abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219983651
quote:
9s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dit klinkt echt als een ontzettend weldoordacht plan :') .
Ben blij dat je dat inziet :)
Vakman pur sang
  maandag 2 februari 2026 @ 10:47:59 #77
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219983655
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:42 schreef capricia het volgende:

[..]
Veel mensen in het midden wel, is mijn indruk.

De pijn zit hem vooral op links en wellicht ook op de rechter flank. Ben benieuwd wat JA21 gaat zeggen.
Dat is mijn indruk niet. Hooguit dat ze zich nog niet verdiept hebben in de plannen.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_219983662
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:22 schreef capricia het volgende:
Als ik het sentiment allemaal zo lees, zijn er dan ook nog mensen die de plannen wel prima vinden?

Persoonlijk hoop ik dat we een stabiele regering gaan krijgen (en dat is nog maar de vraag), die de 4 jaar uit gaat zitten. Weer meer invloed in de EU, want dat is echt helemaal weg onder schoof. :{
Ik hoop dat er een paar partijen nog tegengas gaan geven ivm het sociale deel en heb enigszins hoop dat ze voor de plannen brede steun willen krijgen en dat dit een openingsbod is.

De vraag is ook, welke partijen zouden hier akkoord mee gaan? Uiteindelijk geven ze hier de oppositie veel macht mee
pi_219983672
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:51 schreef capricia het volgende:

[..]
Daar ben ik het mee eens.
Dat zou veel meer gelijk getrokken moeten worden. Maar het adagium is al jaren dat werken zaligmakend is.
En een partner thuis die voor de kinderen zorgt wordt fiscaal afgestraft.
Voor iets dat zaligmakend is, levert het wel weinig op. Mijn vrouw die parttime werkt, betaalt per jaar evenveel loonheffing als ik per 2 maanden.
pi_219983676
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:49 schreef NLGooner het volgende:

[..]
Ik hoop dat er een paar partijen nog tegengas gaan geven ivm het sociale deel en heb enigszins hoop dat ze voor de plannen brede steun willen krijgen en dat dit een openingsbod is.

De vraag is ook, welke partijen zouden hier akkoord mee gaan? Uiteindelijk geven ze hier de oppositie veel macht mee
Ik denk dat dit akkoord over rechts wellicht best een meerderheid zou kunnen halen.

Maar dan moeten ze wel met de billen bloot tegenover de achterban. Grote delen van de achterban denkt nog dat hun rechtse club niet wil bezuinigen op zorg en sociale zekerheid en dat zal ze dan vies tegenvallen.

Of ze weten het op één of andere manier toch weer recht te lullen met hun kronkel in hun hoofd. :')

Laat ik het zo zeggen; als de rechtse partijen het gevoel hebben dat ze ermee weg kunnen komen dan zal daar wel steun te vinden zijn denk ik.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219983761
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:53 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Ik denk dat dit akkoord over rechts wellicht best een meerderheid zou kunnen halen.

Maar dan moeten ze wel met de billen bloot tegenover de achterban. Grote delen van de achterban denkt nog dat hun rechtse club niet wil bezuinigen op zorg en sociale zekerheid en dat zal ze dan vies tegenvallen.

Of ze weten het op één of andere manier toch weer recht te lullen met hun kronkel in hun hoofd. :')

Laat ik het zo zeggen; als de rechtse partijen het gevoel hebben dat ze ermee weg kunnen komen dan zal daar wel steun te vinden zijn denk ik.
Het nadeel is denk ik dat instappende partijen niet alleen de punten op sociale zekerheid en zorg moeten pikken, maar dan ook nog eens persoonlijke punten hebben.

Neem BBB, die kunnen misschien best het een en ander slikken wat betreft extra eigen bijdrage ed, maar dan gaan ze ook nog stikstofmaatregelen afzwakken.

Misschien dat de pvda nog wel de makkelijkste weg is, maar dan gaat de VVD wel het een en ander moeten slikken.
pi_219983782
Op rechts zijn PVV en FVD niet geschikt voor samenwerking en staat bij BBB een grote roze stikstofuitstotende koe in de weg.
pi_219983787
quote:
Als ik het sentiment allemaal zo lees, zijn er dan ook nog mensen die de plannen wel prima vinden?

Persoonlijk hoop ik dat we een stabiele regering gaan krijgen (en dat is nog maar de vraag), die de 4 jaar uit gaat zitten. Weer meer invloed in de EU, want dat is echt helemaal weg onder schoof. :{
Ik ben vooral blij met het kijken naar de toekomst. Natuurlijk gaat dit voor mij makkelijk, omdat ik voorlopig niet geraakt wordt door de genomen bezuinigingen.

Verademing met de rotzooi van het afgelopen jaar is het sowieso.
  maandag 2 februari 2026 @ 11:08:41 #84
319979 Fok-it
All is well
pi_219983797
quote:
9s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:23 schreef Isdatzo het volgende:

[..]
Ja, dit klinkt echt als een ontzettend weldoordacht plan :') .
130 rijden _O_

De ultieme nalatenschap van Geertje.
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219983840
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
130 rijden _O_

Alleen maar op stukje van 500 meter.
Fuck the EBU
Fuck FIA
Pakaak
It's called motorracing.Sorry? We went to carracing Toto
  maandag 2 februari 2026 @ 11:14:13 #86
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_219983843
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:46 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Nou, afgaande op veel reacties zijn veel Nederlanders eigenlijk best sociaal-economisch links, maar op migratie rechts.

Ik zie veel kritische reacties voorbij komen over de bezuinigingen die zo eenzijdig neerdalen bij de chronisch zieken, gehandicapten en ouderen terwijl er letterlijk 0 offers gevraagd wordt aan vermogend en het grotere bedrijfsleven in Nederland.
Ja dat zijn dit soort lui:

I want my cake and eat it too.

Je moet eerst verdienen wat je daarna kunt uitgeven.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
pi_219983911
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:14 schreef ESF1Gamer het volgende:

[..]
Alleen maar op stukje van 500 meter.
De afsluitdijk is langer dan 500 meter.
pi_219983921
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:08 schreef Fok-it het volgende:

[..]
130 rijden _O_

En zelfs dat is niet gelukt.

Hoewel die hele snelheidsverlaging louter symbolisch was en het voor de rest helemaal kut is, is het wegennet inmiddels dusdanig verstopt geraakt dat je nu helemaal nergens meer fatsoenlijk door kan rijden.
pi_219983922
Ja op de ring van Delfzijl misschien
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 februari 2026 @ 11:33:30 #90
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219983956
quote:

Ja hoor. Dat er bezuinigd ging worden op de zorg wisten we in oktober al, en los van dat is er vrij weinig waar ik keihard op tegen ben. Hoger eigen risico ben ik zelfs voorstander van. De inkomenstoets voor huur ben ik een beetje huiverig voor, maar verder raakt het me ook niet echt.

Staat wel tegenover dat dit ook nog wel een behoorlijk staaltje luchtkastelen bouwen is geweest. Er valt nog niets over te zeggen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_219984080
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Ja hoor. Dat er bezuinigd ging worden op de zorg wisten we in oktober al, en los van dat is er vrij weinig waar ik keihard op tegen ben. Hoger eigen risico ben ik zelfs voorstander van. De inkomenstoets voor huur ben ik een beetje huiverig voor, maar verder raakt het me ook niet echt.

Staat wel tegenover dat dit ook nog wel een behoorlijk staaltje luchtkastelen bouwen is geweest. Er valt nog niets over te zeggen.
Wat in oktober - bij de verkiezingen - werd voorgespiegeld aan bezuinigingen was veel minder hard en eenzijdig als dat het nu wordt voorgesteld in het coalitieakkoord.

Maar de meeste voorstanders lijken zoiets te hebben "zolang het mij niet raakt, boeit het me niet", maar dat vind ik een erg kortzichtige en verwerpelijke houding.

Maar het coalitieakkoord is gelukkig slechts een voorzet tot onderhandelingen, dus hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten uiteindelijk.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_219984086
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:22 schreef Hanca het volgende:

[..]
Er is meer geld voor gezinnen en gemeenschapszin, aldus Bontenbal. Ik heb het nog niet gezien in de financiële bijlage, trouwens.
Ik heb er nog niemand over gehoord inderdaad.
Het enige cda is de verhoging van de belastingen voor defensie.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 februari 2026 @ 12:01:10 #93
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219984101
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:56 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]
Wat in oktober - bij de verkiezingen - werd voorgespiegeld aan bezuinigingen was veel minder hard en eenzijdig als dat het nu wordt voorgesteld in het coalitieakkoord.

Maar de meeste voorstanders lijken zoiets te hebben "zolang het mij niet raakt, boeit het me niet", maar dat vind ik een erg kortzichtige en verwerpelijke houding.

Maar het coalitieakkoord is gelukkig slechts een voorzet tot onderhandelingen, dus hopelijk wordt de soep niet zo heet gegeten uiteindelijk.
En iedereen die tegen is papagaait gewoon de populisten na zonder er zelf ook maar een seconde over na te denken.

Bezuinigingen op de zorg zijn niet te vermijden. Is het niet nu, is het over 10 jaar. Er moet alleen wel echt heel erg bovenop gezeten worden om ervoor te zorgen dat het niet ten koste gaat van het personeel.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 2 februari 2026 @ 12:02:12 #94
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219984107
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:01 schreef Nattekat het volgende:

[..]
En iedereen die tegen is papagaait gewoon de populisten na zonder er zelf ook maar een seconde over na te denken.

Bezuinigingen op de zorg zijn niet te vermijden. Is het niet nu, is het over 10 jaar. Er moet alleen wel echt heel erg bovenop gezeten worden om ervoor te zorgen dat het niet ten koste gaat van het personeel.
Owh, ten koste vd patiënten mag wel? :o :{
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 12:03:31 #95
236264 crew  capricia
pi_219984116
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 11:59 schreef Kickinalfa het volgende:

[..]
Ik heb er nog niemand over gehoord inderdaad.
Het enige cda is de verhoging van de belastingen voor defensie.
Plannen;
Kinderopvang gratis
Meer kinderbijslag (of althans, een hoger vast deel van het kindgebonden budget gaat daar heen)
"People that use Fiat currency as a store of value.
There is a name for it:
We call them Poor"
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 februari 2026 @ 12:04:11 #96
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219984123
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Owh, ten koste vd patiënten mag wel? :o :{
Kom we gaan doen alsof het personeel niet het allerbelangrijkste is wat dat betreft.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  maandag 2 februari 2026 @ 12:05:18 #97
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_219984125
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Kom we gaan doen alsof het personeel niet het allerbelangrijkste is wat dat betreft.
Dat het personeel het belangrijkste is vind ik inderdaad niet, nee
pi_219984149
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]
Bezuinigingen gaan altijd ten koste van het personeel. Lagere salaris en meer werkdruk. Waarom zou het deze keer anders zijn?
pi_219984150
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 09:31 schreef Spablauw214 het volgende:

[..]
Hoe zou jij het vinden als jouw kind niet de gewenste studie kan doen of geen kamer kan vinden omdat alles vol zit met internationale studenten?

Verder is de officiële landstaal hier Nederlands en zou het onderwijs mi ook in het Nederlands gegeven moeten worden.
Uiteindelijk blijft ook maar 25 tot 30% van de internationale studenten hier in Nederland.
  Moderator / Redactie Sport maandag 2 februari 2026 @ 12:11:50 #100
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_219984170
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 12:05 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]
Dat het personeel het belangrijkste is vind ik inderdaad niet, nee
Wie denk je dat het meest last gaan hebben van minder personeel?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')