abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219988523
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:21 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik heb weinig plek, ik kan geen gigantische speakers neerzetten. Dus ik moet bookshelf speakers hebben.
[..]
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)
Je hebt genoeg bookshelf hifi speakers. Ik zou dit ook niet echt bookshelf noemen maar weet ik veel. :P
pi_219988529
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:23 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Ik zie dat even niet in de praktijk.

Je hebt speakers met XLR balanced inputs maar de Scarlet heeft geen XLR output.
Dit snap ik niet.
Mensen, het spijt me, ik mag niemand meer liken.
  maandag 2 februari 2026 @ 21:24:05 #28
169715 Mano_
Manomanoman..
pi_219988530
Overigens ben ik zeer tevreden met de Edifier R1280T als speakers voor m'n pc. Prijs/kwaliteitsverhouding is verbluffend goed. Maar goed, dat vroeg TS niet :P
pi_219988533
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:24 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dit snap ik niet.
Ik kijk wel even in de handleiding, ben er nog niet uit.
pi_219988537
quote:
80s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:24 schreef Mano_ het volgende:
Overigens ben ik zeer tevreden met de Edifier R1280T als speakers voor m'n pc. Prijs/kwaliteitsverhouding is verbluffend goed. Maar goed, dat vroeg TS niet :P
Ja, daar heb ik ook naar gekeken, ik zat een beetje in die prijsklasse te vissen. Ik snap best dat ze in het niet vallen als je een 350 - 700 euro speakersetje hebt, maar niet iedereen wil er zoveel geld aan uitgeven.
pi_219988539
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:24 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Dit snap ik niet.
Je hebt dus geen kut aan dat moeilijke gebalanceerde verhaal van je. Volg @vosss z’n advies op en koop gewoon een degelijk setje op marktplaats. Die JBL zijn echt niet bedoeld om gewoon muziek mee te luisteren.
pi_219988550
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:25 schreef Document1 het volgende:

[..]
Je hebt dus geen kut aan dat moeilijke gebalanceerde verhaal van je. Volg @:vosss z’n advies op en koop gewoon een degelijk setje op marktplaats. Die JBL zijn echt niet bedoeld om gewoon muziek mee te luisteren.
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde, zowel de scarlet, subwoofer en jbl maken gebruik van gebalanceerd.

Als ik op audiosetje ga zoeken op marktplaats ga ik niet ver komen, waar moet ik dan in hemelsnaam naar zoeken.
pi_219988560
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:26 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde, zowel de scarlet, subwoofer en jbl maken gebruik van gebalanceerd.

Als ik op audiosetje ga zoeken op marktplaats ga ik niet ver komen, waar moet ik dan in hemelsnaam naar zoeken.
Die scarlet heeft geen XLR input. Waarom ben je precies zo geil op deze oplossing?
pi_219988579
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:27 schreef Document1 het volgende:

[..]
Die scarlet heeft geen XLR input. Waarom ben je precies zo geil op deze oplossing?

Dat zijn toch XLR inputs?
pi_219988583
Die Scarlett is vooral bedoeld voor mensen die graag zelf muziek opnemen of podcasts maken.
Ik zou dat ding overslaan.

Gewoon een Fosi Audio BT20A PRO versterker op de line-uitgang van je PC / laptop.
Daar een paar goede maar goedkope boekenplankspeakers aan (bijvoorbeeld Q-Acoustics / Dali) en een subwoofer (nieuw of 2e hands).

Dan ben je er.
pi_219988601
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:30 schreef TheFreshPrince het volgende:
Die Scarlett is vooral bedoeld voor mensen die graag zelf muziek opnemen of podcasts maken.
Ik zou dat ding overslaan.

Gewoon een Fosi Audio BT20A PRO versterker op de line-uitgang van je PC / laptop.
Daar een paar goede maar goedkope boekenplankspeakers aan (bijvoorbeeld Q-Acoustics / Dali) en een subwoofer (nieuw of 2e hands).

Dan ben je er.
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.
pi_219988608
quote:

Neem dit bijvoorbeeld:

https://www.marktplaats.n(...)rt-2-incl-standaards

65 ekkermannen en 100% dat die beter klinken dan die JBL's.

Leuk geluid hoeft echt niet duur te zijn.
GC / Doneer en houd FOK! online
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
pi_219988615
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:32 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ik wilde wel graag gebalanceerd met de JBL's, ik kan wel naar een andere speaker set kijken, met de oplossing die jij aandraagt. Maar dan moet ik speakers zoeken met een output voor de subwoofer, anders gaat dat weer etteren.
Binnen jouw budget moet je geen subwoofer willen. Dat zijn helemaal geen subwoofers, maar woofers die ongecontroleerd mee staan te dreunen. Daar heb je echt helemaal niks aan.
vosss is de naam,
pi_219988616
quote:

[..]
Hoezo heb ik niks aan het gebalanceerde
Het enige wat gebalanceerd doet is dat het een positief en een negatief signaal stuurt en die 2 met elkaar vergelijkt om te zien of er verschil in zit.

Heel handig als je hele lange kabels nodig hebt of zware storingsbronnen hebt maar voor de klasse waar je in koopt voegt het niets toe. De meeste audiofielen hebben nog gewoon tulpstekkers aan hun versterker.
pi_219988620
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:33 schreef vosss het volgende:

[..]
Neem dit bijvoorbeeld:

https://www.marktplaats.n(...)rt-2-incl-standaards

65 ekkermannen en 100% dat die beter klinken dan die JBL's.

Leuk geluid hoeft echt niet duur te zijn.
Dat gaat nooit passen, dan kan ik één speaker kwijt.

Wat vind je van de Kali LP-6?
pi_219988626
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:32 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Nee, je moet geen speakers zoeken met een output voor de subwoofer, die subwoofer komt direct aan de versterker.

Er zit al een uitgang (pre out) achter op die Fosi versterker die zo naar een sub kan.
En veel subwoofers hebben ook wel een high level input, zoals al mijn REL subwoofers.
pi_219988628
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:34 schreef Hetekip het volgende:

Wat vind je van de Kali LP-6?
Niks want die ken ik niet en heb ik nooit gehoord.
vosss is de naam,
pi_219988637
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:35 schreef TheFreshPrince het volgende:

[..]
Nee, je moet geen speakers zoeken met een output voor de subwoofer, die subwoofer komt direct aan de versterker.

Er zit al een uitgang (pre out) achter op die Fosi versterker die zo naar een sub kan.
Bedankt, zal nog eens erover nadenken.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 21:38:36 #44
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_219988647
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:37 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Bedankt, zal nog eens erover nadenken.
Maar wat is je doel? Want je wil een sub toevoegen aan 2 speakers, dus surround geluid gaat het nooit worden. Wil je gewoon het geluid van je PC over een paar luidsprekers laten horen? Is dat je doel?
Breitling - Instruments for Professionals
pi_219988655
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:38 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Maar wat is je doel? Want je wil een sub toevoegen aan 2 speakers, dus surround geluid gaat het nooit worden. Wil je gewoon het geluid van je PC over een paar luidsprekers laten horen? Is dat je doel?
Ja, ik zit veel aan mijn pc zoals nu dat ik FOK!

Ik wil dan gewoon een beetje muziek luisteren, af en toe kijk ik een serie. Het is gewoon beetje muziek luisteren op een klein kamertje van 2 meter bij 2.50. Hier staat een klein bureau waar een speakertje of twee op kunnen en dan heb ik nog wat ruimte voor een subwoofer onder de pc. Er is absoluut geen ruimte voor grote speakers of whatever, heeft ook geen zin op zo'n klein kamertje.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 21:41:42 #46
16180 crew  CoolGuy
pi_219988660
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:40 schreef Hetekip het volgende:

[..]
Ja, ik zit veel aan mijn pc zoals nu dat ik FOK!

Ik wil dan gewoon een beetje muziek luisteren, af en toe kijk ik een serie. Het is gewoon beetje muziek luisteren op een klein kamertje van 2 meter bij 2.50.
Maar dan wil je eigenlijk de setup die ik ook heb bij mijn bureau, al is dat hier op zolder en daar heb ik meer plaats, dus daar heb ik 2 zuil luidsprekers staan, maar, in essentie is dat hetzelfde. Ik heb een klein versterkertje, en daar zitten 2 zuilen op.

Wacht, ik zal even mijn versterkertje opzoeken.
pi_219988674
Leuke bijkomstigheid is dat die Fosi ook Bluetooth heeft, dus je kan ook direct vanaf je telefoon of laptop muziek afspelen. Even 5 seconden de volumeknop indrukken en hij springt weer terug naar line-in.

Moderator maandag 2 februari 2026 @ 21:45:44 #48
16180 crew  CoolGuy
pi_219988690
Ja, gevonden, ik heb een Topping MX3. Die zie ik dan staan voor 239 euro, maar er zijn genoeg alternatieven voor, zoals de Fosi Audio MC331, mocht je ooit besluiten eventueel af te wisselen met een koptelefoon.

Ik zou die sub echt laten voor wat het is, en dan 2 boekenplankluidsprekertjes halen. Wat is het totaalbudget wat je hebt voor alles bij elkaar? Ik snap dat je niet zo ruim in je budget zit, is oke, wat heb je te besteden?
pi_219988697
Een sub heeft geen zin. Niet in dat budget. Niet in die ruimte. Laat dat idee voor wat het is.

[ Bericht 1% gewijzigd door vosss op 03-02-2026 16:43:45 ]
vosss is de naam,
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 21:46:39 #50
16180 crew  CoolGuy
pi_219988701
quote:
7s.gif Op maandag 2 februari 2026 21:46 schreef vosss het volgende:
Een sub heeft geen zin. Niet in dat budget. Niet in die ruimte. Laad dat idee voor wat het is.
Dit is gewoon waar.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')