Ja wordt gezegd dat de focusrite overbodig is en de jbl's ook niet goed zijn. Ik heb ze besteld, maar moet ze weigeren aan de deur of gewoon proberen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:08 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
De JBL's kan je je geen buil aan vallen. Het zijn potente dingetjes en helemaal voor de geringe kosten. Focusrite is altijd in orde en subwoofers zou ik verre van blijven.
Ja ik ga er over nadenken, baal gewoon dat ik al besteld had... Had eerst topic moeten maken en niet al bestellen. Maar goed ergens denk ik dat ik wel een sub nodig heb voor hip hop en zo.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:08 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar die scarlett ga je helemaal niet kunnen gebruiken, niet in de combinatie die jij in je hoofd hebt.
Welk bos? De bomen die interessant zijn zijn hier al voorbij gekomen. Fosi audio + Tannoy van Vosss, meer bos is er niet meer.
De JBL's zijn dan ook actieve speakers. Kun je gewoon aansturen met de prima Focusrite audiointerface.quote:Op maandag 2 februari 2026 21:59 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dat "versterkertje" in de OP is eigenlijk een USB audio device voor een PC, leuk voor een kleine thuisstudio maar is geen versterker.
Jij wil schijnbaar actieve studio monitoren, die gaan een héél ander geluidsbeeld geven dan een normale speaker. Ik weet niet wat je daarbij gedacht hebt, en dat actieve snap ik ook niet zo helemaal, als je doel gewoon is dat je wat geluid van je PC wil laten spelen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:10 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja wordt gezegd dat de focusrite overbodig is en de jbl's ook niet goed zijn. Ik heb ze besteld, maar moet ze weigeren aan de deur of gewoon proberen.
Die Focusrite is een heel mooi apparaat... om muziek mee op te nemen als je een instrument speelt, zingt of een podcast wil opnemen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:10 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Ja wordt gezegd dat de focusrite overbodig is en de jbl's ook niet goed zijn. Ik heb ze besteld, maar moet ze weigeren aan de deur of gewoon proberen.
Die gaat ook niet weg.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:09 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Maar een BK XXLS400 is zo ongeveer net zo groot als de kamer van TS waar het spulletje in moet komen te staan, dat gaat 'm niet worden.
Op zich kan een actieve speaker wel een goede oplossing zijn omdat de ingebouwde versterker is afgestemd op de luidsprekers en het wat ruimte scheelt op je bureau. Maar studio monitoren zijn inderdaad vaak wat "vlakker" in het geluid en daar moet je van houden.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:13 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Jij wil schijnbaar actieve studio monitoren, die gaan een héél ander geluidsbeeld geven dan een normale speaker. Ik weet niet wat je daarbij gedacht hebt, en dat actieve snap ik ook niet zo helemaal, als je doel gewoon is dat je wat geluid van je PC wil laten spelen.
Er is geen versterker nodig wegens actieve speakers. Hij heeft dan (zonder subwoofer graag) iets uitstekends. De JBL's zijn volstrekt geniaal voor het geld en de Focusrite is een uitstekende audiointerface waar je de speakers mee kunt aansturen via de line uitgang. Niks meer aan doen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
Voor het afspelen doet het niets in je hele keten, je kan hem overslaan en een versterker direct aan de geluidskaart van je PC hangen.
Ik denk niet dat TS daarvoor ging, aangezien ik denk dat TS helemaal niet zo goed weet wat ie nou gekocht heeft. Is niet erg, gebeurt ons allemaal wel eens, maar voor het geld dat hij daar heeft uitgegeven kan hij het beter op een andere manier besteden, dan krijgt hij meer waar voor z'n geld.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Op zich kan een actieve speaker wel een goede oplossing zijn omdat de ingebouwde versterker is afgestemd op de luidsprekers en het wat ruimte scheelt op je bureau. Maar studio monitoren zijn inderdaad vaak wat "vlakker" in het geluid en daar moet je van houden.
Dit is pure flauwekul met alle respect. Zie b.v. wat Genelec en Neumann doen. Beter bestaat niet. Zogenaamde "hifi" speakers uit het verleden zijn daarmee vergeleken (komt ook door dsp) zwaar achterhaald. Het is het neusje van de zalm en de JBL is onverslaanbaar qua prijs-kwaliteit.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:15 schreef TheFreshPrince het volgende:
Maar studio monitoren zijn inderdaad vaak wat "vlakker" in het geluid
Een akoestische gitaar is dan ongeveer 4 meter hoog. Je moet echt een loft of iets hebben voor die dingen.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:17 schreef TheFreshPrince het volgende:
Je kan ook een paar Maggie's neerzetten in een te kleine kamer![]()
[ afbeelding ]
Dan heeft TS nog wel 2x deze kabel nodig:quote:Op maandag 2 februari 2026 22:16 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Er is geen versterker nodig wegens actieve speakers. Hij heeft dan (zonder subwoofer graag) iets uitstekends. De JBL's zijn volstrekt geniaal voor het geld en de Focusrite is een uitstekende audiointerface waar je de speakers mee kunt aansturen via de line uitgang. Niks meer aan doen.
Bedankt denk dat ik voor deze optie ga. De Scarlett samen met jbl speakers komen morgen aan.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:19 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Dit is pure flauwekul met alle respect. Zie b.v. wat Genelec en Neumann doen. Beter bestaat niet. Zogenaamde "hifi" speakers uit het verleden zijn daarmee vergeleken (komt ook door dsp) zwaar achterhaald. Het is het neusje van de zalm en de JBL is onverslaanbaar qua prijs-kwaliteit.
Dat zal hem de kop niet kosten.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:21 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Dan heeft TS nog wel 2x deze kabel nodig:
1/4 " TRS (balanced connection) to XLR (male)
[ afbeelding ]
Subwoofer aansluiten met die Focusrite en de JBL's wordt sowieso een puzzel.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt denk dat ik voor deze optie ga. De Scarlett samen met jbl speakers komen morgen aan.
De subwoofer laat ik dan weg, mag ik vragen waarom jij dat niet ziet zitten?
Ik denk dat dit het makkelijkste voor mij is. Scarlett met jbl. Dat is een leuke budget oplossing zo ben ik er ook opgekomen.
De subwoofer: Mijn ervaring is dat als het niet echt een heel erge goede is (en die zijn duur..) dat op een gegeven moment het ding steeds een tikje zachter gaat en op een gegeven moment eigenlijk uit staat. Als je denkt dat je zo'n ding mist kan je hem nog altijd kopen. Maar ik vind dus de dubieuze bas die die dingen doen storend.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:21 schreef Hetekip het volgende:
[..]
Bedankt denk dat ik voor deze optie ga. De Scarlett samen met jbl speakers komen morgen aan.
De subwoofer laat ik dan weg, mag ik vragen waarom jij dat niet ziet zitten?
Ik denk dat dit het makkelijkste voor mij is. Scarlett met jbl. Dat is een leuke budget oplossing zo ben ik er ook opgekomen.
De sub heeft in- en outputsquote:Op maandag 2 februari 2026 22:24 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Subwoofer aansluiten met die Focusrite en de JBL's wordt sowieso een puzzel.
Je JBL's hebben geen sub uitgang en de Focusrite heeft geen uitgang over.
Dus dan moet je al ergens een signaal gaan splitsen (al dan niet met een crossover) na de Focusrite.
Oh ja, goed punt, er zijn ook subwoofers met een uitgang, als pass-through.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:36 schreef Mano_ het volgende:
[..]
De sub heeft in- en outputsDus van Focusrite via TRS naar sub en van sub via TRS door naar de JBL's.
Scheidingsfilter zit in de sub, incl. draaiknop.
Dan is de Focusrite technisch gezien niet nodig want de sub accepteert ook tulp in dat direct van de geluidskaart kan komen, maar een degelijke DAC kan geen kwaad. Balanced is dan een bonus, storingen zijn er lang niet altijd (waarneembaar). Of het de beste DAC voor het doel is, is een andere vraag natuurlijk. Dat denk ik niet als ik TS een beetje begrijp. Maar goed, het schijnt best een aardig ding te zijn en het is al besteld, dus het zij zo
Die hebben wel met een schuin oog naar Genelec gekeken.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:53 schreef Kriegel het volgende:
Als het om compacte actieve stereospeakers (zonder dat het al dan niet 'vlakke' studiomonitoren zijn) voor aan een PC gaat lees ik al een paar jaar veel goede dingen over de iLoud Micro's:
https://www.thomann.nl/ik_multimedia_iloud_micro_monitor.htm
https://noaudiophile.com/IK_Multimedia_iLoudMM/
Ze zien eruit als Trust boxjes maar zijn het allesbehalve.
Helemaal gelijk in, al geeft zo'n ding je wel een DAC buiten je systeemkast en dat heeft wat voordelen m.b.t. noise floor. Heb hier een set Mission QX-2 MKII speakers aan een Aiyima A07 Pro hangen die momenteel in de 3.5 mm jack van het mobo zit, en hoor toch wel wat lichte ruis zonder actief geluid. En dat met een relatief goede ALC4080 erachter.quote:Op maandag 2 februari 2026 22:13 schreef TheFreshPrince het volgende:
[..]
Die Focusrite is een heel mooi apparaat... om muziek mee op te nemen als je een instrument speelt, zingt of een podcast wil opnemen.
Voor het afspelen doet het niets in je hele keten, je kan hem overslaan en een versterker direct aan de geluidskaart van je PC hangen.
Hehe, inderdaad ja.quote:Op maandag 2 februari 2026 23:00 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Die hebben wel met een schuin oog naar Genelec gekeken.
[ afbeelding ]
Maar die dingetjes met een stevig kastje en DSP driven (dat is eigenlijk wel het geheim...) zijn geniaal.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |