Één sluit het ander niet uit natuurlijk. Maar in het algemeen geldt dat een grotere overheid links betekent. Aanpakken van problemen op papier zoals stikstof is niet inherent aan een politieke kant, maar hoe je het doet maakt natuurlijk wel uit.quote:
Eerder conservatief; door blijven gaan met vervuilen en gebruiken zoals we de afgelopen decennia deden.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:43 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik vind lekker doorstoken, fuck het klimaat wel lekker rechts hoor.
Ik heb het mijne en de rest zoekt het maar uit. Het zal mijn tijd wel duren.
Echt conservatief maakte zich ooit nog zorgen om rentmeesterschap en een heldere moraal, de juiste keuzes maken voor de lange termijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:13 schreef probeer het volgende:
[..]
Eerder conservatief; door blijven gaan met vervuilen en gebruiken zoals we de afgelopen decennia deden.
Ik had wellicht moeten nuanceren met 'zeer rechts: tegen alle migratie' en 'neoliberaal rechts: tegen migratie muv arbeidsmigratie uit landen met een lagere levensstandaard en onderhoud'.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:12 schreef Perrin het volgende:
[..]
Werkgevers staan, begrijpelijk, te juichen bij import-werknemers.
Uitstellen hoeft niet, maar ik wil wel gerichte uitgaven zien. Wat gaan we kopen? Is dit omdat Rusland de EU bedreigt of omdat men boos is over Trump? Misschien staat dat in detail in het akkoord, zou kunnen. Maar ik vind het een belachelijke hoeveelheid geld die onder het mom van een algemeen gevoel van 'dreiging' zomaar uitgegeven wordt.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:12 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dat was ook het enige zinnige en overtuigend argument van Timmermans, stel die rommel uit.
Jawel. Links an sich is niet progressief. En progressief an sich is niet links.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..][b]
Één sluit het ander niet uit natuurlijk.[b] Maar in het algemeen geldt dat een grotere overheid links betekent. Aanpakken van problemen op papier zoals stikstof is niet inherent aan een politieke kant, maar hoe je het doet maakt natuurlijk wel uit.
Welke landen zijn er die daar niet onder vallen?quote:Op maandag 2 februari 2026 00:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik had wellicht moeten nuanceren met 'zeer rechts: tegen alle migratie' en 'neoliberaal rechts: tegen migratie muv arbeidsmigratie uit landen met een lagere levensstandaard en onderhoud'.
Dat 'zeer rechts' is vooral doorsnee volk dat zelf veel last heeft van de migratie. En handig voor het politieke karretje wordt gespannen door rechts.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:15 schreef probeer het volgende:
[..]
Ik had wellicht moeten nuanceren met 'zeer rechts: tegen alle migratie' en 'neoliberaal rechts: tegen migratie muv arbeidsmigratie uit landen met een lagere levensstandaard en onderhoud'.
Man, dan hebben we het over meer dan een halve eeuw geleden. Dat denken hield met de jaren 80 wel op.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:14 schreef Perrin het volgende:
[..]
Echt conservatief maakte zich ooit nog zorgen om rentmeesterschap en een heldere moraal, de juiste keuzes maken voor de lange termijn.
Nu is het leve de lol en ikke, ikke, ikke boven alles.
Even de leesbril opzetten hequote:Op maandag 2 februari 2026 00:15 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Jawel. Links an sich is niet progressief. En progressief an sich is niet links.
De combi kan wél. Dus is zoverre sluit het elkaar niet uit, de cmbi kan. Maar het één is niet het ander. En het ander is niet het één.
Meestal hebben ze er geen last van hoor. Ze zijn er alleen bang van.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:16 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat 'zeer rechts' is vooral doorsnee volk dat zelf veel last heeft van de migratie. En handig voor het politieke karretje wordt gespannen door rechts.
En hoe had rechts die aanpak dan voor zich gezien? BBB wil er sowieso niet aan, FvD ontkent het probleem, PVV boeit het geen fuck zolang de allochtonen maar oprotten, en de VVD wil het 'aan de sector overlaten' plus wat gelul over innovatie.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:12 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Één sluit het ander niet uit natuurlijk. Maar in het algemeen geldt dat een grotere overheid links betekent. Aanpakken van problemen op papier zoals stikstof is niet inherent aan een politieke kant, maar hoe je het doet maakt natuurlijk wel uit.
Denk eerder dat jij begrijpend moet leren lezenquote:Op maandag 2 februari 2026 00:18 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Probeer het nog maar een keer dan. Veel succes met je edit
Het gaat altijd geld kosten natuurlijk. De rechtse aanpak is dus zorgen dat het de overheid zo min mogelijk kost. Dus de sector het laten doen en anders de stok achter de deur van maatregelen. Is ook de enige manier om het te doen uiteindelijk.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:18 schreef probeer het volgende:
[..]
En hoe had rechts die aanpak dan voor zich gezien? BBB wil er sowieso niet aan, FvD ontkent het probleem, PVV boeit het geen fuck zolang de allochtonen maar oprotten, en de VVD wil het 'aan de sector overlaten' plus wat gelul over innovatie.
Wat is dan die rechtse aanpak zonder dat het de overheid geld kost?
Altijd oppassen met wegzetten van een groep mensen als dom, dan zet je jezelf als elitaire slimmerd neer. Ook slimme kiezers stinken in de praatjes van politici.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:05 schreef Perrin het volgende:
[..]
Dat komt omdat het geen serieuze partijen zijn en ze compleet rusten op niet al te slimme kiezers die in hun onzin trappen terwijl ze zelf vruchteloos plucheplakken. Gelukkig voor hen zijn er daar best veel van in ons landje.
Nou, de louche uitzendbureautjes die bv Scandinaviërs (of andere West-Europese landen) voor een naar onze standaarden baggerloon in Nederland aan het werk zetten moet ik eerlijk gezegd nog tegen komen.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:16 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Welke landen zijn er die daar niet onder vallen?
De sector doet het niet. Dat mag na 30 jaar toch inmiddels wel duidelijk zijn? Dit speelt al sinds onze jeugd. Dus wat is dan die rechtse stok achter de deur? Vergunningen intrekken? Verplicht uitkopen? Daar hoor ik ze niet over hoor, jij wel?quote:Op maandag 2 februari 2026 00:20 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Het gaat altijd geld kosten natuurlijk. De rechtse aanpak is dus zorgen dat het de overheid zo min mogelijk kost. Dus de sector het laten doen en anders de stok achter de deur van maatregelen. Is ook de enige manier om het te doen uiteindelijk.
Hebben die betere standaarden? Hangt er maar vanaf aan wie je het vraagt. Maar goed, die landen hebben natuurlijk hetzelfde probleem van een te hoog opgeleide beroepsbevolking.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:22 schreef probeer het volgende:
[..]
Nou, de louche uitzendbureautjes die bv Scandinaviërs (of andere West-Europese landen) voor een naar onze standaarden baggerloon in Nederland aan het werk zetten moet ik eerlijk gezegd nog tegen komen.
Sure maar soms moet je gewoon eerlijk benoemen dat mensen die op die inhoudsloze onvolwassen ellende stemmen echt het spoor bijster zijn.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:20 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Altijd oppassen met wegzetten van een groep mensen als dom, dan zet je jezelf als elitaire slimmerd neer. Ook slimme kiezers stinken in de praatjes van politici.
Betere meting en gerichtere handhaving zijn natuurlijk de pijlers. Streep door vergunningen via de provincie en rechter is de stok.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:24 schreef probeer het volgende:
[..]
De sector doet het niet. Dat mag na 30 jaar toch inmiddels wel duidelijk zijn? Dit speelt al sinds onze jeugd. Dus wat is dan die rechtse stok achter de deur? Vergunningen intrekken? Verplicht uitkopen? Daar hoor ik ze niet over hoor, jij wel?
Daar heb ik mij sinds Fortuyn al enorm over verbaasd. Janmaat kon nog net beteugeld worden.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:26 schreef Perrin het volgende:
[..]
Sure maar soms moet je gewoon eerlijk benoemen dat mensen die op die inhoudsloze onvolwassen ellende stemmen echt het spoor bijster zijn.
De verloedering van die handhaving vond toch echt onder rechts plaats. En met die stok hebben ze ook echt helemaal niets gedaan.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:27 schreef MoreDakka het volgende:
[..]
Betere meting en gerichtere handhaving zijn natuurlijk de pijlers. Streep door vergunningen via de provincie en rechter is de stok.
Dat is het beleid van de BBB en PVV ja.quote:Op maandag 2 februari 2026 00:29 schreef probeer het volgende:
[..]
De verloedering van die handhaving vond toch echt onder rechts plaats. En met die stok hebben ze ook echt helemaal niets gedaan.
Uitstel uitstel uitstel. Dát is het rechtse klimaatbeleid.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |