Het gaat altijd geld kosten natuurlijk. De rechtse aanpak is dus zorgen dat het de overheid zo min mogelijk kost. Dus de sector het laten doen en anders de stok achter de deur van maatregelen. Is ook de enige manier om het te doen uiteindelijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe had rechts die aanpak dan voor zich gezien? BBB wil er sowieso niet aan, FvD ontkent het probleem, PVV boeit het geen fuck zolang de allochtonen maar oprotten, en de VVD wil het 'aan de sector overlaten' plus wat gelul over innovatie.
Wat is dan die rechtse aanpak zonder dat het de overheid geld kost?
Altijd oppassen met wegzetten van een groep mensen als dom, dan zet je jezelf als elitaire slimmerd neer. Ook slimme kiezers stinken in de praatjes van politici.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat komt omdat het geen serieuze partijen zijn en ze compleet rusten op niet al te slimme kiezers die in hun onzin trappen terwijl ze zelf vruchteloos plucheplakken. Gelukkig voor hen zijn er daar best veel van in ons landje.
Nou, de louche uitzendbureautjes die bv Scandinaviërs (of andere West-Europese landen) voor een naar onze standaarden baggerloon in Nederland aan het werk zetten moet ik eerlijk gezegd nog tegen komen.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welke landen zijn er die daar niet onder vallen?
De sector doet het niet. Dat mag na 30 jaar toch inmiddels wel duidelijk zijn? Dit speelt al sinds onze jeugd. Dus wat is dan die rechtse stok achter de deur? Vergunningen intrekken? Verplicht uitkopen? Daar hoor ik ze niet over hoor, jij wel?quote:Op maandag 2 februari 2026 00:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat altijd geld kosten natuurlijk. De rechtse aanpak is dus zorgen dat het de overheid zo min mogelijk kost. Dus de sector het laten doen en anders de stok achter de deur van maatregelen. Is ook de enige manier om het te doen uiteindelijk.
Hebben die betere standaarden? Hangt er maar vanaf aan wie je het vraagt. Maar goed, die landen hebben natuurlijk hetzelfde probleem van een te hoog opgeleide beroepsbevolking.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, de louche uitzendbureautjes die bv Scandinaviërs (of andere West-Europese landen) voor een naar onze standaarden baggerloon in Nederland aan het werk zetten moet ik eerlijk gezegd nog tegen komen.
Sure maar soms moet je gewoon eerlijk benoemen dat mensen die op die inhoudsloze onvolwassen ellende stemmen echt het spoor bijster zijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Altijd oppassen met wegzetten van een groep mensen als dom, dan zet je jezelf als elitaire slimmerd neer. Ook slimme kiezers stinken in de praatjes van politici.
Betere meting en gerichtere handhaving zijn natuurlijk de pijlers. Streep door vergunningen via de provincie en rechter is de stok.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:24 schreef probeer het volgende:
[..]
De sector doet het niet. Dat mag na 30 jaar toch inmiddels wel duidelijk zijn? Dit speelt al sinds onze jeugd. Dus wat is dan die rechtse stok achter de deur? Vergunningen intrekken? Verplicht uitkopen? Daar hoor ik ze niet over hoor, jij wel?
Daar heb ik mij sinds Fortuyn al enorm over verbaasd. Janmaat kon nog net beteugeld worden.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sure maar soms moet je gewoon eerlijk benoemen dat mensen die op die inhoudsloze onvolwassen ellende stemmen echt het spoor bijster zijn.
De verloedering van die handhaving vond toch echt onder rechts plaats. En met die stok hebben ze ook echt helemaal niets gedaan.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Betere meting en gerichtere handhaving zijn natuurlijk de pijlers. Streep door vergunningen via de provincie en rechter is de stok.
Dat is het beleid van de BBB en PVV ja.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:29 schreef probeer het volgende:
[..]
De verloedering van die handhaving vond toch echt onder rechts plaats. En met die stok hebben ze ook echt helemaal niets gedaan.
Uitstel uitstel uitstel. Dát is het rechtse klimaatbeleid.
Dat doe ik niet.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:29 schreef probeer het volgende:
[..]
En dan is het wel echt heel erg lui om 'íets doen, wat dan ook, met klimaat en stikstof' links te noemen.
Hoe ging het met de NVWA en RVO onder Rutte?quote:Op maandag 2 februari 2026 00:31 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Dat is het beleid van de BBB en PVV ja.
Klopt, jij niet. Maar dat is wel het narratief van velen op rechts; klimaat/stiktstof is links, en er niets mee doen is rechts.quote:
Wat? De laatste kabinetten Rutte pompten bakken geld in beide onderwerpen.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:32 schreef probeer het volgende:
[..]
Hoe ging het met de NWA en RVO onder Rutte?
Wellicht heb je het gemist, maar de VVD zit in de nieuwe coalitie.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:32 schreef probeer het volgende:
Er is geen rechts geluid wat die problematiek voortvarend aan wil pakken. Vanuit geen enkele rechtse partij.
Rutte 4 pas. Na eerder te bezuinigen.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:34 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wat? De laatste kabinetten Rutte pompten bakken geld in beide onderwerpen.
En ook in Schoof-1. Wat dus eerder impliceert dat klimaat/stikstof de VVD vrij weinig boeit, en het voornamelijk een ruilmiddel is om tijdens de onderhandelingen weg te geven aan je coalitiemaatjes. Ofwel BBB ofwel D66.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:35 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Wellicht heb je het gemist, maar de VVD zit in de nieuwe coalitie.
Nee, ook Rutte 3 hoor.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:36 schreef probeer het volgende:
[..]
Rutte 4 pas. Na eerder te bezuinigen.
En ervóór ook een 'paar' jaarquote:Op maandag 2 februari 2026 00:37 schreef probeer het volgende:
[..]
En ook in Schoof-1. Wat dus eerder impliceert dat klimaat/stikstof de VVD vrij weinig boeit, en het voornamelijk een ruilmiddel is om tijdens de onderhandelingen weg te geven aan je coalitiemaatjes. Ofwel BBB ofwel D66.
Je moet natuurlijk ook roeien met de zetels die je hebt hé. Maar goed, je wil gewoon zeiken op 'rechts', dus veel plezier daar meequote:Op maandag 2 februari 2026 00:37 schreef probeer het volgende:
[..]
En ook in Schoof-1. Wat dus eerder impliceert dat klimaat/stikstof de VVD vrij weinig boeit, en het voornamelijk een ruilmiddel is om tijdens de onderhandelingen weg te geven aan je coalitiemaatjes. Ofwel BBB ofwel D66.
Wat een ontstellend zwaktebod. Zeker van jou als notoire zeiker op alles waar je het niet mee eens bentquote:Op maandag 2 februari 2026 00:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook roeien met de zetels die je hebt hé. Maar goed, je wil gewoon zeiken op 'rechts', dus veel plezier daar mee
Volgens mij zeik ik specifiek op de afwezigheid van voortvarend klimaatbeleid op rechts.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Je moet natuurlijk ook roeien met de zetels die je hebt hé. Maar goed, je wil gewoon zeiken op 'rechts', dus veel plezier daar mee
Zeiken op het VVD-beleid van de afgelopen 10 jaar is zeer terecht. Met zijn " voor visie ga ik wel naar een opticien ". De kerel heeft jarenlang geen cent uitgegeven aan defensie en juist bezuinigd en binnen een jaar nadat ie Trump in zijn reet dook moet datzelfde budget minstens verdubbeld worden..quote:Op maandag 2 februari 2026 00:42 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Blijkt dat verhaaltje van de Wijsheid van de Markt toch wat grenzen te hebben als het gaat om defensie, grondstoffen en het vermogen je eigen toekomst nog vorm te kunnen geven of te moeten dansen naar de pijpen van lui als Trump of Poetin.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:45 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Zeiken op het VVD-beleid van de afgelopen 10 jaar is zeer terecht. Met zijn " voor visie ga ik wel naar een opticien ". De kerel heeft jarenlang geen cent uitgegeven aan defensie en juist bezuinigd en binnen een jaar nadat ie Trump in zijn reet dook moet datzelfde budget minstens verdubbeld worden..
HUH
We hadden het voornamelijk over stikstof trouwens, maar goed. Je kunt het er niet mee eens zijn natuurlijk, maar net doen alsof er geen beleid mogelijk zou zijn op 'rechts' op dat gebied is gewoon onzin. Of er rechtse partijen zijn die het uitvoeren is de tweede stap. De linkse oplossing is vrijwel altijd er een flinke zak geld tegenaan gooien, dat werkt ook niet altijd.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:44 schreef probeer het volgende:
[..]
Volgens mij zeik ik specifiek op de afwezigheid van voortvarend klimaatbeleid op rechts.
Dat is echt een vooroordeel. En dat dreunt ook lang na, sinds Wiegel zelfs die den Uyl een Sinterklaas noemde. Man, links heeft sinds den Uyl nooit meer geregeerd.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We hadden het voornamelijk over stikstof trouwens, maar goed. Je kunt het er niet mee eens zijn natuurlijk, maar net doen alsof er geen beleid mogelijk zou zijn op 'rechts' op dat gebied is gewoon onzin. Of er rechtse partijen zijn die het uitvoeren is de tweede stap. De linkse oplossing is vrijwel altijd er een flinke zak geld tegenaan gooien, dat werkt ook niet altijd.
Nou nee, dat is de werkelijkheid. De andere optie is autoritair optreden van de overheid, een optie die ook rechts niet altijd schuwt.quote:
Ik zeg niet dat het in theorie niet mogelijk is. Dat kan best, zoals je zelf ook al aangaf in #247. Ik zeg dat het in de praktijk niet gebeurt.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:56 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
We hadden het voornamelijk over stikstof trouwens, maar goed. Je kunt het er niet mee eens zijn natuurlijk, maar net doen alsof er geen beleid mogelijk zou zijn op 'rechts' op dat gebied is gewoon onzin. Of er rechtse partijen zijn die het uitvoeren is de tweede stap. De linkse oplossing is vrijwel altijd er een flinke zak geld tegenaan gooien, dat werkt ook niet altijd.
Rutte 3,4 en nu weer onder Jetten. Via de VVD. Doe er je voordeel mee.quote:Op maandag 2 februari 2026 01:03 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het in theorie niet mogelijk is. Dat kan best, zoals je zelf ook al aangaf in #247. Ik zeg dat het in de praktijk niet gebeurt.
Wiegel gaf toch juist onverantwoord veel uit, terwijl daarvoor alles gedekt was?quote:Op maandag 2 februari 2026 01:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is echt een vooroordeel. En dat dreunt ook lang na, sinds Wiegel zelfs die den Uyl een Sinterklaas noemde. Man, links heeft sinds den Uyl nooit meer geregeerd.
Hohoho..bij de VVD heet dat investeren.quote:Op maandag 2 februari 2026 06:55 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Wiegel gaf toch juist onverantwoord veel uit, terwijl daarvoor alles bedekt was?
investeren in woningen wilt iequote:Op maandag 2 februari 2026 07:00 schreef Steven184 het volgende:
[..]
Hohoho..bij de VVD heet dat investeren.
Dat is het resultaat van de verschuiving van de dominante machtsfactor van CDA naar VVD.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt conservatief maakte zich ooit nog zorgen om rentmeesterschap en een heldere moraal, de juiste keuzes maken voor de lange termijn.
Nu is het leve de lol en ikke, ikke, ikke boven alles.
Ouderen in m'n omgeving beginnen er nog steeds regelmatig over. "Sinterklaas, dáár zit 'ie!"quote:Op maandag 2 februari 2026 01:02 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat is echt een vooroordeel. En dat dreunt ook lang na, sinds Wiegel zelfs die den Uyl een Sinterklaas noemde. Man, links heeft sinds den Uyl nooit meer geregeerd.
Behalve dat we met die lui in één schuitje zitten.quote:Op maandag 2 februari 2026 07:25 schreef Lospedrosa het volgende:
Als je ziet wat er in Spanje nu gebeurt, en Frankrijk en Duitsland, dan is Nl zo slecht nog niet bezig.
De VVD is de koning van de beeldvorming. De afgelopen 10 jaar twee keer een campagne gevoerd zonder enige inhoud (de bordkartonnen Rutte en natuurlijk het uitsluiten van GLPvdA). En dan alsnog eenmaal de grootste en een keer een eindsprint van 8 zetels.quote:Op maandag 2 februari 2026 07:23 schreef Eightyone het volgende:
[..]
Ouderen in m'n omgeving beginnen er nog steeds regelmatig over. "Sinterklaas, dáár zit 'ie!"
Dus wel degelijk miljarden naar rechtse hobbies (sic)quote:Op maandag 2 februari 2026 08:02 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Dus wel degelijk miljarden naar progressieve hobbies
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |