Er is ook vrijwel niets van het uiterst progressieve deel van het programma in het akkoord gekomen. Over medisch-ethisch lees ik bijvoorbeeld niks, ook zo’n D66-stokpaardje. Een beetje over milieu en klimaat en dat is het wel zo’n beetje.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:25 schreef Hanca het volgende:
Daarom snap ik ook niet dat mensen dit een D66 verhaal noemen, het is meer het plaatje van JA21 geworden.
Ik heb D66 gestemd en vind ook dat ze wel heel veel weggegeven hebben om Jetten in het torentje te krijgen. Bovendien hebben ze strategisch de formatie vanaf de start zich veel te veel laten leiden door de VVD blokkades.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:25 schreef Hanca het volgende:
Daarom snap ik ook niet dat mensen dit een D66 verhaal noemen, het is meer het plaatje van JA21 geworden.
Van de VVD in de hoogste versnelling naar VVD in een iets lagere versnelling en CDA en D66 achterop de fiets. Met het idee van dat het beter niet klapt omdat we dan weer een crisis hebben.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:25 schreef Hanca het volgende:
Dilan heeft die twee sukkeltjes flink afgeknepen. Toch best knap gedaan.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:39 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Van de VVD in de hoogste versnelling naar VVD in een iets lagere versnelling en CDA en D66 achterop de fiets. Met het idee van dat het beter niet klapt omdat we dan weer een crisis hebben.
Nou nou, dat is ook weer overdreven..quote:Op zondag 1 februari 2026 22:45 schreef Harvest89 het volgende:
Het zoveelste VVD programma.
Lekker trappen op mensen die al half op de grond liggen. Triest.
Iemand die ook nog durft te zeggen dat dit een links kabinet is zou een klap voor zijn hersens moeten krijgen.
1,5 miljard extra naar onderwijs is aan de bezuinigingsknop draaien?quote:Op zondag 1 februari 2026 21:54 schreef Bart2002 het volgende:
[..]
Ze zijn altijd zogenaamd voor "beter" onderwijs. Maar draaien immer aan de bezuinigingsknop op dat gebied.
Dit aankomende kabinet is anders best bereidwillig om gewone burgers een duwtje in de rug te gevenquote:Op zondag 1 februari 2026 22:45 schreef Harvest89 het volgende:
Het zoveelste VVD programma.
Lekker trappen op mensen die al half op de grond liggen. Triest.
Iemand die ook nog durft te zeggen dat dit een links kabinet is zou een klap voor zijn hersens moeten krijgen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Article 1 Universal Declaration of Human Rights
'All human beings are born free and equal in dignity and rights. They are endowed with reason and conscience and should act towards one another in a spirit of brotherhood.'
ik denk dat deze coalitie meer woningen gaat bouwen dan Groen Links zou doen , die willen persee in de steden bouwen , nog verder volproppenquote:Op zondag 1 februari 2026 21:41 schreef Mikeytt het volgende:
Bekijk deze YouTube-video
Nieuwe video van Bob
Dat het de door Geert, Lidewij en (wellicht) Joost aangemoedigde en radicaliseerbare burgerwachten nog even van de straat houdt, is het enige lichtpuntje dat ik zo kan bedenken.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:42 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Dilan heeft die twee sukkeltjes flink afgeknepen. Toch best knap gedaan.
Die noem ik niet rechts, maar dat wat niet genoemd mag worden..quote:Op zondag 1 februari 2026 22:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Voor de rechtse mens is dit toch ook een links akkoord
Miljarden en miljarden aan klimaathysterie en stikstof, en geen asielstop
Ik geef het nog 2 verkiezingen, dan is de VVD voor die groep ook links.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:56 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Die noem ik niet rechts, maar dat wat niet genoemd mag worden..
Wat is dat nou weer voor een flagrante nonsensredenering? 3 rechtse parijen (waarvan 1 progressief rechts) bereiken een akkoord. En dat zou dan een 'links' akkoord zijn?!quote:Op zondag 1 februari 2026 22:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Dan worden ze als aanduwer het enige "links" waar men aan radicale zijde dan mee wil regeren.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:00 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik geef het nog 2 verkiezingen, dan is de VVD voor die groep ook links.
Daarnaast zijn er 0 'linkse' users die ook maar licht lauwwarm worden van dit akkoord. Zegt ook wel genoeg over het 'linkse' gehalte van dit akkoord.quote:Op zondag 1 februari 2026 22:52 schreef PieterDeRijcke het volgende:
Oh sorryquote:Op zondag 1 februari 2026 23:02 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Wat is dat nou weer voor een flagrante nonsensredenering? 3 rechtse parijen (waarvan 1 progressief rechts) bereiken een akkoord. En dat zou dan een 'links' akkoord zijn?!
Als links het ook al niet pruimt dan is het gewoon een slecht akoordquote:Op zondag 1 februari 2026 23:05 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daarnaast zijn er 0 'linkse' users die ook maar licht lauwwarm worden van dit akkoord. Zegt ook wel genoeg over het 'linkse' gehalte van dit akkoord.
Joh, dat is al lang zo. Extreem-links zelfs! Vraag maar aan @nostra die had een tijdje geleden een hilarisch twitter draadje vol met dat soort pipo's.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:00 schreef tizitl2 het volgende:
[..]
Ik geef het nog 2 verkiezingen, dan is de VVD voor die groep ook links.
Kom op, zeg. Deze coalitie heeft de asielwetten van frau Faber zelfs overgenomen, maar dat is voor de 'rechtse' mens nog niet rechts genoeg.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Oh sorry
Ik geef alleen maar aan waarom dit akkoord voor veel revhstebmensen links aanvoelt
Maar dat slaat dus nergens op. Het kan hooguit voor de plannen waar jij het over hebt 'progressief' zijn. Progressief is NIET hetzelfde als 'links'.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Oh sorry
Ik geef alleen maar aan waarom dit akkoord voor veel revhstebmensen links aanvoelt
Het is een uitermate 'rechts' akkoord met een heel klein beetje 'progressief' erin. Ver weggestopt in een hoekje. Verder ben je wat mij betreft uiteraard welkom om dit een slecht akkoord te vinden.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:07 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Als links het ook al niet pruimt dan is het gewoon een slecht akoord
Omdat de voorstelling van wat jij rechts noemt tegenwoordig al in dezelfde radicale shit zit als waar Trump zn broek mee onderblaft.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:06 schreef PieterDeRijcke het volgende:
[..]
Oh sorry
Maar wel de speeidingswet doordrukkenquote:Op zondag 1 februari 2026 23:07 schreef Firuze60 het volgende:
[..]
Kom op, zeg. Deze coalitie heeft de asielwetten van frau Faber zelfs overgenomen, maar dat is voor de 'rechtse' mens nog niet rechts genoeg.
D66 heeft altijd een sociaal-liberaal programma gehad. Liberaal is vaak progressief, ja, het sociale is links. SP heeft een sociaal-conservatief programma.quote:Op zondag 1 februari 2026 23:08 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Maar dat slaat dus nergens op. Het kan hooguit voor de plannen waar jij het over hebt 'progressief' zijn. Progressief is NIET hetzelfde als 'links'.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |