abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_219976809
Deel jij dit standpunt?

Motiveer je antwoord
Zonder het woord van God is er alleen duisternis.
Als je niet kan relativeren, heb je weinig aan kennis.
pi_219976864
als je dat vindt, zou je eigenlijk gewoon moeten vertrekken, anders is het land je wel wat waard
en als iets je echt wat waard is, vecht je ervoor
mentions en alerts staan uit, pm/dm mij
pi_219976899
Geen land is mij waard om voor te vechten. Ook niet voor economie of een ander vorm waarin mens in greep houden.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_219977052
Gaat niet om Nederland maar om die stropdassen die anderen het vuile werk willen laten opknappen.

Vooral die glijer van een Rutte :r
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_219977096
Ik heb soberso niks met vechten, vechtsport in het algemeen vind ik al helemaal kut.
Dus laat dat dan mensen doen die wel graag vechten.
pindazakje
  Moderator zondag 1 februari 2026 @ 14:03:35 #6
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219977143
Nederland beste land
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  zondag 1 februari 2026 @ 14:03:59 #7
355931 crew  Moeraskat
Gemorste gedachten.
pi_219977145
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 13:33 schreef mschol het volgende:
als je dat vindt, zou je eigenlijk gewoon moeten vertrekken, anders is het land je wel wat waard
en als iets je echt wat waard is, vecht je ervoor
Dit
Wat je niet doodt, zorgt er alleen voor dat je vreemd overkomt in intieme situaties.
  maandag 2 februari 2026 @ 05:58:24 #8
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_219982477
Nederlanders zijn veel te individualistisch om te vechten voor gemeenschappelijke waarden. Zo lang ze met rust worden gelaten en hun sneue leventje kunnen inrichten zoals zij dat willen, vinden ze alles best.
pi_219982739
Ik deel die mening absoluut niet. Nederland is het absoluut waard om te vechten aangezien hier alle mensen leven waar ik zielsveel van houdt! :Y
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
  maandag 2 februari 2026 @ 08:37:50 #10
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219982926
Gezien alle veranderingen en welke kant we opgaan is Nederland het voor mij in ieder geval niet waard om voor te vechten.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
pi_219983018
Helemaal mee eens. Om voor een land te vechten moet je van een land en de mensen en tradities houden. De Nederlander wordt al jaren lang kapot gemaakt door woke-links. Je bent slecht want je houdt ervan om Sinterklaas en Zwarte Piet te vieren, je bent slecht want je wil oud en nieuw met vuurwerk vieren, je bent slecht want je vindt niet dat we van kleine jongetjes de piemel moeten afknippen omdat ze zeggen dat ze denken een meisje te zijn. Je bent slecht als je niet voorstander bent van massa immigratie (Lees: invasie) van islamieten die ons haten. Je bent slecht als je tegen omvolking bent. Je bent slecht als je niet de helft van je geld wil afstaan om aan derde wereldlanden te geven die er toch alleen maar rottigheid mee uithalen. Je bent slecht als je niet mee wil doen aan allemaal andere compleet totaal irrelevante onzin. Je bent slecht als je niet achterlijke beschavings vernietigende meningen hebt zoals andere debiele mensen op social media. Je bent slecht als je niet nog meer belasting wil betalen voor onzin dingen.

Nee als je echt nationalisme wil, mensen die trots zijn op hun land en er voor willen vechten, dan moet je zeg maar precies het tegenovergestelde doen als dat Nederland de afgelopen jaren heeft gedaan.

In Rusland en China zijn de mensen arm, maar daar heeft men tenminste een gevoel van cultuur, tradities en samenhorigheid. Dat is wat je nodig hebt al wil je dat mensen met trots voor hun thuisland vechten. In Nederland spreken de meeste mensen tegenwoordig niet eens meer Nederlands, dus waarom zou je er in godsnaam voor vechten?
pi_219983552
Nationalisme :r

Nee, zeker niet.
Maar geen enkel land is dat.
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 13:35:39 #13
441859 crew  Lenny77
pi_219984699
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 08:57 schreef incel het volgende:

In Rusland en China zijn de mensen arm, maar daar heeft men tenminste een gevoel van cultuur, tradities en samenhorigheid. Dat is wat je nodig hebt al wil je dat mensen met trots voor hun thuisland vechten.
Euh.. in die landen word je keihard neergeschoten als je niet gaat vechten..
Niks te samenhorigheid.
Horum omnium fortissimi sunt Belgae
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 13:36:18 #14
441859 crew  Lenny77
pi_219984704
Ik zou vechten voor België :Y

Ik zou zelfs helpen in Nederland *O*
  maandag 2 februari 2026 @ 13:38:24 #15
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_219984717
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 13:26 schreef Viesdik het volgende:
Deel jij dit standpunt?

Motiveer je antwoord
Wat is jouw motivatie?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator maandag 2 februari 2026 @ 13:48:52 #16
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219984782
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:34 schreef bianconeri het volgende:

Nee, zeker niet.
w/ w/ w/ w/ w/ B:)B w/
pi_219984829
quote:
Helemaal mee eens. Om voor een land te vechten moet je van een land en de mensen en tradities houden. De Nederlander wordt al jaren lang kapot gemaakt door woke-links. Je bent slecht want je houdt ervan om Sinterklaas en Zwarte Piet te vieren, je bent slecht want je wil oud en nieuw met vuurwerk vieren, je bent slecht want je vindt niet dat we van kleine jongetjes de piemel moeten afknippen omdat ze zeggen dat ze denken een meisje te zijn. Je bent slecht als je niet voorstander bent van massa immigratie (Lees: invasie) van islamieten die ons haten. Je bent slecht als je tegen omvolking bent. Je bent slecht als je niet de helft van je geld wil afstaan om aan derde wereldlanden te geven die er toch alleen maar rottigheid mee uithalen. Je bent slecht als je niet mee wil doen aan allemaal andere compleet totaal irrelevante onzin. Je bent slecht als je niet achterlijke beschavings vernietigende meningen hebt zoals andere debiele mensen op social media. Je bent slecht als je niet nog meer belasting wil betalen voor onzin dingen.

Nee als je echt nationalisme wil, mensen die trots zijn op hun land en er voor willen vechten, dan moet je zeg maar precies het tegenovergestelde doen als dat Nederland de afgelopen jaren heeft gedaan.

In Rusland en China zijn de mensen arm, maar daar heeft men tenminste een gevoel van cultuur, tradities en samenhorigheid. Dat is wat je nodig hebt al wil je dat mensen met trots voor hun thuisland vechten. In Nederland spreken de meeste mensen tegenwoordig niet eens meer Nederlands, dus waarom zou je er in godsnaam voor vechten?
Je bent pas slecht als je op minderjarige meisjes valt.
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_219985360
Eigenlijk niet nee, en al helemaal niet als stropdassen dat besluit nemen.
  maandag 2 februari 2026 @ 16:17:35 #19
306296 angels_on_the_sideline
Wat doe je hier. Ga weg.
pi_219986154
quote:
81s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat is jouw motivatie?
Te viesdik zijn om zn zolderkamer te verlaten gok ik
  maandag 2 februari 2026 @ 17:35:03 #20
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_219986550
quote:
1s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:35 schreef Lenny77 het volgende:

[..]
Euh.. in die landen word je keihard neergeschoten of je nu wel of niet gaat vechten..
Niks te samenhorigheid.
ftfy :7
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  maandag 2 februari 2026 @ 18:22:59 #21
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219986807
TS begint. :wtf:
  maandag 2 februari 2026 @ 18:39:24 #22
312215 Näsenbar
State of the Art.
pi_219986942
Ligt er een beetje aan waar we tegen vechten.
Denk aan het milieu voordat u deze post print.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:40:12 #23
319979 Fok-it
All is well
pi_219986948
Eens. Alleen al een hele waslijst aan users op dit forum die ik pijnlijk genoeg mijn medelanders moet noemen is al voldoende motivatie. Zou niet weten waarom je daar een kogel voor zou willen vangen
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_219986987
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 18:39 schreef Näsenbar het volgende:
Ligt er een beetje aan waar we tegen vechten.
Tegen Allah

Dan wel. Optyfen met dat volk hier
I wanna go back with a club and attack
I wanna take to my guns and break you
  maandag 2 februari 2026 @ 18:54:37 #25
232494 Boca_Raton
Voor al uw no nonsense
pi_219987063
Nederland is het UITERAARD waard om voor te vechten. Als je van mening bent dat het niet zo is dan hoor je wat mij betreft hier niet thuis.
  maandag 2 februari 2026 @ 18:58:28 #26
402274 Cruzinats
we were kings, and such
pi_219987094
Ligt eraan wie de vijand is .
pi_219987133
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 13:51 schreef halfway het volgende:
Gaat niet om Nederland maar om die stropdassen die anderen het vuile werk willen laten opknappen.

quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 15:04 schreef DjVero het volgende:
Eigenlijk niet nee, en al helemaal niet als stropdassen dat besluit nemen.
Stropdassen zijn krengen van dingen. Het wordt tijd dat ze verboden worden. Ik kan me niet voorstellen dat er mannen zijn die helemaal vrijwillig een stropdas dragen.
pi_219988839
quote:
81s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:38 schreef golfer het volgende:

[..]
Wat is jouw motivatie?
Ik kom niet op voor de belangen van het zooitje tyfusleiers in Den Haag en de over woky wokers..
maar voor wat betreft Nederland, ben ik best bereid mijn land te beschermen tegen ongewenste invloeden, desnoods met behulp van de Russen :D
pi_219989288
Hangt ervan af tegen wie. Ik ga niet tegen mijn blanke broeder vechten :{
  maandag 2 februari 2026 @ 23:53:23 #30
511787 Norpels
Ligt er al jaren
pi_219989302
Ik wil best vechten, maar alleen als ik zelf 'Pang! Pang!' mag roepen omdat de munitie weer eens op is. :')
¯\_(ツ)_/¯
pi_219990646
Wat wordt bedoeld met vechten?

Ik ga niet als gedwongen militair schieten op andere gedwongen militairen die er ook niks aan kunnen doen dat hun leider ze hierheen stuurt. De militairen die je neer zou kunnen schieten zijn het probleem niet, hen neerschieten is ook niet de oplossing. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik dergelijke in feite onschuldige mensen zou vermoorden. Dat zijn ook maar vaders/moeders, zoons/dochters die gedwongen worden ver van huis hun leven in gevaar te brengen.

Strijden voor het beste Nederland in bijvoorbeeld de politiek, dat is wel de moeite waard.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_219990951
Nationalisme wordt tegenwoordig omschreven als een ideologie. Terwijl het gewoon standaard aan de basis ligt van elk land met een eigen bevolking en een eigen cultuur.

[ Bericht 1% gewijzigd door BasierteKunstmaler op 03-02-2026 10:48:54 ]
pi_219996459
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 08:37 schreef PzKpfw het volgende:
Gezien alle veranderingen en welke kant we opgaan is Nederland het voor mij in ieder geval niet waard om voor te vechten.
Wat ga je doen als Rusland of Amerika ons land binnenvatl. Rusland voor de heb (van kust tot kust) en de VS omdat we iets hebben wat Trump van ons wil hebben). Ga je dan naar een ander land dat even weinig waard is of geef je je meteen over als overloper?
pi_219996509
quote:

O vertel. Hoe zien die samenhorigheid, tradities en cultuur er uit? Heeft dat niet met de knuppel te maken? Denk aan Roemenië. Toen ze arm waren, deelden ze veel. Veel mensen die konden vluchten huilden om de verloren contacten. Maar toen het tirannenpaar afgezet was, werd het land minder arm en bleef er van dat delen en samenhorig zijn niet veel meer over.
pi_219996564
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 22:07 schreef Viesdik het volgende:

[..]
Ik kom niet op voor de belangen van het zooitje tyfusleiers in Den Haag en de over woky wokers..
maar voor wat betreft Nederland, ben ik best bereid mijn land te beschermen tegen ongewenste invloeden, desnoods met behulp van de Russen :D
Niet met de Russen, die vechten als barbaren en zijn corrupt als de neten. Als ze iets veroverd hebben, gaan ze huizen langs om wie nog leeft en zichtbaar is alsnog te doden, bij voorkeur na verkrachting. Niet iedereen is zo, maar je wordt binnen het leger vreselijk behandeld, zo is hun cultuur. En je soldij wordt graag geïnd door je meerdere. Maar je kent toch de meat grinder, de mindere mensen voorop gestuurt om kapot geschoten te worden. Dat is dan wie jij welkom heet en die jou wel goed bruikbaar vindt om je landgenoten af te slachten.
pi_219996830
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 21:29 schreef Teslynd het volgende:

[..]
Niet met de Russen, die vechten als barbaren en zijn corrupt als de neten. Als ze iets veroverd hebben, gaan ze huizen langs om wie nog leeft en zichtbaar is alsnog te doden, bij voorkeur na verkrachting. Niet iedereen is zo, maar je wordt binnen het leger vreselijk behandeld, zo is hun cultuur. En je soldij wordt graag geïnd door je meerdere. Maar je kent toch de meat grinder, de mindere mensen voorop gestuurt om kapot geschoten te worden. Dat is dan wie jij welkom heet en die jou wel goed bruikbaar vindt om je landgenoten af te slachten.
Denk dat het allemaal wel meevalt. Ik wil dat Rusland een onderdeel wordt van een groot veilig en fijn Europa
pi_219996952
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 10:34 schreef bianconeri het volgende:

Nee, zeker niet.
A
Duidelijk.
Vakman pur sang
  woensdag 4 februari 2026 @ 05:49:46 #38
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_219997915
quote:
0s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 22:07 schreef Viesdik het volgende:
Denk dat het allemaal wel meevalt. Ik wil dat Rusland een onderdeel wordt van een groot veilig en fijn Europa
Het dromen van een verenigd en veilig Europa is mooi maar de kloof tussen die droom en de huidige wandaden op de grond is op dit moment wel heel erg groot. Voor de mensen die nu slachtoffer zijn van dat geweld valt het helaas totaal niet mee. Een mooie toekomstvisie is fijn maar we kunnen de ogen niet sluiten voor de manier waarop er nu gevochten wordt. Hoe zie je die omslag naar een 'fijn Europa' voor je als de basiswaarden op dit moment zo ver te zoeken zijn? Ik zie ze niet. Ik zie wel honderdduizenden, miljoenen ongeciviliseerde wilden die ons bedreigen. Je ogen daarvoor sluiten is landverraad. En landverraad heeft altijd gevolgen, voor je land en voor jezelf.
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 07:34:57 #39
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219998250
welke wandaden en tegen wie zijn we aan het vechten?
pi_219998339
quote:

[..]
Er zijn lange periodes in de geschiedenis geweest dat Rusland en Europa gewoon op goede hand waren, ik ben van mening dat Rusland gerust een goede band met Europa mag hebben, maar daar horen wel Westerse waarden bij zoals in ieder geval een basis Democratie, en zeker niet het aanvallen/innemen van autonome landen. Doe je dat niet, dan krijg je gewoon een hard cut.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
pi_219998371
Dat hangt er vanaf, vechten voor vrijheid: Ja, vechten om een kinderachtig politiek spel uit te vechten mogen de politici zelf doen. In de kwestie met Rusland zou ik gewoon zeggen: tyf er tijdelijk belachelijk veel geld, teken een wet dat wij als EU/Europa de volledige kosten van de oorlog op ons nemen zolang Rusland zich niet terugtrekt zodat ze weten dat het geen bluf is.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 07:57:48 #42
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_219998387
fuck Rusland, als die straks een manier hebben gevonden om met iets van waardigheid vrede te sluiten bannen ze heel het woord oorlog weer zodat niemand er nog een wil, daar gaan we geen last van krijgen

het vliegdekschip wat we straks gaan bouwen is om terug naar de gordel van smaragd te gaan en stoere dingetjes te doen
  Moderator woensdag 4 februari 2026 @ 08:12:32 #43
56843 crew  onlogisch
Forumbeest
pi_219998460
quote:
1s.gif Op zondag 1 februari 2026 13:51 schreef halfway het volgende:

Haten op de heer Rutte :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Recordhouder aantal posts op één dag.
4045
onlogisch
pi_219998487
Alsof we iets anders van OP hadden verwacht :D

Er is niks waarvoor je zou vechten, het zit gewoon niet in je.

Sterker nog, je kan niet eens vechten. :')
pi_219998607
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 13:55 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:

[..]
Je bent pas slecht als je op minderjarige meisjes valt.
Als het kinderen zijn en geen rijpe jonge vrouwen wel ja volledig mee eens
pi_220001073
Waar vecht je eigenlijk voor?

Nog meer azc's?
Nog meer vervreemding voelen in je eigen land?
Je elke dag zorgen maken of je kinderen wel veilig thuiskomen na een avondje stappen?

'Nederland', wat betekent het eigenlijk nog?

Rutger en Monique zullen nooit meer door de straten slingeren :{
  woensdag 4 februari 2026 @ 13:30:44 #47
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220001317
quote:
15s.gif Op woensdag 4 februari 2026 13:04 schreef Koortsdroom het volgende:
Waar vecht je eigenlijk voor?

Nog meer azc's?
Nog meer vervreemding voelen in je eigen land?
Je elke dag zorgen maken of je kinderen wel veilig thuiskomen na een avondje stappen?

'Nederland', wat betekent het eigenlijk nog?

Rutger en Monique zullen nooit meer door de straten slingeren :{
Ja, dat gevoel van dat 'oude vertrouwde' langzaam door je vingers glipt. De onbezorgdheid van Rutger en Monique staat symbool voor een tijd die wekelijks verder weg lijkt en die zorgen over veiligheid en eigenheid neem ik absoluut serieus. Toch denk ik dat de kern van Nederland niet alleen in beelden uit het verleden zit maar juist in de kracht om samen door deze rommelige tijden heen te komen. Ik vecht niet voor méér problemen maar juist voor een land waar we die vrijheid en veiligheid op een nieuwe manier kunnen waarborgen. Misschien slingeren we niet meer precies zoals in Turks Fruit door de straten maar de wil om van dit land iets moois te maken is er nog steeds. Laten we de moed niet opgeven door alleen naar het verlies te kijken. Uiteindelijk bepalen we zelf wat Nederland vandaag de dag nog betekent door hoe we met elkaar omgaan.
pi_220002091
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 08:16 schreef rival het volgende:
Alsof we iets anders van OP hadden verwacht :D

Er is niks waarvoor je zou vechten, het zit gewoon niet in je.

Sterker nog, je kan niet eens vechten. :')
En je hebt zelf zeker op D66 gestemd. Werken tot je tachtigste en dokken voor die homo zijn 0,000036 graden verschil en zijn bruiloft/vliegvakanties. En voor onbetaalbare huizen en energie. Dit noem jij vechten.

[ Bericht 0% gewijzigd door BasierteKunstmaler op 04-02-2026 15:55:55 ]
pi_220006188
quote:
1s.gif Op woensdag 4 februari 2026 15:25 schreef BasierteKunstmaler het volgende:

[..]
En je hebt zelf zeker op D66 gestemd. Werken tot je tachtigste en dokken voor die homo zijn 0,000036 graden verschil en zijn bruiloft/vliegvakanties. En voor onbetaalbare huizen en energie. Dit noem jij vechten.
prima dat je het voor je vriendje wilt opnemen maar dit is wel heel vergezocht :7
  donderdag 5 februari 2026 @ 09:50:09 #50
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220006319
quote:
0s.gif Op zondag 1 februari 2026 13:37 schreef Captain_Ghost het volgende:
Geen land is mij waard om voor te vechten. Ook niet voor economie of een ander vorm waarin mens in greep houden.
Ik vind dit altijd zo'n interessant standpunt.

Zou jij vechten voor je gezin als mensen je huis binnen vallen?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_220006568
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 09:50 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Ik vind dit altijd zo'n interessant standpunt.

Zou jij vechten voor je gezin als mensen je huis binnen vallen?
Nou, ik heb geen gezin. Wel familie, maar ja.
Wie mij huis binnen valt, jaag ik hen uit de huis. Dat is normale reactie. Iets wat iedereen zouden doen.

Als je over de politiek of economie die besluiten dat land moet binnenvallen om welk reden ook is. doe ik niet mee. Dat is mij niet waard.

Wat is mij wel waard, is vrijheid, mensen die ik om geven, alle dingen die goed voort komen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
pi_220006598
quote:
0s.gif Op maandag 2 februari 2026 05:58 schreef EsserS het volgende:
Nederlanders zijn veel te individualistisch om te vechten voor gemeenschappelijke waarden. Zo lang ze met rust worden gelaten en hun sneue leventje kunnen inrichten zoals zij dat willen, vinden ze alles best.
Is dan ook rechtstreeks het resultaat van het beleid hier.
Overheid wil alles regelen, is totaal niet aantrekkelijk om op persoonlijk niveau iets voor de gemeenschap te doen. Eenieder die daar wel de ruimte voor heeft wordt gewoon lekker belast en dan kijkt de overheid wel naar hoe ze dat weer uitgeven.

Waarom zou je dan.
Lachen joh.
pi_220006608
quote:
1s.gif Op dinsdag 3 februari 2026 09:38 schreef Hanca het volgende:
Wat wordt bedoeld met vechten?

Ik ga niet als gedwongen militair schieten op andere gedwongen militairen die er ook niks aan kunnen doen dat hun leider ze hierheen stuurt. De militairen die je neer zou kunnen schieten zijn het probleem niet, hen neerschieten is ook niet de oplossing. Ik zou niet met mezelf kunnen leven als ik dergelijke in feite onschuldige mensen zou vermoorden. Dat zijn ook maar vaders/moeders, zoons/dochters die gedwongen worden ver van huis hun leven in gevaar te brengen.

Strijden voor het beste Nederland in bijvoorbeeld de politiek, dat is wel de moeite waard.
Denk dat je anders kraamt als vorige week de bommen op het dorp naast je gegooid zijn, en ze morgen op de stoep staan om je moeder overhoop te schieten.

Wat is nou het belangrijkste?
Lachen joh.
pi_220006620
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:26 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Denk dat je anders kraamt als vorige week de bommen op het dorp naast je gegooid zijn, en ze morgen op de stoep staan om je moeder overhoop te schieten.

Wat is nou het belangrijkste?
Nee, dat denk ik niet direct. Sorry. Ik zie mezelf gewoon nooit iemand neerschieten, dat zit niet in me.
Misschien is er geen gevoel dat groter geluk geeft dan dat men voor andere mensen iets kan betekenen (Dietrich Bonhoeffer )
En ze zeggen me tel je zegeningen, maar als ik dat zou doen zou ik morgen nog bezig zijn (Damascus)
pi_220006631
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet. Sorry.
Vind ik je echt een slappe zak.

Wat zie jij als het belangrijkste? puur jezelf?
Lachen joh.
pi_220006641
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:29 schreef Pajanus het volgende:

[..]
Vind ik je echt een slappe zak.

Wat zie jij als het belangrijkste? puur jezelf?
Nee, dat is het juist. Ik zie die 'vijandelijke soldaat' als minstens net zo belangrijk als mezelf.
  donderdag 5 februari 2026 @ 10:41:42 #57
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220006706
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:28 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet direct. Sorry. Ik zie mezelf gewoon nooit iemand neerschieten, dat zit niet in me.
Ongelofelijk dit. Dus als je vrouw en kinderen één voor één worden verkracht, gemarteld en vermoord dan doe je niks? Je staat erbij en kijkt ernaar? Echt?
pi_220006891
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:41 schreef EsserS het volgende:

[..]
Ongelofelijk dit. Dus als je vrouw en kinderen één voor één worden verkracht, gemarteld en vermoord dan doe je niks? Je staat erbij en kijkt ernaar? Echt?
Nee, dat denk ik niet, maar ik denk ook weer niet dat ik in zo'n situatie echt wat kan doen (zo sterk ben ik niet).

Maar het ging hier om soldaten die het land aanvallen, nu worden het plotseling verkrachters die net zo goed uit eigen land kunnen komen. Verkrachters zijn natuurlijk per definitie geen onschuldige mensen. Ik had het over het neerschieten van onschuldige, opgeroepen militairen die er ook niks aan kunnen doen dat hun leider gek is.
pi_220007427
quote:

[..]
Ok, lekker in slaap gesust worden zoals de Russen. En dan ontdekken dat je kanonnenvlees bent in eigen land.geworden bent.
pi_220007901
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:54 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat denk ik niet, maar ik denk ook weer niet dat ik in zo'n situatie echt wat kan doen (zo sterk ben ik niet).

Maar het ging hier om soldaten die het land aanvallen, nu worden het plotseling verkrachters die net zo goed uit eigen land kunnen komen. Verkrachters zijn natuurlijk per definitie geen onschuldige mensen. Ik had het over het neerschieten van onschuldige, opgeroepen militairen die er ook niks aan kunnen doen dat hun leider gek is.
Ik begrijp dit wel.
Mijn grootouders vertellen nog wel eens over de tweede wereldoorlog. Zij hadden een boerderij en hebben daar soldaten gehad van verschillende landen. Dat waren jonge jongens, met honger. Bang.

De ECHTE vijand staat niet voor je, die zit veilig in zijn toren. Voor jou staat een arme sukkelaar die ook gewoon thuis wil zijn.
pi_220007920
Flikker toch op man dit land heeft nooit iets voor mij gedan ik heb alles ZELF
pi_220007927
Vroeger vocht de koning naast of voor je

Nu pakken ze 1e klas naar canada en ga je dood door een drone
  donderdag 5 februari 2026 @ 13:40:00 #63
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220008047
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:22 schreef Captain_Ghost het volgende:

[..]
Nou, ik heb geen gezin. Wel familie, maar ja.
Wie mij huis binnen valt, jaag ik hen uit de huis. Dat is normale reactie. Iets wat iedereen zouden doen.
Ok cool.

Dus stel nou dat een vreemde macht jouw land binnen valt met als doel om iedereen in het land minder vrij te maken. Jij. Ook je familie. Ook andere mensen die jouw taal en cultuur delen. Allemaal zullen vrijheiden en in sommige gevallen hun leven verliezen door deze nieuwe transitie.

Zou je dan vechten voor het behoud van de levensstandaarden waar jij en je familie een waarde aan hecht? De levensstandaarden die ook nog eens garant staan voor hun veiligheid?

[ Bericht 4% gewijzigd door SpecialK op 05-02-2026 13:50:03 ]
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  donderdag 5 februari 2026 @ 13:54:43 #64
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220008145
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:16 schreef SwaPore het volgende:
Jij hebt de straten gemaakt waar je overheen loopt als je naar de supermarkt gaat?
pi_220008496
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:54 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Jij hebt de straten gemaakt waar je overheen loopt als je naar de supermarkt gaat?
Nee maar de sloebers in Bali ook niet als ik er ga verkassen

Die zeiken tenminste niet over buitenlanders en ik word dan wit in het kwadraat
pi_220008687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:30 schreef Hanca het volgende:

[..]
Nee, dat is het juist. Ik zie die 'vijandelijke soldaat' als minstens net zo belangrijk als mezelf.
Waarom? Omdat zij ook maar in het systeem zitten?

Is dit ook je dagdagelijkse mindset?
Als je beroofd wordt dan is dat de schuld van het negatieve milieu van de berover oid?

Ik wil je niet aanvallen maar ben oprecht benieuwd, ik kan mezelf ook wel redelijk verplaatsen maar dat stopt op een gegeven moment.
Lachen joh.
  donderdag 5 februari 2026 @ 15:59:10 #67
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220009057
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 14:41 schreef SwaPore het volgende:

[..]
Nee maar de sloebers in Bali ook niet als ik er ga verkassen

Die zeiken tenminste niet over buitenlanders en ik word dan wit in het kwadraat
Als de wereld vol zat met mensen zoals jij. Zou dat een betere wereld zijn of een slechtere wereld?
  donderdag 5 februari 2026 @ 16:36:17 #68
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220009306
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 13:16 schreef SwaPore het volgende:
Bak jezelf je brood, heb je het graan zelf verbouwd, heb je de bakoven zelf gemaakt, heb jezelf het staal gesmeed. Etc.
  donderdag 5 februari 2026 @ 16:56:15 #69
176450 Kaneelstokje
Archbishop of Banterbury
pi_220009413
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:06 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Als je beroofd wordt dan is dat de schuld van het negatieve milieu van de berover oid?

Ik wil je niet aanvallen maar ben oprecht benieuwd, ik kan mezelf ook wel redelijk verplaatsen maar dat stopt op een gegeven moment.
Hanca is bikecuck.
Emotionele exclusiviteit monogamie-adept
pi_220009794
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 16:36 schreef EsserS het volgende:

[..]
Bak jezelf je brood, heb je het graan zelf verbouwd, heb je de bakoven zelf gemaakt, heb jezelf het staal gesmeed. Etc.
wat is dit voor socialism man ga ayn rand lezen uit het land van de beste oorlogssysteem
pi_220009803
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:59 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Als de wereld vol zat met mensen zoals jij. Zou dat een betere wereld zijn of een slechtere wereld?
laten we het zo zeggen, als je generaal bent van rusland of oekraiene dan eete je gezamenlijk aan tafel voor onderhandelingen en maken zelfs grapjes

als je voetvolk bent maak je elkaar zomaar dood of word je gedood door een FOK!ker die een drone bestuurt

Zelfs de hoogste isis leiders mogen landen besturen en op staatsbezoek voetjesvolk mag niet eens terugkeren naar nederland
'
dus oprotte
  donderdag 5 februari 2026 @ 18:45:31 #72
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220010125
quote:
10s.gif Op donderdag 5 februari 2026 17:59 schreef SwaPore het volgende:

[..]
wat is dit voor socialism man ga ayn rand lezen uit het land van de beste oorlogssysteem
Ji zei: "ik doe alles zelf." Vrij vertaald is dat: "ik heb niemand nodig". Mijn vraag aan jou is: O, ja?
  donderdag 5 februari 2026 @ 20:24:26 #73
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220011000
Zat andere taken dan vechten bij defensie. Ik sta op het punt me op te geven als reservist.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220011784
ik geef in principe alles voor nederland maar ga niet blind in de strijd
pi_220011793
we zijn maar een klein spelertje op het schaakbord
pi_220011837
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 15:06 schreef Pajanus het volgende:

[..]

Links enabelt al dat geroof door diversiteit. Materieel, cultureel. Dus dan moeten ze wel zo'n rare standpunt innemen. Het is immers hun schuld.
pi_220011924
quote:
1s.gif Op donderdag 5 februari 2026 22:20 schreef BasierteKunstmaler het volgende:

[..]
Links enabelt al dat geroof door diversiteit. Materieel, cultureel. Dus dan moeten ze wel zo'n rare standpunt innemen. Het is immers hun schuld.
dat is wel zo verdrinken hun eigen kinderen omdat ze te westers worden,en we krijgen nog meer primitieve kantbeelden deze kant heen
pi_220011991
we moeten vechten voor onze vrijheid daar is nederland vrij uniek in en is onze kracht
pi_220012104
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 10:54 schreef Hanca het volgende:

[..]

Plotseling? Sinds de oorlog in Oekraïene weet ik dat Russische soldaten verkrachters en verkrachtten zijn. Dat Wagner-leger had na overwiningen de opdracht om de bevolking te verkrachten en af te maken. In actieve dienst treft het ze zelf ook, hoewel martelen natuurlijk leuker is voor de martelaar dan gewoon neerscieten.
Rusland is een akelig geïndoctrineerd land.
Veel van hun wandaden waren niet vreemd. Die legerrestanten zitten nog vol adrenaline en hebben het verstand grotendeels op nul.
pi_220012135
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 22:44 schreef Karzai het volgende:
we moeten vechten voor onze vrijheid daar is nederland vrij uniek in en is onze kracht
Maar nederlanders vechten niet. Rechts is te fatsoenlijk. De brammetjes met gekleurde haar tonen nog meer lef. Maar die zijn alleen activistisch voor links.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 16:56:12 #81
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220017268
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 18:00 schreef SwaPore het volgende:

[..]
laten we het zo zeggen, als je generaal bent van rusland of oekraiene dan eete je gezamenlijk aan tafel voor onderhandelingen en maken zelfs grapjes

als je voetvolk bent maak je elkaar zomaar dood of word je gedood door een FOK!ker die een drone bestuurt

Zelfs de hoogste isis leiders mogen landen besturen en op staatsbezoek voetjesvolk mag niet eens terugkeren naar nederland
'
dus oprotte
Onnavolgbaar.
  vrijdag 6 februari 2026 @ 17:33:49 #82
511677 EsserS
Toon maar aan
pi_220017509
quote:
0s.gif Op donderdag 5 februari 2026 18:00 schreef SwaPore het volgende:

[..]

'
dus oprotte
Koud hè?
pi_220025910
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 februari 2026 16:56 schreef SpecialK het volgende:

[..]
Onnavolgbaar.
je weet dat het koningshuis als eerst dit land verlaat bij oorlog?
  zaterdag 7 februari 2026 @ 15:52:07 #84
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_220026495
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 februari 2026 14:01 schreef SwaPore het volgende:

[..]
je weet dat het koningshuis als eerst dit land verlaat bij oorlog?
klopt. lijkt me ook niks minder dan logisch.

gezien ze 10.000x meer hulp aan nederland kunnen bieden door in het buitenland te lobbyen voor steun dan als ze hier blijven en gegijzeld of geexecuteerd worden door de bezettende macht.
pi_220028295
Een land is het waard om voor te vechten als de vrouwen van het land het waard zijn om voor te vechten.
pi_220094398
Een volk dat zichzelf niet verdedigt, zal dat overleven?

Iets om over na te denken:

Hoeveel kinderen krijgen Henk en Ingrid?
Hoeveel kinderen krijgen Mohammed en Fatima?

Je hoeft geen wiskundig genie te zijn om te beseffen wat er uiteindelijk gaat gebeuren.

Bedankt voor het spelen. Rien ne va plus!
pi_220116827
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 februari 2026 12:48 schreef Koortsdroom het volgende:

Je hoeft geen wiskundig genie te zijn om te beseffen wat er uiteindelijk gaat gebeuren.

Ingrid heeft de broek aan zie ik
  dinsdag 17 februari 2026 @ 09:41:31 #88
500822 Niels0Kurovski
Extreem linkshandig
pi_220121894
quote:

Heb je ook harde statistieken? Feit is dat als je vrouwen gaat opleiden er minder kinderen worden geboren. Dat is wereldwijd zo.
Alles blijft. Alles gaat voorbij. Alles blijft voorbijgaan. JD.
pi_220121969
quote:
Rien ne va plus!
Als dat het geval is, waarom blijf je je dan zo druk maken?
“And forget not that the earth delights to feel your bare feet and the winds long to play with your hair.”
pi_220125535
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:55 schreef Fok-it het volgende:
Als dat het geval is, waarom blijf je je dan zo druk maken?
Omdat het zo jammer is. Het had niet gehoeven.

Als goede mensen niets doen, nemen slechte mensen het over.

Straks zijn we een islamitisch poepgatland :{

Geen technologische vooruitgang.
Geen horizon of ontdekkingsdrift.
Nee, alleen met ons voorhoofd tegen een muf tapijt slaan en 'allahu akbar' roepen.

Ik vind dat heel jammer.
pi_220127090
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:24 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Nee, alleen met ons voorhoofd tegen een muf tapijt slaan en 'allahu akbar' roepen.

Ik vind dat heel jammer.
Waarom zou ik in de toekomst allahu akbar gaan roepen als niet-moslim? Of staat Denk opeens op 40 zetels?
  Moderator dinsdag 17 februari 2026 @ 17:27:08 #92
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_220127113
ga jij allahu akbar roepen als Denk op 40 zetels staat?

bijzonder
pi_220134996
quote:
88s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 17:27 schreef sp3c het volgende:
ga jij allahu akbar roepen als Denk op 40 zetels staat?

bijzonder
Jazeker, en geen zetel minder
  woensdag 18 februari 2026 @ 19:35:48 #94
173391 SemperLibertas
Your pain is my gain.
pi_220135774
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 15:24 schreef Koortsdroom het volgende:

[..]

Ik vind dat heel jammer.
Maar dan mogen we wel meerdere vrouwen hebben alleen als FOK!ker kun je er nog niet 1 krijgen dus dat voordeel gaat aan onze neus voorbij
Le Diable
pi_220139705
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 februari 2026 09:41 schreef Niels0Kurovski het volgende:

[..]
Heb je ook harde statistieken? Feit is dat als je vrouwen gaat opleiden er minder kinderen worden geboren. Dat is wereldwijd zo.
Ook moet @Koortsdroom niet zo bang zijn voor zijn speknek op de bank thuis
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')