Het lijkt me ook wel logisch dat er met generieke maatregelen geen beleid wordt gemaakt op de extreme gevallenquote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:13 schreef Tomatenboer het volgende:
[..]
Tja, en zo worden alle bestuurlijke bedenkelijke maatregelen afgewenteld op eigen verantwoordelijkheid en verkeerde keuzes.
Lekker makkelijk.
Ja, we stappen over naar het Angelsaksische model.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:25 schreef Bondsrepubliek het volgende:
De geest van het regeerakkoord van Jetten 1 kan je denk ik vangen in twee regels:
1) Het Rijnlands model wordt helemaal de rug gekeerd.
2) Het principe van noblesse oblige maakt volledig plaats voor succes is een keuze.
Altijd wel fijn om te zien hoe goed dat werkt in Engeland.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:29 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, we stappen over naar het Angelsaksische model.
We stevenen hier ook in rap tempo af op de klassenmaatschappij met haves en havenots.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:30 schreef Immerdebestebob het volgende:
[..]
Altijd wel fijn om te zien hoe goed dat werkt in Engeland.
Is straks natuurlijk ook weer de schuld van linksquote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:32 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
We stevenen hier ook in rap tempo af op de klassenmaatschappij met haves en havenots.
23 jaar gedaan, nu op een andere plaats hetzelfde trucjequote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:20 schreef Caland het volgende:
[..]
Het lijkt me ook wel logisch dat er met generieke maatregelen geen beleid wordt gemaakt op de extreme gevallen
Ja, maar die asielzoekers. Smerige profiteurs zijn het!!!!1 allemaal gelukszoekers!!!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:35 schreef Tijn het volgende:
[..]
Is straks natuurlijk ook weer de schuld van links
Een klein beetje nuance, er zit ook wel ergens een grens tussen wat het extra oplevert en kost.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:24 schreef Spablauw214 het volgende:
Sommige mensen hebben ook gewoon geen enkele ambitie en vinden het wel prima zo. Al moeten ze de hele dag aan de lopende band staan, 1 belletje is pauze en bij 2x bellen mogen ze naar huis. Zo lang het salaris wordt betaald vinden ze het prima. Elk jaar ¤50 erbij en je hoort ze niet.
Mij lijkt het een verschrikking maar deze mensen bestaan.
zijn wel gelukszoekers ja , maar wie nietquote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:47 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ja, maar die asielzoekers. Smerige profiteurs zijn het!!!!1 allemaal gelukszoekers!!!
Echt zalig zijn de armen van geest.
Ik ben op het punt gekomen waarbij er van elke euro bruto salarisverhoging, netto 30 cent overblijft. Een linksgeoriënteerd iemand zal nu zeggen wat zeik je nou, je gaat er toch op voorruit.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:48 schreef Kickinalfa het volgende:
[..]
Als je het verder prima hebt en met een dag extra werken je netto bijna niks meer overhoudt kan ik me ook wel bedenken dat je liever die dat vrij hebt.
Een A-contract is gewoon kut natuurlijk, feitelijk ben je een zzp’er waarbij je niet zelf naar opdrachten hoeft te zoeken, verder heb je niet de fiscale voordelen maar wel de risico’s.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:50 schreef halfway het volgende:
Tarief van een simpele A uitzendkracht is ¤37
Daar zit alles bij in, vakantie ziekte ed.
Precies dat inderdaad.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik ben op het punt gekomen waarbij er van elke euro bruto salarisverhoging, netto 30 cent overblijft. Een linksgeoriënteerd iemand zal nu zeggen wat zeik je nou, je gaat er toch op voorruit.
Ik ga wel met de kinderen naar het zwembad op woensdagmiddag.
Dus 10 jaar werken is straks max 5 maanden aan WW. In een economische crisis is dat wel echt een korte termijn hoor.quote:Ook gaat het langer duren voordat werknemers recht krijgen op dat volledige WW-jaar, want de coalitie wil de opbouw van WW-rechten vertragen. Een werknemer die tien jaar gewerkt heeft, krijgt nu 10 maanden WW. In de coalitieplannen wordt dat de helft: vijf maanden.
Dat is meer dan een halvering van wat het nu is. Ik kreeg 10 maanden WW na zes jaar werken.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:42 schreef Breekfast het volgende:
Wat trouwens wellicht ook nog wat onderbelicht wordt: naast die verkorting van de WW tot 1 jaar gaat het ook veel langer duren voordat je die rechten hebt opgebouwd:
[..]
Dus 10 jaar werken is straks max 5 maanden aan WW. In een economische crisis is dat wel echt een korte termijn hoor.
Voordat je een sollicitatieprocedure door bent en kan starten ben je vaak al meer dan een maand verder.
Whut?!quote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:42 schreef Breekfast het volgende:
Wat trouwens wellicht ook nog wat onderbelicht wordt: naast die verkorting van de WW tot 1 jaar gaat het ook veel langer duren voordat je die rechten hebt opgebouwd:
[..]
Dus 10 jaar werken is straks max 5 maanden aan WW. In een economische crisis is dat wel echt een korte termijn hoor.
Voordat je een sollicitatieprocedure door bent en kan starten ben je vaak al meer dan een maand verder.
ik heb nooit WW gehadquote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:47 schreef Cyan9 het volgende:
[..]
Dat is meer dan een halvering van wat het nu is. Ik kreeg 10 maanden WW na zes jaar werken.
absoluutquote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:46 schreef mcmlxiv het volgende:
Het meest extreme vind ik de WIA plannen. Ik zou als links/sociale partij daar een absoluut breekpunt van maken .
onder werktijd zekerquote:Op zaterdag 31 januari 2026 11:51 schreef Spablauw214 het volgende:
Ik ga wel met de kinderen naar het zwembad op woensdagmiddag.
Fijn voor je. Ik was er blij mee, ik was anders behoorlijk in de financiële problemen gekomen.quote:
Jij leest echt niet hè. De discussie gaat erover dat meer werken niets oplevert. Daarom kies ik voor parttime werken en veel tijd met mijn kinderen doorbrengen in plaats van meer uren werken voor een minimale netto salarisstijging.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:50 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
absoluut
[..]
onder werktijd zeker
Dit is op deze manier gewoon feitelijk het praktisch afschaffen van de WW, hier gaan ze echt nooit een meerderheid voor krijgen (links en populistisch zijn allemaal tegen, dus hooguit SGP als steun in de EK) en ik snap werkelijk niet dat ze het hebben durven opschrijven.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:42 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel hoor. De VVD is voor de hardwerkende Nederlander. De Nederlander moet gewoon 40 uur per week werken voor een baas die een grijpstuiver betaalt, niet zeiken en verder overal zelf voor opdraaien. Werknemersrechten of ontslagbescherming kunnen we ook wel mee stoppen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is op deze manier gewoon feitelijk het praktisch afschaffen van de WW, hier gaan ze echt nooit een meerderheid voor krijgen (links en populistisch zijn allemaal tegen, dus hooguit SGP als steun in de EK) en ik snap werkelijk niet dat ze het hebben durven opschrijven.
Dat de VVD het in hun partijprogramma durft te zetten snap ik nog wel. Maar dit is een akkoord waarmee ze de oppositie willen verleiden om met hen mee te denken, daar is deze afbraak van de WW echt geen goede eerste stap voor.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:03 schreef Spablauw214 het volgende:
[..]
Ik begrijp het wel hoor. De VVD is voor de hardwerkende Nederlander. De Nederlander moet gewoon 40 uur per week werken voor een baas die een grijpstuiver betaalt, niet zeiken en verder overal zelf voor opdraaien. Werknemersrechten of ontslagbescherming kunnen we ook wel mee stoppen.
En de IVA gaat er helemaal uit.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 12:59 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dit is op deze manier gewoon feitelijk het praktisch afschaffen van de WW, hier gaan ze echt nooit een meerderheid voor krijgen (links en populistisch zijn allemaal tegen, dus hooguit SGP als steun in de EK) en ik snap werkelijk niet dat ze het hebben durven opschrijven.
Staat gewoon in het D66 programma:quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:05 schreef Hanca het volgende:
[..]
Dat de VVD het in hun partijprogramma durft te zetten snap ik nog wel. Maar dit is een akkoord waarmee ze de oppositie willen verleiden om met hen mee te denken, daar is deze afbraak van de WW echt geen goede eerste stap voor.
quote:We passen de Werkloosheidsuitkering (WW) aan, zodat die beter past bij deze tijd. Wie werkloos wordt, krijgt direct aan het begin een hogere uitkering, zodat de terugval in inkomen kleiner is. De duur van de uitkering wordt korter, omdat mensen tegenwoordig vaak sneller dan vroeger een nieuw werk vinden.
Ja. Wat zijn daar de plannen voor? Allemaal door naar de WGA/WIA?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:07 schreef Eightyone het volgende:
[..]
En de IVA gaat er helemaal uit.
Helemaal mee eens hoor. Links wordt continue in het verdomhoekje gezet (ook door een meerderheid van users op dit forum). Nederland wil in meerderheid blijkbaar graag een rechts kabinet. Nou, hier heb je het. Dan had je maar op de PvdA/GL moeten stemmen als je dit allemaal een te hardvochtig beleid vindt.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:06 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo verbaasd zijn over dit kneiterrechtse regeerakkoord na de "Stem voor Stabiliteit" VNO-NCW coup, dit kon iedereen toch van 100 kilometer al zien aankomen?
Eigenlijk ook wel goed, mensen gaan nu zien wat echt rechts beleid is, PvdAGl moet zich dan ook niet zo gek laten maken om dit als 'constructieve oppositie' te gedogen. Maak de verschillen maar duidelijk.
Ik ben niet persé heel verbaasd dat het heel duidelijk een rechts akkoord is. Ik riep al voor de verkiezingen dat D66 gewoon rechts is (progressief rechts). Dat werd overigens niet heel goed ontvangen hierquote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:06 schreef -XOR- het volgende:
Ik snap niet dat mensen zo verbaasd zijn over dit kneiterrechtse regeerakkoord na de "Stem voor Stabiliteit" VNO-NCW coup, dit kon iedereen toch van 100 kilometer al zien aankomen?
Eigenlijk ook wel goed, mensen gaan nu zien wat echt rechts beleid is, PvdAGl moet zich dan ook niet zo gek laten maken om dit als 'constructieve oppositie' te gedogen. Maak de verschillen maar duidelijk.
Dit kan ik beamen.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:13 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik ben niet persé heel verbaasd dat het heel duidelijk een rechts akkoord is. Ik riep al voor de verkiezingen dat D66 gewoon rechts is (progressief rechts). Dat werd overigens niet heel goed ontvangen hier![]()
Ik ben wél enigszins verbaasd hoe snel en hoe ver ze willen gaan met de afbraak van vanalles. Dit moet een akkoord voorstellen, geen verkiezingsprogramma.
Het is GLPvdA trouwens
Ook gedaan, ondanks dat de GL-kant wat actiever bezig is met het klimaat dan ikzelf.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:12 schreef Breekfast het volgende:
[..]
Helemaal mee eens hoor. Links wordt continue in het verdomhoekje gezet (ook door een meerderheid van users op dit forum). Nederland wil in meerderheid blijkbaar graag een rechts kabinet. Nou, hier heb je het. Dan had je maar op de PvdA/GL moeten stemmen als je dit allemaal een te hardvochtig beleid vindt.
Volledig arbeidsongeschikten worden qua inkomsten voortaan gelijk getrokken met gedeeltelijk arbeidsongeschikten.quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:09 schreef capricia het volgende:
[..]
Ja. Wat zijn daar de plannen voor? Allemaal door naar de WGA/WIA?
Dan moet er dus nog meer gekeurd gaan worden.
Hoe gaan ze dat dan de EK door krijgen?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:37 schreef -XOR- het volgende:
Ook leuk naïef dat sommige duiders het als openingsbod in de onderhandelingen met links kenschetsen terwijl dit regeerakkoord inclusief financiële dekking gewoon integraal gaat worden onderschreven door JA21 en SGP.
Dit is toch ook niet meer dan logisch?quote:Op zaterdag 31 januari 2026 13:08 schreef capricia het volgende:
[..]
Staat gewoon in het D66 programma:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |