Met door elven bij maanlicht gesmede gouden aansluitingen.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kabels-> koop zware stroomsnoer, laat je geen dure Audiokabel aansmeren.
Maar kan ik de interface via de subwoofer en boxjes laten lopen of hoe doe ik dit?quote:Op maandag 2 februari 2026 18:38 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Kabels-> koop zware stroomsnoer, laat je geen dure Audiokabel aansmeren.
Het zijn niet de gekken die het maken…quote:Op maandag 2 februari 2026 18:41 schreef Managarm het volgende:
[..]
Met door elven bij maanlicht gesmede gouden aansluitingen.
Gaat op de PC, wordt voor films kijken inderdaad, maar ook gewoon luisteren naar rock, uk-rap of metal.quote:Op maandag 2 februari 2026 18:42 schreef Jan_Onderwater het volgende:
Wat ga je ermee doen? Surround set voor films? Muziek luisteren, welk genre?
Bedankt voor je reactie, ik wou als het mogelijk was alles balanced doen. Zowel die subwoofer als de speakers hebben balanced, maar het verhaal met tulp en zo blijft? Subwoofer heeft keuze of balanced of niet, maar ik wil alles balanced.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:13 schreef Mano_ het volgende:
Zo te zien zou je van de interface met tulp-kabels naar de sub moeten en van daaruit ook weer met tulp-kabels naar de speakers. De speakers lijken alleen balanced inputs te hebben, maar doorgaans kan je daar unbalanced ook prima op aansluiten. Geen idee of dat bij deze specifieke combinatie problemen gaat geven.
Het is allemaal analoog, dus de kwaliteit van de kabels doet er een beetje toe. Nee, geen maffe audiofielenkabels nodig, maar een beetje degelijk met goede shielding is wel aangeraden. Ik zou weg blijven bij Action- of Ali-meuk, verder is het niet zo spannend.
Wat zou jij dan aanraden, ik heb helaas geen heel hoog budget. Kan niet hoger dan 250 euro gaan.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:54 schreef CoolGuy het volgende:
Die 'subwoofer' zou ik skippen, want dat is rommel. Het minimum van dat ding is 30Hz en weegt nog geen 9 kg. Dat is geld weg gooien.
Ja, dan wordt het lastig, maar, dan zou ik 2x 125 euro optellen bij je reguliere speakers. Dan heb je daar een wat hoger budget.quote:Op maandag 2 februari 2026 20:08 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Wat zou jij dan aanraden, ik heb helaas geen heel hoog budget. Kan niet hoger dan 250 euro gaan.
Mwoah ik zie op budget audiofielen reddit dat die subwoofer niet echt het einde van de wereld is. Niet perfect maar voor in die budget klasse zeker niet verkeerd. Ik ben ook niet zo'n hele zware audiofiel, ik wil gewoon een leuke setup. Natuurlijk als ik er 900 euro tegenaan gooi, dat het dan veel beter is, maar ook met minder kan het.quote:Op maandag 2 februari 2026 20:26 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, dan wordt het lastig, maar, dan zou ik 2x 125 euro optellen bij je reguliere speakers. Dan heb je daar een wat hoger budget.
HOSA kabels gekocht 18 euro de stuk, prijzig, maar goed het zal dan wel allemaal kloppend zijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 19:13 schreef Mano_ het volgende:
Zo te zien zou je van de interface met tulp-kabels naar de sub moeten en van daaruit ook weer met tulp-kabels naar de speakers. De speakers lijken alleen balanced inputs te hebben, maar doorgaans kan je daar unbalanced ook prima op aansluiten. Geen idee of dat bij deze specifieke combinatie problemen gaat geven.
Het is allemaal analoog, dus de kwaliteit van de kabels doet er een beetje toe. Nee, geen maffe audiofielenkabels nodig, maar een beetje degelijk met goede shielding is wel aangeraden. Ik zou weg blijven bij Action- of Ali-meuk, verder is het niet zo spannend.
Oh ik was scheel blijkbaar, dat is helemaal geen tulpquote:Op maandag 2 februari 2026 19:15 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt voor je reactie, ik wou als het mogelijk was alles balanced doen. Zowel die subwoofer als de speakers hebben balanced, maar het verhaal met tulp en zo blijft? Subwoofer heeft keuze of balanced of niet, maar ik wil alles balanced.
Maakt niet uit, en er zit inderdaad voor tulp op de subwoofer, maar ook voor balanced, uiteindelijk TRS kabels besteld want volgens mij heb ik die nodig. Van scarlett, naar subwoofer input, en dan subwoofer uitput naar de JBL'squote:Op maandag 2 februari 2026 21:17 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Oh ik was scheel blijkbaar, dat is helemaal geen tulpIk dacht ik kijk nog even vanwege het balanced verhaal.
Die 30Hz haalt ie niet eens. 100%quote:Op maandag 2 februari 2026 19:54 schreef CoolGuy het volgende:
Die 'subwoofer' zou ik skippen, want dat is rommel. Het minimum van dat ding is 30Hz en weegt nog geen 9 kg. Dat is geld weg gooien.
Ik heb er echt allemaal geen verstand van, kijk ik wil het gewoon voor eens een filmpje te kijken en zo. Ik ben geen audiofiel.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:19 schreef vosss het volgende:
[..]
Die 30Hz haalt ie niet eens. 100%
En eens.
Overigens zou ik die JBL speakers ook niet kopen. Scoor op marktplaats een leuk setje tweedehands passieve speakers. Heb je veel beter geluid aan.
Ik heb weinig plek, ik kan geen gigantische speakers neerzetten. Dus ik moet bookshelf speakers hebben.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:20 schreef Document1 het volgende:
Ik heb die JBL in de studio om mix balans op laag niveau te testen en daar vind ik ze prima voor maar om muziek te luisteren zijn ze veel te vlak. Ga gewoon voor hifi speakers.
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)quote:Op maandag 2 februari 2026 21:20 schreef TheFreshPrince het volgende:
Niet om het een of het ander maar waar ga je die subwoofer op aanslutien?
Balanced is vooral goed om vervelende brommen en storingen te voorkomen.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:19 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Maakt niet uit, en er zit inderdaad voor tulp op de subwoofer, maar ook voor balanced, uiteindelijk TRS kabels besteld want volgens mij heb ik die nodig. Van scarlett, naar subwoofer input, en dan subwoofer uitput naar de JBL's
Ik heb begrepen dat balanced beter is, zeker met die jbl's die gevoelig zijn.
Ik zie dat even niet in de praktijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
[..]
Op de Scarlett 2i2 (die in verbinding staat met mijn pc)
Thanks maatquote:Op maandag 2 februari 2026 21:22 schreef Mano_ het volgende:
[..]
Balanced is vooral goed om vervelende brommen en storingen te voorkomen.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |