.
Gaat op de PC, wordt voor films kijken inderdaad, maar ook gewoon luisteren naar rock, uk-rap of metal.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat ga je ermee doen? Surround set voor films? Muziek luisteren, welk genre?
Bedankt voor je reactie, ik wou als het mogelijk was alles balanced doen. Zowel die subwoofer als de speakers hebben balanced, maar het verhaal met tulp en zo blijft? Subwoofer heeft keuze of balanced of niet, maar ik wil alles balanced.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:13 schreef Mano_ het volgende:
Zo te zien zou je van de interface met tulp-kabels naar de sub moeten en van daaruit ook weer met tulp-kabels naar de speakers. De speakers lijken alleen balanced inputs te hebben, maar doorgaans kan je daar unbalanced ook prima op aansluiten. Geen idee of dat bij deze specifieke combinatie problemen gaat geven.
Het is allemaal analoog, dus de kwaliteit van de kabels doet er een beetje toe. Nee, geen maffe audiofielenkabels nodig, maar een beetje degelijk met goede shielding is wel aangeraden. Ik zou weg blijven bij Action- of Ali-meuk, verder is het niet zo spannend.
Wat zou jij dan aanraden, ik heb helaas geen heel hoog budget. Kan niet hoger dan 250 euro gaan.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:54 schreef CoolGuy het volgende:
Die 'subwoofer' zou ik skippen, want dat is rommel. Het minimum van dat ding is 30Hz en weegt nog geen 9 kg. Dat is geld weg gooien.
Ja, dan wordt het lastig, maar, dan zou ik 2x 125 euro optellen bij je reguliere speakers. Dan heb je daar een wat hoger budget.quote:Op maandag 2 februari 2026 20:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wat zou jij dan aanraden, ik heb helaas geen heel hoog budget. Kan niet hoger dan 250 euro gaan.
Mwoah ik zie op budget audiofielen reddit dat die subwoofer niet echt het einde van de wereld is. Niet perfect maar voor in die budget klasse zeker niet verkeerd. Ik ben ook niet zo'n hele zware audiofiel, ik wil gewoon een leuke setup. Natuurlijk als ik er 900 euro tegenaan gooi, dat het dan veel beter is, maar ook met minder kan het.quote:Op maandag 2 februari 2026 20:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het lastig, maar, dan zou ik 2x 125 euro optellen bij je reguliere speakers. Dan heb je daar een wat hoger budget.
HOSA kabels gekocht 18 euro de stuk, prijzig, maar goed het zal dan wel allemaal kloppend zijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:13 schreef Mano_ het volgende:
Zo te zien zou je van de interface met tulp-kabels naar de sub moeten en van daaruit ook weer met tulp-kabels naar de speakers. De speakers lijken alleen balanced inputs te hebben, maar doorgaans kan je daar unbalanced ook prima op aansluiten. Geen idee of dat bij deze specifieke combinatie problemen gaat geven.
Het is allemaal analoog, dus de kwaliteit van de kabels doet er een beetje toe. Nee, geen maffe audiofielenkabels nodig, maar een beetje degelijk met goede shielding is wel aangeraden. Ik zou weg blijven bij Action- of Ali-meuk, verder is het niet zo spannend.
Oh ik was scheel blijkbaar, dat is helemaal geen tulpquote:Op maandag 2 februari 2026 19:15 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik wou als het mogelijk was alles balanced doen. Zowel die subwoofer als de speakers hebben balanced, maar het verhaal met tulp en zo blijft? Subwoofer heeft keuze of balanced of niet, maar ik wil alles balanced.
Maakt niet uit, en er zit inderdaad voor tulp op de subwoofer, maar ook voor balanced, uiteindelijk TRS kabels besteld want volgens mij heb ik die nodig. Van scarlett, naar subwoofer input, en dan subwoofer uitput naar de JBL'squote:Op maandag 2 februari 2026 21:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Oh ik was scheel blijkbaar, dat is helemaal geen tulpIk dacht ik kijk nog even vanwege het balanced verhaal.
Die 30Hz haalt ie niet eens. 100%quote:Op maandag 2 februari 2026 19:54 schreef CoolGuy het volgende:
Die 'subwoofer' zou ik skippen, want dat is rommel. Het minimum van dat ding is 30Hz en weegt nog geen 9 kg. Dat is geld weg gooien.
Ik heb er echt allemaal geen verstand van, kijk ik wil het gewoon voor eens een filmpje te kijken en zo. Ik ben geen audiofiel.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Die 30Hz haalt ie niet eens. 100%
En eens.
Overigens zou ik die JBL speakers ook niet kopen. Scoor op marktplaats een leuk setje tweedehands passieve speakers. Heb je veel beter geluid aan.
Ik heb weinig plek, ik kan geen gigantische speakers neerzetten. Dus ik moet bookshelf speakers hebben.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:20 schreef Document1 het volgende:
Ik heb die JBL in de studio om mix balans op laag niveau te testen en daar vind ik ze prima voor maar om muziek te luisteren zijn ze veel te vlak. Ga gewoon voor hifi speakers.
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)quote:Op maandag 2 februari 2026 21:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Niet om het een of het ander maar waar ga je die subwoofer op aanslutien?
Balanced is vooral goed om vervelende brommen en storingen te voorkomen.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:19 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maakt niet uit, en er zit inderdaad voor tulp op de subwoofer, maar ook voor balanced, uiteindelijk TRS kabels besteld want volgens mij heb ik die nodig. Van scarlett, naar subwoofer input, en dan subwoofer uitput naar de JBL's
Ik heb begrepen dat balanced beter is, zeker met die jbl's die gevoelig zijn.
Ik zie dat even niet in de praktijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
[..]
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)
Thanks maatquote:Op maandag 2 februari 2026 21:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Balanced is vooral goed om vervelende brommen en storingen te voorkomen.
Je hebt genoeg bookshelf hifi speakers. Ik zou dit ook niet echt bookshelf noemen maar weet ik veel.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik heb weinig plek, ik kan geen gigantische speakers neerzetten. Dus ik moet bookshelf speakers hebben.
[..]
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)
Dit snap ik niet.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Ik zie dat even niet in de praktijk.
Je hebt speakers met XLR balanced inputs maar de Scarlet heeft geen XLR output.
Ja, daar heb ik ook naar gekeken, ik zat een beetje in die prijsklasse te vissen. Ik snap best dat ze in het niet vallen als je een 350 - 700 euro speakersetje hebt, maar niet iedereen wil er zoveel geld aan uitgeven.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:24 schreef Mano_ het volgende:
Overigens ben ik zeer tevreden met de Edifier R1280T als speakers voor m'n pc. Prijs/kwaliteitsverhouding is verbluffend goed. Maar goed, dat vroeg TS niet
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde, zowel de scarlet, subwoofer en jbl maken gebruik van gebalanceerd.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:25 schreef Document1 het volgende:
[..]
Je hebt dus geen kut aan dat moeilijke gebalanceerde verhaal van je. Volg @:vosss z’n advies op en koop gewoon een degelijk setje op marktplaats. Die JBL zijn echt niet bedoeld om gewoon muziek mee te luisteren.
Die scarlet heeft geen XLR input. Waarom ben je precies zo geil op deze oplossing?quote:Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde, zowel de scarlet, subwoofer en jbl maken gebruik van gebalanceerd.
Als ik op audiosetje ga zoeken op marktplaats ga ik niet ver komen, waar moet ik dan in hemelsnaam naar zoeken.
quote:Op maandag 2 februari 2026 21:27 schreef Document1 het volgende:
[..]
Die scarlet heeft geen XLR input. Waarom ben je precies zo geil op deze oplossing?
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die Scarlett is vooral bedoeld voor mensen die graag zelf muziek opnemen of podcasts maken.
Ik zou dat ding overslaan.
Gewoon een Fosi Audio BT20A PRO versterker op de line-uitgang van je PC / laptop.
Daar een paar goede maar goedkope boekenplankspeakers aan (bijvoorbeeld Q-Acoustics / Dali) en een subwoofer (nieuw of 2e hands).
Dan ben je er.
Neem dit bijvoorbeeld:quote:Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:
Als ik op audiosetje ga zoeken op marktplaats ga ik niet ver komen, waar moet ik dan in hemelsnaam naar zoeken.
Binnen jouw budget moet je geen subwoofer willen. Dat zijn helemaal geen subwoofers, maar woofers die ongecontroleerd mee staan te dreunen. Daar heb je echt helemaal niks aan.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.
Het enige wat gebalanceerd doet is dat het een positief en een negatief signaal stuurt en die 2 met elkaar vergelijkt om te zien of er verschil in zit.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde
Dat gaat nooit passen, dan kan ik één speaker kwijt.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:33 schreef vosss het volgende:
[..]
Neem dit bijvoorbeeld:
https://www.marktplaats.n(...)rt-2-incl-standaards
65 ekkermannen en 100% dat die beter klinken dan die JBL's.
Leuk geluid hoeft echt niet duur te zijn.
Nee, je moet geen speakers zoeken met een output voor de subwoofer, die subwoofer komt direct aan de versterker.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:32 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.
Niks want die ken ik niet en heb ik nooit gehoord.quote:
Bedankt, zal nog eens erover nadenken.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:35 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Nee, je moet geen speakers zoeken met een output voor de subwoofer, die subwoofer komt direct aan de versterker.
Er zit al een uitgang (pre out) achter op die Fosi versterker die zo naar een sub kan.
Maar wat is je doel? Want je wil een sub toevoegen aan 2 speakers, dus surround geluid gaat het nooit worden. Wil je gewoon het geluid van je PC over een paar luidsprekers laten horen? Is dat je doel?quote:Op maandag 2 februari 2026 21:37 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt, zal nog eens erover nadenken.
Ja, ik zit veel aan mijn pc zoals nu dat ik FOK!quote:Op maandag 2 februari 2026 21:38 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar wat is je doel? Want je wil een sub toevoegen aan 2 speakers, dus surround geluid gaat het nooit worden. Wil je gewoon het geluid van je PC over een paar luidsprekers laten horen? Is dat je doel?
Maar dan wil je eigenlijk de setup die ik ook heb bij mijn bureau, al is dat hier op zolder en daar heb ik meer plaats, dus daar heb ik 2 zuil luidsprekers staan, maar, in essentie is dat hetzelfde. Ik heb een klein versterkertje, en daar zitten 2 zuilen op.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:40 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja, ik zit veel aan mijn pc zoals nu dat ik FOK!
Ik wil dan gewoon een beetje muziek luisteren, af en toe kijk ik een serie. Het is gewoon beetje muziek luisteren op een klein kamertje van 2 meter bij 2.50.
Dit is gewoon waar.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:46 schreef vosss het volgende:
Een sub heeft geen zin. Niet in dat budget. Niet in die ruimte. Laad dat idee voor wat het is.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |